Шрифт

Чтения дня / Календарь 2024

Богослужебные чтения 13 февраля 2024 года

Иак., 53 зач., II, 14–26. Мк., 48 зач., X, 46–52 – за понедельник и за вторник (под зачало): Иак., 54 зач., III, 1–10. Мк., 50 зач., XI, 11–23. Бессребреников: 1 Кор., 153 зач., XII, 27 – XIII, 8. Мф., 34 зач. (от полу'), X, 1, 5–8 , или свт.: Евр., 318 зач., VII, 26 – VIII, 2. Ин., 36 зач., X, 9–16.

Соборное послание Иаковле, зачало 53

Бра́тие, ка́я по́льза есть, а́ще ве́ру глаго́лет кто име́ти, дел же не и́мать? Еда́ мо́жет ве́ра спасти́ его́? А́ще же брат или́ сестра́ на́га бу́дета и лише́на бу́дета дневны́я пи́щи, рече́т же и́ма кто от вас: иди́та с ми́ром, гре́йтася и насыща́йтася? Не даст же и́ма тре́бования теле́снаго, ка́я по́льза? Та́кожде и ве́ра, а́ще дел не и́мать, мертва́ есть о себе́. Но рече́т кто: ты ве́ру и́маши, аз же дела́ и́мам. Покажи́ ми ве́ру твою́ от дел твои́х, и аз тебе́ покажу́ от дел мои́х ве́ру мою́. Ты ве́руеши, я́ко Бог еди́н есть, до́бре твори́ши, и бе́си ве́руют, и трепе́щут. Хо́щеши же ли разуме́ти, о челове́че су́етне, я́ко ве́ра без дел мертва́ есть? Авраа́м оте́ц наш не от дел ли оправда́ся, возне́с Исаа́ка сы́на своего́ на же́ртвенник? Ви́диши ли, я́ко ве́ра поспе́шествоваше дело́м его́, и от дел соверши́ся ве́ра? И соверши́ся Писа́ние глаго́лющее: ве́рова же Авраа́м Бо́гови, и вмени́ся ему́ в пра́вду, и друг Бо́жий нарече́ся. Зрите́ ли у́бо, я́ко от дел оправда́ется челове́к, а не от ве́ры еди́ныя? Та́кожде же и Раа́в блудни́ца не от дел ли оправда́ся, прие́мши схо́дники и ины́м путе́м изве́дши их? Я́коже бо те́ло без ду́ха мертво́ есть, та́ко и ве́ра без дел мертва́ есть.

Евангелие от Марка, зачало 48

Во вре́мя о́но, исходя́щу Иису́сови от Иерихо́на, и ученико́м Его́, и наро́ду мно́гу, сын Тиме́ов Варти́мей слепы́й седя́ше при пути́, прося́. И слы́шав, я́ко Иису́с Назоряни́н есть, нача́т зва́ти и глаго́лати: Сы́не Дави́дов Иису́се поми́луй мя. И преща́ху ему́ мно́зи, да умолчи́т. Он же мно́жае па́че зва́ше: Сы́не Дави́дов, поми́луй мя. И став Иису́с, рече́ его́ возгласи́ти. И возгласи́ша слепца́, глаго́люще ему́: дерза́й, воста́ни, зове́т тя. Он же отве́рг ри́зы своя́, воста́в прии́де ко Иису́сови. И отвеща́в глаго́ла ему́ Иису́с: что хо́щеши, да сотворю́ Тебе́? Слепы́й же глаго́ла Ему́: Учи́телю, да прозрю́. Иису́с же рече́ ему́: иди́, ве́ра твоя́ спасе́ тя. И а́бие прозре́ и по Иису́се и́де в путь.

Соборное послание Иаковле, зачало 54

Бра́тие, не мно́зи учи́тели быва́йте, ве́дяще, я́ко бо́льшее осужде́ние прии́мем, мно́го бо согреша́ем вси. А́ще кто в сло́ве не согреша́ет, сей соверше́н муж, си́лен обузда́ти и все те́ло. Се бо и ко́нем узды́ во уста́ влага́ем, да повину́ются нам, и все те́ло их обраща́ем. Се и корабли́ вели́цы су́ще и от жесто́ких ве́тров заточа́еми, обраща́ются ма́лым корми́льцем, а́може стремле́ние пра́вящаго хо́щет. Та́кожде же и язы́к мал уд есть, и вельми́ хва́лится. Се мал огнь, и коль вели́ки ве́щи сожига́ет. И язы́к огнь, ле́пота непра́вды: си́це и язы́к водворя́ется во у́дех на́ших, скверня́ все те́ло, и паля́ ко́ло рожде́ния на́шего, и опаля́яся от гее́нны. Вся́ко бо естество́ звере́й же и птиц, гад же и рыб, укроча́ется и укроти́тся естество́м челове́ческим, язы́ка же никто́же мо́жет от челове́к укроти́ти, не удержи́мо бо зло, испо́лнь я́да смертоно́сна. Тем благословля́ем Бо́га и Отца́, и тем клене́м челове́ки бы́вшыя по подо́бию Бо́жию, от тех же уст исхо́дит благослове́ние и кля́тва. Не подоба́ет, бра́тие моя́ возлю́бленная, сим та́ко быва́ти.

Евангелие от Марка, зачало 50

Во вре́мя о́но, вни́де Иису́с во Иерусали́м и в це́рковь, и согля́дав вся, по́зде уже́ су́щу часу́, изы́де в Вифа́нию со обемана́десяте. И нау́трия изше́дшым им от Вифа́нии, взалка́. И ви́дев смоко́вницу издале́ча, иму́щу ли́ствие, прии́де, а́ще у́бо что обря́щет на ней, и прише́д к ней, ничесо́же обре́те, то́кмо ли́ствие, не у бо бе вре́мя смо́квам. И отвеща́в Иису́с рече́ ей: да не ктому́ от тебе́ во ве́ки никто́же плода́ снесть. И слы́шаху ученицы́ Его́. И приидо́ша па́ки во Иерусали́м. И вшед Иису́с в це́рковь, нача́т изгони́ти продаю́щыя и купу́ющыя в це́ркви, и трапе́зы торжнико́м и седа́лища продаю́щих го́луби испрове́рже. И не дая́ше, да кто мимонесе́т сосу́д сквозе́ це́рковь. И уча́ше, глаго́ля им: несть ли пи́сано, я́ко храм Мой храм моли́твы нарече́тся всем язы́ком? Вы же сотвори́сте его́ верте́п разбо́йником. И слы́шаша кни́жницы и архиере́е, и иска́ху, ка́ко Его́ погубя́т, боя́ху бо ся Его́, я́ко весь наро́д дивля́шеся о уче́нии Его́. И я́ко по́зде бысть, исхожда́ше вон из гра́да. И у́тро мимоходя́ще, ви́деша смоко́вницу изсо́хшу из коре́ния. И воспомяну́в Петр глаго́ла Ему́: Равви́, виждь, смоко́вницу, ю́же прокля́т, у́сше. И отвеща́в Иису́с глаго́ла им: име́йте ве́ру Бо́жию. Ами́нь бо глаго́лю вам, я́ко, и́же а́ще рече́т горе́ сей: дви́гнися и ве́рзися в мо́ре, и не размы́слит в се́рдце свое́м, но ве́ру и́мет, я́ко е́же глаго́лет, быва́ет, бу́дет ему́, е́же а́ще рече́т.

Послание к коринфяном первое, зачало 153

Бра́тие, вы есте́ те́ло Христо́во и у́ди от ча́сти. И о́вы у́бо положи́ Бог в Це́ркви, пе́рвее апо́столы, второ́е проро́ки, тре́тие учи́тели, пото́м же си́лы, та́же дарова́ния исцеле́ний, заступле́ния, правле́ния, ро́ди язы́ков. Еда́ вси апо́столи? Еда́ вси проро́цы? Еда́ вси учи́тели? Еда́ вси си́лы? Еда́ вси дарова́ния и́мут исцеле́ний? Еда́ вси язы́ки глаго́лют? Еда́ вси сказу́ют? Ревну́йте же дарова́ний бо́льших, и еще́ по превосхожде́нию путь вам показу́ю. А́ще язы́ки челове́ческими глаго́лю и а́нгельскими, любве́ же не и́мам, бых я́ко медь звеня́щи, или́ кимва́л звяца́яй. И а́ще и́мам проро́чество и вем та́йны вся, и весь ра́зум, и а́ще и́мам всю ве́ру, я́ко и го́ры преставля́ти, любве́ же не и́мам, ничто́же есмь. И а́ще разда́м вся име́ния моя́, и а́ще преда́м те́ло мое́, во е́же сжещи́ е́, любве́ же не и́мам, ника́я по́льза ми есть. Любы́ долготерпи́т, милосе́рдствует, любы́ не зави́дит, любы́ не превозно́сится, не горди́тся, ни безчи́нствует, не и́щет своя́ си, не раздража́ется, не мы́слит зла, не ра́дуется о непра́вде, ра́дуется же о и́стине; вся лю́бит, всему́ ве́ру е́млет, вся упова́ет, вся терпи́т. Любы́ николи́же отпа́дает.

Евангелие от Матфеа, зачало 34Б

Во вре́мя о́но, призва́ Иису́с обана́десять ученики́ Своя́, даде́ им власть на дусе́х нечи́стых, я́ко да изго́нят их, и цели́ти всяк неду́г и вся́ку боле́знь. Сия́ обана́десять посла́ Иису́с, запове́да им, глаго́ля: на путь язы́к не иди́те и во град Самаря́нский не вни́дите. Иди́те же па́че ко овца́м поги́бшым до́му Изра́илева. Ходя́ще же пропове́дуйте, глаго́люще, я́ко прибли́жися Ца́рствие Небе́сное. Боля́щыя изцеля́йте, прокаже́нныя очища́йте, ме́ртвыя воскреша́йте, бе́сы изгоня́йте, ту́не прия́сте, ту́не дади́те.

Послание ко евреем, зачало 318А

Бра́тие, тако́в нам подоба́ше Архиере́й, преподо́бен, незло́бив, безскве́рнен, отлуче́н от гре́шник и вы́шше Небе́с быв. И́же не и́мать по вся дни ну́жды, я́коже первосвяще́нницы, пре́жде о свои́х гресе́х же́ртвы приноси́ти, пото́м же о людски́х: сие́ бо сотвори́ еди́ною, Себе́ прине́с. Зако́н бо челове́ки поставля́ет первосвяще́нники, иму́щыя не́мощь, сло́во же кля́твенное, е́же по зако́не, Сы́на во ве́ки соверше́нна. Глава́ же о глаго́лемых, такова́ и́мамы Первосвяще́нника, и́же се́де одесну́ю Престо́ла Вели́чествия на Небесе́х, святы́м служи́тель и ски́нии и́стинней, ю́же водрузи́ Госпо́дь, а не челове́к.

Евангелие от Иоанна, зачало 36

Рече́ Госпо́дь ко прише́дшым к Нему́ иуде́ем: Аз есмь дверь, Мно́ю а́ще кто вни́дет, спасе́тся, и вни́дет, и изы́дет, и па́жить обря́щет. Тать не прихо́дит, ра́зве да укра́дет, и убие́т, и погуби́т, Аз приидо́х, да живо́т и́мут и ли́шше и́мут. Аз есмь па́стырь до́брый, па́стырь до́брый ду́шу свою́ полага́ет за о́вцы. А нае́мник, и́же несть па́стырь, ему́же не суть о́вцы своя́, ви́дит во́лка гряду́ща и оставля́ет о́вцы, и бе́гает, и волк расхи́тит их, и распу́дит о́вцы. А нае́мник бежи́т, я́ко нае́мник есть и неради́т о овца́х. Аз есмь па́стырь до́брый, и зна́ю Моя́, и зна́ют Мя Моя́. Я́коже зна́ет Мя Оте́ц, и Аз зна́ю Отца́, и ду́шу Мою́ полага́ю за о́вцы. И и́ны о́вцы и́мам, я́же не суть от двора́ сего́, и ты́я Ми подоба́ет привести́, и глас Мой услы́шат, и бу́дет еди́но ста́до, и еди́н Па́стырь.