Шрифт

Среда 2-ой седмицы Великого поста. Избранные службы Триоди Постной - богослужения Великого поста.

В СРЕДУ ВТОРЫЯ СЕДМИЦЫ
НА УТРЕНИ

Троичны. По 1-м стихословии седальны Крестны Осмогласника.

По 2-м же стихословии
седальны настоящия, глас 1:

Христе́, на Кресте́ просте́рся, / умертви́лся еси́, умертви́вый врага́ и началозло́бнаго зми́я, / оживи́в же угрызе́нием о́наго уме́ршия. / Те́мже молю́ся: / умерщвле́нную ду́шу мою́, Спа́се, оживи́, / в моли́тве и посте́ к Тебе́ взира́ющую. [Дважды.]

Крестобогородичен. Подобен: Я́ко ви́де на Кресте́ А́гница, / Тебе́, А́гнца ви́сяща, Христе́, посреде́ злоде́ев, / вопия́ше слезя́щи, и го́рце рыда́ющи: / Ча́до любе́знейшее, что зри́мое чу́до? / Ма́ти Пречи́стая, живо́т всеми́рный, / сие́ предрекла́ еси́, позна́ется.

По 3-м стихословии седален, глас 3.
Подобен: Красоте́ де́вства:

Пе́сней трубо́ю востру́бим, / день наро́читый проходя́ще, воздержа́ния вре́мя, / и воззове́м вопию́ще: / сие́ жизнь на́шу в ми́ре прорасти́, / увяди́вшее невоздержа́ния страсть. / Си́лою Креста́ Твоего́, Христе́ Сло́ве, / в сем рабы́ Твоя́ сохраня́й. [Дважды.]

Крестобогородичен: Поно́сную, Ще́дре, смерть / распя́тием во́лею претерпе́л еси́: / Его́же ро́ждшая Тя, Христе́, зря́щи, уязвля́шеся утро́бою, / бию́щи бо ся ма́терски рыда́ше. / Ея́же моли́твами, ра́ди благоутро́бия ми́лости Твоея́ уще́дри, / и спаси́ мир взе́мляй грех мира.

Канон Минеи, и настоящия трипеснцы по чину их, и стихословится песнь.

Господина Иосифа, глас 1.
Песнь 3.

Ирмос: Да утверди́тся се́рдце мое́:

На Кресте́ дла́ни распросте́рл еси́, / просте́ртыя дре́вле руки́ Ада́мовы к разу́мному са́ду, / отъе́мля грех, за милосе́рдие щедро́т, / Сло́ве Бо́жий Преблаги́й.

Утверди́ мое́ помышле́ние, / коле́блемое за́вистию зми́я; / страсте́й наведе́ния, Твое́ю стра́стию отжени́ пострада́вый, / и безстра́стие ве́рным дарова́вый.

По́стная благода́ть возсия́, / невоздержа́ния тьму отгоня́щая: / се благоприя́тное вре́мя, и день спаси́тельный, / покая́ния пока́жем плоды́, и жи́ви бу́дем.

Богородичен: Па́дающих исправле́ние, / сласте́й стремни́ною па́дша мя, / и грехи́ лю́тыми впа́дша в про́пасти, / воздви́гни Чи́стая, и к жи́зни наста́ви.

Иный господина Феодора, глас 3.

Ирмос: Утверди́, Го́споди, сердца́ на́ша:

Утверди́, Го́споди, сердца́ на́ша Твои́м Кресто́м, / не уклоня́тися от Тебе́ в словеса́ лука́вая, / и в дея́ния скве́рная.

Страсть Твою́, Влады́ко, / не́бо и земля́ чу́вствующе, изменя́хуся я́ве, / Царя́ всех Тя показу́юще вои́стинну.

Слава, Троичен: Равноче́стная, безнача́льная Всесвята́я Тро́ице, / животворя́щая и началосве́тлая Еди́нице, / О́тче, и Сы́не, и Ду́ше, спаси́ мя.

Богородичен: Богома́ти безму́жная, / ражда́еши Еди́на Бо́га, не истли́вши де́вства чистоту́, / но пребыва́еши, Чи́стая, / я́коже была́ еси́ пре́жде рождества́.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Багря́ней ри́зе Твое́й, / гво́здию и Кресту́, / гу́бе же и копию́, / Иису́се, покланя́юся, / и воспева́ю оживи́вшаго вся.

Катавасиа. Ирмос: Утверди́, Го́споди, сердца́ на́ша, / и просвети́ к Твоему́ песносло́вию, / е́же сла́вити Тя, Спа́се, во век ве́ка.

Песнь 8.

Ирмос: Песносло́вцы:

Со беззако́нными вмени́тися, за мно́жество ми́лости изво́ливый, / моя́ грехи́ загла́ди, / я́ко да ве́рою Тя сла́влю во вся ве́ки.

Грехо́в мои́х рукописа́ние / Твои́м раздери́ копие́м, / и се́рдца моего́ боле́зни уврачу́й, Го́споди, / уя́звленнаго стрела́ми зло́бы лука́вых де́монов.

Омраче́нное се́рдце мое́ грехо́м, / избавле́нием Твои́м омы́й, / исте́кшею из ребр кро́вию, Христе́ мой, / да Тя сла́влю во вся ве́ки.

Богородичен: Невозде́ланно прозя́бшая небе́сный клас, / пита́ющаго Боже́ственною си́лою вся́ческая, Де́во, / насы́ти а́лчущую смире́нную ду́шу мою́.

 

Иный. Ирмос: В пла́мень ко отроко́м:

Ра́дуйся, Кре́сте, / и́мже позна́ся еди́ным мгнове́нием / разбо́йник богосло́вец, взыва́яй: / помяни́ мя, Го́споди, во Ца́рствии Твое́м, / его́же ча́сти о́бщники нас покажи́.

Ты прободе́н / пла́менное ору́жие отвраща́еши, Христе́, / и челове́ком отверза́еши па́ки рай: / во́ньже входя́ще, Твоея́ безсме́ртныя жи́зни / при́сно наслажда́емся.

Благослови́м Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Го́спода.

Троичен: Со Отце́м Сы́ну поклони́мся, / и Ду́ху Свято́му во еди́ном Существе́, / немо́лчно зову́ще бре́нными усты́: / сла́ва в вы́шних Бо́гу в Тро́ице.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Богородичен: О́трокоражда́еши де́вствующи, еди́на Бо́гоблагода́тная, / та́инство вели́кое, стра́шное чу́до: / Бо́га бо родила́ еси́ воплоще́нна, Спа́са мира.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Кре́сте Христо́в упова́ние конце́в, / преити́ нам твои́м окормле́нием ти́хо, / пучи́ну до́браго поста́ сподо́би, / спаса́я от треволне́ния прегреше́ний.

Хва́лим, благослови́м, покланя́емся Го́сподеви, пою́ще и превознося́ще во вся ве́ки.

Ирмос: В пла́мень ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго, / Бо́жиею си́лою, и я́вльшагося Го́спода, / свяще́нницы благослови́те / и превозноси́те во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Живоприе́мный исто́чник:

Пости́вся Елиссе́й воскреси́ уме́рша о́трочища, / я́коже есть пи́сано: / и мы, постя́щеся, плотска́я мудрова́ния умертви́ти ве́рнии потщи́мся, / да жизнь та́мо получи́м.

Увы́ мне, душе́, стра́шное суди́лище, / и Судиино́ стра́шное изрече́ние! / потщи́ся пока́йся, Христу́ примири́ся, / тебе́ ра́ди на Кресте́ пове́шенному, / и изба́вльшему ве́рныя осужде́ния.

Покая́ния ми две́ри отве́рзи, / страсте́й мои́х вхо́ды затвори́, / разбо́йнику вход ра́йский благовхо́ден показа́вый, Христе́, Твои́м распя́тием, / да сла́влю Твою́ бла́гость.

Богородичен: Я́ко во глубину́ зло́бы отве́ржен есмь, / и помышле́ньми сопроти́вными обурева́юся, де́моном повину́яся, / сластьми́ порабоще́н сый: / помози́ ми Чи́стая Де́во Ма́ти, / ко спасе́ния пути́ наставля́ющи мя.

 

Иный. Ирмос: На Сина́йстей горе́:

Преда́лся еси́ во́лею, / и приве́л еси́ Себе́ уби́йцам, / суди́лищу предста́л еси́ бие́мь, / от рук я́же созда́л еси́: / ра́спят был еси́ и пору́ган, / прободе́н был еси́, Го́споди, / пострада́л еси́ пло́тию, вся претерпе́в ми́лостивно, / да спасе́ши ны.

А́нгельстии собо́ри вострепета́ша, / ви́дяще Тя на Кресте́, / свети́ла свет скры́ша, и тряса́шеся земля́, / колеба́хуся вся досажде́нием Твои́м, Го́споди, / Боже́ственными Твои́ми страстьми́ / соде́лал еси́ нам, Бо́же, спасе́ние.

Троичен: Существо́м Еди́ница есть несеко́ма, / Пребоже́ственная Тро́ице, / соединя́ема Естество́м, дели́тся Ли́цы сво́йственно: / несеко́ма бо сече́тся, еди́но су́щи трои́тся: / Сия́ Оте́ц есть, Сын, и Дух Живы́й, / соблюда́ющая все.

Богородичен: Деторо́дную де́ву кто слы́ша, и ма́терь без му́жа? / Мари́е соверша́еши чу́до, но скажи́ ми, ка́ко? / Не испыту́й глуби́н деторо́дия: / сие́ всеи́стинно, па́че челове́ческаго ума́ постиже́ние.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Твое́ю я́звою вси исцели́хомся от страсте́й грехо́в: / на Кресте́ бо взят быв, / острупи́л еси́ началозло́бника врага́, / но неосужде́нны нас сподо́би, и Воскресе́ние дости́гнути, / соверши́вшия по́стное вре́мя.

Ирмос: На Сина́йстей горе́ ви́де Тя в купине́ Моисе́й, / неопа́льно огнь Божества́ заче́ншую во чре́ве, / Дании́л же Тя ви́де го́ру несеко́мую, / жезл прозя́бший, Иса́иа взыва́ше, от ко́рене Дави́дова.

Светилен гласа.

На стиховне самогласен, глас 7:

Кресто́м Твои́м, Го́споди, разруши́вый смерть, / наве́дшуюся в мир дре́ва ра́ди сне́ди, / ю́же отре́кл еси́ в раи́: / сам у́бо посто́м настоя́щим нас изба́ви вся́кия сла́сти душетле́нныя, / и сподо́би де́лати пребыва́ющее бра́шно в живо́т ве́чный: / да получи́м венце́в нетле́нныя сла́дости, / я́же угото́вал еси́ и́стинным по́стником, мо́лимся. [Дважды.]

Мученичен: Свети́ла яви́шася вселе́нныя, / всехва́льнии страстоте́рпцы, Христу́ вопию́ще: / Го́споди, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Крестобогородичен.
Подобен: Не ктому́ возбраня́еми:

На Дре́ве пригвожде́на Тя во́лею, / я́ко ви́де Всенепоро́чная, / рыда́ющи поя́ше держа́ву Твою́, Го́споди.

НА 6-М ЧАСЕ

Тропарь пророчества, глас 6:

Вы́шний на Небесе́х живы́й, / Созда́вый вся́кое дыха́ние, спаси́ ны, Бо́же, / на Тя бо упова́хом, Спа́се наш.

Сла́ва, и ны́не: и повторяем тойжде.

Прокимен, псалом 29, глас 5: К Тебе́, Го́споди, воззову́, / и к Бо́гу моему́ помолю́ся. Стих: Вознесу́ Тя, Го́споди, я́ко подъя́л мя еси́.

Проро́чества Иса́иина чте́ние.

Вознесе́тся Госпо́дь Савао́ф в суде́, и Бог Святы́й просла́вится в пра́вде. И упасу́тся расхище́ннии, я́ко юнцы́, и пусты́ни плене́нных а́гнцы поядя́т. Го́ре привлача́ющим грехи́, я́ко у́жем до́лгим, и я́ко и́га ю́нична реме́нем беззако́ния своя́. Глаго́лющим: ско́ро да прибли́жатся, я́же сотвори́т, да ви́дим, и да прии́дет сове́т Свята́го Изра́илева, да разуме́ем. Го́ре глаго́лющим лука́вое до́брое, и до́брое лука́вое, полага́ющим тьму свет, и свет тьму, полага́ющим го́рькое сла́дкое, и сла́дкое го́рькое. Го́ре, и́же му́дри в себе́ сами́х, и пред собо́ю разу́мни. Го́ре кре́пким ва́шим, вино́ пию́щим, и вельмо́жам растворя́ющим сике́р; оправда́ющим нечести́ва даро́в ра́ди, и е́же есть пра́ведное пра́веднаго взе́млющим от него́. Сего́ ра́ди я́коже сгори́т трость от у́глия о́гненнаго, и сожже́тся от пла́мене разгоре́вшагося, ко́рень их я́ко персть бу́дет, и цвет их я́ко прах взы́дет; не восхоте́ша бо зако́на Го́спода Савао́фа, но сло́во Свята́го Изра́илева раздражи́ша. И возъяри́ся гне́вом Госпо́дь Савао́ф на лю́ди Своя́, и наложи́ ру́ку Свою́ на них, и порази́ их: и раздражи́шася го́ры, и бы́ша тру́пи их я́ко гной посреде́ пути́. И во всех сих не отврати́ся я́рость Его́, но еще́ рука́ Его́ высока́.

Ис 5:16–25

Прокимен, псалом 30, глас 6: На Тя, Го́споди, упова́х, / да не постыжу́ся во век. Стих: Пра́вдою Твое́ю изба́ви мя, и изми́ мя.

В СРЕДУ 2-Я СЕДМИЦЫ
ВЕЧЕРА

На Го́споди воззва́х поставим стихов 10: и поем настоящий самогласен дважды, и мученичен, и подобны 3.

Самогласен, глас 1:

Духо́вный, бра́тие, взе́мше пост, / язы́ком не глаго́лите льсти́вная, / ниже́ полага́йте претыка́ния бра́ту в собла́зн, / но покая́нием просвети́вше души́ свещу́ слеза́ми, возопии́м Христу́: / оста́ви нам грехопаде́ния на́ша, / я́ко Человеколю́бец.

Мученичен: Всехва́льнии му́ченицы, / вас ни земля́ потаи́ла есть, / но не́бо прия́т; / отверзо́шася вам ра́йская врата́ / и внутрь бы́вше, дре́ва жи́зни наслажда́етеся, / Христу́ моли́теся, / дарова́тися душа́м на́шим / ми́ру, и ве́лией ми́лости.

Ины стихиры господина Иосифа, глас 3.
Подобен: Ве́лия Креста́:

Боже́ственных апо́стол, Го́споди, моле́ньми, / по́стное вре́мя до́бре нам соверши́ти, / умиле́нием по́мысла сподо́би, / я́ко Благ благоутро́бне, / да спаса́еми Тя прославля́ем вси.

Подобен: Вели́кое и стра́шное Твое́, Го́споди, прише́ствие, / в не́мже седя́ суд пра́ведный сотвори́ши, / да не у́бо осу́диши мя осужде́ннаго, / но я́ко Бог пощади́ мя, / апо́стол Твои́х благоприя́тными моли́твами.

Ина стихира господина Феодора, глас 6.
Подобен: Всю отложи́вше:

Христо́вы апо́столи, земны́м свети́ла, / сокро́вища миробога́тная, всему́драго ра́зума Бо́га на́шего: / вас пою́щия искуше́ний изба́вите / святы́ми ва́шими моли́твами, / и вре́мя нам по́стное проводи́ти / ю́ношески подаю́щи в ми́ре жизнь на́шу; / да благоуго́дно предвари́вше страсть Христо́ву, / со дерзнове́нием прино́сим пе́ния Бо́гу на́шему.

И в Минеи 4. Слава, и ныне, Богородичен.

Прокимен, псалом 31, глас 6: Весели́теся о Го́споде, / и ра́дуйтеся пра́веднии. Стих: Блаже́ни, и́хже оста́вишася беззако́ния.

1. Бытия́ чте́ние.

Изы́де Ка́ин от лица́ Бо́жия, и всели́ся в зе́млю Наи́д, пря́мо Еде́му. И позна́ Ка́ин жену́ свою́, и заче́нши роди́ Ено́ха; и бе зи́ждяй град, и именова́ град во и́мя сы́на своего́, Ено́х. Роди́ся же Ено́ху Гаида́д, и Гаида́д роди́ Малелеи́ла, и Малелеи́л роди́ Мафуса́ла, Мафуса́л же роди́ Ламе́ха. И взя себе́ Ламе́х две жены́: и́мя еди́ной Ада́, и и́мя вторе́й Селла́. И роди́ Ада́ Иови́ла: сей бя́ше оте́ц живу́щих в селе́ниих скотопита́телей. И и́мя бра́ту его́, Иува́л; сей бя́ше показа́вый певни́цу, и гу́сли. Селла́ же и та́я роди́ Фо́вела, сей бя́ше млатоби́ец, кова́ч ме́ди и желе́за; сестра́ же Фо́велова, Ноема́. Рече́ же Ламе́х свои́м жена́м: Ада́ и Селла́, услы́шите глас мой жены́ Ламе́ховы, внуши́те моя́ словеса́, я́ко му́жа уби́х в я́зву мне, и ю́ношу в струп мне. Я́ко седми́цею отмсти́ся от Ка́ина, от Ламе́ха же се́дмьдесять седми́цею. Позна́ же Ада́м Е́ву, жену́ свою́, и заче́нши роди́ сы́на, и именова́ и́мя ему́ Сиф, глаго́лющи: воскреси́ бо ми Бог се́мя друго́е, вме́сто А́веля, его́же уби́ Ка́ин. И Си́фу бысть сын; именова́ же и́мя ему́ Ено́с, сей упова́ призыва́ти и́мя Го́спода Бо́га.

Быт 4:16–26

Прокимен, псалом 32, глас 1: Бу́ди, Го́споди, ми́лость Твоя́ на нас, / я́коже упова́хом на Тя. Стих: Ра́дуйтеся пра́веднии о Го́споде, пра́вым подоба́ет похвала́.

2. При́тчей чте́ние.

Сы́не, пий во́ды от свои́х сосу́дов, и от твои́х кладенце́в исто́чника. Да преизлива́ются тебе́ во́ды от твоего́ исто́чника, во твои́ же пути́ да происхо́дят твоя́ во́ды. Да бу́дут тебе́ еди́ному име́ния, и да никто́же чуждь причасти́тся тебе́. Исто́чник твоея́ воды́ да бу́дет тебе́ твой, и весели́ся с жено́ю, я́же от ю́ности твоея́. Еле́нь любве́, и жребя́ твои́х благода́тей да бесе́дует тебе́, твоя́ же да преды́дет тебе́, и да бу́дет с тобо́ю во вся́ко вре́мя; в дру́жбе бо сея́ спребыва́яй, умно́жен бу́деши. Не мног бу́ди к чужде́й, ниже́ объя́т бу́ди объя́тии не твоея́. Пред очи́ма бо суть Бо́жиима путие́ му́жа, вся же тече́ния его́ назира́ет. Законопреступле́ния му́жа уловля́ют; плени́цами же свои́х грехо́в ки́йждо затяза́ется. Сей скончава́ется с ненака́занными; от мно́жества же своего́ жития́ изве́ржется, и погиба́ет за безу́мие. Сы́не, а́ще поручи́шися за твоего́ дру́га, преда́си твою́ ру́ку врагу́. Сеть бо крепка́ му́жу свои́ устне́, и пленя́ется устна́ми свои́х уст. Твори́ сы́не, я́же аз запове́даю ти, и спаса́йся.

Притч 5:15–23; 6:1–3

И абие преждеосвященная Литургиа.