Шрифт

Среда 3-й седмицы Великого поста. Избранные службы Триоди Постной - богослужения Великого поста.

В СРЕДУ 3-Я СЕДМИЦЫ
НА УТРЕНИ

Троичны. По 1-м стихословии седальны Крестныя Осмогласника.

По 2-м же стихословии
глаголем настоящий седален господина Иосифа, глас 3.
Подобен: Красоте́ де́вства:

Дре́вом увяди́л еси́ пла́мень, Влады́ко, преступле́ния / на Крест возвыша́емь, / и умертви́л еси́ врага́, умертви́вся во́лею. / Те́мже Тя молю́, / пло́ти моея́ хоте́ния умертви́, / и оживи́ окая́нное се́рдце мое́, / посто́м стра́стоуби́йственным, очи́стив мя от вся́кия скве́рны, / я́ко Благоутро́бен.

Слава, тойже.
И ныне, Крестобогородичен. Подобен:

Поно́сную, Ще́дре, смерть, распя́тием, / во́лею претерпе́л еси́. / Его́же Ро́ждшая Тя, Христе́, зря́щи уязвля́шеся, / утро́бою терза́шеся, ма́терски рыда́ше. / Ея́же моли́твами, за милосе́рдие ми́лости Твоея́ уще́дри, / и спаси́ мир, взе́мляй сего́ грех.

По 3-м стихословии седален, глас 2.
Подобен: Воскре́с от гро́ба:

Све́тлую преходя́ще по́стную трапе́зу, вопии́м: / вся соблюди́, Го́споди, в ми́ре, / вся́каго кова́рства вра́жия избавля́я, / и сподо́би нас я́ко Преблаги́й, / Крест Твой честны́й любо́вию лобыза́ти, / и́мже ми́лости Твоя́ подая́ вселе́нней, / еди́не Многоми́лостиве.

Слава, тойже.
И ныне, Крестобогородичен, глас тойже.
Подобен: Милосе́рдия:

Де́ва и Ма́ти Твоя́, Христе́, / на Дре́ве зря́щи Тя ме́ртва просте́рта, / пла́чущи го́рько, вопию́щи глаго́лаше: / что стра́шное сие́ та́инство? / Всем да́руяй жизнь ве́чную, / во́лею на Кресте́ ка́ко умира́еши сме́ртию поно́сною?

Канон в Минеи, и настоящий трипеснец господина Иосифа.

И стихословится песнь, глас 3.
Песнь 3.

Ирмос: Утвержде́ние:

Сраспина́ема нас ра́ди распе́ншемуся, / умертви́м вся плотски́я у́ды в посте́х, / и моли́твах, и моле́ниих.

Те́рние греха́ искорени́вый / Кресто́м Твои́м, Го́споди, / терно́вная помышле́ния ума́ моего́ исто́ргни.

Вооружи́вше мы́сли посто́м, / побежда́им чужди́я полки́ бесо́вския, / си́лою Креста́ огражда́еми.

Богородичен: Воплоща́емое из Тебе́ про́йде Сло́во, / паде́ние, Пречи́стая, пра́отец, / за милосе́рдие щедро́т, исправля́я.

Иный господина Феодора, глас 2.

Ирмос: Утверди́ нас в Тебе́, Го́споди:

Твой животво́рный Крест, Го́споди, / печа́ть мне есть во спасе́ние: / тем бо сопротивоборца́ упражня́я, / воспева́ю Тя, я́ко Бо́га Всесильнаго.

Дре́во Кре́стное плод принесе́ миру, / оживле́ния присносу́щнаго; / его́же мы вкуша́юще, / от сме́рти, Христе́, избавля́емся.

Троичен: Три еди́наго зра́ка Ли́ца сла́влю, / Отца́, Сы́на, и Ду́ха еди́ну держа́ву Божества́, / ца́рствующи бо и единонача́льствует я́ко Бог.

И ныне, Богородичен: Рождество́ Твое́, Чи́стая, стра́шно есть: / Бог бо есть вочелове́чивыйся, / безле́тно от Отца́ рожде́йся, / и из Тебе́ в после́дняя без му́жа роди́вся.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Благода́ть Креста́ предпросия́вши миру / к Боже́ственным Твои́м страсте́м, Ще́дре, / призыва́ет вся ны; / и́мже ве́рно поклони́тися сподо́би.

Ирмос: Утверди́ нас в Тебе́ Го́споди, / Дре́вом умерщве́й грех, / и страх Твой всади́ / в сердца́ нас, пою́щих Тя.

Песнь 8.

Ирмос: Нестерпи́мому огню́:

Кресто́м нача́ла победи́вый, / и вла́сти те́мныя, Светода́вче, / егда́ прии́деши со вла́стию суди́ти ми́ру всему́, / да не моя́ Сло́ве объяви́ши та́йная, / да мно́гое Твое́ прославля́ю благоутро́бие.

Суди́мь Судия́ пред суди́щем стал еси́, / осужда́я вражду́ Кресто́м Твои́м, долготерпели́ве правосу́де. / Те́мже осужде́ния ве́чнаго изба́ви, стра́хом зову́щия / и превознося́щия Твое́ человеколю́бие.

Поста́ огне́м обостри́вшеся де́ти благочести́вии, / возвыше́ный дре́вле пла́мень, / Боже́ственною росо́ю угаси́ша вои́стинну. / И мы, постя́щеся, пе́щи всех страсте́й угаси́м, / я́ко да гее́нскаго избе́гнем пла́мене.

Богородичен: Из Тебе́ Бо́жия му́дрость храм Себе́ созда́вши, / воплоти́ся неизрече́нным снизхожде́нием, / Отрокови́це неискусобра́чная, / Ты бо еди́на от всех родо́в избра́нна еси́ нетле́нная, / нетле́ннаго в жили́ще Сло́ва.

 

Иный. Ирмос: В купине́ Моисе́ю:

Нося́й вся сло́вом, / мене́ ра́ди вся терпи́ши, / зауше́ния, и оплева́ния, и распя́тие, Христе́, / хвалю́ вели́чия Твоего́ человеколю́бия / во вся ве́ки.

Закала́ешися, Христе́, я́ко А́гнец, / прободе́н в ре́бра Твоя́, / да мя, овча́ заблу́ждшее, спасе́ши от се́ти диа́воли, / и до́брей Твое́й огра́де причте́ши во ве́ки.

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Троичен: Божество́ еди́но Тро́ице, / неразде́льное Естество́, разде́льно же Ли́цы, / присносу́щная держа́во, О́тче, Сы́не, и Ду́ше Святы́й, / Тя песносло́вим во вся ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богородичен: Богороди́тельнице Чи́стая, / небе́сная две́ре, спаси́тельная врата́, / всех христиа́н мольбу́ приими́, / Тебе́ блажа́щих во вся ве́ки.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

О Кресте́ Твое́м, Христе́, / свяще́нницы хва́лятся, и́ноки укрепля́ются, / вся́кий просвеща́ется ве́рный; / сподо́би мя сего́ ви́дети, и поклони́тися, / и пе́ти во ве́ки.

Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.

Ирмос: В купине́ Моисе́ю Де́вы чу́до, / на Сина́йстей горе́, прообрази́вшаго иногда́, / по́йте, благослови́те / и превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: В зако́не се́ни:

Зми́я Моисе́й на дре́во возне́с, / образова́ше Тя, Иису́се, на Кресте́ во́лею вознесе́на, / и лука́ваго ядови́тую зло́бу изгна́вшаго, / к Себе́ же челове́ки привле́кша, Человеколю́бче.

Огне́м мя Твоего́ стра́ха очи́сти, / возжига́я в мое́й души́ Боже́ственную Твою́ любо́вь, / и Кресто́м Твои́м огради́ мя, / е́же прельсти́ ве́тхий запина́тель, / сластьми́ омрачи́в мое́, Христе́, помышление.

Скве́рных помышле́ний, / и дея́ний злых, пости́мся, бра́тие, / очи́стим сердца́, впери́мся боже́ственными доброде́тельми, / и долере́вностныя зло́бы стремле́ний уклони́мся, / да Па́сху вели́кую светоно́снии у́зрим.

Богородичен: Из Тебе́ в на́шу нищету́, Де́во, / хотя́ облече́ся, Бога́тый естество́м, / ви́димь же нам бысть Неви́димый / вы́шними ли́ки пева́емый, / сокруше́нный о́браз обновля́я благосты́нею.

 

Иный. Ирмос: Тебе́ мы́сленную:

Тебе́ на Кресте́ ру́це распросте́рша / и четвероконе́чная присво́ивша, / И́мже ко Отцу́ обрето́хом вход, / Сы́не Бо́жий, вси велича́ем.

Тебе́ те́рнием, Христе́, венча́вше, / беззако́ннии бия́ху, и распя́ша, / Его́же ра́ди поднебе́сная колеба́шася вся, / мы же спа́сшеся, Тя велича́ем.

Троичен: Тя трисве́тлое Свято́е Божество́, / все содержа́щее, и храня́щее при́сно, / Отца́, Сы́на же, и Ду́ха Жива́го, / пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Богородичен: Тя све́тлый о́блак Ду́ха, / из него́же нам возсия́ свет непристу́пный, / Христо́с, пра́вды вели́кое Со́лнце, / пе́сньми Богоро́дице велича́ем.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Ты нам свет, свято́е сложе́ние, / одоле́ние побе́ды, Христо́в Кре́сте, / ты нам воздержа́ние услади́, / и тебе́ поклони́тися сподо́би.

Ирмос: Тебе́ мы́сленную и одушевле́нную ле́вствицу, / на не́йже Бог наш утверди́ся, / е́юже к небеси́ обрето́хом восхожде́ние, / пе́сньми, Богоро́дице, велича́ем.

Светилен гласа.
На стиховне самогласен дне, дважды, глас 2:

В че́сти сый сыновства́, / Отца́ блага́го несмы́сленный аз не разуме́х, / но себе́ сла́вы лиши́х, / бога́тство зле ижди́в благода́ти. / Недоста́точествуемь же Боже́ственныя пи́щи, / ласка́тель бых скве́рному граждани́ну, / от него́же по́слан бых в душетле́нное его́ село́, / живы́й блу́дно, пасо́мь бых со скоты́, / и сласте́м рабо́тая не насыща́хся, / но обра́щься, вопию́ благоутро́бному и ще́дрому Отцу́, / на не́бо и пред Тобо́ю согреши́х, поми́луй мя.

Мученичен: Святы́х Твои́х мно́жества / мо́лят Тя, Христе́, / поми́луй ны, я́ко Человеколюбец.

Слава, и ныне, Крестобогородичен:
Подобен: Егда́ от Дре́ва:

Боле́зни претерпе́вшая мно́гия / в распя́тии Сы́на и Бо́га Твоего́ Пречи́стая, / воздыха́ла еси́ слезя́щи, / и вопия́ла еси́ го́рько: / увы́ Мне, Ча́до сладча́йшее! / Непра́ведно ка́ко стра́ждеши, / хотя́й изба́вити су́щия от Ада́ма земноро́дныя? / Тем, Всесвята́я Де́во, Тя мо́лим ве́рою, / ми́лостива нам Сего́ сотвори́.

НА 6-М ЧАСЕ

Тропарь пророчества, глас 8:

Соста́ва дел в нас несть, Го́споди, / ми́лостив еси́ Человеколю́бче, / дел рук Твои́х не пре́зри, Безгре́шне.

Сла́ва, и ны́не: и повторяем тойжде.

Прокимен, псалом 49, глас 4: Пожри́ Бо́гови же́ртву хвалы́, / и возда́ждь Вы́шнему моли́твы твоя́. Стих: Бог бого́в Госпо́дь глаго́ла, и призва́ зе́млю от восто́к со́лнца до за́пад.

Проро́чества Иса́иина чте́ние.

Бу́дет, егда́ сконча́ет Госпо́дь вся творя́ в горе́ Сио́ни, во Иерусали́ме, наведе́т на ум вели́кий, на кня́зя Ассири́йска, и на высоту́ сла́вы о́чию его́. Рече́ бо: кре́постию руки́ моея́ сотворю́, и прему́дростию ра́зума моего́ отыму́ преде́лы язы́ков, и си́лу их пленю́. И сотрясу́ гра́ды населе́ныя, и вселе́нную всю обыму́ руко́ю мое́ю я́ко гнездо́, и я́ко оста́вленая я́ица возму́, и несть, и́же убежи́т мене́, или́ проти́ву мне рече́т, и отве́рзет уста́, и глуми́т. Еда́ просла́вится секи́ра без секу́щаго е́ю? Или́ вознесе́тся пила́ без влеку́щаго ю́? Та́кожде а́ще кто во́змет жезл, или́ дре́во, и не та́ко. Но по́слет Госпо́дь Савао́ф на твою́ честь безче́стие, и на твою́ сла́ву огнь горя́ возгори́тся. И бу́дет свет Изра́илев во огнь, и освяти́т его́ огне́м горя́щим, и поя́ст я́ко се́но вещество́. В той день уга́снут го́ры и хо́лми, и дубра́вы, и поя́ст от души́ да́же до пло́тей, и бу́дет бежа́й, я́ко бежа́й от пла́мене горя́ща. И оста́вльшиися от них бу́дут в число́, и отроча́ ма́лое напи́шет я́. И бу́дет в той день, не приложи́тся к тому́ оста́нок Изра́илев, и спасе́ннии Иа́ковли не бу́дут ктому́ упова́юще на оби́девшия их, но бу́дут упова́юще на Бо́га Свята́го Изра́илева и́стиною.

Ис 10:12–20

Прокимен, псалом 50, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й. Стих: Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же.

В СРЕДУ 3-Я СЕДМИЦЫ ВЕЧЕРА

На Го́споди воззва́х, поставим стихов 10. И поем самогласен дважды: и мученичен, и три подобны трипеснца.

Самогласен, глас 4:

Блу́дно расточи́х оте́ческое мое́ бога́тство, / пуст бых, во стране́ всели́хся лука́вых гра́ждан, / и безслове́сным уподо́бихся несмы́сленным ското́м, / и вся́кия обнажи́хся Боже́ственныя благода́ти. / Те́мже обра́щься вопию́ Тебе́ благоутро́бному и ще́дрому Отцу́: / согреши́х, приими́ мя ка́ющася, Бо́же, / и поми́луй мя.

Мученичен: Же́ртвы одушевле́нныя, всесожже́ния слове́сная, / му́ченицы Госпо́дни, заколе́ния соверше́нная Бо́жия, / Бо́га зна́ющая, и Бо́гом зна́емая овча́та, / и́хже огра́да волко́м невхо́дна, / моли́теся и нам, упасе́нным, бы́ти с ва́ми / на воде́ поко́я.

Другия стихиры господина Иосифа, глас 6.
Подобен: Всю отложи́вше:

Со́лнца мы́сленнаго зари́ я́вльшеся богови́дцы апо́столи, / просвеще́ние испроси́те душа́м на́шим, / и страсте́й изба́витися мра́чныя тьмы, / и день спаси́тельный ви́дети помоли́теся, / посто́м и моле́ньми сердца́ очи́стившим, / я́же лука́вый уязви́, / я́ко да вас ве́рою спаса́еми чтим при́сно, / всему́дрым пропове́данием мир спа́сшия.

Подобен: В страну́ блу́дный отшед зло́бы, / зле ижди́х е́же ми О́тче благоутро́бне, бога́тство дал еси́, / и гла́дом та́ю благи́х дел, / и студо́м преступле́ния се оде́яхся, / благода́ти Бо́жия обнажа́яся, / и зову́ Ти: согреши́х, / вем бо Твою́ бла́гость, / приими́ мя я́ко еди́наго, Ще́дре, / от нае́мников Твои́х, Христе́, / апо́стол моле́ньми возлю́бльших Тя.

Ина стихира подобна господина Феодора, глас тойже.
Подобен: Одесну́ю Спа́са:

Апо́столи Спа́совы, свети́ла вселе́нныя / и благоде́телие и спаси́телие, / Бо́жия сла́вы я́ко небеса́ пове́дателие, / и преукраше́ннии звезда́ми чуде́с, / и зна́меньми исцеле́ний, / приле́жно о нас моли́твы Го́сподеви принеси́те, / в воню́ чи́стую, моли́твы прия́ти на́ша, / и сподо́битися всем живоно́снаго Креста́ / и целова́ти, и ви́дети стра́хом. / Того́ поклоне́нием низпосли́ нам ми́лости Твоя́, Спа́се, / я́ко Человеколю́бец.

И в Минеи 4. Слава, и ныне, Богородичен.

Прокимен, псалом 51, глас 4: Упова́х на ми́лость Бо́жию / во ве́ки, и в век ве́ка. Стих: Что хва́лишися во зло́бе си́льне?

1. Бытия́ чте́ние.

Но́е бе лет шести́ сот, и пото́п во́дный бысть на земли́. Вни́де же Но́е, и сы́нове его́, и жена́ его́, и жены́ сыно́в его́ с ним в ковче́г, воды́ ра́ди пото́па. И от птиц чи́стых, и от птиц нечи́стых, и от скот чи́стых, и от скот нечи́стых, и от звере́й, и от всех гадо́в пресмыка́ющихся по земли́. Два два внидо́ша к Но́ю в ковче́г, му́жеский пол и же́нский, я́коже запове́да Госпо́дь Бог Но́ю.

Быт 7:6–9

Прокимен, псалом 52, глас 4: Внегда́ возврати́т Госпо́дь / плене́ние люде́й Свои́х. Стих: Рече́ безу́мный в се́рдце свое́м: несть Бог.

2. При́тчей чте́ние.

Сы́не, а́ще прему́др бу́деши, себе́ прему́др бу́деши и и́скренним твои́м; а́ще же зол бу́деши, еди́н почерпне́ши зла́я. Сын нака́зан прему́др бу́дет, безу́мный же слуго́ю употреби́тся. И́же утвержда́ется на лжах, сей пасе́т ве́тры, той же пожене́т пти́цы паря́щия; оста́ви бо пути́ своего́ виногра́да, в стезя́х же своего́ земледе́лания заблуди́; прохо́дит же сквозе́ пусты́ню безво́дную, и зе́млю определе́нную в жа́ждех, собира́ет же рука́ма непло́дие. Жена́ безу́мная и проде́рзая скудна́ хле́бом быва́ет, я́же не весть стыде́ния. Се́де при две́рех до́му своего́, на столце́ я́ве на сто́гнах, призыва́ющая мимоходя́щих, и исправля́ющих пути́ своя́: и́же есть от вас безу́мнейший, да уклони́тся ко мне, и лише́нным ра́зума повелева́ю, глаго́лющи: хле́бом сокрове́нным в сла́дость прикосни́теся, и во́ду татьбы́ сла́дкую пи́йте. Он же не весть, я́ко земноро́днии у нея́ погиба́ют, и во дне а́да обрета́ются. Но отскочи́, не заме́дли на ме́сте ея́, ниже́ наста́ви о́ка своего́ к ней, та́ко бо про́йдеши во́ду чужду́ю, и пре́йдеши реку́ чужду́ю. От воды́ же чужди́я оша́йся, и от исто́чника чужда́го не пий, да мно́гое вре́мя поживе́ши, и приложа́тся тебе́ ле́та живота́.

Притч 9:12–18

И абие Божественная служба Преждесвященных.