Шрифт

16 сентября.

Канон Преподобному Феоктисту, спостнику великого Евфимия.

Преподобному Феоктисту, спостнику великого Евфимия

Тропа́рь, гла́с 8:

Сле́з твои́х тече́ньми пусты́ни безпло́дное возде́лал еси́, и и́же из глубины́ воздыха́ньми во сто́ трудо́в уплодоноси́л еси́, и бы́л еси́ свети́льник вселе́нней, сия́я чудесы́, Феокти́сте, о́тче на́ш, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кано́н преподо́бнаго, гла́с 8.

Пе́снь 1.

Ирмос: Посе́ченый несеко́маго пресече́, и ви́де со́лнце зе́млю, ю́же не ви́де, лю́таго врага́ вода́ потопи́, и непроходи́мое про́йде Изра́иль. Пе́снь же воспева́шеся: Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Безстра́стия жела́нием сре́чемь, пло́ти взыгра́ния, о́тче, увяди́л еси́, Феокти́сте му́дре, Бо́гом помога́емь. И ны́не на́м све́та мы́сленнаго испо́лнитися помоли́ся Го́споду, пою́щим: сла́вно бо просла́вися.

Прилепи́вся тебе́ вели́кий Евфи́мий боже́ственною, о́тче, любо́вию, и, спребыва́я, Феокти́сте, кре́пко, стезю́ воздержа́ния про́йде де́тельне и́стинно и тебе́ совзыва́ше: Го́споду пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Подтесни́л еси́ те́ло, преблаже́нне, и стра́сти плотски́я, о́тче, порабо́тив, Феокти́сте, я́ко прия́л еси́ све́тлость благода́ти и, се́ю просвети́вся, боже́ственне взыва́л еси́: Го́споду пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Богородичен: Тя́ спасе́ния наде́жду иму́ще, Де́во Ма́ти Бо́жия, Сло́во я́ко ро́ждшую, богоразу́мно прему́дрии в воздержа́нии просия́ша, Евфи́мий, любе́зный все́м, и боже́ственный Феокти́ст, Го́споду зову́ще: сла́вно бо просла́вися.

Пе́снь 3.

Ирмос: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Пло́ть у́бо умертви́л еси́ твою́ воздержа́нием, преподо́бне, ду́шу же Боже́ственных благода́тей дарова́ньми просвети́л еси́.

Все́ у́бо жела́ние ко Влады́це твоему́ обрати́л еси́, я́ростию же на де́моны, богоно́се, вооружи́лся еси́.

Богородичен: Пе́ния воспева́юще, богонауче́ннии, Влады́чице, Тя́ по́стницы, я́ко Бо́га ро́ждшую, Богоро́дицу просла́виша.

Пе́снь 4.

Ирмос: Все́л еси́ на ко́ни, апо́столы Твоя́, Го́споди, и прия́л еси́ рука́ма Твои́ма узды́ и́х, и спасе́ние бы́сть ежде́ние Твое́ ве́рно пою́щим: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Прему́дрости пе́рвыя ты́ рачи́тель яви́лся еси́, прему́дре: житие́ бо непоро́чно пожи́л еси́, очище́н изря́дне душе́ю и мы́слию, согла́сно взыва́я: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Очи́стив у́м тво́й от страстны́я молвы́, сла́вне, и чу́вства му́дре упра́вив, к нему́тней тишине́, о́тче, устреми́лся еси́, усе́рдно воспева́я: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Земны́я печа́ли воздержа́тельно оттря́с, небе́сныя наде́жди стяжа́ Тво́й уго́дник, Влады́ко, боже́ственный Феокти́ст со Евфи́мием, поя́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богородичен: Яко яви́лся еси́ в ми́ре от Де́вы, я́ко Челове́к, дарова́л еси́ побе́ду преподо́бным Твои́м: Твои́м бо Кресто́м де́моны си́и прогна́ша, ве́рою зову́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Пе́снь 5

Ирмос: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

Умертви́ на́ша мудрова́ния, Человеколю́бче, и плотска́я взыгра́ния благоприя́тными преподо́бнаго Твоего́ моли́твами. [Дважды.]

Свы́ше на́с назира́еши, всеблаже́нне, и управля́еши житие́ на́ше, соверша́ющих любо́вию, му́дре, па́мять твою́.

Богородичен: Сообита́тельная дво́ица, преизря́дная и богозва́нная, воплоще́ннаго из Де́вы Чи́стыя Бо́га пропове́дует, неизрече́нно на́м возсия́вшаго.

Пе́снь 6.

Ирмос: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя.

Яко со́лнце, су́щим на земли́ возсия́л еси́, све́том благоче́стия просвеща́я и доброде́телей разсева́я сия́ние, и целому́дрия уча́ све́тлости, Феокти́сте, твои́ми моли́твами и ны́не вселе́нную умири́. [Дважды.]

Богому́дрым по́мыслом ублажи́вся, я́же на земли́ преоби́дел еси́ вся́, и небе́сное, преблаже́нне о́тче, насле́дие, всему́дре, предразсуди́л еси́, Феокти́сте, и ны́не я́ве на небесе́х живе́ши, ра́дуяся.

Богородичен: Привлеко́стеся добро́тою любве́ Христо́вы, благоле́пныя и боже́ственныя, пло́тию я́вльшагося в ми́ре от Святы́я Чи́стыя Богома́тере, и яви́стеся мона́хов изве́стнаго жития́ прописа́ния.

Седа́лен преподо́бнаго, гла́с 4.

Отце́в нача́льник наре́клся еси́ и ми́ру бы́л еси́ пресве́тлое свети́ло, преподо́бне о́тче Феокти́сте. Те́м непреста́нно чти́м па́мять твою́.

Слава И ны́не, Богородичен:

Пречи́стыя ру́ки Твоя́, Де́во Ма́ти, просте́рши, покры́й упова́ющия на Тя́ и Сы́ну Твоему́ зову́щия: все́м пода́ждь, Христе́, ми́лости Твоя́.

Пе́снь 7.

Ирмос: Отроцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Все́м жела́нием прилепи́вся воздержа́нием тве́рдым твоему́ Влады́це, Того́ ны́не пита́ешися сия́нии, зовы́й: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Пло́д боже́ствен Влады́це прине́сл еси́ житие́ твое́, треблаже́нне, и же́ртву прия́тну и непоро́чну, зовы́й: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Коне́ц боле́зней обре́л еси́, о́тче, наслажде́ние е́же в раи́, от те́снаго бо пути́ дости́гл еси́ к простра́нству Ца́рствия, всему́дре, благословя́ Христа́ во ве́ки.

Богородичен: Се́ Де́ва боже́ственное Отроча́ породи́, Его́же ны́не богоно́снии позна́вше Бо́га и Го́спода, вопия́ху: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Пе́снь 8.

Ирмос: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

С похвала́ми быва́ет, богоно́се, па́мять твоя́: пра́вды бо яви́лся еси́ пита́тель, му́жества, му́дрости и целому́дрия, о́тче му́дре, Соде́телю и Изба́вителю взыва́я: де́ти, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоно́снаго вси́ благохвале́ньми почти́м, я́ко испо́лнена я́ве благода́ти и Боже́ственными сия́ньми просвеще́на изря́дне, Соде́телю и Изба́вителю вопию́ща: де́ти, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Во гро́бе те́ло твое́ святи́тель погребе́ и благоду́шия све́тлый тезоимени́т: ду́шу же Ангели на небеса́ принесо́ша, Соде́телю ра́достно песнопою́ще: де́ти, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богородичен: Любому́дрствовати вожделе́вше, Му́дрости жела́нием Ипоста́сныя, по́стницы богому́дрии, ми́ру, Всенепоро́чная, я́вльшияся, Отрокови́це, из Тебе́ и боголе́пно доброде́тели насади́вшияся, Юже де́ти благословя́т, свяще́нницы пою́т, лю́дие превозно́сят во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, Ангелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Струя́ми твои́х сле́з очи́стився, ны́не Све́та наслажда́ешися, Феокти́сте, Трисия́ннаго, Тому́ предстоя́ я́ве и отону́дными изря́днейше просвеще́н луча́ми, свы́ше назира́еши на́с, твою́ па́мять соверша́ющих, всеблаже́нне.

Любо́вию и наде́ждею вооружи́вся и ве́рно огражде́н, разори́л еси́ хи́трости и кова́рства вра́жия и, победи́тель бы́в, ны́не венцено́сец живе́ши с боже́ственными ли́ки Ангел и преподо́бных о́крест престо́ла Всецаря́.

Целому́дренно, и пра́ведно и благочести́во на земли́ с челове́ки пожи́вше, на небесе́х сия́ете, богому́дрии по́стницы, со безпло́тных чи́нми, Заре́ю пита́ющеся Богонача́льною, от Нея́же и по́двигов пра́ведно венцы́, я́ко победоно́сцы, прия́сте.

Богородичен: Боже́ственная, и богому́драя и свяще́нная дво́ице отце́в пресве́тлая, ва́шими мольба́ми ми́ру ми́р от Бо́га низпосла́тися проси́те и Це́рквам и́стинно единоу́мие и ве́ру, моли́твами благоприя́тными Богоро́дицы, преблаже́ннии.

Преподобному Феоктисту, спостнику великого Евфимия