Шрифт

Чтения дня / Календарь 2025

Богослужебные чтения 4 февраля 2025 года

1 Пет., 60 зач., III, 10–22. Мк., 55 зач., XII, 18–27. Ап.: 2 Тим., 290 зач. (от полу'), I, 3–9. Лк., 50 зач., X, 1–15.

Соборное послание Петрова первое, зачало 60

Возлю́бленнии, хотя́й живо́т люби́ти и ви́дети дни бла́ги, да удержи́т язы́к свой от зла, и устне́ свои́ е́же не глаго́лати льсти. Да уклони́тся от зла, и да сотвори́т бла́го, да взы́щет ми́ра и да держи́тся его́, зане́ о́чи Госпо́дни на пра́ведныя, и у́ши Его́ в моли́тву их, лице́ же Госпо́дне на творя́щыя злая, е́же потреби́ти их от земли́. И кто озло́бит вас, а́ще благо́му подо́бницы бу́дете? Но а́ще и стра́ждете пра́вды ра́ди, блаже́ни есте́, стра́ха же их не убо́йтеся, ниже́ смуща́йтеся. Го́спода же Бо́га освяти́те в сердца́х ва́ших: гото́ви же при́сно ко отве́ту вся́кому вопроша́ющему вы сло́во о ва́шем упова́нии, с кро́тостию и стра́хом, со́весть иму́ще бла́гу, да о не́мже клеве́щут вас а́ки злоде́ев, постыдя́тся злосло́вящии ва́ше благо́е о Христе́ житие́. Лу́чше бо есть благо́е творя́щым, а́ще хо́щет во́ля Бо́жия, пострада́ти, не́жели зло творя́щым. Зане́ и Христо́с еди́ною о гресе́х на́ших пострада́, пра́ведник за непра́ведники, да приведе́т ны Бо́гови, умерщвле́н у́бо быв пло́тию, ожи́в же ду́хом, о не́мже и су́щым в темни́це духово́м соше́д пропове́да, проти́вльшымся иногда́, егда́ ожида́ше Бо́жие долготерпе́ние, во дни Но́евы, де́лаему ковче́гу, в не́мже ма́ло, си́речь осмь душ, спасо́шася от воды́. Его́же воображе́ние ны́не и нас спаса́ет креще́ние, не плотски́я отложе́ние скве́рны, но со́вести бла́ги вопроше́ние у Бо́га, воскресе́нием Иису́с Христо́вым, И́же есть одесну́ю Бо́га, возше́д на не́бо, поко́ршымся Ему́ А́нгелом и Власте́м и Си́лам.

Евангелие от Марка, зачало 55

Во вре́мя о́но, приидо́ша саддуке́е ко Иису́су, и́же глаго́лют воскресе́нию не бы́ти, и вопроси́ша Его́, глаго́люще: Учи́телю, Моисе́й написа́ нам, я́ко а́ще кому́ брат у́мрет и оста́вит жену́, а чад не оста́вит, да по́ймет брат его́ жену́ его́ и воскреси́т се́мя бра́ту своему́. Седмь бра́тий бе, и пе́рвый поя́т жену́ и умира́я не оста́ви се́мене, и вторы́й поя́т ю́ и у́мре, и ни той оста́ви се́мене, и тре́тий та́кожде, и поя́ша ю́ седмь и не оста́виша се́мене, последи́ же всех у́мре и жена́. В воскреше́ние, егда́ воскре́снут, кото́рому их бу́дет жена́, седмь бо име́ша ю́ жену́. И отвеща́в Иису́с рече́ им: не сего́ ли ра́ди прельща́етеся, не ве́дуще Писа́ния, ни си́лы Бо́жия? Егда́ бо из ме́ртвых воскре́снут, ни же́нятся, ни посяга́ют, но суть я́ко А́нгели на небесе́х. О ме́ртвых же, я́ко востаю́т, не́сте ли чли в кни́гах Моисе́овых, при купине́ я́ко рече́ ему́ Бог, глаго́ля: Аз Бог Авраа́мов и Бог Исаа́ков и Бог Иа́ковль? Несть Бог ме́ртвых, но Бог живы́х, вы у́бо мно́го прельща́етеся.

Послание к Тимофею второе, зачало 290Б

Ча́до Тимофе́е, благодарю́ Бо́га, Ему́же служу́ от прароди́телей чи́стою со́вестию, я́ко непреста́нную и́мам о тебе́ па́мять в моли́твах мои́х день и нощь, жела́я ви́дети тя, помина́я сле́зы твоя́, да ра́дости испо́лнюся, воспомина́ние прие́мля о су́щей в тебе́ нелицеме́рней ве́ре, я́же всели́ся пре́жде в ба́бу твою́ Лои́ду и в ма́терь твою́ Евники́ю: изве́стен же есмь, я́ко и в тебе́. Ея́же ра́ди вины́ воспомина́ю тебе́ возгрева́ти дар Бо́жий живу́щий в тебе́ возложе́нием руку́ мое́ю. Не бо даде́ нам Бог ду́ха стра́ха, но си́лы и любве́, и целому́дрия. Не постыди́ся у́бо стра́стию Го́спода на́шего Иису́са Христа́, ни мно́ю ю́зником Его́, но спостражди́ благовествова́нию Христо́ву по си́ле Бо́га, спа́сшаго нас и призва́вшаго зва́нием святы́м, не по дело́м на́шым, но по Своему́ благоволе́нию и благода́ти да́нней нам о Христе́ Иису́се.

Евангелие от Луки, зачало 50А

Во вре́мя о́но, яви́ Госпо́дь и ине́х се́дмьдесят учени́к Свои́х, и посла́ их по двема́ пред лице́м Свои́м во всяк град и ме́сто, а́може хотя́ше Сам ити́. Глаго́лаше же к ним: жа́тва у́бо мно́га, де́лателей же ма́ло, моли́теся у́бо Господи́ну жа́тве, да изведе́т де́латели на жа́тву Свою́. Иди́те, се Аз посыла́ю вы я́ко а́гнцы посреде́ волко́в. Не носи́те влага́лища, ни пи́ры, ни сапоги́, и ни кого́же на пути́ целу́йте. Во́ньже а́ще дом вни́дете, пе́рвее глаго́лите: мир до́му сему́. И а́ще у́бо бу́дет ту сын ми́ра, почи́ет на нем мир ваш, а́ще ли же ни, к вам возврати́тся. В том же дому́ пребыва́йте, я́дуще и пию́ще, я́же суть у них, досто́ин бо есть де́латель мзды своея́. Не преходи́те из до́му в дом. И во́ньже а́ще град вхо́дите, и прие́млют вы, яди́те предлага́емая вам, и исцели́те неду́жныя, и́же суть в нем, и глаго́лите им: прибли́жися на вы Ца́рствие Бо́жие. И во́ньже а́ще град вхо́дите, и не прие́млют вас, изше́дше на распу́тия его́, рцы́те: и прах, приле́пший нам от гра́да ва́шего, оттряса́ем вам. Оба́че сие́ ве́дите, я́ко прибли́жися на вы Ца́рствие Бо́жие. Глаго́лю вам, я́ко Содо́мляном в день той отра́днее бу́дет, не́же гра́ду тому́. Го́ре тебе́, Хорази́не, го́ре тебе́, Вифсаи́до, я́ко а́ще в Ти́ре и Сидо́не бы́ша си́лы бы́ли бы́вшыя в ва́ю, дре́вле у́бо во вре́тищи и пе́пеле седя́ще пока́ялися бы́ша, оба́че Ти́ру и Сидо́ну отра́днее бу́дет на суде́, не́же ва́ма. И ты, Капернау́ме, и́же до небе́с вознесы́йся, до а́да низведе́шися.