Песнопения Пасхального периода
Песнопения Субботы 5-ой седмицы по Пасхе
В Пятницу вечера
Тропарь, глас 4:
Све́тлую воскресе́ния про́поведь, от А́нгела уве́девше Госпо́дни учени́цы, и пра́деднее осужде́ние отве́ргша, апо́столом хва́лящеся глаго́лаху: испрове́ржеся сме́рть, воскре́се Христо́с Бо́г, да́руяй ми́рови ве́лию ми́лость.
Кондак, глас 8:
Ве́рою прише́дшая на кла́дязь самаряны́ня, ви́де тя́ прему́дрости во́ду, е́юже напои́вшися оби́льно, Ца́рствие вы́шнее насле́дова ве́чно, я́ко присносла́вная.
Стихи́ры, гла́с 1.
На исто́чник прише́л еси́, исто́чниче чуде́с, в шесты́й ча́с, Е́вин улови́ти пло́д: Е́ва бо в то́й изы́де из рая́ пре́лестию зми́евою. Прибли́жи бо ся самаряны́ня почерпсти́ во́ду, ю́же ви́дев рече́ Спа́с: да́ждь Ми́ во́ду пи́ти, и А́з воды́ теку́щия насы́щу тя́. И во гра́д те́кши целому́дренная, наро́дом возвести́ а́бие: прииди́те ви́дите Христа́ Го́спода, Спаси́теля ду́ш на́ших.
Гла́с 2: На студене́ц я́ко прии́де Госпо́дь, самаряны́ня моля́ше Благоутро́бнаго: пода́ждь ми́ во́ду ве́ры, и прииму́ купе́льныя воды́, ра́дование и избавле́ние, Животода́вче Го́споди сла́ва Тебе́.
Собезнача́льный и соприсносу́щный Сы́н и Сло́во О́тчее на исто́чник прии́де, исто́чник исцеле́ний, и жена́ от Самари́и прии́де почерпсти́ во́ду, ю́же ви́дев рече́ Спа́с: да́ждь Ми́ во́ду пи́ти, и ше́дши пригласи́ твоего́ му́жа. Она́ же я́ко Челове́ку глаго́лющи, а не Бо́гу, утаи́ти тща́щися, глаго́лаше: не и́мам му́жа. И Учи́тель к не́й: и́стину рекла́ еси́, не и́мам му́жа: пя́ть бо име́ла еси́, и ны́не его́же и́маши, не́сть тво́й му́ж. Она́ же о глаго́ле удиви́вшися, и во гра́д те́кше, наро́дом вопия́ше, глаго́лющи: прииди́те, ви́дите Христа́, И́же да́рует ми́рови ве́лию ми́лость.
Сла́ва: гла́с 6:
При студенце́ Иа́ковли обре́т Иису́с самаряны́ню, про́сит воды́ от нея́, облака́ми покрыва́яй зе́млю. О чудесе́! И́же херуви́мы носи́мый, блудни́це жене́ бесе́доваше, воды́ прося́, И́же на вода́х зе́млю пове́сивый, воды́ иски́й, и́же исто́чники и езе́ра во́д излива́яй, хотя́ привлещи́ сию́ вои́стинну, уловля́емую от сопоста́та врага́, и напои́ти ю́ водо́ю живо́ю, пали́мую в безме́стиих лю́те, я́ко еди́н Благоутро́бный и Человеколю́бец.
И ны́не: гла́с 4:
И́же Тебе́ ра́ди, богооте́ц проро́к Дави́д, пе́сненно о Тебе́ провозгласи́, вели́чия Тебе́ сотво́ршему: предста́ Цари́ца одесну́ю Тебе́. Тя́ бо Ма́терь хода́таицу живота́ показа́, без Отца́ из тебе́ вочелове́читися благоволи́вый Бо́г да Сво́й па́ки обнови́т о́браз, истле́вший страстьми́, и заблу́ждшее горохи́щное обре́т овча́, на ра́мо восприи́м, ко Отцу́ принесе́т, и Своему́ хоте́нию, с небе́сными совокупи́т си́лами, и спасе́т Богоро́дице ми́р, Христо́с име́яй ве́лию и бога́тую ми́лость.
Стихи́ры, гла́с 4:
Животворя́щему Твоему́ Кресту́ непреста́нно кла́няющеся Христе́ Бо́же, тридне́вное Воскресе́ние Твое́ сла́вим: те́м бо обнови́л еси́ истле́вшее челове́ческое естество́ Всеси́льне, и и́же на небеса́ восхо́д обнови́л еси́ на́м, я́ко еди́н Бла́г и Человеколю́бец.
Сти́х: Госпо́дь воцари́ся, в ле́поту облече́ся.
Дре́ва преслуша́ния запреще́ние разреши́л еси́ Спа́се, на Дре́ве кре́стнем во́лею пригвозди́вся, и во а́д соше́д Си́льне, сме́ртныя у́зы я́ко Бо́г растерза́л еси́. Те́мже кла́няемся е́же из ме́ртвых Твоему́ Воскресе́нию, ра́достию вопию́ще: всеси́льне Го́споди, сла́ва Тебе́.
Сти́х: И́бо утверди́ вселе́нную, я́же не подви́жится.
Врата́ а́дова сокруши́л еси́ Го́споди, и Твое́ю сме́ртию сме́ртное ца́рство разруши́л еси́, ро́д же челове́ческий от тле́ния свободи́л еси́, живо́т и нетле́ние ми́ру дарова́в, и ве́лию ми́лость.
Сти́х: До́му Твоему́ подоба́ет святы́ня Го́споди, в долготу́ дни́й.
Го́споди возше́д на Кре́ст, пра́деднюю на́шу кля́тву потреби́л еси́, и соше́д во а́д, я́же от ве́ка у́зники свободи́л еси́, нетле́ние да́руя челове́ческому ро́ду. сего́ ра́ди пою́ще сла́вим, животворя́щее и спаси́тельное Твое́ воста́ние.
Сла́ва, и ны́не, гла́с 8:
Егда́ яви́лся еси́ во пло́ти Христе́ Бо́же, за неизрече́нное смотре́ние, слы́шавши самаряны́ня сло́во Тебе́ Человеколю́бца, оста́ви почерпа́ло у студенца́, и тече́ глаго́лющи су́щым во гра́де: прииди́те, ви́дите Сердцеве́дца, еда́ Се́й е́сть ча́емый Христо́с, име́яй ве́лию ми́лость?
В Субботу утра
Тропарь, глас 4:
Све́тлую воскресе́ния про́поведь, от А́нгела уве́девше Госпо́дни учени́цы, и пра́деднее осужде́ние отве́ргша, апо́столом хва́лящеся глаго́лаху: испрове́ржеся сме́рть, воскре́се Христо́с Бо́г, да́руяй ми́рови ве́лию ми́лость.
Кондак, глас 8:
Ве́рою прише́дшая на кла́дязь самаряны́ня, ви́де тя́ прему́дрости во́ду, е́юже напои́вшися оби́льно, Ца́рствие вы́шнее насле́дова ве́чно, я́ко присносла́вная.
Седа́лен воскре́сен, гла́с 4:
Воззре́вше на гро́бный вхо́д, и пла́мене а́нгельскаго не терпя́ще мироно́сицы, с тре́петом дивля́хуся глаго́люще: еда́ укра́деся, отве́рзый разбо́йнику ра́й? еда́ ли воста́, И́же и пре́жде стра́сти пропове́давый воста́ние вои́стинну воскре́се Христо́с, су́щым во а́де подая́ живо́т и воскресе́ние.
Сла́ва, и ны́не: богоро́дичен:
Е́же от ве́ка утае́ное, и а́нгелом несве́домое та́инство, Тобо́ю Богоро́дице су́щым на земли́ яви́ся Бо́г, в несли́тном соедине́нии воплоща́емь, и Кре́ст во́лею на́с ра́ди восприи́м, и́мже воскреси́в первозда́ннаго спасе́ от сме́рти ду́шы на́шя.
Седа́лен, гла́с 4.
Да ра́дуется не́бо, да веселя́тся земна́я, я́ко Христо́с от Де́вы яви́вся я́ко Челове́к, изба́ви из истле́ния все́ челове́чество Свое́ю сме́ртию, чудесы́ возсия́: жене́ самаряны́не воды́ прося́щей, подае́т исто́чник исцеле́ний, я́ко еди́н Безсме́ртный.
Стихи́ры, Гла́с 4:
Кре́ст претерпе́вый и сме́рть, и воскресы́й из ме́ртвых, Всеси́льне Го́споди, сла́вим Твое́ Воскресе́ние.
Кресто́м Твои́м Христе́, дре́вния кля́твы свободи́л еси́ на́с, и сме́ртию Твое́ю естество́ на́ше му́чащаго диа́вола упраздни́л еси́, воста́нием же Твои́м ра́дости вся́ испо́лнил еси́. Те́мже вопие́м Ти́: воскресы́й из ме́ртвых Го́споди, сла́ва Тебе́.
Твои́м Кресто́м Христе́ Спа́се, наста́ви на́с на и́стину Твою́, и изба́ви ны́ от сете́й вра́жиих: воскресы́й из ме́ртвых, возста́ви ны́ па́дшыя грехо́м, просте́р ру́ку Твою́ Человеколю́бче Го́споди, моли́твами святы́х Твои́х.
Оте́ческих Твои́х не́др не разлучи́вся Единоро́дный Сло́ве Бо́жий, прише́л еси́ на зе́млю за человеколю́бие, Челове́к бы́в непрело́жен, и Кре́ст и сме́рть претерпе́л еси́ пло́тию, безстра́стный Божество́м: воскре́с же из ме́ртвых, безсме́ртие пода́л еси́ челове́ческому ро́ду, я́ко еди́н Всеси́лен.
Сла́ва, и ны́не: гла́с 6:
Исто́чник живонача́лия Иису́с Спа́с на́ш, ко исто́чнику прише́д патриа́рха Иа́кова, пи́ти проша́ше воды́, от жены́ самаряны́ни: се́й же неприобщи́тельное иуде́ом прире́кшей, му́дрый Зижди́тель приво́дит ю́ сла́дкими глаго́лы, па́че к проше́нию присносу́щныя воды́, ю́же и прии́мши все́м пропове́да реку́щи: прииди́те, ви́дите сокрове́нных ве́дца и Бо́га, прише́дшаго пло́тию, за е́же спасти́ челове́ка.
Стихи́ры гла́с 4.
Исто́чника приснотеку́щаго седя́ща на кла́дязи ви́девши жена́, терпя́щи зно́й премно́гих страсте́й исцели́тельную прося́ше прия́ти во́ду жи́зни, из Него́ излива́емую а́ки пото́к: ю́же и прия́т ту́не от Сло́ва и не ктому́ ко кла́дязю тщи́тся, земно́му и тле́нному.
Сти́х: Наляцы́, и успева́й, и ца́рствуй, и́стины ра́ди и кро́тости, и пра́вды.
Иуде́йския обы́чаи жене́ гоня́щей, и свое́ прилага́ющей неприча́стное, прича́стию воды́ Христо́с, приобщи́ му́дрый Соде́тель, сла́дкими провеща́ньми, и проси́ти животеку́щую сию́ во́ду Боже́ственную, ю́же пи́вши, ко гра́ду прии́де возвеща́ющи бы́вшая.
Сти́х: Возлюби́л еси́ пра́вду, и возненави́дел еси́ беззако́ние.
Ни почерпа́ла и́маши, и кла́дязь глубоча́йший, отку́ду у́бо пода́си ми́ во́ду нетле́нную? Самаряны́ня вопия́ше Ти́ Христе́, Тебе́ я́ко челове́ка мня́щи, а не Бо́га, и словесе́м чудя́щися: ю́же веща́ньми сладча́йшими напои́в, и Бо́га Тя́ все́х тва́рей испове́дати сотвори́л еси́.
Сла́ва И ны́не: гла́с 6:
Та́ко глаго́лет Госпо́дь самаряны́ни: а́ще бы еси́ ве́дала да́р Бо́жий, и Кто́ е́сть глаго́ляй тебе́, да́ждь Ми́ воды́ пи́ти: ты́ бы проси́ла у Него́, и да́л бы ти́ пи́ти, да не вжа́ждешися во ве́ки, глаго́лет Госпо́дь.