Шрифт

Чтения дня / Календарь 2024

Богослужебные чтения 15 октября 2024 года

Еф., 219 зач., I, 22 – II, 3. Лк., 25 зач., VI, 24–30 – за понедельник и за вторник (под зачало): Еф., 222 зач., II, 19 – III, 7. Лк., 27 зач., VI, 37–45. Свв.: 1 Тим., 280 зач., I, 12–17. Ин., 36 зач., X, 9–16.

Послание ко ефесеем, зачало 219

Бра́тие, Бог и Оте́ц Го́спода на́шего Иису́са Христа́ вся покори́ под но́зе Его́, и Того́ даде́ главу́ вы́ше всех Це́ркви, я́же есть Те́ло Его́, исполне́ние Исполня́ющаго вся́ческая во всех. И вас су́щих прегреше́ньми ме́ртвых и грехи́ ва́шими, в ни́хже иногда́ ходи́сте по ве́ку ми́ра сего́, по кня́зю вла́сти возду́шныя, ду́ха, и́же ны́не де́йствует в сыне́х противле́ния, в ни́хже и мы вси жи́хом иногда́ в по́хотех пло́ти на́шея, творя́ще во́лю пло́ти и помышле́ний, и бе́хом естество́м ча́да гне́ва, я́коже и про́чии.

Евангелие от Луки, зачало 10

Во вре́мя о́но, И́род четвертовла́стник, облича́емь от Иоа́нна о Иродиа́де жене́ бра́та своего́, и о всех, я́же сотвори́ зла́я И́род, приложи́ и сие́ над все́ми, и затвори́ Иоа́нна в темни́це. Бысть же егда́ крести́шася вси лю́дие, и Иису́су кре́щшуся и моля́щуся, отве́рзеся не́бо, и сни́де Дух Святы́й теле́сным о́бразом, я́ко го́лубь, Нань, и глас с небесе́ бысть, глаго́ля: Ты еси́ Сын Мой Возлю́бленный, о Тебе́ благоволи́х.

Послание ко ефесеем, зачало 222

Бра́тие, ктому́ не́сте стра́нни и прише́льцы, но сожи́теле святы́м и при́снии Бо́гу, назда́ни бы́вше на основа́нии Апо́стол и проро́к, су́щу краеуго́льну Самому́ Иису́су Христу́, о не́мже вся́ко созда́ние составля́емо расте́т в це́рковь святу́ю о Го́споде, о Не́мже и вы созида́етеся в жили́ще Бо́жие Ду́хом. Сего́ ра́ди аз Па́вел, ю́зник Иису́с Христо́в о вас язы́цех, похвалю́ся. А́ще у́бо слы́шасте смотре́ние благода́ти Бо́жия да́нныя мне в вас, я́ко по открове́нию сказа́ ми ся та́йна, я́коже преднаписа́х вма́ле. О не́мже мо́жете чту́ще разуме́ти ра́зум мой в та́йне Христо́ве, я́же во ине́х ро́дех не сказа́ся сыно́м челове́ческим, я́коже ны́не откры́ся святы́м Его́ Апо́столом и проро́ком Ду́хом Святы́м, я́ко бы́ти язы́ком снасле́дником и стеле́сником и сприча́стником обетова́ния Его́ о Христе́ Иису́се благовествова́нием, ему́же бых служи́тель по да́ру благода́ти Бо́жия, да́нныя мне по де́йству си́лы Его́.

Евангелие от Марка, зачало 50

Во вре́мя о́но, вни́де Иису́с во Иерусали́м и в це́рковь, и согля́дав вся, по́зде уже́ су́щу часу́, изы́де в Вифа́нию со обемана́десяте. И нау́трия изше́дшым им от Вифа́нии, взалка́. И ви́дев смоко́вницу издале́ча, иму́щу ли́ствие, прии́де, а́ще у́бо что обря́щет на ней, и прише́д к ней, ничесо́же обре́те, то́кмо ли́ствие, не у бо бе вре́мя смо́квам. И отвеща́в Иису́с рече́ ей: да не ктому́ от тебе́ во ве́ки никто́же плода́ снесть. И слы́шаху ученицы́ Его́. И приидо́ша па́ки во Иерусали́м. И вшед Иису́с в це́рковь, нача́т изгони́ти продаю́щыя и купу́ющыя в це́ркви, и трапе́зы торжнико́м и седа́лища продаю́щих го́луби испрове́рже. И не дая́ше, да кто мимонесе́т сосу́д сквозе́ це́рковь. И уча́ше, глаго́ля им: несть ли пи́сано, я́ко храм Мой храм моли́твы нарече́тся всем язы́ком? Вы же сотвори́сте его́ верте́п разбо́йником. И слы́шаша кни́жницы и архиере́е, и иска́ху, ка́ко Его́ погубя́т, боя́ху бо ся Его́, я́ко весь наро́д дивля́шеся о уче́нии Его́. И я́ко по́зде бысть, исхожда́ше вон из гра́да. И у́тро мимоходя́ще, ви́деша смоко́вницу изсо́хшу из коре́ния. И воспомяну́в Петр глаго́ла Ему́: Равви́, виждь, смоко́вницу, ю́же прокля́т, у́сше. И отвеща́в Иису́с глаго́ла им: име́йте ве́ру Бо́жию. Ами́нь бо глаго́лю вам, я́ко, и́же а́ще рече́т горе́ сей: дви́гнися и ве́рзися в мо́ре, и не размы́слит в се́рдце свое́м, но ве́ру и́мет, я́ко е́же глаго́лет, быва́ет, бу́дет ему́, е́же а́ще рече́т.

Послание к Тимофею первое, зачало 280А

Ча́до Тимофе́е, благодарю́ укрепля́ющаго мя Христа́ Иису́са Го́спода на́шего, я́ко ве́рна мя непщева́, положи́в мя в слу́жбу, бы́вша мя иногда́ ху́льника и гони́теля и досади́теля, но поми́лован бых, я́ко неве́дый сотвори́х в неве́рствии, упреумно́жися же благода́ть Го́спода на́шего Иису́са Христа́ с ве́рою и любо́вию я́же о Христе́ Иису́се. Ве́рно сло́во и вся́каго прия́тия досто́йно, я́ко Христо́с Иису́с прии́де в мир гре́шники спасти́, от ни́хже пе́рвый есмь аз. Но сего́ ра́ди поми́лован бых, да о мне пе́рвом пока́жет Иису́с Христо́с все долготерпе́ние, за о́браз хотя́щих ве́ровати Ему́ в жизнь ве́чную. Царю́ же веко́в нетле́нному, неви́димому, еди́ному прему́дрому Бо́гу, честь и сла́ва во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Евангелие от Иоанна, зачало 36

Рече́ Госпо́дь ко прише́дшым к Нему́ иуде́ем: Аз есмь дверь, Мно́ю а́ще кто вни́дет, спасе́тся, и вни́дет, и изы́дет, и па́жить обря́щет. Тать не прихо́дит, ра́зве да укра́дет, и убие́т, и погуби́т, Аз приидо́х, да живо́т и́мут и ли́шше и́мут. Аз есмь па́стырь до́брый, па́стырь до́брый ду́шу свою́ полага́ет за о́вцы. А нае́мник, и́же несть па́стырь, ему́же не суть о́вцы своя́, ви́дит во́лка гряду́ща и оставля́ет о́вцы, и бе́гает, и волк расхи́тит их, и распу́дит о́вцы. А нае́мник бежи́т, я́ко нае́мник есть и неради́т о овца́х. Аз есмь па́стырь до́брый, и зна́ю Моя́, и зна́ют Мя Моя́. Я́коже зна́ет Мя Оте́ц, и Аз зна́ю Отца́, и ду́шу Мою́ полага́ю за о́вцы. И и́ны о́вцы и́мам, я́же не суть от двора́ сего́, и ты́я Ми подоба́ет привести́, и глас Мой услы́шат, и бу́дет еди́но ста́до, и еди́н Па́стырь.