Шрифт

16 сентября

Канон Блаженному преподобному Иоанну Милостивому Власатому, Ростовскому чудотворцу

Блаженному преподобному Иоанну Милостивому Власатому, Ростовскому

Тропа́рь, глас 8:

Яви́лся еси́ во гра́де я́ко в пусты́ни, / в смиренному́дрии, чистоте́ и в труде́х, и по́двизех, и в терпе́нии мно́зе, преблаже́нне о́тче Иоа́нне. / Взем бо Крест Христо́в после́дова Ему́ / и бе в моли́твах и псалмопе́нии день и нощь, / иноязы́чнаго рече́ния о спасе́нии всего́ ми́ра христиа́нскаго ро́да / и пресели́лся еси́ к Невече́рнему Све́ту. / Ны́не же ко гро́бу Твоему́ ве́рнии приходя́щии, / моля́ся Го́сподеви, Богоро́дице и Предте́чи, прие́млют исцеле́ния моли́твами твои́ми. / Но при́сно за ны моли́ся, блаже́нне о́тче Иоа́нне, спасти́ся душа́м на́шим.

Ин тропа́рь, глас 4:

Яви́лся еси́ во гра́де, я́ко в пусты́ни, / смиреному́дрием и чистото́ю, / и взем крест Христо́в после́дова Ему́ / в труде́х и по́двизех, и в терпе́нии мно́зе, преблаже́нне о́тче Иоа́нне. / И ны́не моли́ о нас соверша́ющих па́мять твою́, / и усе́рдно притека́ющих к ра́це моще́й твои́х, / изба́витися от бед, и душа́м на́шим пода́ти ве́лию ми́лость.

Стихи́ра, глас 8:

Челове́че Бо́жий, Иоа́нне чу́дный, / ты у́бо, восше́д на ле́ствицу доброде́телей, / по ней же возше́л еси́ к го́рнему Иерусали́му. / И та́мо узре́л еси́ жела́емаго Христа́. / Его́же ра́ди плоть твою́ изнури́л еси́ / и те́ло ме́ртвенное на безсме́ртную жизнь измени́л еси́. / И о нас непреста́нно моли́ся дарова́ти душа́м на́шим мир и ве́лию ми́лость.

Кано́н свята́го, глас 4.

Песнь 1.

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну / невла́жными стопа́ми / дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, / крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма / Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л есть.

Припе́в: Святы́й блаже́нне Иоа́нне Ми́лостиве, моли́ Бо́га о нас.

Творе́ц всея́ тва́ри, / Преблаги́й Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же наш, / яви́л еси́ нам, рабо́м Свои́м, / сего́ блаже́ннаго Иоа́нна, по́мнящим и слы́шащим его́. / И́же ны́не ра́ди Твоего́ свята́го И́мени, / и Пречи́стыя Богоро́дицы и Предте́чи Иоа́нна, / ко гро́бу его́ приходя́ще, прие́млют исцеле́ния, / тем человеколю́бное смотре́ние сла́вим / и мо́лим Тя, спаси́ нас, Го́споди.

Ми́лостивому Бо́гу / на земли́ подо́бен был еси́, о́тче Иоа́нне, / правове́рным смы́слом оста́вль оте́чество свое́ / и прии́де во град, я́ко в пусты́ню. / И я́ко ца́рскою багряни́цею и ви́ссом власяни́цею одея́вся, о́тче / и ве́нцем терпе́ния с пострада́вшими увя́зеся, / моли́ Христа́ Бо́га о всех нас.

О́тче Иоа́нне блаже́нне, / ко Христу́ ве́ру неблазне́нну име́я, чист по́мысл и любо́вь нелицеме́рну. / Терпе́нием же твои́м и смиренному́дрием / прича́стника тя невече́рней благода́ти, благоче́стно сла́вим.

Богородичен: Роди́выйся от Де́вы, Христе́ Бо́же, / и мир просвети́вый от нетле́ния, / изба́ви и мене́, окая́ннаго, / Богоро́дицы ра́ди и всех святы́х Твои́х / от прегреше́ний мои́х.

Песнь 3.

Ирмос: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: / Ты моя́ кре́пость, Го́споди, / и прибе́жище, и утвержде́ние.

Христа́ Бо́га в се́рдце свое́м восприя́л еси,́ о́тче Иоа́нне, / и Престо́ла Бо́жия дости́гл еси́, / Пресвяту́ю Тро́ицу непреста́нно зре́ти сподо́бился еси́. / Мо́лим тя, испроси́ пода́ти правосла́вным христиа́ном здра́вие, / на враги́ одоле́ние и ми́ру умире́ние, и благопло́дие, / и душа́м на́шим спасе́ние.

Име́я, о́тче Иоа́нне, ду́шу чи́сту и ми́лостиву, / и се́рдце бо́дро. / Тем вселе́ние во дворе́ ове́ц Христо́вых / и путь предочище́н обре́т к Пресвяте́й Тро́ице, / и к ве́чному Животу́ прибли́зился еси́, / и нас спаси́ моли́твами твои́ми. ́Пресвято́му Ду́ху на земли́ был еси́ жили́ще, блаже́нне Иоа́нне, / ны́не же на Небеси́ предстои́ши Го́сподеви. / Те́мже мо́лим тя, / и нас Свято́му Ду́ху дом соде́лай моли́твами твои́ми, / чту́щих тя.

Богородичен: Роди́тельнице Безму́жная, / Ма́ти Христа́ Бо́га, Де́во Мари́е, / мо́лим Тя, Госпоже́, / спаси́ рабы́ Твоя́ от всех зол.

Песнь 4.

Ирмос: Вознесе́на Тя ви́девши Це́рковь на Кресте́, / Со́лнце пра́ведное, / ста в чи́не свое́м, / досто́йно взыва́ющи: / сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Лучеза́рными све́тлостьми Пресвяты́я Тро́ицы просия́л еси́, о́тче Иоа́нне, / я́ко ма́слина плодови́та в дому́ Бо́жии еле́ем трудо́в твои́х. / И ны́не в неизглаго́ланной ра́дости пребыва́я, / посеща́й нас моли́твами твои́ми, / чту́щих тя.

Богому́дре о́тче Иоа́нне, / чи́стая твоя́ душа́ с ли́ки святы́х на Небесе́х предстои́т Христу́ Бо́гу, ра́дуяся. / Те́мже мы святу́ю твою́ па́мять пе́сньми почита́ем / и мо́лим тя спасти́ся нам.

Житие́ твое́ на земли́, блаже́нне Иоа́нне, / я́ко со́лнце возсия́, / ны́не же, на Небесе́х предстоя́ Го́сподеви, мо́лишися за ны. / Зде же от гро́ба твоего́ чуде́с лучи́ исцеле́ния прие́млюще, / мо́лим тя: / просвети́ нас Невече́рним Све́том моли́твами твои́ми.

Богородичен: Я́ко заче́нши Преве́чное из Безнача́льнаго Отца́ Сло́во, / пло́тию ро́ждши па́че сло́ва, Де́во Ма́ти, Преве́чнаго Бо́га. / Того́ моли́ спасти́ся рабо́м Твои́м.

Пе́снь 5

Ирмос: Ты, Го́споди, мой свет, / в мир прише́л еси́. / Свет Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения / ве́рою воспева́ющих Тя.

Свети́ло пресве́тлое от Бо́га возсия́л еси́, о́тче Иоа́нне, / в преимени́том гра́де Росто́ве / и в доброде́тельных све́тлостех, чудесы́ просия́л еси́. / Те́мже тя прославля́ем, па́мять твою́ почита́юще.

Яви́лся еси́ во гра́де Росто́ве земны́й А́нгел / и Небе́сный челове́к, / подава́я всем исто́чник благоче́стия и ми́лости, / да́руя по преставле́нии же душа́м на́шим спасе́ние и телесе́м исцеле́ние.

Ко́е похвале́ние принесе́м ти, честны́й о́тче Иоа́нне, / ви́дя и слы́ша блаже́нное твое́ житие́ и терпе́ние. / Я́ко и ны́не приходя́ще к тебе́ / прие́млем неоску́дно исцеле́ние и здра́вие, / и что ти возда́мы, не ве́мы, / но то́кмо глаго́лем: / ди́вен Бог во святы́х Свои́х, / творя́й чудеса́ Еди́н.

Богородичен: Всесвята́я Богоро́дице, / во вре́мя живота́ моего́ не оста́ви мене́, / челове́ческому предста́тельству не вве́ри мя, / но Сама́ заступи́ и поми́луй мя.

Песнь 6.

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, / Це́рковь вопие́т Ти, / от бесо́вския кро́ве очи́щшися, / ра́ди ми́лости от ребр Твои́х / исте́кшею Кро́вию.

Богому́дре и всеблаже́нне Иоа́нне, / смиренному́дрием, терпе́нием и по́двиги, возжеле́л еси́ Небе́снаго Ца́рствия. / Ны́не же, предстоя́ со все́ми святы́ми Царе́ви Си́лам, / моли́ за ны спасти́ся рабо́м Твои́м.

Бога́тства Небе́снаго возжела́л еси́, / земну́ю сла́ву и бога́тство ни во что́же вмени́в, обре́т Ца́рство Небе́сное, / нетле́нным и ве́чным бога́тством обогати́лся еси́, / и нас спаси́ моли́твами от всех зол.

Посо́бием и вселе́нием в тя Пресвята́го Ду́ха, о́тче Иоа́нне, / на земли́ терпе́нием побежда́я бесо́вския полки́, / обре́л еси́ вене́ц нетле́нный от Христа́ Бо́га и Спа́са душ на́ших. / Моли́ за ны спасти́ся рабо́м твои́м.

Богородичен: Пое́м Тя, Де́во, Богома́ти Чи́стая, Мари́е, / па́че рождества́, Твое́ Богому́жное Рождество́ и нетле́нную чистоту́, / и́бо сочета́ся де́вство и Рождество́.

Конда́к, глас 8:

Христо́вою любо́вию уязви́ся, о́тче Иоа́нне блаже́нне, / вы́шния красоты́ жела́я, / земна́я же вся презре́ и ни во что́же вмени́. / И на земли́ а́нгельское житие́ препроводи́, / в ве́чный поко́й дости́же, / иде́же глас пра́зднущих, / с ни́миже моли́ся за ны. / И душа́м на́шим проще́ние, / и телесе́м исцеле́ние да́руй.

Ин конда́к, глас 2:

Христо́вою любо́вию уязви́ся о́тче Иоа́нне блаже́нне, / вы́шния красоты́ жела́я, / земна́я же вся презре́ и ни вочто́же вмени́, / и на земли́ а́нгельское житие́ име́я, / пресели́лся еси́ в ве́чный поко́й, / иде́же предстоя́ Христу́ Бо́гу / моли́ спасти́ся нам и всему́ христиа́нскому ро́ду я́ко да зове́м ти: / ра́дуйся преблаже́нне о́тче Иоа́нне.

И́кос:

Ка́ко возмогу́ аз, окая́нный, воспе́ти равноа́нгелыюе житие́ твое́ на земли́: / целому́дрие, терпе́ние / и те́плыя е́же ко Христу́ любве́. / По отше́ствии же твое́м к Бо́гу, / с ве́рою приходя́щим ко гро́бу твоему́, подае́ши исцеле́ние. / И что ти принесе́м, но то́чию мо́лим тя и си́це вопие́м: / ра́дуйся, честны́й о́тче наш Иоа́нне блаже́нне. / Ты бо еси́ гра́ду на́шему похвала́ и утвержде́ние, / боля́щим исцеле́ние / и душа́м на́шим спасе́ние.

Песнь 7.

Ирмос: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, / любо́вию благоче́стия па́че, / не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: / благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Све́тло сия́ющим / спаси́тельным бога́тством на земли́ обогати́лся еси́, блаже́нне о́тче Иоа́нне, / всели́лся в Боже́ственный град Росто́в / и причти́лся еси́ с ли́ки пра́ведных в ве́чное ра́дование. / Моли́ся за ны, пою́щих: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Боже́ственными веле́нии и уче́нии одея́вся в смысл безстра́стный и моли́твенный, / вни́де во двор ове́ц Па́стыря Небе́снаго, / иде́же ли́ки святы́х веселя́ся пою́т: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Ди́вен еси́ Бог наш, / я́ко и ко́сти на́ги де́йствуют в ми́ре чудеса́ и подаю́т исцеле́ния, / да благослови́м Го́спода пою́ще: благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Богородичен: Безневе́стная Чи́стая Браконеиску́сная Де́во, / Ма́ти Христа́ Бо́га, / моли́ Того́ о спасе́нии пою́щих: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Песнь 8.

Ирмос: Ру́це распросте́р Дании́л, / львов зия́ния в ро́ве затче́; / о́гненную же си́лу угаси́ша, / доброде́телию препоя́савшеся, / благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: / благослови́те вся дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Благи́м смиренному́дрием твои́м / ум свой простира́я к Вы́шнему, / Боже́ственным призыва́нием вни́де в ра́дость Го́спода своего́, / хваля́ и благословя́ Христа́ во ве́ки.

Мольба́ми твои́ми и благоду́шным терпе́нием, / ду́шу твою́ и те́ло очи́стив от вся́кия скве́рны, / обре́л еси́ ве́чный поко́й, / иде́же есть веселя́щихся и сла́вящих Христа́ во ве́ки.

После́довал еси́, о́тче, отце́м, Иоа́нне блаже́нне, / и́же Христа́ ра́ди на земли́ мно́ги ско́рби претерпе́вый / и Боже́ственная веле́ния вся соверши́вше. / Ты же тле́нная вся мудрова́ния от себе́ отве́ргл еси́, / тем Небе́сное Ца́рство насле́дова во ве́ки.

Богородичен: Я́ко Цари́цу Царя́ всех Бо́га Ро́ждшую, / ве́рнии со Арха́нгелом Благослове́нную возвели́чим Ма́терь Бо́жию: / ра́дуйся, Ма́ти Творца́ тва́ри.

Песнь 9.

Ирмос: Ка́мень нерукосе́чный / от несеко́мыя горы́ Тебе́, Де́во, / краеуго́льный отсече́ся, / Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. / Тем, веселя́щеся, Тя, Богоро́дице, велича́ем.

Ра́нами и наруга́нием от бесо́в и лука́вых челове́к, / моли́твенным терпе́нием свои́м, / вра́жия полки́ побежда́я по́мощию Свята́го Ду́ха, / всели́лся еси́ к Невече́рнему Све́ту Бо́жия благода́ти. / Тем тя, хва́ляще, ублажа́ем.

Посреде́ ми́ра живы́й / и вся стре́лы лука́ваго диа́вола сокруши́в, / моли́твами твои́ми дости́гл еси́ го́рняго Иерусали́ма, / предстоя́ Христу́ Бо́гу за чту́щия тя.

Мо́лим тя, блаже́нне Иоа́нне, / моли́ Христа́ Бо́га, и Пречи́стую Богоро́дицу, / и Предте́чу Иоа́нна, и всех святы́х, / пода́ти правосла́вным христиа́ном здра́вие / и побе́ду на вся ви́димыя и неви́димыя враги́ / и жела́ние о исполне́нии соверше́нства во ве́ки веко́в.

Богородичен: И́же нас ра́ди рожде́йся от Де́вы, Христе́ Бо́же, / и за ны распя́тся / и сме́ртию смерть разруши́вый, / моли́твами Богоро́дицы и всех святы́х, поми́луй и спаси́ нас.

Свети́лен:

Процве́л еси́, я́ко фи́никс, Дави́дски, о́тче, / и оби́тель яви́лся еси́ Ду́ха Пресвята́го. / И сла́вна тя вселе́нней показа́, о нас непреста́нно моли́, / почита́ющих ве́рою пречестну́ю па́мять твою́, преподо́бне Иоа́нне.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

От Бо́га ми́рови пода́нных благи́х, / Ты вина́ была́ еси́, Богоро́дице, / но и ны́не моли́ о о́бщем спасе́нии благопреме́ннаго Бо́га.

Молитва блаженному Иоанну Власатому, Ростовскому чудотворцу

О, всесвяты́й уго́дниче Христо́в, Иоа́нне преблаже́нне! Услы́ши на́с, моля́щихся тебе́ и прибега́ющих под кро́в тво́й, яви́ на на́с (имена́) мно́гую твою́ ми́лость и исхода́тайствуй на́м от Всевы́шняго богоприя́тными твои́ми моли́твами вся́ поле́зная ко спасе́нию ду́ш и теле́с на́ших: сохрани́ прихо́д на́ш и лю́ди, живу́щия в не́м, от вся́каго озлобле́ния по́мощию твое́ю. Те́мже святу́ю твою́ па́мять чту́ще воспе́ти тебе́ дерза́ем сицева́я: ра́дуйся, христиа́н все́х те́плый к Бо́гу моле́бниче; ра́дуйся, прихо́ду на́шему похвало́ и утвержде́ние; и я́коже ны́не, та́ко и при кончи́не на́шей испроси́ у Христа́ Бо́га обрести́ на́м ве́лию ми́лость.

Блаженному преподобному Иоанну Милостивому Власатому, Ростовскому