Шрифт

Чтения дня / Календарь 2024

Богослужебные чтения 8 августа 2024 года

1 Кор., 138 зач., VII, 24–35. Мф., 61 зач., XV, 12–21, и за пятницу: 1 Кор., 139 зач., VII, 35 – VIII, 7. Мф., 63 зач., XV, 29–31. Прп.: Гал., 213 зач., V, 22 – VI, 2. Лк., 24 зач., VI, 17–23.

Послание к коринфяном первое, зачало 138

Бра́тие, ки́йждо в не́мже при́зван бысть, в том да пребыва́ет пред Бо́гом. О де́вах же повеле́ния Госпо́дня не и́мам, сове́т же даю́, я́ко поми́лован от Го́спода ве́рен бы́ти. Мню у́бо сие́ добро́ бы́ти за настоя́щую ну́жду, я́ко добро́ челове́ку та́ко бы́ти. Привяза́л ли ся еси́ жене́? Не ищи́ разреше́ния. Отреши́л ли ся еси́ жены́? Не ищи́ жены́. А́ще ли же и оже́нишися, не согреши́л еси́, и а́ще пося́гнет де́ва, не согреши́ла есть. Скорбь же пло́ти име́ти бу́дут такови́и, аз же вы щажду́. Сие́ же глаго́лю, бра́тие, я́ко вре́мя прекраще́но есть про́чее, да и иму́щии жены́, я́коже не иму́щии бу́дут. И пла́чущиися, я́коже не пла́чущии, и ра́дующиися, я́коже не ра́дующеся, и купу́ющии, я́ко не содержа́ще. И тре́бующии ми́ра сего́, я́ко не тре́бующе: прехо́дит бо о́браз ми́ра сего́. Хощу́ же вас безпеча́льны бы́ти. Не ожени́выйся пече́тся о Госпо́дних, ка́ко угоди́ти Го́сподеви, а ожени́выйся пече́тся о мирски́х, ка́ко угоди́ти жене́. Раздели́ся жена́ и де́ва. Непося́гшая пече́тся о Госпо́дних, да есть свя́та и те́лом, и ду́хом, а пося́гшая пече́тся о мирски́х, ка́ко угоди́ти му́жу. Сие́ же на по́льзу вам саме́м глаго́лю, не да сило́ вам наложу́, но к благообра́зию и благоприступа́нию Го́сподеви безмо́лвну.

Евангелие от Матфеа, зачало 61

Во вре́мя о́но, присту́пльше ко Иису́су ученицы́ Его́, ре́ша Ему́: ве́си ли, я́ко фарисе́е слы́шавше сло́во соблазни́шася? Он же отвеща́в рече́: всяк сад, его́же не насади́ Оте́ц Мой Небе́сный, искорени́тся. Оста́вите их, вожди́ суть сле́пи слепце́м, слепе́ц же слепца́ а́ще во́дит, о́ба в я́му впаде́тася. Отвеща́в же Петр рече́ Ему́: скажи́ нам при́тчу сию́. Иису́с же рече́ им: едина́че ли и вы без ра́зума есте́? Не у ли разумева́ете, я́ко вся́ко, е́же вхо́дит во уста́, во чре́во вмеща́ется и афедро́ном исхо́дит? Исходя́щая же изоу́ст, от се́рдца исхо́дят, и та скверня́т челове́ка. От се́рдца бо исхо́дят помышле́ния зла́я, уби́йства, прелюбодея́ния, любодея́ния, татьбы́, лжесвиде́тельства, хулы́. Сия́ суть скверня́щая челове́ка, а е́же неумове́нныма рука́ма я́сти, не скверни́т челове́ка. И изше́д отту́ду Иису́с, оты́де во страны́ Ти́рския и Сидо́нския.

Послание к коринфяном первое, зачало 139

Бра́тие, к по́льзе вам саме́м глаго́лю, не да сило́ вам наложу́, но к благообра́зию и благоприступа́нию Го́сподеви безмо́лвну. А́ще ли же кто безобрази́ти о де́ве свое́й непщу́ет, а́ще есть превозра́стна, и та́ко должна́ есть бы́ти, е́же хо́щет, да твори́т, не согреша́ет, а́ще пося́гнет. А и́же стои́т тве́рдо се́рдцем, не имы́й ну́жды, власть же и́мать о свое́й во́ли, и се разсуди́л есть в се́рдце свое́м блюсти́ де́ву свою́, до́бре твори́т. Те́мже и вдая́й бра́ку свою́ де́ву до́бре твори́т, и не вдая́й лу́чше твори́т. Жена́ привя́зана есть зако́ном, в ели́ко вре́мя живе́т муж ея́. А́ще же у́мрет муж ея́, свобо́дна есть, за него́же хо́щет, пося́гнути, то́чию о Го́споде. Блаже́ннейша же есть, а́ще та́ко пребу́дет, по моему́ сове́ту, мню бо ся и аз Ду́ха Бо́жия име́ти. О идоложе́ртвенных же ве́мы, я́ко вси ра́зум и́мамы. Ра́зум у́бо кичи́т, а любы́ созида́ет. А́ще ли кто мни́тся ве́дети что, не у что разуме́, я́коже подоба́ет разуме́ти, а́ще же кто лю́бит Бо́га, сей позна́н бысть от Него́. О яде́нии же идоложе́ртвенных ве́мы, я́ко и́дол ничто́же есть в ми́ре, и я́ко никто́же Бог ин, то́кмо Еди́н. А́ще бо и суть глаго́лемии бо́зи, или́ на небеси́, или́ на земли́, я́коже суть бо́зи мно́зи и госпо́дие мно́зи, но нам еди́н Бог Оте́ц, из Него́же вся, и мы у Него́, и еди́н Госпо́дь Иису́с Христо́с, И́мже вся, и мы Тем. Но не во всех ра́зум, не́цыи же со́вестию и́дольскою да́же досе́ле я́коже идоложе́ртвенное ядя́т, и со́весть их, немощна́ су́щи, скверни́тся.

Евангелие от Матфеа, зачало 63

Во вре́мя о́но, прии́де Иису́с на мо́ре Галиле́йское, и возше́д на гору́, се́де ту. И приступи́ша к Нему́ наро́ди мно́зи, иму́ще с собо́ю хромы́я, слепы́я, немы́я, бе́дныя и и́ны мно́ги, и приверго́ша их к нога́ма Иису́совыма, и исцели́ их. Я́коже наро́дом диви́тися, ви́дящым немы́я глаго́люща, бе́дныя здра́вы, хромы́я ходя́щя и слепы́я ви́дящя, и сла́вляху Бо́га Изра́илева.

Послание к галатом, зачало 213.

Бра́тие, плод духо́вный есть любы́, ра́дость, мир, долготерпе́ние, бла́гость, милосе́рдие, ве́ра, кро́тость, воздержа́ние: на таковы́х несть зако́на. А и́же Христо́вы суть, плоть распя́ша со страстьми́ и похотьми́. А́ще живе́м ду́хом, ду́хом и да хо́дим. Не быва́им тщесла́вни, друг дру́га раздража́юще, друг дру́гу зави́дяще. Бра́тие, а́ще и впаде́т челове́к в не́кое прегреше́ние, вы духо́внии исправля́йте такова́го ду́хом кро́тости: блюды́й себе́, да не и ты искуше́н бу́деши. Друг дру́га тяготы́ носи́те, и та́ко испо́лните зако́н Христо́в.

Евангелие от Луки, зачало 24.

Во вре́мя о́но, ста Иису́с на ме́сте ра́вне, и наро́д учени́к Его́, и мно́жество мно́го люде́й от всея́ Иуде́и и Иерусали́ма, и помо́рия Ти́рска и Сидо́нска, и́же приидо́ша послу́шати Его́ и исцели́тися от неду́г свои́х, и стра́ждущии от дух нечи́стых, и исцеля́хуся. И весь наро́д иска́ше прикаса́тися Ему́, я́ко си́ла от Него́ исхожда́ше, и исцеля́ше вся. И той возве́д о́чи свои́ на ученики́ своя́, глаго́лаше: блаже́ни ни́щии ду́хом, я́ко ва́ше есть Ца́рствие Бо́жие. Блаже́ни, а́лчущии ны́не, я́ко насы́титеся. Блаже́ни, пла́чущии ны́не, я́ко возсмее́теся. Блаже́ни бу́дете, егда́ возненави́дят вас челове́цы, и егда́ разлуча́т вы и поно́сят, и пронесу́т и́мя ва́ше я́ко зло, Сы́на Челове́ческаго ра́ди. Возра́дуйтеся в той день и взыгра́йте, се бо мзда ва́ша мно́га на небеси́.