Шрифт

23 июня.

Канон Преподобному Силуану Печерскому.

Преподобному Силуану Печерскому

Тропа́рь преподо́бному Силуа́ну, гла́с 3:

Мно́гаго ти́ ра́ди воздержа́ния и безме́рнаго поще́ния прие́мый свы́ше благода́ть чудотворе́ния и к Бо́гу ве́лие дерзнове́ние стяжа́вый, по́стником удобре́ние, Силуа́не, Тому́ моли́ся, да пода́ст на́м ми́р и ве́лию ми́лость.

Кано́н преподо́бнаго, гла́с 8.

Пе́снь 1.

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́да спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Христу́, на́с ра́ди смири́вшемуся, во смире́нии подража́л еси́, преподо́бне, во убо́зей и те́мней пеще́ре живы́й, посто́м, моли́твою и мно́гими слеза́ми ри́зу душе́вную убели́л еси́, и чистото́ю сия́я, возше́л еси́ во оби́тели го́рния, ра́достно пе́снь Го́сподеви воспева́я.

Яко звезда́ богосве́тлая, сия́еши на мы́сленнем небеси́ ла́вры Пече́рския, о́тче на́ш Силуа́не, и вся́ ны́ блгода́тно озаря́еши немерца́ющею заре́ю мно́гих чуде́с, те́мже, святу́ю па́мять твою́ любо́вию соверша́юще, пе́снь Бо́гови воспева́ем.

Истинный и ве́рный ра́б Христо́в бы́л еси́, богоно́сне о́тче Силуа́не, святы́х первонача́льников Пече́рских Анто́ния и Феодо́сия подража́телю и доброде́телей и́х насле́дниче, с ни́миже ны́не во сла́ве невече́рней святы́х пе́снь Бо́гови воспева́еши.

Богородичен: Зако́нов кроме́ есте́ственных родила́ еси́ Законода́вца, Бо́га и Челове́ка, Того́, я́ко Бла́га, моли́, Всенепоро́чная, на́ша беззако́ния презре́ти, гла́сы хвале́бными пе́снь Ему́ воспева́ющих.

Пе́снь 3.

Ирмос: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Тле́нную пло́ть неосла́бными труда́ми кре́пко изнури́л еси́, о́тче на́ш Силуа́не, и по кончи́не твое́й в нетле́ние та́ облече́ся благода́тию Христа́ Бо́га, Ему́же в го́рних оби́телех зове́ши, ра́дуяся: не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Яко ма́слина благопло́дная, на горе́ Пече́рстей возра́сл еси́, преподо́бне Силуа́не, о́тче на́ш, и еле́ем трудо́в твои́х богоуго́дных сердца́ на́ша благода́тию умаща́еши, в мѵ́ро бо целе́бное сле́зы твоя́ по́стническия претвори́ Христо́с Бо́г, Ему́же зове́м: не́сть свя́т, па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.

Стра́сти душе́вныя мече́м моли́твы непреста́нныя изсе́кл еси́, преподо́бне, и кре́пко вооружи́лся еси́ на враги́ неви́димыя, и́хже ко́зни в пеще́рных огра́дах разруши́л еси́, зовы́й Подвигополо́жнику Христу́: не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Богородичен: Херуви́мов и серафи́мов превы́шши яви́лася еси́, Богоро́дице, Ты́ бо еди́на прия́ла еси́ невмести́маго Бо́га во чре́ве Твое́м, Всечи́стая, те́мже Тя́, вси́ ве́рнии, пе́сньми ублажа́ем.

Седа́лен, гла́с 8:

Яко и́стиннаго по́стника Госпо́дня и ве́рнаго Христо́ва после́дователя ла́вра Пече́рская по до́лгу тя́ почита́ет, Силуа́не, о́тче на́ш, в не́й бо подвиза́лся еси́ богоуго́дно и сно́м пра́ведным почи́л еси́, и́бо сме́рть уго́дников Бо́жиих вои́стинну со́н е́сть и преселе́ние от ху́ждшия жи́зни на лу́чшую, в не́йже со святы́ми пребыва́я, моли́ Христа́ Бо́га спасти́ ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Па́че естества́ заче́ншая и па́че естества́ ро́ждшая Зижи́деля Твоего́ и Бо́га, моли́ о на́с, при́сно согреша́ющих, да свобожде́ни су́ще, любо́вию воспое́м Тя́, Чи́стая Де́во Мари́е.

Пе́снь 4.

Ирмос: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра Отча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Ду́ха Свята́го наше́ствием в сосу́де души́ твоея́ богоно́сец бы́л еси́, преподо́бне о́тче, оби́тель Пече́рскую чудесы́ твои́ми просла́вил еси́, и ны́не со Ангелы пое́ши во святы́х почива́ющему Бо́гу: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Лице́ Христо́во пресве́тлое зре́ти жела́я, те́мная ли́ца де́монская кре́пким терпе́нием посрами́л еси́, о́тче на́ш Силуа́не, в пеще́ре ни́зу живы́й, я́ко гра́д верху́ стоя́, неуязви́м стрела́ми вра́жиими пребы́л еси́, отону́дуже удо́бно преше́л еси́ на го́ру небе́сную зва́ти в вы́шних Бо́гу: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Благода́ть Бо́жия процвете́ на версе́ твое́м, преподо́бне, и яви́ тя чудоде́йственника пресла́вна, тобо́ю бо ла́вра Пече́рская вои́стинну красу́ется, стяжа́вши в не́дрех свои́х такова́го избра́нника, и́же в вы́шних селе́ниих лику́ет и зове́т святы́х Святе́йшему Сло́ву: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Богородичен: Очище́ние прегреше́ний на́ших испроси́, Влады́чице, ро́ждшая еди́наго безгре́шнаго Спа́са все́х, к Нему́же Ма́тернее дерзнове́ние иму́щи, не закосни́ ко умоле́нию, Всеблага́я, да, ра́дующеся, Тебе́ зове́м: сла́ва Тебе́, всеси́льная челове́ков Помо́щнице.

Пе́снь 5

Ирмос: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́, окая́ннаго, но обрати́ мя к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

В поще́нии просия́л еси́, преподо́бне, хле́б и во́ду ме́рою вкуша́л еси́, мно́гажды же дни́ без пи́щи пребыва́я, те́мже пи́щи нетле́нныя ра́йския насыща́тися сподо́бился еси́, напра́вив пу́ть тво́й к Сио́ну небе́сному.

Ум тво́й впери́л еси́ к Бо́гу, Силуа́не, о́тче на́ш, и, на земли́ живы́й, о небе́сных при́сно промышля́л еси́, псало́мски глаго́ля: кто́ да́ст ми́ криле́, я́ко голуби́не, и полещу́, и почи́ю в небе́сных ски́ниях рая́ пресве́тлаго, иде́же и на́м бы́ти помоли́ся.

Све́тло житие́ твое́ бы́сть, преподо́бне о́тче, во вся́ концы́ земли́ на́шея изы́де сла́ва доброде́телей твои́х, те́мже духо́вно возрасти́вшая тя́ ла́вра в па́мяти твое́й святе́й све́тло лику́ет и Христу́ зове́т: Светода́вче благи́й, моли́твами уго́дника Твоего́ на пу́ть спасе́ния вся́ ны напра́ви, я́ко Человеколю́бец.

Богородичен: Тя́ сте́ну иму́ще и заступле́нием Твои́м соблюда́еми, Твое́ю Боже́ственною сла́вою хва́лящеся, Тя́ ублажа́ем, Ты́ бо, Пречи́стая, душа́м на́шим при́сно источа́еши весе́лие и ра́дование.

Пе́снь 6.

Ирмос: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и и́з глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Па́мять твоя́ с похвала́ми, о́тче Силуа́не, и и́мя твое́ свято́е призыва́ется ве́рными, и́же ве́дят тя́ богоно́сна и равноа́нгельна житие́м и с упова́нием прибега́ют к моли́твенному твоему́ заступле́нию. Си́х услы́ши, егда́ возопию́т к тебе́ моле́бно, и спасе́ния хода́тай и́м бу́ди вы́ну.

О Христе́ укрепля́емь, жи́знь твою́ до́блестно препроводи́л еси́, преподо́бне, безмо́лвием кра́йним, я́ко колесни́цею небовосхо́дною, на го́рняя восте́кл еси́ и та́мо со Ангелы лику́еши, и́бо услы́ша твоя́ моли́твы Бо́г спасе́ния твоего́.

Неду́жная врачу́еши еди́ным прикоснове́нием с ве́рою к святы́м моще́м твои́м, преподо́бне Силуа́не, о́тче на́ш, и ми́лость мно́гу явля́еши те́м, и́же по Бо́зе упова́ние на тя́ возлага́ют и твою́ па́мять соверша́ют, я́ко и́стиннаго уго́дника Христо́ва.

Богородичен: Ве́сь ли́к проро́ческий от Бо́га науче́н Твоего́ Боже́ственнаго зача́тия провозгласити́ та́инство, Пречи́стая Ма́ти Де́во, Ты́ бо Све́т во открове́ние язы́ков родила́ еси́, Христа́, Царя́ и Бо́га, спа́сшаго от поги́бели ро́д челове́ческий.

Конда́к, гла́с 8:

В бде́нном и тре́звенном моле́нии и кре́пком всегда́шнем пребыва́я поще́нии, те́ло свое́ умерщвля́л еси́, Силуа́не преподо́бне, и мно́гих уче́нием твои́м в ты́яжде доброде́тели наставля́я, приве́л еси́ Христо́ви. Ему́же в весе́лии дне́сь предстоя́, помина́й на́с, чту́щих па́мять твою́.

Икос:

Ангелов подража́теля и безпло́тных си́л собесе́дника, Ангельскими язы́ки подоба́ет ублажи́ти тя́, преподо́бне, оба́че приими́, а́ще и от челове́ческих бре́нных усте́н, сию́ достодо́лжную тебе́ похвалу́: ра́дуйся, преподо́бне, во все́х за́поведех Госпо́дних пра́во ходи́вый; ра́дуйся, богоно́сне, и́го благо́е и ле́гкое на ра́менах твои́х носи́вый. Ра́дуйся, в моли́тве преуспе́вый; ра́дуйся, пеще́рною тесното́ю простра́нства небе́снаго дости́гнувый. Ра́дуйся, равноа́нгельно во пло́ти пожи́вый; ра́дуйся, нетле́нием благода́тным просла́вленный. Ра́дуйся, чудотворе́ния да́ром обогаще́нный; ра́дуйся, целе́бниче вся́ких неду́гов. Ра́дуйся, помо́щниче в беда́х и напа́стех; ра́дуйся, Анто́ния богоно́снаго подража́телю. Ра́дуйся, Феодо́сия богому́драго после́дователю; ра́дуйся, Силуа́не, моли́твенниче о душа́х на́ших.

Пе́снь 7.

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́. Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ми́ра красоты́ душетле́нныя во уме́ты вмени́л еси́, о́тче преподо́бне Силуа́не, жесто́кое житие́ показа́л еси́ и неосла́бно в по́двизех жи́знь вре́менную препроводи́л еси́, немо́лчно воспева́я укрепи́телю Иису́су: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

В ти́хом приста́нищи спасе́ния бы́в, ти́хими ве́тры Ду́ха Свята́го управля́емь, о́тче богому́дре Силуа́не, дости́гл еси́ жела́ний кра́я, пресве́тлаго Ца́рствия Христо́ва, иде́же, со святы́ми почива́я, причаща́ешися трапе́зы безсме́ртнаго Влады́ки Христа́ и зове́ши Ему́ ра́достно: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Иму́щи тя́ ла́вра Пече́рская свети́льника немерца́ющаго Бо́жия благода́ти, твоя́ по́двиги пе́нии духо́вными прославля́ет, я́ко ма́ти, о ча́де свое́м веселя́щися, о́тче Силуа́не, мона́хов удобре́ние и по́стников похвало́, те́мже и зове́т в па́мяти твое́й боголе́пно: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Же́зл, из ко́рене Иессе́ева прозя́бший, и цве́т спаси́тельный, ми́ру процве́тший, познава́ем Тя́, Пречи́стая Де́во, ро́ждшая Христа́ Жизнода́вца, Имже упраздни́ся и́дольская пре́лесть благода́тию. Те́мже Тебе́, я́ко глави́зне спасе́ния на́шего, усе́рдно вопие́м: благослове́нна еси́ в жена́х, Пренепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмос: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, блгослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Светоли́тия небе́снаго испо́лнился еси́, преподо́бне, егда́, свя́то пожи́в, кончи́ною пра́веднаго преше́л еси́ от земли́ в го́рняя, на́м же честны́я мо́щи твоя́, я́ко насле́дие многоце́нное, оста́вил еси́, целе́бныя струи́ от ни́х источа́я, с ве́рою к тебе́ приходя́щим и Христа́ превознося́щим во вся́ ве́ки.

Моли́твою твое́ю богоприя́тною, о́тче, оби́тель Пече́рскую сохраня́еши от вся́каго зла́го обстоя́ния и в не́й живу́щия во благоче́стии наставля́еши о́бразом твои́м благи́м, ско́рый помо́щник явля́ешися лю́дем правове́рным, и́же по Бо́зе и Богоро́дице упова́ние на тя́ возлага́ют и тя́ просла́вльшаго Христа́ превозно́сят во вся́ ве́ки.

В поще́ниих неосла́бен, в моли́твах бо́др, в труде́х терпеливоду́шный показа́лся еси́, о́тче на́ш Силуа́не, и я́ко во все́х благоиску́сен де́латель вертогра́да Христо́ва, мзду́ бога́тую восприя́л еси́ от небе́снаго Домовлады́ки, в Его́же черто́зе све́тлем упокое́ние блаже́нное обре́л еси́, зовы́й: лю́дие, превозноси́те Христа́ во вся́ ве́ки.

Богородичен: Златоза́рный Тя́ свети́льник, прие́мшую несказа́нно Све́т Непристу́пный, Имже озари́ся мра́к па́дшаго челове́ка, воспева́ем Тя́, Богоро́дице Де́во, Со́лнца о́блаче ле́гкий, Его́же луча́ми озаре́ни, благода́рно пое́м Тя́, Чи́стая, во вся́ ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, Ангелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Вои́стинну тя́ учи́теля благоче́стия и́мать оби́тель Пече́рская, уче́ния духо́вная, ме́да сладча́йшая, излива́юща. Кто́ бо не умили́тся, слы́ша твоя́ по́двиги поще́ния, злострада́ния и непреста́нныя моли́твы, спасе́ния ра́ди душе́внаго? Те́мже тя́, о́тче на́ш Силуа́не, ве́рою и любо́вию ублажа́ем.

Любо́вию Христо́вою воспламени́в твое́ се́рдце, пла́мень нечи́стых страсте́й угаси́л еси́ росо́ю Ду́ха Боже́ственнаго, Его́же благода́тию соблюда́емь, о́тче на́ш Силуа́не, не оскверни́л еси́ чистоты́ души́ твоея́, сохрани́л еси́ непоро́чно и те́ло твое́, нетле́нием ны́не почте́нное, от него́же цельбы́ подае́ши неду́жным, я́ко таи́нник Бо́жия благода́ти.

Живоно́сную си́лу Воскресе́ния Христо́ва на́м проявля́еши, преподо́бне, в твои́х тле́нию неприча́стных и многоцеле́бных моще́х. В се́м бо вои́стинну позна́хом, я́ко, душе́ю живы́й, престо́лу Госпо́дню со сла́вою предстои́ши, иде́же не забу́ди в моли́твах твои́х богоприя́тных гра́д и оби́тель, в ни́хже на земли́ подвиза́лся еси́, и все́х на́с, чту́щих любо́вию па́мять твою́.

Богородичен: Псало́мски воспева́ем Тя́, Обра́дованная, Чи́стая, и со арха́нгелом, благове́стником ра́дости всеми́рныя, немо́лчно, — ра́дуйся, — Тебе́ пое́м, Ты́ бо, Влады́чице, вои́стинну все́м источи́ла еси́ ра́дование, ро́ждши ра́дости вино́вное Сло́во.

Свети́лен:

Процве́л еси́, я́ко фи́никс, о́тче, и, я́ко ке́др, умно́жил еси́ дарова́ния благода́тная, я́же тя́ сла́вна в ла́вре Пече́рстей показа́ша. О на́с Христа́ Бо́га моли́, чудоде́йственниче Силуа́не, почита́ющих пречестну́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Ра́дуйся, неора́нная ни́во, возрасти́вшая кла́с несе́янный, из него́же хле́б спаси́тельный ми́ру сотвори́ся; си́м напита́й ду́ши любо́вию чту́щих пречи́стое зача́тие Твое́, Чи́стая Де́во.

Преподобному Силуану Печерскому