Шрифт

Синаксари от Пасхи до Пятидесятницы

Синаксарь в Неделю Всех Святых

Стихи́: Го́спода моего́ вся́ пою́ дру́ги:

А́ще же кто́ хотя́ ко все́м да и́дет.

В то́йже де́нь в Неде́лю по Пятдеся́тнице, и́же повсю́ду вселе́нныя, во Аси́и, Ливи́и и Евро́пии, се́вере же и ю́зе, святы́х все́х пра́здник пра́зднуем: его́же у́бо по Всесвята́го Ду́ха соше́ствии боже́ственнии отцы́ на́ши узако́ниша соверша́ти, а́ки бы о́браз не́кий показу́юще, я́ко всеСвята́го Ду́ха прише́ствие, сицева́я апо́столы де́йствова, освяти́вшее и упрему́дрившее и́же от на́шего смеше́ния, в наполне́ние отпа́дшаго о́наго чи́на а́нгельскаго, си́х уста́вившее, и Бо́гу Христо́м приве́дшее. О́вех у́бо муче́нием и кро́вию, о́вех же доброде́тельным житие́м и пребыва́нием, и я́же па́че естества́ соде́ловает. Схо́дит у́бо Ду́х Святы́й в ви́де огня́, естество́м го́рнейшее име́яй преложе́ние: восхо́дит же к го́рним пе́рсть, естество́м до́лу прело́жна су́щи, и на́ше смеше́ние, пре́жде вма́ле у́бо прия́тая, и обоже́нная Бо́гом Сло́вом пло́ть, вознесе́нная, и одесну́ю О́тчи сла́вы се́дшая. Ны́не же и все́х влече́т хотя́щих, я́ко обетова́ние, я́коже Бо́гу Сло́ву показу́ющу примире́ния дела́, и не́кий наме́ренный коне́ц, е́же к на́м пло́тию прише́ствия Его́ и смотре́ния, я́коже дре́вле отринове́нныя в соедине́ние и дру́жество приво́дит Бо́жие, незна́ющыя от язы́к лю́ди, челове́ческаго естества́ а́ки не́кия нача́тки принося́щаго Бо́гу, и́же в не́м разли́чно благоискуси́вшихся. По еди́ному у́бо о́бразу, си́це все́х святы́х пра́зднуем пра #769;здник: по второ́му же, поне́же мно́зи у́бо Бо́гу благоугоди́ша доброде́тели ра́ди кра́йния, и инообра́зно безъимени́тии от челове́к бы́ша: или́ и за не́кая не́гли челове́ческая, мно́гу же оба́че сла́ву от Бо́га иму́ще. Или́ я́ко мно́зи у́бо по Христе́ жи́тельствоваша во Инди́и, и Еги́пте, и Арави́и, Междоре́чии же и Фриги́и, и и́же вы́ше Евкси́на мо́ря: еще́ же и во все́м за́паде, да́же и до саме́х Вретани́йских острово́в, и про́сто рещи́, в восто́це и за́паде. Не бя́ше же подо́бно си́х все́х я́коже подоба́ет почести́, ра́ди безчи́сльства, я́коже церко́вный прия́т обы́чай: да у́бо е́же от о́нех все́х по́мощь прии́мем, иде́же кто́ на земли́ Бо́гу благоугоди́. Ина́ко же: и бу́дущих ра́ди, не́гли святы́х все́х пра́здник боже́ственнии отцы́ пра́здновати узако́ниша: все́х же, и́же пре́жде и по́слежде, явле́нных же и неявле́нных, во ели́цех Ду́х Святы́й всели́выйся освяти́, почита́юще и свосприе́млюще. Или́ и тре́тие, подоба́ше по ча́сти на ки́йждо де́нь пра́зднуемыя святы́я, и во еди́н собра́ти де́нь да яви́тся, я́ко о еди́ном Христе́ подвиза́шася, и вси́ то́жде доброде́тели теко́ша по́прище. И та́ко вси́ я́ко еди́наго Бо́га раби́ досто́йно венча́ни бы́ша, Це́рковь си́и соста́виша, го́рний ми́р вознаполня́юще, поощря́юще же и на́с ра́вный по́двиг си́м твори́ти, разли́чен су́щ и многови́ден, к по ели́ку же ко́ждо и́мать си́лы, все́м усе́рдием тща́тися. Си́м у́бо, и́же от ве́ка святы́м все́м, Ле́в приснопа́мятный и прему́дрый ца́рь хра́м преве́лий и предо́брый созда́, бли́зу же е́сть се́й святы́х апо́стол хра́ма вну́трь Константи́ня гра́да: пре́жде у́бо, я́коже глаго́лют, феофа́не жене́ его́ пе́рвее сего́ созида́яй, угоди́вшей Бо́гу в коне́ц. И е́же пресла́вное посреде́ мо́лв и ца́рствий вну́трь: и поне́же приобщи́ наме́рение свое́ Це́ркви, не обре́те ея́ покоре́нныя во́ли свое́й, ниже́ восхоте́ мудрова́ния его́, глаго́лющи: я́ко не ле́по е́сть о́ну, я́же вчера́ неда́вно растлева́шеся ца́рским мечта́нием, и пи́щею, внеза́пу почита́ти толи́ко, я́коже созида́ти е́й сицевы́й хра́м великоле́пный, и изря́дный, и ниже́ вре́мя дая́ше е́, а́ще и благоугоди́ Бо́гу. Тогда́ прему́дрейший ца́рь собо́рным хоте́нием всея́ Це́ркве, вели́кий хра́м, и́же созда́, посвяти́ все́м святы́м вселе́нныя, глаго́ля: а́ще и Феофа́на е́сть свята́, да сопричте́тся со все́ми святы́ми. И сего́ ра́ди а́з мню́, я́ко отсе́ле прия́т нача́ло пра́здноватися се́й пра́здник, внегда́ бя́ше и пре́жде. Сего́ ра́ди положи́ша и́ последи́ все́х пра́здников, о́крест вся́ пра́здники ле́та состяга́яй, и заключа́яй а́ки огражде́нием. Зане́ церко́вное уставле́ние и благочи́ние, а́ще и пре́жде мно́гаго нача́ся, и пома́ле прихожда́ше в до́брое уставле́ние, я́коже подоба́ше: но во дни́ сего́ царя́ уста́виша в соверше́нное, и изъобрази́ша чи́ном, и́же дне́сь е́сть. Трио́дь у́бо, вкра́тце рещи́, обдержи́т вну́трь с вели́ким прилежа́нием, ели́ка Бо́г сотвори́ на́с ра́ди неизрече́нными словесы́. Паде́ние диа́воле с небесе́, пе́рвою при́тчею изгна́ние Ада́мово, и преступле́ние: е́же на́с ра́ди Бо́га Сло́ва смотре́ние все́, и ка́ко на небеса́ Святы́м Ду́хом па́ки взыдо́хом, и испа́дший о́ный чи́н испо́лнихом, е́же святы́ми все́ми познава́ется. Ве́домо же бу́ди, я́ко вся́ ны́не пра́зднуем, ели́ка благода́тно освяти́ Ду́х Святы́й: глаго́лю у́бо высоча́йшыя и освяща́тельныя умы́, девяти́ я́ве чино́в: Пра́отцы и патриа́рхи, проро́ки и свяще́нныя апо́столы, му́ченики и священнонача́льники, священному́ченики и преподобному́ченики, преподо́бныя и пра́ведныя, и вся́ святы́х же́н ликова́ния, и ины́я вся́ безъимени́тыя святы́я, с ни́миже да бу́дут и хотя́щии бы́ти. Пре́жде же все́х, и во все́х, и со все́ми, святы́х святу́ю, пресвяту́ю, и те́х пребезсравни́тельно лу́чшую а́нгельских чино́в, Госпожу́ на́шу и Влады́чицу, Богоро́дицу Мари́ю Присноде́ву: Ея́же моли́твами Христе́ Бо́же, и все́х от ве́ка святы́х Твои́х, поми́луй и спаси́ на́с, я́ко еди́н Бла́г и Человеколю́бец.

Синаксари в Пасхальный период