Пятница 2-ой седмицы Великого поста. Избранные службы Триоди Постной - богослужения Великого поста.
В ПЯТОК 2-Я СЕДМИЦЫ
НА УТРЕНИ
Троичны гласа. По 1-м стихословии седальны Крестны Осмогласника, с Богородичным.
По 2-м
же стихословии
глаголем настоящия седальны, глас 4.
Подобен: Ско́ро предвари́:
Поще́нием возвыша́ющеся от земноревни́тельных страсте́й / вознесе́м Го́спода возне́сшагося на Крест, / и мир возвы́сившаго. / Пии́м во чу́встве умиле́ния питие́, / прии́мем день во уме́ и час, / во́ньже ве́чному Судии́ предста́нем. [Дважды.]
Крестобогородичен. Подобен:
Безневе́стная Ма́ти Твоя́, / я́ко ви́де на Крест Тя возвыша́ема, / рыда́ющи и пла́чущи сицева́я глаго́лаше: / что но́вое и стра́нное сие́ Сы́не Мой чу́до? / Ка́ко Тя беззако́нный наро́д ко Кресту́ пригвожда́ет, / всех Тя жизнь, све́та Моего́ сладча́йшаго?
По 3-м
стихословии
седален господина Феодора, глас 5.
Подобен: Сия́ет днесь:
Сия́ет Го́споди, благода́ть Креста́ Твоего́, / всю вселе́нную облиста́ющая, / кре́пость бесо́вскую потребля́ет, / и поще́ния тече́ние ны́не бла́гоукраша́ет; / в не́мже укрепля́я, поми́луй нас. [Дважды.]
Крестобогородичен, глас тойже.
Подобен: Собезнача́льное:
Вознесе́на на Дре́ве я́ко ви́де, / ро́ждшая Тя Ма́ти кроме́ боле́зней, / и рыда́ше с пла́чем, и взыва́ше: / увы́ Мне сладча́йший Сы́не, / уязвля́юся ны́не душе́ю, / на Кресте́ зря́щи Тя, посреде́ двою́ злоде́ю, / а́ки злоде́я пригвожда́ема.
Канон Минеи, и настоящия трипеснцы по чину их, господина Иосифа.
И
стихословится песнь, глас 4.
Песнь 5.
Ирмос: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́:
Во́лею, Влады́ко, возне́слся еси́ на Крест, / и низве́ргл еси́ врага́; / те́мже во́лею низве́ржена мя похотьми́ в про́пасть, / благоутро́бием Твои́м испра́ви.
Омраче́на мя страстьми́ безме́стными душе́ю, / просвети́ Иису́се, омрачи́вый со́лнце на Кресте́ просте́рся, / и просвети́вый вся вселе́нныя исполне́ния.
По́стную пучи́ну преплы́ти ти́хо / сподо́би мя, Христе́, / утиша́я во́лны мы́сли моея́, / и в приста́нища Воскресе́ния окорми́.
Богородичен: Чи́стую чисто́тствующим почти́м умо́м, / добро́ту Иа́ковлю, Боже́ственными дея́ньми украша́ющеся, / благоче́стно воспои́м, / я́ко Ма́терь Бо́га на́шего.
Иный трипеснец господина Феодора, глас 5.
Ирмос: От но́щи покланя́ющияся:
Ты распе́нся тле́ния избавля́еши мя, / и прободе́н быв обезсме́ртствуеши мя; / сла́влю Твою́ неизрече́нную ми́лость, / я́ко прише́л еси́, Христе́, да спасе́ши мя.
На Кресте́ просте́р дла́ни Твоя́, / мы́сленнаго Амали́ка уби́л еси́, / лю́ди Твоя́ спаса́яй, Го́споди. / Сего́ ра́ди пое́м держа́ву Твою́.
Троичен: В трех Ли́цах Божество́, / еди́но нача́ло всепресу́щное, / воспои́м Отца́ безнача́льнаго, и Сы́на, / и Ду́ха Свята́го.
Богородичен: Его́же не́бо вмести́ти не можа́ше, / Ты во чре́ве заче́нши родила́ еси́. / О стра́ннаго и неизрече́ннаго чудесе́! / Те́мже Тя вси пое́м, Пречи́стая.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Мене́ ра́ди претерпе́вый распя́тие, / о́цет пи́вый, и реки́й: соверши́шася! / Соверши́ мое́ по́стное по́прище, / удостоя́я мя ви́дети Твое́ воста́ние.
Ирмос: От но́щи покла́няющияся Тебе́, Христе́, / поми́луй и мир да́руй; / зане́ свет повеле́ния Твоя́, / бы́ша исцеле́ния рабо́м Твои́м Человеколю́бче.
Песнь 8.
Ирмос: Отроки благочестивыя:
На Кресте́ пригво́ждься за благоутро́бие, / разбо́йнику рай отве́рзл еси́; / ны́не же разбие́на мя де́монскою лю́тостию, / и в души́ всепло́тную я́зву прии́мша / уврачу́й, отверза́я ми две́ри покая́ния / Твои́м человеколю́бием.
Посто́м просвети́вше плоть, / ду́шу доброде́тельми утучни́м, / убо́гия напита́им, бога́тство неистощи́мое на небесе́х купу́юще, / и воззове́м: Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во ве́ки.
Стра́стию Твое́ю тварь поколеба́ся, / на Кресте́ Тя ви́девше пригвожда́ема, Спа́се Преблаги́й. / Те́мже молю́ Тя, / прило́ги коле́блемый при́сно змии́ными, / утверди́ ум мой, Ще́дре, / на тве́рдем ка́мени Твои́х хоте́ний.
Богородичен: Две́ре Бо́жия заключе́на, / е́юже еди́н про́йде Госпо́дь, / напра́ви мя к стезя́м Боже́ственным, / и отве́рзи ми спасе́ния две́ри, Бо́гоблагода́тная; / к Тебе́ бо прибега́ю, Де́во, / еди́ней предста́тельнице ро́да челове́ческаго.
Иный. Ирмос: Творца́ тва́ри:
Дре́во всесвято́е, / на не́мже Ты, Христе́ мой, распя́лся еси́, / поя́ преблагословлю́ Тя во вся ве́ки.
На Голго́фе беззако́ннии Тя, Христе́, / распе́нше уби́ша, / но живе́ши, и спаса́еши нас во ве́ки.
Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.
Троичен: Странноле́пно разделя́ется Тро́ица, / и пребыва́ет неразде́льна, я́ко Бог, / Его́же превозно́сим во вся ве́ки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.
Богородичен: Моли́тву сотвори́ / о пою́щих Тя, Пречи́стая, / изба́витися вся́ких искуше́ний и бед.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Креста́ Твоего́, Го́споди, си́лою вжили́в мя, / сподо́би благоду́шно / сконча́ти поста́ тече́ние.
Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.
Ирмос: Творца́ тва́ри, / Его́же ужаса́ются а́нгели, / по́йте лю́дие, / и превозноси́те во вся ве́ки.
Песнь 9.
Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́:
Ка́мень Тя отсече́нный прови́де проро́к, / от горы́ Де́вы, Спа́се, / сокруши́вшаго ка́мение Твои́м распя́тием. / Те́мже отягче́на мя нечу́вствия ка́мением, / я́ко Всеще́дрый, свободи́.
Пости́ся от зло́бы, душе́ моя́, / Боже́ственною любо́вию наслажда́ющися, / две́ри отве́рзи вся́ким благи́м ви́дом, / загражда́ющи лука́вства вход, / воздержа́нием и моле́нием.
Мене́ осужде́наго спаси́, / осуди́вый Кресто́м Твои́м, Влады́ко Спа́се мой, вражду, / и да не пока́жеши гее́нне пови́нна, / оскверне́наго страстьми́, и грехми́ омраче́наго.
Богородичен: Пощади́ мя, Христе́, / егда́ прии́деши суди́ти ми́ру со сла́вою, / разреши́ мглу злоб мои́х, мольба́ми Ро́ждшия Тя, / и насле́дника сотвори́ Небе́снаго Ца́рствия Твоего́.
Иный. Ирмос: Иса́ие лику́й:
Па́ки рай отверза́еши еди́ною распе́нся, / в не́мже причаща́яся жи́зни ра́дуюся, / сме́рти избавля́яся ве́чныя преслуша́ния; / те́мже Человеколю́бче, / я́ко Бо́га моего́ велича́ю Тя.
Кля́твы орга́н, / благослове́ния показа́ся печа́ть, / Твой животво́рный, Го́споди, Крест, / на не́мже Тя взира́юще, / оживля́емся уме́ршии пре́жде, / и воспева́юще Тя, я́ко Влады́ку, велича́ем.
Троичен: Еди́ну Существо́м воспева́ю Тя, / безнача́льная Тро́ице честна́я, / живонача́льная, несеко́мая Еди́нице, / О́тче нерожде́нный, и рожде́нный Сло́ве и Сы́не, / Ду́ше Святы́й, спаси́ ны, пою́щия Тя.
Богородичен: Па́че ума́ Рождество́ Твое́, Богома́ти, / без му́жа бо зача́тие в Тебе́, / и де́вственно рожде́ние бысть, / и́бо Бог есть рожде́йся. / Его́же велича́юще, Тя, Де́во, ублажа́ем.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Кре́сте честны́й, / кре́посте моя́ и прибе́жище, / бу́ди ми просвеще́ние ны́не воздержа́тельно, / веселя́ и очища́я мя, избавля́я от искуше́ний, / да прославля́я тебе́, / Влады́ку, велича́ю Христа́.
Ирмос: Иса́ие лику́й, / Де́ва име́ во чре́ве / и роди́ Сы́на Емману́ила, / Бо́га же и Челове́ка, Восто́к и́мя Ему́. / Его́же велича́юще, / Де́ву ублажа́ем.
Светилен
гласа.
На стиховне самогласен, дважды, глас 8:
Страстоуби́йца пост настоя́щий, / озло́бленныя от греха́ уврачева́ти обещава́ется; / его́же я́ко богода́ннаго помо́щника почти́м, / богопи́санныя скрижа́ли Моисе́ом прии́мше. / Не предызбере́м сокруши́вшаго их невоздержа́нием; / не бу́дем о́бщницы, и́хже телеса́ падо́ша в пусты́ни; / не возсе́туим иуде́йски, / но церко́вно просвети́мся; / не фарисе́йски лицеме́руим, / но ева́нгельски удобри́мся, / хва́лящеся о Кресте́ Христа́, / Изба́вителя душ на́ших.
Мученичен: Что вы нарече́м святи́и? / Херуви́мы ли? Я́ко на вас почи́л есть Христо́с. / Серафи́мы ли? Я́ко непреста́нно просла́висте Его́. / А́нгелы ли? Те́ла бо отврати́стеся. / Си́лы ли? Де́йствуете бо чудесы́. / Мно́гая ва́ша имена́, и бо́льшая дарова́ния. / Моли́те спасти́ся душа́м на́шим.
Слава и ныне, Крестобогородичен, глас тойже:
Что чу́дное и изя́щное? / Де́ва Го́сподеви вопия́ше ма́терски: / боле́зни, и́хже не име́х внегда́ роди́ти Тя, Сы́не, / о́стрии каса́ются се́рдца Моего́. / Не терплю́ на Кресте́ пригвожде́на Тя зря́щи, / све́те о́чию Мое́ю, / потщи́ся у́бо воста́ни, / я́ко да просла́влю с ми́ром / ужа́сное смотре́ние Твое́.
НА 6-М ЧАСЕ
Тропарь пророчества, глас 1:
В нощи́ и во дни припа́даем Тебе́, Го́споди, / пода́ти оставле́ние грехо́в душа́м на́шим, / да в ми́ре поклони́мся Тебе́, / и славосло́вим, Человеколю́бче.
Сла́ва, и ны́не: и повторяем тойжде.
Прокимен, псалом 37, глас 4: Го́споди, да не я́ростию Твое́ю обличи́ши мене́, / ниже́ гне́вом Твои́м нака́жеши мене́. Стих: Я́ко стре́лы Твоя́ унзо́ша во мне.
Проро́чества Иса́иина чте́ние.
Бысть во дни Аха́за, сы́на Иоафа́мля, сы́на Ози́и, царя́ Иу́дина, взы́де Раси́н, царь Ара́мль, и Факе́й, сын Ромели́ев, царь Изра́илев, на Иерусали́м воева́ти на него́, и не возмого́ша разори́ти его́. И возвести́ся в дому́ Дави́дове, глаго́ля: совеща́ся Ара́м со Ефре́мом. И ужасе́ся душа́ его́ и душа́ людей его́, я́коже в дубра́ве дре́во ве́тром восколе́блется. И рече́ Госпо́дь ко Иса́ии: изы́ди во сре́тение Аха́зу, ты и оста́вшийся Иасу́в, сын твой, к купе́ли го́рняго пути́, села́ бели́льнича. И рече́ши ему́: блюди́ е́же молча́ти, и не бо́йся, ниже́ душа́ твоя́ да изнемо́жет о двою́ дре́ву главе́нь дымя́щихся сих, егда́ бо гнев я́рости Моея́ бу́дет, па́ки исцелю́. Сын же Ара́мль и сын Ромели́ев, я́ко совеща́ста сове́т лука́вый на тя, глаго́люще: взы́дем во Иуде́ю, и собесе́довавше с ни́ми отврати́м я́ к нам, и воцари́м в ней сы́на Тавеи́лева. Сия́ же глаго́лет Госпо́дь Савао́ф: не пребу́дет сове́т сей, ниже́ сбу́дется. Но глава́ Ара́му Дама́ск, и глава́ Дама́ску Раси́н, но еще́ шестьдеся́т и пять лет, оскуде́ет ца́рство Ефре́мово от люде́й. Глава́ же Ефре́мови Соморо́н, и глава́ Соморо́ну сын Ромели́ев, и а́ще не уве́рите, ниже́ и́мате разуме́ти. И приложи́ Госпо́дь глаго́лати ко Аха́зу, реки́й: проси́ себе́ зна́мения от Го́спода Бо́га твоего́ во глубину́ или́ в высоту́. И рече́ Аха́з: не и́мам проси́ти, ниже́ искушу́ Го́спода. И рече́ Иса́ия: слы́шите у́бо до́ме Дави́дов, еда́ ма́ло вам есть труд дая́ти челове́ком, и ка́ко даете́ Го́сподеви труд? Сего́ ра́ди даст Госпо́дь Сам вам зна́мение.
Ис 7:1–14
Прокимен, псалом 38, Глас 6: Услы́ши моли́тву мою́, Го́споди, / и моле́ние мое́ внуши́. Стих: Рех: сохраню́ пути́ моя́, е́же не согреша́ти ми язы́ком мои́м.
В ПЯТОК 2-Я
СЕДМИЦЫ
ВЕЧЕРА
На Го́споди воззва́х, поставим стихов 10 и поем самогласен дважды, и мученичны Октоиха прилучившагося гласа: и Минеи 4. Слава, святаго, аще есть: аще ли ни: Слава, мертвен Дамаскиновых Октоиха. И ныне, Богородичен 1-й гласа.
Самогласен, глас 4:
Ны́не вре́мя благоприя́тное, / ны́не день спасе́ния, / во мно́жестве ми́лости Твоея́ посети́ мою́ ду́шу, / и бре́мя беззако́ний мои́х осла́би, / еди́не Человеколю́бче.
Прокимен, псалом 39, глас 4: Ми́лость Твоя́ и и́стина Твоя́ / вы́ну, да засту́пите мя. Стих: Терпя́ потерпе́х Го́спода и внят ми.
1. Бытия́ чте́ние.
Бе Но́е лет пяти́ сот, и роди́ сы́ны три, Си́ма, Ха́ма, Иа́фета. И бысть, егда́ нача́ша челове́цы мно́зи быва́ти на земли́, и дще́ри роди́шася им. Ви́девше же сы́нове Бо́жии дще́ри челове́чи, я́ко добры́ суть, поя́ша себе́ жены́ от всех, я́же избра́ша. И рече́ Госпо́дь Бог: не и́мать Дух Мой пребыва́ти в челове́цех сих во век, зане́ суть плоть. Бу́дут же дни́е их лет сто два́десять. Исполи́ни же бя́ху на земли́ во дни о́ны, и пото́м, егда́ вхожда́ху сы́нове Бо́жии к дще́рем челове́ческим, и рожда́ху себе́, ти́и бя́ху исполи́ни, и́же от ве́ка челове́цы имени́тии. Ви́дев же Госпо́дь Бог, я́ко умно́жишася зло́бы челове́ков на земли́, и всяк помышля́ет в се́рдце свое́м приле́жно на зла́я во вся дни. И помы́сли Бог, я́ко сотвори́ челове́ка на земли́, и размы́сли. И рече́ Бог: потреблю́ челове́ка, его́же сотвори́х от лица́ земли́, от челове́ка да́же до скота́, и от гад да́же до птиц небе́сных, зане́ размы́слих, я́ко сотвори́х я́. Но́е же обре́те благода́ть пред Го́сподем Бо́гом.
Быт 5:32; 6:1–8
Прокимен: псалом 40, глас 6: Аз рех: Го́споди, поми́луй мя, / исцели́ ду́шу мою́. Стих: Блаже́н разумева́яй на ни́ща и убо́га, в день лют изба́вит eго́ Госпо́дь.
2. При́тчей чте́ние.
Сы́не, храни́ зако́ны отца́ твоего́, и не отри́ни наказа́ния ма́тере твоея́. Навяжи́ же я́ на твою́ ду́шу при́сно и обяжи́ их о твое́й вы́и. Егда́ хо́диши, води́ ю́, и с тобо́ю да бу́дет. Егда́ же спи́ши, да храни́т тя, да востаю́щу ти глаго́лет с тобо́ю. Зане́ свети́льник за́поведь зако́на, и свет, и путь жи́зни, и обличе́ние, и наказа́ние. Е́же сохрани́ти тя от жены́ мужа́ты, и от наважде́ния язы́ка чужда́го. Сы́не, да не победи́т тя добро́ты по́хоть, ниже́ уловле́н бу́ди твои́ма очи́ма, ниже́ да совосхи́тишися ве́ждами ея́. Цена́ бо блудни́цы, ели́ка еди́наго хле́ба, жена́ же муже́й честны́я ду́ши уловля́ет. Ввя́жет ли кто огнь в не́дра, риз же свои́х не сожже́т ли? Или́ ходи́ти кто бу́дет на у́глиях о́гненных, ног же не сожже́т ли? Та́ко вше́дый к жене́ мужа́тей не без вины́ бу́дет, ниже́ всяк прикаса́яйся ей. Не ди́вно, а́ще кто ят бу́дет кра́дый, кра́дет бо, да насы́тит ду́шу свою́ а́лчущую. А́ще же ят бу́дет, возда́ст седмери́цею, и вся име́ния своя́ дав изба́вит себе́. Прелюбоде́й же за ску́дость ума́ поги́бель души́ свое́й содева́ет. Боле́зни же и безче́стие понесе́т, поноше́ние же его́ не загла́дится во век. Испо́лнена бо ре́вности я́рость му́жа ея́, не пощади́т в день суда́. Не измени́т ни еди́ною цено́ю вражды́, ниже́ разреши́тся мно́гими дарми́. Сы́не, храни́ моя́ словеса́, моя́ же за́поведи скрый у себе́. Сы́не, чти Го́спода, и укрепи́шися, кроме́ же Его́ не бо́йся ино́го.
Притч 6:20–35; 7:1
И прочее последование преждеосвященных.