Шрифт

Синаксари от Пасхи до Пятидесятницы

Синаксарь в Неделю Жен-Мироносиц

Стихи́: Христу́ но́сят учени́цы ми́ра:

Аз же сим пе́снь, я́ко ми́ра ношу́.

В сий де́нь Неде́лю тре́тию по Па́сце, святы́х жен мироно́сиц пра́здник пра́зднуем. Еще́ же и па́мять твори́м и́же от Аримафе́а Ио́сифу, и́же бе́ учени́к сокрове́н от седми́десятих еди́н сый. К сим же и нощна́го ученика́ Никоди́ма, и́же от князе́й ко Христу́ приступи́. Зане́ жены́ у́бо ты́я су́ть, свиде́телие нело́жныя и пе́рвыя Воскресе́ния, Ио́сиф же и Никоди́м погребе́ния: я́же у́бо и и́стиннейшая су́ть и содержительне́йшая, е́же по нам догма́та. А́бие бо Никоди́м у́бо от со́нмища изгна́н бы́сть, не изволя́я иуде́ем сму́дрствовати. Ио́сиф же по е́же погребсти́ Госпо́дне те́ло, в ров от иуде́и вмета́емь быва́ет, и Боже́ственною си́лою отону́ду восхища́ется и во Аримафе́й во свое́ оте́чество отхо́дит. И воскре́с Христо́с, ему́ явля́ется, у́зами содержи́му, и уверя́ет ему́ вя́щше Воскресе́ния та́инство. Мно́га же и от иуде́й стражда́, молча́нию та́инственная дая́ти не стерпе́, но со дерзнове́нием вся́ бы́вшым уча́ше. Глаго́лется у́бо, я́ко и Никоди́м сей пото́нку я́же о стра́сти Христо́ве, и о Воскресе́нии сочине́нием уясни́ пе́рвый всех, я́ко со́нмища сый, и изве́стнее и сове́ты иуде́й и словеса́ и про́ста вся́ ве́дый. И сея́ ра́ди вины́, я́коже реко́хом, я́ко нело́жнии погребе́ния свиде́телие, с ви́девшими жена́ми Воскресе́ние учини́шася. И по пе́рвем Фомине́ увере́нии о́ному предъучине́но бы́сть, я́ко по днех осми́х, глаго́лет, прии́де благове́стие. Жены́ у́бо сия́, пе́рвыя Воскресе́ние ви́деша, и ученико́м сие́ благовести́ша. Подоба́ше бо пе́рвее па́дшему пле́мени под грех, и кля́тву насле́дствовавшему, тому́ пе́рвее и Воскресе́ние ви́дети, и ра́дость внуши́ти, пе́рвее слы́шавшему: в печа́лех роди́ши ча́да. Мироно́сицы же наречены́ бы́ша: зане́ Па́схи настоя́щей пятка́ 3 ра́ди, я́ко вели́к де́нь бя́ше суббо́ты о́ныя, елма́ тща́хуся и погребсти́ те́ло Госпо́дне Ио́сиф и Никоди́м, и́же по иуде́йскому обы́чаю ми́ры Сего́ пома́заша, но не я́коже досто́яше: ало́й бо, и сми́рну вя́щше вложи́вше, и плащани́цею обви́вше, гро́бу преда́ша. Сего́ ра́ди сия́ любо́вь те́пле ко Христу́ иму́щыя, я́ко учени́цы, ми́ра многоце́нныя купи́вшыя, но́щию приидо́ша. Ку́пно у́бо и иуде́йскаго ра́ди стра́ха, ку́пно же я́ко и обы́чай бе́ ра́нее опла́кати и пома́зати то́, и оску́дное за ско́рость вре́мене тогда́ наверши́ти, егда́ прише́дшыя разли́чная явле́ния ви́деша, блиста́ющася же два́ а́нгела вну́трь гро́ба, и на ка́мени седя́ща друга́го: по сих же Христа́ ви́дят, и покланя́ются. Магдали́на же и я́ко огра́дника мня́щи, Того́ о Само́м вопроша́ше. Мно́ги у́бо бы́ша мироно́сицы, по евангели́сти о наро́читых то́чию сотво́рше помина́ние, други́я оста́виша. Бя́ху же сия́: пе́рвая всех Магдали́на Мари́а, из нея́же и де́монов се́дмь Христо́с изгна́, я́же и по Христо́ве вознесе́нии в Рим прише́дши, я́ко сло́вом но́вым, сме́рти Пила́та и архиере́а предае́т, я́же о Спа́се Христе́ Тиве́рию ке́сарю возвести́вши. Последи́ же во Ефе́се умира́ет, и от Богосло́ва Иоа́нна погреба́ется: от Прему́драго же Льва́ в Константи́нь град прино́сится. Втора́я же Сало́ми, я́же е́сть Обру́чника Ио́сифа дщи́, си́це бо и обои́х именова́ху, я́же дщи́ его́, Зеведе́а имя́ше му́жа, от нея́же евангели́ст Иоа́нн и Иа́ков роди́стася. Четы́ри бо сы́ны му́жеска по́лу роди́ Ио́сиф: Иа́кова, глаго́лемаго Ма́лаго, и Иоси́ю, Си́мона, и Иу́ду, и дще́ри три́: Есфи́рь, Фа́марь и Сало́ми Зеведе́ову. Я́коже егда́ слы́шиши во Ева́нглии, Мари́ю Иа́кова Ма́лаго, и Иоси́еву Ма́терь, Богоро́дицу непщу́й бы́ти, я́ко Ма́терь Ио́сифовых чад Богоро́дица вменя́шеся: я́коже приключи́тися отсю́ду, сестри́чищу бы́ти Христо́ву евангели́сту Иоа́нну, я́ко бра́тню сы́ну. Тре́тия же мироно́сиц е́сть Иоа́нна жена́ Хуза́ня, и́же бя́ше назира́тель и строи́тель до́му царя́ И́рода. Четве́ртая же, и пя́тая, Мари́а и Ма́рфа, сестре́ Ла́зареве. Шеста́я Мари́а Клео́пина. Седма́я Соса́нна, и ины́я множа́йшыя бя́ху, я́коже Лука́ боже́ственный повеству́ет: я́же бя́ху, глаго́лет, служа́щыя Христу́, и ученико́м Его́, от име́ний свои́х. Я́ко у́бо ты́я Воскресе́ние пропове́даша, и мно́гия по нам догма́ты сказа́ша, во увере́ние и извеще́ние и́стинное Воскресе́ния Христо́ва. По Фоме́ и сим прия́т пра́здновати Христо́ва Це́рковь, я́ко ви́девшым пе́рвым Христа́ от ме́ртвых воскре́сша, и всем извести́вшым спаси́тельное пропове́дание, и е́же по Христе́ жи́тельство проше́дшым изря́дно, и я́коже досто́яше жена́м науче́нным от Христа́. Святы́х мироно́сиц моли́твами, Бо́же поми́луй нас.

Синаксари в Пасхальный период