Шрифт

Чтения дня / Календарь 2024

Богослужебные чтения 18 января 2024 года

На 1-м часе: Деян., 33 зач., XIII, 25–32. Мф., 5 зач., III, 1–11. На 3-м часе: Деян., 42 зач., XIX, 1–8. Мк., 1 зач., I, 1–8. На 6-м часе: Рим., 91 зач., VI, 3–11. Мк., 2 зач., I, 9–15. На 9-м часе: Тит., 302 зач., II, 11–14; III, 4–7. Мф., 6 зач., III, 13–17.

На Первом часе

Проки́мен, гла́с 4: И возгреме́ с небесе́ Госпо́дь, / и Вы́шний даде́ гла́с Сво́й.

Сти́х: Возлюблю́ Тя́, Го́споди, кре́посте моя́, Госпо́дь утвержде́ние мое́.

Проро́чества Иса́иина чте́ние. [Глава́ 35.]

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: да возвесели́тся пусты́ня жа́ждущая, да возра́дуется пусты́ня и процвете́т, я́ко кри́н, и да прозя́бнет, и вся́ возвеселя́тся. И возра́дуются пусты́нная Иорда́нова, и сла́ва Лива́нова дана́ бы́сть е́й и че́сть Карми́лова, и лю́дие Мои́ у́зрят сла́ву Госпо́дню и высоту́ Бо́жию. Укрепи́теся, ру́ки осла́бленныя, и, коле́на разсла́бленная, уте́шитеся, и рцы́те малоду́шным мы́слию: укрепи́теся и не бо́йтеся, се́ Бо́г на́ш су́д воздае́т, То́й прии́дет и спасе́т на́с. Тогда́ отве́рзутся очеса́ слепы́х, и ушеса́ глухи́х услы́шат, тогда́ ско́чит хро́мый, я́ко еле́нь, и я́сен бу́дет язы́к гугни́вых, я́ко прорази́ся в пусты́ни вода́ и де́брь в земли́ жа́ждущей. И бу́дет безво́дная в бла́та, и в жа́ждущей земли́ исто́чник воды́ бу́дет. Та́мо бу́дет весе́лие пти́ц, водворе́ние си́ринов, и тро́стий, и бла́та. Та́мо бу́дет пу́ть чи́ст, и пу́ть свя́т нарече́тся. И не мимои́дет та́мо нечи́ст, ниже́ бу́дет та́мо пу́ть нечи́стый, разсе́яннии же по́йдут по нему́ и не заблу́дят. И не бу́дет та́мо льва́, ниже́ от звере́й лю́тых взы́дет на́нь, ниже́ обря́щется та́мо, но по́йдут по нему́ изба́вленнии и со́браннии от Го́спода, и обратя́тся, и прии́дут в Сио́н с весе́лием и ра́достию, и весе́лие ве́чное над главо́ю и́х. Хвала́, и ра́дование, и весе́лие пости́гнет и́х, отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние.

Дея́ний святы́х апо́стол чте́ние. [Зача́ло 33.]

Во дни́ о́ны, я́коже скончава́ше Иоа́нн тече́ние, глаго́лаше: кого́ мя непщу́ете бы́ти, не́смь а́з, но се́ гряде́т по мне́, Ему́же не́смь досто́ин разреши́ти реме́нь сапогу́ Его́. Му́жие, бра́тие, сы́нове ро́да Авраа́мля, и и́же в ва́с, боя́щиися Бо́га, ва́м сло́во спасе́ния Сего́ посла́ся: Живу́щии бо во Иерусали́ме и кня́зи и́х сего́ не разуме́вше, и гла́сы проро́ческия, по вся суббо́ты что́мыя, осуди́вше Его́, испо́лниша. И ни еди́ныя вины́ сме́ртныя обре́тше, проси́ша у Пила́та уби́ти Его́. Якоже сконча́ша вся́, я́же о Не́м пи́сана, сне́мше со дре́ва, положи́ша во гро́бе. Бо́г же воскреси́ Его́ от ме́ртвых. Иже яви́ся на дни́ мно́ги совозше́дшим с Ни́м от Галиле́и во Иерусали́м, и́же ны́не су́ть свиде́телие Его́ к лю́дем. И мы́ ва́м благовеству́ем обетова́ние, бы́вшее ко отце́м, я́ко сие́ Бо́г испо́лнил е́сть на́м, ча́дом и́х, воздви́г Иису́са.

Евангелие от Матфеа, зачало 5

Во вре́мя о́но, прии́де Иоа́нн Крести́тель, пропове́дуя в пусты́ни Иуде́йстей и глаго́ля: пока́йтеся, прибли́жи бо ся Ца́рство Небе́сное. Сей бо есть рече́нный Иса́ием проро́ком, глаго́лющим: глас вопию́щаго в пусты́ни, угото́вайте путь Госпо́день, пра́вы твори́те стези́ Его́. Сам же Иоа́нн имя́ше ри́зу свою́ от влас вельблу́ждь и по́яс усме́н о чресле́х свои́х, снедь же его́ бе пру́жие и мед ди́вий. Тогда́ исхожда́ше к нему́ Иерусали́ма и вся Иуде́я, и вся страна́ Иорда́нская. И креща́хуся во Иорда́не от него́, испове́дающе грехи́ своя́. Ви́дев же Иоа́нн мно́ги фарисе́и и саддуке́и, гряду́ща на Креще́ние его́, рече́ им: рожде́ния ехи́днова, кто сказа́ вам бежа́ти от бу́дущаго гне́ва? Сотвори́те у́бо плод, досто́ин покая́ния. И не начина́йте глаго́лати в себе́: отца́ и́мамы Авраа́ма. Глаго́лю бо вам, я́ко мо́жет Бог от ка́мения сего́ воздви́гнути ча́да Авраа́му. Уже́ бо и секи́ра при ко́рени дре́ва лежи́т: вся́ко у́бо дре́во, е́же не твори́т плода́ добра́, посека́емо быва́ет и во огнь вмета́емо. Аз у́бо креща́ю вы водо́ю в покая́ние, Гряды́й же по мне, кре́плий мене́ есть, Ему́же несмь досто́ин сапоги́ понести́, Той вы крести́т Ду́хом Святы́м и огне́м.

На Третьем часе

Проки́мен, гла́с 6: Ви́деша Тя́ во́ды, Бо́же, / ви́деша Тя́ во́ды и убоя́шася.

Сти́х: Гла́сом мои́м ко Го́споду воззва́х, гла́сом мои́м к Бо́гу, и вня́т ми́.

Проро́чества Иса́иина чте́ние. [Глава́ 1.]

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: измы́йтеся и чи́сти бу́дете, отыми́те лука́вствия от ду́ш ва́ших пред очи́ма Мои́ма, преста́ните от лука́вствий ва́ших. Научи́теся до́брое твори́ти, изыщи́те суда́, изба́вите оби́дима, суди́те си́ру и оправди́те вдови́цу. И прииди́те, и истя́жимся, — глаго́лет Госпо́дь, — и а́ще бу́дут греси́ ва́ши, я́ко багря́ное, я́ко сне́г, убелю́; а́ще же бу́дут, я́ко червле́ное, я́ко во́лну, убелю́. И а́ще хо́щете и послу́шаете Мене́, блага́я земли́ сне́сте. Аще ли же не хо́щете, ниже́ послу́шаете Мене́, ме́чь ва́с поя́ст, — уста́ бо Госпо́дня глаго́лаша сия́.

Дея́ний святы́х апо́стол чте́ние. [Зача́ло 42.]

Во дни́ о́ны бы́сть внегда́ бы́ти Аполло́су в Кори́нфе, Па́влу же, проше́дшу вы́шния страны́, приити́ во Ефе́с, и, обре́т не́кия ученики́, рече́ к ни́м: а́ще у́бо Ду́х Свя́т прия́ли есте́, ве́ровавше? Они́ же ре́ша к нему́: но ниже́, а́ще Дух Святы́й е́сть, слы́шахом. Рече́ же к ни́м: во что́ у́бо крести́стеся? Они́ же реко́ша: во Иоа́нново креще́ние. Рече́ же Па́вел: Иоа́нн у́бо крести́ креще́нием покая́ния, лю́дем глаго́ля: во Гряду́щаго по не́м да ве́руют, си́речь во Христа́ Иису́са. Слы́шавше же, крести́шася во и́мя Го́спода Иису́са. И возло́жшу Па́влу на ня́ ру́це, прии́де Дух Святы́й на ня́: глаго́лаху же язы́ки и проро́чествоваху. Бя́ше же все́х муже́й я́ко двана́десять. Вше́д же в со́нмище, дерза́ше, не обину́яся, три́ ме́сяцы бесе́дуя и уверя́я я́же о Ца́рствии Бо́жии.

Евангелие от Марка, зачало 1

Зача́ло Ева́нгелия Иису́са Христа́, Сы́на Бо́жия, я́коже есть пи́сано во проро́цех: се Аз посыла́ю А́нгела Моего́ пред лице́м Твои́м, и́же угото́вит путь Твой пред Тобо́ю. Глас вопию́щаго в пусты́ни: угото́вайте путь Госпо́день, пра́вы твори́те стези́ Его́. Бысть Иоа́нн, крестя́й в пусты́ни, и пропове́дая креще́ние покая́ния во отпуще́ние грехо́в. И исхожда́ше к нему́ вся Иуде́йская страна́ и иерусали́мляне, и креща́хуся вси во Иорда́не реце́ от него́, испове́дающе грехи́ своя́. Бе же Иоа́нн оболче́н власы́ вельблу́жди, и по́яс усме́н о чресле́х его́, и яды́й акри́ды, и мед ди́вий. И пропове́даше, глаго́ля: гряде́т Кре́плий мене́, во след мене́, Ему́же несмь досто́ин, прекло́нься, разреши́ти реме́нь сапо́г Его́. Аз у́бо крести́х вы в воде́, Той же крести́т вы Ду́хом Святы́м.

На Шестом часе

Проки́мен, гла́с 4: В мо́ри путие́ Твои́, / и стези́ Твоя́ в вода́х мно́гих.

Сти́х: Гла́с гро́ма Твоего́ в колеси́, [освети́ша мо́лния Твоя́ вселе́нную].

Та́же, пареми́я: Проро́чества Иса́иина чте́ние. [Глава́ 12.]

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: почерпи́те во́ду с весе́лием от исто́чников спасе́ния. И рече́ши в де́нь о́н: испове́дайтеся Го́сподеви и призови́те и́мя Его́. Возвести́те во язы́цех сла́ву Его́, помяни́те, я́ко вознесе́ся и́мя Его́. По́йте и́мя Госпо́дне, я́ко высо́кая сотвори́. Возвести́те сия́ по все́й земли́, ра́дуйтеся и весели́теся, живу́щии в Сио́не, я́ко вознесе́ся Святы́й Изра́илев посреде́ его́.

К Ри́мляном посла́ния свята́го апо́стола Па́вла чте́ние. [Зача́ло 91.]

Бра́тие, ели́цы во Христа́ Иису́са крести́хомся, в сме́рть Его́ крести́хомся. Спогребо́хомся у́бо Ему́ креще́нием в сме́рть: да я́коже воста́ Христо́с от ме́ртвых сла́вою Отчею, та́ко и мы́ во обновле́нии жи́зни ходи́ти на́чнем. Аще бо сообра́зни бы́хом подо́бию сме́рти Его́, то и воскресе́нию бу́дем. Сие́ ве́дяще, я́ко ве́тхий на́ш челове́к с Ни́м распя́тся, да упраздни́тся те́ло грехо́вное, я́ко ктому́ не рабо́тати на́м греху́. Уме́рый бо, оправди́ся от греха́. Аще ли умро́хом со Христо́м, ве́руем, я́ко и жи́ви бу́дем с Ни́м: Ве́дяще, я́ко Христо́с воста́ от ме́ртвых, ктому́ уже́ не умира́ет, сме́рть Ему́ ктому́ не облада́ет. Еже бо у́мре, греху́ у́мре еди́ною, а е́же живе́т, Бо́гови живе́т. Та́кожде и вы́ помышля́йте себе́: ме́ртвым у́бо бы́ти греху́, живы́м же Бо́гови, о Христе́ Иису́се, Го́споде на́шем.

Евангелие от Марка, зачало 2А

Во вре́мя о́но, прии́де Иису́с от Назаре́та Галиле́йскаго и крести́ся от Иоа́нна во Иорда́не. И а́бие восходя́ от воды́, ви́де разводя́щася Небеса́ и Дух, я́ко го́лубь, сходя́щ Нань. И глас бысть с Небесе́: Ты еси́ Сын Мой возлю́бленный, о Не́мже благоволи́х. И а́бие Дух изведе́ Его́ в пусты́ню. И бе ту в пусты́ни дней четы́редесять, искуша́емь сатано́ю, и бе со зверьми́, и А́нгели служа́ху Ему́. По преда́нии же Иоа́ннове, прии́де Иису́с в Галиле́ю, пропове́дая Ева́нгелие Ца́рствия Бо́жия и глаго́ля: я́ко испо́лнися вре́мя и прибли́жися Ца́рствие Бо́жие. Пока́йтеся и ве́руйте во Ева́нгелие.

На Девятом часе

Проки́мен, гла́с 3: Госпо́дь просвеще́ние мое́ и Спаси́тель мо́й, / кого́ убою́ся?

Сти́х: Госпо́дь Защи́титель живота́ моего́, от кого́ устрашу́ся?

Посе́м пареми́я: Проро́чества Иса́иина чте́ние. [Глава́ 49.]

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: во вре́мя прия́тное послу́шах тя́ и в де́нь спасе́ния помого́х тебе́. И созда́х тя́ и да́х тя́ в заве́т язы́ков, е́же устро́ити зе́млю и насле́дити насле́дие пусты́ни. Глаго́люща су́щим во у́зах: изыди́те! И су́щим во тме́: откры́йтеся! На все́х путе́х пасти́ся бу́дут, и на все́х стезя́х па́жить и́х. Не вза́лчут, ниже́ вжа́ждут, ниже́ порази́т и́х зно́й, ниже́ со́лнце, но Ми́луяй и́х уте́шит я́ и сквозе́ исто́чники во́д проведе́т я́. И положу́ вся́кую го́ру в пу́ть и вся́кую стезю́ в па́ству и́х. Се́ си́и издале́ча прии́дут, си́и от се́вера и мо́ря, ини́и же от земли́ Пе́рсския. Да веселя́тся небеса́, и ра́дуется земля́, да отры́гнут го́ры весе́лие и хо́лми пра́вду, я́ко поми́лова Бо́г лю́ди Своя́ и смире́нныя люде́й уте́ши. Рече́ же Сио́н: оста́ви мя́ Госпо́дь, и Бо́г забы́ мя. Еда́ забу́дет жена́ отроча́ свое́? Или́ не поми́лует изча́дия чре́ва своего́? Аще ли же и си́х забу́дет жена́, но Аз не забу́ду тебе́, — глаго́лет Госпо́дь.

К Ти́ту посла́ния свята́го апо́стола Па́вла чте́ние.[Зача́ло 302.]

Ча́до Ти́те, яви́ся благода́ть Бо́жия спаси́тельная все́м челове́ком, наказу́ющи на́с, да отве́ргшеся нече́стия и мирски́х похоте́й, целому́дренно, и пра́ведно, и благоче́стно поживе́м в ны́нешнем ве́це, жду́ще блаже́ннаго упова́ния и явле́ния сла́вы Вели́каго Бо́га и Спа́са на́шего Иису́са Христа́. Иже да́л е́сть Себе́ за ны́, да изба́вит ны́ от вся́каго беззако́ния и очи́стит Себе́ лю́ди избра́нны, ревни́тели до́брым дело́м. Егда́ же благода́ть и человеколю́бие яви́ся Спа́са на́шего Бо́га, не от де́л пра́ведных, и́хже сотвори́хом мы́, но по Свое́й Его́ ми́лости, спасе́ на́с ба́нею пакибытия́ и обновле́нием Ду́ха Свята́го, Его́же излия́ на на́с оби́льно Иису́с Христо́м, Спаси́телем на́шим, да оправди́вшеся благода́тию Его́, насле́дницы бу́дем по упова́нию жи́зни ве́чныя.

Евангелие от Матфеа, зачало 6

Во вре́мя о́но, прии́де Иису́с от Галиле́и на Иорда́н ко Иоа́нну крести́тися от него́. Иоа́нн же возбраня́ше Ему́, глаго́ля: аз тре́бую Тобо́ю крести́тися, и Ты ли гряде́ши ко мне? Отвеща́в же, Иису́с рече́ к нему́: оста́ви ны́не, та́ко бо подо́бно есть нам испо́лнити вся́ку пра́вду. Тогда́ оста́ви Его́. И крести́вся, Иису́с взы́де а́бие от воды́, и се отверзо́шася Ему́ Небеса́, и ви́де Ду́ха Бо́жия, сходя́ща, я́ко го́лубя, и гряду́ща на Него́. И се глас с Небесе́, глаго́ля: Сей есть Сын Мой возлю́бленный, о Не́мже благоволи́х.

Лит. – 1 Кор., 143 зач., IX, 19–27. Лк., 9 зач., III, 1–18. На освящении воды: 1 Кор., 143 зач. (от полу'), X, 1–4. Мк., 2 зач., I, 9–11

Послание к коринфяном первое, зачало 143А

Бра́тие, свобо́ден сый от всех, всем себе́ порабо́тих, да множа́йшия приобря́щу. Бых иуде́ем я́ко иуде́й, да иуде́и приобря́щу, подзако́нным я́ко подзако́нен, да подзако́нныя приобря́щу. Беззако́нным я́ко беззако́нен, не сый беззако́нник Бо́гу, но зако́нник Христу́, да приобря́щу беззако́нныя. Бых немощны́м я́ко не́мощен, да немощны́я приобря́щу. Всем бых вся, да вся́ко не́кия спасу́. Сие́ же творю́ за Благове́стие, да соо́бщник ему́ бу́ду. Не ве́сте ли, я́ко теку́щии в позо́рищи вси у́бо теку́т, еди́н же прие́млет по́честь? Та́ко тецы́те, да пости́гнете. Всяк же подвиза́яйся от всех воздержи́тся, и они́ у́бо да истле́нен вене́ц прии́мут, мы же неистле́нен. Аз у́бо та́ко теку́, не я́ко безве́стно, та́ко подвиза́юся, не я́ко возду́х бия́й, но умерщвля́ю те́ло мое́ и порабоща́ю, да не ка́ко ины́м пропове́дуя, сам неключи́мь бу́ду.

Евангелие от Луки, зачало 9

В пя́тое на́десяте ле́то влады́чества Тиве́рия ке́саря, облада́ющу Понти́йскому Пила́ту Иуде́ею, и четвертовла́ствующу Галиле́ею И́роду, Фили́ппу же, бра́ту его́ четвертовла́ствующу Тири́ею и Трахони́тскою страно́ю, и Лиса́нию Авилини́ею четвертовла́ствующу, при архиере́и А́нне и Каиа́фе, бысть глаго́л Бо́жий ко Иоа́нну, Заха́риину сы́ну, в пусты́ни. И прии́де во всю страну́ Иорда́нскую, пропове́дая креще́ние покая́ния во оставле́ние грехо́в. Я́коже есть пи́сано в кни́зе слове́с Иса́ии проро́ка, глаго́люща: глас вопию́щаго в пусты́ни, угото́вайте путь Госпо́день, пра́вы твори́те стези́ Его́. Вся́ка дебрь испо́лнится, и вся́ка гора́ и холм смири́тся, и бу́дут стропо́тная в пра́вая и о́стрии в пути́ гла́дки. И у́зрит вся́ка плоть спасе́ние Бо́жие. Глаго́лаше же исходя́щим наро́дом крести́тися от него́: порожде́ния ехи́днова, кто сказа́ вам бежа́ти от гряду́щаго гне́ва? Сотвори́те у́бо плоды́ досто́йны покая́ния, и не начина́йте глаго́лати в себе́: отца́ и́мамы Авраа́ма. Глаго́лю бо вам, я́ко мо́жет Бог от ка́мения сего́ воздви́гнути ча́да Авраа́му. Уже́ бо и секи́ра при ко́рени дре́ва лежи́т: вся́ко у́бо дре́во, не творя́щее плода́ добра́, посека́ется и во огнь вмета́ется. И вопроша́ху его́ наро́ди, глаго́люще: что у́бо сотвори́м? Отвеща́в же глаго́ла им: име́яй две ри́зе, да пода́ст неиму́щему, и име́яй бра́шна, та́кожде да твори́т. Приидо́ша же и мытари́ крести́тися от него́, и ре́ша к нему́: учи́телю, что сотвори́м? Он же рече́ к ним: ничто́же бо́ле от повеле́ннаго вам твори́те. Вопроша́ху же его́ и во́ини, глаго́люще: и мы что сотвори́м? И рече́ к ним: никого́же оби́дите, ни оклеветава́йте, и дово́льни бу́дите обро́ки ва́шими. Ча́ющим же лю́дем, и помышля́ющим всем в сердца́х свои́х о Иоа́нне, еда́ той есть Христо́с, отвещава́ше Иоа́нн всем глаго́ля: аз у́бо водо́ю креща́ю вы: гряде́т же Кре́плий мене́, Ему́же несмь досто́ин отреши́ти реме́нь сапогу́ Его́. Той вы крести́т Ду́хом Святы́м и огне́м. Ему́же лопа́та в руку́ Его́, и потреби́т гумно́ Свое́, и собере́т пщени́цу в жи́тницу Свою́, пле́вы же сожже́т огне́м негаса́ющим. Мно́га же у́бо и и́на, утеша́я благовествова́ше лю́дем.

На Великом Водоосвящении

1. Проро́чества Иса́иина чте́ние.

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: да возвесели́тся пусты́ня жа́ждущая, да возра́дуется пусты́ня и процвете́т, я́ко крин, и да прозя́бнет, и вся возвеселя́тся. И возра́дуются пусты́нная Иорда́нова, и сла́ва Лива́нова дана́ бысть ей и честь Карми́лова, и лю́дие Мои́ у́зрят сла́ву Госпо́дню и высоту́ Бо́жию. Укрепи́теся, ру́ки осла́бленныя, и, коле́на разсла́бленная, уте́шитеся, и рцы́те малоду́шным мы́слию: укрепи́теся и не бо́йтеся, се Бог наш суд воздае́т, Той прии́дет и спасе́т нас. Тогда́ отве́рзутся очеса́ слепы́х, и ушеса́ глухи́х услы́шат, тогда́ ско́чит хро́мый, я́ко еле́нь, и я́сен бу́дет язы́к гугни́вых, я́ко прорази́ся в пусты́ни вода́ и дебрь в земли́ жа́ждущей. И бу́дет безво́дная в бла́та, и в жа́ждущей земли́ исто́чник воды́ бу́дет. Та́мо бу́дет весе́лие птиц, водворе́ние си́ринов, и тро́стий, и бла́та. Та́мо бу́дет путь чист, и путь свят нарече́тся. И не мимои́дет та́мо нечи́ст, ниже́ бу́дет та́мо путь нечи́стый, разсе́яннии же по́йдут по нему́ и не заблу́дят. И не бу́дет та́мо льва, ниже́ от звере́й лю́тых взы́дет нань, ниже́ обря́щется та́мо, но по́йдут по нему́ изба́вленнии и со́браннии от Го́спода, и обратя́тся, и прии́дут в Сио́н с весе́лием и ра́достию, и весе́лие ве́чное над главо́ю их. Хвала́, и ра́дование, и весе́лие пости́гнет их, отбеже́ боле́знь, печа́ль и воздыха́ние.

Ис 35:1–10

2. Проро́чества Иса́иина чте́ние.

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: жа́ждущии, на во́ду иди́те, и, ели́цы не и́мате сребра́, ше́дше, купи́те, и яди́те и пи́йте без сребра́ и цены́ вино́ и тук. Вску́ю цените́ сребро́ не в хле́бы и труд ваш не в сы́тость? Послу́шайте Мене́ и сне́сте блага́я, и наслади́тся во благи́х душа́ ва́ша. Внима́йте уши́ма ва́шима и после́дуйте путе́м Мои́м, услы́шите Мене́, и жива́ бу́дет во благи́х душа́ ва́ша. И завеща́ю вам заве́т ве́чен, преподо́бная Дави́дова ве́рная. Се свиде́тельство во язы́цех, дах Его́ Кня́зя и Повели́теля во язы́цех. Се язы́цы, и́же не ве́дяху Тя, призову́т Тя, и лю́дие, и́же не позна́ша Тя, к Тебе́ прибе́гнут, ра́ди Го́спода Твоего́ и Свята́го Изра́илева, я́ко просла́вих Тя. Взыщи́те Бо́га, и внегда́ вам обрести́ Его́, призови́те. Егда́ же а́ще прибли́жится вам, да оста́вит нечести́вый пути́ своя́ и муж беззако́нный сове́ты своя́. И обрати́теся ко Го́споду Бо́гу ва́шему и поми́ловани бу́дете, я́ко помно́гу оста́вит грехи́ ва́ша. Не суть бо сове́ти Мои́, я́коже сове́ти ва́ши, ниже́ я́коже путие́ ва́ши, путие́ Мои́, – глаго́лет Госпо́дь. Но я́коже отстои́т Не́бо от земли́, та́ко отстои́т путь Мой от путе́й ва́ших, и размышле́ния ва́ша от мы́сли Моея́. Я́коже бо а́ще сни́дет дождь или́ снег с Небесе́ и не возврати́тся отту́ду, до́ндеже упои́т зе́млю, и роди́т, и прозя́бнет, и даст се́мя се́ющему и хлеб в снедь, та́ко бу́дет глаго́л Мой, и́же а́ще изы́дет из уст Мои́х и не обрати́тся ко Мне тощь, до́ндеже а́ще сконча́ет вся, ели́ка восхоте́х, и поспешу́ пути́ Моя́ и повеле́ния Моя́. Весе́лием бо изы́дете и ра́достию научи́теся, го́ры бо и хо́лми ско́чат, жду́ще вас в ра́дости, и вся древеса́ се́льная воспле́щут ве́твьми. И вме́сто дра́чия взы́дет кипари́с, вме́сто же кропи́вы взы́дет мирси́на. И бу́дет Госпо́дь во и́мя и в зна́мение ве́чное и не оскуде́ет.

Ис 55:1–13

3. Проро́чества Иса́иина чте́ние.

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: почерпи́те во́ду с весе́лием от исто́чник спасе́ния. И рече́ши в день он: испове́дайтеся Го́сподеви и призови́те И́мя Его́, возвести́те во язы́цех сла́ву Его́. Помяни́те, я́ко вознесе́ся И́мя Его́. По́йте И́мя Госпо́дне, я́ко высо́кая сотвори́. Возвести́те сия́ по всей земли́, ра́дуйтеся и весели́теся, живу́щии в Сио́не, я́ко вознесе́ся Святы́й Изра́илев посреде́ его́.

Ис 12:3–6

Послание к коринфяном первое, зачало 143В

Бра́тие, не хощу́ вас не ве́дети, я́ко отцы́ на́ши вси под о́блаком бы́ша и вси сквозе́ мо́ре проидо́ша. И вси в Моисе́я крести́шася во о́блаце и в мо́ри. И вси то́жде бра́шно духо́вное ядо́ша. И вси то́жде пи́во духо́вное пи́ша, пия́ху бо от духо́внаго после́дующаго ка́мене, ка́мень же бе Христо́с.

Евангелие от Марка, зачало 2Б

Во вре́мя о́но, прии́де Иису́с от Назаре́та Галиле́йскаго и крести́ся от Иоа́нна во Иорда́не. И а́бие восходя́ от воды́, ви́де разводя́щася Небеса́ и Дух, я́ко го́лубь, сходя́щ Нань. И глас бысть с Небесе́: Ты еси́ Сын Мой возлю́бленный, о Не́мже благоволи́х.

Паримии на Вечерне Навечерия Богоявления

Бытия́ чте́ние. [Глава́ 1.]

В нача́ле сотвори́ Бог не́бо и зе́млю. Земля́ же бе́ неви́дима и неустро́ена, и тма́ верху́ бе́здны, и Ду́х Бо́жий ноша́шеся верху́ воды́. И рече́ Бо́г: да бу́дет све́т. И бы́сть све́т. И ви́де Бо́г све́т, я́ко добро́; и разлучи́ Бо́г между́ све́том и между́ тмо́ю. И нарече́ Бо́г све́т де́нь, и тму́ нарече́ но́щь. И бы́сть ве́чер, и бы́сть у́тро, де́нь еди́н. И рече́ Бо́г: да бу́дет тве́рдь посреде́ воды́, и да бу́дет разлуча́ющи посреде́ воды́ и воды́. И бы́сть та́ко. И сотвори́ Бо́г тве́рдь; и разлучи́ Бо́г между́ водо́ю, я́же бе́ под тве́рдию, и между́ водо́ю, я́же бе́ над тве́рдию. И нарече́ Бо́г тве́рдь не́бо; и ви́де Бо́г, я́ко добро́. И бы́сть ве́чер, и бы́сть у́тро, де́нь вторы́й. И рече́ Бо́г: да собере́тся вода́, я́же под небесе́м, в собра́ние еди́но, и да яви́тся су́ша. И бы́сть та́ко. И собра́ся вода́, я́же под небесе́м, в собра́ния своя́, и яви́ся су́ша. И нарече́ Бо́г су́шу зе́млю, и собра́ния во́д нарече́ моря́. И ви́де Бо́г, я́ко добро́. И рече́ Бо́г: да прорасти́т земля́ бы́лие травно́е, се́ющее се́мя по ро́ду и по подо́бию, и дре́во плодови́тое, творя́щее пло́д, ему́же се́мя его́ в не́м, по ро́ду на земли́. И бы́сть та́ко. И изнесе́ земля́ бы́лие травно́е, се́ющее се́мя по ро́ду и по подо́бию, и дре́во плодови́тое, творя́щее пло́д, ему́же се́мя его́ в не́м по ро́ду на земли́. И ви́де Бо́г, я́ко добро́. И бы́сть ве́чер, и бы́сть у́тро, де́нь тре́тий.

Исхо́да чте́ние. [Глава́ 14.]

Рече́ Госпо́дь к Моисе́ю: что́ вопие́ши ко Мне́? Глаго́ли сыново́м Изра́илевым, и да путеше́ствуют. И ты́ возми́ же́зл тво́й, и простри́ ру́ку твою́ на мо́ре, и расто́ргни е́, и да вни́дут сы́нове Изра́илевы посреде́ мо́ря по су́ху. И се́ Аз ожесточу́ се́рдце фарао́ново, и слу́г его́, и еги́птян все́х, и вни́дут в сле́д и́х, и просла́влюся в фарао́не, и во все́м во́инстве его́, и в колесни́цах, и в ко́нех его́. И уразуме́ют вси́ еги́птяне, я́ко Аз Госпо́дь, прославля́ющу Ми ся в фарао́не, и в колесни́цах, и в ко́нех его́. Простре́ же Моисе́й ру́ку на мо́ре, и возгна́ Госпо́дь мо́ре ве́тром ю́жным си́льным всю́ но́щь, и сотвори́ мо́ре су́хо, и разступи́ся вода́. И внидо́ша сы́нове Изра́илевы в посре́д мо́ря по су́ху, и вода́ и́м бы́сть стена́ одесну́ю и стена́ ошу́юю. Погна́ша же еги́птяне и внидо́ша созади́ и́х вся́к ко́нь фарао́нов, и колесни́цы, и вса́дницы посреде́ мо́ря. Простре́ же Моисе́й ру́ку на мо́ре, и устро́ися вода́ ко дню́ на ме́сто, еги́птяне же бежа́ша под водо́ю, и истрясе́ Госпо́дь еги́птяны посреде́ мо́ря. И, обрати́вшися, вода́ покры́ колесни́цы, и вса́дники, и триста́ты, и всю́ си́лу фарао́нову, вше́дших в сле́д и́х в мо́ре, и не оста́ от них ни еди́н. Сы́нове же Изра́илевы проидо́ша по су́ху посреде́ мо́ря.

Исхо́да чте́ние. [Главы́ 15 и 16.]

Поя́т Моисе́й сы́ны Изра́илевы от мо́ря Чермна́го и веде́ и́х в пусты́ню Сур. И идя́ху три́ дни́ в пусты́ни, и не обрета́ху воды́, да бы́ша пи́ли. Приидо́ша же в Ме́рру, и не можа́ху пи́ти воды́ из Ме́рры, горька́ бо бе́. Сего́ ра́ди нарече́ся и́мя ме́сту тому́: Го́ресть. И ропта́ху лю́дие на Моисе́я, глаго́люще: что́ пие́м? Возопи́ же Моисе́й ко Го́споду, и показа́ ему́ Госпо́дь дре́во. И вложи́ е́ в во́ду, и сладка́ бысть вода́. Та́мо положи́ ему́ Бо́г оправда́ния и суды́ и та́мо искуша́ше его́. И рече́: а́ще слу́хом услы́шиши гла́с Го́спода, Бо́га твоего́, и уго́дная пред Ни́м сотвори́ши, и внуши́ши за́поведи Его́, и сохрани́ши вся́ оправда́ния Его́, вся́ку боле́знь, ю́же наведо́х на еги́птяны, не наведу́ на тя́. Аз бо е́смь Госпо́дь, исцеля́яй тя́. И приидо́ша во Ели́м, и бя́ху та́мо двана́десять исто́чников во́д и се́дмьдесят сте́бль фи́ников, и ополчи́шася та́мо при вода́х. И воздви́гшеся от Ели́ма, и прии́де ве́сь со́нм сыно́в Изра́илевых в пусты́ню Си́н, я́же е́сть между́ Ели́мом и между́ Си́ною.

Тропа́рь, гла́с 5:

Яви́лся еси́ в ми́ре, / Иже ми́р Сотвори́вый, / да просвети́ши во тме́ седя́щия, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Сти́х 1: Бо́же, уще́дри ны́ и благослови́ ны, / просвети́ лице́ Твое́ на ны́ и поми́луй ны́. / Позна́ти на земли́ пу́ть Тво́й, / во все́х язы́цех спасе́ние Твое́.

[И пое́м коне́ц:] Да просвети́ши во тме́ седя́щия, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Сти́х 2: Да испове́дятся Тебе́ лю́дие, Бо́же, / да испове́дятся Тебе́ лю́дие вси́. / Да возвеселя́тся и да возра́дуются язы́цы, / я́ко су́диши лю́дем правото́ю / и язы́ки на земли́ наста́виши.

[И па́ки:] Да просвети́ши во тме́ седя́щия, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Сти́х 3: Да испове́дятся Тебе́ лю́дие, Бо́же, / да испове́дятся Тебе́ лю́дие вси́. / Земля́ даде́ пло́д сво́й, / благослови́ ны, Бо́же, Бо́же на́ш. / Благослови́ ны, Бо́же, и да убоя́тся Его́ вси́ концы́ земли́.

[И па́ки:] Да просвети́ши во тме́ седя́щия, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Сла́ва, и ны́не:

[И па́ки:] Да просвети́ши во тме́ седя́щия, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Яви́лся еси́ в ми́ре, / Иже ми́р Сотвори́вый, / да просвети́ши во тме́ седя́щия, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Иису́са Нави́на чте́ние. [Глава́ 3.]

Рече́ Госпо́дь ко Иису́су: в де́нь се́й начина́ю вознести́ тя́ пред все́ми сы́нами Изра́илевыми, да разуме́ют, зане́ я́коже бе́х с Моисе́ом, та́ко бу́ду и с тобо́ю. И ны́не запове́ждь свяще́нником, взима́ющим ковче́г заве́та, глаго́ля: да я́ко вни́дите в ча́сть воды́ Иорда́нския и ста́нете при Иорда́не. Якоже идя́ху свяще́нницы, взе́мшии ковче́г заве́та Госпо́дня, во Иорда́н, и но́ги свяще́нников, нося́щих ковче́г, омочи́шася в ча́сти воды́ Иорда́нския. Иорда́н же исполня́шеся во все́м ло́жи свое́м, я́коже во дни жа́твы пшени́цы. И ста́ша во́ды низходя́щия свы́ше в со́нм еди́н, отстоя́щия дале́че зело́ от Адама́ гра́да, да́же до страны́ Кариафиари́ма. Низходя́щая же сни́де на мо́ре Арави́тское, да́же до мо́ря Соли́щнаго, до́ндеже вконе́ц оскуде́, и лю́дие стоя́ху пря́мо Иерихо́на. И ста́ша свяще́нницы, взе́мшии ковче́г заве́та Госпо́дня, на су́се, посреде́ Иорда́на, гото́вы. И вси́ сы́нове Изра́илевы преидо́ша по су́ху, до́ндеже сконча́ша вси́ лю́дие, преходя́ще Иорда́н.

Ца́рств четве́ртых чте́ние. [Глава́ 2.]

Рече́ Илия́ к Елиссе́ю: седи́ у́бо зде́, я́ко Госпо́дь посла́ мя до Иорда́на. И рече́ Елиссе́й: жи́в Госпо́дь, и жива́ душа́ твоя́, а́ще оста́влю тя́. И поидо́ста о́ба, и пя́тдесят муже́й от сыно́в проро́ческих приидо́ша и ста́ша пря́мо издале́ча, о́ба же ста́ста при Иорда́не. И прия́т Илия́ ми́лоть свою́, и сви́т ю́, и порази́ е́ю во́ды, и раздели́ся вода́ сю́ду и сю́ду, и преидо́ста о́ба по су́ху. И бы́сть, я́ко преидо́ста, и рече́ Илия́ Елиссе́ю: проси́, что́ сотворю́ тебе́, пре́жде да́же не взя́т бу́ду от тебе́? И рече́ Елиссе́й: да бу́дет у́бо Ду́х, Иже в тебе́, сугу́б во мне́. И рече́ Илия́: ожесточи́л еси́ проси́ти, оба́че а́ще уви́диши мя́ взе́млема от тебе́, бу́дет ти́ та́ко; а́ще ли же не уви́диши, не бу́дет. И бы́сть иду́щим и́м и глаго́лющим, и се́ колесни́ца о́гненна, и ко́ни о́гненни, и раздели́ между́ обе́ма. И взя́тся Илия́ тру́сом, я́ко на не́бо. И Елиссе́й зря́ше, и то́й вопия́ше: о́тче, о́тче, колесни́ца Изра́илева, и ко́ни его́! И не ви́де его́ ктому́. И я́тся Елиссе́й за ри́зы своя́, и раздра́ я́ на дво́е, и взя́т ми́лоть Илиину́, па́дшую верху́ его́. И обрати́ся Елиссе́й, и ста́ на бре́зе Иорда́на. И прия́т Елиссе́й ми́лоть Илиину́, па́дшую верху́ его́, и уда́ри во́ды, и не раздели́шася. И рече́ Елиссе́й: где́ у́бо есть Бо́г Илии́н апфо́? И уда́ри Елиссе́й во́ды второ́е, и раздели́шася во́ды, и пре́йде по су́ху.

Ца́рств четве́ртых чте́ние. [Глава́ 5.]

Прии́де Неема́н, кня́зь царя́ Ассири́йскаго, с колесни́цами и ко́ньми свои́ми и ста́ при две́рех хра́ма Елиссе́ева. И посла́ Елиссе́й к нему́ ве́стника, глаго́ля: ше́д, измы́йся во Иорда́не седми́жды, и обрати́тся пло́ть твоя́ к тебе́, и очи́стишися. И разгне́вася Неема́н, и оты́де, и рече́: се́ ре́х, да изы́дет ко мне́, и призове́т о и́мени Го́спода Бо́га своего́, и положи́т ру́ку свою́ на прока́зу, и оты́мет ю́ от пло́ти моея́. Не добре́йши ли су́ть Арвана́ и Фарфа́, реце́ Дама́скове, па́че Иорда́на и все́х во́д Изра́илевых? Не ше́д ли, измы́юся в ни́х и очи́щуся? И возврати́ся, и оты́де с гне́вом. И приступи́ша о́троцы его́ и ре́ша к нему́: го́споди, а́ще бы ве́лие сло́во глаго́лал к тебе́ проро́к, не бы́ ли сотвори́л, я́коже рече́ к тебе́: измы́йся и очи́стишися? И сни́де Неема́н, и погрузи́ся во Иорда́не седми́жды, по глаго́лу челове́ка Бо́жия, и обрати́ся пло́ть его́ к нему́, я́ко отроча́те ма́ла, и очи́стися.

Тропа́рь, гла́с 6:

Гре́шником и мытаре́м / за мно́жество ми́лости Твоея́ / яви́лся еси́, Спа́се на́ш. / Где́ бо име́л бы све́т Тво́й возсия́ти, / то́кмо на седя́щия во тме́? / Сла́ва Тебе́.

Сти́х 1: Госпо́дь воцари́ся, в ле́поту облече́ся, / облече́ся Госпо́дь в си́лу и препоя́сася, / и́бо утверди́ вселе́нную, я́же не подви́жится. / Гото́в престо́л Тво́й отто́ле, / от ве́ка Ты́ еси́.

[Та́же, па́ки:] Где́ бо име́л бы све́т Тво́й возсия́ти, / то́кмо на седя́щия во тме́? / Сла́ва Тебе́.

Сти́х 2: Воздвиго́ша ре́ки, Го́споди, воздвиго́ша ре́ки гла́сы своя́. / Во́змут ре́ки сотре́ния своя́ от гласо́в во́д мно́гих.

[Та́же, па́ки:] Где́ бо име́л бы све́т Тво́й возсия́ти, / то́кмо на седя́щия во тме́? / Сла́ва Тебе́.

Сти́х 3: Ди́вны высоты́ морски́я, ди́вен в высо́ких Госпо́дь. / Свиде́ния Твоя́ уве́ришася зело́. / До́му Твоему́ подоба́ет святы́ня, Го́споди, в долготу́ дни́й.

[Та́же, па́ки:] Где́ бо име́л бы све́т Тво́й возсия́ти, / то́кмо на седя́щия во тме́? / Сла́ва Тебе́.

Сла́ва, и ны́не:

[Та́же, па́ки:] Где́ бо име́л бы све́т Тво́й возсия́ти, / то́кмо на седя́щия во тме́? / Сла́ва Тебе́.

Гре́шником и мытаре́м / за мно́жество ми́лости Твоея́ / яви́лся еси́, Спа́се на́ш. / Где́ бо име́л бы све́т Тво́й возсия́ти, / то́кмо на седя́щия во тме́? / Сла́ва Тебе́.

Проро́чества Иса́иина чте́ние. [Глава́ 1.]

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: измы́йтеся и чи́сти бу́дете, отыми́те лука́вствия от ду́ш ва́ших пред очи́ма Мои́ма, преста́ните от лука́вствий ва́ших. Научи́теся до́брое твори́ти, изыщи́те суда́, изба́вите оби́дима, суди́те си́ру и оправди́те вдови́цу. И прииди́те, и истя́жимся, — глаго́лет Госпо́дь, — и а́ще бу́дут греси́ ва́ши, я́ко багря́ное, я́ко сне́г, убелю́; а́ще же бу́дут, я́ко червле́ное, я́ко во́лну, убелю́. И а́ще хо́щете и послу́шаете Мене́, блага́я земли́ сне́сте. Аще ли же не хо́щете, ниже́ послу́шаете Мене́, ме́чь ва́с поя́ст, — уста́ бо Госпо́дня глаго́лаша сия́.

Бытия́ чте́ние. [Глава́ 32.]

Воззре́в Иа́ков и ви́де по́лк Бо́жий ополчи́вшийся, и срето́ша его́ Ангели Бо́жии. Рече́ же Иа́ков, егда́ ви́де и́х: по́лк Бо́жий се́й. И нарече́ и́мя ме́сту тому́: Полки́. Посла́ же Иа́ков ве́стники пред собо́ю ко Иса́ву, бра́ту своему́, в зе́млю Сии́р, во страну́ Едо́мскую. И запове́да и́м, глаго́ля: си́це рцы́те господи́ну моему́ Иса́ву: та́ко глаго́лет о́трок тво́й Иа́ков: с Лава́ном пожи́х и укосне́х до ны́не, и бы́ша ми́ о́вцы, и воло́ве, и осля́та, и рабы́, и рабы́ни. И посла́х возвести́ти го́сподеви моему́ Иса́вови, да обря́щет благода́ть о́трок тво́й пред тобо́ю. И возврати́шася ве́стницы ко Иа́кову, глаго́люще: идо́хом ко Иса́ву, бра́ту твоему́, и се́ са́м гряде́т в сре́тение твое́ и четы́ре ста́ муже́й с ни́м. Убоя́ся же Иа́ков зело́, и недоумева́шеся, и раздели́ лю́ди, и́же с ни́м, и волы́, и о́вцы на два́ полка́. И рече́ Иа́ков: а́ще прии́дет Иса́в на по́лк еди́н и посече́т и́, бу́дет по́лк вторы́й во спасе́ние. И рече́ Иа́ков: Бог отца́ моего́ Авраа́ма и Бог отца́ моего́ Исаа́ка, Го́споди, реки́й ми́: отбежи́ в зе́млю бытия́ твоего́, и добро́ ти сотворю́. Дово́льно ми́ да бу́дет от вся́кия пра́вды и от вся́кия и́стины, ю́же сотвори́л еси́ о́троку Твоему́, с жезло́м бо мои́м си́м преидо́х Иорда́н.

Исхо́да чте́ние. [Глава́ 2.]

Сни́де дщи́ фарао́нова измы́тися на реку́, и рабы́ни ея́ прехожда́ху при реце́, и ви́девши краби́йцу в лучи́це, посла́вши рабы́ню взя́т ю́. Отве́рзши же, ви́дит отроча́, пла́чущееся в краби́йце, и пощади́ е́ дщи́ фарао́нова, и рече́: от дете́й евре́йских сие́. И рече́ сестра́ его́ дще́ри фарао́нове: хо́щеши ли призову́ ти жену́ пита́тельницу от евре́й, и воздои́т ти́ отроча́? И рече́ е́й дщи́ фарао́нова: иди́. Ше́дши же, отрокови́ца призва́ ма́терь отроча́те. Рече́ же к не́й дщи́ фарао́нова: соблюди́ ми отроча́ сие́ и воздо́й ми́ е́, а́з же да́м ти́ мзду́. Прие́мше же жена́ отроча́ и доя́ше е́. Устраби́вшуся же отроча́ти, введе́ е́ ко дще́ри фарао́нове, и бы́сть е́й в сы́на. Именова́ же и́мя ему́ Моисе́й, глаго́лющи: от воды́ взя́х его́.

Суде́й чте́ние. [Глава́ 6.]

Рече́ Гедео́н к Бо́гу: а́ще спаса́еши руко́ю мое́ю Изра́иля, и́мже о́бразом ре́кл еси́: Се́ а́з положу́ руно́ о́вчее на гумне́ и, а́ще бу́дет роса́ на руне́ то́кмо, по все́й же земли́ су́ша, разуме́ю, я́ко спасе́ши руко́ю мое́ю Изра́иля, и́мже о́бразом ре́кл еси́. И бы́сть та́ко. И ура́нив Гедео́н нау́трие, и исцеди́ руно́, и истече́ роса́ от руна́, испо́лнен окри́н воды́. И рече́ Гедео́н к Бо́гу: да не прогне́вается у́бо я́рость Твоя́ на мя́, и возглаго́лю еще́ еди́ною, и искушу́ еще́ еди́ною руно́м: да бу́дет у́бо су́ша на руне́ то́кмо, по все́й же земли́ роса́. И сотвори́ Бо́г та́ко в нощи́ то́й, и бы́сть су́ша на руне́ то́кмо, по все́й же земли́ бы́сть роса́.

Ца́рств тре́тиих чте́ние. [Глава́ 18.]

Рече́ Илия́ к лю́дем: приступи́те ко мне́. И приступи́ша вси́ лю́дие к нему́. И взя́т Илия́ двана́десять ка́мений, по числу́ двана́десяти коле́н сыно́в Изра́илевых, я́коже глаго́ла Госпо́дь к нему́, глаго́ляй: Изра́иль бу́дет и́мя твое́. И созда́ ка́мение, и исцели́ олта́рь Госпо́день раско́панный, и сотвори́ ро́в, вмеща́ющ по две́ ме́ры се́мени, о́крест олтаря́. И положи́ поле́на на олтари́, его́же сотвори́. И раздроби́ всесожже́ния, и положи́ на поле́на, и обы́де олта́рь. И рече́ Илия́: приими́те ми́ четы́ре водоно́сы воды́, и да пролию́тся на олта́рь, на всесожже́ние же и на поле́на. И рече́: удво́йте. И удво́иша. И рече́: утро́йте. И утро́иша. И идя́ше вода́ о́крест олтаря́, и ро́в испо́лнися воды́. И возопи́ Илия́ на не́бо, и рече́: Го́споди Бо́же Авраа́мов, и Исаа́ков, и Иа́ковль, услы́ши мене́ днесь огне́м, и разуме́ют вси́ лю́дие си́и, я́ко Ты́ еси́ Еди́н Госпо́дь Бо́г Изра́илев, и а́з ра́б Тво́й и Тебе́ ра́ди сотвори́х сия́ вся́, и Ты́ обрати́ сердца́ люде́й си́х в сле́д Тебе́. И паде́ о́гнь от Го́спода с небесе́ и пояде́ всесожже́ния, и поле́на, и во́ду, я́же на ни́х, и во́ду, я́же в ро́ве, и ка́мение, и пе́рсть полиза́ о́гнь. И падо́ша вси́ лю́дие на лице́ свое́м и ре́ша: вои́стину Госпо́дь Бо́г, То́й е́сть Бо́г.

Ца́рств четве́ртых чте́ние. [Глава́ 2.]

Реко́ша му́жие гра́да Иерихо́нска ко Елиссе́ю: се́ жили́ще гра́да сего́ добро́, я́коже ты́, го́споди, ви́диши, и во́ды злы́ и безча́дны. И рече́ Елиссе́й: приими́те ми́ водоно́с но́в и всы́плите ту́ со́ль; и прия́ша и́. И изы́де на исхожде́ние во́д, и вве́рже та́мо со́ль, и рече́: та́ко глаго́лет Госпо́дь, исцели́х во́ды сия́, и не ктому́ бу́дет отню́д умира́я, ниже́ безча́дствующая си́ми. И исцеле́ша во́ды до дне́ сего́, по глаго́лу, и́же глаго́ла Елиссе́й.

Проро́чества Иса́иина чте́ние. [Глава́ 49.]

Та́ко глаго́лет Госпо́дь: во вре́мя прия́тное послу́шах тя́ и в де́нь спасе́ния помого́х тебе́. И созда́х тя́ и да́х тя́ в заве́т язы́ков, е́же устро́ити зе́млю и насле́дити насле́дие пусты́ни. Глаго́люща су́щим во у́зах: изыди́те! И су́щим во тме́: откры́йтеся! На все́х путе́х пасти́ся бу́дут, и на все́х стезя́х па́жить и́х. Не вза́лчут, ниже́ вжа́ждут, ниже́ порази́т и́х зно́й, ниже́ со́лнце, но Ми́луяй и́х уте́шит я́ и сквозе́ исто́чники во́д проведе́т я́. И положу́ вся́кую го́ру в пу́ть и вся́кую стезю́ в па́ству и́х. Се́ си́и издале́ча прии́дут, си́и от се́вера и мо́ря, ини́и же от земли́ Пе́рсския. Да веселя́тся небеса́, и ра́дуется земля́, да отры́гнут го́ры весе́лие и хо́лми пра́вду, я́ко поми́лова Бо́г лю́ди Своя́ и смире́нныя люде́й уте́ши. Рече́ же Сио́н: оста́ви мя́ Госпо́дь, и Бо́г забы́ мя. Еда́ забу́дет жена́ отроча́ свое́? Или́ не поми́лует изча́дия чре́ва своего́? Аще ли же и си́х забу́дет жена́, но Аз не забу́ду тебе́, — глаго́лет Госпо́дь.