Шрифт

14 мая.

Канон Святого пророка Иеремии.

Святого пророка Иеремии

Тропа́рь, гла́с 2:

Проро́ка Твоего́ Иереми́и па́мять, Го́споди, пра́зднующе, те́м Тя́ мо́лим: спаси́ ду́ши на́ша.

Канон, глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмос: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Пре́жде твоего́ созда́ния проуве́денно из ма́терня чре́ва освяти́лся еси́ и язы́ком проро́к пома́зался еси́, взыва́я: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Все́х ра́зум пре́жде прие́мый, твоея́ мы́сли движе́ния прозря́, о Иереми́е богоявле́нне, наста́вника тя́ лю́дем поставля́ет.

Твоея́ мы́сли зри́тельное, му́дре, очи́стив от скве́рн плотски́х, и́стины свиде́тель показа́лся еси́, Творцу́ твоему́ превозлю́блен.

Богородичен: Всели́вшееся в Тя́ Сло́во Отчее, на земли́, Де́во Богоро́дице, па́че естества́ пло́тию ро́ждши, яви́лася еси́ тва́рей все́х Влады́чица.

Пе́снь 3.

Ирмос: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ты́, освяти́в проро́ка Твоего́, Влады́ко, пе́рвее рождества́, и блудя́щим наста́вника посла́л еси́.

Благода́ть Ду́ха, все́льшаяся во устне́ твои́, я́коже пресве́тло свети́ло, су́щим во тме́ возсия́.

Мѵ́ра благово́ния твоего́ не терпя́щи, собо́р тя́ Изра́илев скве́рный в ро́ве затвори́.

Богородичен: Тобо́ю, Пречи́стая, Пресу́щественный Безнача́льный Сы́н Бо́жий спожи́ти челове́ком благоизво́ли.

Седа́лен, гла́с 8.

Приложи́ тебе́ у́хо Бо́г услы́шавати словеса́ Его́, богогла́сный проро́че. Те́мже, я́ко настоя́щая не су́щая, все́м уясни́л еси́, рыда́ньми же о лю́дех твои́х, уда́льшихся от Го́спода, пла́кал еси́. И ны́не сы́й на небесе́х, мо́лишися спасти́ся на́м.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

В пучи́ну лю́таго впадо́х уны́ния, от мно́жества лука́вых и нечи́стых мои́х де́л приидо́х в недоуме́ние и отча́янием ны́не одержи́мь е́смь. Влады́чице Богоро́дице, Сама́ мя́ спаси́ благоутро́бием Твои́м: гре́шных бо Ты́ еси́ по́мощь и очище́ние спаси́тельное.

КрестоБогородичен:

Нескве́рная Агница, Агнца и Па́стыря, ви́сяща на Кресте́, зря́щи, вопия́ше: Ча́до Мое́, что́ стра́нное у́бо и ненаде́жное сие́ зре́ние? Ка́ко Жи́знь все́х сме́ртию осужда́ется, земны́м подо́бне? Но воскресни́ тридне́вно из ме́ртвых, Сло́ве, я́коже ре́кл еси́, да, ра́дующися, сла́влю Тя́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Пресве́тлое сия́ние Пресвята́го и Боже́ственнаго Ду́ха, се́рдце твое́ облиста́вшее, су́щим во тме́ просвеще́ние соде́ла.

Проро́ков спострада́тельнее все́х бы́в, всеблаже́нне богоприя́тне, ми́лости мя́ сподо́би, отча́яннаго мно́гими прегреше́ньми.

Яко хода́тай бы́в явле́нным и боже́ственным сия́нием, хода́тайством твои́м умири́ многомяте́жнаго моего́ жития́ бу́рю.

Богородичен: Бо́га, Его́же родила́ еси́, Пречи́стая Де́во, Сего́ моли́ моли́твами Твои́ми дарова́ти согреше́ний проще́ние.

Пе́снь 5

Ирмос: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

Якоже мо́лнию, проро́ка Твоего́ посла́л еси́, Иереми́ю освяще́ннаго, су́щим во тме́ све́та Тя́, Христе́, возвеща́юща.

Стрелу́ избра́нну, в ту́ле тя́ сокрове́нну, Иереми́е, проразуме́нием Свои́м тво́й Влады́ка, в ни́хже подоба́ше вре́менех, показа́.

Уши чи́сте у́мнии име́я, сла́вне, бесе́дующу тебе́ Ду́ху сподо́бился еси́, проро́че, послу́шати.

Богородичен: Ве́лие и стра́шное Де́вы та́инство: и́бо я́вльшагося на земли́ Ею Бо́га челове́ком милосе́рдия ра́ди ма́терски воспита́.

Пе́снь 6.

Ирмос: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя́ смуща́ет и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя́ отча́яния, но Твою́ кре́пкую ру́ку мне́ простри́, я́ко Петро́ви, о Упра́вителю! и спаси́.

Привле́кл еси́ просвеще́ние и благода́ть бога́тно, богоно́се, духо́вно уста́ душе́вная разшири́в, и, испо́лнься, о́бщно все́м по́дал еси́, о проро́че, хотя́щим сия́ние.

Мо́ре мирско́е, возвыша́емое напа́стей треволне́нием, узре́в, после́дняя дворы́ возжела́л еси́, и исто́чник, реко́ю точа́щ сле́зы, люде́й твои́х злобы́тства го́рце рыда́ти.

Сме́рть Изба́вителя предска́зовал еси́ та́йно, богогла́се: я́коже бо Агня, на дре́во Христа́ воздвиго́ша, живота́ Нача́льника, собо́р беззако́нный иуде́йский, Благоде́теля всея́ тва́ри.

Богородичен: Сло́во, е́же от Отца́ пре́жде ве́к ро́ждшееся безпло́тно, из Тебе́, Чи́стая, в ле́то пло́тски ражда́ется, и в се́ни Того́ вси́ поживе́м, я́коже дре́вле Иереми́я прорече́.

Конда́к, гла́с 3.

Очи́стив ду́хом, вели́кий проро́че и му́чениче, твое́ светоза́рное се́рдце, сла́вне Иереми́е, проро́чествия да́р свы́ше прия́л еси́ и возопи́л еси́ велегла́сно во страна́х: се́ Бо́г на́ш, и не приложи́тся и́н к Нему́, Иже, вопло́щся, на земли́ яви́лся е́сть.

Пе́снь 7.

Ирмос: Отроцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ты́ ны́не не ктому́ в наде́ждах, но ве́щию, проро́че, прорече́нная, исполня́ема твоя́ зря́, взыва́еши: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Орга́н боже́ственный яви́ся, ударя́емь руко́ю Уте́шителевою, небе́сныя гла́сы веща́я и поя́: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Рыда́ния спису́я, о проро́че, не помрачи́ боже́ственнаго весе́лия, его́же от мла́денства я́сно наслади́лся еси́, зовы́й: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богородичен: Во чре́во Де́вы вни́ти я́коже благоволи́л еси́, челове́ки хотя́ спасти́, проро́ки я́ве научи́вый чудеси́, благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Пе́снь 8.

Ирмос: Победи́тели мучи́теля и пла́мене благода́тию Твое́ю бы́вше, за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

На небеса́ возше́л еси́, веселя́ся, богодухнове́нне Иереми́е, и со безпло́тными престо́лу все́х Царя́ предстои́ши, — благослови́те, — поя́, — дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Благоче́стия пропове́дник бы́в, прехва́льне, освяще́н, и нече́стия обличи́л еси́ не́мощь, Иереми́е, — благослови́те, — поя́, — дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Боже́ственныя зари́ све́том сия́я, облиста́ния лю́бящим посыла́еши, зерца́ло многосве́тло я́ко прии́м, — благослови́те, — вопия́, — вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богородичен: Мое́ существо́ из Тебе́ восприя́т Животода́вец и пре́ждних скве́рн сие́ очи́сти, о Богома́ти! Его́же пое́м: благослови́те, вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Све́ту сраствори́вся пречи́стому, Божества́ зари́, блаже́нне сла́вне, его́же на земли́ явле́ния я́сно стяжа́л еси́.

Исто́чника нетле́ннаго доше́д, озаре́нии же сего́, богодухнове́нне, жела́емый тебе́ коне́ц я́ве получи́л еси́.

Заре́ю светоно́сною, ея́же ны́не наслажда́ешися, воспева́ющих твою́ па́мять просвеща́ти, Иереми́е блаже́нне, все́х сподо́би.

Богородичен: Приста́нище спасе́ния, ве́рующии, Пречи́стому Твоему́ Рождеству́ све́дуще, от бе́д изба́витися Тя́ мо́лим.

Святого пророка Иеремии