Среда 6-ой седмицы. Избранные службы Триоди Постной - богослужения Великого поста.
СЕДМИЦА ВАИЙ
В СРЕДУ ВАИЙ НА УТРЕНИ
Троичны гласа. По 1-м стихословии седальны Крестны Осмогласника два, с Крестобогородичным.
По 2-м же стихословии седален господина Иосифа, глас 2.
Подобен: Ка́мень гро́бный:
Я́ко ка́менем отягче́н мно́гими греха́ми, / во гро́бе лежу́ небреже́ния, Ще́дре, / от него́же мя возведи́, / благоутро́бне Го́споди. [Дважды.]
Крестобогородичен. Подобен: Милосердия: Честны́м Кресто́м Сы́на Твоего́ соблюда́еми, / Влады́чице Чи́стая Богоро́дице, / вся́кий прило́г бори́теля, вси удо́бь отража́ем. / Те́мже Тя по до́лгу прославля́ем я́ко Ма́терь Све́та, / и еди́ну наде́жду душ на́ших.
По 3-м стихословии седален, господина Феодора, глас 3.
Подобен: Красоте́ де́вства:
Днесь Ла́зарь уме́рый погреба́ется, / и рыда́ние пою́т сего́ сро́дницы, / я́коже прови́дец и Бог, страсть предре́кл еси́: / Ла́зарь у́спе, ученико́м провеща́я, / но ны́не иду́ воскреси́ти его́же созда́х. / Сего́ ра́ди Тебе́ вси вопие́м: / сла́ва держа́ве кре́пости Твоея́. [Дважды.]
Крестобогородичен: Неискусобра́чная Чи́стая, / и Ма́ти Твоя́, Христе́, / зря́щи Тя ме́ртва ви́сяща на Дре́ве, / ма́терски рыда́ющи глаго́лаше: / что Ти воздаде́ евре́йский беззако́нный собо́р безблагода́тный, / мно́гих и вели́ких Твои́х даро́в, Сы́не Мой, наслажде́йся? / Пою́ Твое́ Боже́ственное снизхожде́ние.
Канон в Минеи,
и трипеснец, господина Иосифа, глас 2.
Песнь 3.
Ирмос: Непло́дствовавший мой ум:
Си́лою Креста́ Твоего́ укрепи́в ум мой, / изнемо́гший прило́гми лука́выми, / к хоте́нию Твоему́ напра́ви, Го́споди.
Уны́ния дрема́нием, / на одре́ спя́ща мя сласте́й воздви́гни, Го́споди, / и Твои́м страсте́м покло́нника покажи́.
Просвети́вшеся душа́ми, / посто́м чи́сты усре́сти по́йдем Христа́, / ко Иерусали́му гряду́щаго пло́тию.
Богородичен: Неопали́вшаяся огне́м Божества́, Чи́стая, / попали́ моя́ ве́щная стремле́ния страсте́й, / я́ко да ве́рно, Чи́стая, сла́влю Тя.
Иный, глас 3.
Ирмос: Непло́дная душе́:
Днесь Ла́зарь уме́рый, / не утаи́ся всеви́дящаго о́ка Иису́сова. / Те́мже сказу́ет сие́ ученико́м, вопия́: / Ла́зарь, друг наш, у́спе, / воскреси́ти его́ иду́.
Во Иуде́ю, Го́споди, па́ки ити́ рек, / ученики́ устраши́л еси́, / но де́рзостно вопия́ше Фома́: / живо́т есть, и́дем, / а́ще у́бо и у́мрем, а́бие оживе́м.
Троичен: Тро́ице единосу́щная, Вседержи́телю О́тче, / Сы́не собезнача́льный, с сопресто́льным Боже́ственным Ду́хом, / еди́но поклоне́ние, Божество́ несозда́нное, / Тебе́ пое́м вси челове́цы.
Богородичен: Де́во Ма́ти Пречи́стая, ко́реню Иессе́ов, / от него́же Христо́с возсия́, / живоно́сный цвет земноро́дных, / Е́юже изба́вихомся тли и сме́рти, / Тя пое́м вси, Чи́стая.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Ра́дуйся, Сио́не, / ны́не гряде́т Царь твой кро́ток, / я́коже проро́к возопи́, / и но́сит жребя́ Сего́ пло́тски, / руко́ю Свое́ю вся содержа́щаго: / пое́м держа́ву Его́.
Ирмос: Непло́дная душе́ и безча́дная, / стяжи́ плод благосла́вный, веселя́щися возопи́й: / утверди́хся Тобо́ю, Бо́же, / несть свят, несть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Песнь 8.
Ирмос: В купине́ Моисе́ю:
Смире́нныя моея́ души́ / тя́жкий ка́мень лю́таго уны́ния отвали́, Христе́, / и воздви́гни мя от гро́ба нечу́вствия / в сла́ву Твою́, Сло́ве.
Смерть дру́га Твоего́ предсказа́л еси́ друго́м, / за милосе́рдие ми́лости, прови́дче и Бо́же, / его́же име́л еси́ воздви́гнути из гро́ба четверодне́вна, / к Твоему́ славосло́вию.
Во Иуде́ю па́ки, Христе́, гряде́ши, / и́щущую жи́зни Тя дре́во, Дре́вом уби́ти, / жела́я обезсме́ртвити умерщвле́нныя дре́ва сне́дию.
Богородичен: В Тебе́, Де́во Чи́стая, / ви́дена бы́ша вся ше́ствия Бо́га, / сохра́ншаго Твою́ чистоту́ по рождестве́, / запечатле́нну я́ве во вся ве́ки.
Иный. Ирмос: Из безнача́льнаго Отца́:
Ла́зарь днесь уме́рый изно́сится, друг Христо́в, / и рыда́ют су́щии с Мари́ею и Ма́рфою вси: / Христо́с же ра́достию прихо́дит к нему́, / показа́ти лю́дем, я́ко Той есть живо́т всех.
Я́ко из горы́ Елео́нския, / от высоты́ ми́лостыней, / доброде́телей ве́твие лю́дие секу́ще, / прииди́те угото́вим к нам мы́сленно прише́ствие Христо́во, / пою́ще, благословя́ще Его́, и превознося́ще во вся ве́ки.
Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.
Троичен: Триипоста́сная Еди́нице, / О́тче, Сы́не и Ду́ше Живы́й, / еди́но Божество́, еди́но Ца́рство, / Тя хва́лят незаходи́маго Све́та а́нгельская во́инства, / и мы земни́и пое́м, благослови́м, / и превозно́сим во вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Богородичен: Се вси ро́дове блажи́м Тя, Пречи́стая, / вели́чия Твоя́ зря́ще: / Ты бо ражда́еши преесте́ственно всех Творца Бо́га су́ща и Челове́ка. / Те́мже Тя благослови́м, и превозно́сим во ве́ки.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Со о́троки и мы усря́щим Христа́ Бо́га, / вме́сто ва́ий принося́ще ми́лостыню, / в моли́тве серде́чней, с ве́твьми оса́нна вопию́ще: / благослови́те, и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Ирмос: Из безнача́льнаго Отца́ / рожде́ннаго пре́жде век Бо́га, / и в после́дняя от Богоро́дицы в плоть обле́кшася, / я́ко соверше́нна Челове́ка, и Бо́га и́стинна, / по́йте, благослови́те, / и превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: От земноро́дных кто:
Дании́л посто́м огражде́н, / загради́ уста́ звере́й: / сему́ ревну́ющи душе́ моя́, / рыка́ющаго я́коже льва зми́я, / и и́щущаго бра́шно сотвори́ти вся́кую ду́шу, / Кре́стною по́мощию отжени́.
Сло́ве Бо́жий, / умерщвле́нную греха́ми ду́шу мою́, / и затворе́нную во гро́бе преступле́ния, / животода́тельным Твои́м сло́вом воскреси́в, / принести́ Тебе́ ве́тви доброде́телей, / победи́телю сме́рти, сподо́би.
Не́бо я́ко престо́л име́яй, / и подно́жие зе́млю, / Бо́га Отца́ Сло́во, на жребя́ти носи́мь, / во град вхо́дит святы́й / из уст младе́нец хвалу́ кра́сную, / я́ко Царь всех соверши́ти.
Богородичен: В жена́х Ты еди́на украси́лася еси́, / о пречу́дная Чи́стая! / Красне́йшее Сло́во роди́вши, / па́че всех челове́к я́вльшагося красне́йша: / Того́ у́бо моли́, скве́рну очи́стити, / Де́во, се́рдца моего́.
Иный. Ирмос: На Сина́йстей горе́:
Надгро́бныя сле́зы излива́ют Ла́заревы сестры́, / зря́щия сро́дника днесь под ка́менем го́рьким. / Христо́с же мой издале́ча сие́ сказу́я, / глаго́лаше апо́столом Свои́м, / ра́дуюся вас ра́ди, / не бех бо пло́тию та́мо.
Па́ки гряде́т к тебе́, уби́йце иуде́е, / Христо́с, спаси́тельную страсть жела́я испо́лнити, я́ко Бог, / Его́же иска́ла еси́ ка́мением уби́ти, / се к тебе́ самозва́н хотя́ прихо́дит ко уби́йству твоему́, / во е́же спасти́ нас.
Троичен: Божество́ Еди́ница, и Тро́ица есть, / о пресла́внаго обраще́ния! / Соединя́емая Естество́м, дели́тся Ли́цы, сво́йственно, / несеко́ма бо сече́тся, еди́но су́щи трои́тся, / сия́ Оте́ц есть, Сын, и Дух Живы́й, / соблюда́ющая все.
Богородичен: Деторо́дную де́ву кто слы́ша, / и ма́терь без му́жа? / Мари́е соверша́еши чу́до, / но скажи́ ми, ка́ко? / Не испыту́й глубины́ Богорожде́ния Моего́, / сие́ всеи́стинное, па́че челове́ча ума́ постиже́ние.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
От фи́ник ва́иа спле́тше мы́сленно, / и чу́вственно сре́тение Влады́це сотвори́м, / гряду́щему к нам, / и́бо благослове́н Гряды́й во и́мя Го́спода же и Отца́, / я́ко Сын и́стинный.
Ирмос: На Сина́йстей горе́, / ви́де Тя в купине́ Моисе́й, / неопа́льно огнь Божества́ заче́ншую во чре́ве. / Дании́л же Тя ви́де го́ру несеко́мую; / жезл прозя́бший, Иса́иа взыва́ше, / от ко́рене Дави́дова.
Светилен гласа.
На стиховне стихира самогласна дне, дважды, глас 1:
Изра́иль в порфи́ру и червлени́цу облача́шеся, / оде́ждами свяще́нными и ца́рскими сия́я; / зако́ном же и проро́ки богате́я, / зако́нными слу́жбами веселя́шеся, / но Тебе́ обнища́вшаго распе́н вне врат Благоде́телю, / и жи́ва по распя́тии отмета́яся, / в не́драх Бо́га Отца́ присносу́щнаго, / жа́ждет ка́пли благода́ти; / я́коже бога́тый неми́лостивый от Ла́заря убо́гаго, / и́же в порфи́ре и червлени́це, / в негаси́мый огнь вшед; / и ви́дя боле́знует, / пе́рвее крупи́ц и́стины ску́дныя лю́ди язы́ческия, / ны́не в не́дрех ве́ры Авраа́ма гре́ющияся, / Твоея́ кро́ве багряни́цу с червлени́цею креще́ния нося́щия, / и Твои́ми оби́лующия и наслажда́ющияся дарова́нии, и глаго́лющия: / Христе́ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Мученичен: Вас, прехва́льнии му́ченицы, / ни скорбь, ни теснота́, / ни глад, ни гоне́ние, ниже́ ра́ны, / ни я́рость звере́й, ни меч, ниже́ огнь претя́й, / разлучи́ти от Бо́га возмого́ша; / любо́вию же па́че к Нему́, / я́ко в чужди́х подви́гшеся телесе́х / естество́ забы́сте, смерть презре́вше. / Те́мже и по достоя́нию боле́зней ва́ших мзду прия́сте, / Небе́снаго Ца́рствия насле́дницы бы́сте, / моли́теся о душа́х на́ших.
Слава, и ныне, Крестобогородичен.
Подобен: Всехва́льнии му́ченицы:
Ви́дящи ви́сима, Христе́, / чи́сто Ро́ждшая Тя, / пове́сившаго на вода́х зе́млю, Человеколю́бче, / взыва́ше: увы́ Мне, что стра́нное виде́ние, / ка́ко за́йде добро́та Твоя́, сладча́йший Сы́не, / безме́рная, велича́ю Твою́ ми́лость, / я́ко стра́ждеши во́лею за всех.
НА 6-М ЧАСЕ
Тропарь пророчества, глас 5:
Ми́лости Твоя́, Го́споди, сотвори́ с на́ми, / и не преда́ждь нас беззако́нием на́шим, / Святы́й Влады́ко Вседержи́телю, Тебе́ мо́лимся.
Прокимен,псалом 112, глас 4: Хвали́те о́троцы Го́спода, / хвали́те и́мя Госпо́дне. Стих: Бу́ди и́мя Госпо́дне благослове́но от ны́не и до ве́ка.
Проро́чества Иса́иина чте́ние.
Та́ко глаго́лет Госпо́дь: возопи́й кре́постию и не пощади́, я́ко трубу́ возвы́си глас твой и возвести́ лю́дем Мои́м грехи́ их и до́му Иа́ковлю беззако́ния их. Мене́ день от дне и́щут и разуме́ти пути́ Моя́ жела́ют, я́ко лю́дие пра́вду сотвори́вшии и суда́ Бо́га своего́ не оста́вившии, про́сят ны́не у Мене́ суда́ пра́ведна, и прибли́житися ко Го́споду жела́ют, глаго́люще: что я́ко пости́хомся, и не уви́дел еси́? Смири́хом ду́ши на́ша, и не уве́дел еси́? Во дни бо поще́ний ва́ших обрета́ете во́ли ва́ша, и вся подру́чныя ва́ша томите́. А́ще в суде́х и сва́рех постите́ся, и бие́те пястьми́ смире́ннаго, вску́ю Мне постите́ся, я́коже днесь, е́же услы́шану бы́ти с во́плем гла́су ва́шему? Не сицева́го поста́ Аз избра́х, и дне, е́же смири́ти челове́ку ду́шу свою́, ниже́ а́ще сляче́ши я́ко серп вы́ю твою́, и вре́тище и пе́пел посте́леши, ниже́ та́ко нарече́те пост прия́тен. Не такова́го бо поста́ Аз избра́х, глаго́лет Госпо́дь, но разреша́й всяк соу́з непра́вды, разруша́й обдолже́ния наси́льных писа́ний, опусти́ сокруше́нныя в свобо́ду, и вся́кое писа́ние непра́ведное раздери́. Раздробля́й а́лчущим хлеб твой, и ни́щия безкро́вныя введи́ в дом твой, а́ще ви́диши на́га, оде́й, и от сво́йственных пле́мене твоего́ не пре́зри. Тогда́ разве́рзется ра́но свет твой, и исцеле́ния твоя́ ско́ро возсия́ют, и преды́дет пред тобо́ю пра́вда твоя́, и сла́ва Бо́жия обы́мет тя. Тогда́ воззове́ши и Бог услы́шит тя, и еще́ глаго́лющу ти, рече́т: се приидо́х. А́ще оты́меши от себе́ соу́з, и рукобие́ние, и глаго́л ропта́ния, и да́си а́лчущему хлеб от души́ твоея́, и ду́шу смире́нную насы́тиши, тогда́ возсия́ет во тьме свет твой, и тьма твоя́ бу́дет я́ко полу́дне. И бу́дет Бог твой с тобо́ю при́сно.
Прокимен псалом 113, глас 6: Благослове́ни вы Го́сподеви / сотво́ршему не́бо и зе́млю. Стих: Не́бо небесе́ Го́сподеви, зе́млю же даде́ сыново́м челове́ческим.
В СРЕДУ ВАИЙ ВЕЧЕРА
Обычное стихословие. На Го́споди воззва́х, поставим стихов 10.
И поем настоящий самогласен дне дважды, глас 5:
Бога́тый в страсте́х сый, / преле́стною лицеме́рия обложе́н есмь оде́ждою, / веселя́ся в злых невоздержа́ния, / и безме́рное немилосе́рдие показу́ю, / презира́я мой ум, пред две́рьми пове́рженный покая́ния, / а́лчущий вся́каго бла́га, и боля́щий невнима́нием мои́м, / но Ты, Го́споди, Ла́заря мя сотвори́, ни́щаго греха́ми, / да не ка́ко тре́буяй, не получу́ пе́рста ороша́юща, / боле́знующу моему́ язы́ку в негаси́мом огни́, / в не́дрех же патриа́рха Авраа́ма всели́ мене́, / я́ко Человеколю́бец.
Мученичен: Несы́тною любо́вию души́ Христа́ / не отверго́стеся святи́и му́ченицы, / и́же разли́чныя ра́ны страсте́й претерпе́вше, / мучи́телей де́рзость низложи́сте; / непрекло́нну и невреди́му ве́ру сохра́нше, на небеса́ преста́вистеся. / Те́мже и дерзнове́ние получи́вше к Нему́, / проси́те дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Ины стихиры господина Иосифа, глас 5.
Подобен: Ра́дуйся по́стником:
Об ону́ страну́ Иорда́на пло́тию ходя́, Иису́се, / с Тобо́ю су́щим вопи́л еси́: / друг Ла́зарь уже́ у́мре, / и погребе́нию ны́не предаде́ся. / Те́мже ра́дуюся дру́зи Мои́ вас ра́ди, / да ве́сте, я́ко вся вем, Бог сый непрело́жный, / а́ще и явля́юся ви́димый Челове́к. / И́дем у́бо оживи́ти его́, / я́ко да смерть ощути́т сего́ побе́ду, / и соверше́нное разруше́ние, я́ве е́ сотворю́, / подая́ мирови ве́лию ми́лость.
Ма́рфу и Мари́ю ве́рнии подража́юще, / ко Го́споду по́слем боже́ственная дея́ния я́ко моли́твы, / я́ко да прише́д наш ум воскреси́т, / мертв лежа́щий лю́те во гро́бе ле́ности нечу́вственный, / стра́ха Боже́ственнаго ника́коже ощуща́ющий, / и действ живо́тных ны́не не иму́щий, зову́ще: / виждь Го́споди, и я́коже дру́га Твоего́ Ла́заря дре́вле, Ще́дре, / предста́нием воздви́гл еси́ стра́шным, / си́це всех оживи́, / подая́й ве́лию ми́лость.
Ина стихира господина Феодора, глас 6.
Подобен: Го́споди на гроб:
Двоеде́нствует Ла́зарь во гро́бе, / су́щия от ве́ка ви́дит уме́ршия, / та́мо зрит стра́хи стра́нныя, / мно́жество неисче́тное а́довыми держи́мое у́зами: / те́мже сро́дницы рыда́ют го́рько, / предви́дяще гроб его́. / Христо́с же и́дет оживи́ти дру́га Своего́, / еди́но от всех соверши́ти согла́сие. / Благослове́н еси́, Спа́се, поми́луй нас.
И в Минеи 4.
Прокимен, псалом 114, глас 4: Благоугожду́ пред Го́сподем / во стране́ живы́х. Стих: Возлюби́х, я́ко услы́шит Госпо́дь глас моле́ния моего́.
1. Бытия́ чте́ние.
Принесо́ша Ио́сифу бра́тия его́ да́ры, я́же имя́ху в рука́х свои́х, в дом, и поклони́шася ему́ лице́м до земли́. И вопроси́ их: здра́ви ли есте́? И рече́ им: здрав ли есть оте́ц ваш ста́рец, его́же реко́сте, еще́ ли жив есть? Они́ же реко́ша: здрав есть раб твой, оте́ц наш, еще́ жив есть. И рече́: благослове́н челове́к о́ный Бо́гу. И прини́кше поклони́шася ему́. Воззре́в же очи́ма свои́ма Ио́сиф, ви́де Вениами́на бра́та своего́ единома́терня, и рече́: сей ли есть брат ваш юне́йший, его́же реко́сте ко мне привести́? И рече́: Бог да поми́лует тя, ча́до. Возмути́ся же Ио́сиф, подви́жеся бо утро́ба его́ о бра́те свое́м, и иска́ше пла́кати, вшед же в ло́жницу, пла́кася та́мо. И умы́в лице́, изше́д удержа́ся. И не можа́ше Ио́сиф удержа́тися всем предстоя́щим ему́, но рече́: отосли́те всех от мене́, и не предстоя́ше ни еди́н Ио́сифу, егда́ познава́шеся бра́тии свое́й. И испусти́ глас с пла́чем, слы́шаша же вси еги́птяне, и слы́шано бысть в дому́ фарао́нове. Рече́ же Ио́сиф бра́тии свое́й: аз есмь Ио́сиф, еще́ ли оте́ц мой жив есть? И не мого́ша бра́тия отвеща́ти ему́, смути́шася бо. Рече́ же Ио́сиф бра́тии свое́й: прибли́житеся ко мне, и прибли́жишася. И рече́: аз есмь Ио́сиф брат ваш, его́же прода́сте во Еги́пет. Ны́не у́бо не скорби́те, ниже́ же́стоко вам да яви́тся, я́ко прода́сте мя се́мо, на жизнь бо посла́ мя Бог пред ва́ми. Сие́ бо второ́е ле́то глад на земли́, и еще́ пять лет оста́, в ни́хже не бу́дет ора́ния, ни жа́твы. Посла́ бо мя Бог пред ва́ми оста́вити вам оста́нок на земли́, и препита́ти ваш оста́нок ве́лий. Ны́не у́бо не вы посла́сте мя се́мо, но Бог, и сотвори́ мя я́ко отца́ фарао́ну, и господи́на всему́ до́му его́, и кня́зя всей земли́ еги́петстей. Потща́вшеся у́бо, взы́дите ко отцу́ моему́ и рцы́те ему́: сия́ глаго́лет сын твой Ио́сиф, сотвори́ мя Бог господи́на всей земли́ еги́петстей, сни́ди у́бо ко мне и не уме́дли. И всели́шися в земли́ Гесе́мли Арави́йстей, и бу́деши близ мене́ ты и сы́нове твои́, и сы́нове сыно́в твои́х, о́вцы твоя́, и воло́ве твои́, и ели́ка суть твоя́. И препита́ю тя та́мо, еще́ бо пять лет бу́дет глад на земли́, да не поги́бнеши ты и сы́нове твои́, и вся име́ния твоя́. Се о́чи ва́ши ви́дят, и о́чи Вениами́на, бра́та моего́, я́ко уста́ моя́ глаго́лющая к вам. Возвести́те у́бо отцу́ моему́ всю сла́ву мою́ су́щую во Еги́пте, и ели́ка ви́дите, и ускори́вше, приведи́те отца́ моего́ се́мо. И напа́д на вы́ю Вениами́на, бра́та своего́, пла́кася над ним. И Вениами́н пла́кася на вы́и его́. И облобыза́в всю бра́тию свою́, пла́кася над ни́ми, и по сих глаго́лаша к нему́ бра́тия его́. И пронесе́ся глас в дому́ фарао́нове, глаго́люще: приидо́ша бра́тия Ио́сифова. Возра́довася же фарао́н и раби́ его́.
Прокимен, псалом 115, глас 4: Моли́твы моя́ Го́сподеви возда́м / пред все́ми людьми́ Его́. Стих: Ве́ровах, те́мже возглаго́лах, аз же смири́хся зело́.
2. При́тчей чте́ние.
И́же храни́т своя́ уста́ и язы́к, соблюда́ет от печа́ли ду́шу свою́. Проде́рзый и велича́вый, и гордели́вый, губи́тель нарица́ется, а и́же памятозло́бствует, беззако́нен. По́хоти лени́ваго убива́ют, не произволя́ют бо ру́це его́ твори́ти что. Нечести́вый жела́ет весь день по́хоти злы́я, пра́ведный же ми́лует и ще́дрит неща́дно. Же́ртвы нечести́вых ме́рзость Го́сподеви, и́бо беззако́нно прино́сят я́. Свиде́тель ло́жный поги́бнет, муж же послушли́в сохраня́емь возглаго́лет. Нечести́в муж безсту́дно стои́т лице́м, пра́вый же сам разумева́ет пути́ своя́. Несть прему́дрости, несть му́жества, несть сове́та у нечести́ваго. Конь уготовля́ется на день бра́ни, от Го́спода же по́мощь. Лу́чше и́мя до́брое, не́же бога́тство мно́го, па́че же сребра́ и зла́та благода́ть блага́я. Бога́т и нищ срето́ста друг дру́га, обои́х же Госпо́дь сотвори́. Худо́г ви́дев лука́ваго му́чима кре́пко, сам наказу́ется, безу́мнии же мимоше́дше оттщети́шася. Род прему́дрости страх Госпо́день, и бога́тство, и сла́ва, и живо́т.
И прочее возследование Преждеосвященных.