Шрифт

14 мая.

Канон Преподобного Пафнутия Боровскаго.

Преподобного Пафнутия Боровскаго

Тропа́рь, гла́с 4:

Жития́ све́тлостию просвети́в твое́ оте́чество, в моли́твах и посте́х дарова́ний Боже́ственнаго Ду́ха испо́лнился еси́, и, во вре́менней се́й жи́зни до́бре подвиза́вся, ми́лость благоутро́бия все́м скорбя́щим отве́рзл еси́, и ни́щим бы́л еси́ засту́пник. Те́м мо́лим тя́, о́тче Пафну́тие, моли́ Христа́ Бо́га, да спасе́т ду́ши на́ша.

Кано́н преподо́бнаго Пафну́тия, гла́с 1.

Пе́снь 1.

Ирмос: Пе́снь побе́дную пои́м вси́ Бо́гу, сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.

Но́во тебе́ пе́ние принести́ моле́бно во отверзе́ние у́ст мои́х, Пафну́тие богому́дре, пода́ждь ми́ твои́ми моли́твами благода́ть, да воспою́ тя.

Страсте́й омраче́нием порабоще́на, о́тче, све́тлыми твои́ми моли́твами, преподо́бне Пафну́тие, ны́не свободи́, да я́ко Христо́ва тя́ раба́ боже́ственными воспою́ пе́сньми, я́ко просла́вися.

Христу́ прилепля́яся от ю́ности, блаже́нне, умо́м очище́нным, чистото́ю и целому́дрием теле́сным ду́шу просвети́л еси́, я́ко безпло́тен, на земли́ пожи́в. И ны́не в вы́шних Бо́гови предстоя́, на́с, чту́щих тя́, помина́й.

Богородичен: Яви́лася еси́ вы́шши Ангел, Бо́га вопло́щши ро́ждшагося, и погребе́на, и ме́ртвым нетле́ние, Де́во Чи́стая, пода́вшаго, Его́же моли́ спасти́ на́с, ве́рно чту́щих Тя́.

Пе́снь 3.

Ирмос: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же, Иже над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.

Боже́ственным светоли́тием, богому́дре, просвеща́емь, о́тче преблаже́нне, све́тлое, и светоно́сное твое́, и честно́е успе́ние любо́вию чту́щия, преподо́бне, твои́ми моли́твами просвети́.

Ума́ твоего́ о́ко, преподо́бне о́тче, от стасте́й мглы́ очи́стив, Пресвято́му Ду́ху прия́тно чи́стым блиста́нием соде́лал еси́, богоблаже́нне.

Тве́рдостию ра́зума укрепля́емь, всеблаже́нне, разли́чная мечта́ния враго́в обличи́л еси́, му́дре, и горды́ню те́х возвы́шенную низложи́л еси́, преподо́бне.

Богородичен: Иже пре́жде ве́к рожде́йся от Отца́, и напосле́док неизрече́нно из утро́бы Твоея́ про́йде, и обожи́ на́ше естество́, Ма́ти Де́во, преподо́бных ли́ки я́ве изводя́й.

Та́же седа́лен, гла́с 8:

От ю́ности, блаже́нне, вся́ оста́вль жите́йская, кра́сная же и ле́потная, усе́рдно после́довал еси́ Христу́, зва́вшему тя́, преподо́бне, посто́м, о́тче, те́ло изнури́л еси́, в моли́твах непреста́нно бдя́. Те́мже тя́ Всеве́дый Госпо́дь до́бре устроя́ет па́стыря Свои́м овца́м слове́сным, Пафну́тие богоно́се, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Яко де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода. Те́м, Ангельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние, пропове́дал еси́, вопия́: внегда́ прибли́житися ле́том — позна́ешися, внегда́ приити́ вре́мени — пока́жешися. Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди!

Зако́н Бо́жий сохраня́я невреди́мо, преподо́бне, чистоту́ и смиреному́дрие ты́ от младе́нства име́л еси́, и житие́ нескве́рно, и нра́в ми́лостивен, досточу́дне.

Возвы́сил еси́ к Бо́гу серде́чное жела́ние, и смири́л еси́ па́губныя стра́сти, и лука́вствия бесо́в низложи́л еси́, преподо́бне, мона́шествующих недви́жимое основа́ние.

В нищете́ пожи́в, блаже́нне, доброде́тельми обогати́лся еси́, и, жития́ све́тлостию бы́в испо́лнен, преста́вился еси́ к вы́шнему гра́ду, о́тче Пафну́тие, и мо́лишися изба́витися от бе́д ста́ду твоему́.

Богородичен: Святы́х Свята́го па́че смы́сла и естества́ породила́ еси́, Богоро́дице, освяще́ние, и избавле́ние, и оставле́ние грехо́в ве́рным хода́тайством Твои́м подаю́щи, Его́ сла́вящим воскресе́ние.

Пе́снь 5

Ирмос: Тво́й ми́р да́ждь на́м, Сы́не Бо́жий: ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ем, и́мя Твое́ имену́ем, я́ко Бо́г живы́х и ме́ртвых еси́.

Оте́ц си́рым бы́л еси́ и пита́тель вдови́цам, скорбя́щим утеше́ние, оби́димым помо́щник, па́стырь и наста́вник ста́ду твоему́, преподо́бне Пафну́тие, и ны́не приле́жно моли́ся Влады́це о на́с.

Инок и́стинен бы́л еси́, простра́ннаго пути́ удаля́яся, те́сный предпочита́я, дости́гл еси́ широты́ ра́йския и дре́ва жи́зни причаща́ешися, но и на́с, ве́рою чту́щих тя́, помина́й.

Се́рдце твое́ скрижа́ль чи́сту наше́дши, благода́ть Свята́го Ду́ха, о́тче Пафну́тие, обре́те, дарова́ тебе́ соверше́нно безстра́стие, ве́ру тве́рду и любо́вь нелицеме́рну.

Богородичен: Свяще́ния се́нь явля́ешися, Мари́е, оскверне́нную сластьми́ окая́нную мою́ ду́шу освяти́ и Боже́ственныя сла́вы прича́стника мя́ сотвори́.

Пе́снь 6.

Ирмос: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: живо́т мо́й, Бла́же, свободи́ из тли́ и спаси́ мя, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

Стра́хом Христо́вым утверди́вся, преподо́бне, те́ло, и ду́шу, и у́м очи́стил еси́ от вся́кия скве́рны, и́миже зарю́ прия́т трисо́лнечную, богому́дре о́тче Пафну́тие всеблаже́нне.

Ве́сь распя́лся еси́ ми́рови, о́тче Пафну́тие, Кре́ст Христо́в на ра́мо взе́м, блаже́нне, и Того́ страсте́м подо́бяся, прича́стник бы́л еси́ воскресе́ния и сла́вы лу́чшия, в не́йже на́с помина́й.

Хра́м тя́, вси́ ве́рнии, Свята́го Ду́ха ве́мы, хра́м бо благоле́пен воздви́гл еси́ Бо́гу, и Того́ Ро́ждшей именова́л еси́, и огра́ду ве́лию устро́ил еси́, и мона́хов мно́жество совокупи́л еси́. И ны́не моли́твами твои́ми вся́к неду́г отгоня́ется.

Богородичен: Ви́девши, Его́же родила́ еси́, Бо́га, от ме́ртвых воста́вша, ра́дости испо́лнилася еси́, Де́во Ма́ти Мари́е. Того́ у́бо моли́ вся́ку печа́ль, Чи́стая, на́шего се́рдца до конца́ потреби́ти.

Конда́к, гла́с 8.

Бо́жиим светоли́тием просвеще́н, о́тче, по́стническое стяжа́в жи́тельство, преподо́бне, и́ноком предо́брый наста́вниче и по́стником благо́е украше́ние. Сего́ ра́ди Госпо́дь, труды́, твоя́ ви́дев, чуде́с да́ром обогати́ тя, источа́еши бо исцеле́ния. Мы́ же, ра́дующеся, вопие́м ти́: ра́дуйся, о́тче Пафну́тие.

Икос:

Пе́снь от усте́н скве́рных к похвале́нию по́двиг твои́х, о́тче, прино́сится: не и́мам бо се́рдца моего́ чи́стаго, я́ко сие́ сра́мными дея́ньми оскверни́х и ду́шу лука́выми по́мыслы осмради́х. Но ты́ пода́ждь ми́ сло́во, преподо́бне, чи́стое твое́ воспе́ти житие́, взыва́ющу тебе́ такова́я, преблаже́нне: ра́дуйся, преподо́бных все́х похвало́; ра́дуйся, по́стников подража́телю и пусты́ни насади́телю; ра́дуйся, я́ко в не́й прече́стен хра́м Богоро́дице воздви́гл еси́; ра́дуйся, я́ко в не́м тобо́ю Бо́г сла́вится; ра́дуйся, до́бре пасы́й ста́до твое́ от наве́т вра́жиих; ра́дуйся, я́ко смири́л еси́ злонача́льнаго врага́; ра́дуйся, я́ко посрами́л еси́ бесо́в полки́; ра́дуйся, мона́шествующих свети́льниче пресве́тлый и сто́лп терпе́ния; ра́дуйся, я́ко собра́л еси́ мона́хов мно́жество во спасе́ние; ра́дуйся, о не́мже хва́лимся вси́; ра́дуйся, его́же ра́ди избавля́емся от бе́д; ра́дуйся, о́тче Пафну́тие.

Пе́снь 7.

Ирмос: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се, не прикосну́ся, ниже́ стужи́ о́гнь. Тогда́ трие́, я́ко еди́неми усты́, поя́ху и благословля́ху, глаго́люще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Смотря́я бу́дущую жи́знь, блаже́нне, ми́рови умертви́лся еси́ вои́стинну, я́ко со́лнце, возсия́в. Стра́х Бо́жий восприи́м в се́рдцы твое́м, вселе́нную всю́ возвесели́л еси́ уче́ньми, вопия́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Зря́ муче́ния та́мошняя мы́сленныма очи́ма и се́рдцем боле́знуя вы́ну, чи́сто житие́ по́жил еси́, богоблаже́нне, и к нестаре́ющейся преста́вился еси́ пи́щи, в не́йже на́с, чту́щих тя́, помина́й.

Украси́в доброде́тельми твое́ житие́, свя́то сконча́в твою́ жи́знь, усну́л еси́, преподо́бне, со́н ми́рен. Те́мже спаса́й ста́до твое́ всегда́, твою́ па́мять пра́зднующия и вопию́щия: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богородичен: Прему́дрость Ипоста́сную и Сло́во присносу́щное, Врача́ душа́м и те́лом поро́ждшая, я́звы и гное́ния души́ моея́ уврачу́й, лю́тыя и ле́тния се́рдца моего́ исцели́ боле́зни, Де́во.

Пе́снь 8.

Ирмос: Его́же ужаса́ются Ангели и вся́ во́инства, я́ко Творца́ и Го́спода, по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы, благослови́те, лю́дие, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Подвиза́вся на земли́ зако́нно, ны́не ра́дуешися, преподо́бне, со святы́ми, небе́сный обре́т поко́й, и соприча́стник бы́л еси́ весе́лия те́х и ра́дости, взыва́я: лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Посто́м у́м очища́я, кро́ток и незло́бив я́влься, на земли́ кро́тких живе́ши, богому́дре, со все́ми пра́ведными и избра́нными поя́: лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Олядене́вшую страстьми́ ду́шу мою́ очи́сти твои́ми к Бо́гу свяще́нными моли́твами и содержа́щаго мя́ грехо́внаго плене́ния изба́ви, о́тче Пафну́тие богоно́се, да, ра́дуяся, пою́: лю́дие, превозноси́те Го́спода во ве́ки.

Богородичен: Пощади́ на́с, пою́щих Твое́, Го́споди, е́же от Де́вы, неизрече́нное рождество́, и изба́ви от стра́стных бе́д и скорбе́й рабы́ Твоя́ мольба́ми Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, я́ко Милосе́рд и еди́н Человеколю́бец.

Песнь 9

Ирмос: Живоприе́мный исто́чник приснотеку́щий, светоно́сный свети́льник благода́ти, хра́м одушевле́нный, се́нь пречи́стую, небесе́ и земли́ простра́ннейшую, Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Яко у́тро, я́ко со́лнце, возсия́вши, па́мять твоя́, преподо́бне, ве́рных сердца́ просвеща́ет и тму́ отгоня́ет душетле́нных страсте́й, ю́же соверша́юще, благоче́стно восхваля́ем тя́ ра́достными пе́сньми.

Яко в раи́, о́тче, воздержа́ния процве́л еси́ и, я́ко ма́слина, псало́мски яви́лся еси́, ли́ца и сердца́ на́ша помазу́я еле́ем трудо́в твои́х, о́тче Пафну́тие, благоче́стно чту́щих свяще́нную па́мять твою́.

Дне́сь на́м возсия́ честна́я па́мять твоя́, преблаже́нне, просвеща́ющи ду́ши и телеса́ и страсте́й мглу́ отгоня́щи, преподо́бне, пода́ждь моли́твы твоя́, Пафну́тие о́тче, и наста́ви на стезю́ жи́зни. Те́мже, досто́йно чту́ще тя́, велича́ем.

Богородичен: Прие́мли, Пречи́стая Отрокови́це, боже́ственную пе́снь, воздаю́щи благода́ть на Тя́ наде́ющимся, и ми́р испроси́ Це́рквам при́сно пода́ти, властем посла́ти одоле́ния и побе́ды, да вся́к язы́к христиа́нский Тя́ велича́ет.

Свети́лен:

Пусты́ню гра́д сотвори́л еси́ прему́дрыми о́бразы, отце́м украше́ние, Пафну́тие богому́дре, и сию́ соверши́л еси́ я́ко мы́сленный ра́й, принося́щь цве́ты боже́ственныя, единообра́зных мно́жества, досто́йно творя́щих па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Яко иму́щи милосе́рдие и ми́лость ве́лию, при́зри, Препе́тая Богоро́дице Де́во, на мое́ смире́ние и страсте́й мглу́, и собла́зн жития́ разори́, Отрокови́це, и огня́ гее́нскаго изба́ви моли́твами Твои́ми.

Молитва преподобному Пафнутию Боровскому

О, свяще́нная главо́, земны́й А́нгеле, Небе́сный челове́че, вели́кий чудотво́рче, преподо́бне о́тче наш Пафну́тие! К тебе́ с ве́рою и любо́вию усе́рдно прибега́ем и умиле́нно про́сим: яви́ нам смире́нным и гре́шным свято́е и многомо́щное твое́ заступле́ние. Не дерза́ем, грех ра́ди на́ших, с свобо́дою чад Бо́жиих, проси́ти Го́спода и Влады́ку на́шего о поми́ловании и проще́нии. Но тебе́, моли́твенника к Нему́ благоприя́тна, предлага́ем и мо́лим, испроси́ нам у бла́гости Его́ да́ры благопотре́бныя и спаси́тельныя душа́м на́шим: ве́ру пра́ву, благоче́стие кре́пкое, покая́ние и́стинное, проще́ние грехо́в, житие́ соверше́нное, исправле́ние реши́тельное, да обрати́вшеся от злых дел к Богоугожде́нию, про́чее непрогневля́ем Го́спода наруше́нием святы́х Его́ за́поведей. Умоли́, свя́тче Бо́жий, Всевы́шняго Творца́ дарова́ти мир и благоче́стие стране́ на́шей правосла́вной. Сохрани́, уго́дниче Христо́в, святу́ю оби́тель твою́, созда́нную тобо́ю, и вся живу́щия и подвиза́ющияся в ней от вся́каго зла ненаве́тны. При́зри ми́лостивно на лю́ди, к тебе́ прибега́ющия, и вся проше́ния их во благо́е испо́лни. Всем же нам здра́вие душе́вное и теле́сное, земли́ плодоно́сие, ти́хое и благоуго́дное житие́, благу́ю, христиа́нскую кончи́ну и до́брый отве́т на Стра́шном Суде́ у Всеми́лостиваго Бо́га исхода́тайствуй, я́ко вои́стину име́яй ве́лие к Нему́ дерзнове́ние. Ей, о́тче, ве́мы, я́ко мно́го мо́жет моли́тва твоя́ пред лице́м Вседержи́теля Го́спода и ничто́же невозмо́жно есть хода́тайству твоему́, а́ще то́кмо восхо́щеши: сего́ ра́ди кре́пко на тя упова́ем и на твои́ святы́я моли́твы вельми́ наде́емся, я́ко ты приведе́ши нас предста́тельством твои́м в ти́хое приста́нище спасе́ния и насле́дники яви́ши ны све́тлаго Ца́рствия Христо́ва. Не посрами́ же упова́ния на́шего, чудотво́рче святы́й. И сподо́би нас вку́пе с тобо́ю блаже́нства ра́йскаго наслажда́тися, да сла́вим, хва́лим и велича́ем вели́кую ми́лость к нам Человеколю́бца Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха и твое́ благо́е, оте́ческое заступле́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобного Пафнутия Боровскаго