Шрифт

Суббота 1-ой седмицы. Избранные службы Триоди Постной - богослужения Великого поста.

В СУББОТУ ПЕРВУЮ СВЯТЫХ ПОСТОВ

НА УТРЕНИ

По шестопсалмии, поем Бог Госпо́дь, на глас 2.

И тропарь святаго Феодора, дважды, глас 2:

Ве́лия ве́ры исправле́ния, / во исто́чнице пла́мене, я́ко на воде́ упокое́ния, / святы́й му́ченик Фео́дор ра́довашеся: / огне́м бо всесожже́гся, / я́ко хлеб сла́дкий Тро́ице принесе́ся. / Того́ моли́твами, Христе́ Бо́же, / спаси́ ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен единожды: Вся па́че смы́сла, / вся пресла́вная Твоя́, Богоро́дице, та́инства, / чистоте́ запеча́танной, и де́вству храни́му, / Ма́ти позна́лася еси́ нело́жна, / Бо́га ро́ждши и́стиннаго, / Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

И обычное стихословие. По 1-м же стихословии поем седальны мученичны, Осмогласника, случившагося гласа, с Богородичным.

По 2-м же стихословии поем настоящия седальны святаго Феодора. Глас 3. Подобен: Бо́жия ве́ры:

Кипя́ ве́ры правосла́вием, / пре́лесть угаси́л еси́ злосла́вия, / упраздни́в и́дольское безбо́жие: / и всесожже́ние боже́ственное быв, / чудоде́йствии ороша́еши концы́, му́чениче пресла́вне, / Христа́ Бо́га моли́, / дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Другий седален святаго, подобен:

Боже́ственный дар, тя ко спасе́нию всей даде́ вселе́нней, / в страда́льчествах укрепи́вый тя Госпо́дь, / душе́вныя на́ша боле́зни исцеля́я, / и теле́сныя стра́сти побежда́я, / му́чениче Фео́доре, Христа́ Бо́га моли́, / дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Богородичен, подобен: Невмести́маго Бо́га, во утро́бе Твое́й Де́во Пречи́стая носи́вшая, / пре́жде век от Отца́ нетле́нно возсия́вшаго, / Сло́ва Ипоста́снаго, и Сы́на единосу́щнаго, / Сего́ моли́ с проро́ки и му́ченики, / преподо́бными, по́стники и пра́ведными, / дарова́ти нам разреше́ние прегреше́ний.

Таже чтем мучение святаго. Таже псалом 50. И канон святаго обители со ирмосы на 6. И святаго Феодора на 8. Стихословим же и Го́сподеви пое́м.

Канон, егоже краестрочие: Тирон преславный, слава первей субботе. В первых же тропарех канона, иное краегранесие.

Канон, творение Иоанна, митрополита Евхаитскаго, глас 4. Песнь 1.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́:

Всех превы́шший, / Тя неизрече́нно Роди́вшую, / всех предположи́ вы́шшую Свои́х избра́нных. / Те́мже днесь сего́ вене́чника пою́ще, Всепе́тая, / Тебе́ предначина́ем.

Вели́каго в му́ченицех, страда́льца пресве́тлаго, / имени́таго, и пресла́внаго в чудесе́х, / от коне́ц земли́ и до коне́ц знамени́таго, / пе́сньми воспою́ Фео́дора.

День весе́лый в ско́рбех возсия́, / и се́тование сих уясни́, / предпра́зднственная предпу́тия издале́ча, / просия́вша благода́тию боже́ственнаго му́ченика.

Кропи́т очище́ния Це́рковь, кровьми́ свято́е заколе́ние, / е́же прия́т пожре́нный и в же́ртву прия́тый, / страда́льчествовавшаго Боже́ственныя ра́ди сла́вы его́.

Богородичен: Красно́ а́ще и незре́ло, е́же пра́здновати узако́нися: / украси́вшая бо вся, Влады́чица, / и ны́не показа́ сея́ па́мяти приобща́ющияся предбе́дствующему кро́вию.

Иный канон, тогоже Евхаитскаго, глас 6. Песнь 1.

Ирмос: Я́ко по су́ху:

Чу́дный во святы́х вои́стинну, Бо́же, / во мне удиви́ ми́лости Твоя́, Христе́, / сло́во ми да́руя, / я́ко да чу́дная восхвалю́ Твоего́ му́ченика.

Тве́рдое в страда́льчестве, / и терпели́вое в боле́знех показа́л еси́ страстоте́рпче Христо́в: / ско́рое же па́ки на нас по́мощи явля́я твоея́, Фео́доре.

Слава: Благочести́вую оте́ц ве́ру, от ду́ши его́ мучи́тель отрева́я зле, / нечести́вый сове́т Бо́гу прирази́в, / восхоте́ при́сно ити́.

И ныне, Богородичен: Богоре́чивых прорече́ния дре́вле муже́й, / на Тебе́ испо́лнишася, Ма́ти Де́во, я́ве, / я́ко Бо́га ро́ждшая и́стиннаго, и Челове́ка и́стиннаго, / па́че естества́ и ужа́сно.

Катавасия: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Песнь 3.

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы:

Ви́дети день Сы́на Твоего́, / жела́юще христоимени́тии лю́дие, / во о́браз Сего́, Влады́чице, / Тому́ ны́не предпра́зднствуют, / Тебе́ нося́ще показа́ние, / и сла́внаго страстоте́рпца Твоего́.

Побежда́ют вся́кими о́бразы лу́чшая / вели́кий бо во страда́льцех / в весе́лие измени́ вре́менную скорбь, / свята́го зе́льное поста́ обрати́в во ослабле́ние.

Сво́йственный и подо́бный тебе́ дар, / и́бо от свои́х страда́льче: / и́хже бо сам всели́л еси́ в сей ча́стице твое́й, / обра́дованно да́ры тебе́ похва́л прино́сим.

Добре́йшее основа́ние положи́л еси́, твои́ми изря́дствы изря́дне, / зве́ря всегуби́тельна, огне́м и уби́йством ды́шуща, / низложи́в я́ко безде́льна преесте́ственною до́блестию.

Неи́стовствовав но́вый отсту́пник, по ра́вному лю́те дре́внему, / же́ртвы бра́шном я́коже я́дом смеси́, / но ло́жный окая́нник премудри́ся му́чеником.

Богородичен: Испо́лнися у́бо вся, Де́во, зна́ти Го́спода земля́, / из Тебе́ ми́ру я́вльшася, / но боже́ственным му́чеником благода́ть мно́гая, / утверди́вшим саме́ми собо́ю и́стину.

Иный.

Ирмос: Несть свят:

Пе́рвее в Е́вины у́ши пошепта́вый ле́стно, / и Ада́ма то́юже прельсти́вый ле́стно, / той и ны́не яд зло́бы к ле́сти излия́.

Лестца́ имя́ше на него́, / пита́ше неи́стовство проти́ву правоживу́щим, / вре́мя взыска́ше пра́вое, / во́ньже ме́рзость сотвори́ти поуча́шеся пребеззако́ннейший.

Слава: Дней нача́ток святы́х наста́ посто́в, / в ни́хже вся́кий христиа́нин самаго́ себе́ / воздержа́нием мно́гим очи́стив, всех оша́яся.

И ныне, Богородичен: Наде́ждо ми́ру держа́вная, / покро́ве и предста́тельство, Всесвята́я Де́во, / не пре́зри, Блага́я, моле́ния рабо́в, / от любве́ Тя при́сно ублажа́ющих.

Катавасия: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / Живы́й и Незави́стный Исто́чниче, / лик себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

Седален, глас 8: Подобен: Прему́дрости сло́во:

Боже́ственное всеору́жие восприи́м, и и́долов лесть низложи́в, / а́нгелы воздви́гл еси́ восхваля́ти по́двиги твоя́, / боже́ственным бо жела́нием ум распали́в, / смерть во огни́ до́блественно презре́л еси́. / Те́мже именоно́сно прося́щим тя да́руй боже́ственныя да́ры, / исцеле́ний подая́ния, страстоте́рпче Фео́доре, / моли́ся Христу́ Бо́гу, согреше́ний оставле́ние дарова́ти, / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Слава, подобен: Максимиа́новыми ласка́ньми не уклони́вся, / Христо́выми же словесы́ му́жествовав, / и́дольское ка́пище во огни́ испепели́л еси́, / страда́льчески победи́в до́бре сопроти́вника, / проро́чески преше́л еси́ огнь, я́коже в воде́. / Те́мже досто́йно воздая́ние подвиго́в, / источа́еши исцеле́ния, страстоте́рпче Фео́доре, / моли́ся Христу́ Бо́гу, прегреше́ний оставле́нию дарова́тися, / пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ныне, Богородичен, Подобен: Я́ко всенепоро́чная Неве́ста Творца́, я́ко неискусому́жная Ма́ти Изба́вителя, / я́ко прия́телище су́щи Вы́шняго Всепе́тая, / беззако́ния мя су́ща скве́рное жили́ще, / и в ра́зуме бы́вша бесо́в игра́лище, / потщи́ся и сих злоде́йствия мя изба́вити, / све́тлое жили́ще доброде́телию стяжа́вшая, светоприе́мнице нетле́нная, / разжени́ о́блак страсте́й, и го́рния све́тлости сподо́би, / и све́та невече́рняго моли́твами Твои́ми.

Песнь 4.

Ирмос: Седя́й в Сла́ве:

О но́ваго и пресла́внаго смеше́ния же и растворе́ния! / Де́вству рождество́ соедини́ роди́выйся Богочелове́к, / се́тованным же днем весе́лие, / Своего́ почита́я страда́льца вмеси́.

Виждь, ка́ко Христа́ любя́ше, Христо́ви во́инствуяй, / враги́ бо Сего́ ре́вностию и огне́м погуби́, / и себе́ коне́чне до́брую и прия́тную Ему́ же́ртву усе́рдно отдаде́.

Победоно́сный от страда́льчеств до́блий разреши́, дерзнове́нно глаго́ля, / и презре́нием муче́ний зри́тели удиви́в, / и быв всей тва́ри но́вое и пресла́вное позо́рище.

Кость у́бо не сокруши́ся Бо́га и Влады́ки моего́, / о долготерпе́ния, и по умерщвле́нии стра́ждуща! / Во́ина же его́ огнь прие́м, и ко́ло устыде́ся, уме́ршу прикосну́тися.

Богородичен: Соуме́ршии, Влады́це, живота́ служи́тели, / и совоста́вшии живу́т у Него́ ны́не ве́чно, / и Сы́ну Ма́терь спрославля́ют / благословя́ще Отца́, Сы́на и Ду́ха Свята́го.

Иный.

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла:

Сове́т совещава́ет нечести́вейший, / зри́те, я́ко вои́стинну есть стра́шно, / разуме́ бо окая́нный ме́рзкими бра́шны, / лю́ди Христо́вы оскверни́ти.

В де́ло приведе́ сове́т беззако́нный, / возбрани́ти бо повеле́в чи́стых яде́ний бра́шно, / и предложи́ти, я́же он оскверни́ кровьми́.

Слава: Бысть я́вственно и оглаше́нно беззако́ние всем христиа́ном, / те́мже я́коже уве́деша, / стеко́шася вси ку́пно в храм Госпо́день святы́й.

И ныне, Богородичен: Тя ро́ждшую предве́чнаго от Отца́ Рожде́ннаго, / ны́не ве́рнии моли́твенницу предлага́ем, / Тоя́ моли́твами Христе́ преклоне́н, / благоуве́тлив бу́ди рабо́м Твои́м.

Катавасия: Седя́й в Сла́ве / на Престо́ле Божества́ / во о́блаце ле́гце, / прии́ди Иису́с Пребоже́ственный, / Нетле́нною Дла́нию / и спасе́ зову́щия: / сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Песнь 5.

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая:

Отверза́ются днесь преддве́рия благода́ти, / и упокое́ние ны́не са́мое прообража́ет Воскресе́ние, / си́це светоно́сне све́тлую Влады́чицу почита́юще, / и сла́внаго му́ченика.

Да́рует тезоимени́тый дар, Бог, Фео́дора, / возлюби́вшим я́вльшаго возлю́бленнаго явле́ние, / пресла́вных дел Творца́, / и Боже́ственных сил Самоде́теля содева́емаго.

Ничто́же к му́ченику лу́цы и стре́лы твоя́ / вра́же челове́ческаго спасе́ния, / и уме́рый бо живе́т, и возбну́, / и злоде́йством твои́м противля́яйся, / спаса́ет вся́каго правосла́внаго.

Богородичен: Стра́нное бя́ше пре́жде чу́до, Богоотрокови́це, / страда́льческими же свиде́тельствы прия́т ве́ру несумне́нну, / и ве́руемое при́сно пребыва́ет чуди́мое, / и ве́рне покланя́емое.

Иный.

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м:

Тогда́шний у́бо архиере́й весь ужасну́вся, / нечести́ваго я́коже уве́де сове́т, / пе́сньми всено́щными Бо́га моля́ше, / не презре́ти в коне́ц люде́й жре́бия Его́.

Но ско́рый вои́стинну помо́щник, / во и́стине и теплоте́ призыва́ющих, / моле́ния их не презре́ вся́каго, / но скоре́йшее им соде́ловает разреше́ние начина́ния.

Слава: От вы́шних помо́щник посыла́ется я́ко скоре́е на зе́млю, / страстоте́рпец Фео́дор, / и пастыренача́льник явля́ется, / разреше́ние науча́я беззако́ннаго сове́та.

И ныне, Богородичен: Никто́же притека́я к Твоему́, Влады́чице, заступле́нию те́пле, посрами́тся когда́, / но про́сит благода́ти, и дар прие́млет к поле́зному скоре́йший проше́ния.

Катавасия: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й, / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

Песнь 6.

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е:

Пости́тися, Спа́се, не мо́гут дру́зи и сы́нове черто́га Твоего́, / Тебе́ бо Жениха́ с Ма́терию и с дру́гом Твои́м, / учрежда́ют предстоя́ща и слу́жат.

Отступи́ Бо́га спаса́ющаго, / отступи́ и от ра́зума злоимени́тый, / и киче́нием воста́ на ве́ру, / но вме́сто сего́ обре́те великоимени́таго.

Пострада́в предста́ му́дрший, и сотво́рь до́блий те́пльший, / к мучи́телем бо бра́нию, и побе́дою до́бре обучи́вся, / ниже́ у́мер отступи́ исправле́ния.

Богородичен: Изба́вльшеся днесь, Влады́чице, беды́ душетле́нныя, / чудесе́м страстоте́рпца Твоего́, / по Твоему́ Боже́ственному промышле́нию, / благода́ть обои́м возлага́ем.

Иный.

Ирмос: Жите́йское мо́ре:

Стра́нному ужаса́яся виде́ния твоего́, / архиере́й проти́во рече́: / ты кто еси́, го́споди, глаго́ляй мне? / Вразуми́ и научи́, ка́ко обря́щем скоре́йшую по́мощь?

Фео́дор рече́: аз есмь я́вственно страстоте́рпец, и слы́ши: / пшени́цу свари́в раздели́ лю́дем, / и та́ко спасу́тся от скве́рных бра́шен преле́стника.

Слава: Коль ве́лие чу́до твое́, / и пресла́вное твое́ заступле́ние, Фео́доре! / Те́мже дерза́юще вси чи́сто к тебе́ прибега́ем, / и мо́лимся, спаси́ рабы́ твоя́.

И ныне, Богородичен: Све́та жили́ще, и прия́телище чи́стое Сло́ва была́ еси́, / Отца́ благоволе́нием, и к Тебе́ посеще́нием Ду́ха Свята́го, / те́мже мя просвети́.

Катавасия: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Кондак, глас 8:

Ве́ру Христо́ву я́ко щит внутрь прие́м в се́рдце твое́м, / проти́вныя си́лы попра́л еси́, многострада́льче, / и венце́м небе́сным венча́лся еси́ ве́чно, Фео́доре, я́ко непобеди́мый.

Икос: На престо́ле све́та носи́маго, / благода́рственно ве́рою воспева́ем Тя, / я́ко дарова́ние Боже́ственное дарова́л еси́, / до́бляго страда́ньми Фео́дора, / в житии́ треблаже́ннаго, я́ко побо́рника су́ща и́стины, / и́же благочести́вым помышле́нием стяжа́в Христа́, держа́вный, / бысть победи́тель на ле́стнаго, я́ко непобеди́мый.

Синаксарий.

Песнь 7.

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии:

Зако́ну рекл еси́ не лежа́ти пра́ведником Твои́м, Пра́ведный Влады́ко, / те́мже Ма́ти Твоя́, и многочу́дный сей раб Твой, / све́тлостию па́мяти сих днесь зако́ны разоря́ют поще́ния.

Коль сла́дкое, и вели́кое, и ра́достное ны́нешнее торжество́! / Е́же му́чеников нам до́блейший и преве́лий ны́не вообрази́, / еди́нем чудесе́м от нечи́стых чи́стыя лю́ди Христо́вы соверши́в.

К змие́м лю́тым сопроти́вльшагося, / и возмо́гшаго на душетле́ннаго же и оскверня́ющаго одушевле́нная телеса́, / венча́им побе́дными пе́сньми, и венце́в похвала́ми.

Богородичен: Родонача́льник у́бо проуве́дев душетле́нное бра́шно не убеже́: / Твои́ же ве́рнии лю́дие от Твоего́ му́ченика преднаучи́вшеся, и избе́гше всепа́губныя пи́щи, / с сим Влады́чице, спаси́тельная Тебе́ жрут.

Иный.

Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь:

Росода́вец печа́ли, и распале́ния о́блак яви́лся еси́ пресла́вне, / и спасл еси́ от пе́щи мучи́тельския, зову́щия вся ве́рныя, / благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

Царю́ пребеззако́ннейший посрами́ся, / и да заградя́тся уста́ твоя́, поуча́ющаяся на нас беззако́нному сове́ту, / разруши́ бо твою́ кре́пость ца́рствуяй Царь и всех Госпо́дь.

Слава: Иулиа́не безу́мне, се́рдце твое́ все зло́бы испо́лнися, / обава́ется же от прему́драго Бо́га на́шего, / излия́вшееся ле́стно на нас, вопию́щих к Нему́, / благода́ть подава́еши нам.

И ныне, Богородичен: Па́че сло́ва Твое́ бысть зача́тие, / и па́че ума́ Рождество́ Твое́, Всенепоро́чная, / Бо́га бо родила́ еси́ пло́тию, / спа́сшаго вся от тле́ния, Благослове́нная. / Те́мже ны́не, Богоро́дице, Тя сла́вим.

Катавасия: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

Песнь 8.

Ирмос: Изба́вителю всех:

Ра́дости Рождество́м испо́лнившая небе́сная и земна́я, / вре́менным се́тованием благода́ть благовре́менную подае́т вене́чнику, / спле́щущи све́тло пра́зднственная.

Суббо́тствуим челове́цы днесь, / от трудов вчера́шних почи́вше, / за Благослови́вшаго настоя́щий день упокое́нием, / и ны́не торжество́м му́ченика.

Вои́стинну сия́ пе́рвая в суббо́тах, / и суббо́т бы глаго́лалася суббо́та: / му́ченическия же благода́ти и си́лы Боже́ственныя испо́лнена, / спасе́ния вели́каго воспомина́ние.

Царя́ Бо́га чи́стыми бра́шны, / ца́рствия беззако́ннаго скверне́ния, чи́стый упраздни́, / и пресла́вным о́бразом чудоде́йства святу́ю седми́цу освяти́.

Богородичен: Извеща́ет Твое́ Отрокови́це та́инство, / му́чеников усе́рдная смерть, / я́ко бо Бо́гу ве́ровавше ро́ждшемуся, / а́ще и страсть во́лею претерпе́, / саме́х себе́ до́блии пожро́ша.

Иный.

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным:

Из пла́мене я́ко изба́вился еси́ му́чениче Фео́доре Боже́ственною си́лою, / си́це и ны́не нас спасл еси́ сам предста́тельством боже́ственным твои́м, / беззако́ннаго сове́та злоко́зненнаго.

Ве́чер водвори́ся плач рабо́м твои́м, / от лука́ваго лови́тельства супоста́та на́шего, / но во у́трие ра́дость возсия́, му́чениче терпеливоно́сче, / те́плою твое́ю по́мощию.

Слава: Изба́вителя тя обре́тше, в беды́ мы впа́дше, / и изба́вителя ко́зни вра́жия, / му́чениче Христо́в страстоте́рпче Фео́доре, / тя славосло́вим во вся ве́ки.

И ныне, Богородичен: Недоумева́ет ум челове́ческий / Твоего́ Рождества́ Чи́стая, та́инство изрещи́, / и сего́ ра́ди Тя ве́рою благоче́стно, я́ко Богоро́дицу, почита́ем, / и славосло́вим во вся ве́ки.

Катавасия: О́троки благочести́выя в пе́щи / Рождество́ Богоро́дичо спасло́ есть; / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте, дела́, / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся:

Стека́ется мно́жество отвсю́ду, в сень сведе́ния, и живу́щую благода́ть, / предпросия́вшаго в сла́ве всех му́чеников, / со Влады́чицею всех велича́ем.

Мужа́йся, Христо́ва Це́рковь, / и держа́вствуй всу́е борю́щими, / Христо́вы бо дру́зи и предстоя́щии о тебе́ пеку́тся / и отстоя́щии я́коже до́блии, / Ему́же соверша́еши благода́рственная.

Возмне́вшася дре́вле умре́ти, / ве́щи показу́ют жи́ти и по кончи́не, / и ве́ры па́ки предста́тельствовати с ра́вною ре́вностию. / Е́юже богатя́щеся Благоде́теля велича́ем.

Богородичен: Я́ко Боже́ственную Тя печа́ть пе́сньми, / запеча́танную Бо́жию кни́гу налага́ю нося́, / и собира́ю похвалы́ в Тебе́, Де́во, / си́це прославля́я наипа́че Твоего́ му́ченика.

Иный.

Ирмос: Бо́га челове́ком:

До́бре яви́лся еси́ побо́рник пресла́вне, и держа́вное заступле́ние нам / чту́щим твою́ честну́ю и ве́чную па́мять ны́не, / и твои́х страда́льчеств исправле́ния, / и бы́вшее в нас Боже́ственное заступле́ние.

Твое́ всеблаже́нне чу́до, Фео́доре, соверше́нное, / святы́ми ту́чами пое́тся, на весь мир блаже́нне, / те́мже и ле́тно собира́ющеся, / сла́ву возсыла́ем Христу́, тебе́ просла́вльшему.

Слава: Зря любо́вь восхваля́ющих тя, му́чениче Христо́в, / благода́ть возда́рствуй вя́щшую, / и ве́ру ве́дый ели́ка есть пресла́вне, / не преста́й моли́твенниче тепле́йший му́чениче, / и хода́тай к Бо́гу на́шему явля́яся.

И ныне, Богородичен: Пе́ти, Де́во, Тя не престае́м, / помо́щницу, покро́в, ско́рое заступле́ние, / и предста́тельницу на́шу непосты́дную. / Соблюди́ Твоя́ рабы́, вся́каго озлобле́ния, / вся́кия ко́зни лука́ваго свобожда́ющи при́сно.

Катавасия: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в естество́, / почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Ексапостиларий: Подобен: Со ученики́:

Венчено́сче свя́те, предстоя́й со а́нгелы Христо́ву ны́не престо́лу, / и све́та отту́ду исполня́яйся страстоно́сче, / мир ми́рови непреста́нно исхода́тайствуй, и нам спасе́ние, / благоче́стно светоно́сную па́мять твою́ соверша́ющим, / Фео́доре всебога́те, му́чениче преукраше́нне.

Богородичен: Во чре́ве Твое́м Госпо́дь, / погиба́ющий мир от тле́ния призва́ти восхоте́в, / я́коже ве́дяше, всели́ся, Богоро́дице. / Спасе́ние у́бо вси обретше, / возопии́м Тебе́ а́нгелово, е́же ра́дуйся, Всепе́тая, / во всех жена́х благослове́нная: / и́бо ра́дость породила́ еси́ всей вселе́нней.

На хвалитех поставим стихи 4, глас 1. Подобен: Небе́сных чино́в:

Му́жа изря́дна вы́шняго воинствосло́вия, ве́рнии, / я́ко терпели́ваго ору́жника на́шего благоче́стия, согла́сно соше́дшеся, / пе́сньми та́инственными восхва́лим, глаго́люще: / досточу́дне му́чениче Иису́сов, / моли́ся о чту́щих тя.

Тезоимени́тым твои́м зва́нием, да́ре Бо́жий вои́стинну, / скорбя́щим всем утеше́ние пода́лся еси́, Фео́доре треблаже́нне, / вся́кий бо к твоему́ приближа́яся хра́му вои́стинну, / с весе́лием прие́мля воздая́ния чуде́с твои́х, / почита́ет Христа́.

Благоче́стия бога́тство и све́тлость, / страда́льческими по́двиги, себе́ сокро́виществовав, / всю кре́пость твою́ дар прия́тный Бо́гу прине́сл еси́, / исполня́я в по́двизех со тща́нием / богодарова́нное твое́ призыва́ние.

Всесве́тлым торжество́м Боже́ственнаго му́ченика, напита́имся вси, / и ве́рно возвесели́мся, празднолю́бцы, / почита́юще све́тлое празднество́ его́ сконча́ния, / пе́сненно воспева́юще Иису́са, / просла́вившаго па́мять его́.

Слава, глас 6: Свяще́ния дар и бога́тство Боже́ственныя жи́зни, / показа́лся еси́ ми́ру, Фео́доре, / Христо́с бо му́дре твою́ па́мять просла́ви, / в ню́же согла́сно ве́рнии ра́дующеся, / пое́м по́двиги боле́зней твои́х.

И ныне: Богородичен, глас тойже: Богоро́дице, Ты еси́ лоза́ и́стинная, / возрасти́вшая нам Плод живота́, / Тебе́ мо́лимся, моли́ся Влады́чице, / со страстоте́рпцем, и все́ми святы́ми, / поми́ловатися душа́м на́шим.

На стиховне стихиры святаго, глас 4. Самогласны:

Лику́ют собо́ры му́чеников ра́достно, / ны́не в хра́ме твое́м, страстоте́рпче Фео́доре, / и а́нгельстии чи́нове, / страда́льчества пле́щут терпе́ния твоего́, / и сам венцеда́вец Христо́с предстои́т, / богатотво́рная дарова́ния твои́м певце́м десни́цею подая́, / Его́же возжеле́в взыска́л еси́, / и обре́т бесе́довал еси́, / Его́же жела́л еси́, / Его́же моли́, спасти́ и просвети́ти ду́ши на́ша.

Стих: Пра́ведник я́ко фи́никс процвете́т, я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится.

Чи́стый и непоро́чный пост прише́дый ны́не к нам, / му́ченических чуде́с соверше́нство совведе́, / посто́м бо душе́вныя скве́рны очи́стим, / и му́ченическими зна́меньми, и страда́льчествы, / до́блественно на стра́сти вмужи́мся. / Отону́дуже и свяще́ннаго воздержа́ния благода́тию просвеща́ющеся, / и чудоде́йствы Фео́дора му́ченика, / ко Христу́ утвержда́емся ве́рою, / прося́ще Его́, / спасе́ние пода́ти душа́м на́шим.

Стих: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни, во дво́рех дому Бо́га на́шего процвету́т.

Му́ченическим твои́м дерзнове́нием к Бо́гу, Фео́доре, / отсту́пническую на ве́ру Христо́ву кознь / су́етну сотвори́л еси́, / побо́рник благоче́ствующим был еси́ лю́дем, / предста́нием ужа́сным, / скве́рных бра́шен же́ртвы и́дольскими их изба́вль. / Те́мже тя я́ко и́долов потребителя, / и я́ко стада Христо́ва спасителя и хранителя, / и предстателя на́шего благопослушли́ваго, / чту́ще в пе́снех мо́лим, / очище́нию и просвеще́нию / тобо́ю дарова́тися душа́м на́шим.

Слава, глас 8: Страда́льческим му́жеством / благоче́стно вооружи́вся страстоте́рпче Христо́в, / и слове́сное служе́ние та́йно / побора́я си́лою Его́, / и́долов нече́стие и мучи́телей преще́ние не́мощно показа́л еси́, / презира́я муче́ния и вре́менный огнь. / Но, о Боже́ственных даро́в и вещь, и и́мя! / От вся́каго обстоя́ния моли́твою твое́ю спаса́й / соверша́ющия па́мять твою́.

И ныне, Богородичен: Влады́чице, приими́ моли́твы рабо́в твои́х, / и изба́ви нас / от вся́кия ну́жды и печа́ли.

И прочее последование Утрени. Совокупляем и час 1.

НА ЛИТУРГИИ

Изобразительная, и от канона святаго песнь 3 и 6.

Тропарь святаго Феодора, глас 2:

Ве́лия ве́ры исправле́ния, / во исто́чнице пла́мене, я́ко на воде́ упокое́ния, / святы́й му́ченик Фео́дор ра́довашеся: / огне́м бо всесожже́гся, / я́ко хлеб сла́дкий Тро́ице принесе́ся. / Того́ моли́твами, Христе́ Бо́же, / спаси́ ду́ши на́ша.

Кондак, глас 8:

Ве́ру Христо́ву я́ко щит внутрь прие́м в се́рдце твое́м, / проти́вныя си́лы попра́л еси́, многострада́льче, / и венце́м небе́сным венча́лся еси́ ве́чно, Фео́доре, я́ко непобеди́мый.

Прокимен глас 7:

Возвесели́тся пра́ведник о Го́споде, / и упова́ет на Него́. Стих: Услы́ши, Бо́же, глас мой, внегда́ моли́ти ми ся к Тебе́.

Апостол дне, ко Евреем, зачало 303.

Многоча́стне и многообра́зне дре́вле Бог глаго́лавый отце́м во проро́цех, в после́док дний сих глаго́ла нам в Сы́не, Его́же положи́ насле́дника всем, И́мже и ве́ки сотвори́. И́же сый сия́ние сла́вы и о́браз Ипостаси Его́, нося́ же вся́ческая глаго́лом си́лы Своея́, Собо́ю очище́ние сотвори́в грехо́в на́ших, се́де одесну́ю престо́ла вели́чествия на высо́ких. Толи́ко лу́чший быв а́нгелов, ели́ко пресла́внее па́че их насле́дствова и́мя. Кому́ бо рече́ когда́ от а́нгел: Сын Мой еси́ Ты, Аз днесь роди́х Тя? И па́ки: Аз бу́ду Ему́ во Отца́, и Той бу́дет мне в Сы́на? Егда́ же па́ки вво́дит Перворо́днаго во вселе́нную, глаго́лет: и да покло́нятся Ему́ вси а́нгели Бо́жии. И ко а́нгелом у́бо глаго́лет: творя́й а́нгелы Своя́ ду́хи и слуги́ Своя́ огнь паля́щь. К Сы́ну же: престо́л Твой, Бо́же, в век ве́ка: жезл пра́вости жезл ца́рствия Твоего́: возлюби́л еси́ пра́вду и возненави́дел еси́ беззако́ние: сего́ ра́ди пома́за Тя, Бо́же, Бог Твой еле́ем ра́дости, па́че прича́стник Твои́х. И па́ки: в нача́ле Ты, Го́споди, зе́млю основа́л еси́, и дела́ руку́ Твое́ю суть небеса́. Та поги́бнут, Ты же пребыва́еши, и вся, я́коже ри́за, обетша́ют, и я́ко оде́жду свие́ши их, и изменя́тся: Ты же то́йжде еси́, и ле́та Твоя́ не оскуде́ют.

Святому Апостол, к Тимофею, зачало 292.

Ча́до Тимофе́е, возмога́й во благода́ти, я́же о Христе́ Иису́се, и я́же слы́шал еси́ от мене́ мно́гими свиде́тели, сия́ преда́ждь ве́рным челове́ком, и́же дово́льни бу́дут и ины́х научи́ти. Ты у́бо злопостражди́ я́ко добр во́ин Иису́с Христо́в. Никто́же бо во́ин быва́я обязу́ется ку́плями жите́йскими, да воево́де уго́ден бу́дет. А́ще же и постра́ждет кто, не венча́ется, а́ще не зако́нно му́чен бу́дет. Тружда́ющемуся де́лателю пре́жде подоба́ет от плода́ вкуси́ти. Разуме́й, я́же глаго́лю: да даст у́бо тебе́ Госпо́дь ра́зум о всем. Помина́й Го́спода Иису́са Христа́ воста́вшаго от ме́ртвых, от се́мене Дави́дова, по благовествова́нию моему́, в не́мже злостражду́ да́же до уз, я́ко злоде́й, но сло́во Бо́жие не вя́жется. Сего́ ра́ди вся терплю́ избра́нных ра́ди, да и ти́и спасе́ние улуча́т е́же о Христе́ Иису́се, со сла́вою ве́чною.

Аллилу́иа, глас 4.

Стих: Пра́ведник я́ко фи́никс процвете́т, я́ко кедр, и́же в Лива́не, умно́жится. Стих: Насажде́ни в дому́ Госпо́дни, во дво́рех дому Бо́га на́шего процвету́т.

Ева́нгелие от Марка, зачало 10.

Во вре́мя о́но, идя́ше Иису́с в суббо́ты сквозе́ се́яния, и нача́ша ученицы́ Его́ путь твори́ти, востерза́юще кла́сы. И фарисе́е глаго́лаху Ему́: виждь, что творя́т в суббо́ты, его́же не досто́ит? И Той глаго́лаше им: не́сте ли николи́же чли, что сотвори́ Дави́д, егда́ тре́бование име́ и взалка́ сам и и́же с ним? Ка́ко вни́де в дом Бо́жий при Авиафа́ре архиере́и, и хле́бы предложе́ния снеде́, и́хже не досто́яше я́сти то́кмо иере́ем, и даде́ и су́щим с ним? И глаго́лаше им: суббо́та челове́ка ра́ди бысть, а не челове́к суббо́ты ра́ди. Те́мже госпо́дь есть Сын Челове́ческий и суббо́те. И вни́де па́ки в со́нмище: и бе та́мо челове́к, су́ху имы́й ру́ку. И назира́ху Его́, а́ще в суббо́ты исцели́т его́, да Нань возглаго́лют. И глаго́ла челове́ку су́ху иму́щему ру́ку: ста́ни посреде́. И глаго́ла им: досто́ит ли в суббо́ты добро́ твори́ти, или́ зло твори́ти? Ду́шу спасти́, или́ погуби́ти? Они́ же молча́ху. И воззре́в на них со гне́вом, скорбя́ о окамене́нии серде́ц их, глаго́ла челове́ку: простри́ ру́ку твою́. И простре́: и утверди́ся рука́ его́ цела́, я́ко друга́я.

И святаго, от Иоанна, зачало 52.

Рече́ Госпо́дь Свои́м ученико́м: сия́ запове́даю вам, да лю́бите друг дру́га. А́ще мир вас ненави́дит, ве́дите, я́ко Мене́ пре́жде вас возненави́де. А́ще от ми́ра бы́сте бы́ли, мир у́бо свое́ люби́л бы: я́коже от ми́ра не́сте, но Аз избра́х вы от ми́ра, сего́ ра́ди ненави́дит вас мир. Помина́йте сло́во, е́же Аз рех вам: несть раб бо́лий го́спода своего́. А́ще Мене́ изгна́ша, и вас изжену́т: а́ще сло́во Мое́ соблюдо́ша, и ва́ше соблюду́т. Но сия́ вся творя́т вам за и́мя Мое́, я́ко не ве́дят Посла́вшаго Мя. А́ще не бых прише́л и глаго́лал им, греха́ не бы́ша име́ли: ны́не же вины́ не и́мут о гресе́ свое́м. Ненави́дяй Мене́, и Отца́ Моего́ ненави́дит. А́ще дел не бых сотвори́л в них, и́хже ин никто́же сотвори́, греха́ не бы́ша име́ли: ны́не же и ви́деша, и возненавидеша Мене́ и Отца́ Моего́. Но да сбу́дется сло́во, пи́санное в зако́не их, я́ко возненави́деша Мя ту́не. Егда́ же прии́дет Уте́шитель, Его́же Аз послю́ вам от Отца́, Дух и́стины, И́же от Отца́ исхо́дит, Той свиде́тельствует о Мне. И вы же свиде́тельствуете, я́ко искони́ со Мно́ю есте́. Сия́ глаго́лах вам, да не соблазните́ся. От со́нмищ иждену́т вы, но прии́дет час, да всяк, и́же убие́т вы, мни́тся слу́жбу приноси́ти Бо́гу.

Причастен: В па́мять ве́чную бу́дет пра́ведник, / от слу́ха зла не убои́тся.

На трапезе чтем слово похвальное о святем Феодоре, святаго Григория Нисскаго. И ядим боб обваренный, с маслинами белыми и черными. Причащаемся же и варения с маслом прилучившагося, и колива: вина же испиваем по красоволю, ра́ди святаго. Сие же прияхом от лавры преподобнаго отца на́шего Саввы, и от богоноснаго отца на́шего Евфимия.

Ведати подобает, я́ко дважды прияхом ясти рыбы в сей Великий пост, в праздник Благовещения, и Цветоносия.