Шрифт

День Святого Духа. Избранные службы Цветной Триоди.

В ТУ ЖЕ НЕДЕЛЮ 8-Ю,
НА ПОВЕЧЕРИИ

Поем канон Святому Духу. Глас 1. Творение Феофаново. Ирмос по дважды: тропари на 4. Егоже краестрочие: Ду́ха пою́ созда́вшаго всю тварь.

Песнь 1.

Ирмос: Го́рькия рабо́ты изба́влься Изра́иль, / непроходи́мое про́йде, я́ко су́шу, / врага́ зря потопля́ема, / песнь, я́ко Благоде́телю, пое́т Бо́гу, / чудоде́ющему мы́шцею высо́кою, / я́ко просла́вися.

Припев: Сла́ва Тебе́ Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Боже́ственный Ду́ше Святы́й, / И́же всем разделя́яй дарова́ния, и вся творя́й во́лею, / вдохни́ ми светоно́сное Твое́ дарова́ние, / я́ко да сла́влю Тя, Отцу́ и Сы́ну совокупля́ема.

И́же небе́сным си́лам свя́тостнаго дохнове́ния Твоего́ / благода́ть дая́й, Уте́шителю, / моего́ смы́сла, я́ко Благ, скве́рну исчи́стив, / свя́тости Твоея́ покажи́ испо́лнена.

Слава: Исто́чниче жи́зни ве́руемый, / и струя́ есте́ственныя бла́гости, / Ду́ше Бо́жий Святы́й, / ум мой умерщвле́нный оживотвори́в, Твои́м де́йством / возста́ви пе́ти Твое́ Божество́.

И ныне, Богородичен: Храм, Де́во, бы́вши Бо́жий, / наше́ствием Ду́ха, соде́тельною си́лою Его́, / си́лу да́рующа рожде́ственну, Благода́тная, / е́юже родила́ еси́ пло́тию Сло́во безнача́льное.

Песнь 3.

Ирмос: Пре́жде век от Отца́ рожде́нному нетле́нно Сы́ну, / и в после́дняя от Де́вы / воплоще́нному безсе́менно, / Христу́ Бо́гу возопии́м: / вознесы́й рог наш, Свят еси́, Го́споди.

Име́я по естеству́, хоте́ния си́лу сте́чну, / небе́сныя преми́рныя, я́ко Бог, соде́тельствуя, / Дух Святы́й непреста́нно учи́т вопи́ти: / Свят еси́, Го́споди.

Пе́сньми немо́лчными, облиста́вшую благода́ть Ду́ха / богоглаго́ливых апо́стол, в дыха́нии бу́рне, / согла́сно сла́вим, со безпло́тными вопию́ще ли́ки: / Свят еси́, Го́споди.

Слава: Еди́ну власть и Божество́ еди́но, и си́лу, / еди́но нача́ло и Ца́рство Святы́я Тро́ицы, / му́дрствующе пое́м, в трисвято́м гла́се вопию́ще: / Свят еси́, Го́споди.

И ныне, Богородичен: Колесни́це светоно́сная и све́тлое пребыва́лище, Всечи́стая, / херуви́м вы́шши су́щи, Бо́га бо на руку́ носи́вшая. / Те́мже Ти вси вопие́м, Чи́стая: / ра́дуйся, Всеблаже́нная.

Песнь 4.

Ирмос: Жезл из ко́рене Иессе́ова, / и цвет от него́, Христе́, / от Де́вы прозя́бл еси́, из горы́ хва́льный, / приосене́нныя ча́щи, / прише́л еси́ вопло́щся / от Неискусому́жныя невеще́ственный и Бо́же, / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Вели́кая да́руяй нам Дух Всесвяты́й, / на апо́столы на́йде, я́ко Боже́ствен, я́ко Благ, / я́ко исполня́я вся́ческая, я́ко боготворя́, я́ко освяща́я, / я́ко всех твори́телен, влады́ческий и самовла́стен.

На престо́ле, Христе́, Оте́ческом сед, / низпосла́л еси́ ученико́м Твои́м Уте́шителя, / я́коже обеща́лся еси́, Спа́се, я́ко Бо́га гряду́ща, / посыла́я же несопроти́вна, / я́ко всех Соде́теля, из Отца́ исходя́ща.

Слава: Глаго́лати язы́ки проро́к бу́дущая / научи́ Дух дре́вле Всесвяты́й, / язы́ки же прему́дрых апо́стол веща́ет / вели́чия Бо́жия во гла́се дыха́ния бу́рнейша, / ны́не су́щественне спребыва́яй.

И ныне, Богородичен: Врата́ у́мнаго све́та имену́ем Тебе́, Богома́ти, / и́миже вни́де к нам Христо́с, / красе́н яви́ся блиста́ньми Божества́, / в пло́тстем одея́нии покрове́н, неви́димь, я́ко Бог, / ны́не же по нам ви́димь.

Песнь 5.

Ирмос: Бог сый ми́ра, Оте́ц щедро́т, / вели́каго сове́та Твоего́ А́нгела, / мир подава́юща посла́л еси́ нам. / Тем богоразу́мия к све́ту наста́вльшеся, / от но́щи у́тренююще, / славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

О Ду́ше прему́дрости и стра́ха Бо́жия, / и́стины, сове́та и ра́зума, / мир подава́яй, всели́ся в ны, / я́ко да освяти́вшеся Твои́м вселе́нием, / из но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

И́же вся содержа́й, и всех сый Госпо́дь, / И́же тварь соблюда́яй непа́даему, / пода́ждь святьбу́ нам и просвеще́ние, / я́ко да насы́тившеся Твоего́ светода́тельства, / из но́щи у́тренююще, славосло́вим Тя, Человеколю́бче.

Слава: И́же дре́вле зако́н начерта́вый Моисе́ю, / но́ваго заве́та веле́ния, / и зако́н благода́ти излага́ет я́сно, / во апо́стольских сердца́х написа́в, / Боже́ственный Уте́шитель наше́д, я́ко Человеколю́бец.

И ныне, Богородичен: Кля́тву Е́вину всех ма́тере, / Твои́м Рождество́м, Де́во, упраздни́ла еси́, / ми́ру благослове́ние возсия́вши Христа́. / Те́мже ра́дующеся, усты́ и ра́зумом / Богоро́дицу вои́стинну Тя испове́дающе, блажи́м.

Песнь 6.

Ирмос: Из утро́бы Ио́ну младе́нца изблева́ морски́й зверь, / якова́ прия́т, / в Де́ву же все́льшееся Сло́во, / и плоть прие́мшее про́йде сохра́ншее нетле́нну. / Его́же бо не пострада́ истле́ния, / ро́ждшую сохрани́ неврежде́нну.

Твои́м ученико́м исполня́я обеща́ние, / Ду́ха, Христе́, сим посла́л еси́, / де́йство вели́ких чуде́с да́рующа, / и язы́ки огнезра́чныя да́рствующа, / да Твоего́ позна́ния язы́к стада́ испо́лнят.

Прииди́ к нам, Ду́ше Святы́й, / прича́стники Твоея́ содева́я свя́тости, / и све́та невече́рняго, и Боже́ственныя жи́зни, и благоуха́ннейшаго раздая́ния: / Ты бо река́ Божества́, / из Отца́ Сы́ном происходя́щий.

Слава: Спаси́, Уте́шителю, ве́рно пою́щих боголе́пное прише́ствие Твое́, / и очи́сти от вся́кия скве́рны, я́ко благоутро́бен, / и покажи́ досто́йны Твоего́ осия́ния, / и све́том Твои́м богови́днейшим сотвори́ я́ нескве́рненна зерца́ла.

И ныне, Богородичен: Весь лик проро́ческий от Бо́га тайнонаучи́мь, предглаго́ла та́инство / неизрече́ннаго и Боже́ственнаго воплоще́ния Бо́га Сло́ва, / из Тебе́, Де́во Ма́ти, / Ты бо и́стиннейший и дре́вний сове́т яви́ла еси́.

Седален, глас 8.
Подобен: Прему́дрости Сло́ва:

Всесвяты́й Дух ны́не соше́д на апо́столы, ви́дом о́гненным, / у́жасом испо́лни язы́ков собра́ния, / язы́ки бо глаго́лющих о́гненными, Человеколю́бче, / свою́ ки́йждо бесе́ду слы́шаше. / Те́мже и чу́до неве́рным, я́ко пия́нство, / ве́рным же спаси́тельное вои́стинну познава́шеся. / Сего́ ра́ди сла́вим держа́ву Твою́, Христе́ Бо́же, / прегреше́ний оставле́ния прося́ще низпосла́ти бога́тно рабо́м Твои́м.

Песнь 7.

Ирмос: О́троцы благоче́стию совоспита́ни, / злочести́ваго веле́ния небре́гше, / о́гненнаго преще́ния не убоя́шася, / но посреди́ пла́мене стоя́ще, поя́ху: / отце́в Бо́же, / благослове́н еси́.

Ны́не обетова́ния предложе́ние Христо́ва исполня́ется, / разделе́ния бо язы́ков Ду́ха прише́ствие показа́ ученико́м, / облиста́вшее от Тро́ицы еди́наго Пребоже́ственнаго.

Дре́вле у́бо раздели́ся согла́сие язы́ков безслове́сное, / ны́не же ко еди́ному сли́честву я́ве собра́шася, / самоде́йствующу Честно́му и Боже́ственному Ду́ху, / от Тро́ицы Пребоже́ственныя еди́ному.

Слава: Свы́ше носи́му дохнове́нию Свята́го Ду́ха, / вели́чия Бо́жия пресла́вно веща́ху апо́столи Христо́вы, согла́сно пою́ще: / отце́в Бо́же благослове́н еси́.

И ныне, Богородичен: О́браз Твоего́ Рождества́ трие́ о́троцы в пещи́ показа́ша, / я́ко бо пребы́ша огне́м невреди́ми, / сохрани́лася еси́ чиста́, / прие́мши во чре́ве огнь нестерпи́мый, / отце́в Бо́га Благослове́ннаго.

Песнь 8.

Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изобрази́ пещь о́браз, / не бо я́же прия́т пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ Де́вы, / в ню́же вни́де утро́бу. / Тем воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Святы́й Ду́ше происходя́й от Бо́га, / свя́тость всем пода́ждь в Тя ве́рующим, / Свят бо, и пода́телен челове́ком свя́тости, Ты еси́. / Тем воспева́юще воспое́м: / да благослови́т тварь вся́кая Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Дае́ши пода́тельне, я́ко Благоде́тель, дар бла́гости, / Тебе́ пою́щим, Уте́шителю, / благи́х бо пода́телен еси́, и бла́гости пучи́на. / Тем воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся́кая Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Слава: Госпо́дь животворя́щь есть Дух, / самодви́жимь, самовла́стен, / разделя́я я́коже хо́щет даро́в раздая́ния, / самовлады́чен, самоповели́телен, безнача́лен. / Тем воспева́юще, воспои́м: / да благослови́т тварь вся́кая Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

И ныне, Богородичен: Кто Твоему́ премно́жеству благоутро́бия не диви́тся, Безнача́льне Сло́ве? / Нас бо ра́ди обнища́л еси́ бога́т сый, / и во чре́ве Де́вы святы́я всели́лся еси́. / Тем воспева́юще, воспои́м: / да благослови́т тварь вся́кая Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Ра́дуйся, де́вственная похвало́, / ра́дуйся, Ма́ти Пречи́стая, / Ю́же вся тварь / боже́ственными пе́сньми велича́ем.

Се к нам Уте́шителя ино́го низпосла́л еси́, / единосу́щна Тебе́, Сло́ве, / и Отцу́ Твоему́ сопресто́льна.

Спаси́ от искуше́ния, Уте́шителю, Бо́га му́дрствующия Тя, / и славосло́вящия Твое́ преве́чное бытие́.

Слава: Прииди́ к нам, Уте́шителю, Твоего́ утеше́ния исполня́яй, / сла́вою Твое́ю неизрече́нною богосло́вящия.

И ныне, Богородичен: Неве́сто Бо́жия Всенепоро́чная, / славосло́вящия Тя и чту́щия досто́йно, / изба́ви от искуше́ний моли́твами Твои́ми.

Вместо Досто́йно: поем ирмос тойже.

По Трисвятом кондак праздника. глас 8:

Егда́ снизше́д язы́ки слия́, / разделя́ше язы́ки Вы́шний, / егда́ же о́гненныя язы́ки раздая́ше, / в соедине́ние вся призва́, / и согла́сно сла́вим Всесвята́го Ду́ха.

НА ПОЛУНОЩНИЦЕ

По 1-м Трисвятом глаголем тропарь праздника. По 2-м трисвятом глаголем кондак праздника. Го́споди поми́луй, 12. И отпуст. Молитвы же за упокой не глаголем.

НА УТРЕНИ

на Бог Госпо́дь: тропарь праздника, глас 8:

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш, / И́же прему́дры ловцы́ явле́й, / низпосла́в им Ду́ха Свята́го, / и те́ми уловле́й вселе́нную, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́. [Трижды.]

По 1-м стихословии, седален, глас 4.
Подобен: Удиви́ся Ио́сиф:

Попра́зднственный, ве́рнии, и коне́чный пра́здник пра́зднуим све́тло, / сей есть Пятьдеся́тница, обеща́ния исполне́ние и предложе́ния, / в сей бо огнь Уте́шителев сни́де на зе́млю, я́ко в ви́де язы́к, / и ученики́ просвети́, / и сия́ неботаи́нники показа́. / Свет прии́де Уте́шителя и мiр просвети́. [Дважды.]

По 2-й кафисме седален, глас 8,
подобен тойже:

Ду́ха исто́чник прише́д на зе́млю, / во о́гненныя ре́ки разделя́яся мы́сленно, / апо́столы ороша́ше просвеща́я, / и бысть им о́блак ороша́яй огнь, / просвеща́яй тех и одождя́яй пла́мень, / и́миже мы прия́хом благода́ть, огне́м же и водо́ю. / Свет прии́де Уте́шителя и мiр просвети́. [Дважды.]

Таже оба канона праздника: 7-го гласа, со ирмосом на 8, и 4-го гласа, со ирмосом на 6. Катавасия: Боже́ственным покрове́н: оба лика вкупе.

Канон, [егоже краестрочие:
Пятдеся́тницу пра́зднуим.] Творение Космы монаха.
Глас 7. Песнь 1.

Ирмос: По́нтом покры́ / фарао́на с колесни́цами / сокруша́яй бра́ни мы́шцею высо́кою, / пои́м Ему́, я́ко просла́вися.

Де́лом, я́коже дре́вле ученико́м обеща́л еси́, / Уте́шителя Ду́ха посла́вый, Христе́, / возсия́л еси́ ми́ру свет, Человеколю́бче.

Зако́ном дре́вле пропове́данное и проро́ки, испо́лнися: / Боже́ственнаго бо Ду́ха днесь всем ве́рным благода́ть излия́ся.

Иный канон, иамвический,
творение кир Иоанна Арклийского. Глас 4.
Песнь 1.

Ирмос: Боже́ственным покрове́н / медленоязы́чный мра́ком, / извити́йствова богопи́санный зако́н, / ти́ну бо отря́с очесе́ у́мнаго, / ви́дит Су́щаго, / и науча́ется Ду́ха ра́зуму, / хваля́ Боже́ственными пе́сньми.

Реко́ша чи́стая и честна́я уста́: / разлуче́ния вам не бу́дет, о дру́зи! / Аз бо на О́тчем вы́шнем престо́ле соседя́, излию́ Ду́ха, / возсия́ти жела́ющим благода́ть незави́стную.

Преде́л преше́дшее и́стиннейшее, Сло́во, / тихообра́зно соверша́ет се́рдце, / де́ло бо сконча́в, возвесели́ дру́ги, / дыха́нием ну́жным и о́гненными язы́ки, / пода́в Ду́ха Христо́с, я́коже обеща́ся.

Катавасия: Боже́ственным покрове́н:

Песнь 3.

Ирмос: С высоты́ си́лою, / ученико́м, Христе́, до́ндеже облеце́теся, рекл еси́, / седи́те во Иерусали́ме, / Аз же, я́ко Мене́, Уте́шителя ино́го, / Ду́ха Моего́ же и О́тча послю́, / в Не́мже утвердите́ся.

Боже́ственнаго Ду́ха наше́дшая си́ла, / разде́льшийся дре́вле глас, зле согласи́вшихся, / во еди́но прили́чие боже́ственне совокупи́, / ве́дением Тро́ицы вразумля́ющи ве́рныя, / в Не́йже утверди́хомся.


Ин. Ирмос: Разве́рзе утро́бы неча́дствовавшия у́зы, / доса́ду же неудоботерпи́му благоча́дствующия, / еди́на моли́тва проро́чицы дре́вле А́нны, / нося́щия дух сокруше́н, / к си́льному и Бо́гу ра́зумов.

Непостижи́ма есть Богонача́льнейшая, / вети́я бо изъяви́ безкни́жныя, / ры́бари прему́дрыя, зауша́ющия сло́вом, / и от глубо́кия но́щи изыма́ющия лю́ди безчи́сленны, блиста́нием Ду́ха.

Бя́ше исхо́ден от нерожде́нна Све́та, / всеси́льный сия́ющий Свет, / Его́же Сы́ном Оте́ческия вла́сти, / ны́не явля́ет сра́сленное озаре́ние, / о́гненный глас в Сио́не язы́ком.

По 3-й песни, седален, глас 8.
Подобен: Прему́дрости Сло́ва:

Всесвяты́й Дух, ны́не соше́д на апо́столы ви́дом о́гненным, / у́жасом испо́лни язы́ков собра́ния, / язы́ки бо глаго́лющих о́гненными, Человеколю́бче, / свою́ ки́йждо бесе́ду слы́шаше. / Те́мже и чу́до неве́рным, я́ко пия́нство, / ве́рным же спаси́тельное вои́стинну познава́шеся. / Сего́ ра́ди сла́вим держа́ву Твою́, Христе́ Бо́же, / прегреше́ний оставле́ния прося́ще, низпосла́ти бога́тно рабо́м Твои́м. [Дважды.]

Песнь 4.

Ирмос: Смотря́яй проро́к / в после́дняя Твое́, Христе́, прише́ствие, вопия́ше: / Твою́ услы́шах, Го́споди, си́лу, / я́ко вся спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Во проро́цех глаго́лавый, / и зако́ном пропове́данный пе́рвее несоверше́нным, / Бог И́стинный Уте́шитель, / Сло́ва служи́телем и свиде́телем познава́ется днесь.

Зна́мение Божества́ нося́й, / апо́столом во огни́ Дух раздели́ся, / и стра́нными язы́ки явля́шеся, / я́ко Оте́ческая Боже́ственная си́ла гряду́щая есть, самоповели́тельная.


Ин. Ирмос: Царю́ царе́й, / яковы́й от якова́го еди́н Сло́ве произше́дый / от Отца́ безвино́внаго, / равномо́щнаго Твоего́ Ду́ха / апо́столом и́стинно посла́л еси́, / я́ко Благоде́теля пою́щим: / сла́ва держа́ве Твое́й, Го́споди.

Ба́ню Боже́ственную пакибытия́ сло́вом раствори́в, / ссложе́нное естество́, дождоточи́ши ми струю́ / от нетленнопрободе́ннаго Твоего́ ребра́, о Бо́жий Сло́ве, / запечатле́я теплото́ю Ду́ха.

Преклоня́ют вся Уте́шителю коле́на, / Сы́ну же О́тчу, Отцу́ сра́сленному, / в Ли́цех бо ви́деша трегу́бых Существо́ и́стинное, / неприкоснове́нное, безле́тное, еди́ное: / возсия́ бо свет благода́ть Ду́ха.

Да испо́лнятся вси Богонача́льнейшим, / ели́цы служи́телие Трисве́тлаго Существа́, / па́че естества́ бо соверша́ет, я́ко благоде́тель, / и огнесве́тит Христо́с во спасе́ние, / всю дая́ благода́ть Ду́ха.

Песнь 5.

Ирмос: Стра́ха ра́ди Твоего́ / зача́тый, Го́споди, во чре́ве проро́ков, / и рожде́нный на земли́ Дух спасе́ния, / апо́стольская сердца́ созида́ет чи́ста / и в ве́рных пра́вый обновля́ется, / свет бо и мир зане́ Твоя́ повеле́ния.

Наше́дшая си́ла днесь сия́, Дух Благи́й, / Дух прему́дрости Бо́жия, Дух от Отца́ исходя́й, / и Сы́ном ве́рным нам явле́йся подава́телен, / в ни́хже вселя́ется естество́м святы́ни, в не́йже зри́тся.


Иный. Ирмос: Реши́тельное очище́ние грехо́в, / огнедухнове́нную приими́те Ду́ха ро́су, / о ча́да светообра́зная церко́вная, / ны́не от Сио́на бо изы́де зако́н, / языкоогнеобра́зная Ду́ха благода́ть.

Я́коже благоволи́ самовла́стно, / необлада́нный исхо́дит Дух от Отца́, / умудря́я в язы́цех апо́столы, / печатле́я живоно́сное Сло́во, / Отчеси́льное, сообра́зное, Его́же Спас рече́.

Да исцели́т у́бо смы́слы от греха́, / и се устроя́ше апо́столов, Бог Сло́во всенача́льное, пречи́стый дом, / в не́мже единомо́щнаго же и ссу́щественнаго ны́не вселя́ется Ду́ха свет.

Песнь 6.

Ирмос: Пла́вающего в молве́ / жите́йских попече́ний / с корабле́м потопля́ема грехи́, / и душетле́нному зве́рю примета́ема, / я́ко Ио́на, Христе́, вопию́ Ти: / из смертоно́сныя глубины́ возведи́ мя.

От Ду́ха Твоего́ на плоть вся́кую, / я́коже рекл еси́, бога́тно излия́л еси́, / и испо́лнишася вся́ческая Твоего́ ве́дения, Го́споди, / я́ко из Отца́ Сын нетле́нно роди́лся еси́, / и Дух Неразде́льный изы́де.


Иный. Ирмос: Очище́ние нам, Христе́, / и спасе́ние, Влады́ко, / возсия́л еси́ от Де́вы, / да я́ко проро́ка / от зве́ря морска́го пе́рсей Ио́ну, / от тли исхити́ши, всего́ Ада́ма всеро́дна па́дшаго.

И́стинный нам пра́вый во утро́бах ве́чно прии́мшим Дух, / да обнови́ши Отчеисхо́дный и всесовокупле́нно, / вещества́ ненави́стнаго пали́тельный скверн, / ка́ла же смы́слов чисти́тельный, Вседержи́телю.

Жела́тельное достоя́ние апо́столом, / сио́няном ча́ющим Твоего́ прише́ствия, позна́ние / Дух Отчерожде́нна Сло́ва, / речь жесто́кую язы́ческих ласка́тельств ско́ро показа́в, / огнедохнове́нно утвержда́еши.

Кондак, глас 8:

Егда́ снизше́д язы́ки слия́, / разделя́ше язы́ки Вы́шний, / егда́ же о́гненныя язы́ки раздая́ше, / в соедине́ние вся призва́, / и согла́сно сла́вим Всесвята́го Ду́ха.

Икос: Ско́рое и изве́стное даждь утеше́ние рабо́м Твои́м, Иису́се, / внегда́ уныва́ти духо́м на́шим, / не разлуча́йся от душ на́ших в ско́рбех, / не удаля́йся от мы́слей на́ших во обстоя́ниих, / но при́сно нас предвари́. / Прибли́жися нам, прибли́жися везде́ Сый, / я́коже со апо́столы Твои́ми всегда́ еси́, / си́це и Тебе́ жела́ющим соедини́ Себе́, Ще́дре, / да совоку́плени Тебе́ пое́м, / и славосло́вим Всесвята́го Ду́ха Твоего́.

Синаксарий.

Песнь 7.

Ирмос: В пещь о́гненную / вве́ржени преподо́бнии о́троцы, / огнь в ро́су преложи́ша, / воспева́нием си́це вопию́ще: / благослове́н еси́ Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Вету́ющим Боже́ственная вели́чия апо́столом, / Ду́ха де́йство непщева́шеся пия́нство неве́рствующим, / и́мже Тро́ица познава́ется, еди́н Бог оте́ц на́ших.

Неразде́льное естество́ правосла́вно богосло́вим / Бо́га Отца́ Безнача́льнаго, / тоя́жде вла́сти Сло́ва и Ду́ха, / благослове́н еси́, зову́ще, Бо́же оте́ц на́ших.


Ин. Ирмос: Согла́сная возшуме́ орга́нская песнь, / почита́ти златосотворе́нный безду́шный истука́н, / Уте́шителева же светоно́сная благода́ть почеству́ет, / е́же вопи́ти: / Тро́ице Еди́ная, Равноси́льная, Безнача́льная, благослове́на еси́.

Гла́са пророковеща́тельнаго не разуме́вше, / глаго́лаху безу́мнии виносотворе́нное пия́нство, / ре́чи я́ко стра́нны слы́шаша апо́столов: / благочести́вии же Тебе́ вопие́м боже́ственно: / Богоде́телю всех, благослове́н еси́.

Боже́ственное уче́ние возгреме́ / ви́дяй виде́ния боже́ственный Ио́иль, / Богонача́льнейшаго, и́мже излию́, рек, я́коже Сло́ва, Ду́ха Моего́ свозопию́щим: / Естество́ Тривеща́нное Све́тлое, благослове́н еси́.

Тро́ичную у́бо раздели́ зря благода́ть, / я́ко да яви́т три Ипоста́си, почита́ти в простоте́ вла́сти, / но во еди́ном ны́не дни Госпо́дьском, / Сын, Оте́ц и Дух благослове́н.

Песнь 8.

Ирмос: Неопа́льная огню́ в / Сина́и прича́щшаяся / купина́, Бо́га яви́ / медленноязы́чному и гугни́вому Моисе́ови, / и о́троки ре́вность Бо́жия / три непреобори́мыя / во огни́ певцы́ показа́: / вся дела́, Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Живо́тну свы́ше бу́рну носи́му гласо́вне, / Ду́ха Всесвята́го дыха́нию рыбаре́м, / о́гненных ви́дом язы́к вели́чия Бо́жия вети́йствоваху: / вся дела́, Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки.

Я́ко на некаса́емую превосходя́ще го́ру, / не боя́щеся огня́ страша́ща, / прииди́те и ста́нем на горе́ Сио́нской, во гра́де Жива́го Бо́га, / духоно́сным ученико́м ны́не слику́юще: / вся дела́, Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки.


Ин. Ирмос: Разреша́ет у́зы и ороша́ет пла́мень / трисве́тлый богонача́лия о́браз, / пою́т о́троцы, / благослови́т же Еди́наго Спа́са и Вседе́теля, / я́ко Благоде́теля, / сотворе́нная вся́ческая тварь.

Па́мять Христо́с человекоспаси́тельных слове́с, / я́же от Отца́ слы́шав апо́столом рече́, / Дух устроя́ет языкоо́гненным виде́нием, / посажда́я благослове́нно усвое́нную, / учуже́нная же пое́т Тя тварь.

Спаси́тельно самовлады́чний Еди́н, Свет самосия́тельный, / и пода́тельный све́та сый, прише́л еси́ исполня́я апо́столы, / честны́й я́ко верх Твои́м рабо́м, / насыти́тельный же Дух подава́еши.

Поя́ху проро́к духонасыще́нная уста́, / Твое́ теле́сное, о Царю́, прише́ствие, / и Дух от недр О́тчих произше́дший, / несозда́нный, зданноде́телен, сопресто́лен Тебе́, / еди́наго вочелове́чения ве́рным честь.

Честне́йшую: не поем:

Песнь 9.

Ирмос: Не тле́ния искуше́нием ро́ждшая, / и Всехитрецу́ Сло́ву плоть взаимода́вшая, / Ма́ти Неискусому́жная Де́во Богоро́дице, / прия́телище Нестерпи́маго, / село́ Невмести́маго Зижди́теля Твоего́, / Тя велича́ем.

На паля́щей дре́вле о́гненной колесни́це, / ревни́тель и огнедохнове́нный ра́дуяся носи́м, / е́же ны́не возсия́вшее дохнове́ние свы́ше апо́столом явля́ше, / от него́же освяти́вшеся, Тро́ицу всем сказа́ша.

Зако́на есте́ств кроме́, стра́нное слы́шашеся ученико́в, / еди́ному бо гла́су глася́щу Ду́ха благода́тию, / разли́чне оглаша́хуся лю́дие, племена́ и язы́ки боже́ственная вели́чия, / Тро́ицы ве́дению науча́юще.


Ин. Ирмос: Ра́дуйся, Цари́це, / матероде́вственная сла́во, / вся́ка бо удобообраща́тельная / благоглаго́ливая уста́ вити́йствовати не мо́гут, / Тебе́ пе́ти досто́йно, / изумева́ет же ум всяк Твое́ Рождество́ разуме́ти. / Те́мже Тя согла́сно сла́вим.

Пе́ти подоба́ше естественножи́зненную Отрокови́цу, / еди́на бо во чре́ве скры Сло́во, / тая́щееся неду́гующаго челове́ческаго естества́. / И́же в десны́х страна́х ны́не седя́й О́тчих, / посла́ благода́ть Ду́ха.

Ели́цем дхну богото́чная благода́ть, / светя́щеся, блиста́юще, / изменя́еми стра́нным измене́нием благоле́пнейшим, / равноси́льствующую несеко́мую уве́девше прему́дрость, / Трисве́тлое существо́ сла́вим.

Ексапостиларий.
Подобен: Не́бо звезда́ми:

Всесвяты́й Ду́ше, исходя́й из Отца́, / и Сы́ном прише́дый к безкни́жным ученико́м, / Тебе́, Бо́га позна́вших, спаси́ и поми́луй всех. [Дважды.]

Слава, и ныне: другий подобен:

Свет Оте́ц, Свет Сло́во, Свет и Святы́й Дух, / И́же во язы́цех о́гненных апо́столом посла́ся, / и Тем весь мир просвеща́ется Тро́ицу почита́ти Святу́ю.

На хвалитех: Вся́кое дыха́ние: поставим стихи 4.
И поем стихиры самогласны, глас 2:

Во проро́цех восвести́л еси́ нам путь спасе́ния, / и во апо́столех возсия́, Спа́се наш, благода́ть Ду́ха Твоего́. / Ты еси́ Бог пе́рвый, Ты и по сих, / и во ве́ки Ты еси́ Бог наш.

Во дво́рех Твои́х воспо́ю Тя, Спа́са мiра, / и прекло́нь коле́на, поклоню́ся Твое́й непобеди́мей си́ле, / ве́чер и у́тро, и полу́дне, / и на вся́кое вре́мя благословлю́ Тя, Го́споди.

Во дво́рех Твои́х, Го́споди, ве́рнии / коле́на душ и теле́с прекло́нше, / воспева́ем Тя, безнача́льнаго Отца́, / и собезнача́льнаго Сы́на, / и соприсносу́щнаго и Пресвята́го Ду́ха, / просвеща́ющаго и освяща́ющаго ду́ши на́ша.

Слава, и ныне, глас 8: Язы́цы иногда́ размеси́шася, / де́рзости ра́ди столпотворе́ния, / язы́цы же ны́не умудри́шася, / сла́вы ра́ди богове́дения. / Та́мо осуди́ нечести́выя погреше́нием, / зде просвети́л есть Христо́с ры́бари Ду́хом. / Тогда́ упраздни́ся безгла́сие к муче́нию, / ны́не обновля́ется согла́сие / ко спасе́нию душ на́ших.

Славословие великое, тропарь праздника и ектении.

И отпуст глаголем праздника:

И́же в ви́де о́гненных язы́к, с небесе́ низпосла́вый Пресвята́го Ду́ха на святы́я Своя́ ученики́ и апо́столы, Христо́с, и́стинный Бог наш, моли́твами Пречи́стыя Своея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных апо́стол, и всех святы́х, поми́лует и спасе́т нас, я́ко Благи́й и Человеколю́бец.

И час 1-й.

НА ЛИТУРГИИ

Изобразительная. И от канона праздника, песнь 3-я и 6-я.

Таже иерей, или диакон: Прему́дрость, про́сти.

И входное:

Вознеси́ся Го́споди си́лою Твое́ю, / воспое́м и пое́м си́лы Твоя́.

Тропарь, глас 8:

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш, / И́же прему́дры ловцы́ явле́й, / низпосла́в им Ду́ха Свята́го, / и те́ми уловле́й вселе́нную, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, кондак, глас 8:

Егда́ снизше́д язы́ки слия́, / разделя́ше язы́ки Вы́шний, / егда́ же о́гненныя язы́ки раздая́ше, / в соедине́ние вся призва́, / и согла́сно сла́вим Всесвята́го Ду́ха.

Трисвятое.

Прокимен Апостола, глас 6:

Спаси́ Го́споди люди Твоя́, / и благослови́ достоя́ние Твое́. Стих: К Тебе́ Го́споди воззову́, Бо́же мой, да не премолчи́ши от мене́.

Апостол ко Ефесеем, зачало 229. [Еф. 5, 9 – 19.]

Бра́тие, я́ко ча́да све́та ходи́те: [Плод бо Духо́вный eсть во вся́кой благосты́ни и пра́вде и и́стине:] Искуша́юще, что eсть благоуго́дно Бо́гови. И не приoбща́йтеся к дело́м непло́дным тмы, па́че же и облича́йте. Быва́eмая бо отай от них, сра́мно eсть и глаго́лати. Вся же облича́eмая, от све́та явля́ются: все бо явля́емое свет eсть. Сего́ ра́ди глаго́лет: воста́ни, спяй, и воскресни́ от ме́ртвых, и освети́т тя Христо́с. Блюди́те у́бо, ка́ко опа́сно хо́дите, не я́коже нему́дри, но я́коже прему́дри, искупу́юще вре́мя, я́ко дни́е лука́ви суть. Сего́ ра́ди не быва́йте несмы́сленни, но разумева́юще, что eсть во́ля Бо́жия. И не упива́йтеся вино́м, в не́мже eсть блуд, но па́че исполня́йтеся Ду́хом, глаго́люще себе́ во псалме́х и пе́ниих, и пе́снех духо́вных, воспева́юще и пою́ще в сердца́х ва́ших Го́сподеви.

Аллилуиа, глас 2:

Стих: Поми́луй мя Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й. Стих: Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́.

Евангелие от Матфеа, зачало 75.
[Мф. 18, 10 – 20.]

Рече́ Госпо́дь: блюди́те, да не пре́зрите еди́наго [от] ма́лых сих: глаго́лю бо вам, я́ко а́нгели их на небесе́х вы́ну ви́дят лице́ Отца́ Моего́ Небе́снаго. Прии́де бо Сын Челове́ческий взыска́ти и, спасти́ поги́бшаго. Что вам мни́тся? А́ще бу́дет не́коему челове́ку сто ове́ц, и заблу́дит еди́на от них: не оста́вит ли де́вятьдесят и де́вять в гора́х, и шед и́щет заблу́ждшия? И а́ще бу́дет обрести́ ю́, ами́нь глаго́лю вам, я́ко ра́дуется о ней па́че, не́же о девяти́десятих и девяти́ не заблу́ждших. Та́ко несть во́ля пред Отце́м ва́шим Небе́сным, да поги́бнет еди́н от ма́лых сих. А́ще же согреши́т к тебе́ брат твой, иди́ и обличи́ его́ между́ тобо́ю и тем еди́нем. А́ще тебе́ послу́шает, приобре́л еси́ бра́та твоего́. А́ще ли тебе́ не послу́шает, пойми́ с собо́ю па́ки еди́наго или́ два, да при усте́х двою́ или́ трие́х свиде́телей ста́нет всяк глаго́л. А́ще же не послу́шает их, пове́ждь це́ркви; а́ще же и це́рковь преслу́шает, бу́ди тебе́ я́коже язы́чник и мыта́рь. Ами́нь бо глаго́лю вам: ели́ка а́ще свя́жете на земли́, бу́дут свя́зана на Небеси́, и ели́ка а́ще разрешите́ на земли́, бу́дут разреше́на на Небесе́х. Иде́же бо еста́ два или́ трие́ со́брани во и́мя Мое́, ту есмь посреде́ их.

За Достойно: поем и до отдания:

Апо́столи, соше́ствие Уте́шителя зря́ще, удиви́шася, / ка́ко в ви́де о́гненных язы́к яви́ся Дух Святы́й.

Ирмос, глас 4: Ра́дуйся, Цари́це, / матероде́вственная сла́во, / вся́ка бо удобообраща́тельная / благоглаго́ливая уста́ вити́йствовати не мо́гут, / Тебе́ пе́ти досто́йно, / изумева́ет же ум всяк Твое́ Рождество́ разуме́ти. / Те́мже Тя согла́сно сла́вим.

Причастный:

Дух Твой Благи́й наста́вит мя на зе́млю пра́ву. / Аллилу́иа. трижды.

Ведомо же буди, яко седмица сия Святыя Пентикостии разрешаема есть на сыр, рыбы, вино и елей.

Оставляются же и междочасия часов, и иже в Повечериах певаемый канон Пресвятыя Богородицы.