Шрифт

25 сентября

Канон святому праведному Симеону, Верхотурскому чудотворцу

Святому праведному Симеону, Верхотурскому
Молитвы предначинательные

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас, ами́нь.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. Трижды.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй, трижды.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Го́споди, поми́луй, 12,

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.

Псалом 50:

Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния моего́, и от греха́ моего́ очи́сти мя; я́ко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой предо мно́ю есть вы́ну. Тебе́ Еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х, я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши внегда́ суди́ти Ти. Се бо, в беззако́ниях зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо, и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху моему́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й. Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твоего́ и Ду́хом Влады́чним утверди́ мя. Научу́ беззако́ныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, дал бых у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая; тогда́ возложа́т на oлта́рь Твой тельцы́.

Тропарь на пренесение мощей, глас 4:

Днесь радуется славная страна Сибирь,/ обрет святыя мощи твоя внутрь себе./ Архиерее, священницы и весь сонм людский,/ духовнe веселящеся, вопием ти:/ о богомудре Симеоне!/ Избави нас, иже к тебе прибегающих, от всех бед,/ прося податися всем по коегождо прошению/ и избавитися стране сей и граду/ от огненнаго запаления и поганскаго нашествия/ и междоусобныя брани и от всякаго зла./ Темже и мы вси чтем ныне честных и многоцелебных мощей твоих пренесение,/ новый целебниче, и вопием:// слава Дающему тобою всем исцеление!

Ин тропарь, на прославление, глас 4:

Мирскаго мятежа бегая, все желание обратил еси к Богу,/ да в видения восход обрящеши горе,/ отнюдуже не уклонився в лукавствия сердца,/ но очистив душу и тело,/ приял еси благодать точити цельбы верным и неверным,/ притекающим к тебе, праведный Симеоне./ Темже, по данному ти дару,/ испроси у Христа Бога исцеление нам, болящим душевными страстьми,// и моли спасти души наша.

Стихира, глас 6:

Дивны дарования твоя, досточудне Симеоне,/ житие бо твое на земли сияет добродетелей светлостьми,/ на Небеси же Господь причисли тя Церкви первородных,/ еще же и яви тя источника чудес, и скораго помощника в скорбех,/ и верна споспешника христоименитым людем ко спасению.// Темже по долгу тя величаем.

Канон праведного, глас 3.

Песнь 1

Ирмос: Воды древле манием божественным/ во едино сонмище Совокупивый/ и разделивый море израильтеским людем,/ Сей Бог наш препрославлен есть,// Тому Единому поим, яко прославися.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Омраченный грехми, недоумею, како по достоянию восхвалити тя, святе Симеоне,/ сияюща по благодати Христовой подвиг и чудес твоих светлостьми./ Ты ми, благосерде, помози, возсиявая в души моей свет, имже осияваешися,/ яко да поне елико воспою в похваление твое явльшаяся на тебе чудная дела Господня,/ воззывающа всех, празднующих память твою, пети Владыце Христу:/ Cей Бог наш, дивный и славимый во святых Своих,/ препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Благочестия любовию и спасения объят быв, избегаяй того ради треволнений житейских,/ удалился еси, блаженнe Симеоне, от рода твоего/ и манием божественным изведен был еси в малонаселенную иногда страну Сибирскую,/ идеже пресельник быв земли отеческия, подобник явился еси праотцу Аврааму,/ и стяжав нрав его, в хижинах убо убогих витаяй,/ яко же он в кущах./ Душу же вперив к небеси, в горний Сион добродетелей стезею ходил еси, ведущею на Небо,/ всю жизнь твою, во славу Христа, Спаса всех, ти споспешествующа./ Емуже вся сия научают нас радостно днесь звати:/ Сей Бог наш препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

По рождению твоему, блаженне, быв отрасль благонарочитых людей и славных в народе своем,/ егда манием божественным Сибири дошел еси,/ абие отгнал еси от себе самомнения прелесть,/ и смирению подклонил еси выю, себе вменяяй последнейша от всех,/ таже труды многими тело твое удручил еси, и укротил свирепое страстей море воздержанием,/ и тако возшел еси на высоту добродетелей, укрепляющу тя Христу, прославляемому твоими благими делы./ Емуже велегласно того ради вопием: Ceй Бог наш препрославлен есть,/ Тому Единому поим, яко прославися.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

В нищете пожил еси в Сибирстей стране, блаженне Симеоне,/ и, яко от корене благоплодна плод благоцветущ, добродетельми обогатился еси./ Темже вельми украсивша тя божественными добротами, толико нам вожделенными,/ и сими прославленна Владыку Христа песньми славословим, зовуще:/ сей Бог наш препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Столп добродетелей непреложен и благочестия жилище был еси, блаженне,/ имеяй основание убо твердое Православную веру,/ пособие же непобедимо содействующую ти силу Христову./ И ныне, имеяй дерзновение ко Христу, Спасителю всех,/ моли Его даровати к прославлению Имени Его/ всем нам утверждение силою Его в сей толико спасительней вере,/ яко да вси едиными усты согласно зовем Ему:/ Сей Бог наш препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Преблагословенна еси, Богородице Дево, яко родила еси Христа, Спаса нашего,/ Егоже славословим, яко Единороднаго от Отца,/ исполнь благодати и истины, и Емуже выну взываем:/ Сей Бог наш препрославлен есть, Тому Единому поим, яко прославися.

Песнь 3

Ирмос: Неплодная душе и безчадная,/ стяжи плод благославный,/ веселящися возопий:/ утвердихся Тобою, Боже,/ несть свят и несть праведен// паче Тебе, Господи.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Православною верою утвердивcя, блаженне Симеоне,/ стяжал еси благославный плод ея, обогативый тя добродетельми,/ обаче николиже велемудрствовал еси о себе/ и не дал еси человекоубийце искони обуяти тя тщеславием./ Но выну водился еси смиренномудрием, яко видети тя присно всем/ аки бы усвоивша себе песнь единаго от богомудрых:/ утвердихся Тобою, Боже, несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

С нищетою телесною соединив нищету духовную, яко корень всех благих,/ молчаливо и благочестно твою жизнь совершил еси, блаженне Симеоне,/ и явил еси в себе плод благославный Православныя веры,/ предукрепив первее тело твое постом неослабным,/ таже душу твою храм Божий пресвят соделав, божественным храмом приседя,/ внегда петися тамо священным песнопениeм, всем имущим един сей разум:/ несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Сугубо благороден был еси, блаженнe Симеоне, и родом, и нравы:/ души бо твоея благородие благородия свыше добротами уяснил еси,/ Православия светом блистая и постничеством, и целомудрием, и смирением, и терпением, и мужеством на гордаго змия,/ егоже сими низложил еси, содействующу ти Христу,/ и тако достигл еси блаженных селений святых,/ ихже во устeх коегождо выну бысть песнь Церквe:/ утвердихся Тобою, Боже,/ несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Древо благосеннолиственное, насажденное при исходищих вод,/ еже дает плоды во время свое, был еси, блаженне Симеоне./ Ты бо, измлада напоен быв водами благочестия,/ израстил еси добродетелей плоды, благоприятны Богу,/ даровавшему ти за тая живот вечный,/ eгоже и нас сподоби молитвами твоими ко Господу,/ яко да и в грядущем веце, якоже днесь, воспеваем Ему:/ несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Терние и волчцы грехов неплодны содевают души наша,/ милосердая Мати Христа Бога нашего,/ моли с праведным Симеоном Сына Твоего сотворити ниву душ наших,/ во еже приносити eй плод благославный истинныя веры,/ несумненныя надежды и нелицемерныя любве,/ яко да выну воспеваем Рождшемуся от Тебе:/ утвердихомся Тобою, Боже,/ несть свят и несть праведен паче Тебе, Господи.

Седален, глас 4.

Храм Богу хотя явити сердце твое, блаженне Симеоне,/ изволил еси неленостно присещати храмы Господни в часы песнопений./ Отонудуже и приял еси свет благодати Святаго Духа/ и явился еси звезда многосветлая, светлаго ради жития твоего/ и чистоты душевныя же и телесныя, озаряяй верных собрания./ Темже празднующе память твою, радостно восхваляем тя, блаженне.

Слава, и ныне, Богородичен:

Храм Света Неизреченнаго была еси, всепетая Дево,/ вмещши во чреве Твоем просвещающа и освещающа мира концы Христа, Бога нашего./ И ныне молитвами Твоими с праведным Симеоном соделай причастники Того Света и нас,/ Богородицу Тя воистину именующих.

Песнь 4

Ирмос: Положил еси к нам твердую любовь, Господи,/ Единороднаго бо Твоего Сына/ за ны на смерть дал еси./ Темже Ти зовем, благодаряще:// слава силе Твоей, Господи.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Непостыдно бысть твое, блаженне, на силу и помощь Человеколюбца Господа,/ предавша Сына Своего за ны на смерть, yпование,/ имже укрепль душу твою, не ужаслся еси вступити в поприще подвиг твоих./ Господем бо помогаем, первeе удержал еси в посте чрево твое,/ таже воздержания росою добльственне страстей пещь погасил еси/ и, тако мрака их избавлься, просиял еси безстрастия светлостию./ Сею же показал еси нам путь, ведущий в жизнь истинную,/ темже, восхваляюще тя, Господу, даровавшу ти силу и крепость, поем:/ слава силе Твоей, Господи.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Насажден быв при водах воздержания, блаженне,/ лоза явился еси благорасленна, благочестия гроздие предлагающая./ К сим же показался еси всем и образ трудолюбия,/ подобяся бо скинотворцу aпостолу,/ руками своими приобретавшему себе и сущим с ним вся потребная к жизни временней,/ упражднялся еси в швении одежд другим и в ловлении рыб на потребу к жизни,/ яко да не отяготиши коего либо пропитанием тебе./ Темже укрепльшу тя о сем Христу Богу поем:/ слава силе Твоей, Господи.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Труждаяся в швении одежд, блаженне, к смотрению мысленных твое художество управил еси,/ помышляя одеяние души твоея, в немже да внидеши в чертог Спасов./ Такожде удицею рыбы ловяй, выну мысль к Богу имел еси, блюдый себе,/ яко да не удицею греха уловлен будеши от вселукаваго врага спасения нашего./ И тако непреложен имеяй помысл благочестия,/ устроил еси жизнь твою по Бозе, Христу ти споспешествующу,/ Емуже, сведуще сия, велегласно поем:/ слава силе Твоей, Господи.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Тезоименно услышанию, имже преднареклся еси в крещении, блаженне,/ поучаяся святому послушанию, самым делом исполнитель онаго был еси,/ нрав сообразный имени твоему стяжав./ Готов бо был еси всегда послужити всем, требовавшим твоея, благосерде, помощи в житии твоем,/ и служил еси, елико ти мощно бысть, со усердием, уветлив ко всем весь являяся, и честен, и послушлив./ Разумеюще убо, яко и сие дарование ти дадеся от Христа Бога,/ поем Ему:/ слава силе Твоей, Господи.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Имаши вся мощи, еже аще хощеши, всеблагая Мати Христа Бога нашего,/ употребляющи Матернее дерзновение к Нему./ Темже молим Тя, моли с праведным Симеоном Сына Твоего/ даровати нам силу и крепость шествовати неуклонно путем добродетелей,/ яко да благодарно выну зовем Ти:/ слава, Владычице, всемощней силе Твоей.

Пе́снь 5

Ирмос: На земли невидимый явился еси/ и человеком волею сожил еси, Непостижимый,/ и к Тебе утренююще,// воспеваем Тя, Человеколюбче.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Имеяй в сердцы своем образ восхищена до третияго небесе в рай апостола, рекша: мы юроди Христа ради,/ ты, блаженне Симеоне, таковое юродство волею восприял еси на ся,/ яко бо цветник благоуханнейший и добродетелей рай одушевлен,/ воздержанием процвел еси./ Обаче хотя утаитися от человек, юрод был еси миру,/ сам ся не благороден сотворь, скудоумия притворении,/ Христу же премудр был еси,/ совершая преславная, безстрастия достигл еси истиннаго./ Темже восхваляюще тя, песненно прославляем/ давшаго ти таковую мудрость, Христа Человеколюбца.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Уму страсти твоя подчинив, блаженне, духовную мудрость стяжал еси/ и, сею управляем, нищету возлюбил еси, и воздержание, и чистоту, и смиренномудрие./ И тако силе Христовой ти содействующей, на высоту добродетелей востекл еси,/ имиже зря тя Христос обогатившася, человеколюбне призре на тя/ и славы Царства Небеснаго показа тя причастника преславна,/ Егоже моли и нас сподобити общники быти тоя,/ яко да во веки воспеваем Его, Человеколюбца.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Юродствуяй Христа ради, блаженне,/ и тако бисер многоценный добродетелей в селе сердца твоего сокровенный имевый,/ яко безплотен, на земли пожил еси и соделался еси угодник Христу,/ Иже тя, в возмездие того, прослави нетлением и чудесы и постави молитвенника о людех Своих./ Сего ради, ублажающе тя, величаем прославльшаго тя, Господа Человеколюбца.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Велию сотворил есть Господь милость Свою с нами,/ даровав нам тебе, блаженнe, источника чудес и молитвенника о нас./ Темже ублажающе тя днесь в памяти твоей,/ славим давшаго ти и нам таковую благодать, вопиюще:/ к Тебе утренююще, Господи, воспеваем Тя, Человеколюбче.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Архангельский глас вопием Ти, Чистая Приснодево:/ радуйся, Благодатная,/ яко родила еси Спасителя миру, Христа Человеколюбца.

Песнь 6

Ирмос: Глубина страстей воста на мя/ и буря противных ветров,/ но, предварив мя, Ты спаси, Спасе,/ и избави от тли,// яко спасл еси от зверя пророка.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Воздержания ветрилом управляем в житии твоем, блаженнe,/ достигл еси в безстрастия славная пристанища/ и тако спаслся еси от тли душепагубных страстей./ Господь же по преставлении твоем избави и тело твое от тли/ и яви е нетленно, аще и многа лета пребысть в недрах земных./ И ныне моли, благосерде, Господа,/ яко да спасет и нас от всякия тли,/ якоже спасл есть тебе от тли и от зверя пророка.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Враг спасения, искушаяй нас на грехи, сластьми палит,/ но коль сия пагубна суть, сущи тля смертная,/ тлят бо доброту души нашея, тлят и здравие тела/ и к сим готовят нам огнь неугасающий и червь неумирающий./ Блаженне Симеоне, предстоя с лики Ангелов и святых Божиих человеков Престолу Владыки,/ моли Его с ними, яко да избавит от губительства сластей и спасет нас, вопиющих Ему:/ спаси, Спасе, и избави от тли, яко спасл еси от зверя пророка.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Много согрешающе на всякий час и грехми присно растлеваемии, тако слячени есмы,/ яко не мощи нам восклонити главы и воззрети когда к небесней доброте,/ и бурею противных ветров тако уносими далече от пути добродетелей и от стези покаяния,/ яко колебатися в нас упованию спасения./ Ты же, блаженне, предстоя ныне Всесвятому, к Немуже и богатное стяжал еси дерзновение,/ моли избавити ны от тли греховныя и бурю тех противных ветров утолити, вопиющия:/ спаси, Спасе, и избави от тли, яко спасл еси от зверя пророка.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Блажен еси, святе Симеоне, и добро тебе есть,/ понеже Господь, зря тя праведна, вчини с лики святых во oбителех небесных,/ избавль тако геенны, сущия тли вечныя./ Еяже избавитися и нам моли Христа Бога, поющим Ему:/ спаси, Спасе, и избави от тли, яко спасл еси от зверя пророка.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Пречистая Владычице, Царице небесная,/ страхом тли вечныя смерти содержимии, молимтися,/ моли с праведным Симеоном Сына Твоего, Христа Бога нашего,/ яко да избавит нас тоя, вопиющих:/ спаси, Спасе, и избави от тли, яко спасл еси от зверя пророка.

Кондак на пренесение мощей святаго, глас 4:

Наста днесь всечестная память новаго целебника,/ праведнаго Симеона,/ созывает же люди в пречестный храм святаго Божия архиерея Николая,/ идеже радостно сошедшеся, благочестивых множества/ весело празднуют пренесения честных и многоцелебных мощей твоих праздник./ Ты бо явился еси граду нашему и всей Сибири врачевство безмездное,/ подавая исцеление с верою приходящим к тебе,/ Симеоне всеблаженне./ Но, яко имеяй дерзновение ко Владыце Христу,/ Того моли спасти град и люди, молящияся тебе,/ паче же ходатай буди ко Господу/ во дни нашествия печали рабом твоим, да зовем ти:// радуйся, Сибирстей стране похвалo и утверждение граду нашему.

Ин кондак, на прославление святаго, глас 2:

Мира суетнаго отверглся еси,/ да блага вечныя жизни наследиши,/ возлюбив незлобие и чистоту души и тела./ Снискал еси, еже возлюбил,/ свидетельствуют бо о сем гроб и нетление мощей твоих/ и благодать чудотворения наипаче./ Точиши бо цельбы всем притекающим к тебе и непросвещенным,/ Симеоне блаженнe,// чудотворче предивный.

Икос:

Многоцелебнаго сокровища, чудотворных мощей твоих,/ недра подземная не сокрыша, праведный Симеоне,/ но в обогащение издаша тая притекающим верным и неверным./ Темже приидите вси и приимите богатый ток цельбы,/ щедраго бо Владыки раб щедрит и дает и есть в подаянии неоскуден./ Восхваляюще убо в песнех сицеваго заступника и благодетеля нашего, да зовем ему:/ радуйся, Сибирстей стране похвалo и утверждение граду нашему.

Песнь 7

Ирмос: Якоже древле благочестивыя три отроки/ оросил еси в пламени халдейстем,/ светлым Божества огнем и нас озари,/ благословен еси, взывающия,// Боже отец наших.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Благочестие триех отрок вавилонских привлече к ним светлый Божества огнь,/ сущую благодать Божию, сохраньшую их в пламени халдейстем невредимы./ Тоежде благочестие привлече и к твоему, блаженне, телу благодать,/ сохраньшую е невредимо от тли в недрах земных./ И ныне пребываяй с нами, Симеоне, яко причастник божественнаго огня,/ возжзи в нас огнь ревности по благочестию,/ яко да и мы, сим сохраньшеся пламене страстей,/ восприимем песнь онех отроков, еже взывати Христу выну:/ благословен еси, Боже отец наших.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Чудно бысть халдеем видение триех отроков, неопалившихся пламенем огня./ Такожде удивишася христоименитии людие и умилишася сердцем,/ видевше твой гроб, блаженне, восходящ от земли./ Егда же узреша в нем нетленныя мощи твоя/ и точаща чудесы преславны божественною силою, в них обитающею,/ и паче почудишася, и, страхом и радостию объяти бывше,/ со умилением славословяху Господа,/ дивная творящаго во святых Своих./ Темже и мы, торжествующе днесь память твою, святе,/ гласом триех онех отроков благодарственно взываем Христу, Спасу всех:/ благословен еси, Боже отец наших.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Воистину велие, якоже то триех отроков в Вавилоне, такожде и твое, блаженне, бысть оно чудо,/ яко честныя мощи твоя по толицех летех обретошася целы и неразрушимы,/ сохраняемы в земли божественною благодатию/ и издавшеся силою ея от недр земных, яко светильник,/ егоже Господь постави не под спудом, но на свещнице, да светит всем сиянием чудес,/ озариша и обогатиша православных разумением божественным./ Уцеломудритеся ныне, вопиющии, и возлюбите паче всех Господа,/ да благодать обрящете вечную, еще же и подающу всем исцеление, притекающим к тебе./ Тебе же и мы покланяющеся, радостно поем песнь триех онех отроков/ Христу, сподобившу нас таковыя благодати:/ благословен еси, Боже отец наших.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Яко финикс, процвете тело твое нетлением, блаженнe,/ и, яко кедр, иже в Ливане, умножися чудесы, приносящe божественную жизнь./ Сего ради Сибирская страна, имущи тя молитвенникa,/ яко божественный зрится рай, цветы различныя приносяще чудес./ Имиже, яко древле вавилоняне чудом триех отроков вразумляеми быша в истиннeй сих вере,/ тако людие спасаемии присно утверждаются в истинней вере Божией,/ вводящей в живот вечный, егоже дарует Господь Своим угодником,/ благословен сый Бог отец наших.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Зриши, Пресвятая Девo, яко в пламени греховнeм исчезают дние наша./ Молитвами Твоими с праведным Симеоном сотвори,/ яко да не погубит сий пламень нас до конца,/ но росою светлаго божественнаго огня утушен будет./ И мы тако, невредими от пламене его явившеся,/ Подателю того огня, Сыну Твоему, выну взываем:/ благословен еси, Боже отец наших.

Песнь 8

Ирмос: Нестерпимому огню соединившеся,/ богочестия предстояще юноши,/ пламенем же невреждени,/ божественную песнь пояху:/ благословите, вся дела Господня, Господа// и превозносите во вся веки.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Якоже благочестивии отроцы в пещи вавилонстей/ пламенем иногда невреждени быша божественною силою,/ тако сподобившиися помощи Твоея, блаженне,/ спасени быша от многоразличных зол, яко пламенем огня их обдержащих./ Темже обновляющaяся в душах верных чудеса твоя днесь в памяти твоей,/ якоже чудо в пещи вавилонстей юношы оны, пети всех научают:/ благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Боготочный источник, орошающ страждущих в пламени нестерпимых зол,  Господь яви тя, блаженне,/ яко воистину сокровище дарований,/ мы же молитвами твоими сподобляемся быти невредими от злых./ От независтных бо вод духовныя благодати/ всем с теплою верою прибегающим к тебе подаеши благопотребная ко спасению/ и тако твориши, яко да вси, радостно торжествующе память твою, согласно вопием:/ благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Чудес твоих, блаженне, реки излиявшеся исцелений,/ бездну тя явиша, точащу благодать Господа./ Инии бо стражда нестерпимою болию во очию своею,/ перстию токмо от гроба твоего обложивше я и о сем укрепившеся, прозреша,/ друзии же прикосновением токмо к мощeм твоим облегчение в болезни получиша;/ прежде сущии немии глаголание прияша, печальнии крепкое утешение,/ хромии благотечение, разслабленнии исправление, болящии ногама здравие;/ такожде многи утробы неплодны соделашася многочадны,/ пиющe токмо воду от места явления твоих мощей,/ мнози же елеем от кандила твоего исцелишася от неисцельных болезней./ И всем всяко проливаеши тучи врачеваний, уставляя паление недугов,/ и люди, сих свобождшияся, устрояеши песнопети:/ благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Вельми тя прослави Господь, блаженнe, в чудесех,/ от любве бо и веры святое токмо имя твое призывающии/ абие услышани бывают, якоже плененнии иногда погаными,/ и страждущии от дух нечистых, и инии мнози болящии,/ и николиже скудни помощи твоея оставляются/ И не точию тщащимся имя твое нарицати, но и образ твой любовию, яже к тебе, написующим, велик помощник являешися./ К сим же и неведущим тя болящим,/ яко во многи страны и веси произыде и слышана бысть слава имене твоего,/ в сониих являяся, врачуеши я./ Темже память твою празднующе,/ в прославление Господа, прославльшаго тако тя, велегласно взываем:/ благословите, вся дела Господня, Господа и превозносите во вся веки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Образы носящи древле Твоего Рождества,/ юноши не опаляет, Дево, пещь,/ якоже не опали утробу Твою Огнь Божественный./ Вся бо творит Иисус, Сын Твой, Бог и Человек,/ Егоже превозносим во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Благословен Господь Бог Израилев,/ воздвигнувый рог спасения нам/ в дому Давида, отрока Своего,/ милосердия ради милости,/ в нихже посети нас Восток с высоты,// и направил ны есть на путь мира.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Благословен Господь Бог, явивый тя, блаженне,/ споспешника всем ко спасению житием твоим и наставника словом./ Лествица бо небовосходная житие твое бысть, слово же твое благодатию срастворено есть,/ научающе трезвению души и тела и воздержанию по благочестию и тако направляюще всех на путь мира.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Благословен Господь Бог, даровавый нам тебе, блаженне, чудотворца предивна,/ купно же и стену, и предградие от языкозлобия и озлобления заблуждших от истинныя веры./ Ихже чудесы от мощей твоих/ далече отгнал еси от области Верхотурския,/ не терпя рачителей ересей и хуления исполненных на Православие/ быти тамо, идеже явишася мощи твоя:/ чудная бо знамения от сих, яко огнь палящь, явишася в посрамление еретиком,/ нам же всем во утверждение на путь мира.

Припев: Праведне отче Симеоне, моли́ Бо́га о нас.

Благословен Господь Бог, пoставивый тя, блаженне,/ ходатая на Небеси и молитвенника о нас./ Аще бо и земля сокрыла тя, но горе тя вси богатна имамы/ предстателя и молитвенника к Богу, любовию чтущии тя,/ якоже иногда молитвами твоими спасл еси иныя от потопления, иныя от огненнаго запаления,/ призывающия святое имя твое и молящияся тебе о помощи,/ и иныя от неизбежныя смерти в болезни их/ и тако всех направил еси на путь мира.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Благословен Господь Бог, сподобивый прославление твое, блаженнe, светозарное/ и чудеса преславная воспети, елико мощно есть нам./ Ты же, благосерде, не отстави помощи твоея от нас,/ со умилением просим тя,/ и не помяни беззаконий наших, но обратися на милость,/ и моли милостиваго Бога даровати мир мирови,/ и всем согрешений прощение, и душам и телесем здравие/ и направити всех на путь мира.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Благословен Господь Бог, Тобою, Пресвятая Дево,/ посетивый нас Восток свыше,/ просветити во тьме и сени седящия/ и направити ноги наша на путь мира.

Светилен, глас 2.

Светло возсия днесь память твоя, блаженнe Симеоне,/ лучами много облистающи твоих добродетельных деяний/ и озаряющи верных разумы светом чудес твоих./ Сию убо празднующе, радостно славим тя/ и любовию ублажаем, угодниче Христа, Бога нашего,/ Егоже моли избавити ны от мрака греховнаго, и просветити светом заповедей,/ разорити же и всю мрачную тьму напастей, нас облежащих,/ и облистати веселием сердца, и спасти души наша.

Молитва

О святый и праведный Симеоне, чистою душею твоею в небесных обителех в лице святых водворяяйся, на земли же с нами неотступно пребываяй! По данней ти благодати от Господа молитися о нас, милостивно призри на нас, многогрешных, аще и недостойне, обаче с верою и упованием к тебе притекающих, и испроси нам от Бога прощение согрешений наших, в няже впадаем множицею во вся дни жития нашего. И якоже прежде овым убо, от очныя зельныя болезни ни мало зрети могущим, исцеление очес, овым же, близ смерти бывшим, от лютых недугов врачевание и иным иная многая преславная благодеяния даровал еси, сице избави и нас от недугов душевных и телесных и от всякия скорби и печали и вся благая к настоящему житию нашему и к вечному спасению благопотребная нам от Господа испроси, да тако твоим предстательством и молитвами стяжавше вся нам полезная, аще и недостойнии, благодарнe восхваляюще тя, прославим Бога, дивнаго во святых Своих, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне в присно и во веки веков. Аминь.

Окончание

По прочтении канона и молитвы, чти:

Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Таже: Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь:

Го́споди, поми́луй, трижды.

И отпуст.

Го́споди, Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго (имя святого, емуже читался канон) и всех святы́х, спаси́ и помилуй мя, гре́шнаго, яко Благ и Человеколюбец.

Святому праведному Симеону, Верхотурскому