Шрифт

17 сентября.

Канон Святому священномученику Вавиле, епископу Антиохийскому.

Святому священномученику Вавиле, епископу Антиохийскому

Тропа́рь, гла́с 4:

И нра́вом прича́стник, и престо́лом наме́стник апо́столом бы́в, дея́ние обре́л еси́, богодухнове́нне, в виде́ния восхо́д: сего́ ра́ди, сло́во и́стины исправля́я, и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве, священному́чениче Вави́ло, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кано́н священному́ченика. Гла́с 6.

Пе́снь 1.

Ирмос: Яко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Свои́ми кровьми́, я́ко Моисе́й Чермно́е мо́ре, безво́лненно проше́д, Вави́ло блаже́нне, Бо́гу побе́дную пе́снь вопия́л еси́: воспои́м Го́споду, я́ко просла́вися.

Ты́ земны́х преоби́дел еси́ жела́ние, боже́ственному повину́в жела́нию, е́же жи́ти, Вави́ло блаже́нне, Христо́ву гряды́й ви́дети красоту́.

Пребоже́ственныя Тро́ицы я́ко сы́й рачи́тель, с треми́ у́мерл еси́ о́троки, ра́дуяся, Вави́ло блаже́нне, при́сно приводя́ ду́ши сия́ жела́нием.

Богородичен: Своего́ прие́мши Соде́теля, я́ко Са́м восхоте́, из безсе́меннаго чре́ва Твоего́ па́че ума́ воплоща́ема, Чи́стая, тва́рей и́стинно показа́лася еси́ Влады́чица.

Пе́снь 3.

Ирмос: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, возвы́сивый ро́г ве́рнаго Твоего́ Вави́лы, и венча́в его́ венце́м испове́дания Твоего́.

Му́чеников бы́сть кре́пость, Го́споди, Кре́ст Тво́й, утверди́вый о́троки с блаже́нным Вави́лою, и низложи́вый те́ми пре́лести безбо́жныя де́рзости.

Кре́пость оскуде́, Христе́, диа́воля в коне́ц: незло́бивыми бо детьми́ и боже́ственным Вави́лою побежда́ется кре́пкий и посмева́емь е́сть, от ни́х поруга́емь.

Богородичен: Боже́ственнаго рождества́ Твоего́, Чи́стая, вся́кий естества́ чи́н прехо́дит чу́до: Бо́га бо преесте́ственно зачала́ еси́ во утро́бе, и ро́ждши, пребыва́еши Присноде́ва.

Седа́лен священному́ченика, гла́с 3. Подо́бен: Боже́ственныя ве́ры.

Точа́ ве́ры испове́дание, пре́лесть угаси́л еси́ злосла́вия, обличи́в и́дольское безбо́жие, и всесожже́ние Боже́ственное бы́в, чудотворе́ньми ороша́еши концы́: о́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́, дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Сла́ва, И ны́не, богоро́дичен, глас 4:

Пречи́стыя ру́ки Твоя́, Де́во Ма́ти, просте́рши, покры́й упова́ющия на Тя́, и Сы́ну Твоему́ зову́щия: все́м пода́ждь, Христе́, ми́лости Твоя́.

КрестоБогородичен:

На Дре́ве ви́дящи воздви́жена Сы́на Твоего́, Пречи́стая, утро́бою ма́тернею растерза́ема, жа́лостно взыва́ла еси́: увы́ Мне́, ка́ко заше́л еси́, Све́те Мо́й безле́тный?

Пе́снь 4.

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, пред суди́щем вопия́л еси́, мучи́тельских преще́ний небоя́знен, священному́чениче Вави́ло, в Го́споде ра́дуяся.

Же́ртву непоро́чну, стра́шну, безкро́вну, Го́споду принося́, и себе́ сама́го заколе́ние кро́вию, священному́чениче Вави́ло, нескве́рно приве́л еси́.

Дете́й, преподо́бне, младо́е мудрова́ние, я́ко му́др детоучи́тель, духо́вным воспита́в млеко́м, священному́чениче Вави́ло, в соверше́ние испра́вил еси́.

Богородичен: Яко и́стинно невеща́нна и непости́жна, Твоего́, Богоро́дице, благоле́пнаго су́ть рождества́, су́щим на земли́ и на небеси́, Присноде́во, та́инства.

Пе́снь 5

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Боже́ственную благода́ть Твою́, Иису́се, священному́ченик Вави́ла и́стинно с высоты́ прия́ше, я́ко и де́ти ю́ныя к Твое́й любви́ приведе́, и сме́рти к преоби́дению.

Боже́ственным зна́нием Твои́м осия́вся, священному́ченик Вави́ла, вся́ уча́ше, Го́споди, Тя́ ве́дети, Еди́наго Бо́га, Су́що Го́спода, от мра́ка и льсти́ взыва́юща.

Боже́ственным избра́нием Твои́м прозна́менався священному́ченик Вави́ла слове́сное пасти́ ста́до Твое́, Тебе́ прино́сит, Сло́ве Бо́жий, кро́вь свою́, к стези́ спасе́ния все́х му́дре путеводя́.

Богородичен: Богоро́дицу Тя́ от души́, Влады́чице ми́ра блага́я, испове́дующия спаса́й: Тя́ бо Предста́тельницу непобеди́му и́мамы, су́щую Богороди́тельницу.

Пе́снь 6.

Ирмос: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Жите́йское мо́ре преле́стное зря́ волну́емо бу́рею, Вави́ла, пресла́вный страда́лец, вопия́ше: возведи́ из тли́ жи́знь мою́, Многоми́лостиве.

Христу́ подо́бяся, за па́ству ду́шу твою́ пре́дал еси́, о сла́вный му́чениче, и страда́льче Вави́ло блаже́нне, и преле́стныя сте́ны разори́л еси́.

Дете́й непостоя́нное утверди́ му́дре свои́ми страда́ньми Вави́ла, приснопа́мятный страда́лец, к жи́зни небе́сней от земли́ преводя́, пресла́вный.

Богородичен: Пречи́стая Влады́чице, ро́ждшая земны́м Ко́рмчию Го́спода, страсте́й мои́х непостоя́нное и лю́тое укроти́ смуще́ние и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.

Конда́к священному́ченику, гла́с 8.

Яко благоче́стия пропове́дника и страда́льцев утвержде́ние, Це́рковь сла́вит тя́, Вави́ло сла́вне, освеща́ема дне́сь; но, я́ко име́я дерзнове́ние ко Го́споду, в ми́ре соверше́ннем велича́ющия и восхваля́ющия тя́, сохрани́ти Христу́ моли́ся, о многострада́льне.

Икос:

Мирску́ю я́ве суету́ помышля́я, ми́ра отчужде́нный, и Стра́сти Христо́вы подража́в, плотски́я стра́сти умертви́л еси́, и кре́ст тво́й взе́м, после́довал еси́, му́чениче, Зижди́телю твоему́, и пребыва́я с Ни́м ны́не, моли́ся о честву́ющих тя́ и́стинно, о многострада́льне.

Пе́снь 7.

Ирмос: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла Ангел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Небе́сная чинонача́лия дне́сь, победоно́сцы зря́ще ю́ныя на пре́лесть, и чу́днаго Вави́лу, вопия́ху сра́дующеся Христу́: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же отце́в на́ших.

Влады́чня светоно́сная уясни́ благода́ть соше́дшияся ве́рныя, венцено́сный же сла́вный Вави́ла повелева́ет сра́дующимся вопи́ти: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же отце́в на́ших.

Мучи́телей у́бо недоуме́яшеся умышле́ние, помоществова́ти не су́щим бого́м. Пресвяте́й же Тро́ице чу́дный Вави́ла повелева́ет вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же отце́в на́ших.

Богородичен: Тобо́ю, Ма́ти Де́во, Све́т возсия́ вселе́нней све́тел: Ты́ бо Зижди́теля все́х родила́ еси́, Бо́га. Его́же моли́, Всечи́стая, низпосла́ти на́м, ве́рным, ве́лию ми́лость.

Пе́снь 8.

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Бо́га Отца́ Соде́теля, Единосу́щна Сы́на, и Бо́жия Ду́ха, в пла́мени ю́ноши пе́ти повелева́ются: да благослови́т Го́спода вся́ тва́рь и превозно́сит во вся́ ве́ки.

Па́мять дне́сь, бра́тие, священному́ченика Вави́лы я́же в пла́мени ю́ноши пе́ти повелева́ют: благослови́те Го́спода, вся́ дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Юнии дне́сь ученицы́ иере́я и му́ченика Вави́лы, с ста́рцем венча́вшеся, в пещи́ ю́нош пе́снь пе́ти повелева́ют: благослови́те Го́спода, вся́ дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богородичен: Бо́га родила́ еси́ пло́тию, содержа́щаго руко́ю вся́, и на объя́тиих Сего́, Де́во, носи́ла еси́. Его́же пое́м я́ко Го́спода, дела́, и превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни Ангельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Бо́г челове́ком пу́ть показа́, Кресто́м к высоте́ небе́сней благовосхо́ден, сего́ ра́ди сме́рть побежда́ется земны́ми. Де́ти бо ю́ныя сея́ не убоя́шася, с чу́дным Вави́лою, я́же ублажа́ем.

Яко Све́т сы́й, Христе́, Всечи́стый, стра́стный мглы́ ду́шу мою́ очи́сти, моли́твами, Влады́ко, Твои́х страстоте́рпец, Вави́лы и дете́й, и́хже ле́тнюю па́мять соверша́юще, благосла́вно торжеству́ем.

Страсте́й врачева́ния почерпе́м, сла́вней Це́ркви страда́лец притека́юще: в ту́ бо приидо́ша Ангельстии ли́цы, и ду́си пра́ведных все́х, и Влады́чица с чу́дным Вави́лою, врачева́ния подава́ющи.

Богородичен: Сы́на, безле́тно от Отца́ возсия́вша, Ты́, во чре́ве несказа́нно заче́нши, родила́ еси́, Богома́ти Чи́стая, Де́во Пресвята́я, моли́ о рабе́х Твои́х еди́наго Человеколю́бца Бо́га, спасти́ ро́д на́ш.

Свети́лен.

Жре́ц ку́пно и же́ртва, Вави́ло, яви́лся еси́ Бо́жия, жря́ Ему́ безкро́вно, и свои́ми кровьми́ поже́рся с соверше́нными младе́нцы, с ни́миже Тя́ ны́не восхваля́ем.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Твоему́ о́бразу, Де́во, не покланя́ющияся, и Сы́на и Бо́га Твоего́, ве́рою чи́стою, низложи́ я́ко безбо́жныя, и гее́нне преда́ждь.

Святому священномученику Вавиле, епископу Антиохийскому