Шрифт

14 сентября.

Канон Святым мученицам 40 женам и святому Аммуну диакону учителю их.

Святым мученицам 40 женам и святому Аммуну диакону

Кано́н святы́х же́н. Гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Тве́рдо на противобо́рца подвиза́стеся, му́ченицы, посто́м у́бо пе́рвее, второ́е же кро́вным страда́нием, сего́ ра́ди ва́ша па́мяти ве́рою почита́ем.

Уязви́вшеся любо́вию на́с ра́ди Претерпе́вшаго Кре́ст же и сме́рть, Сего́ стопа́м после́доваша святы́я жены́, плотску́ю не́мощь забы́вше.

Еллинския же́ртвы и де́монская водруже́ния ору́жием ве́ры низложи́сте и принесо́стеся ко хра́му небе́сному, сосу́ди одушевле́ннии, му́ченицы всечестни́и.

Богородичен: Укре́пльшеся благода́тию от Твоея́ Возсия́вшаго утро́бы, Всенепоро́чная, отрокови́цы де́вы отрази́ша му́к треволне́ние и в сле́д Тебе́ приведо́шася, ра́дующеся.

Пе́снь 3.

Ирмос: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Кре́постию всеси́льною укрепля́еми, противобо́рцев попра́сте си́лу, сего́ ра́ди я́ко победоно́сицы от Христа́ венча́стеся.

Яви́шася зве́рская зия́ния Боже́ственною си́лою Христо́вою неде́йственна: и изба́вистеся, богоно́сицы, невреди́мы, Бо́га почита́юще.

Воззре́нием к Бо́гу обожа́еми, многобо́жия хла́д отри́нусте и к теплоте́ вы́шния сла́вы, страстоно́сицы, достиго́сте.

Богородичен: Зна́юще благоче́стно, пропове́даем Тя́ всеи́стинную Бо́жию Ма́терь, Всенепоро́чная: Тобо́ю бо на́м Созда́тель приобщи́тися сподо́би.

Пе́снь 4.

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, при́иде Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Претерпе́вше му́ки и сокруше́ние те́ла разли́чными о́бразы, раздробле́ние же уде́с и опале́ние, небе́сная селе́ния насле́довасте, насла́ждшеся дре́ва жи́зни, досточу́днии.

Деви́ц блаже́нных по́двигу удиви́шася небе́сныя си́лы, я́ко врага́ победи́ша в же́нстем естестве́, укрепля́еми си́лою от Жены́ Возсия́вшаго.

Отве́ргше ми́ра суету́ всю́, Бо́гу Еди́ному все́ю душе́ю прилепи́стеся, те́м воздержа́ния боле́зни и страда́ния претерпе́сте, неве́сты Христо́вы терпели́вии.

Прекре́пкое я́ко ору́жие кре́ст обнося́ще, к сопоста́тным противоста́сте ополче́нием, со Христо́м же побе́ду отнесо́сте, победи́вшим ми́р си́лою Божества́.

Богородичен: Сни́де, я́ко до́ждь на руно́, во утро́бу Твою́, богоглаго́ливый дре́вле рече́ проро́к, Всенепоро́чная, Его́же во дву́ существу́ родила́ еси́, Ему́же взыва́ем: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Пе́снь 5

Ирмос: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Яко а́гницы непоро́чныя, я́ко же́ртвы прия́тныя, Агнцу и́стинному и Па́стырю, му́ченицы, принесо́стеся приноше́ния всебога́тая и прия́тна всесожже́ния.

Умерщвле́ни бы́вше те́лом, ожи́сте душе́ю, Умертви́вшему кре́пость сме́рти, му́ченицы, я́ко уподо́бльшеся, и кресту́, и сме́рти, и стра́сти во́льней.

Еди́н ра́зум иму́ще в телесе́х мно́гих, Еди́наго Го́спода Иису́са, разли́чными ра́нами стру́жеми и огне́м сожига́еми, испове́даху богому́дрыя.

Богородичен: Воздви́гни па́дша мя́ в ро́ве искуше́ний и упра́ви, Бо́га Ко́рмчию Ро́ждшая, еди́на Всенепоро́чная, пе́рвее соедини́вшаго разстоя́щияся бла́гостию.

Пе́снь 6.

Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Разраже́на и нога́ми же́нскими попира́ема, зря́щи прама́терь, боже́ственне ра́дуется, ту́ю ле́стию из рая́ пе́рвее изгна́вшего.

Воздержа́нием к страда́нию усе́рдно совоку́пльшеся, Жениху́ ду́ш ны́не нетле́нне совокупи́стеся, и в черто́зе Боже́ственнем, ра́достною душе́ю водворя́етеся.

Возвыша́емая му́к свере́пая волне́ния, му́чениц корабле́й потопи́ти не возмого́ша: держа́вною бо руко́ю к Боже́ственным приста́нищем достиго́ша.

Богородичен: Глаго́лов Твои́х сбытия́ зря́щи, возвели́чи наипа́че, Богома́ти, Тя́ Возвели́чившаго, ро́ди бо вси́ Тя́ ны́не и́стинно ублажа́ют.

Седа́лен святы́х же́н, гла́с 1.

Агницы слове́сныя, Агнцу и Па́стырю приведо́стеся ве́рно муче́нием, тече́ние соверши́вше и ве́ру соблю́дше. Те́м ра́достно дне́сь восхваля́ем, досточу́днии, свяще́нную ва́шу па́мять, Христа́ велича́юще.

Пе́снь 7.

Ирмос: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Ко́ль непобеди́мо твое́ мудрова́ние, Амму́не богоно́се: и́бо, нача́льник ли́ка де́в, му́к не убоя́лся еси́, с ни́ми скончева́яся, я́ко диа́кон и таи́нник боже́ственныя сла́вы, пе́л еси́: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц, благослове́н еси́.

Яко невестоводи́тель му́др, словесы́ помазу́еши му́жества, к Жениху́ взира́ти и плотски́я терпе́ти боле́зни, зову́щия му́ченицы: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц, благослове́н еси́.

Да не облени́мся, се́ отве́рзеся три́знище, отрокови́цы, ста́нем му́жески, Христо́с венцы́ простира́ет, те́ла на́шего не пощади́м, вопия́ху до́блии на три́знищи: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц, благослове́н еси́.

Богородичен: Благослове́н Пло́д благослове́ннаго чре́ва Твоего́, Его́же благословя́т небе́сныя си́лы и челове́честии собо́ри, на́с Изба́вльшаго кля́твы дре́вния, Благослове́нная.

Пе́снь 8.

Ирмос: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Све́тлы себе́ от крове́й ри́зы му́ченических обложи́сте, совле́кшеся и́стинно тле́емаго греха́ми челове́ка и воспева́юще: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Оби́льнаго све́та светоли́тиями, Со́лнца мы́сленнаго Боже́ственными светлостьми́, му́ченицы, освеща́еми, но́щь претеко́сте безбо́жия, пою́ще единомышле́нием души́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Яко а́гницы, я́ко нескве́рныя ю́ницы, я́ко боже́ственныя голуби́цы, я́ко самово́льная заколе́ния, приведо́стеся, му́ченицы, Зижди́телю, и я́ко же́ртвы непоро́чны, согла́сно пою́ще: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Повеле́нием мучи́телей пребеззако́нных непра́ведную подъя́сте сме́рть, на у́ды ссеца́еми, па́лицами сокруша́еми, неми́лостивне бие́ми, огне́м всесожига́еми, мече́м посека́еми; те́м безсме́ртная прия́сте с ра́достию бога́тная воздая́ния.

Богородичен: Во сле́д Тебе́ теко́ша жены́, Мѵ́ра благово́ннаго ве́дуще, Всечестна́я Богоневе́сто, еди́на Неискусобра́чная, из утро́бы Твоея́ возсия́вшаго Единоро́днаго Сы́на, и с Тобо́ю ца́рствуют и́стинно, песносло́вяще Христа́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Ева у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́, те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Подаю́т исцеле́ний то́ки тре́бующим, я́ко от исто́чника Всеблаже́нныя, уставля́ют па́губу неду́гов и страсте́й отгоня́ют зно́й, сердца́ боголюби́вых напая́ют к благопло́дию боже́ственных де́яний.

Боже́ственный диа́кон Амму́н, Келси́на же, и к си́м четы́редесять боже́ственныя и богому́дрыя жены́, пострада́вше зако́нно, венча́шася и ны́не со Ангелы лику́ют, я́же по до́лгу ублажа́ем.

Вознесо́стеся, держа́ву на враги́ взе́мше, и Ангелом уподо́бистеся, дре́ва наслажда́етеся невозбра́нно жи́зненнаго в раи́, богоневе́сты, исто́чник ны́не до́брых прия́сте, о ми́ре моля́щеся.

Богородичен: Му́дрости вмести́лище па́че ума́ лу́чшаго яви́лася еси́, Отрокови́це непоро́чная, одушевле́н Престо́л же и две́рь; те́м я́ко Цари́цу возлюби́ша де́вы Тя́, Де́во, в сле́д Тебе́ приведо́шася, Богоотрокови́це.

Стихира святы́х же́н, гла́с 2.

Егда́ стра́стию Твое́ю, Го́споди, вселе́нную утверди́л еси́, тогда́ и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, жены́ му́жествоваша на горча́йшаго мучи́теля, и побежде́ние ма́тернее испра́вивше, па́ки в сла́дости ра́йстей бы́ша, в сла́ву Твою́, ро́ждшагося от Жены́, и спа́сшаго ро́д челове́ческий.

Святым мученицам 40 женам и святому Аммуну диакону