Шрифт

26 сентября.

Предпразднству Воздвижения Честнаго и Животворящаго Креста Господня.

Тропа́рь, гла́с 4:

Животворя́щий Кре́ст Твоея́ бла́гости, его́же дарова́л еси́ на́м недосто́йным, Го́споди, Тебе́ прино́сим в моли́тву: спаси́ Импера́тора и гра́д Тво́й моля́щийся, Богоро́дицею, еди́нe Человеколю́бче.

Кано́н предпра́зднства, глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

Весели́ся, не́бо, и земле́, ра́дуйся: пресвяты́й бо Кре́ст происхо́дит, освяща́я ны́ благода́тию, сего́ целу́ющия, я́ко исто́чника святы́ни и все́х обоже́ния вину́.

Ше́ствовати благоче́стно небе́сную стезю́ укрепи́ на́с, пресвяты́й Кре́сте, ве́рно покланя́ющияся тебе́, я́ко да проти́вных укло́ньшеся про́пастей, о́бщницы Боже́ственныя сла́вы бу́дем.

Зна́нны Творцу́ тобо́ю бы́вше, всечестны́й Кре́сте, се́рдцем и душе́ю объе́млем, всегда́ тя предлежа́ща зря́ще, и умо́м просвеща́емся, всевино́вное Сло́во сла́вяще.

Богородичен: Гра́д Бо́га Всецаря́, благоприя́тное сокро́вище честно́е, Богоро́дице всенепоро́чная, сохрани́ Тво́й жре́бий, всегда́ благохва́лящий Тя́ и почита́ющий ве́рою Рождество́ Твое́.

Пе́снь 3.

Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, Отчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Сла́ву Христо́ву тя́, быва́ющу ве́рою, сла́вим, прославля́еми твои́м, пресла́вне Госпо́день Кре́сте, честны́м объя́тием и просвеща́еми.

В весе́лии прише́дше, ве́рнии, почерпе́м, я́ко от исто́чника чи́ста, Креста́, присноживу́щия во́ды и, спаса́еми, Бо́га восхва́лим.

Жи́знь сы́й Иису́с, пове́шен, умертви́ся на дре́ве кре́стнем, eго́же ны́не ве́рно объе́млюще, стра́сти отгоня́ем, сме́рти хода́таи.

Богородичен: Яви́вшися, души́ моея́ тму́ отжени́, грехо́вныя у́зы, чи́стая Де́во, расто́ргни и спаси́ мя, pо́ждшая Всеще́драго.

Та́же седа́лен, гла́с 8.

Свиде́тельства ски́нию Христо́с показа́, и боже́ственный Моисе́й на земли́ водрузи́, и хра́м обновля́ет Соломо́н в же́ртвах, мы́ же, к но́вому Иерусали́му ве́рою прибега́юще, Дави́дски дади́м боже́ственное воспева́ние Pаспе́ншемуся на́с ра́ди, прося́ще проще́ния все́х, и́миже согреши́хом.

Сла́ва, И ны́не, гла́с 4.

Просте́р Моисе́й ру́ки к высоте́ небе́сней, прообразова́ше Кре́ст, Боже́ственное ору́жие ве́рных, на не́мже Христо́с грехи́ пригвозди́. Те́м вра́г пла́каше, стражда́ боле́зненно чу́вствы, глаго́лаше: древя́ное мя́ копие́ прободе́ посреде́ се́рдца моего́. Христо́с вся́ от а́дских у́з реши́т.

Пе́снь 4.

Ирмос: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза, на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Солнцезра́чен ви́дится покланя́емый от ве́рных челове́ков Кре́ст Госпо́день, Его́же целу́юще, душа́ми просвеща́емся.

Бо́г Госпо́дь воплоща́емь яви́ся, и возвы́сився на дре́ве; тому́ покланя́ющияся просвеща́ет, при́сно от лю́тых избавля́яй.

Очище́ние на́м и оставле́ние согреше́ний, Сло́ве Бо́жий, пода́ждь, ве́рно покланя́ющимся дне́сь предлежа́щему Кресту́ Твоему́ честно́му.

Богородичен: Не истощи́в Оте́ческих не́др, Сло́во в Твои́х не́дрех, Отрокови́це, восклони́ся, я́ко Младе́нец, хотя́ обнови́ти мя́, тли́ подлежа́щаго.

Пе́снь 5.

Ирмос: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ на́м и от мглы́ прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же, Тво́й ми́р да́руяй.

На стра́сти укрепи́ на́с тлетво́рныя, тя́ почита́ющих и целу́ющих, честны́й Кре́сте, святы́я Стра́сти святе́йшее зна́мение.

Просвеще́ннии дне́сь, сердцы́ и душа́ми, до́брыми ви́ды присту́пим, ве́рнии, и свяще́нному и боже́ственному дре́ву Креста́ поклони́мся.

Ме́ррския ослажда́я пре́жде во́ды Моисе́й, зна́менуя дре́вом тебе́, честны́й Кре́сте, и́мже сла́дость спаси́тельную челове́ком иска́пал еси́.

Богородичен: За ны́ помоли́ся Христу́, от Твои́х чи́стых крове́й, пречи́стая Отрокови́це, пло́тию веще́ственною оде́янну и земны́я обно́вльшу.

Пе́снь 6.

Ирмос: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Прободе́н на тебе́ в ре́бра, Зижди́тель, Кре́сте, во́льно пове́шен, кро́вь и во́ду источа́ет, и́миже назда́хомся, ве́рно тя́ целу́ющии.

Дре́во Госпо́дне жизнода́рное, исто́чник безсме́ртия, избавле́ние всего́ ми́ра, спаси́ ны, целу́ющия тя́, я́ко храни́теля на́шего спаси́тельнаго.

Ору́жие на́м кре́пкое показа́лся еси́, и́мже побежда́ем вся́ наве́ты проти́вных, боже́ственный Кре́сте, пра́востию душе́вною свяще́нно тя́ целу́ющии.

Богородичен: Святы́й хра́м во святы́х Почива́ющаго была́ еси́, Богороди́тельнице: те́мже ны́, ве́рно пою́щия Тя́, освяща́еши, Де́во Ма́ти.

Конда́к, гла́с 4.

Не́бо многосве́тлое це́рковь показа́ся, вся́ просвеща́ющая ве́рныя, в не́йже стоя́ще, зове́м: се́й до́м утверди́, Го́споди.

Пе́снь 7.

Ирмос: Юноши три́ в Вавило́не, веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше, посреде́ пла́мене вопия́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Дре́вле в благослове́ниих дете́й Иа́ков тя́ проначерта́, честны́й Кре́сте, но мы́ тя ны́не покланя́ющеся чти́м, просвеще́ние почерпа́юще.

Глаго́лы прия́ша коне́ц ны́не боже́ственных проро́ков, Кре́сте свяще́ннейше: все́х бо Госпо́дь на тебе́ возвы́сися, вся́ от тли́ избавля́я.

Усты́ тя́ и се́рдцем, всечестны́й Кре́сте, ны́не объе́млюще, освяще́ние, здра́вие и спасе́ние всегда́ почерпа́ем, души́ же и телесе́.

Богородичен: Де́во благослове́нная, моли́ся о на́с, моля́щихся Тебе́, на Тя́ бо наде́емся вси́ и Тебе́ вопие́м: Влады́чице, не пре́зри па́ствы Твоея́.

Пе́снь 8.

Ирмос: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Спаси́тельному ору́жию и нерасте́рзному, ве́рных гото́вой по́мощи, кре́пкому защище́нию, Кресту́ Госпо́дню ны́не поклони́мся, пред все́ми предлежа́щу.

Высо́це на дре́ве возве́си впреки́ зми́я, я́ко писа́ся, Моисе́й, пропису́я тя́, всечестно́е дре́во, и́мже пре́лести мы́сленных змие́в избавля́емся.

Свеще́ние ду́ш на́ших еси́, светода́вче Кре́сте всече́стне: тя́ бо объе́млюще, нача́ла тмы́ же и вла́сти отража́ем Боже́ственною твое́ю си́лою.

Богородичен: Чи́стую и Де́ву почти́м, безнача́льное Cло́во и несозда́нное преесте́ственно pо́ждшую в на́ше спасе́ние, пе́сненно вопию́ще: благослови́м, Де́во, Pождество́ Твое́.

Пе́снь 9.

Ирмос: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся: Бо́г из боку́ Твое́ю про́йде, я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́ и с челове́ки поживе́. Тя́, Богоро́дице, те́м вси́ велича́ем.

Христо́с, на тебе́ пове́шен, ми́р возвы́си, па́дший поги́бели во глубину́, и́стинно Кре́сте Госпо́день: те́мже тебе́ любо́вию ны́не покланя́емся, и чти́м, и сла́вим.

Ду́ши да очи́стим и сердца́ до́брыми еди́неми дея́нии и, предлежа́щее посреде́ спаси́тельное зря́ще дре́во Креста́, ве́рою и любо́вию богому́дренно поклони́мся.

Яко со́лнце вели́кое, блиста́ньми твои́ми озаря́еши су́щия во тме́ и де́моны попаля́еши, красне́йший Кре́сте. Те́мже вопие́м: просвети́ вся́ ве́рою покланя́ющияся тебе́.

Богородичен: Све́том мя́ озари́ Боже́ственным, Све́та прия́телище, Де́во, страсте́й мои́х тму́ и сласте́й глубоча́йшую и́стинно но́щь, Богороди́тельнице Всесвята́я, отгоня́щи.

Свети́лен предпра́зднства.

Светода́тельными сия́ньми Кре́ст Госпо́день, в того́ вознесе́ние, вся́ любо́вию Боже́ственною, предлежа́, призыва́ет: прииди́те, сего́ вси́ ра́достию, и любо́вию, и стра́хом целу́ем ве́рно и просла́вим Еди́наго Творца́ и Влады́ку.