Шрифт

Пятница 4-й седмицы. Избранные службы Триоди Постной - богослужения Великого поста.

В ПЯТОК СРЕДНИЯ СЕДМИЦЫ
НА УТРЕНИ

Троичны гласа. По 1-м стихословии глаголем седальны Крестны Осмогласника.

По 2-м же стихословии
глаголем настоящий седален господина Иосифа, глас 4.
Подобен: Вознесы́йся на Крест:

Воздержа́ния вре́мя освяща́яй, / всечестны́й Крест ви́дится, / ему́же кла́няющеся днесь возопии́м: / Влады́ко Человеколю́бче, / того́ посо́бием пода́ждь прейти́ нам про́чее вре́мя поще́ния во умиле́нии, / и живоно́сныя Твоя́ ви́дети стра́сти, / и́миже изба́вихомся. [Дважды.]

Слава, и ныне, Крестобогородичен: Из безнача́льна Отца́ ро́ждшася, / напосле́док Тя, Христе́, Ро́ждшая, / на Кресте́ ви́сима ви́дящи восклица́ше: / увы́ Мне превозжеле́нный Иису́се, вопия́ше, / ка́ко прославля́емый я́ко Бог от а́нгел, / от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́й распина́ешися? / Пою́ Тя, Долготерпели́ве.

По 3-м стихословии седален, глас 4.
Подобен: Ско́ро предвари́:

Свет душ на́ших ны́не зря́ще, Христе́, / Крест Твой пречестны́й, / и тому́ покланя́ющеся ра́достию я́сно возопии́м: / сла́ва Тебе́, на нем вознести́ся восхоте́вый. / Сла́ва Тебе́, просвеще́й тем всю тварь, / в не́мже Тя непреста́нно пе́сньми сла́вим.

Крестобогородичен. Подобен: На Кресте́ Тя вознесе́нна / я́ко узре́ Безневе́стная Ма́ти Твоя́, Сло́ве Бо́жий, / ма́терски рыда́ющи веща́ше: / что но́вое, и стра́нное сие́ чу́до, Сы́не Мой? / Ка́ко жизнь всех приобща́ешися сме́рти, / оживи́ти уме́ршия хотя́й, я́ко благоутро́бен?

Псалом 50. И канон честнаго Креста. В Минеи же поется на Повечерии.

Канон, егоже краестрочие: Покланяемое вси поем Древо.
Глас 8. Песнь 1.

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня:

Госпо́дню прише́дше днесь Кресту́, / умо́м чи́стым, и благочести́вым ра́зумом, / прииди́те поклони́мся, / предлежи́т бо да́руя ему́ покланя́ющимся, / освяще́ние же спаси́тельное, сия́ние, и сла́ву, и ми́лость.

Живодарова́тельный Крест предлежа́щь, и зри́мый, / светови́дное сия́ние благода́ти испуща́ет, / присту́пим и прии́мем просвеще́ние весе́лия, / и спасе́ние и оставле́ние, хвалу́ Го́сподеви принося́ще.

Предлежи́т стра́нное зря́щим виде́ние, / Крест честны́й, / и я́коже исто́чник кипи́т Боже́ственными дарова́нии, / и утоля́ет прегреше́ния, / и боле́зни разреша́ет, / и мудрова́ния укрепля́ет, / чи́сто приходя́щим к нему́.

Жезл прообража́ше / Креста́ побе́ду, мо́ре секу́щий, / и́мже мы ве́рою непотопле́нно препла́ваем жития́ во́ду непостоя́нную, / и то́ков всех греха́ избега́ем, / и Боже́ственныя тишины́ исполня́емся.

Богородичен: Егда́ Тя, Ча́до, неизрече́нно роди́х, / боле́зней избего́х, / и ка́ко ны́не вся боле́зней исполня́юся? / Ви́жду бо Тя ви́сима я́ко злоде́я на Дре́ве, / зе́млю неодержа́нно пове́сившаго, / глаго́лаше Всечи́стая пла́чущи.

Песнь 3.

Ирмос: Утвержде́й небеса́:

Крест всех благи́х пода́тельный, / зри́тся покланя́емый, / и вся тварь пра́зднует в ра́дости, просвеща́ема благода́тию, / на нем во́лею возне́сшагося Бо́га на́шего.

Осиява́еми све́том кре́стных луч, / преполове́нием свяще́ннаго воздержа́ния, / омраче́ния грехо́в убежи́м и возопии́м: / просвеще́ние всех, благоутро́бне Го́споди, сла́ва Тебе́.

Песносло́вим тя, Кре́сте, / и облобыза́ем ве́рою прося́ще, / твои́м могу́тством изми́ нас от се́тей вра́жиих, / и упра́ви ны вся ко приста́нищу спасе́ния / почита́ющия тя.

Богородичен: Умерщвле́ну жизнь на Кресте́ зря́щи, / и не терпя́щи боле́зни утро́б, / рыда́ше Чи́стая Де́ва взыва́ющи: / увы́, Сы́не Мой, / что Тебе́ наро́д беззако́нный воздаде́?

Седален, глас 6:

То́кмо водрузи́ся дре́во, Христе́, Креста́ Твоего́, / основа́ния поколеба́шася сме́рти, Го́споди, / Его́же бо поглоти́ жела́нием ад, / отпусти́ тре́петом. / Яви́л еси́ нам спасе́ние Твое́ Святы́й, / и славосло́вим Тя, Сы́не Бо́жий, поми́луй нас.

Слава, конец, И ныне: Днесь проро́ческое испо́лнися сло́во: / се бо покланя́емся на ме́сто, иде́же стоя́сте но́зе Твои́, Го́споди, / и Дре́во спасе́ния вкуси́вше, / грехо́вных страсте́й свобо́ду улучи́хом, / моли́твами Богоро́дицы, еди́не Человеколю́бче.

Песнь 4.

Ирмос: Ты моя́ кре́пость:

Держа́вный покро́в же и исправле́ние челове́ком, / непребори́мое ору́жие ве́ры, / Крест спаси́тельный се зри́тся предлежа́щий, / и всех сердца́ ве́рно приходя́щих освяща́ет, / просвеща́ет благода́тию.

В преполове́ние воздержа́ния предлежа́щий, / посреде́ всех преблаги́й Крест честны́й среди́ земли́, / на не́мже возне́слся еси́ во́лею, Человеколю́бче, / мир освяща́ет свои́м поклоне́нием, / и прогоня́ет де́монския полки́.

Не́бо и вся земля́ свесели́тся, / страстоте́рпцы, му́ченицы, апо́столи, / ду́ши пра́ведных ра́достно ны́не ра́дуются, / вся спаса́ющее ви́дяще, / предлежа́щее посреде́ Богодарова́нное Дре́во, / и ве́рныя освяща́ющее благода́тию.

Зако́ны Твоя́, Го́споди, / безсо́вестный не сохрани́в, и́мам осуди́тися, / егда́ прии́деши с небесе́ суди́ти челове́ческая дела́, / отону́дуже зову́ Тебе́: / си́лою Креста́ Твоего́ обрати́в мя спаси́, / покая́ния подая́ ми сле́зы.

Богородичен: Из де́вственныя Ча́до, утро́бы Тя роди́х, / и зря́щи на Дре́ве Тя ви́сима недоумева́юся, / и не пое́млю высоты́ та́инства, / и глубины́ вели́ких суде́б Твои́х, Всечи́стая вопия́ше; / Ю́же гла́сы немо́лчными, / я́ко Ма́терь Бо́жию ублажа́ем.

Песнь 5.

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́:

Воскли́кните язы́цы, воспо́йте и по́йте, / коле́на взыгра́йте Бо́гу да́вшему Крест, / непоколеби́мое утвержде́ние: того́ ны́не во вре́мя воздержа́ния наслажда́емся, / пита́юще ду́шу и помышле́ние.

У́мная во́инства тя вся почита́ют Кре́сте всесвяты́й, / и челове́цы бре́нными каса́ющеся тебе́ устна́ми днесь, / почерпа́ем любо́вию освяще́ние и благослове́ние, / на тебе́ Пригво́ждшагося сла́вяще.

Души́ моея́ стра́сти исцели́ вре́менныя, / благоутро́бне Го́споди, / и покло́нника мя святы́х страсте́й Твои́х сподо́би, / вре́менем поста́ лу́чша мя покажи́, / и злых удале́ние да́руй, Преблаги́й.

Богородичен: На Кресте́ зря́щи, / бла́гости ра́ди от Тебе́, Всенепоро́чная, па́че ума́ ро́ждшася, / уязвля́лася еси́ утро́бами, и глаго́лала: / увы́ мне, Боже́ственное Ча́до, / ка́ко о всех боле́знуеши? / Покланя́юся Твоему́ благоутро́бию, Го́споди.

Трипеснец, глас 4.
Песнь 5.

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая:

Свети́ла скры́ша свет свой, / зря́ще на Дре́ве пригвожде́на непра́ведно, / Пра́ведный еди́не, Тебе́, долготерпели́ваго, / и лука́ваго мра́чныя, Спа́се, облича́юща вла́сти / держа́вою Твое́ю.

Поще́ния водо́ю ли́ца омы́им, / и облобыза́им Дре́во, / еди́ный бо всех на нем вознесе́ся Христо́с, / пло́тию обложи́вся сме́ртною, / я́ко да умори́т нас умори́вшаго.

Кре́сте всечестны́й, апо́столов похвало́, / ору́жие страстоте́рпцев, свяще́нников сла́во, / преподо́бных огражде́ние, всех ве́рных храни́телю, / сохрани́, освяти́ ве́рно покланя́ющияся тебе́.

Богородичен: Грозд, лоза́ Де́ва, Его́же прозябе́, / на Дре́ве ви́сяща ви́дящи: / Ча́до, вопия́ше, сла́дость иска́пи, / пия́нство потребля́ющую враго́в всу́е распе́нших Тя, / всех долготерпели́ваго.

Иный, глас тойже.

Ирмос: Из но́щи у́тренююще:

Днесь предлага́ется Крест Твой, / дре́во жи́зни покланя́емое, / и мир ра́дуется прише́ствием Ду́ха, / того́ облобыза́яй.

Предлежа́щий зря́ще Крест Твой / служи́телие небе́снии, пою́т Тя, Го́споди, / и де́мони трепе́щут, / не терпя́ще держа́вы Твоея́.

Троичен: Тро́ицу просла́вим правосла́вно / со Отце́м и Сы́ном, и Ду́ха Свята́го, / еди́но Божество́, / Еди́ницу Триипоста́сную.

Богородичен: Ма́терь Тя и Де́ву / правосла́вно испове́дуем ве́рнии, / неизрече́нно роди́вшую Христа́ Бо́га на́шего, / еди́наго Многоми́лостиваго.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

На пе́вке, и ке́дре, и кипари́се / распны́йся Сы́не Бо́жий, / освяти́ вся ны, / и живоно́сную Твою́ страсть сподо́би ви́дети.

Ирмос: Из но́щи у́тренююще, / просвети́ нас, животво́рче Кре́сте Христо́в, / со стра́хом покланя́ющияся тебе́, / и день спаси́тельный при́сно возсия́й нам.

Песнь 6.

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се:

Кресту́ водрузи́вшуся на земли́, / де́моном паде́ние бысть, / его́же ны́не зря́ще мы пресла́вно предлежа́ща, и лобыза́юще, / от паде́ний грехо́вных востае́м.

Вознося́ще Тя, Христа́, я́ко Царя́ и Го́спода, / его́же дарова́л еси́ нам Крест, / сте́ну неруши́мую, облобыза́им, / преполове́нием боже́ственнаго воздержа́ния веселя́щеся.

Ве́лия всем нам дарова́ния подая́, / Госпо́день Крест зри́тся предлежа́щий, / присту́пим челове́цы, / просвеще́ние се́рдца и души́ почерпе́м.

Богородичен: Пости́тися нам Чи́стая, / от зло́бы вся́кия укрепи́, / и злых и лука́вых воздержа́тися дея́ний при́сно воспомога́й, / предста́тельство всех челове́ков су́щая.

Кондак, глас 7:

Не ктому́ пла́менное ору́жие храни́т врат Еде́мских, / на ты́я бо на́йде пресла́вный соу́з дре́во Кре́стное, / сме́ртное жа́ло и а́дова побе́да прогна́ся, / предста́л бо еси́, Спа́се мой, вопия́ су́щим во а́де: / вни́дите па́ки в рай.

Икос: Три кресты́ водрузи́ на Голго́фе Пила́т, / два разбо́йников, и еди́н Жизнода́вца. / Его́же ви́де ад, и рече́ су́щим до́ле: / о слуги́ мои́, и си́лы моя́! / Кто водрузи́в гво́здие в се́рдце мое́, / древяны́м мя копие́м внеза́пу прободе́? / И растерза́юся, вну́тренними мои́ми болю́, утро́бою уязвля́юся, / чу́вства моя́ смуща́ют дух мой, / и понужда́ются изрыга́ти Ада́ма, и су́щия от Ада́ма, дре́вом да́нныя ми: / Дре́во бо сия́ вво́дит па́ки в рай.

Песнь 7.

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния:

Време́н вы́шшии, / во вре́мени плоть нося́й явля́ется, / и вре́менныя стра́сти на́ша исцеля́ет / бла́гости ра́ди, во вре́мя воздержа́ния, / в не́же предлежи́т боже́ственный сей Крест, освяща́яй нас.

Пое́м, сла́вим, и покланя́емся, / и велича́ем Твою́, Го́споди, держа́ву, / я́ко пода́л еси́ нам рабо́м Твои́м Крест боже́ственный, / наслажде́ние неиждива́емое, / и храни́теля душ и теле́с на́ших.

Не покажи́ мя, Го́споди, / в день испыта́ния злы́ми уничиже́на, / не отри́ни от лица́ Твоего́ посра́млена, / но уще́дри, спаси́ мя Твои́м честны́м Крестом, / я́ко Преблаги́й.

Прообразова́ше благода́ть твою́ Кресте́, / услажда́яй Моисе́й во́ды горча́йшия дре́вом, / и́бо го́рести страсте́й изба́вихомся твое́ю си́лою. / Те́мже ны услади́ целу́ющия тя ны́не / во умиле́нии душе́внем.

Богородичен: Ума́ моего́ тесноту́ / Твое́ю моли́твою разшири́, Влады́чице, / стесни́вшая вся наве́ты борца́, / и путе́м мя те́сным наста́ви, / к простра́нству жития́ ити́, Ма́ти Бо́жия.

Песнь 8.

Ирмос: Седмери́цею пещь:

Дре́вом иногда́ извлече́ от реки́ секи́ру / боже́ственный Елиссе́й, / преднаписа́в тя издале́ча, Кре́сте всечестны́й; / от глубины́ бо пре́лести тобо́ю к ве́ре возве́дшеся изве́стнее, / дне́шний день сподобля́емся ви́дети, / и ве́рою покланя́тися тебе́, объе́млюще спасе́ние.

Подзна́менова издале́ча тебе́, Кре́сте всечестны́й, / в благослове́ниих Иа́ков явле́ннее; / мы же в благода́ти удосто́ившеся ви́дети тя, / ве́рою несумне́нною приступа́ем вси, / и каса́ющеся бога́тное благослове́ние объе́млем, / и свет, и спасе́ние, и прегреше́ний разреше́ние.

Убели́вшеся дея́ньми доброде́тельными, / присту́пим воздержа́ния преполове́нием веселя́щеся, / и облобыза́им ве́рою Госпо́день Крест, / я́ко да того́ управля́еми си́лою, / соверши́м тече́ние в до́бром произволе́нии, / и дости́гнем Боже́ственную осиява́еми страсть.

Троичен: Единоесте́ственна, собезнача́льна, соприсносу́щна, сопресто́льна, / Естество́ у́бо про́стое, раздели́тельное же Ли́цы, / Отца́ нерожде́нна, Сы́на, и Ду́ха Свята́го, / несозда́нное Существо́ и Божество́ вси воспева́юще пое́м: / свяще́нницы благослови́те, лю́дие превозноси́те во вся ве́ки.

Богородичен: Ны́не, я́ко А́гнца незло́биваго, зрю Тя ви́сяща, / и от беззако́нных Кресту́ пригвожда́ема, / Сы́не Мой пребезнача́льный, рыда́ньми терза́юся, / и ма́терскими одержи́ма есмь боле́зньми, Всечи́стая вопия́ше, / Ю́же гла́сы немо́лчными пои́м по до́лгу во вся ве́ки.

 

Иный. Ирмос: О́троки благочести́выя:

Страсть Тебе́ безстра́стнаго зря́щи тварь, / сострада́ше Ти Долготерпели́ве: / со́лнце угаса́ше, ка́мение же распада́шеся, / вся земля́ тряса́шеся, стра́хом зову́щи: / Го́спода, по́йте дела, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Звере́м лю́тым тро́стным, / Бо́же мой Ще́дрый, запрети́, / внутрь мя оскорбля́ющим, Спа́се, / безче́стное досажде́ние претерпе́вый, / бие́мь тро́стию, Христе́, / почести́ хотя́ вся безче́ствованныя / преступле́нием дре́вним.

Во ум егда́ прие́млю / стра́шное Твое́ суди́ще, Судие́ пра́веднейший, / трепе́щу, и ужаса́юся, страшу́ся, и рыда́ю, / помышля́я дела́ моя́ осужде́нию досто́йная. / Те́мже мно́гое Твое́ благоутро́бие, Спа́се, молю́: / да не победи́т Тя мно́жество зол мои́х.

Богородичен: Роди́вшая Тя без боле́зни, / боле́знем в Твое́м распя́тии подлежу́, / опаля́ется утро́ба Моя́, гвоздьми́ бо пригвозди́лся еси́, копие́м в ре́бра Твоя́ пробода́емь, Долготерпели́ве, / Пречи́стая вопия́ше Де́ва, / Ю́же, я́ко Богоро́дицу, согла́сно воспева́ем.

 

Иный. Ирмос: Вся дела́ Бо́жия:

Да то́чат го́ры разу́мно пра́вду, / и хо́лми да веселя́тся, / Дре́во кре́стное покланя́емо ви́дяще, / его́же превозно́сим, Христе́, во ве́ки.

Благода́ть Креста́ Твоего́ стра́шная, / и́бо де́монов изгоня́ет полки́, / челове́ком подаю́щи исцеле́ний во́ды, / те́мже Тя пое́м, Христе́, во ве́ки.

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Безнача́льнаго Отца́, и Сы́на / со Святы́м воспои́м Ду́хом, / Тро́ицу единосу́щную, еди́но начало, и Бо́га хваляще, поюще Его́ благочестно во ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богородичен: Всяк язы́к земноро́дный пое́т Тя, Де́во, / я́ко свет непристу́пный возсия́ла еси́, / просвеща́ющий мир, Христа́ Бо́га, / Его́же превозно́сим при́сно во ве́ки.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Ра́дуются концы́ земни́и / поклоне́нию Креста́ Твоего́, Человеколю́бче, / а́нгели на небесе́х ликовству́ют днесь с на́ми, / пою́ще Тя, Христе́, во ве́ки.

Ирмос: Вся дела́ Бо́жия, и вся тварь, благослови́те Го́спода, / я́ко челове́ком от земли́ возсия́ свет, / и вселе́нную всю просвети́, / и жизнь ве́чную миру дарова́, / по́йте, лю́дие, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Ужасе́ся:

Исцели́л еси́, Преблаги́й, мое́ сокруше́ние, / на Кресте́ пригвожда́емь гвоздьми́ иногда́, / рука́ма Твои́ма и нога́ма, Всецарю́, / и в ре́бра пробода́емь, о́цтом напая́емь и же́лчию, / всех весе́лие, сла́дости сла́во, / ве́чное избавле́ние.

Красе́н па́че сапфи́ра и зла́та, / светоза́рен, я́ко со́лнце еси́, боже́ственный Кресте́, / лежа́ у́бо ме́стом опи́сан, / и у́мными си́лами всю́ду окружа́емь стра́шно, / луча́ми же боже́ственными твоея́ си́лы, / просвеща́яй вселе́нныя исполне́ния.

Крест обурева́емых есть приста́нище, / наста́вник заблужда́ющих и утвержде́ние, / сла́ва Христо́ва, си́ла апо́столов и проро́ков, / по́стников держа́ва, всех челове́ков прибе́жище. / Того́ посреде́ предлежа́ща вси зря́ще, / воздержа́нием лобыза́им.

Егда́ и́маши приити́ на зе́млю суди́ти миру, / его́же созда́л еси́, Го́споди, / а́нгельским предыду́щим Твои́м во́инством, / и Кресту́ просиява́ющу па́че заре́й со́лнечных. / Того́ могу́тством уще́дри мя, / и спаси́ па́че всех челове́ков прегреши́вшаго.

Богородичен: Тле́ния Тя кроме́ роди́х из чре́ва, / пре́жде век Его́же Оте́ц роди́, и ка́ко тле́еши? / Челове́цы терза́ют Тя, Сы́не, / и ре́бра ископова́ют копие́м, / и ру́це с нога́ма пригвожда́ют безчелове́чно, / Всечи́стая вопия́ше, Ю́же досто́йно велича́ем.

 

Иный. Ирмос: Всяк земноро́дный:

Дре́вом кре́стным пла́мень увяди́л еси́ греха́, Христе́, / ру́це же распросте́р, руки́ изба́вил еси́ борца́, / неудержа́нно просте́ршаго ру́це к сне́ди плода́, / его́же еди́наго бежа́ти вкуше́ния уста́вил еси́, / Христе́ Многоми́лостиве.

Страсть Твою́, Христе́, / всем челове́ком безстра́стие источа́ющую, / чи́сто ви́дети сподо́би, / в безстра́стии покланя́ющияся Твоему́ Кресту́ честно́му, / грехи́ на́ша презира́я, / и Воскресе́ния и́стиннаго сы́ны соде́ловая.

Вознесы́й нас па́дшия в смерть, / Воскресе́нием Твои́м разреши́л еси́ брань, / и Отцу́ Твоему́ нас примири́л еси́, / о нас кровь Твою́ излия́вый Благоде́телю, / те́мже Тя сла́вим, / я́ко Бо́га Изба́вителя всеси́льна.

Богородичен: Еди́на Бо́жию му́дрость роди́вшая ипоста́сную, / умудри́ мя, молю́ся, / зло́бы мудреца́ убежа́ти сове́тов, / и ловле́ний, и кова́рств, Богоро́дице Де́во неискусобра́чная, / тве́рдое ве́рных прибе́жище.

 

Иный. Ирмос: Безсе́менное Рождество́:

Крест честны́й, / его́же объе́млют а́нгельская во́инства, / и мы кла́няющеся велича́ем.

Дре́во пречи́стое, / и́мже причасти́хомся жи́зни, пре́жде уме́ршии, / Крест Спа́сов велича́ем.

Троичен: Отца́ безнача́льна, / Сы́на собезнача́льна, и Ду́ха сопресто́льна, / Тро́ицу Святу́ю велича́ем.

Богородичен: Ма́терь безневе́стную, / и Де́ву вси, Чи́стая, воспева́ем Тя, / без се́мене бо Созда́теля родила́ еси́.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Сподо́бившияся ви́дети тя и поклони́тися, / благопоспе́шствуй, предвари́ти пресвяту́ю страсть, / Кре́сте Христо́в.

Ирмос: Безсе́менное Рождество́ Твое́, / Богоро́дице Чи́стая, Христа́ Бо́га на́шего, / пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Светилен гласа.
На стиховне самогласен, глас 4:

И́стины истяза́телю, / и сокрове́нных ви́дче, Го́споди, / фарисе́а тщесла́вием побежда́ема, / и от дел доброде́тельми оправда́ющася осуди́л еси́, / мытаря́ же со умиле́нием моля́щася, / и от о́наго осужда́ема оправда́л еси́. / Его́же покая́ния и нас ревни́тели распны́йся покажи́, / и оставле́ния сподо́би, я́ко Человеколю́бец. [Дважды.]

Мученичен: Кто не ужаса́ется / зря, святи́и му́ченицы, по́двиг до́брый, и́мже подвиза́стеся? / Ка́ко во пло́ти су́ще, безпло́тнаго врага́ победи́сте? / Христа́ испове́давше, Кресто́м вооружи́вшеся. / Те́мже досто́йно яви́стеся / де́монов прогони́телие, и ва́рваров борцы́, / непреста́нно моли́те спасти́ся душа́м на́шим.

Слава, и ныне, самогласен, глас 8: Днесь Влады́ка тва́ри, и Госпо́дь сла́вы, / на Кресте́ пригвожда́ется, / и в ре́бра пробода́ется, / же́лчи и о́цта вкуша́ет, сла́дость церко́вная; / венце́м от те́рния облага́ется, / покрыва́яй не́бо о́блаки; / оде́ждою облачи́тся поруга́ния, / и зауша́ется бре́нною руко́ю, / руко́ю созда́вый челове́ка. / По плеще́ма бие́н быва́ет, / одева́яй не́бо о́блаки; / заплева́ния и ра́ны прие́млет, / поноше́ния и зауше́ния; / и вся терпи́т мене́ ра́ди осужде́ннаго, / Изба́витель мой и Бог, / да спасе́т мир от пре́лести, я́ко Благоутро́бен.

Час 1-й. И отпуст.

НА 6-М ЧАСЕ

Тропарь пророчества, глас 6:

Кресту́ Твоему́ покланя́емся, Влады́ко, / и свято́е воскресе́ние Твое́ сла́вим.

Сла́ва, и ны́не: и повторяем тойжде.

Прокимен, псалом 77, глас 6: То́йже есть Щедр, / и очи́стит грехи́ их. Стих: Внемли́те лю́дие Мои́ зако́ну Моему́.

Проро́чества Иса́иина чте́ние.

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: приближа́ются Мне лю́дие си́и усты́ свои́ми, и устна́ми свои́ми почита́ют Мя, се́рдце же их дале́че отстои́т от Мене́. Всу́е же почита́ют Мя, уча́ще за́поведем челове́ческим и уче́ниям. Сего́ ра́ди се Аз приложу́, е́же пресели́ти лю́ди сия́, и преста́влю я́, и погублю́ прему́дрость прему́дрых и ра́зум разу́мных сокры́ю. Го́ре творя́щим глубо́ко сове́т, а не Го́сподем, го́ре в та́йне сове́т творя́щим, и бу́дут во тьме дела́ их, и реку́т: кто ны ви́де? И кто ны уразуме́ет, я́же мы твори́м? Не я́коже ли бре́ние скуде́льника вмените́ся? Еда́ рече́т зда́ние созда́вшему е́: не ты мя созда́л еси́? Или́ творе́ние сотво́ршему: не разу́мно мя сотвори́л еси́? Не еще́ ли ма́ло, и приложи́тся Лива́н, а́ки гора́ Херме́ль, и Херме́ль в дубра́ву вмени́тся? И услы́шат в день о́ный глуси́и словеса́ кни́ги сея́, и и́же во тьме, и и́же во мгле, о́чи слепы́х у́зрят. И возра́дуются ни́щии ра́ди Го́спода в весе́лии, и отча́явшиися челове́цы испо́лнятся весе́лия. Исчезе́ беззако́нник и поги́бе го́рдый, и потреби́шася вси беззако́ннующии в зло́бе, и творя́щии согреша́ти челове́ки в сло́ве; всем же облича́ющим во врате́х претыка́ние положа́т, поне́же соврати́ша в непра́вдах пра́веднаго. Сего́ ра́ди та́ко глаго́лет Госпо́дь на дом Иа́ковль, его́же определи́ от Авраа́ма: не ны́не постыди́тся Иа́ков, ниже́ ны́не лице́ свое́ измени́т Изра́иль. Но егда́ уви́дят ча́да их дела́ Моя́, Мене́ ра́ди освятя́т и́мя Мое́, и освятя́т свята́го Иа́ковля, и Бо́га Изра́илева убоя́тся.

Ис 29:13–23

Прокимен, псалом 78, глас 5: Помози́ нам, Бо́же, / Спаси́телю наш. Стих: Бо́же, приидо́ша язы́цы в достоя́ние Твое́.

И бывает крестопоклонение по отпетии часов, по последнем Трисвятом. Поем же стихиры, глас 2: Приидите вернии:

И вземлется честный Крест, и вносят его в сосудохранительницу.

В ПЯТОК СРЕДНИЯ СЕДМИЦЫ ВЕЧЕРА

На Го́споди воззва́х, поставим стихов 10: и поем самогласен, дважды, и 4 мученичны гласа, и в Минеи 4.

Самогласен, глас 7:

Страсте́м порабо́тив / души́ моея́ досто́инство, скот бых, / и не могу́ воззре́ти к Тебе́, Вы́шнему, / но до́лу преклони́вся, Христе́, / я́ко мыта́рь, молю́ся зовы́й Тебе́: / Бо́же, очи́сти, и спаси́ мя.

Слава, покоин, Иоанна Дамаскина. И ныне, Богородичен 1-й, гласа.

Вход. Све́те ти́хий:

Прокимен, псалом 79, глас 4: Пасы́й Изра́иля, вонми́, / наставля́яй, я́ко овча́ Ио́сифа. Стих: Седя́й на Херуви́мех, яви́ся.

1. Бытия́ чте́ние.

Рече́ Госпо́дь Авра́му: изы́ди от земли́ твоея́, и от ро́да твоего́, и от до́му отца́ твоего́, и иди́ в зе́млю ю́же ти покажу́. И сотворю́ тя в язы́к ве́лий, и благословлю́ тя, и возвели́чу и́мя твое́, и бу́деши благослове́н. И благословлю́ благословя́щия тя, и клену́щия тя проклену́, и благословя́тся о тебе́ вся племена́ земна́я. И и́де Авра́м, я́коже глаго́ла ему́ Госпо́дь, и идя́ше с ним Лот. Авра́м же бе лет седми́десяти пяти́, егда́ изы́де от земли́ Харра́н. И поя́т Авра́м Са́ру жену́ свою́, и Ло́та сы́на бра́та своего́, и вся име́ния своя́, ели́ка стяжа́ша, и вся́кую ду́шу, ю́же стяжа́ша в Харра́не, и изыдо́ша поити́ в зе́млю Ханаа́ню. И про́йде Авра́м зе́млю в долготу́ ея́, да́же до ме́ста Сихе́м до ду́ба высо́каго, ханане́и же тогда́ живя́ху в земли́ той. И яви́ся Госпо́дь Авра́му и рече́ ему́: се́мени твоему́ дам зе́млю сию́. И созда́ та́мо Авра́м же́ртвенник Го́споду я́вльшемуся ему́.

Быт 12:1–7

Прокимен, псалом 80, глас 4: Ра́дуйтеся Бо́гу, / помо́щнику на́шему. Стих: Приими́те псало́м и дади́те тимпа́н.

2. При́тчей чте́ние.

Незло́бивый ве́ру е́млет вся́кому словеси́, кова́рный же прихо́дит в раска́яние. Прему́др убоя́вся, уклони́тся от зла, безу́мный же на себе́ наде́явся, смешава́ется со беззако́нным. Остроя́ростный без сове́та твори́т, муж же му́дрый мно́гая терпи́т. Разделя́ют безу́мнии зло́бу, кова́рнии же удержа́т чу́вство. Попо́лзнутся зли́и пред благи́ми, и нечести́вии послу́жат пред две́рьми пра́ведных. Дру́зи возненави́дят друго́в убо́гих, дру́зи же бога́тых мно́зи. Безче́стяй убо́гия, согреша́ет, ми́луяй же ни́щия, блаже́н. Заблужда́ющии непра́ведницы де́лают зла́я, ми́лость же и и́стину де́лают благи́и. Не ве́дят ми́лости и ве́ры де́лателие злых, ми́лостыни же и ве́ры у де́лателей благи́х. Во вся́ком пеку́щемся есть изоби́лие, любосла́стный же и безпеча́льный в ску́дости бу́дет. Вене́ц прему́дрых бога́тство их, житие́ же безу́мных зло. Изба́вит от злых ду́шу свиде́тель, разжиза́ет же лжи́выя ле́стный. В стра́се Госпо́дни упова́ние кре́пости, ча́дом же свои́м оста́вит утвержде́ние ми́ра.

Притч 14:15–26

И прочее последование Преждесвященных.