Шрифт

10 октября.

Канон Святому мученику Каллистрату и дружине его.

Святому мученику Каллистрату

Тропа́рь, гла́с 4:

Му́ченицы Твои́, Го́споди, во страда́ниих свои́х венцы́ прия́ша нетле́нныя от Тебе́, Бо́га на́шего: иму́ще бо кре́пость Твою́, мучи́телей низложи́ша, сокруши́ша и де́монов немощны́я де́рзости. Те́х моли́твами спаси́ ду́ши на́ша.

Кано́н. Гла́с 8.

Пе́снь 1.

Ирмос: Пе́снь возсле́м, лю́дие, чу́дному Бо́гу на́шему, свободи́вшему Изра́иля от рабо́ты, пе́снь побе́дную пою́ще и вопию́ще: пои́м Тебе́, Еди́ному Влады́це.

Стезю́ ше́ствовав неукло́нно страда́ния, бы́л еси́ заблу́ждшим пу́ть, к Боже́ственным воспокое́нием, блаже́нне, вводя́щий: те́м, соше́дшеся, благохва́лим тя́, Каллистра́те, ве́рою.

Якоже светле́йша звезда́ возсия́в, озари́л еси́ богозна́ния све́том Христо́ву Це́рковь, тму́ же отгна́в, му́чениче, неве́дения, и ны́рища преле́стная низложи́л еси́.

Вся́к иску́с терпели́во подъе́м, Каллистра́те, за все́х Жи́знь умре́ти не отре́клся еси́: те́м к безсме́ртному поко́ю, ра́дуяся, преше́л еси́, со Ангельскими ли́ки весели́шися.

Угль Боже́ственнаго Ду́ха огне́м свяще́нный Гимна́сий распала́емь показа́ся и ле́сти ти́ну попали́, чудесы́ же ороша́ет пали́мых жже́нием страсте́й.

Богородичен: Еди́на в жена́х ражда́еши Еди́наго от Тро́ицы преесте́ственно, Всенепоро́чная, иску́са му́жеска не позна́вши: те́м Тя́ сла́вим и из Тебе́ Рожде́ннаго вы́шше вся́кия вины́ и сло́ва.

Пе́снь 3.

Ирмос: Утверже́й сло́вом небеса́ и зе́млю основа́вый на вода́х мно́гих, утверди́ мя к пе́нию славосло́вия Твоего́, Го́споди.

Не поже́р отню́д ва́янным бого́м, чиста́ же́ртва прине́слся еси́ все́х Бо́гу, за ны́ пожре́нному, му́чениче страстоте́рпче Каллистра́те.

Укра́шен багряни́цею, обагре́нною от свяще́нных, му́чениче, и́стинно крове́й твои́х, Царю́ веко́в венцено́сец, блаже́нне, предстои́ши.

Обнаже́н яви́ся вра́г твое́ю боже́ственною сла́вою и су́щих с тобо́ю страда́лец, оде́явшихся с высоты́, му́чениче доблему́дре Гимна́сие.

Богородичен: Моле́ние сотвори́ приле́жно к Твоему́ Сы́ну, Де́во, е́же спасти́ ны от ожида́емых бе́д и ве́чнующаго муче́ния.

Конда́к, гла́с 4.

Вся́к тру́д дне́сь Це́рковь ны́не соверша́ющи, святи́и, восхваля́ет та́инственно, я́ко за ню́ страда́льчествовавшия, му́ченицы боже́ственнии, добропобе́днии, всему́дрии.

Та́же седа́лен, гла́с 5.

Каллистра́товы стра́сти восхва́лим, Гимна́сиевы боле́зни воспесносло́вим, с ни́ми терпели́во пострада́вшия любо́вию ублажи́м, ве́рнии, и к ни́м возопии́м: ору́жницы благоче́стия, проси́те дарова́ти на́м ми́р и ве́лию ми́лость.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Души́ моея́ стра́сти многоболе́зненныя и пло́ти моея́ неду́ги вско́ре исцели́, ума́ моего́ изступле́ния уста́ви, Пренепоро́чная, и в тишине́ помышле́ния моли́твы приноси́ти чи́стыя Царю́ все́х сподо́би, Богоро́дице, и испроси́ прегреше́ний оставле́ние.

КрестоБогородичен:

На Кресте́ Тя́ зря́щи, Христе́, Ма́ти Твоя́, во́лею посреде́ разбо́йников ви́сяща, терза́ющи Ма́терски утро́бы, глаго́лаше: безгре́шне Сы́не, ка́ко непра́ведно на Кресте́, я́ко злоде́й, распя́лся еси́, ро́д челове́ческий оживи́ти хотя́, я́ко Преблаги́й?

Пе́снь 4.

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Воево́да я́коже изя́щнейший, му́чениче, гони́телю ополчи́вся, улови́л еси́ к боже́ственней жи́зни плене́нныя дре́вле, я́же име́яше.

Ту́чами слове́с твои́х напои́л еси́ сердца́ и наста́вил еси́ к воде́ присножи́зненней, страда́льче Госпо́день досточу́дне.

Яко ове́н закала́ется, име́я я́коже а́гнцы предзакала́емыя его́, приснопа́мятный Каллистра́т, кре́пкия ору́жники преусе́рднейшия.

Узре́лый, Гимна́сие, я́коже лоза́, му́чениче, сло́вом твоего́ страда́ния гро́зд процвете́, благоче́стия вино́ источа́ющь.

Богородичен: Оскве́рншееся страстьми́ се́рдце мое́, Отрокови́це, очи́сти и прия́телище сотвори́ чи́стых и Боже́ственных осия́ний.

Пе́снь 5

Ирмос: От но́щи неве́дения богове́дением просвети́вый концы́, просвети́ мя у́тром человеколю́бия Твоего́, Го́споди.

Всеусе́рдно, му́чениче, возлюби́в Христа́ Бо́га на́шего, пострада́л еси́ и держа́ву погуби́л еси́ вра́жию немощну́ю.

Воинствосло́вии боже́ственными показа́лся еси́ ве́рх, Каллистра́те, во́инством Ангелов, му́чениче, причи́слился еси́, ра́дуяся.

Укра́шен сла́вою му́ченическия све́тлости, Гимна́сие, ра́дуяся ны́не преложи́лся еси́ к све́тлостем Ангельским.

Богородичен: Восто́к яви́лася еси́ пра́вды Со́лнца, Всенепоро́чная, Его́же моли́ спасти́ чи́сто сла́вящия Тя́.

Пе́снь 6.

Ирмос: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Льво́в че́люсти, му́дре, неви́димых сокруши́л еси́ и, пи́щу иногда́ вра́жию су́щия, Бо́жия ча́да показа́л еси́ и сла́дости невеще́ственныя о́бщники, му́чениче Каллистра́те.

Красно́ о Бо́зе боже́ственное сло́во сотворя́я, бого́м безду́шным пре́жде окая́нно служа́щих боже́ственны яви́л еси́, с ни́ми пострада́в, пресла́вне Каллистра́те.

Христу́ ва́ша вы́я преклони́вше, му́ченицы, прия́сте заколе́ние, и же́ртвы соверше́нныя Бо́гу принесо́стеся, и перворожде́нных Це́рковь украси́сте.

Богородичен: Освяти́ у́м мо́й, и просвети́ мое́ се́рдце, свята́я Ма́ти Бо́жия, и одержа́щих мя́ злолю́тых изба́ви, да Тя́ сла́влю, Богоро́дице Присноде́во.

Конда́к, гла́с 4.

Многообра́зныя ра́ны претерпе́вше и венцы́ от Бо́га я́ве прии́мше, о на́с моли́теся, блаже́ннии, Христу́, па́мять всепра́зднственную ва́шу соверша́ющих, велича́йший Каллистра́те со страда́вшими с тобо́ю, е́же умири́ти па́ству и лю́ди: То́й бо е́сть ве́рных утвержде́ние.

Икос:

Моще́й твои́х зря́, Каллистра́те, ра́ку, пою́ и велича́ю боле́зни и страда́ния, я́же подъя́л еси́, стражда́. Те́м молю́ тя: уми́лостиви и мне́ Христа́, Страстополо́жника твоего́, пода́ти ми́ сло́во благода́тию, да возмогу́ по́двиги твоя́ похвали́ти; богосло́вно бо никто́же возмо́жет в челове́цех изрещи́ твоя́ до́блести, ка́ко вше́л еси́ му́жественно в суди́ще, помышле́ния, до́ле пле́жущая, облича́я мучи́тельская: Христо́с е́сть ве́рных утвержде́ние.

Пе́снь 7.

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Просвети́вся, я́ко зла́то, огне́м муче́ний, Страсте́й Христо́вых зна́мение яви́лся еси́ и ны́не возложи́лся еси́ сокро́вищем боже́ственным, сла́вне, вопия́: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Укрепи́вся страстьми́, ме́чь яви́лся еси́, всеблаже́нне, небокова́нный, ссеца́я неви́димых де́монов полки́ и зовя́, Каллистра́те: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Кре́пок яви́лся еси́ на нече́стие, му́чениче Каллистра́те, кре́постию Тро́ическою, Ея́же ны́не сия́ньми вопие́ши просвеща́емь: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Тве́рдым по́мыслом Христа́ возлюби́в, му́чениче Гимна́сие, со все́ми купноревни́тели закла́н бы́л еси́, воспева́я благода́рственно, богодохнове́нне: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен: Из Тебе́ Воплоти́вшагося па́че ума́ и сло́ва, Богора́дованная, моли́ спасти́ся любо́вию Тя́ чту́щим и согла́сно зову́щим: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмос: Богоглаго́ливии о́троцы в пещи́, со огне́м пла́мень попира́юще, поя́ху: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Искорени́в пре́лести те́рния, рая́ показа́лся еси́, му́чениче, са́д красне́йший, благоче́стия принося́ плоды́ Боже́ственною благода́тию.

Взира́я к наде́ждам бу́дущим во упова́нии соверше́нном, к подвиго́м отлучи́лся еси́ и, победи́в, зако́нно венча́лся еси́, Каллистра́те.

Твоего́ хра́ма врачевство́ стяжа́вше, благоче́стно приходя́щии злоудо́бных избавля́ются, благохва́ляще тя́ ве́рою, Гимна́сие сла́вне.

Богородичен: Яко вы́шши все́х тва́рей, Богора́дованная Отрокови́це, по́мысл мо́й вы́шши льсти́теля собла́знов, Всенепоро́чная, сотвори́.

Пе́снь 9.

Ирмос: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Исцеле́ние все́м ра́ка моще́й твои́х то́чит тре́бующим, му́чениче Каллистра́те, и уставля́ет стра́сти вои́стинну неудобоисце́льныя, и отго́нит лука́вых духо́в тму́ Боже́ственнаго Ду́ха де́йством, и си́лою, и благода́тию.

Яви́стеся, му́ченицы Христо́вы, я́ко богоплете́нная плени́ца, связу́еми дру́г дру́гу благода́тию, и к высоте́ восходя́ще, и освяща́юще зе́млю лия́нием кро́ве. Те́м па́мять ва́шу пра́зднуем ве́рно, веселя́щеся.

Вене́ц прия́л еси́ я́ве неувяда́емый, и сла́ву ве́чную, и весе́лие, и ра́дость, конца́ не иму́щую, и Ца́рство небе́сное, богому́дре Каллистра́те, со страда́вшими с тобо́ю, с ни́миже помина́й на́с ко Го́споду.

Боже́ственная па́мять му́драго Каллистра́та, Гимна́сия же дне́сь и страда́вших с ни́ми, со́лнца мно́жае возсия́вши, свеща́тельными блиста́ньми просвеща́ет концы́. Ихже моли́твами, Христе́, осужде́ния свободи́ ны.

Богородичен: Гла́с Тебе́ Гаврии́лов весе́лым по́мыслом взыва́ем: ра́дуйся, ра́досте ве́рных; ра́дуйся, све́щниче златы́й и трапе́зо, горо́ и две́рь мы́сленная; ра́дуйся, боже́ственная колесни́це Царя́ Христа́; ра́дуйся, разреше́ние кля́твы, Всеблагослове́нная.

Свети́лен.

О, чу́до! Ка́ко бре́ннии зла́ти естество́м яви́шася? Ибо ни о́гнь, ниже́ ме́чь, ниже́ звере́й зу́бы, ни му́ки, ни ра́ны си́х погуби́ша, но, пло́тию безпло́тнаго низложи́вше, Го́споду о на́с мо́лятся.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Ра́дуйся, Бо́жия пала́то; ра́дуйся, горо́ присе́нная; ра́дуйся, Боже́ственная трапе́зо; ра́дуйся, неопали́мая купино́; ра́дуйся, престо́ле сла́вы; ра́дуйся, ста́мно всезлата́я; ра́дуйся, све́щниче всесве́тлый; ра́дуйся, ле́гкий о́блаче, Девома́ти Мари́е.

Святому мученику Каллистрату