Шрифт

16 сентября.

Канон Святому священномученику Анфиму, епископу Никомидийскому.

Святому священномученику Анфиму, епископу Никомидийскому

Тропа́рь, гла́с 4:

И нра́вом прича́стник, и престо́лом наме́стник апо́столом бы́в, дея́ние обре́л еси́, богодохнове́нне, в виде́ния восхо́д; сего́ ра́ди, сло́во и́стины исправля́я, и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве, священному́чениче Анфи́ме, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кано́н священному́ченика. Гла́с 8.

Пе́снь 1.

Ирмос: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Двоплете́н благоче́стия архиере́йства и страда́ния прие́м вене́ц, от Христа́ ублажа́ешися, пресла́вне.

Тебе́, Первопа́стырю, священноде́йственник Тво́й, я́ко незло́биво и чи́сто а́гня, беззако́нных рука́ми приведе́ся.

Разори́л еси́, иера́рше, еретико́в тве́ржи, благочести́вым дерзнове́нием, пропове́дав Тро́ицу несозда́нную.

Богородичен: Пречи́стая Богоро́дице, Яже воплоще́нное Присносу́щное и Пребоже́ственное Сло́во па́че естества́ ро́ждши, пое́м Тя́.

Пе́снь 3.

Ирмос: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Яви́лся еси́ священному́ченик, священноде́йствуя пе́рвее, преподо́бне, Изба́вителю: пото́м же я́ко же́ртву себе́ сама́го священноде́йствовал еси́.

Бы́л еси́ не нае́мник, но ве́рнейший па́стырь, преподо́бне, твою́ кро́вь пролива́я, боголюбе́зне, за ста́до твое́.

Изря́дне упа́сл еси́ Влады́ки твоего́ ста́до, архиере́е, те́м на ме́сте зла́чне всели́лся еси́.

Богородичен: Да́ждь на́м по́мощь мольба́ми Твои́ми, Пречи́стая, прило́ги отрева́ющи лю́тых обстоя́ний.

Седа́лен Анфи́ма, гла́с 1.

Кро́вь твоя́, му́дре, та́йно вопия́ше от земли́ к Бо́гу, я́ко Авелева, богому́дре: я́ве бо пропове́дал еси́ Тро́ицу Несозда́нную. Те́мже, Анфи́ме, па́стырски просия́в, отгна́л еси́ ересе́й зве́ри, я́ко храни́тель ве́ры.

Пе́снь 4.

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Волко́в собо́рища а́гнцы творя́ сло́вом, блаже́нне, умертви́лся еси́ те́лом, ду́х же пре́дал еси́ Го́споду.

Яко благово́нная и всечестна́я, Всецарю́ прия́тна же́ртва твоя́, и принося́щаго в богому́дрии, и приноша́емаго пребеззако́нными рука́ми.

Пома́зался еси́ у́бо, преподо́бне, свяще́нническою ма́стию пе́рвее, соверши́лся же еси́ второ́е страда́льческою твое́ю, о́тче, кро́вию.

Богородичен: Очище́ние на́м да́руй неве́дений, я́ко Безгре́шен, и умири́ ми́р Тво́й, Бо́же, моли́твами Ро́ждшия Тя́.

Пе́снь 5

Ирмос: Утренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Безкро́вну Же́ртву прине́сл еси́ Го́споду, сама́го же себе́ кро́вию плодоприне́сл еси́, Анфи́ме.

Ду́х тя́ Боже́ственный просвети́, иера́рше; те́м пресла́вную торжеству́ем па́мять твою́.

Боже́ственный у́бо тво́й язы́к иска́па спасе́ние, то́к же кро́ве твоея́ духо́вное ра́дование.

Богородичен: Ути́ши непостоя́нную бу́рю страсте́й мои́х, Бо́га Ро́ждшая Ко́рмчию и Го́спода.

Пе́снь 6.

Ирмос: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Крести́л еси́ водо́ю лю́ди и Святы́м Ду́хом, я́коже крести́лся еси́, крести́лся же еси́ и твое́ю, о́тче, кро́вию.

Яко розга́ Лозы́ жи́зненныя, избра́н и че́стен, мно́жайший израсти́л еси́ Влады́це твоему́ пло́д, всеблаже́нне.

Не преста́й, моле́ния творя́ ко Христу́, блаже́нне, о ста́де твое́м и кро́вь предложи́в моле́бную.

Богородичен: Хра́м Тя́ Бо́жий, и киво́т, и черто́г одушевле́н, и две́рь небе́сную, Богоро́дице, ве́рнии, возвеща́ем.

Конда́к, гла́с 4.

Во свяще́нницех благоче́стно пожи́в и муче́ния пу́ть сконча́в, и́дольская угаси́л еси́ служе́ния, побо́рник бы́в твоему́ ста́ду, богому́дре. Те́мже тя́ и почита́ем ны́не, та́йно вопию́ще: от бе́д изба́ви на́с твои́ми моли́твами, приснопа́мятне Анфи́ме.

Икос:

Пода́в мне́ зна́ние Боже́ственное, мра́к неве́дения от моего́ се́рдца отжени́ моли́твами твои́ми, я́ко да пою́ твою́ ве́рно святу́ю па́мять, в не́йже Ангельстии ли́цы с му́ченическими дне́сь веселя́тся боже́ственне и челове́цы пе́сньми похва́льными твою́ главу́, я́коже цве́ты спле́тше, венча́ют досто́йно, прося́ще от тебе́ прия́ти согреше́ний оставле́ние и злы́х жития́ реше́ние, враго́в же ви́димых изба́витися и неви́димых твои́ми моли́твами, о́тче на́ш Анфи́ме.

Пе́снь 7.

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Яко до́брая и я́ко ту́чная же́ртва твоя́ яви́ся, преблаже́нне Анфи́ме: Самому́ бо Влады́це кро́вию прине́слся еси́, принося́й безкро́вная, — отце́в, — вопия́, — Бо́же, благослове́н еси́.

Пасы́йся и упа́с, отобою́ду, о́тче, бога́тство собра́л еси́, и, сие́ снабде́в, соблю́л еси́ печа́тию страда́ния, поя́ Христу́: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

В ве́рных це́ркви Триипоста́сное Естество́ богосло́вил еси́ и, пред се́ю, богоно́се, непра́ведных судо́м убива́емь, пе́л еси́: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен: От де́вственнаго чре́ва вопло́щься яви́лся еси́ на спасе́ние на́ше. Те́мже, Твою́ Ма́терь ве́дуще Богоро́дицу, благода́рно взыва́ем: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмос: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и Ангельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Священному́ченика благосла́внаго в па́мяти, ве́рнии, весели́теся, вопию́ще: Тя́ превозно́сим, Христе́, во ве́ки.

Иера́рха му́ченическим зря́ще благоле́пно укра́шена венце́м, Го́спода пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Тро́ицы уго́дника и кро́вь Тоя́ ра́ди излия́вшаго почти́м, Го́спода пою́ще и превознося́ще во вся́ ве́ки.

Богородичен: Свеща́тельну Тя́ и златоза́рну всели́выйся в Тя́ Све́т Непристу́пный, Де́во, показа́ свещу́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́, Рождество́ Присноде́вы, в на́ше ве́рных спасе́ние, пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Ты́ у́бо овца́м па́стырь ве́рен показа́лся еси́, Па́стырю же овча́ приве́лся еси́ на же́ртву и сугу́бу прия́л еси́ сла́ву, те́м тя́ честву́юще ублажа́ем.

Ты́ начерта́ния воздержа́нием, преблаже́нне, благоче́стия шары́ себе́ вообрази́в, и́стинно по Бо́жию о́бразу ду́шу твою́ показа́л еси́, блаже́нне.

Твоя́ преда́ния, о́тче, невре́дна соблюда́юще и страда́ние честву́юще, благоче́стно Тро́ицу во Еди́ном Божества́ Естестве́ пе́сньми непреста́нно блажи́м.

Богородичен: Противля́ющихся, Христе́, Твое́й Це́ркви мы́шцы сокруши́ Богоро́дицы ра́ди, да Тя́ непреста́нно велича́ем.

Свети́лен.

Ли́к приведи́ дне́сь ле́тный ве́сь, Никомиди́йский, ра́дуяся, гра́де, до́браго па́стыря твоего́, и взыгра́й, назира́теля име́яй, соблюда́юща тя́, вре́да вра́г вы́шша.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Со апо́столы моли́, Богоро́дице, Твоего́ Сы́на и Го́спода поми́ловатися все́м пою́щим Тя́, и сла́вящим, и во ико́нах Тя́ честву́ющим, и покланя́ющимся досто́йно, и любо́вию облобыза́ющим.

Святому священномученику Анфиму, епископу Никомидийскому