Шрифт

Синаксари от Пасхи до Пятидесятницы

Синаксарь в Неделю Антипасхи (Фомину)

Стихи́: А́ще а́да или́ из гро́ба клю́чь не возбраня́ет,

Твое́ Спа́се стремле́ние, клю́чь двере́й ка́ко возбрани́т?

В си́й де́нь, в Неде́лю втору́ю по Па́сце, обновле́ния пра́зднуем Христо́ва Воскресе́ния, и свята́го апо́стола Фомы́ осяза́ние. Обновле́нием у́бо обы́чай бе́ дре́вний быва́ти, на не́которое от наро́читых: ле́ту бо окружа́ющу и то́й де́нь, во́ньже тогда́ соде́яно бы́сть наве́дшу ве́щи о́ноя, па́мять творя́ху ле́тнюю, да не в забве́ние вели́кая бы дела́ бы́ли. Отсю́ду евре́и пе́рвее Па́сху в Галга́лех сотвори́ша, Чермна́го мо́ря прехожде́ние обновля́юще. Отсю́ду се́нь свиде́ния и́м обновля́ется, и многосла́вно. Отсю́ду ца́рство Дави́дово, и ина́я, да не по коему́ждо глаго́лю: елма́ у́бо все́х я́же в житии́ веще́й изря́днее бо́льше, и па́че вся́кия мы́сли де́ло, Госпо́дне Воскресе́ние: не то́чию на ко́еждо ле́то сие́ пра́зднуем и обновля́ем, но при́сно и по осмо́м дни́. Пе́рвое у́бо сего́ обновле́ние, настоя́щая Неде́ля, я́же глаго́лалася бы вои́стинну и осма́я и пе́рвая. Осма́я у́бо, я́ко от Па́схи: пе́рвая же, я́ко нача́ло други́х. И осма́я па́ки: я́ко во о́браз вчиня́ется безконе́чнаго о́наго дне́, и́же в бу́дущем ве́це, и́же пе́рвый, и еди́н бу́дет вся́ко, ни но́щию разсека́емь. Сия́ у́бо о обновле́ниих: а я́же о Фоме́, си́це бы́сть: Христу́ во́ньже де́нь воскре́се, по́зде ученико́м я́вльшуся, не бя́ше Фома́, не у с про́чими совоку́плься, стра́ха ра́ди иуде́йска. Та́же пома́ле наше́д, уве́да Христо́во прише́ствие, не ве́рова, не ученико́м то́кмо, я́ко Того́ ви́деша воскре́сша, но я́ко ниже́ отню́д воскре́се Госпо́дь, и се́й еди́н сы́й от двоюна́десятих. Благохи́тростный же Бо́г, и о еди́ном у́бо си́це пеки́йся, ку́пно же и смотре́нием не́ким бо́льшим, да и па́че Воскресе́ние и по си́х бу́дущым уве́рится, оста́вль дни́й о́смь: да о́наго любо́вь коне́чную поостри́т, и па́че неве́ровавый все́м ве́ру изве́стншую пода́ст Воскресе́ния, па́ки прихо́дит, и две́рем заключе́нным, я́коже пре́жде, су́щу же и Фоме́, вхо́дит и ми́р обы́чно пода́в, посе́м к Фоме́ простира́ется, и глаго́лет: принеси́ пе́рст тво́й се́мо, и ви́ждь ру́це Мои́, и принеси́ ру́ку твою́, и вложи́ в ре́бра Моя́, и не бу́ди неве́рен, но ве́рен. Поне́же бо не то́чию виде́нием уве́ритися име́л еси́ за привиде́ние, но ско́р сы́й, и осяза́ния помяну́л еси́. Показа́ же си́м, я́ко внегда́ сия́ глаго́лаше ко ученико́м, бя́ше слы́ша: вложи́ ру́ку твою́ в ре́бра Моя́. Явля́ет же, я́ко и широка́ бя́ше я́же на ре́брех я́зва, я́ко и ру́ку вну́трь вмеща́ти. Фома́ же опа́сно испыта́в, и ве́ру прии́м осяже́нием, попуща́емь бо бе́ сия́ зре́ти и твори́ти о́ная, а́ще и в нетле́нном и обоже́нном коне́чно телеси́, за извеще́ние взыва́ше: Госпо́дь мо́й и Бо́г мо́й. О́во у́бо пло́ти ра́ди, о́во же Божества́ ра́ди. И Христо́с к нему́ глаго́лет: я́ко ви́дев Мя́ ве́ровал еси́, блаже́ни не ви́девшии и ве́ровавшии. Близне́ц же глаго́лется Фома́, или́ зане́ с други́м роди́ся, или́ за е́же усумне́тися о Воскресе́нии, или́ зане́ си́це от естества́ сле́плена бе́ста ему́ два́ пе́рста руки́ десны́я, си́есть сре́дний, и и́же пред о́нем, глаго́лемый указа́тельный: не́гли ре́кл бы кто́, я́ко усумне́тися имя́ше, и с си́ми осяза́ти. Ини́и же глаго́лют, е́же и изве́стнейшее, я́ко е́же Фома́, близне́ц толку́ется. Второ́е сие́ явле́ние Христо́во. Тре́тие же бы́сть на мо́ри Тивериа́дстем в ловле́нии ры́б, егда́ и пи́щи причасти́ся, боже́ственным огне́м сне́дшейся, я́коже ве́сть Са́м, изве́стнейшее Воскресе́ние представля́я. Та́же во Еммау́се явля́ется. Пя́тое в Галиле́и, и единона́десятищи, я́коже глаго́лют, явля́ется, до́ндеже вознесе́ся, мно́гая и преесте́ственная зна́мения творя́, пред ученики́ по Воскресе́нии: не бо́ мно́гим сия́ пока́зоваше. Оста́виша же сия́ вся́ Евангели́сти написа́ти, зане́ не бе́ возмо́жно сия́ мно́гим, и в ми́ре живу́щым челове́ком слы́шати, я́ко преесте́ственна су́ща зело́. Твоего́ апо́стола Фомы́ моли́твами, Христе́ Бо́же на́ш поми́луй на́с. Ами́нь.

Синаксари в Пасхальный период