Шрифт

8 мая.

Канон Святаго апостола и евангелиста Марка.

апостола и евангелиста Марка

Тропа́рь, гла́с 3:

Апо́столе святы́й и Евангели́сте Ма́рко, моли́ Ми́лостиваго Бо́га, да прегреше́ний оставле́ние пода́ст душа́м на́шим.

Ин тропа́рь, гла́с то́йже:

У верхо́внаго Петра́ научи́вся, апо́стол Христо́в бы́л еси́ и, я́ко со́лнце, страна́м возсия́л еси́, Александри́ом удобре́ние бы́в, блаже́нне: тобо́ю Еги́пет от пре́лести свободи́ся, ева́нгельским твои́м уче́нием просве́щь вся́, я́ко све́т, сто́лп церко́вный. Сего́ ра́ди твою́ па́мять чту́ще, све́тло пра́зднуем, Ма́рко богогла́се, моли́ тобо́ю благовести́маго Бо́га да согреше́ний оставле́ние пода́ст душа́м на́шим.

Кано́н свята́го, гла́с 1.

Пе́снь 1.

Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.

Ма́рка богови́дца восхваля́я, призыва́ю благода́ть Ду́ха: я́ко да вдохну́в ми́ све́тло, отжене́т неве́дение и боже́ственное бога́тство прему́дрости да́рует.

Твоего́ богогла́снаго све́том просвети́в, Спа́се, благода́тным, в ми́р посла́л еси́, Сло́ве Бо́жий, благи́х я́ко вино́вный, Твое́ прише́ствие на́м благовеству́юща.

Петру́ прему́дрому учени́к бы́в и того́ обогати́вся сыновство́м, Ма́рко всесла́вне, таи́нник показа́лся еси́ та́ин Бо́жиих и снасле́дник сла́вы его́ бы́л еси́.

Богородичен: Иже еги́птяны во глубине́ потопи́в о́блаком Ду́ха, Се́й прии́де от Тебе́, Чи́стыя, еги́птяном по́слежде и Ма́рком те́х от пре́лести измени́.

Пе́снь 3.

Ирмос: Еди́не, ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Тя, Ипоста́сную, Христе́, Прему́дрость пропове́да, луча́ми Твои́ми озаря́емь, всему́ ми́ру я́вльшуюся, Влады́ко, и жи́знь даю́щую, и челове́ки просвеща́ющу, уго́дник Тво́й сла́вный Ма́рко, Человеколю́бче.

Струю́ прие́м, Христе́, прему́дрости приснотеку́щую, я́ко река́, шумя́щи, земны́я напои́ богоразу́мия све́том концы́, явля́я Твое́ су́ще и́стинно прорече́ние, самови́дец Тво́й Ма́рко, Человеколю́бче.

Петру́ после́дуя, му́дре, я́ве, Ева́нгелие я́ко учени́к его́ вообрази́л еси́, богосло́вия све́т прие́м от него́, апо́столе, и Бо́жие плотско́е прише́ствие возвести́в я́сно.

Богородичен: Еги́пта пе́рвее, деви́ческими рука́ми носи́мый, де́монская тре́бища Ты́ потря́сл еси́ и сему́ па́ки Ма́рка посла́л еси́ вразуми́ти все́м Твое́ вочелове́чение и боже́ственную, Христе́, Твою́ та́йну.

Седа́лен, апо́стола, гла́с 1.

На высоту́ возше́д доброде́телей боже́ственный Ма́рко, возгреме́л еси́ на́м спаси́тельных догма́т вели́кия та́йны, боже́ственный пропове́дник бы́в. Те́мже ве́рою тя́ мо́лим, преблаже́нне, вся́кия ско́рби, согреше́ний и бе́д на́с свободи́.

Сла́ва, гла́с 8.

Идольскую горды́ню низложи́в, Спа́совы стра́сти жела́я, Ма́рко апо́столе, яви́лся еси́ ми́ру с небесе́, все́м источа́я чудеса́, и язы́ком бы́л еси́, преблаже́нне, учи́тель. Те́мже твою́ па́мять по досто́инству почита́ем, в пе́снех сла́вяще и ве́рно велича́юще: богогла́се пребога́те, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не, Богородичен:

В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х, и я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́я Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному безсе́менно моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щихтися, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти, воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Во всю́ зе́млю веща́ние твое́ изы́де, и в концы́, прему́дре, вселе́нныя твои́х я́сно глаго́л си́ла, дави́дски све́тло пропове́дающи спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Яви́ся, Спа́се, я́ко мо́лния, апо́стол вселе́нней прему́дрый, и́стины ра́дость благовеству́я, богосия́нием светоли́тия просвеща́емь во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Но́зе твои́ проро́чески украси́шася, и́бо па́че сло́ва на́м благовести́л еси́ проявле́нно ми́р, богоприя́тне, пло́тию Явльшагося конце́м во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Богородичен: На о́блаце Сло́во деви́честем се́де, еги́петския сове́ты и богобо́рныя мы́сли, обуи́в, разори́, уче́нии боже́ственнаго Ма́рка, я́ко Милосе́рд, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Пе́снь 5

Ирмос: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ богоразу́мия, правосла́вно пою́щих Тя́.

Иска́пал еси́ сла́дость благоче́стия слове́с твои́х боже́ственных ту́чу, всю́ду луча́ми осиява́емь, я́влься благода́тию я́ве мы́сленнаго Со́лнца, Ма́рко всеблаже́нне богоприя́тне.

Из до́му Госпо́дня исто́чник изше́л еси́ и напоя́еши олядене́вшая сердца́ струя́ми бога́тно духо́вными, пло́д вме́сто непло́дствия приноси́ти уча́, апо́столе.

Ты́ Петра́ вели́каго сы́н бы́л еси́ и, сего́ уче́ньми просвеща́емь всегда́, ду́ши просвети́л еси́ к тебе́ те́пле присту́пльших, блаже́нне, богови́дче апо́столе.

Богородичен: Яко Челове́к от Де́вы ро́ждься, еги́птяном, Христе́, посла́лся еси́, от Отца́ возсия́в пре́жде всея́ тва́ри, и́мже Ма́рка пома́зал еси́, Му́дре, те́х науча́юща богоразу́мия та́инством.

Пе́снь 6.

Ирмос: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Низложи́л еси́ бро́вь беззако́нных, Го́споди, и досажде́ние го́рдое смири́л еси́, апо́стола Твоего́ показа́в победоно́сца си́лою Твое́ю, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Вене́ц наде́жды, сла́вне, и́мже ны́не венча́емся, словесы́ твои́ми пропове́дал еси́, му́дре Ма́рко, Зижди́теля тва́ри, Иже в на́шу сла́ву исплете́н естество́м пло́ти.

Пе́тр тя́ верхо́вный, сла́вне, я́ве та́йно научи́ Ева́нгелие списа́ти честно́е, показа́в служи́теля тя́ Боже́ственныя благода́ти, ты́ бо на́м богоразу́мия све́т просте́рл еси́.

Богородичен: Еги́пта, и́же пе́рвее во тме́ су́ща, Го́споди, Де́вою Богома́терию просвети́л еси́, я́ко Младе́нец проше́д, того́ обличи́л еси́ су́етство уче́нии богогла́снаго Ма́рка, Человеколю́бче.

Конда́к, гла́с 2.

С высоты́ прии́м благода́ть Ду́ха, ри́торская плете́ния разруши́л еси́, апо́столе, и, язы́ки вся́ улови́в, Ма́рко всесла́вне, твоему́ Влады́це приве́л еси́, Боже́ственное пропове́дав Ева́нгелие.

Икос:

Верхо́внаго апо́стола учени́к бы́в, с ни́м Христа́, Сы́на Бо́жия, пропове́дал еси́, на ка́мени и́стины утверди́в ле́стию коле́блющияся. На не́мже и мене́ утверди́в, души́ моея́ испра́ви стопы́, я́ко да вра́жиих се́тей изба́влься, непреткнове́нно сла́влю тя́: ты́ бо все́х просвети́л еси́, Ма́рко му́дре, Боже́ственное пропове́дав Ева́нгелие.

Пе́снь 7.

Ирмос: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь, разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Боже́ственными блиста́нии освеща́емь, возломле́нием та́йно возпосыла́еши зареви́дныя лучи́, Ма́рко преблаже́нне: Сло́во бо пропове́дал еси́ воплоща́емое, безле́тное, хва́льнаго отце́в Бо́га и препросла́вленнаго.

Богоде́льными, Вседе́телю, си́лами богогла́снаго ученика́ вооружи́в, чудоде́йственника сего́ соверши́л еси́: неду́ги бо отгна́ и я́зи исцели́л е́сть, прехва́льнаго Тя́ пропове́дуя Бо́га и препросла́вленнаго.

Учени́ческаго ли́ка старе́йшаго учи́теля име́я, боже́ственнаго Петра́, подо́бен сему́ яви́лся, все́ бо испра́вил еси́ церко́вное исполне́ние прехва́льнаго отце́в Бо́га и препросла́вленнаго.

Богородичен: Сто́лп са́м во Еги́пте поста́вил еси́, Ева́нгелия твоего́ писа́ние Ро́ждшемуся без се́мене от Богома́тере, рече́нием после́дуя Иса́ии, пресла́вне, прехва́льнаго возвеща́я Бо́га и препросла́вленнаго.

Пе́снь 8.

Ирмос: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Ро́ждшееся Сло́во от Отца́ пре́жде все́х ве́к, в естество́ челове́ческое обле́кшася Христа́, пропове́дал еси́, сла́вне, и вопия́л: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Да́вшаго избавле́ние себе́ за на́ше согреше́ние и стра́сть па́дших, воздви́гшаго Христа́ просла́вил еси́, сла́вне, вопия́: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Петро́ву Ма́рко повину́яся прему́дрому учи́тельству, прему́дре писа́нии вообрази́л еси́ ве́рным честно́е Ева́нгелие, вопию́щим: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богородичен: Де́ва, Емману́ила нося́щи я́ко Младе́нца, предста́ еги́птяном, и́мже, я́ко све́тлая звезда́, Ма́рко посыла́ется, взыва́я: вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Образ чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Дости́г исто́чника неизрече́нна, трисо́лнечнаго, богоявле́нне, сия́ния, чисте́йша наслажда́ешися и ясне́йша обоже́ния, е́же па́че ума́, со Ангелы лику́я непреста́нно, преблаже́нне.

Петро́ва о́бщник бы́в уче́ния и боже́ственнаго пропове́дания, в небе́сных живе́ши селе́ниих, с ни́мже, богоглаго́ливе преблаже́нне, и мо́лишися о на́с, Ма́рко апо́столе.

Све́т, трисия́нно совокупля́емь, еди́нственно же па́ки стра́нно устроя́емь, пропове́дал еси́ благоче́стно, досточу́дне, просвеща́емь заре́ю благода́ти. Те́мже тя́ мо́лим: о на́с при́сно моли́ся.

Богородичен: Ма́рк, честны́й апо́стол, еги́птяном святи́тель дарова́ся; к ни́мже, я́ко Младе́нец вопло́щся, прии́де, от Де́вы Чи́стыя Богома́тере, Госпо́дь сла́вы, Его́же досто́йно велича́ем.

Свети́лен.

Прему́дрости небе́сныя научи́вся, апо́столе, плете́ния вити́йская и чи́сла звездосло́вцев разори́л еси́ язы́ком твои́м, о Ма́рко пресла́вне! и, учени́к бы́в Петро́в, ми́ру пропове́дал еси́ Ева́нгельская словеса́.

Молитва апостолу и евангелисту Марку

О, преславный апостоле Марко, душу за Христа предавший и кровию твоею пажить Его удобривший! Услышь чад твоих молитвы и воздыхания, сердцем сокрушенным ныне приносимыя. Се бо беззаконьми омрачихомся, и того ради бедами, якоже тучами, обложихомся, елеа же добраго жития обнищахом зело, и не возможем противитися волком хищным, иже расхищати наследие Божие дерзостно тщатся. О, сильний! Понеси немощи наша, не отлучайся духом от нас, да не разлучимся в конец от любве Божия, но крепким заступлением твоим нас защити, да помилует Господь всех нас молитв твоих ради, да истребит же рукописание безмерных грехов наших, и да сподобит со всеми Святыми блаженнаго Царствия и брака Агнца Своего, Емуже честь и слава, и благодарение и поклонение, во веки веков. Аминь.

апостола и евангелиста Марка