Шрифт

14 января.

Обрезанию Господа нашего Иисуса Христа.

Тропа́рь, гла́с 1:

На престо́ле огнезра́чнем в вы́шних седя́й со Отце́м Безнача́льным и Боже́ственным Твои́м Ду́хом, благоволи́л еси́ роди́тися на земли́ от Отрокови́цы Неискусому́жныя, Твоея́ Ма́тере, Иису́се, сего́ ра́ди и обре́зан бы́л еси́, я́ко Челове́к осмодне́вный. Сла́ва всеблаго́му Твоему́ сове́ту, сла́ва смотре́нию Твоему́, сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Еди́не Человеколю́бче.

Кано́н пра́здника, гла́с 2.

Пе́снь 1.

Ирмос: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе

Осмери́ца дне́й, нося́щая о́браз бу́дущаго, Твое́ю, Христе́, просвеща́ется и освяща́ется во́льною нището́ю, в се́й бо зако́нно обре́зался еси́ пло́тию.

Обре́зание прие́млет осмодне́вное Христо́с Своего́ рождества́, и сего́ дне́сь се́нь спря́тает, све́т возсиява́я но́выя благода́ти.

Пе́снь 3.

Ирмос: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, дре́вом умерщвле́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Сло́во вопло́щшееся Пресу́щественное в преста́тие зако́на обре́зася, нача́ток же Боже́ственныя благода́ти и жи́зни нетле́нныя на́м подаде́.

Зако́на испо́лнитель, не я́ко сопроти́вен Бо́гу сы́й, Христо́с воплоти́выйся показа́ся и сподо́бися во́лею обре́затися осмодне́вен.

Та́же седа́лен пра́здника, гла́с 4.

Яко Сы́й бе́здна человеколю́бия, оде́ялся еси́, Влады́ко, в зра́к ра́бий и пло́тию обре́зался еси́, да́руя все́м челове́ком вели́кую Твою́ ми́лость.

Пе́снь 4.

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния, и просла́вих Тя́, Еди́не Человеколю́бче.

Обре́зание преста́, отне́леже Христо́с во́лею обре́зася, язы́к мно́жество спаса́я благода́тию.

Бу́дущаго непреста́нную осма́го ве́ка жи́знь изобража́ет, в ню́же Влады́ка обре́зася пло́тию.

Пе́снь 5.

Ирмос: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Ты́, от Де́вы Ма́тере несказа́нно проше́д, Го́споди, и в челове́ческий не не сподо́бился еси́ оде́ятися о́браз, я́ко Младе́нец зако́нно зако́н испо́лнил еси́.

Но́щи уподо́бися, я́ко се́нь зако́нную лю́бящи Изра́иля, Ро́ждшая, из Нея́же облиста́вший Све́т ми́ра, Христо́с, яви́ся.

Пе́снь 6.

Ирмос: Бе́здна мя́ мно́га грехо́вная окружа́ет, и вопию́ Ти, проро́ка подража́яй: от тли́ мя́, Го́споди, возведи́.

Прия́т коне́ц зако́н, отне́леже Христо́с, младе́нствовав, испо́лнитель зако́на Сы́й, обре́зание восприя́т и разреши́ зако́нную кля́тву.

Суббо́тство, обре́зание же шата́ния евре́йскаго я́вльшагося Христа́ манове́нием преста́, и возсия́ благода́ти весна́.

Конда́к пра́здника, гла́с 3.

Все́х Госпо́дь обре́зание терпи́т и челове́ческая прегреше́ния, я́ко Бла́г, обре́зует, дае́т спасе́ние дне́сь ми́ру. Ра́дуется же в вы́шних и Созда́телев иера́рх, и светоно́сный, боже́ственный таи́нник Христо́в Васи́лий.

Пе́снь 7.

Ирмос: Образу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси, Бо́же оте́ц на́ших.

Све́тло и пресве́тло Рождество́ Христо́во, и бу́дущаго обновле́ния подписа́вшее та́инство дне́сь, я́ко зако́нным чи́ном Спа́с обре́зуется, не я́ко Бо́г, но я́ко Челове́к и зако́на исполне́ние.

Зако́н исполня́я, зако́на Творе́ц, пло́тию дне́сь во́лею обре́зуется, обре́зание содева́я грехо́вныя зимы́ и зва́ти да́руя: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмос: Неизрече́нною му́дростию соста́вльшаго вся́ческая Бо́га Сло́ва и от не су́щих во е́же бы́ти приве́дшаго, благослови́те, дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Во осмы́й де́нь обре́зуется я́ко Младе́нец Влады́ка, Иису́са же прие́млет именова́ние, я́ко ми́ра е́сть Спа́с и Госпо́дь.

Ко Христо́ву Рождеству́ досто́йно осмы́й спряже́ся, святи́теля всесла́вная па́мять, ю́же почита́юще ве́рою, пое́м Го́спода и превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Яже пре́жде со́лнца Свети́льника Бо́га возсия́вшаго, пло́тски к на́м прише́дшаго, из боку́ Деви́чу неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная Всечи́стая, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Велича́й, душе́ моя́, по зако́ну пло́тию обре́завшагося Го́спода.

Преше́д преде́лы Христо́с челове́ческаго всего́ естества́, преесте́ственно из Де́вы ражда́ется, и, писа́ние зако́нное я́коже повелева́ет, пло́тию обре́зается, и испо́лнитель зако́на явля́ется.

Дне́сь Влады́ка пло́тию обре́зася, Иису́с нарече́ся.

Прииди́те, Влады́ки сла́вная Христо́ва именова́ния во святы́ни торжеству́им, Иису́с бо боголе́пно нарече́ся дне́сь. С си́ми же и па́мять святи́теля велича́ем.

Све́тилен, пра́здника:

Пло́тию обре́зуется зако́н испо́лнивый, я́ко Младе́нец осмодне́вен, веко́в Зижди́тель, и пелена́ми повива́ется, я́ко Челове́к, и млеко́м пита́ется, Иже вся́ безме́рною кре́постию я́ко Бо́г содержа́й и манове́нием возводя́й.

Стихиры, глас 5.

Терпи́т обре́зание пло́тию из Отца́ кроме́ сече́ния же и тле́ния неизрече́нно ро́ждься я́ко Сло́во и я́ко Бог от Бо́га, в непрело́жнем пребыва́яй Божестве́. Те́м по зако́ну па́че зако́на бы́вый кля́твы зако́нныя избавля́ет вся́ и свы́ше благослове́ние да́рует. Те́мже, преблаго́е Его́ схожде́ние восхваля́юще, пое́м и благода́рственно прославля́ем, Того́ моля́ще душа́м на́шим дарова́ти ве́лию ми́лость.

По благода́ти Сы́н Бо́жий бы́в возрожде́нием боже́ственнаго креще́ния, естество́м и и́стиною, и первове́чна Сы́на Бо́жия и Сло́ва, Единосу́щна Отцу́ и Собезнача́льна испове́дал еси́, преподо́бне, еретико́в же незатворе́нная уста́ све́тлостию твои́х слове́с загради́л еси́. Те́мже и в Ца́рства вы́шняя всели́лся еси́, сца́рствуяй Еди́ному и есте́ственне Ца́рствующему Христу́, бога́тно раздаю́щему ми́ру ве́лию ми́лость.

Внутрь небе́снаго хра́ма я́ко святи́тель свяще́нен вмести́лся еси́, дея́нием и виде́нием прему́дрости нача́лами, я́ко оде́ждею свято́ю, обложе́н. И ны́не в вы́шнем же́ртвеннице, преподо́бне, свяще́нствуя, и Бо́гу предстоя́, и невеще́ственную слу́жбу соверша́я, помина́й ми́лостивно, всеблаже́нне Васи́лие, соверша́ющия па́мять свяще́нную твою́ и всече́стную, Христа́ моля́, подаю́щаго ми́рови ве́лию ми́лость.

Ве́сь освяще́н Бо́гу и всеобра́зно от де́тства возложе́н, Му́дрости Пребоже́ственныя озари́вся заря́ми, су́щих разуме́ние уясни́л еси́, све́тло сказу́я и му́дре пове́дая, е́же в су́щих благочи́ние творя́ позна́ния боже́ственнейшаго де́ла. Те́мже тя, богоглаго́лива и боже́ственна учи́теля и светоно́сна свети́льника церко́внаго, пропове́дуем, Христа́ моля́ща, подаю́щаго ми́ру ве́лию ми́лость.

Стра́хом утверди́вся Бо́жиим, нача́ло Прему́дрости разуме́л еси́, Васи́лие, стра́х прему́дростию и жития́ пра́востию превозше́л еси́, о́тче, любо́вию же Бо́гу сраствори́вся, и сво́йственнейший был еси́. Те́мже боже́ственным наказа́вся оправда́нием и судьба́м, челове́ков изучи́л еси́ обы́чаи и украси́л еси́ ве́рных ра́зумы, законоположе́ньми духо́вными уясни́в собо́р. Христа́ у́бо моли́ душа́м на́шим дарова́ти ве́лию ми́лость.

Сла́ва И ны́не, гла́с 8:

Сходя́й Спас к ро́ду челове́ческому прия́т пелена́ми пови́тие, не возгнуша́ся плотска́го обре́зания, осмодне́вен по Ма́тери, безнача́льный по Отцу́, Тому́, ве́рнии, возопии́м: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, поми́луй нас.