Шрифт

9 октября.

Канон Преставлению святого апостола и евангелиста Иоанна Богослова.

апостола и евангелиста Иоанна Богослова

Тропа́рь, гла́с 2.

Апо́столе, Христу́ Бо́гу возлю́бленне, ускори́ изба́вити лю́ди безотве́тны: прие́млет тя́ припа́дающа, Иже па́дша на пе́рси Прие́мый. Его́же моли́, Богосло́ве, и належа́щую мглу́ язы́ков разгна́ти, прося́ на́м ми́ра и ве́лия ми́лости.

Стихи́ра, гла́с 2:

Богосло́ве де́вственниче, учениче́ возлю́бленне Спа́сов, моли́твами твои́ми на́с спаса́й, мо́лимся, от вся́каго вре́да, я́ко твое́ есмы́ ста́до.

Кано́н апо́стола. Гла́с 2.

Пе́снь 1.

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Ца́рство небе́сное, блаже́нне, е́же пропове́дал еси́, восприи́м и Сло́ву собесе́дник бы́в небе́сному, ве́рующия честно́му твоему́ пропове́данию и богосло́вию, твои́ми моли́твами сохрани́.

Кре́пок смы́сл явля́я, о все́х небре́гл еси́ су́щих на земли́ и у́з естества́, и Сло́ву, всему́дре, слове́сне же и у́мне сопребыва́я, от безслове́сия безслове́сне живу́щия свободи́л еси́.

Небе́сных ра́зум прии́м богослове́снейше, Бо́га Сло́ва пропове́дал еси́: в нача́ле бе́ Сло́во, и Сло́во бе́ к Своему́ Роди́телю, и Бо́г бе́ Сло́во, благовеству́я, научи́л еси́.

Богородичен: Отрокови́ц боже́ственных ли́к, боже́ственнейше в жена́х Тя́ до́брую воспева́ют, Богоро́дице Влады́чице, добро́тами укра́шену Божества́, добротвори́тельное бо Сло́во па́че сло́ва родила́ еси́.

Пе́снь 3.

Ирмос: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко кри́н, Го́споди, язы́ческая неплодя́щая, Це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Тро́ицы яви́л еси́ богосло́вным язы́ком твои́м ю́же па́че ума́ та́йну, Иоа́нне богоблаже́нне, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Язы́к тво́й бы́сть Пи́сьменника тро́сть, Всесвята́го Ду́ха, богопи́санно зна́менующий честно́е твое́ и боже́ственное Ева́нгелие.

Му́дрости ты́ бе́здну поче́рпл еси́, всему́дре, возле́г богому́дренным дерзнове́нием на Прему́дрости Исто́чнице, и Сего́ богопропове́дник бы́л еси́.

Богородичен: Еди́ну Де́вствующую и Ма́терь чти́м, я́ко спасе́ния хода́таицу бы́вшу на́м, Всенепоро́чная, и ми́р изба́вльшую моли́твами Твои́ми.

Седа́лен, гла́с 8.

Прему́дрости на пе́рси возле́г и ра́зуму су́щих научи́вся, боже́ственно возгреме́л еси́: в нача́ле бе́ Сло́во, до́бре написа́в пе́рвый безнача́льное рождество́, и пропове́дал еси́ все́м Сло́ва воплоще́ние. Те́мже и язы́ком, я́ко мре́жею, улови́в язы́ки, благода́тию Ду́ха изуча́еши концы́ и просвеща́еши чудесы́, богосло́ве апо́столе, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х; и я́ко к те́плому Твоему́ заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному безсе́менно моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно, согреше́ний оставле́ние дарова́ти воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни Ангел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́, челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Сло́во тя́ Богосло́ва досто́йно показа́, Того́ Божества́ тайнонаучи́в, преизя́щнейше, и е́же по челове́ку строе́нию научи́в неизрече́нному.

Ум боже́ствен и де́вственно те́ло стяжа́в, хра́м бы́л еси́ живы́й же и одушевле́нный, сла́вне, и жили́ще Всепе́тыя Тро́ицы свяще́ннейшее.

Сыновство́м Пречи́стыя Де́вы почествова́лся еси́, де́вственниче блаже́нне, и бра́т показа́лся еси́ Избра́вшему тя́ и ученика́ Богосло́ва Соверши́вшему.

Богородичен: Исцеля́я Евы дре́внее преступле́ние, в Тя́, Всенепоро́чную и Пречи́стую, всели́ся Пребоже́ственный, всего́ мя, челове́ка, вообрази́ти па́дша.

Пе́снь 5

Ирмос: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо, Влады́ко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения приведе́ние и́мамы.

Небе́сный у́м, Богосло́ве, яви́лся еси́ благода́тию, ве́сь све́т бы́в е́же к Началосве́ту приближе́нием и чи́стым твои́м зре́нием, е́же к Нему́, обожа́емь.

Умо́м чи́стым, и святы́ми устна́ми, богодохнове́нне, и пречи́стыми усты́ твое́ Ева́нгелие пропове́дал еси́ и о́бщее спасе́ние все́м ве́рным предложи́л еси́.

Со Христо́м живы́й от младе́нства, орга́н благода́ти от Него́ предложе́н бы́л еси́, богосло́вии изобуча́емь и Тро́ичестей сла́ве па́че естества́ науча́емь.

Богородичен: Глаго́лы Твоя́ помина́юще, Тя́ ны́не блажи́м: Тобо́ю, Всенепоро́чная, блаже́нство неизрече́нное и жи́знь нестаре́ющуюся и́стинно прия́хом.

Пе́снь 6.

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Иису́с, Бо́г мо́й и Госпо́дь, твою́ чистоту́ прии́м и всесоверше́нную свя́тость, бра́та тя́, Богосло́ве, прия́т.

Венча́в свя́то житие́ твое́, си́це упова́в, Му́дрости возле́гл еси́ на пе́рси, сла́вне, и благода́ть отту́ду извле́кл еси́.

Вели́кая и боже́ственная сия́ния богосло́вия твоего́ всю́ просвети́ша, сла́вне, вселе́нную и све́том Трисо́лнечным озари́ша.

Богородичен: Не́бо простры́й во́лею, не́бо земно́е ино́е распростре́ Тя, Богома́ти Чи́стая, и из Тебе́ возсия́в, яви́ся.

Конда́к, гла́с 2:

Вели́чия твоя́, де́вственниче, кто́ пове́сть? То́чиши бо чудеса́, и излива́еши исцеле́ния, и мо́лишися о душа́х на́ших, я́ко богосло́в и дру́г Христо́в.

Икос:

Высоты́ небе́сныя уве́дети и мо́ря глубины́ испыта́ти де́рзостно е́сть и непости́жно, я́коже бо зве́зды исчи́слити и примо́рский песо́к невозмо́жно отню́д, си́це ниже́ я́же богосло́вова рещи́ дово́льно: толи́цеми того́ венцы́ Христо́с, его́же возлюби́, венча́, Ему́же и на пе́рси возле́г и на Та́йней ве́чери с Ни́м яде́, я́ко богосло́в и дру́г Христо́в.

Пе́снь 7.

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть, Христо́с же простре́ богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й благослове́н и препросла́влен.

Боже́ственным сия́я светоли́тием, Ду́ха Свята́го я́сно богосло́вил еси́, исходя́ща из Безнача́льнаго Отца́ и почива́юща в Сы́не неотхо́дно, я́ко Единосу́щна.

В тебе́, блаже́нне, положи́ пра́вды Со́лнце селе́ние, не́бо приснодви́жимо тя́ соде́лавый и богосло́вным твои́м язы́ком пропове́дуемый Христо́с, возлю́бленне, препросла́вленный.

Глаго́л твои́х си́ла, боже́ственное веща́ние изы́де, всеблаже́нне досточу́дне, и преми́рное твое́ Ева́нгелие всю́ объя́ше зе́млю догма́тов вели́чеством.

Богородичен: Пречи́стое зача́тие, нетле́нно Рождество́ Ты́ еди́на показа́ла еси́, Де́ва пребы́вши: Бо́га бо зачала́ еси́, над все́ми Су́щаго, Чи́стая, Челове́ка бы́вша, ве́рных на спасе́ние и избавле́ние.

Пе́снь 8.

Ирмос: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Якоже мо́лния све́тлая проходя́щи, вселе́нней, блаже́нне, яви́лся еси́, чистоты́ све́тлостию, де́вства же блиста́нием и благоче́стия догма́ты ми́р просвеща́я, возлю́бленне Христу́ Бо́гу.

Те́ло, и ду́шу, и у́м очи́стив, благовести́л еси́ небе́сное Христо́во Ева́нгелие, и Ангелом единожи́тель на небесе́х бы́в, зове́ши ны́не: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Сто́лп све́тел, возложе́ние же боже́ственно небе́снаго хра́ма бы́л еси́, и престо́л чу́вствия, и му́дрости прия́телище, богосло́вия орга́н, поя́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богородичен: Да кля́тву пе́рвую истреби́ши и сме́ртное осужде́ние дре́вле прама́тере, из Де́вы Богома́тере, Сло́ве Бо́жий, роди́лся еси́, все́м дарова́в безсме́ртие неги́блемо.

Пе́снь 9.

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Ны́не не в гада́ниих, но лице́м к лицу́ сла́дости пото́к зре́ти удосто́ился еси́, и реку́ ми́ра, и исто́чник безсме́ртия, и́мже ны́не напая́емь, наслажда́ешися обоже́ния.

Назе́мное проси́л еси́ седа́лище прия́ти от Христа́, но Он тебе́ пе́рси Своя́ да́рует, на ня́же возле́г, Богосло́ве, тве́рдым и пребыва́ющим седе́нием до́брым обогати́лся еси́, апо́столов украше́ние.

Му́дрости погаси́л еси́ е́ллинския безбо́жное, в нача́ле бе́ Сло́во, му́дре, провеща́в, и к Бо́гу бе́ Сло́во, и и́стинно Бо́г бе́ Сло́во, Имже вся́ бы́ша, ви́димая же и неви́димая.

Богородичен: Яко у́тро обрела́ся еси́ у́треннее в нощи́ жития́, де́вства заря́ми облиста́ющи, восто́к Со́лнца мы́сленнаго пра́вды на́м я́вльшая, Богома́ти Всечи́стая.

Свети́лен.

Яко душе́ю де́вственна тя́ и те́лом, блаже́нне, Сло́во избра́, Богосло́ве де́вственниче, и Того́ Божества́ чу́дна показа́ писца́ и слугу́, и́же и от земли́ преста́вился еси́, не у́мер, но в Бо́зе жи́в и безсме́ртен пребыва́я.

Сла́ва.

Гро́мов сы́н бы́в, челове́ком богосло́вил еси́, е́же в нача́ле бе́ Сло́во, апо́столе Иоа́нне; возлеги́й бо на пе́рси ве́рно Влады́ки твоего́ и отту́ду поче́рп богосло́вия струи́, тва́рь всю́ напая́еши.

И ны́не, Богородичен:

При Кресте́ Сы́на Твоего́ и Бо́га стоя́щи Всечи́стая со ученико́м де́вственником, се́, глаго́лет, сы́н Тво́й, услы́ша Созда́вшаго; ученику́ же: се́, глаго́лет, Ма́ти твоя́. С ни́мже Тя́ вси́ пое́м, Богороди́тельнице Де́во.

Стихи́ры гла́с 8.

Блаже́нне Иоа́нне всему́дре, / оби́льною теплото́ю Христо́вы любве́ / мно́жае все́х бы́л еси́ / ученико́в люби́мь Всеви́дцу Сло́ву / и судя́щему пра́выми ме́рами все́й вселе́нней, / чистоты́ и де́вства / добро́тами озари́вся / те́лом и по́мыслом, / богоблаже́нне.

Де́вства процвете́ние, / честны́х доброде́телей прия́тное жили́ще, / му́дрости орга́н, / Ду́ха хра́м, / светоно́сная уста́ благода́ти, / Це́ркве светле́йшее о́ко, / всечестна́го Иоа́нна / пе́сньми духо́вными ны́не восхва́лим, / я́ко служи́теля Христо́ва.

Богосло́вия во́ды, / на пе́рси возле́г, / му́дрости поче́рпл еси́ / и ми́р напои́л еси́, / Иоа́нне всеизя́щнейше, / Тро́ицы ве́дением / мо́ре изсуши́л еси́ безбо́жия, / сто́лп бы́в и о́блак одушевле́н, / наставля́я ны́ к небе́сному насле́дию.

Евангели́сте боже́ственне, / благи́х исто́чник, / Ца́рство недви́жное, / жи́знь ве́чную, и ра́дость неизглаго́ланную, / и зре́ния Боже́ственнаго наслажде́ние, / и богатода́тно Христо́ва дарова́ния, / у́м превосходя́й и челове́ческий по́мысл, / сы́не гро́мов, / благовеству́яй ми́ру, / уясни́л еси́.

Сла́ва, гла́с 8.

Благове́стниче Иоа́нне, равноа́нгельне, де́вственниче, богосло́ве, богонауче́нне, правосла́вно ми́ру пречи́стое ребро́, кро́вь и во́ду источи́вшее, пропове́дал еси́, и́мже ве́чную жи́знь обрета́ем душа́м на́шим.

И ны́не, богоро́дичен, гла́с то́йже:

Влады́чице, приими́ моли́твы ра́б Твои́х и изба́ви на́с от вся́кия ну́жды и печа́ли.

Молитва апостолу и евангелисту Иоанну Богослову

О, вели́кий и всехва́льный апо́столе и евангели́сте Иоа́нне Богосло́ве, напе́рсниче Христо́в, те́плый наш засту́пниче и ско́рый в ско́рбех помо́щниче! Умоли́ Го́спода Бо́га дарова́ти нам оставле́ние всех прегреше́ний на́ших, ели́ка согреши́хом от ю́ности на́шея во всем житии́ на́шем де́лом, сло́вом, помышле́нием и все́ми на́шими чу́вствы; во исхо́де же душ на́ших помози́ нам, гре́шным (Имена), изба́витися от возду́шных мыта́рств и ве́чнаго муче́ния, да твои́м ми́лостивным предста́тельством прославля́ем Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

апостола и евангелиста Иоанна Богослова