Синаксари от Пасхи до Пятидесятницы
Синаксарь Недели о Слепом
Стихи́: Све́та Пода́тель, от Све́та сы́й Све́т,
От рожде́ния вооча́еши слепа́го Сло́ве.
В то́йже де́нь, в неде́лю шесту́ю по Па́сце, и́же от рожде́ния слепа́го, пра́зднуем Го́спода Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́ е́же у́бо и то́ от воды́ соде́яся, я́коже и е́же о самаряны́ни, и о разсла́бленнем. Бы́сть же си́це: Христу́ бесе́дующу иуде́ом, и Себе́ ра́вна показу́юща Отцу́, и пре́жде Авраа́ма бы́ти: Аз е́смь, глаго́лющу, они́ ка́мение на Него́ ме́щут. О́н же отходя́ отту́ду, обрета́ет слепа́го претыка́ющася, бя́ше же та́ко роди́вся, о́браз то́кмо еди́н и долины́ име́я о́чию. Обре́т у́бо его́ Спа́с си́це иму́ща, вопроша́емь быва́ет от учени́к слы́шавших во е́же о разсла́бленном: се́ здра́в бы́л еси́, ктому́ не согреша́й. И, я́ко гре́х роди́тельский на ча́дех: Учи́телю, кто́ согреши́, се́й ли, или́ роди́тели его́, да сле́п роди́ся? Ина́ко же, и мне́ние не́кое епику́рское содержа́ше душа́м предбыва́ти, и согреши́вшым невеще́ственно своди́тися в телеса́. Я́же вся́ оте́мля Христо́с, рече́: не си́х ра́ди, но да явя́тся дела́ Бо́га, си́речь Мене́. Ни бо́ о Отце́ сло́во: а е́же да́, изрече́ния е́сть, а не вины́. И се́ ре́к Христо́с, плю́нув на зе́млю, бре́ние сотвори́, и пома́за ему́ о́чию места́, и к Силоа́мскому исто́чнику ити́, и умы́тися повелева́ет, да пока́жет, я́ко То́й е́сть в нача́ле пе́рсть прие́мый от земли́, и созда́вый челове́ка. И поне́же все́м о́ко госпо́дственнейшее в телеси́, сие́ создава́ет не су́щее, показу́я, я́ко и душе́вной си́ле движе́ние То́й е́сть подава́яй: не пома́за же водо́ю, но плюнове́нием. И да ве́домо бу́дет, я́ко благода́ть вся́кая от плюнове́ния у́ст бя́ше, и я́ко к Силоа́му посла́ти того́ хотя́ше. Умы́тися же тому́ повелева́ет, да не кто́ та́мошнею земле́ю и бре́нием да́ст ꙾ (возмни́т) цельбу́. Посыла́ет его́ к Силоа́му, да мно́ги и́мать исцеле́ния послу́хи, мно́ги бо сре́те иды́й пома́заны бре́нием име́я о́чи. Глаго́лют же не́цыи, я́ко умы́выйся не отложи́, е́же бе́ от плюнове́ния бре́ние, но то́е бре́ние приложе́нием мо́краго ко о́чию зда́ния преобразова́шеся. Силоа́м же, по́слан, толку́ется: купе́ль бо та́я вне́ гра́да Иерусали́ма бя́ше. При Иезеки́и же ра́тником обсе́дшым гра́д, и Силоа́м объе́мшым, воспяти́ся вола́ отону́ду: пре́дния же кла́дязи и рвы́ ископа́ша вну́трь, на приня́тие воды́. И а́ще кто́ повеле́нием проро́ка Иса́ии та́мо посыла́емь бя́ше, вода́ па́ки исхожда́ше и почерпа́шеся: а́ще ли же кто́ от ра́тник хотя́ше почерпсти́, удержава́хуся воды́ исто́чницы, и из о́наго та́ко быва́ше. Да у́бо пока́жет и Христо́с, я́ко от Бо́га и Са́м, сего́ ра́ди слепа́го посыла́ет та́мо, и све́т а́бие после́дует. Не́цыи у́бо возмне́ша, по́слан, Силоа́м толкова́тися, и настоя́щаго ра́ди слепца́ по́сланна от Христа́. Вооча́ется у́бо слепы́й, умы́вся, неизглаго́ланною не́коею си́лою, ниже́ самому́ пострада́вшему та́инство уве́девшу. Сосе́ди же ему́ и и́нако зна́емии, ви́девше его́ до́бре прозре́вша, сумня́щеся бя́ху. О́н же у́бо испове́даше себе́ пре́жде бы́ти сле́па, и о вино́вном прозре́нию вопроша́емь, Цели́теля стра́сти Христа́ пропове́даше. фарисе́ем у́бо пресла́вное слы́шащым зна́мение, па́ки Спа́с ху́лимь быва́ет, я́ко суббо́ту не блюды́й. В суббо́ту бо, я́коже обы́че, и е́же на слепо́м соде́яся. Ра́спря у́бо быва́ет посреди́ си́х, о́вем у́бо глаго́лющым от Бо́га бы́ти Иису́су, быва́емых ра́ди чуде́с: о́вем же не от Бо́га, я́ко суббо́ты не храни́т. Благо́е у́бо мне́ние о Не́м иму́щии слепа́го вопроша́ют: ты́ что́ глаго́леши о Не́м? Он же проро́ка Его́ пропове́дает, е́же у́бо о́нех бя́ше честне́йше. Они́ же па́ки не ве́руют, я́ко сле́пу су́щу Христо́с цельбу́ дарова́: у́бо и роди́телей его́ призыва́ют, сосе́дом не ве́рующе, я́ко и па́че то́ покры́ти хотя́ще. Но и вя́щше творя́т явле́нно, роди́телем вся́ испове́дающым, а́ще и от со́нмища отлуче́на бы́ти боя́щяся, на о́наго во́зраст дея́ния возво́дят. Но и па́ки к слепо́му глаго́лют: да́ждь сла́ву Бо́гу, я́ко от Него́ исцеле́ние, а не от Христа́, гре́шен бо е́сть, я́ко разоря́ет суббо́ту. Се́й же де́лы показа́ти хотя́, я́ко Бо́г е́сть: не ве́м, глаго́лет, еди́но ве́м, я́ко сле́п сы́й, Те́м ви́жду. Па́ки у́бо ему́ реко́ша: ка́ко отве́рзе твои́ о́чи? Он же стужа́емь не пото́нку глаго́лет, но составля́ет, я́ко а́ще не бы́ от Бо́га бы́л, не бы́ сицево́е зна́мение сотвори́л. И пе́рвее у́бо досажда́емь быва́ет от ни́х, я́ко испове́давый, и учени́к бы́ти О́наго, и зане́ рече́: никто́же отве́рзл е́сть о́чи слепа́го рожде́ннаго. Слепы́я бо и друзи́и просвети́ша, рожде́ну же сле́пу ниже́ еди́н: поруга́вшеся у́бо ему́ дале́че от со́нмища изгна́ша. По си́х же обрета́ет его́ Иису́с, и глаго́лет ему́: ты́ ве́руеши ли в Сы́на Бо́жия? Он же уве́дев кто́ е́сть, И́же с ни́м глаго́ляй, и ви́ден быва́яй те́м, не бо́ ве́дяше Его́ пре́жде я́ко слепы́й сы́й, поклони́ся Ему́, и учени́к Его́ бы́сть, благодея́ние пропове́дуяй. Рекло́ся бы сие́ и возводи́тельно: Слепы́й у́бо и су́щии от язы́к лю́дие, и́хже преходя́ вме́сто е́же на земли́ пожи́тия, а не на небеси́, обре́те Христо́с, или́ и я́ко евре́йских ра́ди прии́де люде́й. Преходя́ же прии́де и во язы́ки, и плю́нув на зе́млю, и бре́ние сотвори́в пома́за: вме́сто е́же научи́ я́ пре́жде, зане́ я́ко ка́пля сни́де на зе́млю, и воплоти́ся от Святы́я Де́вы. Та́же и Боже́ственное Креще́ние предаде́, е́же е́сть Силоа́м. Посе́м от язы́к христиа́нстии лю́дие за Христа́ на вся́ дерза́ют, и гони́ми быва́ют, и свиде́тельствуют, и по́слежде от Него́ пропове́дуются и прославля́ются. Неисче́тною ми́лостию Твое́ю, Светода́вче Христе́ Бо́же на́ш, поми́луй и спаси́ на́с. Ами́нь.