Шрифт

Чтения дня / Календарь 2025

Богослужебные чтения 13 июля 2025 года

Паримии на Собор двенадцати Апостол

1. Исхо́да чте́ние.

Приидо́ша сы́нове Изра́илевы в Ме́рру, и не можа́ху пи́ти воды́ от Ме́рры: горька́ бо бе. Сего́ ра́ди нарече́ся и́мя ме́сту тому́ Го́ресть. И ропта́ху лю́дие на Моисе́я, глаго́люще: что пие́м? Возопи́ же Моисе́й ко Го́споду, и показа́ ему́ Госпо́дь дре́во, и вложи́ е́ в во́ду, и услади́ся вода́. Та́мо положи́ ему́ оправда́ния и суды́, и та́мо его́ искуси́, и рече́: а́ще слу́хом услы́шиши глас Го́спода Бо́га твоего́, и уго́дная пред Ним сотвори́ши, и внуши́ши за́поведи Его́, и сохрани́ши вся оправда́ния Его́, вся́ку боле́знь, ю́же наведо́х еги́птяном, не наведу́ на тя: Аз бо есмь Госпо́дь Бог твой, исцеля́яй тя. И приидо́ша во Ели́м, и бя́ху та́мо двана́десять исто́чников вод и се́дмьдесят сте́блий фи́никовых, и ополчи́шася та́мо при вода́х.

Исх 15:23–27

2. Иису́са Нави́на чте́ние.

Рече́ Госпо́дь ко Иису́су, глаго́ля: поими́ двана́десять муже́й от люди́й, му́жа еди́наго от коего́ждо пле́мене, повели́ им, глаго́ля: возми́те от среды́ Иорда́на, иде́же стоя́ша но́зи жре́честии, гото́вых двана́десять ка́меней и, изне́сше я́ с собо́ю, положи́те в полце́ ва́шем, иде́же ста́нете та́мо в нощи́. И призва́в Иису́с двана́десять муже́й сла́вных от сыно́в Изра́илевых, еди́наго от коего́ждо пле́мене, рече́ им: иди́те пре́до мно́ю пред лице́м Госпо́дним в среди́ну Иорда́на, и взем отту́ду ки́йждо ка́мень еди́н, да возложи́т на ра́мена своя́, по числу́ племе́н сыно́в Изра́илевых. Да бу́дут вам си́и в зна́мение, посреде́ вас лежа́ще всегда́, да егда́ вопро́сит тебе́ у́тро сын твой, глаго́ля: что суть ка́мение сие́ вам? И ты возвести́ши сы́ну твоему́, глаго́ля: я́ко оскуде́ Иорда́н река́ от лица́ киво́та заве́та Го́спода всея́ земли́, егда́ прехожда́ше его́, и изся́че вода́ Иорда́нова, и бу́дут вам ка́мение сие́ в па́мять сыно́в Изра́илевых да́же до ве́ка. И сотвори́ша та́ко сы́нове Изра́илевы, я́коже запове́да Госпо́дь Иису́су. И взе́мше двана́десять ка́меней от среды́ Иорда́на, я́коже запове́да Госпо́дь Иису́су в сконча́нии прехожде́ния сыно́в Изра́илевых, и принесо́ша их с собо́ю в полк, и положи́ша их та́мо. Поста́ви же Иису́с и други́я двана́десять ка́меней в саме́м Иорда́не на ме́сте, иде́же стоя́ху но́зи жреце́в, воздвиза́ющих киво́т заве́та Госпо́дня, во Иорда́не, до́ндеже сконча́ Иису́с вся, ели́ка запове́да Госпо́дь Иису́су пове́дати лю́дем, по всем, ели́ка запове́да Моисе́й Иису́су, и потща́шася лю́дие, и преидо́ша. И бысть, егда́ сконча́ша вси лю́дие преходи́ти Иорда́н, пре́йде и киво́т заве́та Госпо́дня и жрецы́ пред ни́ми.

Ис Нав 4:1–11

3. Проро́чества Иои́лева чте́ние.

Воструби́те трубо́ю в Сио́не, пропове́дите в горе́ Мое́й святе́й, и да смяту́тся вси, живу́щии на земли́, я́ко предстои́т день Госпо́день. Я́коже у́тро, разлию́тся по гора́м лю́дие мно́зи и кре́пцы, подо́бни им не бы́ша от ве́ка и по них не приложи́тся до лет в род и род. Я́коже вид ко́нский вид их, и я́коже ко́нницы, та́ко прожену́т, я́коже глас колесни́ц на верхи́ гор востеку́т, и я́ко глас пла́мене о́гненна, попаля́юща тро́стие, и я́ко лю́дие мно́зи и кре́пцы, воополча́ющиися на брань. От лица́ их сокруша́тся лю́дие, вся́кое лице́, а́ки опале́ние горнца́. Я́коже борцы́ потеку́т, и я́коже му́жие хра́бри взы́дут на огра́ды, и ки́йждо в путь свой по́йдет, и не совратя́т пути́й свои́х. И бу́дет по сих, и излию́ от Ду́ха Моего́ на вся́ку плоть, и прореку́т сы́нове ва́ши и дще́ри ва́ша, и ста́рцы ва́ши со́ния у́зрят, и ю́ноты ва́ши виде́ния уви́дят, и́бо на рабы́ Моя́ и на рабы́ни Моя́ во дни о́ны излию́ от Ду́ха Моего́. И дам чудеса́ на Небеси́ и на земли́: кровь, и огнь, и куре́ние ды́ма. Со́лнце обрати́тся во тьму, и луна́ в кровь, пре́жде не́же приити́ дню Госпо́дню, вели́кому и просвеще́нному. И бу́дет: всяк, и́же призове́т И́мя Госпо́дне, спасе́тся, я́ко в горе́ Сио́не и во Иерусали́ме бу́дет спаса́емый, я́коже рече́ Госпо́дь, и благовеству́емии, и́хже Госпо́дь призва́.

Иоил 2:1–7, 28–32

Утр. – Ев. 5-е, Лк., 113 зач., XXIV, 12–35. Лит. – Рим., 103 зач., X, 1–10. Мф., 28 зач., VIII, 28 – IX, 1. Апп.: 1 Кор., 131 зач., IV, 9–16. Мк., 12 зач., III, 13–19.

Евангелие от Луки, зачало 113

Во вре́мя о́но, Петр воста́в тече́ ко гро́бу и прини́к ви́де ри́зы еди́ны лежа́щя, и оты́де, в себе́ дивя́ся бы́вшему. И се два от них бе́ста иду́ща в то́йже день в весь отстоя́щу ста́дий шестьдеся́т от Иерусали́ма, е́йже и́мя Еммау́с, и та бесе́доваста к себе́ о всех сих приклю́чшихся. И бысть бесе́дующема и́ма и совопроща́ющемася, и Сам Иису́с прибли́жися идя́ше с ни́ма, о́чи же ею́ держа́стеся, да Его́ не позна́ета. Рече́ же к ни́ма: что суть словеса́ сия́, о ни́хже стяза́етася к себе́ иду́ща, и еста́ дря́хла? Отвеща́в же еди́н, ему́же и́мя Клео́па, рече́ к Нему́: Ты ли еди́н пришле́ц еси́ во Иерусали́м, и не уве́де бы́вших в нем во дни сия́? И рече́ и́ма: ки́их? О́на же ре́ста Ему́: я́же о Иису́се Назаряни́не, И́же бысть муж проро́к, си́лен де́лом и сло́вом пред Бо́гом и все́ми людьми́, ка́ко преда́ша Его́ архиере́и и кня́зи на́ши на осужде́ние сме́рти и распя́ша Его́. Мы же наде́яхомся, я́ко Сей есть хотя́ изба́вити Изра́иля, но и над все́ми си́ми, тре́тий сей день и́мать днесь, отне́лиже сия́ бы́ша. Но и жены́ не́кия от нас ужаси́ша ны, бы́вшыя ра́но у гро́ба, и не обре́тше телесе́ Его́, приидо́ша, глаго́люще, и явле́ние А́нгел ви́девше, и́же глаго́лют Его́ жи́ва. И идо́ша не́цыи от нас ко гро́бу и обрето́ша та́ко, я́коже и жены́ ре́ша, Самого́ же не ви́деша. И Той рече́ к нима: о несмы́сленная и ко́сная се́рдцем, е́же ве́ровати о всех, я́же глаго́лаша проро́цы. Не сия́ ли подоба́ше пострада́ти Христу́ и вни́ти в сла́ву Свою́? И наче́н от Моисе́а и от всех проро́к, сказа́ше и́ма от всех Писа́ний я́же о Нем. И прибли́жишася в весь, в ню́же идя́ста, и Той творя́шеся далеча́йше ити́. И ну́ждаста Его́, глаго́люще: обля́зи с на́ма, я́ко к ве́черу есть, и преклони́лся есть день. И вни́де с ни́ма облещи́. И бысть я́ко возлеже́ с ни́ма, и прии́м хлеб благослови́, и преломи́в дая́ше и́ма. О́нема же отверзо́стеся о́чи, и позна́ста Его́, и Той неви́димь бысть и́ма. И реко́ста к себе́: не се́рдце ли на́ю горя́ бе в на́ю, егда́ глаго́лаше на́ма на пути́ и я́ко ска́зоваше на́ма Писа́ния? И воста́вша в той час, возврати́стася во Иерусали́м и обрето́ста совоку́плены единагона́десяте и и́же бя́ху с ни́ми, глаго́лющих, я́ко вои́стинну воста́ Госпо́дь и яви́ся Си́мону. И та пове́даста, я́же бы́ша на пути́, и я́ко позна́ся и́ма в преломле́нии хле́ба.

Послание к римляном, зачало 103

Бра́тие, благоволе́ние моего́ се́рдца и моли́тва, я́же к Бо́гу по Изра́или, есть во спасе́ние. Свиде́тельствую бо им, я́ко ре́вность Бо́жию и́мут, но не по ра́зуму. Не разуме́юще бо Бо́жия пра́вды и свою́ пра́вду и́щуще поста́вити, пра́вде Бо́жией не повину́шася. Кончи́на бо зако́на Христо́с, в пра́вду вся́кому ве́рующему. Моисе́й бо пи́шет пра́вду ю́же от зако́на, я́ко сотвори́вый та челове́к жив бу́дет в них. А я́же от ве́ры пра́вда си́це глаго́лет: да не рече́ши в се́рдцы твое́м, кто взы́дет на не́бо, си́речь Христа́ свести́. Или́ кто сни́дет в бе́здну, си́речь Христа́ от ме́ртвых возвести́. Но что глаго́лет Писа́ние? Близ ти глаго́л есть, во усте́х твои́х и в се́рдце твое́м, си́речь глаго́л ве́ры, его́же пропове́даем. Я́ко а́ще испове́си усты́ твои́ми Го́спода Иису́са, и ве́руеши в се́рдце твое́м, я́ко Бог Того́ воздви́же из ме́ртвых, спасе́шися. Се́рдцем бо ве́руется в пра́вду, усты́ же испове́дуется во спасе́ние.

Евангелие от Матфеа, зачало 28

Во вре́мя о́но, прише́дшу Иису́су в страну́ Гергеси́нскую, срето́ста Его́ два бе́сна от гроб исходя́ща, лю́та зело́, я́ко не мощи́ ни кому́ мину́ти путе́м тем. И се возопи́ста глаго́люще: что нам и Тебе́, Иису́се Сы́не Бо́жий? Прише́л еси́ се́мо пре́жде вре́мене му́чити нас. Бя́ше же дале́че от нею́ ста́до свини́й мно́го пасо́мо. Бе́си же моля́ху Его́, глаго́люще: а́ще изго́ниши ны, повели́ нам ити́ в ста́до свино́е. И рече́ им: иди́те. Они́ же изше́дше идо́ша в ста́до свино́е, и се а́бие устреми́ся ста́до все по бре́гу в мо́ре, и утопо́ша в вода́х. Пасу́щии же бежа́ша, и ше́дше во град, возвести́ша вся, и о бесно́ю. И се весь град изы́де в сре́тение Иису́сови, и ви́девше Его́, моли́ша, я́ко дабы́ преше́л от преде́л их. И влез в кора́бль, пре́йде и прии́де во Свой град.

Послание к коринфяном первое, зачало 131

Бра́тие, Бог ны посла́нники после́дния яви́, я́ко насме́ртники, зане́ позо́р бы́хом ми́ру и А́нгелом и челове́ком. Мы у́бо бу́и Христа́ ра́ди, вы же му́дри о Христе́, мы не́мощни, вы же кре́пцы, вы сла́вни, мы же безче́стни. До ны́нешняго часа́ и а́лчем, и жа́ждем, и наготу́ем, и стра́ждем, и скита́емся, и тружда́емся, де́лающе свои́ми рука́ми. Укоря́еми, благословля́ем, гони́ми, терпи́м, ху́лими, утеша́емся, я́коже отре́би ми́ру бы́хом, всем попра́ние досе́ле. Не срамля́я вас сия́ пишу́, но я́коже ча́да моя́ возлю́бленная наказу́ю. А́ще бо и мно́ги пе́стуны и́мате о Христе́, но не мно́ги отцы́, о Христе́ бо Иису́се благовествова́нием аз вы роди́х. Молю́ же вас: подо́бни мне быва́йте, я́коже аз Христу́.

Евангелие от Марка, зачало 12

Во вре́мя о́но, взы́де Иису́с на гору́ и призва́, и́хже хотя́ше Сам, и приидо́ша к Нему́. И сотвори́ двана́десяте, да бу́дут с Ним, и да посыла́ет их пропове́дати, и име́ти власть цели́ти неду́ги и изгони́ти бе́сы. И нарече́ Си́мону и́мя Петр, и Иа́кова Зеведе́ова и Иоа́нна бра́та Иа́ковля, и нарече́ и́ма имена́ Воанерге́с, е́же есть сы́на гро́мова, и Андре́а, и Фили́ппа, и Варфоломе́а, и Матфе́а, и Фому́, и Иа́кова Алфе́ова, и Фадде́а, и Си́мона Канани́та, и Иу́ду Искарио́тскаго, и́же и предаде́ Его́.