Шрифт

9 мая.

Канон Иже во святых отца нашего Стефана, епископа Пермскаго.

отца нашего Стефана, епископа Пермскаго

Тропа́рь, гла́с 4:

Боже́ственным жела́нием, от ю́наго во́зраста, Стефа́не прему́дре, разже́гся, яре́м Христо́в взя́л еси́ и люде́й олядене́вшая дре́вле неве́рием сердца́, боже́ственное се́мя в ни́х се́яв, ева́нгельски духо́вне породи́л еси́. Те́мже пресла́вную твою́ па́мять почита́юще, мо́лим тя́: моли́, Его́же пропове́дал еси́, да спасе́т ду́ши на́ша.

Кано́н свята́го, гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Свяще́ннаго ты́ Писа́ния от мла́денства научи́вся, богоно́се Стефа́не, в да́льняя места́ прише́л еси́, и неве́дущим Бо́г тобо́ю позна́ся.

Иде́же пре́лесть почита́ема бя́ше, та́мо же ны́не тобо́ю Бо́г неве́дущим, святи́телю Стефа́не, позна́ся. Те́мже свяще́нную Твою́ па́мять достодо́лжно ублажа́ем.

Богодохнове́нным твои́м уче́нием научи́л еси́ лю́ди ве́ровати во Христа́ и от и́дольския пре́лести уклоня́тися. Сего́ ра́ди тя́ вси́, я́ко единоревни́теля апо́столом, пе́сньми почита́ем.

Богородичен: Ты́ Еди́наго, Богоневе́сто, в вы́шних Седя́щаго, на руку́ носи́ла еси́, пло́ть бы́вша: Ты́ бо была́ еси́ избра́нна от все́х ве́к, прия́телище досто́йно Вседержи́теля.

Пе́снь 3.

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный Исто́чниче, ли́к Себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

Не убоя́лся еси́, святи́телю, люде́й тогда́ нече́ствующих, но те́х дерзнове́нно куми́рницу со и́долы огню́ пре́дал еси́ и все́х научи́л еси́ вопи́ти: не́сть свя́т, па́че Тебе́, Го́споди. [Дважды.]

Тезоимени́тым му́жеством и смире́ния нра́вом на о́вчу кро́тость уби́йц преложи́л еси́, сего́ ра́ди и венцы́ венча́лся еси́, святи́телю Стефа́не.

Богородичен: Тя́, заступле́ние небла́зненно, Богома́ти, стяжа́вше и упова́ние на Тя́ возлага́юще, спаса́емся и, к Тебе́ прибега́юше, сохраня́емся вси́.

Седа́лен, гла́с 4.

Ума́ пречу́днаго и бо́дреннаго учи́теля, священноде́йствы Це́рковь украси́вша, и му́тным уче́нием волхва́, я́ко возбесне́вша во́лка, от Христо́вых ове́ц словесы́ свои́ми отгна́вша, и невре́дно духо́вная своя́ ча́да сохра́нша, восхва́лим, ве́рнии, Стефа́на прехва́льнаго, глаго́люще: моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Пе́снь 4.

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, при́иде Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Яко со́лнце, чи́стое житие́ твое́ возсия́, святи́телю, тму́ идолобе́сия от люде́й твои́х отгна́в, все́х научи́л еси́ взыва́ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Волше́бная буесло́вия, я́ко прему́др, посрами́л еси́, и си́х от Христо́ва ста́да словесы́ твои́ми, я́ко пра́щею, отгна́л еси́, и зва́ти все́х научи́л еси́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Яко и́стинный святи́тель ти́х и кро́ток, о́тче, бы́л еси́ и сто́лп благоче́стия Це́ркве яви́лся еси́, лю́ди твоя́ благоче́стию научи́в вопи́ти Христу́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богородичен: Тя́ ору́жие на враги́ предлага́ем, ско́рби вся́кия лю́тых обстоя́ний отрева́ем, и возмуще́ния ерети́ческаго, Ма́ти Бо́жия, избега́ем.

Пе́снь 5

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й: Ты́ бо, неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га, и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м, воспева́ющим Тя́, ми́р подава́ющая.

Воздви́гл еси́ уче́нием твои́м дре́вле во тме́ неве́дения лю́ди лежа́щия, ча́да Бо́жия и све́та показа́л еси́ насле́дники, отону́дуже тя́, святи́телю, вси́ любому́дренно почита́ем.

Прему́дрость Ду́ха Свята́го благода́тию во устна́х твои́х излия́вшися самотвори́тельно и ко Христо́ву позна́нию приведе́ лю́ди, святи́телю.

Све́ту вели́кому я́ко вене́чник ны́не, святи́телю, предстои́ши, помина́й изря́дное твое́ достоя́ние, е́же мно́гими труды́, о́тче, стяжа́л еси́, да вси́ тя́ ублажа́ем.

Богородичен: Возсия́ из Тебе́ мы́сленное Со́лнце и све́тлыя лучи́ Своего́ Божества́ все́м простре́, Богоро́дице Влады́чице, те́м Тя́ вси́ сла́вим.

Пе́снь 6.

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е соверша́юще пра́зднество, богому́дрии, Богома́тере, прииди́те, рука́ми воспле́щим, от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

Ра́лом слове́с твои́х олядене́вшая люде́й сердца́ возде́лал еси́, боже́ственное се́мя в ни́х все́яв, пло́д кра́сный Христу́, святи́телю, приве́л еси́.

Быстрина́ми твои́х уче́ний и́дольская разжже́ния, прему́дре Стефа́не, угаси́в, боже́ственными твои́ми словесы́ ве́рных сердца́ утверди́л еси́.

Во Единосу́щную Тро́ицу ве́ровати лю́ди научи́в, прему́дре Стефа́не, от скве́рны и́дольския к Живо́му Бо́гу приве́л еси́.

Богородичен: Расто́ргни мои́х согреше́ний рукописа́ние, одержа́щих мы́ печа́лей и страсте́й разреше́ние да́руя, и соблюди́ мя́ неврежде́нна, Влады́чице.

Конда́к, гла́с 8.

Самозва́нен не и́щущим тебе́, святи́телю, обре́лся еси́, лю́ди, от и́дольския ле́сти свободи́в, ко Христо́ве ве́ре приве́л еси́ и волхва́ пансо́тника посрами́л еси́, те́мже и пе́рвый епи́скоп и учи́тель Пе́рми бы́л еси́. Сего́ ра́ди духо́вная твоя́ ча́да, я́ко тобо́ю изба́вльшеся от и́дол, благода́рная тебе́ возопие́м: ра́дуйся, Стефа́не, учи́телю прему́дрый.

Икос:

Вся́каго мирска́го пристра́стия кроме́, о́тче, бы́в, от ю́ности прилежа́л еси́ прему́дрости и де́тельное худо́жество дости́гл еси́ богосло́вия. И в да́льния страны́ прише́д, иде́же весьма́ Бо́г не познава́шеся, но пре́лесть бесо́вская почита́шеся, та́мо апо́стольски лю́ди научи́л еси́ ве́ровати во Христа́, и́долы сокруши́в и волхва́ посрами́в, святи́тель те́м бы́л еси́. Те́мже духо́вная твоя́ ча́да, я́ко тобо́ю изба́вльшеся от и́дол, благода́рная тебе́ зове́м: ра́дуйся, Стефа́не, учи́телю прему́дрый.

Пе́снь 7.

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

Злочести́вый о́н чароде́й, и́же на благоче́стие хулу́ глаго́лавый, тобо́ю, прему́дре, я́ко беззако́нен, от Христо́ва ста́да но́вых люде́й отгони́мь быва́ет. Мы́ же Христу́ зове́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших. [Дважды.]

Пресла́вно я́ко преше́д от ми́ра к преми́рным, святи́телю, жили́щем и прича́стием Бо́гу прибли́жився, воспева́еши: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богородичен: Изба́вльшеся Тобо́ю пе́рвыя кля́твы, к присносу́щней Жи́зни преше́дше, ра́дуйся, зове́м Ти́, пресла́вная Влады́чице, Яже Бо́га на́м ро́ждшая.

Пе́снь 8.

Ирмос: Отроки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Словесы́ твои́ми наставля́ема ча́да твоя́, святи́телю, от тмы́ и́дольския к све́ту богоразу́мия преше́дше, единогла́сно Христу́ вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки. [Дважды.]

Све́т трисо́лнечныя Тро́ицы, всели́вся в боже́ственное твое́ се́рдце, лю́ди вся́ просвети́ святы́м креще́нием и научи́ Творцу́ Изба́вителю вопи́ти: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богородичен: Усты́ и ра́зумом Богоро́дицу Тя́ му́дрствующе, песносло́вим Тя́, Пренепоро́чная: родила́ бо еси́, Пречи́стая, пло́тию обложе́на Бо́га и Го́спода. Те́м Тя́, Де́во, пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Вся́к земноро́дный да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, да торжеству́ет же безпло́тных умо́в естество́, почита́ющее свяще́нное торжество́ Богома́тере, и да вопие́т: ра́дуйся, Всеблаже́нная Богоро́дице, Чи́стая Присноде́во.

Твои́ми труды́, святи́телю, я́же на земли́, небе́сный поко́й прия́т, иде́же святы́х ли́кове и пра́ведных всесве́тлое торжество́. Отону́дуже и на́с помина́й, па́мять твою́ при́сно сла́вящих.

Ве́чных и нетле́нных улучи́ти жела́я, святи́телю, и я́же в ми́ре мня́щихся сла́дких оста́вив, Христу́ после́довал еси́. Те́мже и ли́ку архиере́йскому сочета́лся еси́, пресла́вне.

Догма́том благоче́стия научи́вся, прему́дре святи́телю, апо́столом ревни́тель бы́л еси́ и и́дольскую пре́лесть низложи́л еси́, те́мже твою́ па́мять досто́йно ублажа́ем.

Богородичен: Пло́ть прия́ти восхоте́в, в Тя́ всели́ся, еди́ну святе́йшу все́х обре́т Богоро́дицу, вои́стинну яви́ Ма́терь Де́ву.

Свети́лен свята́го:

Ни челове́ком, ни от челове́к, но от Бо́га избра́ние святи́тельства прии́м, и́же пре́жде тмы́ сы́ны, ны́не же ча́да и насле́дники Све́та, твои́м уче́нием сотвори́л еси́, прему́дре Стефа́не.

Молитва святителю Стефану, епископу Великопермскому

О, Богоосвяще́нный и равноапо́стольный Стефа́не, но́вый Богове́дения пропове́дниче и просвети́телю Креще́нием святы́м великопе́рмских во идолопокло́нстве живу́щих люде́й, ко и́стинному Ева́нгельскому све́ту путеводи́телю, па́стырю до́брый и учи́телю прему́дрый, Ду́ха Свята́го сосу́де избра́нный, Христоподража́тельный в Небе́сный Сио́н наста́вниче и руководи́телю, о́браз благонра́вия всем благоче́стно жи́ти жела́ющим, благоиску́сный мы́сленнаго корабля́, чрез мо́ре ми́ра сего́ к Небе́сному приста́нищу пла́вающаго, прави́телю, ди́вный во иера́рсех, уве́нчанный Боже́ственною благода́тию, всеросси́йский свети́льниче, вели́кий чудотво́рче и моли́твенниче те́плый! К тебе́ во умиле́нии души́ и сокруше́нии се́рдца моего́, аз окая́нный и гре́шный благонаде́жно притека́ю и вопию́, прося́ смире́нно по́мощи твоея́ и те́плаго ко Преблаго́му Бо́гу хода́тайства, да твои́ми богоприя́тными моли́твами испро́сиши ми от Него́ человеколю́бную ми́лость, оставле́ние мно́гих мои́х согреше́ний, души́ и телеси́ здра́вие со спасе́нием; и, я́ко Благ и Человеколю́бец, да благоволи́т безбе́дно в ми́ре сем ходи́ти ми до сконча́ния живота́ моего́, во вре́мя же разлуче́ния моего́ от жи́зни сея́ дух мой в покая́нии и ми́ре А́нгелом Свои́м святы́м ми́лостивно прия́ти, и да даст ми ми́мо мра́чных и злокова́рных и лю́тых духо́в де́монских на возду́се проити́ невозбра́нно и к Нему́ непосты́дно предста́ти поклони́тися, и безсме́ртныя и блаже́нныя жи́зни сподо́битися со все́ми святы́ми во ве́ки. Ами́нь.

отца нашего Стефана, епископа Пермскаго