25 сентября
Канон святому праведному Симеону, Верхотурскому чудотворцу
![Святому праведному Симеону, Верхотурскому Святому праведному Симеону, Верхотурскому](img_i/073.jpg)
Молитвы предначинательные
Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас, ами́нь.
Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.
Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.
Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. Трижды.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.
Го́споди, поми́луй, трижды.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.
Го́споди, поми́луй, 12,
Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.
Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.
Псалом 50:
Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния моего́, и от греха́ моего́ очи́сти мя; я́ко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой предо мно́ю есть вы́ну. Тебе́ Еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х, я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши внегда́ суди́ти Ти. Се бо, в беззако́ниях зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо, и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху моему́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й. Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твоего́ и Ду́хом Влады́чним утверди́ мя. Научу́ беззако́ныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, дал бых у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая; тогда́ возложа́т на oлта́рь Твой тельцы́.
Тропарь на пренесение мощей, глас 4:
Днесь радуется славная страна Сибирь,/ обрет святыя мощи твоя внутрь себе./ Архиерее, священницы и весь сонм людский,/ духовнe веселящеся, вопием ти:/ о богомудре Симеоне!/ Избави нас, иже к тебе прибегающих, от всех бед,/ прося податися всем по коегождо прошению/ и избавитися стране сей и граду/ от огненнаго запаления и поганскаго нашествия/ и междоусобныя брани и от всякаго зла./ Темже и мы вси чтем ныне честных и многоцелебных мощей твоих пренесение,/ новый целебниче, и вопием:// слава Дающему тобою всем исцеление!
Ин тропарь, на прославление, глас 4:
Мирскаго мятежа бегая, все желание обратил еси к Богу,/ да в видения восход обрящеши горе,/ отнюдуже не уклонився в лукавствия сердца,/ но очистив душу и тело,/ приял еси благодать точити цельбы верным и неверным,/ притекающим к тебе, праведный Симеоне./ Темже, по данному ти дару,/ испроси у Христа Бога исцеление нам, болящим душевными страстьми,// и моли спасти души наша.
Стихира, глас 6:
Дивны дарования твоя, досточудне Симеоне,/ житие бо твое на земли сияет добродетелей светлостьми,/ на Небеси же Господь причисли тя Церкви первородных,/ еще же и яви тя источника чудес, и скораго помощника в скорбех,/ и верна споспешника христоименитым людем ко спасению.// Темже по долгу тя величаем.
Канон праведного, глас 3.
Песнь 1
Ирмос: Воды древле манием божественным/ во едино сонмище Совокупивый/ и разделивый море израильтеским людем,/ Сей Бог наш препрославлен есть,// Тому Единому поим, яко прославися.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Омраченный грехми, недоумею, како по достоянию восхвалити тя, святе Симеоне,/ сияюща по благодати Христовой подвиг и чудес твоих светлостьми./ Ты ми, благосерде, помози, возсиявая в души моей свет, имже осияваешися,/ яко да поне елико воспою в похваление твое явльшаяся на тебе чудная дела Господня,/ воззывающа всех, празднующих память твою, пети Владыце Христу:/ Cей Бог наш, дивный и славимый во святых Своих,/ препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Благочестия любовию и спасения объят быв, избегаяй того ради треволнений житейских,/ удалился еси, блаженнe Симеоне, от рода твоего/ и манием божественным изведен был еси в малонаселенную иногда страну Сибирскую,/ идеже пресельник быв земли отеческия, подобник явился еси праотцу Аврааму,/ и стяжав нрав его, в хижинах убо убогих витаяй,/ яко же он в кущах./ Душу же вперив к небеси, в горний Сион добродетелей стезею ходил еси, ведущею на Небо,/ всю жизнь твою, во славу Христа, Спаса всех, ти споспешествующа./ Емуже вся сия научают нас радостно днесь звати:/ Сей Бог наш препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
По рождению твоему, блаженне, быв отрасль благонарочитых людей и славных в народе своем,/ егда манием божественным Сибири дошел еси,/ абие отгнал еси от себе самомнения прелесть,/ и смирению подклонил еси выю, себе вменяяй последнейша от всех,/ таже труды многими тело твое удручил еси, и укротил свирепое страстей море воздержанием,/ и тако возшел еси на высоту добродетелей, укрепляющу тя Христу, прославляемому твоими благими делы./ Емуже велегласно того ради вопием: Ceй Бог наш препрославлен есть,/ Тому Единому поим, яко прославися.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
В нищете пожил еси в Сибирстей стране, блаженне Симеоне,/ и, яко от корене благоплодна плод благоцветущ, добродетельми обогатился еси./ Темже вельми украсивша тя божественными добротами, толико нам вожделенными,/ и сими прославленна Владыку Христа песньми славословим, зовуще:/ сей Бог наш препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:
Столп добродетелей непреложен и благочестия жилище был еси, блаженне,/ имеяй основание убо твердое Православную веру,/ пособие же непобедимо содействующую ти силу Христову./ И ныне, имеяй дерзновение ко Христу, Спасителю всех,/ моли Его даровати к прославлению Имени Его/ всем нам утверждение силою Его в сей толико спасительней вере,/ яко да вси едиными усты согласно зовем Ему:/ Сей Бог наш препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Преблагословенна еси, Богородице Дево, яко родила еси Христа, Спаса нашего,/ Егоже славословим, яко Единороднаго от Отца,/ исполнь благодати и истины, и Емуже выну взываем:/ Сей Бог наш препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.
Песнь 3
Ирмос: Неплодная душе и безчадная,/ стяжи плод благославный,/ веселящися возопий:/ утвердихся Тобою, Боже,/ несть свят и несть праведен// паче Тебе, Господи.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Православною верою утвердивcя, блаженне Симеоне,/ стяжал еси благославный плод ея, обогативый тя добродетельми,/ обаче николиже велемудрствовал еси о себе/ и не дал еси человекоубийце искони обуяти тя тщеславием./ Но выну водился еси смиренномудрием, яко видети тя присно всем/ аки бы усвоивша себе песнь единаго от богомудрых:/ утвердихся Тобою, Боже, несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
С нищетою телесною соединив нищету духовную, яко корень всех благих,/ молчаливо и благочестно твою жизнь совершил еси, блаженне Симеоне,/ и явил еси в себе плод благославный Православныя веры,/ предукрепив первее тело твое постом неослабным,/ таже душу твою храм Божий пресвят соделав, божественным храмом приседя,/ внегда петися тамо священным песнопениeм, всем имущим един сей разум:/ несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Сугубо благороден был еси, блаженнe Симеоне, и родом, и нравы:/ души бо твоея благородие благородия свыше добротами уяснил еси,/ Православия светом блистая и постничеством, и целомудрием, и смирением, и терпением, и мужеством на гордаго змия,/ егоже сими низложил еси, содействующу ти Христу,/ и тако достигл еси блаженных селений святых,/ ихже во устeх коегождо выну бысть песнь Церквe:/ утвердихся Тобою, Боже,/ несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:
Древо благосеннолиственное, насажденное при исходищих вод,/ еже дает плоды во время свое, был еси, блаженне Симеоне./ Ты бо, измлада напоен быв водами благочестия,/ израстил еси добродетелей плоды, благоприятны Богу,/ даровавшему ти за тая живот вечный,/ eгоже и нас сподоби молитвами твоими ко Господу,/ яко да и в грядущем веце, якоже днесь, воспеваем Ему:/ несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Терние и волчцы грехов неплодны содевают души наша,/ милосердая Мати Христа Бога нашего,/ моли с праведным Симеоном Сына Твоего сотворити ниву душ наших,/ во еже приносити eй плод благославный истинныя веры,/ несумненныя надежды и нелицемерныя любве,/ яко да выну воспеваем Рождшемуся от Тебе:/ утвердихомся Тобою, Боже,/ несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи.
Седален, глас 4.
Храм Богу хотя явити сердце твое, блаженне Симеоне,/ изволил еси неленостно присещати храмы Господни в часы песнопений./ Отонудуже и приял еси свет благодати Святаго Духа/ и явился еси звезда многосветлая, светлаго ради жития твоего/ и чистоты душевныя же и телесныя, озаряяй верных собрания./ Темже празднующе память твою, радостно восхваляем тя, блаженне.
Слава, и ныне, Богородичен:
Храм Света Неизреченнаго была еси, всепетая Дево,/ вмещши во чреве Твоем просвещающа и освещающа мира концы Христа, Бога нашего./ И ныне молитвами Твоими с праведным Симеоном соделай причастники Того Света и нас,/ Богородицу Тя воистину именующих.
Песнь 4
Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь, Господи,/ Единороднаго бо Твоего Сына/ за ны на смерть дал еси./ Темже Ти зовем, благодаряще:// слава силе Твоей, Господи.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Непостыдно бысть твое, блаженне, на силу и помощь Человеколюбца Господа,/ предавша Сына Своего за ны на смерть, yпование,/ имже укрепль душу твою, не ужаслся еси вступити в поприще подвиг твоих./ Господем бо помогаем, первeе удержал еси в посте чрево твое,/ таже воздержания росою добльственне страстей пещь погасил еси/ и, тако мрака их избавлься, просиял еси безстрастия светлостию./ Сею же показал еси нам путь, ведущий в жизнь истинную,/ темже, восхваляюще тя, Господу, даровавшу ти силу и крепость, поем:/ слава силе Твоей, Господи.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Насажден быв при водах воздержания, блаженне,/ лоза явился еси благорасленна, благочестия гроздие предлагающая./ К сим же показался еси всем и образ трудолюбия,/ подобяся бо скинотворцу aпостолу,/ руками своими приобретавшему себе и сущим с ним вся потребная к жизни временней,/ упражднялся еси в швении одежд другим и в ловлении рыб на потребу к жизни,/ яко да не отяготиши коего либо пропитанием тебе./ Темже укрепльшу тя о сем Христу Богу поем:/ слава силе Твоей, Господи.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Труждаяся в швении одежд, блаженне, к смотрению мысленных твое художество управил еси,/ помышляя одеяние души твоея, в немже да внидеши в чертог Спасов./ Такожде удицею рыбы ловяй, выну мысль к Богу имел еси, блюдый себе,/ яко да не удицею греха уловлен будеши от вселукаваго врага спасения нашего./ И тако непреложен имеяй помысл благочестия,/ устроил еси жизнь твою по Бозе, Христу ти споспешествующу,/ Емуже, сведуще сия, велегласно поем:/ слава силе Твоей, Господи.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:
Тезоименно услышанию, имже преднареклся еси в крещении, блаженне,/ поучаяся святому послушанию, самым делом исполнитель онаго был еси,/ нрав сообразный имени твоему стяжав./ Готов бо был еси всегда послужити всем, требовавшим твоея, благосерде, помощи в житии твоем,/ и служил еси, елико ти мощно бысть, со усердием, уветлив ко всем весь являяся, и честен, и послушлив./ Разумеюще убо, яко и сие дарование ти дадеся от Христа Бога,/ поем Ему:/ слава силе Твоей, Господи.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Имаши вся мощи, еже аще хощеши, всеблагая Мати Христа Бога нашего,/ употребляющи Матернее дерзновение к Нему./ Темже молим Тя, моли с праведным Симеоном Сына Твоего/ даровати нам силу и крепость шествовати неуклонно путем добродетелей,/ яко да благодарно выну зовем Ти:/ слава, Владычице, всемощней силе Твоей.
Пе́снь 5
Ирмос: На земли невидимый явился еси/ и человеком волею сожил еси, Непостижимый,/ и к Тебе утренююще,// воспеваем Тя, Человеколюбче.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Имеяй в сердцы своем образ восхищена до третияго небесе в рай апостола, рекша: мы юроди Христа ради,/ ты, блаженне Симеоне, таковое юродство волею восприял еси на ся,/ яко бо цветник благоуханнейший и добродетелей рай одушевлен,/ воздержанием процвел еси./ Обаче хотя утаитися от человек, юрод был еси миру,/ сам ся не благороден сотворь, скудоумия притворении,/ Христу же премудр был еси,/ совершая преславная, безстрастия достигл еси истиннаго./ Темже восхваляюще тя, песненно прославляем/ давшаго ти таковую мудрость, Христа Человеколюбца.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Уму страсти твоя подчинив, блаженне, духовную мудрость стяжал еси/ и, сею управляем, нищету возлюбил еси, и воздержание, и чистоту, и смиренномудрие./ И тако силе Христовой ти содействующей, на высоту добродетелей востекл еси,/ имиже зря тя Христос обогатившася, человеколюбне призре на тя/ и славы Царства Небеснаго показа тя причастника преславна,/ Егоже моли и нас сподобити общники быти тоя,/ яко да во веки воспеваем Его, Человеколюбца.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Юродствуяй Христа ради, блаженне,/ и тако бисер многоценный добродетелей в селе сердца твоего сокровенный имевый,/ яко безплотен, на земли пожил еси и соделался еси угодник Христу,/ Иже тя, в возмездие того, прослави нетлением и чудесы и постави молитвенника о людех Своих./ Сего ради, ублажающе тя, величаем прославльшаго тя, Господа Человеколюбца.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:
Велию сотворил есть Господь милость Свою с нами,/ даровав нам тебе, блаженнe, источника чудес и молитвенника о нас./ Темже ублажающе тя днесь в памяти твоей,/ славим давшаго ти и нам таковую благодать, вопиюще:/ к Тебе утренююще, Господи, воспеваем Тя, Человеколюбче.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Архангельский глас вопием Ти, Чистая Приснодево:/ радуйся, Благодатная,/ яко родила еси Спасителя миру, Христа Человеколюбца.
Песнь 6
Ирмос: Глубина страстей воста на мя/ и буря противных ветров,/ но, предварив мя, Ты спаси, Спасе,/ и избави от тли,// яко спасл еси от зверя пророка.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Воздержания ветрилом управляем в житии твоем, блаженнe,/ достигл еси в безстрастия славная пристанища/ и тако спаслся еси от тли душепагубных страстей./ Господь же по преставлении твоем избави и тело твое от тли/ и яви е нетленно, аще и многа лета пребысть в недрах земных./ И ныне моли, благосерде, Господа,/ яко да спасет и нас от всякия тли,/ якоже спасл есть тебе от тли и от зверя пророка.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Враг спасения, искушаяй нас на грехи, сластьми палит,/ но коль сия пагубна суть, сущи тля смертная,/ тлят бо доброту души нашея, тлят и здравие тела/ и к сим готовят нам огнь неугасающий и червь неумирающий./ Блаженне Симеоне, предстоя с лики Ангелов и святых Божиих человеков Престолу Владыки,/ моли Его с ними, яко да избавит от губительства сластей и спасет нас, вопиющих Ему:/ спаси, Спасе, и избави от тли, яко спасл еси от зверя пророка.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Много согрешающе на всякий час и грехми присно растлеваемии, тако слячени есмы,/ яко не мощи нам восклонити главы и воззрети когда к небесней доброте,/ и бурею противных ветров тако уносими далече от пути добродетелей и от стези покаяния,/ яко колебатися в нас упованию спасения./ Ты же, блаженне, предстоя ныне Всесвятому, к Немуже и богатное стяжал еси дерзновение,/ моли избавити ны от тли греховныя и бурю тех противных ветров утолити, вопиющия:/ спаси, Спасе, и избави от тли, яко спасл еси от зверя пророка.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:
Блажен еси, святе Симеоне, и добро тебе есть,/ понеже Господь, зря тя праведна, вчини с лики святых во oбителех небесных,/ избавль тако геенны, сущия тли вечныя./ Еяже избавитися и нам моли Христа Бога, поющим Ему:/ спаси, Спасе, и избави от тли, яко спасл еси от зверя пророка.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Пречистая Владычице, Царице небесная,/ страхом тли вечныя смерти содержимии, молимтися,/ моли с праведным Симеоном Сына Твоего, Христа Бога нашего,/ яко да избавит нас тоя, вопиющих:/ спаси, Спасе, и избави от тли, яко спасл еси от зверя пророка.
Кондак на пренесение мощей святаго, глас 4:
Наста днесь всечестная память новаго целебника,/ праведнаго Симеона,/ созывает же люди в пречестный храм святаго Божия архиерея Николая,/ идеже радостно сошедшеся, благочестивых множества/ весело празднуют пренесения честных и многоцелебных мощей твоих праздник./ Ты бо явился еси граду нашему и всей Сибири врачевство безмездное,/ подавая исцеление с верою приходящим к тебе,/ Симеоне всеблаженне./ Но, яко имеяй дерзновение ко Владыце Христу,/ Того моли спасти град и люди, молящияся тебе,/ паче же ходатай буди ко Господу/ во дни нашествия печали рабом твоим, да зовем ти:// радуйся, Сибирстей стране похвалo и утверждение граду нашему.
Ин кондак, на прославление святаго, глас 2:
Мира суетнаго отверглся еси,/ да блага вечныя жизни наследиши,/ возлюбив незлобие и чистоту души и тела./ Снискал еси, еже возлюбил,/ свидетельствуют бо о сем гроб и нетление мощей твоих/ и благодать чудотворения наипаче./ Точиши бо цельбы всем притекающим к тебе и непросвещенным,/ Симеоне блаженнe,// чудотворче предивный.
Икос:
Многоцелебнаго сокровища, чудотворных мощей твоих,/ недра подземная не сокрыша, праведный Симеоне,/ но в обогащение издаша тая притекающим верным и неверным./ Темже приидите вси и приимите богатый ток цельбы,/ щедраго бо Владыки раб щедрит и дает и есть в подаянии неоскуден./ Восхваляюще убо в песнех сицеваго заступника и благодетеля нашего, да зовем ему:/ радуйся, Сибирстей стране похвалo и утверждение граду нашему.
Песнь 7
Ирмос: Якоже древле благочестивыя три отроки/ оросил еси в пламени халдейстем,/ светлым Божества огнем и нас озари,/ благословен еси, взывающия,// Боже отец наших.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Благочестие триех отрок вавилонских привлече к ним светлый Божества огнь,/ сущую благодать Божию, сохраньшую их в пламени халдейстем невредимы./ Тоежде благочестие привлече и к твоему, блаженне, телу благодать,/ сохраньшую е невредимо от тли в недрах земных./ И ныне пребываяй с нами, Симеоне, яко причастник божественнаго огня,/ возжзи в нас огнь ревности по благочестию,/ яко да и мы, сим сохраньшеся пламене страстей,/ восприимем песнь онех отроков, еже взывати Христу выну:/ благословен еси, Боже отец наших.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Чудно бысть халдеем видение триех отроков, неопалившихся пламенем огня./ Такожде удивишася христоименитии людие и умилишася сердцем,/ видевше твой гроб, блаженне, восходящ от земли./ Егда же узреша в нем нетленныя мощи твоя/ и точаща чудесы преславны божественною силою, в них обитающею,/ и паче почудишася, и, страхом и радостию объяти бывше,/ со умилением славословяху Господа,/ дивная творящаго во святых Своих./ Темже и мы, торжествующе днесь память твою, святе,/ гласом триех онех отроков благодарственно взываем Христу, Спасу всех:/ благословен еси, Боже отец наших.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Воистину велие, якоже то триех отроков в Вавилоне, такожде и твое, блаженне, бысть оно чудо,/ яко честныя мощи твоя по толицех летех обретошася целы и неразрушимы,/ сохраняемы в земли божественною благодатию/ и издавшеся силою ея от недр земных, яко светильник,/ егоже Господь постави не под спудом, но на свещнице, да светит всем сиянием чудес,/ озариша и обогатиша православных разумением божественным./ Уцеломудритеся ныне, вопиющии, и возлюбите паче всех Господа,/ да благодать обрящете вечную, еще же и подающу всем исцеление, притекающим к тебе./ Тебе же и мы покланяющеся, радостно поем песнь триех онех отроков/ Христу, сподобившу нас таковыя благодати:/ благословен еси, Боже отец наших.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:
Яко финикс, процвете тело твое нетлением, блаженнe,/ и, яко кедр, иже в Ливане, умножися чудесы, приносящe божественную жизнь./ Сего ради Сибирская страна, имущи тя молитвенникa,/ яко божественный зрится рай, цветы различныя приносяще чудес./ Имиже, яко древле вавилоняне чудом триех отроков вразумляеми быша в истиннeй сих вере,/ тако людие спасаемии присно утверждаются в истинней вере Божией,/ вводящей в живот вечный, егоже дарует Господь Своим угодником,/ благословен сый Бог отец наших.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Зриши, Пресвятая Девo, яко в пламени греховнeм исчезают дние наша./ Молитвами Твоими с праведным Симеоном сотвори,/ яко да не погубит сий пламень нас до конца,/ но росою светлаго божественнаго огня утушен будет./ И мы тако, невредими от пламене его явившеся,/ Подателю того огня, Сыну Твоему, выну взываем:/ благословен еси, Боже отец наших.
Песнь 8
Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся,/ богочестия предстояще юноши,/ пламенем же невреждени,/ божественную песнь пояху:/ благословите, вся дела Господня, Господа// и превозносите во вся веки.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Якоже благочестивии отроцы в пещи вавилонстей/ пламенем иногда невреждени быша божественною силою,/ тако сподобившиися помощи Твоея, блаженне,/ спасени быша от многоразличных зол, яко пламенем огня их обдержащих./ Темже обновляющaяся в душах верных чудеса твоя днесь в памяти твоей,/ якоже чудо в пещи вавилонстей юношы оны, пети всех научают:/ благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Боготочный источник, орошающ страждущих в пламени нестерпимых зол, Господь яви тя, блаженне,/ яко воистину сокровище дарований,/ мы же молитвами твоими сподобляемся быти невредими от злых./ От независтных бо вод духовныя благодати/ всем с теплою верою прибегающим к тебе подаеши благопотребная ко спасению/ и тако твориши, яко да вси, радостно торжествующе память твою, согласно вопием:/ благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Чудес твоих, блаженне, реки излиявшеся исцелений,/ бездну тя явиша, точащу благодать Господа./ Инии бо стражда нестерпимою болию во очию своею,/ перстию токмо от гроба твоего обложивше я и о сем укрепившеся, прозреша,/ друзии же прикосновением токмо к мощeм твоим облегчение в болезни получиша;/ прежде сущии немии глаголание прияша, печальнии крепкое утешение,/ хромии благотечение, разслабленнии исправление, болящии ногама здравие;/ такожде многи утробы неплодны соделашася многочадны,/ пиющe токмо воду от места явления твоих мощей,/ мнози же елеем от кандила твоего исцелишася от неисцельных болезней./ И всем всяко проливаеши тучи врачеваний, уставляя паление недугов,/ и люди, сих свобождшияся, устрояеши песнопети:/ благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:
Вельми тя прослави Господь, блаженнe, в чудесех,/ от любве бо и веры святое токмо имя твое призывающии/ абие услышани бывают, якоже плененнии иногда погаными,/ и страждущии от дух нечистых, и инии мнози болящии,/ и николиже скудни помощи твоея оставляются/ И не точию тщащимся имя твое нарицати, но и образ твой любовию, яже к тебе, написующим, велик помощник являешися./ К сим же и неведущим тя болящим,/ яко во многи страны и веси произыде и слышана бысть слава имене твоего,/ в сониих являяся, врачуеши я./ Темже память твою празднующе,/ в прославление Господа, прославльшаго тако тя, велегласно взываем:/ благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Образы носящи древле Твоего Рождества,/ юноши не опаляет, Дево, пещь,/ якоже не опали утробу Твою Огнь Божественный./ Вся бо творит Иисус, Сын Твой, Бог и Человек,/ Егоже превозносим во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Благословен Господь Бог Израилев,/ воздвигнувый рог спасения нам/ в дому Давида, отрока Своего,/ милосердия ради милости,/ в нихже посети нас Восток с высоты,// и направил ны есть на путь мира.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Благословен Господь Бог, явивый тя, блаженне,/ споспешника всем ко спасению житием твоим и наставника словом./ Лествица бо небовосходная житие твое бысть, слово же твое благодатию срастворено есть,/ научающе трезвению души и тела и воздержанию по благочестию и тако направляюще всех на путь мира.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Благословен Господь Бог, даровавый нам тебе, блаженне, чудотворца предивна,/ купно же и стену, и предградие от языкозлобия и озлобления заблуждших от истинныя веры./ Ихже чудесы от мощей твоих/ далече отгнал еси от области Верхотурския,/ не терпя рачителей ересей и хуления исполненных на Православие/ быти тамо, идеже явишася мощи твоя:/ чудная бо знамения от сих, яко огнь палящь, явишася в посрамление еретиком,/ нам же всем во утверждение на путь мира.
Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.
Благословен Господь Бог, пoставивый тя, блаженне,/ ходатая на Небеси и молитвенника о нас./ Аще бо и земля сокрыла тя, но горе тя вси богатна имамы/ предстателя и молитвенника к Богу, любовию чтущии тя,/ якоже иногда молитвами твоими спасл еси иныя от потопления, иныя от огненнаго запаления,/ призывающия святое имя твое и молящияся тебе о помощи,/ и иныя от неизбежныя смерти в болезни их/ и тако всех направил еси на путь мира.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:
Благословен Господь Бог, сподобивый прославление твое, блаженнe, светозарное/ и чудеса преславная воспети, елико мощно есть нам./ Ты же, благосерде, не отстави помощи твоея от нас,/ со умилением просим тя,/ и не помяни беззаконий наших, но обратися на милость,/ и моли милостиваго Бога даровати мир мирови,/ и всем согрешений прощение, и душам и телесем здравие/ и направити всех на путь мира.
И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Богородичен: Благословен Господь Бог, Тобою, Пресвятая Дево,/ посетивый нас Восток свыше,/ просветити во тьме и сени седящия/ и направити ноги наша на путь мира.
Светилен, глас 2.
Светло возсия днесь память твоя, блаженнe Симеоне,/ лучами много облистающи твоих добродетельных деяний/ и озаряющи верных разумы светом чудес твоих./ Сию убо празднующе, радостно славим тя/ и любовию ублажаем, угодниче Христа, Бога нашего,/ Егоже моли избавити ны от мрака греховнаго, и просветити светом заповедей,/ разорити же и всю мрачную тьму напастей, нас облежащих,/ и облистати веселием сердца, и спасти души наша.
Молитва
О святый и праведный Симеоне, чистою душею твоею в небесных обителех в лице святых водворяяйся, на земли же с нами неотступно пребываяй! По данней ти благодати от Господа молитися о нас, милостивно призри на нас, многогрешных, аще и недостойне, обаче с верою и упованием к тебе притекающих, и испроси нам от Бога прощение согрешений наших, в няже впадаем множицею во вся дни жития нашего. И якоже прежде овым убо, от очныя зельныя болезни ни мало зрети могущим, исцеление очес, овым же, близ смерти бывшим, от лютых недугов врачевание и иным иная многая преславная благодеяния даровал еси, сице избави и нас от недугов душевных и телесных и от всякия скорби и печали и вся благая к настоящему житию нашему и к вечному спасению благопотребная нам от Господа испроси, да тако твоим предстательством и молитвами стяжавше вся нам полезная, аще и недостойнии, благодарнe восхваляюще тя, прославим Бога, дивнаго во святых Своих, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне в присно и во веки веков. Аминь.
Окончание
По прочтении канона и молитвы, чти:
Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.
Таже: Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь:
Го́споди, поми́луй, трижды.
И отпуст.
Го́споди, Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго (имя святого, емуже читался канон) и всех святы́х, спаси́ и помилуй мя, гре́шнаго, яко Благ и Человеколюбец.
![Святому праведному Симеону, Верхотурскому Святому праведному Симеону, Верхотурскому](img_b/073.jpg)