Шрифт

17 сентября.

Канон Святителю Иоасафу, епископу Белоградскому (Белгородскому).

Святителю Иоасафу, епископу Белоградскому (Белгородскому)

Тропа́рь, гла́с 3:

Святи́телю, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, / при́вило ве́ры и о́браз милосе́рдия лю́дем бы́л еси́, / бде́нием же, посто́м и моли́твою, / я́ко свети́льник пресве́тлый, просия́л еси́ / и просла́влен от Бо́га яви́лся еси́: / те́лом у́бо в нетле́нии почива́я, / ду́хом же Престо́лу Бо́жию предстоя́, / чудеса́ пресла́вная источа́еши. / Моли́ Христа́ Бо́га, / да утверди́т оте́чество на́ше в Правосла́вии и благоче́стии / и спасе́т ду́ши на́ша.

Ин тропа́рь, гла́с 2:

Моли́твенниче изде́тска преизря́дный, / богоизбра́нный святи́телю Христо́в Иоаса́фе, / пра́вило ве́ры и о́браз милосе́рдия благоче́стным житие́м все́м явля́еши / и с ве́рою к тебе́ притека́ющим оби́льно исцеле́ния источа́еши. / Моли́ Христа́ Бо́га, / да утверди́т в держа́ве Росси́йстей правове́рие, ми́р и благоче́стие / и спасе́т ду́ши на́ша.

Велича́ние:

Велича́ем тя́, святи́телю о́тче Иоаса́фе, и чти́м святу́ю па́мять твою́, ты́ бо мо́лиши за на́с Христа́ Бо́га на́шего.

Стихи́ра, гла́с 6:

Непреста́нною моли́твою, / учи́тельным сло́вом, / вели́ким милосе́рдием и доброде́тельным житие́м / о́браз ве́рным бы́л еси́, богому́дре Иоаса́фе, / все́х ко Христу́ приводя́ / и на пу́ть спасе́ния наставля́я; / твоего́ пастыренача́льства не лиши́ и на́с, / вели́кий святи́телю Бо́жий, / почита́ющих па́мять твою́ ве́рно.

Кано́н святи́телю Иоаса́фу.Гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

Иоаса́фа святи́теля воспева́юще по́двиги, очи́стим по́мыслы ума́ на́шего, бра́тие, того́ подвиза́юще на моли́тву о проще́нии гре́х на́ших и благода́тнаго умиле́ния дарова́нии.

О твое́м благоче́стии измла́да потща́вшеся, роди́телие твои́, уго́дниче Христо́в, досто́йную мзду́ трудо́в свои́х в тебе́ стяжа́ша, я́ко от младе́нчества твоего́ благочести́вым нра́вом ра́дость те́м бы́л еси́.

Анне пра́ведней уподо́бися оте́ц тво́й, святи́телю: та́ бо Дще́рь свою́ во Свято́е святы́х вводи́му ви́де, се́й же тя́ от Тоя́жде Пресвяты́я Богоро́дицы архиере́йскою сла́вою венча́нна в виде́нии чу́днем позна́ти сподо́бися.

Себе́ сама́го пла́чу окая́нный а́з, от ю́ности страсте́м поработи́вся: поми́луй мя́ предста́тельством твои́м, святи́телю, от ю́ности стра́сти поработи́вый и еди́ному Бо́гу до сме́рти послужи́вый.

Богородичен: Го́ру святу́ю, превы́шнее носи́ло, Ма́терь Бо́жию и Де́ву и́стинную по рождестве́ воспои́м.

Пе́снь 3.

Ирмос: С высоты́ снизше́л еси́ во́лею на зе́млю, превы́ше вся́каго нача́ла, и смире́нное возне́сл еси́ из а́да преиспо́дняго естество́ челове́ческое: не́сть бо свя́т па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Аще и ча́до послу́шное роди́телем твои́м бы́л еси́, Иоаса́фе, но, Го́спода па́че си́х возлюби́в, из оте́ческаго до́ма спасе́ния ра́ди удали́лся еси́, и науче́ние кни́жное восприи́м, во оби́тель и́ноческую себе́ заключи́л еси́.

Фарисе́йскаго возноше́ния чу́ждь яви́лся еси́, о́тче преподо́бне, мона́шеское же смире́ние от ю́ности возлюби́в, та́йными по́двиги пло́ть смиря́л еси́ и ду́шу твою́ моли́твою пред Отце́м Небе́сным просвеща́л еси́.

Еже жи́ти ми́ — Христо́с, и сме́рть — приобре́тение, — глаго́лал еси́ в себе́, Христо́в уго́дниче, и боле́знем пло́ть твою́ сокруша́ющим, труды́ ко трудо́м Го́спода ра́ди прилага́л еси́.

Свято́е послуша́ние восприи́м и свяще́нства оде́ждою укра́шен, Иоаса́ф, уго́дник Христо́в, учи́тель до́бр отроко́м быва́ет, сло́вом и житие́м те́х благоче́стию науча́я и во млады́х ле́тех у́м зре́лый явля́я.

Богородичен: Неискусобра́чная, Бо́га пло́тию ро́ждшая, стра́стными прило́ги преклоне́на мя́ утверди́: не́сть бо, Чи́стая, ра́зве Тебе́ помо́щница.

Седа́лен, гла́с 6:

Ка́я доброде́тель не обре́те в души́ твое́й обита́лища? Ко́его по́двига не бы́л еси́ побо́рник? Нищета́ бо духо́вная, и о Ца́рствии небе́снем пла́чь, и нра́ва кро́тость, и пра́вды иска́ние, и ко бли́жним милосе́рдие, и се́рдца чистота́ во твое́м непоро́чнем житии́ просия́ша. Те́х у́бо дарова́ний о́бщники ны́, моля́щияся, сотвори́, и о душа́х на́ших предста́тель бу́ди, Иоаса́фе, избра́нниче Бо́жий.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Благослове́нную нареки́й Твою́ Ма́терь, прише́л еси́ на Стра́сть во́льным хоте́нием, возсия́в на Кресте́, взыска́ти хотя́ Ада́ма, глаго́ля Ангелом: сра́дуйтеся Мне́, я́ко обре́теся поги́бшая дра́хма. Вся́ му́дре устро́ивый, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный, нетле́нною дла́нию, и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Ве́м и а́з пу́ть, ко спасе́нию веду́щий, но ле́ности пло́ти моея́ не побежда́ю, увы́ мне́! Сего́ ра́ди тя́, святи́телю, призыва́ю в моли́тву, да жела́ние спасе́ния во мне́ утверди́ши.

Якорь спасе́ния име́я — наде́жду на Го́спода, служе́ние игу́менское прия́л еси́, и к попече́нием о строи́тельстве домо́внем понужда́емь, ду́шу твою́ устроя́ти ко спасе́нию не преста́л еси́; сему́ и мене́, многосу́етнаго, науча́й, о́тче преподо́бне.

Труды́ ко трудо́м прилага́я и оби́тель Лубе́нскую от разруше́ния воздвиза́я, по земли́ же Росси́йстей за ми́лостынею стра́нствуя, святи́тель Иоаса́ф цари́цу во благоче́стии утвержда́ет и вся́ лю́ди спасе́нию ду́ш науча́ет.

Име́я в се́рдце свое́м при́сную к ни́щим любо́вь, Иоаса́ф, Христо́в уго́дник, оте́ческое попече́ние о монасты́рских тру́дницех явля́ет и от доста́тка своего́ щедро́ты бли́жним свои́м отверза́ет.

Богородичен: Госпоже́ Всепе́тая, Богороди́тельнице, моя́ помышле́ния Твои́ми моли́твами очи́стивши, покажи́ мя благопло́дна, Ма́ти все́х Бо́га.

Пе́снь 5

Ирмос: Ны́не воста́ну, проро́чески рече́ Бо́г, ны́не просла́влюся, ны́не вознесу́ся, па́дшаго прие́м от Де́вы и к све́ту у́мному вознося́й Моего́ Божества́.

Тебе́, святи́телю Христо́в, молю́ в сокруше́нии се́рдца: я́коже в житии́ твое́м ка́ющияся проща́л еси́, та́ко, и моего́ се́рдца сокруше́ние зря́, умоли́ Го́спода грехо́м мои́м проще́ние дарова́ти.

Еле́нь на исто́чники водны́я устремля́ется, ты́ же, уго́дниче, ко сла́ве Це́ркве Христо́вы вся́ дея́ния и по́мыслы твоя́ при́сно устремля́л еси́, и та́ко оби́тели святи́теля Афана́сия и преподо́бнаго Се́ргия ели́ко строе́нием церко́вным, толи́ко и благоче́стием бра́тии украси́л еси́.

Лю́дие, слы́шите и чуди́теся уго́дника смиренному́дрию, се́й бо свята́го Афана́сия в виде́нии зри́т и тому́ вопроси́вшу отвещава́ет: хощу́, да мене́, я́коже гре́шника, нака́жеши.

Юнаго Соломо́на, не бога́тства, но му́дрости от яви́вшагося Го́спода прося́ща, похваля́ет Вы́шний и вселе́нная при́сно прославля́ет, но того́ му́дрейший Иоаса́ф показу́ется, наказа́ния грехо́м свои́м от я́вльшагося святи́теля испроша́я.

Богородичен: Воплоти́ся Бо́г по Ипоста́си, Чи́стая, из Тебе́ пло́ти соединя́емь, пребы́в неизме́нен, по Боже́ственному существу́ безпло́тен.

Пе́снь 6.

Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Моли́твами преподо́бнаго Се́ргия, твои́ми же труды́ во сла́ву святы́х Бо́жиих, па́че же се́рдца чистото́ю, от Го́спода еще́ на земли́ возвели́чен бы́л еси́, уго́дниче, и святи́тельским са́ном во спасе́ние па́ствы твоея́ облече́н бы́л еси́.

Огненную ре́вность о исправле́нии церко́внем явля́л еси́ в Белогра́дстем преде́ле, Иоаса́фе святи́телю; те́мже и дне́сь подава́й Це́ркви утвержде́ние и царю́ одоле́ние на враги́.

Любве́ сыно́вния не отпа́л еси́, на высоте́ святи́тельства пребыва́я, и роди́телю твоему́ земно́е поклоне́ние возда́л еси́, Христу́ посреде́ ва́с су́щу; у́бо и мое́ смири́ прего́рдое се́рдце и моли́твами твои́ми вразуми́ мя.

Инок нестяжа́телен на престо́ле архиере́йства пребы́л еси́, святи́телю, по́двиги поста́ и моли́твы умножа́я, до́брое о себе́ и о лю́дех вознося́ моле́ние, иере́и же и вся́ лю́ди за́поведем Бо́жиим науча́я.

Богородичен: Вся́каго существа́ вы́шшее Сло́во Бо́жие воплоще́нно на́м родила́ еси́; те́мже Богоро́дицу Тя́ устна́ми и душе́ю пропове́дуем.

Конда́к, гла́с 8:

Многоразли́чныя по́двиги жития́ твоего́ кто́ испове́сть? / Многообра́зныя ми́лости Бо́жия, тобо́ю явле́нныя, кто́ исчи́слит? / Дерзнове́ние же твое́ у Пречи́стыя Богоро́дицы / и Всеще́драго Бо́га до́бре ве́дуще, / во умиле́нии серде́чнем зове́м ти́: / не лиши́ и на́с твоея́ по́мощи и заступле́ния, / святи́телю Христо́в и чудотво́рче Иоаса́фе.

Икос:

Пречи́стою Богома́терию от ю́ности в сосу́д благода́ти избра́нный, благочести́вым житие́м вои́стину до́брый па́стырь слове́сных ове́ц яви́лся еси́, святи́телю: те́мже прия́л еси́ да́р исцеле́ний от возлюби́вшаго тя́ Христа́ Бо́га на́шего. Сего́ ра́ди зове́м ти́: не лиши́ и на́с твоея́ по́мощи и заступле́ния, святи́телю Христо́в и чудотво́рче Иоаса́фе.

Пе́снь 7.

Ирмос: Юноши три́ в Вавило́не, веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше, посреде́ пла́мене вопия́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Святи́телю Иоаса́фу диви́мся, о лю́дие! Ве́дуще сего́, а́ки Никола́я Чудотво́рца, бе́дных хи́жины та́йно посеща́юща, или́ те́м дрова́ свои́ма рука́ма уготовля́юща, и бие́ния от привра́тника прие́млюща.

Язвы грехо́вныя на душа́х челове́ческих прови́дел еси́, святи́телю, и та́йная прегреше́ния и́х с любо́вию и долготерпе́нием облича́л еси́; те́мже и на́с моли́твою твое́ю к покая́нию и исправле́нию жития́ приведи́ и ду́ши на́ша предста́тельством твои́м поми́луй.

Оному власти́телю уподо́бихся а́з, окая́нный, и́же, са́м беззако́нен бы́в, ко у́зником зело́ же́сток явля́шеся; но я́коже того́ науче́нием твои́м испра́вил еси́, о́тче Иоаса́фе, святи́телю Христо́в, та́ко и мене́ научи́ ко бли́жним ми́лостива, к себе́ же же́стока бы́ти.

Царя́ Небе́снаго до́брый во́ине и ста́да Христо́ва ве́рный па́стырю, моли́тву сотвори́ о царе́ правосла́внем и лю́дех, да ти́хое житие́ на земли́ пожи́вше, жи́зни ве́чныя на небесе́х сподо́бимся.

Богородичен: Преве́чно от Отца́ возсия́вша Бо́га Сло́ва во утро́бе пло́тию заче́ншую вси́ ублажа́ем, я́ко Ма́терь все́х Бо́га.

Пе́снь 8.

Ирмос: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Афана́сию о́ному, тобо́ю возлю́бленному, подража́тель бы́в, святи́телю, потща́лся еси́ земно́е житие́ во стра́нничестем по́двизе сконча́ти и, кончи́ну свою́ прозре́в, пути́ дале́кому небоя́зненно вда́лся еси́.

Ре́кл еси́ лю́дем, от па́ствы твоея́ отходя́: не и́мате мене́ жи́ва узре́ти. Те́мже в зало́г обще́ния та́мо гробни́цу тебе́ устро́ити повеле́л еси́. И на́с у́бо научи́ ча́с сме́ртный па́мятовати и о души́ свое́й попече́ние непреста́нно храни́ти.

Ели́ка твоя́ о мона́шестем житии́ бя́ше ре́вность, толи́ка и ко твои́м при́сным любы́: зане́ не по пло́ти то́чию свои́ тебе́ бы́ша, но и ду́хом еди́но в Бо́зе с тобо́ю яви́шася. Того́ ра́ди восхоте́л еси́ роди́тели твоя́ пре́жде кончи́ны твоея́ посети́ти и благослове́ние Бо́жие те́м препода́ти.

Игу́мен, бли́з ме́ста твоея́ пра́ведныя кончи́ны подвиза́выйся, о часе́ преставле́ния твоего́ виде́нием известву́ется и свиде́тель ве́рен о твое́м от Бо́га прославле́нии а́бие быва́ет. И на мне́ у́бо твоея́ моли́твы си́лу покажи́, Христо́в уго́дниче, и то́ю от мучи́тельства страсте́й свободи́ мя́.

Богородичен: Всесвята́я Де́во, Бо́га Сло́ва ро́ждшая пло́тию, души́ моея́ мра́к Твои́ми моли́твами отгна́вши, просвети́ взыва́юща: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмос: Рождество́ Твое́ нетле́нно яви́ся: Бо́г из боку́ Твое́ю про́йде, я́ко Плотоно́сец яви́ся на земли́ и с челове́ки поживе́. Тя́, Богоро́дице, те́м вси́ велича́ем.

Любы́ николи́же отпа́дает, глаго́лет Боже́ственный Ду́х. Истина сия́ в чудесе́х любве́ твоея́ извести́ся, святи́телю Христо́в, я́ко боля́щим исцеле́ние и скорбя́щим утеше́ние от твои́х нетле́нных источа́еши моще́й.

Южский Росси́йския земли́ преде́л благодаре́ний о чудесе́х твои́х испо́лнися издре́вле, ны́не же и от да́льних стра́н се́верных притека́ющия зри́м и исцеле́нныя страда́льцы, о твое́м заступле́нии ра́дующияся.

Де́ти стра́ждущия па́че ины́х возлюби́л еси́, святи́телю Христо́в, те́м исцеле́ния и благода́тную по́мощь умножа́я и роди́тели и́х от ско́рби к ра́дости пременя́я.

Елиссе́я проро́ка косте́й прикоснове́нием воста́ уме́рый, твои́х же моще́й целова́нием безчи́сленнии исцели́шася лю́дие. И мене́ у́бо припа́дающа исцели́ от грехо́вных страсте́й и ве́ру укрепи́ многогре́шныя души́ моея́, о́тче преподо́бне.

Христе́ Бо́же, моли́твами Иоаса́фа, уго́дника Твоего́, ми́р Це́ркви пода́ждь и ца́рством правосла́вным благостоя́ние, от гла́да же и па́губы избавле́ние и согреше́ний на́ших проще́ние.

Богородичен: Пло́д чре́ва Твоего́, Ра́дость ро́ждшая, соде́я ликостоя́теля пе́снь пе́ти Тебе́ велегла́сно: ра́дуйся! — провещава́ше.

Свети́лен.

Свети́льник све́тлый Иоаса́ф / да воспое́тся посреде́ Це́ркве, / я́ко и́нок преподо́бен / и святи́тель че́стен, / нему́дрых наказа́тель / и ве́ры учи́тель, / боля́щих вра́чь чудотворя́й, / бесо́в изгони́тель / и о вселе́нней предста́тель тепле́йший.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Ве́лие и пресла́вное / Рождества́ Твоего́ та́инство, / Богора́дованная Отрокови́це / и Богома́ти Де́во, / проро́цы пропове́даша, / апо́столи научи́ша, / му́ченицы испове́даша, / Ангели же воспева́ют, / и челове́цы покланя́ются.

Стихи́ры, гла́с 4.

Святи́теля Госпо́дня мо́щи целу́юще, ве́рнии, / очи́стим себе́ от скве́рны пло́ти и ду́ха / и па́мятию чуде́с его́ сердца́ на́ша умили́м, / в покая́нии те́пле зову́ще Христу́: / Го́споди, уго́дника Твоего́ моли́твами / вложи́ в на́с тому́ подража́ти жела́ние.

Никто́же то́щь от тебе́ исхо́дит, / святи́телю Бо́жий Иоаса́фе, / и исцеле́ние те́ла и души́ освяще́ние вся́к прие́млет, / а́ще с ве́рою по́мощь твою́ призове́т, / и о гресе́х свои́х покая́ние принося́, / житие́ свое́ испра́вити потщи́тся. / Тому́ у́бо и на́с научи́, свя́те, / и моли́тву сотвори́ о спасе́нии ду́ш на́ших.

Слеза́ми умиле́ния / ли́ца своя́ ороша́юще, ве́рнии, / целу́им уго́дника нетле́нныя мо́щи, / я́ко реку́ чуде́с и исцеле́ний исто́чник неоску́дный, / я́ко Боже́ственныя си́лы зна́мение ясне́йшее, / е́же в на́ша малове́рная времена́ в сердца́х ве́ру умножа́ет, / неве́рныя же к ве́ре возво́дит / и святи́теля Бо́жия чти́ти все́х науча́ет.

Сла́ва, гла́с 8:

О, пресла́внаго чудесе́! / О, Боже́ственнаго к на́м гре́шным долготерпе́ния! / Яко умно́жившимся собла́зном на земли́ и ве́ре зело́ ума́ленней, / чуде́сная умножа́ются от моще́й святи́теля исцеле́ния. / Зри́те у́бо, лю́дие росси́йстии / и вся́ ве́рная Христо́вы Це́ркве ча́да, / коли́ко мо́жет моли́тва пра́веднича, / ка́ко дре́вних чуде́с подо́бие дне́сь на́м явля́ется. / Сла́ва Тебе́, Христе́ Бо́же, / я́ко Ты́ еси́ святы́ми чудоде́йствуяй; / сотвори́ ны досто́йны толи́кия благода́ти бы́ти, / слы́шатели и свиде́тели чуде́с свята́го Иоаса́фа су́щия, / и изба́ви на́с от безме́рных грехо́в, / и ра́дость спасе́ния Твоего́ пода́ждь на́м.

И ны́не, богоро́дичен, гла́с то́йже:

Влады́чице, приими́ моли́твы ра́б Твои́х, / и изба́ви на́с от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Молитва святителю Иоасафу Белгородскому

О, святи́телю Христо́в Иоаса́фе, чудотво́рче Белогра́дский! Ве́руем гре́шнии и недосто́йнии, я́ко о́чи Госпо́дни на пра́ведных и у́ши Его́ на моли́тву их, и того́ ра́ди к моли́твам твои́м прибега́ем и хода́тайства твоего́ за нас про́сим, по глаго́лу апо́стольскому упова́юще, я́ко любы́ твоея́ николи́же отпадае́т. Во гресе́х и боле́знех на́ших льну куря́щемуся и тро́сти сокруше́нней уподо́бихомся, и, а́ще живе́м, ми́лостию Бо́га живе́м и за моли́твы пра́ведник Его́. Приклони́ у́бо и ты, о́тче пра́ведне, се́рдце твое́ к моле́нию на́шему, и предста́тельством твои́м даждь ро́ду христиа́нскому от Го́спода мир и благослове́ние. Правосла́вие укрепи́, нападе́ния же лука́внующих и беззако́нных на це́рковь Бо́жию отжени́. Умоли́ Отца́ Небе́снаго изба́витися нам от наше́ствия вра́жескаго, от междоусо́бий же и смяте́ний наро́дных, от губи́тельных пове́трий и смертоно́сныя я́звы, от гла́да, огня́, пото́па и ины́х бед и обстоя́ний. Испроси́ у Христа́ Бо́га душа́м на́шим кре́пость и телесе́м на́шим потре́бное здра́вие, боле́знем же исцеле́ние: хромы́м хожде́ние, слепы́м прозре́ние, разсла́бленным утвержде́ние, печа́льным утеше́ние и от всех скорбе́й избавле́ние. Отпа́дшыя же лозы́ Христо́вы ве́тви па́ки с то́ю соедини́, ея́же и сам прича́стник бы́ти сподо́бился еси́, да та́ко просла́вится тобо́ю пречестно́е и великоле́пое и́мя Бо́га на́шего, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва святителю Иоасафу Белгородскому благодарственная

О, вели́кий Святи́телю наш и чудотво́рче преди́вный Иоаса́фе, ско́рый помо́щниче к тебе́ припа́дающих! Ми́лостивно при́зри на нас недосто́йных, со слеза́ми умиле́ния зде моля́щихся и благодаре́ние тебе́ по си́ле принося́щих. Благодари́м тя, уго́дниче Христо́в, я́ко услы́шал еси́ моле́ния нас недосто́йных и проси́мая нам оби́льно дарова́л еси́. Ве́мы и усты́ испове́дуем, я́ко вои́стину Христу́ те́плый о нас еси́ моли́твенник и, по да́нной ти благода́ти и да́ру, во спасе́ние всем нам потре́бная да́руеши: боля́щыя исцеля́еши, стра́ждущыя утеша́еши, мир и отра́ду ско́рбным сердца́м излива́еши, пла́чущыя ра́доватися твори́ти, печа́льныя ликова́ти содева́еши: роди́телем ча́да воздравля́еши, супру́гом подру́жия от одра́ сме́ртнаго возставля́еши, вражду́ющия умиротворя́еши, зави́стливыя твори́ши ми́лостивы, и вся́кия непра́вды кара́еши, я́коже и в житии́ твое́м пра́вды и милосе́рдия му́жественный ревни́тель был еси́. Благодари́м тя, Святи́телю, за вели́кая твоя́ и нам явле́нная благодея́ния, и смире́нно мо́лимся тебе́ мы недосто́йнии: предста́тельствуй за нас у престо́ла Христо́ва, и помози́ нам па́мять при́сную твои́х благодея́ний и щедро́т на нас излия́нных храни́ти, да во смире́нии се́рдца про́чее соверши́м житие́, и Небе́сное да насле́дуем селе́ние Боже́ственное, моли́твами твои́ми, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва святителю Иоасафу Белгородскому о недугующих и страждущих

О вели́кий уго́дниче Христо́в, святи́телю о́тче наш Иоаса́фе, ско́рый помо́щниче и ди́вный чудотво́рче! При́зри ми́лостивно на ны неду́гующыя. Ве́мы, уго́дниче Христо́в, ве́мы, и усты́ и се́рдцем испове́дуем, я́ко по дело́м на́шым беды́ постиго́ша нас. С разбо́йником благоразу́мным испове́дуем Го́сподеви, я́ко досто́йнная по дело́м на́шым восприе́млем и зла́я сия́ я́коже раби́ неключи́мии те́рпим. Си́ми бо вре́менными муче́ньми Госпо́дь милосе́рдый сокруша́ет горды́ню и жестоковы́йное се́рдце на́ше, да ве́чныя избежи́м ка́зни, гре́шником угото́ванная: сея́хом бо се́мена жития́ своево́льнаго, и жнем те́рния скорбе́й. Оба́че, не́мощнии су́ще, но в покая́ние те́плое прише́дше, о сем моли́тися дерза́ем, да гнев Госпо́день на ми́лость к нам преложи́тся, и тебе́, святи́телю Бо́жий и чудотво́рче, усе́рдно про́сим: проли́й те́плую моли́тву твою́ ко Христу́ Го́споду на́шему, ему́же днесь предстои́ши и мо́лишися о почита́ющих тя с любо́вию и смире́нным на твое́ предста́тельство упова́нием. Се бо в житии́ твое́м, святи́телю Христо́в, ни еди́наго же скорбя́ща и ми́лости твоея́ прося́ща, грехи́ же своя́ испове́дающа, николи́же презре́л еси́. Умоли́ пра́веднаго судию́, да преложи́т гнев пра́вды своея́ на ми́лование на́ше. Благода́тию Его́ тебе́ да́нною, святи́телю милосе́рдый, уврачу́й на́ша не́мощи, боле́зней лю́тых тече́ния уста́ви, сме́рти отити́ повели́, и на покая́ние си́лу нам да́руй. Ста́рость поддержи́, младе́нцы воспита́й, ю́ность уцелому́дри, супру́жества в чистоте́ и смире́нии утверди́, нам же всем послуша́ние трудолю́бное и ми́рное жи́тельство моли́твою твое́ю да́руй, да терпе́нием тече́м на предлежа́щий нам по́двиг жития́ сего́ вре́менного, взира́юще на нача́льника ве́ры и соверши́теля Го́спода Иису́са. Ему́же сла́ва во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Святителю Иоасафу, епископу Белоградскому (Белгородскому)