Шрифт

14 мая.

Канон Святых преподобномучеников Евфимия, Игнатия и Акакия, Афонских.

преподобномучеников Евфимия, Игнатия и Акакия, Афонских

Тропа́рь, гла́с 1:

Равночи́слении Тро́ицы Несозда́нныя су́ще, с ли́ки Ангелов и чи́ны му́чеников предстоите́ вы́, ра́дующеся, престо́лу Божества́, му́дрии. Сего́ ра́ди прича́стием сия́ние отону́ду прие́млюще, исто́чник исцеле́ний ве́рным подаете́ и боже́ственное просвеще́ние, му́чениче Христо́в Евфи́мие со Игна́тием му́дрым и с боже́ственным Ака́кием, о на́с при́сно моли́теся.

Кано́н святы́х. Гла́с 1.

Пе́снь 1.

Ирмос: Воскресе́ния де́нь, пресвети́мся, лю́дие, Па́сха, Госпо́дня Па́сха: от сме́рти бо к жи́зни и от земли́ к небеси́ Христо́с Бо́г на́с преведе́, побе́дную пою́щия.

Воскресе́ния де́нь Го́спода Христа́, прииди́те согла́сно вси́, трие́х му́чеников пра́здник соста́вим, ве́рнии, Тро́ица Бо́г си́х бо просла́ви, побе́дную пою́щих.

Воскресе́ния де́нь Царя́ Христа́, вся́ но́ва ви́дяще, прииди́те согла́сно, и мы́ соста́вим, ве́рнии, но́вый пра́здник, трие́х новому́чеников с любо́вию воспева́юще.

Очи́стим чу́вствия и у́зрим воскре́сша Христа́ и тре́х новому́чеников Его́, блиста́ющихся со́лнца светле́йше и все́х озаря́ющих ве́рных благода́тию.

Очи́стим чу́вствия и у́зрим тре́х подобосо́лнечных свети́л, ны́не совосходя́щих Христу́, Со́лнцу, от гро́ба возсия́вшу, честны́х новому́чеников, и ве́рных озаря́ющих.

Небеса́ у́бо досто́йно да веселя́тся, земля́ же да ра́дуется, да пра́зднует же любо́вию Иверская оби́тель, обогати́вшаяся му́ченических моще́й сокро́вищем неотъе́млемым.

Богородичен: Воскре́сшаго ви́девши Сы́на Твоего́ и Бо́га, ра́дуйся со апо́столы, Богоблагода́тная Чи́стая, и е́же, ра́дуйся, пе́рвее, я́ко все́х ра́дости Вина́, восприя́ла еси́, Богома́ти Всенепоро́чная.

Пе́снь 3.

Ирмос: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое, не от ка́мене непло́дна чудоде́емое, но нетле́ния исто́чник, из гро́ба одожди́вша Христа́, в Не́мже утвержда́емся.

Прииди́те, весну́ вси́ у́мную во вре́мя есте́ственныя весны́ у́зрим, новому́чеников, я́ко цветы́, подаю́щих на́м чудеса́ пресла́вная.

Ны́не вся́ испо́лнишася све́та, воста́нием Созда́теля сооблистава́емая, да пра́зднует све́тло и па́мять трие́х страстоте́рпцев ве́рных собра́ние.

Ва́ия, Евфи́мие, рука́ми, я́ко зна́мение побе́ды держа́, неустраши́мо к закла́нию с ра́достию поте́кл еси́, раче́нием Христо́вым, му́дре, распала́емый.

Ору́жием Креста́ огради́вся, я́коже ле́в, ко удавле́нию прете́кл еси́, свя́те, и, спле́тшися со враго́м, побе́ду воздви́гл еси́ све́тлую, Игна́тие сла́вне.

Вчера́ Ты́ ме́ртв бы́л еси́, Христе́, — Ака́кий взыва́ет, усека́емый, ны́не же и а́з Тебе́ ра́ди, Са́м мя́ просла́ви, Спа́се, во Ца́рствии Твое́м.

Богородичен: Бо́га, Его́же родила́ еси́ пло́тию, из ме́ртвых, я́коже рече́, воста́вша ви́девши, Чи́стая, лику́й и Сего́ я́ко Бо́га, Пречи́стая, возвелича́й.

И седа́лен, гла́с 1:

Яко со́лнце, ва́ша честна́я па́мять возсия́ на́м, боже́ственнии новому́ченицы, Тро́ицы равночи́сленнии, ве́рных озаря́ющая, ю́же дне́сь соверша́юще, вопие́м: моли́те за ны́, страстоте́рпцы, Еди́наго Человеколю́бца.

Слава И ны́не:

Муче́ний ви́ды лю́тыя, преподобному́ченицы боже́ственнии, тве́рдо вы́ протерпе́сте, твердому́дренный Евфи́мие и Игна́тие боже́ственне, треблаже́нне Ака́кие, подо́бными о́бразы све́тло просла́вистеся, исцеля́ти боле́зни по кончи́не благода́ть свы́ше прия́сте с ве́рою притека́ющим к ра́це моще́й ва́ших, моли́теся Христу́ Бо́гу прегреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Пе́снь 4.

Ирмос: На боже́ственней стра́жи богоглаго́ливый Авваку́м да ста́нет с на́ми и пока́жет светоно́сна Ангела, я́сно глаго́люща: дне́сь спасе́ние ми́ру, я́ко воскре́се Христо́с, я́ко всеси́лен.

На боже́ственней стра́жи ста́вше, му́ченицы Христо́вы, иму́ще Его́ в се́рдце, с любо́вию взыва́ху Ему́, всеблаже́ннии: дне́сь на́м спасе́ние, Спа́се, а́ще и у́мрем Тебе́ ра́ди, Всеси́льне.

Единоле́тный Агнец, от Де́вы проше́дый, вене́ц на́м ны́не пода́й, Тебе́ ра́ди к сме́рти дне́сь тща́щимся, — новому́ченицы взыва́ху Кра́сному из гро́ба Христу́, Со́лнцу возсия́вшу.

Богооте́ц у́бо Дави́д пред се́нным ковче́гом скака́ше, игра́я, мы́ же Тебе́ я́ко приноше́ние кро́вию, ра́дующеся, прихо́дим, ви́дяще Тя́, из гро́ба Кра́сна воскре́сша Христа́, — вопию́т му́ченицы.

Источа́ют безсме́ртия пото́ки новому́чеников ра́цы Христо́м и чуде́с бе́здну боля́щим: ко́снемся косте́м и́х ве́рою и у́зрим чу́до, благоуха́ние си́х вои́стинну небе́сное.

Богородичен: Его́же родила́ еси́, Христа́, прекра́сно из ме́ртвых возсия́вша, Чи́стая, зря́щи, До́брая и Непоро́чная в жена́х и Кра́сная, дне́сь во спасе́ние все́х, со апо́столы ра́дующися, Того́ прославля́й.

Пе́снь 5

Ирмос: Утренюем у́тренюю глубоку́, и вме́сто мѵ́ра пе́снь принесе́м Влады́це, и Христа́ у́зрим, пра́вды Со́лнце, все́м жи́знь возсия́юща.

Утренюем во хра́ме ва́шем, Христа́ воспева́юще, из гро́ба возсия́вшаго Жизнода́вца, ва́с удиви́вшаго и сла́вою венча́вшаго, новому́ченицы сла́внии.

Безме́рное ва́ше дерзнове́ние, новому́чеников Тро́ицы, зря́ мучи́тель, сме́рти предаде́, к Не́йже влеко́ми, весе́лыми нога́ми, Па́сху хва́ляще, потеко́сте.

Присту́пим муче́ниями и вме́сто мѵ́ра кро́вь принесе́м Влады́це, в страда́ниих глаго́лаху му́дрии новому́ченицы, Па́сху хва́ляще, закала́еми.

Богородичен: Не разве́рзл еси́ врата́ де́вства в воплоще́нии, гро́ба не разруши́л еси́ печа́тей, Царю́ созда́ния, отону́дуже воскре́сшаго Тя́ зря́щи, Ма́ти ра́довашеся.

Пе́снь 6.

Ирмос: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́ и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, содержа́щия свя́занныя, Христе́, и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, воскре́сл еси́ от гро́ба.

По́двигами снидо́сте, му́чеников тро́ице, и, сокруши́вше се́ти вра́жия, взыдо́сте на небеса́ в ра́дости, и Госпо́дь диади́мою све́тлою побе́ды увенча́ ва́с.

Небе́сный кру́г обходя́ще вы́ и престо́лу Христо́ву предстоя́ще, порфи́рою оде́яннии све́тлою, му́чеников ли́ком и преподо́бных собо́ром совесели́теся.

Жела́юще му́ченицы дости́гнути Христа́, изше́дше по́двигами, да́же до сме́рти вои́стинну подвиза́шася и разтерза́ша се́ти вра́жия, я́ко паути́ну.

Соверши́вше пу́ть страда́ния све́тло, возведо́стеся вои́стинну во оби́тели небе́сная, о новому́ченицы, и получи́сте диади́му све́тлую от руки́ Влады́чни.

Фи́никовыя ве́тви в рука́х, я́ко награ́ды, и кре́ст, я́ко ски́птр, и тече́ние крове́й, я́ко порфи́ру, нося́ще, предстои́те, соца́рствующе Христу́, новому́ченицы боже́ственнии.

Сохра́ньшим ве́ру Христо́ву, и све́тло сконча́вшим тече́ние, и по́двигом до́брым подвиза́вшимся, новому́ченицы, отверзо́шася ва́м ра́йския две́ри.

Богородичен: Сни́де в преиспо́дняя земли́, в ложесна́ Твоя́, Чи́стая, сше́дый, и всели́выйся и воплоти́выйся па́че ума́, и воздви́же с Собо́ю Ада́ма, воскре́с от гро́ба.

Та́же конда́к, гла́с 4:

Яви́ся дне́сь Це́ркви но́вое торжество́ трие́х страстоте́рпцев, я́ко свети́ла, озаря́ющее правосла́вных, Христе́, исполне́ния.

Икос:

Иже во Афо́не подвиза́ющиися, прииди́те вси́, стеце́мся и, в Предте́чевом свяще́ннем ските́ соше́дшеся, у́зрим чудеса́ стра́нная, Боже́ственною си́лою чудоде́емая. Обря́щем та́мо трие́х но́вых преподобному́чеников, Евфи́мия, Игна́тия и Ака́кия, и́же а́ще и вре́менно наси́лию уступи́вше, отверго́шася, — увы́! — все́х Спа́са Христа́, но по́слежди подви́жническим себе́ саме́х преда́вше трудо́м, Константи́нова гра́да с ва́иями и ве́твьми дости́гше венцено́снии, я́ко дре́внии Авраа́мстии три́ о́троцы, проти́ву пре́лести до́бльствоваша. Лжепроро́ка бо ага́рянския ле́сти, я́ко анти́христа, посрами́вше, Правосла́вную ве́ру са́мою кро́вию свое́ю утверди́ша и уве́риша, Спа́са Христа́, Бо́га и Челове́ка, я́сно пропове́давше. Отону́дуже и да́льния мо́ря преше́дше нетле́нно, се́й свяще́нный хра́м насле́доваша ра́ками моще́й свои́х. И ны́не, исцеле́ния подаю́ще ве́рою притека́ющим, озаря́ют правосла́вных собра́ния.

Пе́снь 7.

Ирмос: Отроки от пе́щи изба́вивый, бы́в Челове́к, стра́ждет, я́ко сме́ртен, и стра́стию сме́ртное в нетле́ния облачи́т благоле́пие, еди́н благослове́н отце́в Бо́г и препросла́влен.

До́бльственно до́брый проше́дше по́двиг, новому́ченицы, те́ла вы́ кончи́ну ни во что́же вмени́вше, ны́не предстоите́, ра́дующеся, живо́му Христу́, Па́сху та́йную на небесе́х при́сно вкуша́юще.

Сме́рти пра́зднуем умерщвле́ние, Христо́во воскресе́ние, страда́ние же честно́е новому́чеников му́дрых, и, игра́юще, пое́м Вино́внаго, Еди́наго Благослове́ннаго отце́в Бо́га и Препросла́вленнаго.

Яко вои́стинну свяще́нная и многосве́тлая е́сть сия́ пресве́тлая и боже́ственная па́мять трие́х новому́чеников Твои́х, Христе́, все́х веселя́щая ве́рных, пою́щих Тя́ ны́не, отце́в Бо́га и Препросла́вленнаго.

Пе́сней свяще́нных восприи́мем трубу́, богому́дрии, и свяще́нную новому́чеников торжеству́юще па́мять, рце́м: ра́дуйтеся, ны́не зерца́ла Тро́ицы та́йная и на́с, ве́рных, наслажде́ния.

Богородичен: Все́м ца́рствуяй созда́нием, бы́в Челове́к, всели́ся в Твою́, Богоблагода́тная, утро́бу и, распя́тие претерпе́в и сме́рть, воскре́се боголе́пно, совозста́вив на́с, я́ко Всеси́лен.

Пе́снь 8.

Ирмос: Се́й нарече́нный и святы́й де́нь — еди́н суббо́т ца́рь и госпо́дь, пра́здников пра́здник и торжество́ е́сть торже́ств, в о́ньже благослови́м Христа́ во ве́ки.

Се́й нарече́нный и святы́й де́нь, в не́мже пра́зднуем муче́ния ва́шего страда́ния, пра́здник обновля́юще ва́ш, новому́ченицы, воспева́ем Христа́, я́ко Бо́га во ве́ки.

Прииди́те, но́вое му́чеников торжество́ но́выми песносло́вии торжеству́ем дне́сь, празднолю́бцы, обновля́юще Христо́во воскресе́ние, воспева́ем Его́, я́ко Бо́га во ве́ки.

Нося́ в рука́х кре́ст и ва́ия, Евфи́мие, мечу́ главу́ твою́ неустраши́мо подклони́в, му́дре, ца́рствия Христо́ва приобщи́лся еси́, взыва́я Ему́, — оса́нна, — во ве́ки.

Возведи́те о́крест о́чи ва́ша, новому́чеников тро́ице, и ви́дите собра́вшихся, от души́ ва́с лю́бящих, и на́с, я́ко дру́ги, и бра́тия, и моли́твенники, сохраня́йте, песносло́вящих ва́шу боже́ственную па́мять.

Богородичен: Всю́ низложи́в сме́рти держа́ву, Сы́н Тво́й, Де́во, Свои́м воскресе́нием я́ко Бо́г Кре́пкий совознесе́ на́с и обожи́, те́мже воспева́ем Его́ во ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Свети́ся, свети́ся, но́вый Иерусали́ме, сла́ва бо Госпо́дня на тебе́ возсия́, лику́й ны́не и весели́ся, Сио́не. Ты́ же, Чи́стая, красу́йся, Богоро́дице, о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Весели́ся, ски́те Крести́теля Спа́сова, ча́д бо твои́х сла́ва на тебе́ возсия́. Лику́й ны́не и воспева́й: ра́ками бо новому́чеников, я́ко исто́чником чуде́с, обогати́лся еси́.

О, боже́ственнаго! о, любе́знаго! о, сладча́йшаго сконча́ния, его́же претерпе́сте вои́стинну Христо́вы блаже́ннии новому́ченицы сла́внии, и́хже, ве́рнии, иму́ще предста́тели, не постыди́мся.

О, боже́ственнаго! о, любе́знаго обеща́ния кра́снаго! С на́ми бо еще́ жи́ви су́ще бы́ти обеща́стеся, храни́телие боже́ственнии жи́зни на́шея, и́хже, ве́рнии, моли́твенники ко Го́споду предлага́юще, ра́дуемся.

О му́ченицы боже́ственнии! о во́ини Христо́вы! о кра́сная и прекра́сная Тро́ицы заколе́ния, любо́вию ва́м ны́не посвяща́я пе́снь, все́м се́рдцем прошу́ е́же с ва́ми совселе́ния.

Богородичен: Весели́ся и ра́дуйся, Боже́ственная две́ре Све́та: заше́дый бо Иису́с во гро́б, возсия́, просия́в со́лнца светле́е и ве́рныя вся́ озари́в, Богора́дованная Влады́чице.

преподобномучеников Евфимия, Игнатия и Акакия, Афонских