Шрифт

Пятница 3-й седмицы Великого поста. Избранные службы Триоди Постной - богослужения Великого поста.

В ПЯТОК 3-Я СЕДМИЦЫ
НА УТРЕНИ

Троичны гласа. По 1-м стихословии глаголем седальны Крестны Осмогласника.

По 2-м же стихословии глаголем
настоящий седален господина Иосифа, глас 5.
Подобен: Собезнача́льное:

Сне́ди дре́вом, / дре́вле уме́ршии челове́цы, / Кресто́м Твои́м, Ще́дре, ожи́хом, / его́же си́лою, Бла́же, нас укрепи́, / воздержа́ния вре́мя во умиле́нии прейти́, / творя́щия во́лю Твою́, / и день ви́дети светоно́снаго Воскресе́ния.

Слава, тойже. И ныне, Крестобогородичен: На Кресте́ Тя ви́дящи, Христе́, Ма́ти Твоя́, / во́лею посреде́ разбо́йников ви́сяща, / и бию́щи ма́терски утро́бу, глаго́лаше: / безгре́шный Сы́не, ка́ко непра́ведно на Кресте́ / я́ко злоде́й водруже́н еси́, / челове́ческий хотя́ оживи́ти род, / я́ко благоутро́бен.

По 3-м стихословии
седален господина Феодора, глас 1.
Подобен: Ка́мени запеча́тану:

Плоть очи́стивших от воздержа́ния, / и в моли́твах просвети́вших ду́ши на́ша, Го́споди, / честны́й Крест Твой и святы́й сподо́би нас ви́дети, / и со стра́хом поклони́тися в пе́снех пою́щих, и глаго́лющих: / сла́ва живоно́сному Кресту́, / сла́ва боже́ственному копию́ Твоему́, / и́мже ожи́хом, еди́не Человеколю́бче.

Слава, тойже. И ныне, Крестобогородичен: А́гнца на Дре́ве А́гница ви́дящи, / с разбо́йники долготерпели́ве распина́ема Тя, Сло́ве, / и копие́м в ре́бра пробода́ема, / рыда́ше вопию́щи ма́терски: / что стра́нное и ужа́сное Иису́се Мой та́инство? / Ка́ко покрыва́ется гро́бом неопи́санный Бог? / Несказа́нно есть содева́емое: / не оста́ви Мя еди́ну Тя ро́ждшую, / Иису́се Мой сладча́йший.

Канон Минеи, и настоящия трипеснцы, господина Иосифа.

И стихословится песнь, глас 5.
Песнь 5.

Ирмос: Одея́йся све́том я́ко ри́зою.

Исцели́ мя, Го́споди, / и исцелю́ся я́звою Твое́ю, / души́ моея́ очи́стив я́звы, / пло́тию стра́сти, Христе́, прие́мый.

Тебе́ я́коже ви́де пло́тию ви́сима, Христе́, на Дре́ве, / свет во тьму прелага́ше со́лнце, / и земля́ подви́жеся, и ка́мение распадо́шася.

Те́рнием обра́стшую / и олядене́вшую мою́ ду́шу, / вся́ких страсте́й ви́ды, Го́споди, очи́сти, / венча́выйся те́рнием, за кра́йнюю бла́гость.

Богородичен: Но́во породила́ еси́, / я́ко Младе́нца, Всечи́стая, Соде́теля моего́, / Его́же моли́, обетша́вшаго мя во мно́зе зло́бе / обнови́ти, Влады́чице.

Иный господина Феодора, глас 1.

Ирмос: От но́щи у́тренююще:

На ме́сте Ло́бнем иуде́и / Тебе́ распя́ша, Христе́, / покива́ша глава́ми свои́ми, смею́щеся и руга́ющеся; / Ты же терпе́л еси́ во е́же спасти́ нас.

На ти́тле Креста́ Твоего́, / написа́в Пила́т трегу́бо, / еди́наго от Тро́ицы Тя, / во́лею пострада́вша явля́ше, / за всех спасе́ние, Христе́.

Троичен: Пресве́тлыя Тро́ицы, / трисо́лнечное воспои́м, ве́рнии, / Свет Отца́ чту́ще, Свет Сы́на сла́вяще, / Свет и Ду́ха возвеща́юще.

Богородичен: А́нгел вы́шшую, / из Тебе́ рожде́йся показа́ Тя, Чи́стая, / Его́же бо они́ трепе́щут, я́ко Бо́га зре́ти, / Ты на ру́ку но́сиши, / я́ко Сы́на Твоего́, Чи́стая.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Кресте́ всечестны́й, спаси́тельный, миру храни́телю, / соблюди́ мя, постя́щася, / и досто́йна покажи́ / твоего́ честна́го поклоне́ния.

Ирмос: От но́щи у́тренююще, / воспева́ем Тя, Христе́ Бо́же, / обнища́вшаго нас ра́ди, / и Крест, и смерть пло́тию претерпе́вшаго.

Песнь 8.

Ирмос: Тебе́ Вседе́телю:

Просте́рл еси́ на Кресте́, Христе́, Твои́ дла́ни, / руки́ пра́отца невоздержа́нное потребля́я; / Дре́вом же дре́ва исцели́л еси́ кля́тву. / Те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.

Тебе́ воли́телю спасе́ния Сло́ве припа́даю, / хоте́ния лука́вая уста́ви вско́ре от моего́ се́рдца, / Крест и страда́ние во́лею претерпе́вый.

Блу́дную жизнь и оскверне́ное житие́ возжела́в, / омрачи́хся аз блу́дный; / осия́й ми лучу́ обраще́ния, Сло́ве, / со́лнца сия́ние в страда́нии омрачи́вый.

Богородичен: Уста́ви мою́ многоболе́зненную всю серде́чную зло́бу, / Ма́ти Христа́ Бо́га, / сокруши́ стре́лы и лу́ки бесо́в, / борю́щих смире́нную ду́шу мою́.

 

Иный. Ирмос: Песносло́вцы в пещи́:

Что Тебе́ пострада́вшему принесе́м, / всех Влады́це, мы, окая́ннии, / нас бо ра́ди Крест претерпе́л еси́, Христе́. / Пое́м безме́рныя ми́лости Твоея́ благода́ть.

На дре́ве воздвиго́ша, Христе́, иуде́е, / за́вистию уби́вшии Тя, / не ума́лиша держа́вы сла́вы Твоея́, беззако́ннии, еси́ бо всех Влады́ка во́лею пострада́вый.

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Троичен: Пресу́щественнаго Божества́ три Лица́ почита́ю: / Отца́ безнача́льна, Сы́на, и Ду́ха Свята́го, / Естество́м несеко́мое Существо́ / сла́влю во ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богородичен: Небе́с вы́шшую, и херуви́м превы́шшую, / святопе́рвую и нескве́рную Отрокови́цу всех Бо́га пое́м, / и превозно́сим во вся ве́ки.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Преблаже́нне Кре́сте Христо́в, небопи́санная побе́до, / от земли́ нам прозя́бл еси́, / твоего́ поклоне́ния досто́йны покажи́ ны вся, / посто́м очи́стившияся.

Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.

Ирмос: Песносло́вцы в пещи́ спа́сшаго де́ти, / и громопла́менную прело́жшаго на ро́су, / Христа́ Бо́га по́йте, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Иса́ие лику́й:

Окамене́нное ожесточе́ние души́ моея́ / благоутро́бне Спа́се омы́й, / и исто́чник даждь ми, Бла́же, / Боже́ственнаго умиле́ния, / из ребр источи́вый мне жизнь, / беззако́ния моего́ пото́ки потребля́ющую.

Самаго́ себе́ вверг во глубины́ грехо́в, / высоты́ оста́вив доброде́телей, / но привлецы́ и спаси́ мя, Возше́дый на Крест, / и челове́чество привлеки́й к Себе́, Го́споди.

Сла́дость сый, Го́споди, / и наслажде́ние, я́ко Соде́тель, / же́лчи вкуси́л еси́, Христе́, / от сла́дости су́щее отпаде́ние, / е́же из Ада́ма Ты исправля́я, / те́мже Тя пое́м / спа́сшиися Твои́ми страстьми́.

Богородичен: Всечи́стая Влады́чице, упова́ние мое́ и прибе́жище, / я́звы души́ моея́ исцели́, / ум мой умири́. / Да и аз ра́дуяся, воспою́ вели́чия Твоя́, / Богоро́дице Присноде́во.

 

Иный. Ирмос: Тя, Ю́же ви́де:

Тебе́, Его́же беззако́ннии, Христе́, / оде́яша руга́тельно в порфи́ру и вене́ц, я́ко Царю́ руга́ющеся, / тро́стию главу́ Твою́ ударя́юще, / распина́юще за́вистию, и же́лчию напая́юще, / пе́сньми вси ве́рнии велича́ем.

Тя, Его́же со́лнце ви́дящее / стра́ждуща на Кресте́, свет сокры́, / всей вку́пе тва́ри, Влады́чним досажде́нием преклоня́ющейся / и распа́дающимся ка́мением, / пе́сньми, Христе́ Спа́се, велича́ем.

Троичен: Свет и Жизнь, и Вседе́тель, / трисо́лнечное Еди́нство, Бог же и Госпо́дь, / еди́нем све́том сия́я, / сооблиста́я треми́ начерта́ньми во еди́ном Божестве́, / Сего́ вси ве́рнии велича́ем.

Богородичен: Тебе́ Ю́же Дави́д певе́ц пропове́да Сио́н, / в ню́же всели́ся небесы́ невмести́мый, / и созда́ от утро́бы Твоея́, миру очище́ние, / пе́сньми, Ма́ти Чи́стая, велича́ем.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Твой спаси́тельный Крест, просвети́теля ве́рных, / сподо́би, Го́споди, воздержа́нием теку́щия предвари́ти, / ви́дети, и поклони́тися, во освяще́ние на́ше, / да Тя им велича́ем.

Ирмос: Тя Ю́же ви́де Моисе́й неопали́мую купину́, / и ле́ствицу одушевле́нную, ю́же Иа́ков ви́де, / и дверь небе́сную, е́юже про́йде Христо́с Бог наш, / пе́сньми Ма́ти Чи́стая велича́ем.

Светилен гласа.
На стиховне самогласен дне, дважды, глас 6.

Оте́ческаго да́ра расточи́х бога́тство, / в блуде́ ижди́х житие́, / лука́вными по́мыслы, греха́ моего́ соотве́дся, / и сла́достию стра́сти наслажда́емь, / несмы́сленным ското́м уподо́бихся, / спаси́тельных за́поведей преступле́нием, / но благоволи́вый на Кресте́ пове́ситися мене́ ра́ди, Христе́ Бо́же, / не отри́ни мене́ Твоего́ сыноположе́ния, / но обраща́ющася приими́, / я́ко блу́днаго сы́на, и спаси́ мя.

Мученичен: Го́споди, в па́мять святы́х Твои́х, / вся тварь пра́зднует, / небеса́ ра́дуются со а́нгелы, / и земля́ весели́тся с челове́ки. / Тех моли́твами поми́луй нас.

Слава, и ныне, Крестобогородичен, глас тойже.
Подобен: Тридне́вен:

Всечи́стая, я́ко ви́де Тебе́ на Кресте́ пове́шена, / пла́чущи вопия́ше ма́терски: / Сы́не Мой, и Бо́же Мой, сладча́йшее Мое́ ча́до, / ка́ко терпи́ши страсть поно́сную.

НА 6-М ЧАСЕ

Тропарь пророчества, глас 8:

Сло́вом вся Твое́ю соверши́л еси́ си́лою, Бо́же, / и от небытия́ в бытие́ приве́л еси́ нас, / не преда́ждь нас беззако́нием на́шим, / безгре́шне Го́споди, мо́лимся.

Сла́ва, и ны́не: и повторяем тойжде.

Прокимен, псалом 57, глас 6: Возвесели́тся пра́ведник, / егда́ уви́дит отмще́ние. Стих: А́ще вои́стинну у́бо пра́вду глаго́лете.

Проро́чества Иса́иина чте́ние.

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: на горе́ по́льней воздви́гните зна́мение, вознеси́те глас им, не бо́йтеся, поуща́йте руко́ю, отве́рзите кня́зи. Аз повелева́ю, освяще́ни суть, и Аз веду́ их, исполи́ни и́дут испо́лнити я́рость Мою́ ра́дующеся, вку́пе и укаря́юще. Глас язы́ков мно́гих, на гора́х, подо́бен язы́ков мно́гих, глас царе́й, и язы́ков собра́вшихся. Госпо́дь Савао́ф запове́да язы́ку оружебо́рцу, приити́ от земли́ издале́ча, от кра́я основа́ния небесе́, Госпо́дь и оружебо́рцы Его́, растли́ти всю вселе́нную. Рыда́йте, близ бо день Госпо́день, и сокруше́ние от Бо́га прии́дет. Сего́ ра́ди вся́ка рука́ разслабе́ет, и вся́ка душа́ челове́ча убои́тся. И смяту́тся послы́, и боле́зни прии́мут я́ я́ко жены́ ражда́ющия, и поскорбя́т друг ко дру́гу, и ужа́снутся, и лице́ свое́ я́ко пла́мень изменя́т. Се бо день Госпо́день гряде́т неисце́льный я́рости и гне́ва, положи́ти вселе́нную всю пу́сту, и гре́шники погуби́ти от нея́. Зве́зды бо небе́сныя и Ори́он, и все украше́ние небе́сное, све́та своего́ не дадя́т, и помрачи́тся со́лнце возсиява́ющее, и луна́ не даст све́та своего́. И запове́м всей вселе́нней зла́я, и нечести́вым грехи́ их, и погублю́ укори́зну беззако́нных, и укори́зну го́рдых смирю́. И бу́дут оста́вшии честни́и па́че, не́жели зла́то нежже́нное, и челове́к че́стен бу́дет па́че, не́жели ка́мень, и́же от Суфи́ра. Разъяри́тся бо не́бо, и земля́ потрясе́тся от основа́ний свои́х, за я́рость гне́ва Го́спода Савао́фа в день, во́ньже прии́дет я́рость Его́.

Ис 13:2–13

Прокимен, псалом 58, глас 7: Бо́же Засту́пник мой еси́ Ты / и ми́лость Твоя́ предвари́т мя. Стих: Изми́ мя от враг мои́х, Бо́же, и от востаю́щих на мя изба́ви мя.

 

В ПЯТОК 3-Я СЕДМИЦЫ
ВЕЧЕРА

Обычное стихословие. На Го́споди воззва́х поставим стихов 10.

И поем самогласен дне, дважды, глас 7:

Я́ко блу́дный отступи́х / от благода́ти Твоея́, Го́споди, / и бога́тство расточи́х бла́гости, / к Тебе́ прибего́х благоутро́бне, взыва́я Тебе́, Бо́же: / согреши́х, поми́луй мя.

Таже мученичны 4 Октоиха, прилучившагося гласа: и в Минеи 4: Слава, покоин гласа. И ныне, Богородичен 1-й гласа. Вход. Све́те ти́хий:

Прокимен, псалом 59, глас 4: Даждь нам по́мощь от ско́рби, / и су́етно спасе́ние челове́ческо. Стих: Бо́же, отри́нул ны еси́ и низложи́л еси́ нас.

1. Бытия́ чте́ние.

Се́де ковче́г в ме́сяц седьмы́й в два́десять седьмы́й день ме́сяца, на гора́х Арара́тских. Вода́ же уходя́щи умаля́шеся да́же до деся́таго ме́сяца, и в деся́тый ме́сяц, в пе́рвый день ме́сяца яви́шася верси́ гор. И бысть по четы́редесятих днех отве́рзе Но́е око́нце ковче́га, е́же сотвори́. И посла́ вра́на ви́дети, а́ще уступи́ла вода́ от лица́ земли́, и изше́д не возврати́ся, до́ндеже изся́че вода́ от земли́. И посла́ голуби́цу по нем, ви́дети, а́ще уступи́ла вода́ от лица́ земли́. И не обре́тши голуби́ца поко́я нога́ма свои́ма, возврати́ся к нему́ в ковче́г, я́ко вода́ бя́ше по всему́ лицу́ всея́ земли́, и просте́р ру́ку свою́, прия́т ю́, и внесе́ ю́ к себе́ в ковче́г. И преме́длив еще́ седмь дней, па́ки посла́ голуби́цу из ковче́га. И возврати́ся к нему́ голуби́ца к ве́черу, и име́яше суче́ц ма́сличен с ли́ствием во усте́х свои́х, и позна́ Но́е, я́ко уступи́ вода́ от лица́ земли́. И преме́длив еще́ седмь дней други́х, па́ки посла́ голуби́цу, и не преложи́ возврати́тися к нему́ пото́м. И бысть в пе́рвое и шестьсо́тное ле́то жития́ Но́ева, в пе́рвый день пе́рваго ме́сяца, изся́че вода́ от лица́ земли́ и откры́ Но́е покро́в ковче́га, его́же сотвори́, и ви́де, я́ко изся́че вода́ от лица́ земли́. В ме́сяц же вторы́й, в два́десять седьмы́й день ме́сяца и́зсше земля́. И рече́ Госпо́дь Бог Но́еви, глаго́ля: изы́ди из ковче́га ты, и жена́ твоя́, и сы́нове твои́, и жены́ сыно́в твои́х с тобо́ю. И вся зве́ри ели́цы суть с тобо́ю, и вся́ку плоть от птиц да́же до ското́в, и всяк гад дви́жущийся по земли́ изведи́ с собо́ю, и расти́теся и мно́житеся на земли́. И изы́де Но́е, и жена́ его́, и сы́нове его́, и жены́ сыно́в его́ с ним. И вси зве́рие и вси ско́ти, и вся пти́цы, и вся га́ды дви́жущияся по ро́ду своему́ на земли́, изыдо́ша из ковче́га. И созда́ Но́е же́ртвенник Го́сподеви, и взя от всех ското́в чи́стых и от всех птиц чи́стых, и вознесе́ во всесожже́ние на же́ртвенник. И обоня́ Госпо́дь воню́ благоуха́ния.

Быт 8:4–21

Прокимен псалом 60, глас 6: Услы́ши, Бо́же, моле́ние мое́, / вонми́ моли́тве мое́й. Стих: От коне́ц земли́ к Тебе́ воззва́х.

2. При́тчей чте́ние.

Уста́ пра́веднаго ка́плют прему́дрость, язы́к же непра́веднаго поги́бнет. Устне́ муже́й пра́ведных ка́плют благода́ти, уста́ же нечести́вых развраща́ются. Ме́рила льсти́вая ме́рзость пред Го́сподем, вес же пра́ведный прия́тен Ему́. Иде́же, а́ще вни́дет досажде́ние, та́мо и безче́стие, уста́ же смире́нных поуча́ются прему́дрости. Умира́яй пра́ведник оста́ви раска́яние, удо́бна же быва́ет и посмея́тельна нечести́вых поги́бель. Соверше́нство пра́вых наста́вит их, и поползнове́ние отрица́ющихся плени́т их. Не упо́льзуют име́ния в день я́рости, пра́вда же изба́вит от сме́рти. Пра́вда непоро́чнаго исправля́ет пути́, нече́стие же впа́дает в непра́вду. Пра́вда муже́й пра́вых изба́вит их, безсове́тием же уловля́ются беззако́ннии. Сконча́вшуся му́жу пра́ведну не поги́бнет наде́жда, похвала́ же нечести́вых поги́бнет. Пра́ведный от ло́ва убе́гнет, в него́же ме́сто предае́тся нечести́вый. Во усте́х нечести́вых сеть гра́жданом, чу́вство же пра́ведных благопоспе́шно. Во благи́х пра́ведных испра́вится град, и в поги́бели нечести́вых ра́дование. Во благослове́нии пра́вых возвы́сится град, усты́ же нечести́вых раскопа́ется. Руга́ется гра́жданом лише́нный ра́зума, муж же му́дрый безмо́лвие во́дит.

Притч 10:31 – 11:12

И прочее последование Преждесвященных.