Шрифт

25 июня.

Канон Преподобному Онуфрию и преподобному Петру Афонскому.

Преподобному Онуфрию и преподобному Петру Афонскому

Тропа́рь, гла́с 4:

Бо́же оте́ц на́ших, творя́й при́сно с на́ми по Твое́й кро́тости, не отста́ви ми́лость Твою́ от на́с, но моли́твами и́х в ми́ре упра́ви живо́т на́ш.

Кано́н Ону́фрия, гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Колесни́цы фарао́новы и си́лу его́ вве́рже в мо́ре Кре́пкий во бра́нех; воспое́м пе́снь но́вую, я́ко просла́вися.

Зари́ трисве́тлыя осия́емь све́том, мра́ка мя́ исхи́ти смертоно́снаго согреше́ний твои́ми, о́тче, моли́твами, Ону́фрие, я́ко да пою́ па́мять твою́.

Ми́ра отве́ргся, прилепи́лся еси́ Христу́, пло́ть покори́л еси́ по́мыслу и прия́телище яви́лся еси́ Свята́го Ду́ха, о́тче богому́дре Ону́фрие.

Столпо́м боже́ственнаго све́та наставля́емь, Еги́пет оста́вил еси́ стра́стный, и к высоте́ дости́гл еси́ безстра́стия, и Бо́гу бесе́довал еси́.

Богородичен: Родила́ еси́ пре́жде Тебе́ ро́ждшагося из Отца́, пребыла́ же еси́ нетле́нна, и по рождестве́ Де́ва: те́мже Богоро́дицу Тя́ и́стинную испове́дуем, Препе́тая.

Ин кано́н преподо́бнаго Петра́. Творе́ние Ио́сифово, гла́с 2.

Пе́снь 1.

Ирмос: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты Еги́петския, я́ко просла́вися.

Друга́го тя́ на́м Петра́ предлага́ет Це́рковь дне́сь, просвеща́юща на́ша мы́сли па́мятию твое́ю боже́ственною, о́тче пребога́те.

Ка́ла страсте́й очи́щ о́чи у́мныя, преподо́бне, я́сно ви́дел еси́ безме́рную добро́ту Христа́ Царя́, тя́ просла́вльшаго.

Просия́в тебе́, Трисо́лнечнаго Божества́, преблаже́нне, невече́рний све́т, соде́ла тя́ чи́сто прия́телище боже́ственных дарова́ний, о́тче богому́дре.

Богородичен: Иже на́с ра́ди из Тебе́, Де́во, в челове́ка премно́гою бла́гостию обо́лкся, преподо́бных собо́ры Того́ возлю́бльших препросла́влен е́сть.

Пе́снь 3.

Ирмос: Утвержда́яй гро́м и созида́яй ду́х, утверди́ мене́, Го́споди, да Тя́ пою́ и́стинно и творю́ во́лю Твою́: я́ко не́сть свя́т, я́ко Ты́, Бо́же на́ш.

Ангельскому после́дуя зре́нию, пусты́ню дости́гл еси́ и, воздержа́нием плотски́я сла́сти увяди́в, Ангельски пожи́л еси́ в то́й, блаже́нне.

Насажде́но дре́во при исхо́дищих яви́вся воздержа́ния во́д, во бла́го, о́тче, вре́мя благопло́дие доброде́телей я́ко вои́стинну по́дал еси́, Ону́фрие, дея́нием.

Всесве́тлая звезда́ вселе́нней от пусты́ни возсия́в, уясни́л еси́ ве́рных, заря́ми по́двигов, благочести́вых собо́ры, о́тче на́ш Ону́фрие преподо́бне.

Богородичен: Пра́отец разори́ла еси́ печа́ль, ра́дость на́м ро́ждши, Жизнода́вца и Изба́вителя, Пресвята́я Богоро́дице, Его́же приле́жно моли́ спасти́ ста́до Твое́.

Ин.

Ирмос: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, дре́вом умерщвле́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Умертви́в я́же на земли́ у́ды, преподо́бне, поуче́нии оживи́л еси́ ду́шу боже́ственными и получи́л еси́ ве́чную жи́знь и све́тлость.

Совокупи́лся еси́, я́ко до́бре пожи́в, с вы́шними, преблаже́нне, ликостоя́нии, в безмо́лвии пребыва́я и на добро́ту боже́ственную взира́я.

В гора́х я́ве скрыва́емь, челове́к совокупле́ния удали́лся еси́ и у́м ве́сь впери́л еси́ к небе́сней добро́те, веселя́ся.

Богородичен: Пала́ту красну́ неизрече́ннаго бога́тства, Де́во, зна́юще, по до́лгу Тя́ сла́вим, спа́сшиися Рождество́м Твои́м, Всенепоро́чная.

Конда́к преподо́бнаго Петра́, гла́с 2.

Удали́в себе́ челове́ческаго сожи́тельства, в пеще́рах ка́менных и разсе́линах пожи́л еси́, жела́нием боже́ственным и любо́вию, Пе́тре, Го́спода твоего́, от Него́же вене́ц прия́л еси́. Моли́ непреста́нно спасти́ся на́м.

Икос:

Мирски́х мо́лв избе́г и бу́ри жите́йския, я́ко бе́гательны и уко́рны, непроходи́мая места́ дости́гл еси́ и осо́бь, я́коже пти́ца, еди́н ле́та мно́га пожи́л еси́, в пеще́рах и про́пастех, и разсе́линах кры́яся, ко Го́споду взира́я и Того́ исполня́я повеле́ния; от Него́же прия́т благода́ть, преподо́бне, я́ко со́лнце, о́тче, возсия́л еси́, моля́ непреста́нно о все́х на́с.

Седа́лен свята́го Ону́фрия, гла́с 4.

Удали́лся еси́, преподо́бне, и в пусты́нях я́ве водвори́лся еси́, Го́спода, изба́вльшаго тя́ от лю́т, при́сно ожида́я. Те́мже, благоугоди́в Влады́це, всеблаже́нне, прия́л еси́ нестаре́ющееся небе́сное Ца́рство, в не́мже ны́не водворя́яся, помина́й чту́щия тя́.

Сла́ва, преподо́бнаго Петра́, гла́с 1.

Погре́бл еси́ страсте́й всевоста́ние умерщвле́нием пло́ти, свяще́нный о́тче, и жи́знь безконе́чную по сме́рти прия́л еси́. Те́мже дне́сь Христо́ва Це́рковь пра́зднует твою́ досточу́дную па́мять, преподо́бных украше́ние.

И ны́не, Богородичен:

Наста́ви на́с на пу́ть покая́ния, укло́ншияся при́сно к безпу́тием зо́л и Преблага́го прогне́вавшия Го́спода, Неискусобра́чная благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие жили́ще.

КрестоБогородичен:

Зря́щи Тя́, Христе́, Всенепоро́чная Ма́ти ме́ртва, на Кресте́ просте́рта, вопия́ше: Сы́не Мо́й, собезнача́льне Отцу́ и Ду́ху, что́ неизрече́нное Твое́ сие́ смотре́ние, и́мже спа́сл еси́ пречи́стых ру́к Твои́х, Ще́дре, созда́ние?

Пе́снь 4.

Ирмос: Услы́шах, Бо́же, слу́х Тво́й и убоя́хся, разуме́х дела́ Твоя́ и ужасо́хся, Го́споди, я́ко Твоего́ хвале́ния испо́лнь земля́.

Совле́к тле́нную греха́ ри́зу, о́тче, пра́вды, Ону́фрие, во оде́жду обле́клся еси́ и вну́трь черто́га всели́лся еси́.

Моли́твами непреста́нными све́т боже́ственнаго ра́зума собра́л еси́ в се́рдцы твое́м, о́тче на́ш, неразу́мия же отбе́гл еси́ мра́чныя ле́сти, Ону́фрие.

Те́сный ше́ствовав пу́ть и приско́рбный на земли́, богому́дре, к широ́кому дости́гл еси́ и ра́дости испо́лнен небе́сных наслажде́ний, преподо́бне.

Богородичен: Спасе́ние Тя́ на вся́ко вре́мя и ме́сто призыва́ю: не пре́зри мене́, Всенепоро́чная, Яже Бо́га ро́ждшая, Изба́вителя вку́пе и Спа́са моего́.

Ин.

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни Ангел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка; те́м зову́ ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

В гора́х и пеще́рах, му́дре, быва́я, боже́ственное восхожде́ние в се́рдцы поло́жь, вся́ изсуши́л еси́ страсте́й то́ки Боже́ственною благода́тию.

Стреля́ния де́монов, и стре́л, и ловле́ния до конца́ отбе́гл еси́, щито́м ве́ры, преподо́бне, покрыва́емь.

Пове́ржена при ногу́ твое́ю льсти́ваго зми́я и сме́х ви́дяще, су́рово свире́пеющагося, Пе́тре всесла́вне, вели́чие Го́сподеви возсыла́ем.

Богородичен: Госпо́дь, из Тебе́ роди́вся, Госпоже́ Всенепоро́чная, облада́юща врага́ ми́ром изба́ви вся́, преподо́бныя же, я́ко возлю́бльшия Сего́, возвели́чи.

Пе́снь 5

Ирмос: Возсия́й ми́, Го́споди, све́т повеле́ний Твои́х, я́ко к Тебе́ ду́х мо́й у́тренюет и пое́т Тя́: Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, и к Тебе́ прибега́ю, Царю́ ми́ра.

Ангелом единожи́теля Пафну́тий обре́т в пусты́ни тя́, вели́каго равноа́нгельнаго свети́льника, благоче́стно жития́ твоего́ все́м яви́ исправле́ния, му́дре.

Возсия́ тебе́ Госпо́дь, Его́же от души́ вожделе́л еси́, безстра́стия Све́т невече́рний, Ону́фрие, и ми́р в по́вестех непоро́чнаго жития́ твоего́ ве́сь просвети́л еси́, му́дре.

Яко благопропове́дуя, Ону́фрие блаже́нне, е́же прилепля́тися Бо́гу на́шему, на Того́ упова́ние от души́ возложи́л еси́ и Того́ хвалу́ име́л еси́ во усте́х при́сно.

Богородичен: Возсия́й ми́, Влады́чице, зарю́ ми́лости Твоея́, во тме́ прегреше́ний мои́х су́щу, Де́во, и к све́ту наста́ви покая́ния, молю́ся, и спасе́ния жи́зни.

Ин.

Ирмос: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

На го́ры честны́х за́поведей восте́к, я́коже Моисе́й, преподо́бне, ви́дел еси́ Бо́га я́ве, я́коже вмеща́л еси́, и, все́ми просве́щся душе́вными чу́вствы, вельми́ просла́вился еси́.

Манове́нии боже́ственными при́сно удобря́емь, му́дре, пребы́л еси́ стра́сти вся́кия неприча́стен, Пе́тре, и безстра́стием, я́ко оде́ждею, обле́клся еси́, преподо́бне.

Ле́ты мно́гими сокрыва́емо те́ло твое́ в просвеще́ние на́ше яви́ся, источа́я ре́ки на́м исцеле́ний и мѵ́ро благода́ти.

Богородичен: Свяще́нными гла́сы Тя́, добро́ту Иа́ковлю, пое́м, пло́тски ро́ждшую ми́рови Све́т, Иже от Све́та, просвеща́ющь преподо́бных собо́р.

Пе́снь 6.

Ирмос: Бу́ря мя́ помышле́ний пости́гши, во глубину́ низвлачи́т мя́ безме́рных грехо́в, но Ты́, Упра́вителю Благи́й, предвари́в, упра́ви, я́ко проро́ка, и спаси́ мя.

Мра́зом померза́емей пло́ти твое́й, теплото́ю Ду́ха гре́яшеся тво́й ду́х; зно́ем же опаля́емь, му́дре, роса́ прохлажда́ше небе́сная тя́ благода́тию.

Ходя́щу ти́ в пусты́ни, от Бо́га предвожда́лся еси́, сла́вне, светозаре́нием, та́мо хотя́щаго све́та прия́ти тя́ ны́не пропису́я и сла́ву, при́сно пребыва́ющую.

В верте́пе роди́выйся и на руку́ ста́рца я́ко Младе́нец прия́ти сподо́блься, младе́нствующа де́лы благи́ми, ста́рца в верте́пе тя́ учиня́ет к лу́чшим.

Богородичен: Бе́здну ми́лости ро́ждшая, страсте́й мои́х бе́здну пучи́ною щедро́т Твои́х пото́пльши, ту́чу от души́ пода́ждь ми́ сле́з, Богороди́тельнице Всенепоро́чная.

Ин.

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Утве́рждься кре́постию Ду́ха, всю́ вра́жию кре́пость смири́л еси́ и, победи́тель бы́в, ко Христу́ венцено́сец восте́кл еси́.

Стопа́м после́дуя бы́л еси́, преподо́бне, Петру́ верхо́вному, ка́меню ве́ры, его́же и зва́ние име́л еси́ и ве́рою бога́тно обогати́лся еси́.

По́двигом боже́ственным подвиза́лся еси́, о́тче, и ве́ру подо́бно соблю́л еси́, про́чее тебе́ предлежи́т до́браго де́лания вене́ц.

Богородичен: Во утро́бу Твою́ всели́ся, и все́ челове́ческое существо́ обожи́, и преподо́бных, Чи́стая, мно́жество свяще́нно привлече́.

Конда́к, гла́с 3.

Сия́нием Ду́ха Пресвята́го, богому́дре, просве́щся, оста́вил еси́ я́же в житии́ молвы́, пусты́ню же дости́г, преподо́бне о́тче, возвесели́л еси́ и́же над все́ми Бо́га и Зижди́теля, сего́ ра́ди прославля́ет тя́ Христо́с, блаже́нне, вели́кий Дарода́тель.

Икос:

Кто́ изрече́т твоя́ по́двиги, всеблаже́нне? Или́ кто́ от земноро́дных досто́йно похва́лит твое́ житие́, Ону́фрие о́тче? Якоже безпло́тен, пожи́л еси́, бы́лии пита́емь, пи́щу же име́л еси́ — Христа́ Бо́га, на Него́же твою́ наде́жду положи́л еси́, на́г ходя́ в пусты́нях, сту́день и мра́з, я́ко безпло́тен, терпя́. Сего́ ра́ди То́й тя́ свети́льника показа́, блаже́нне, вели́кий Дарода́тель.

Пе́снь 7.

Ирмос: Глаго́лавый на горе́ с Моисе́ом и о́браз де́вства явле́й в купине́, благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

На горе́ Илию́ препита́вый вра́ном, То́й тебе́ Ангелом пи́щу посыла́ет, тя́ велича́я, преподо́бне, Того́ возвели́чившаго.

Якоже фи́никс, при исхо́дищах прозя́б водны́х воздержа́ния, пи́щу име́л еси́ фи́ники, пита́вся пи́щею боле́зней твои́х.

Виде́нии разширя́яся, о́тче, боле́зньми пита́лся еси́ воздержа́ния и ны́не получи́л еси́ го́рнее благопита́ние, Ону́фрие.

Богородичен: Иже во чре́во Де́вы всели́выйся и сие́ небе́с ши́рши показа́вый, благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Ин.

Ирмос: Те́лу злато́му прему́дрыя де́ти не послужи́ша, и в пла́мень са́ми поидо́ша, и бо́ги и́х обруга́ша, среди́ пла́мене возопи́ша и ороси́ я́ Ангел: услы́шася уже́ у́ст ва́ших моли́тва.

Тве́рдым по́мыслом на ра́мо кре́ст взе́м, Распе́ншемуся после́довал еси́, я́ко мона́х освяще́н, опаля́я, я́ко хвра́стие, стра́сти и вопия́, преблаже́нне: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Тя́, ле́ты мно́гими сокрове́на, я́ко сокро́вище, явля́ет та́йно Боже́ственное Сло́во, Пе́тре преподо́бне, в явле́нно снабде́ние все́м, вта́йне стяжа́вшим грехо́вныя скве́рны, явле́нна тя́ моли́твенника, ка́ющимся я́сно.

Благово́нно Христу́ обе́том доброде́телей яви́ся кажде́ние, мѵ́ро излива́емо благово́нно от честны́х моще́й твои́х все́м зря́щим во удивле́ние излива́я: с пло́тию бо Ангельское житие́ пожи́л еси́.

Богородичен: Красну́ обре́т и добру́ в жена́х Тя́, Пресвята́я, прекра́сное Сло́во всели́ся в пресвято́е чре́во Твое́, вся́ ли́ки преподо́бных осве́щь, зову́щия: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмос: Земля́ и вся́, я́же на не́й, мо́ре и вси́ исто́чницы, небеса́ небе́с, све́т и тма́, мра́з и зно́й, сы́нове челове́честии, свяще́нницы, благослови́те Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Зе́млю до́льную премину́в, небе́сную стяжа́л еси́ жи́знь, и безпло́тных лико́м счи́слился еси́, нося́ пло́ть, Ону́фрие блаже́нне, и зе́млю кро́тких насле́довал еси́, ю́же тебе́ подаде́ Христо́с во ве́ки.

Сле́зныя ка́пли гаси́ло стяжа́л еси́ вои́стинну стра́стным разгоре́нием и любо́вию огня́ боже́ственнаго росе́ совокупи́лся еси́ безстра́стия — Христу́ Бо́гу на́шему, те́мже тя́ чти́м, Ону́фрие богому́дре.

Ангельскому житию́ поревнова́вша непреста́нными моли́твами, руко́ю Ангела Свои́м Та́йнам прича́стника, о́тче, Христо́с тя́ показа́, Вели́каго Сове́та вои́стинну Ангел, Его́же превозно́сим во ве́ки.

Богородичен: Земле́ свята́я, из Нея́же Христо́с прозябе́, кла́с жи́зни, и иста́явшее гла́дом назда́ челове́ческое естество́ дре́вния зло́бы, Богома́ти Всенепоро́чная, те́мже Тя́ пое́м во ве́ки.

Ин.

Ирмос: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Блаже́нства боже́ственнаго сподо́бился еси́ вои́стинну, Пе́тре богому́дре, во́лею обнища́в и всегда́, му́дре, пла́кав, и, кро́ток бы́в, насле́дил еси́ зе́млю кро́тких.

Бо́др име́я по́мысл, успи́л еси́ страсте́й воста́ния и, усну́в, со́н до́лжный ны́не пра́ведным, все́м, пребога́те, неусыпа́ющь яви́лся еси́, тя́ чту́щим моли́твенник.

Зимо́ю и ва́ром, му́дре, победи́в зи́му де́монскую, духо́вною теплото́ю потребля́еши я́ве и стра́сти умерщвля́еши теле́сныя, безстра́стия облиста́я сия́нием.

В горе́ Афо́нстей всели́лся еси́, я́коже на Карми́льстей иногда́, Пе́тре богому́дре, Фесви́тянин Илия́, в безмо́лвии Бо́га усе́рдно ища́й, досточу́дне, и Сего́ зре́ния, я́ко преподо́бен, сподо́бился еси́.

Богородичен: Уны́л име́я по́мысл и ду́шу, сластьми́ отягче́ну, к Тебе́ прибега́я, Богороди́тельнице Чи́стая, вопию́ Ти: воздви́гни и спаси́ мя, отча́яннаго и осужде́ннаго.

Песнь 9

Ирмос: Яко сотвори́ Мне́ вели́чие Си́льный, и свя́то и́мя Его́, и ми́лость Его́ в ро́д и ро́д боя́щимся Его́.

Взира́нии непреста́нными, я́же к Бо́гу, о́тче богому́дре, обожа́емь, прича́стием Его́ бы́л еси́ бо́г и, со Ангелы служа́, Сего́ сла́виши при́сно.

Умертви́в пло́ть, победи́л еси́ врага́, преста́вился еси́ к невече́рней зари́, небе́сных бла́г ты́ насле́дник бы́в, о́тче Ону́фрие.

Любо́вию творя́щих святы́й тво́й пра́здник от вся́каго треволне́ния страсте́й мольба́ми твои́ми избавля́й при́сно, я́ко дерзнове́ние обре́т у Спа́са, Ону́фрие.

Богородичен: Наде́жду Тя́ и сте́ну стяжа́вше, Пречи́стая, упова́ем улучи́ти блага́я моли́твами Твои́ми, Чи́стая, я́же обеща́ Христо́с, воплоти́выйся из Тебе́ на́с ра́ди.

Ин.

Ирмос: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Кре́постию и держа́вою Христо́с Бо́г тя́ препоя́сав, укрепи́ победи́ти хи́трости де́монския, пребога́те, я́ко возлю́бльша Сего́ от всего́ се́рдца и души́. Сего́ ра́ди тя́ ве́рою ублажа́ем и любо́вию.

Яви́лся еси́ в дому́ Госпо́дни, я́ко ма́слина, богому́дре, еле́ем по́тов твои́х на́ша умаща́я ли́ца, творя́щих тво́й се́й сла́вный и боже́ственный пра́здник, мона́хов украше́ние, преподо́бных верхо́вник.

Твое́ пресла́вное, источи́вшее, всесла́вный Пе́тре, те́ло благово́нно и красно́ мѵ́ро, ве́рныя благово́ния испо́лни, благово́ние бо Бо́гу и жи́в, и по кончи́не я́ве показа́лся еси́. Те́мже тя́ досто́йно ублажа́ем.

Освяще́нный Го́споду Бо́гу на́шему сосу́де, му́чеником, и апо́столом, и Ангелом собесе́дниче, о все́х моли́, ве́рою тя́ чту́щих на земли́, да обря́щем вси́ согреше́ний оставле́ние.

Богородичен: Пощади́ мя, Го́споди, пощади́, егда́ хо́щеши ми́ суди́ти, и не осуди́ мене́ во о́гнь, ниже́ я́ростию обличи́ши мене́, мо́лит Тя́ Де́ва, Тебе́ ро́ждшая, Христе́, и Ангельстии собо́ри, и преподо́бных совокупле́ния.

Свети́лен.

Ангельстии удиви́шася чи́ни твои́м подвиго́м, я́же в пусты́ни твори́л еси́, Ону́фрие богоно́се: три́ бо к шести́десятим ле́та, о́тче, пости́лся еси́. И ны́не, всеблаже́нне преподо́бне, со Христо́м ца́рствуеши в непроходи́мыя ве́ки.

Сла́ва, свята́го Петра́:

Петру́ тезоимени́таго верхо́вному вси́, по́стников похвалу́ и преподо́бных сла́ву, столпа́ небе́снаго, цве́та афо́нскаго велегла́сно пе́сньми почти́м по до́лгу, я́ко моли́твенника на́м все́м.

И ны́не, Богородичен:

Богоро́дицу Тя́ вои́стинну испове́дуем, Влады́чице, Тебе́ ра́ди спа́сшиися, и́бо Бо́га неизрече́нно родила́ еси́, разру́шшаго кресто́м сме́рть и к Себе́ привле́кша преподо́бных собо́ры, с ни́миже Тя́ восхваля́ем, Де́во.

Преподобному Онуфрию и преподобному Петру Афонскому