Шрифт

14 июня.

Канон Преподобному Дионисию, Глушицкому чудотворцу.

Преподобному Дионисию, Глушицкому

Тропа́рь, гла́с 1:

Боже́ственною любо́вию от ю́ности распала́емь, Диони́сие преподо́бне, вся́, я́же в ми́ре кра́сная, возненави́дев, Христа́ еди́наго возлюби́л еси́, и сего́ ра́ди во вну́треннюю пусты́ню всели́лся еси́, со зверьми́ живы́й, ве́сь Христу́. Отону́дуже и Всеви́дящее Око, твоя́ труды́ ви́дев, да́ром чуде́с и по преставле́нии обогати́л тя́ е́сть. Те́мже вопие́м ти́: моли́ непреста́нно о все́х на́с, честну́ю па́мять твою́ при́сно в пе́снех почита́ющих.

Велича́ние:

Ублажа́ем тя́, преподо́бне о́тче Диони́сие, и чте́м святу́ю па́мять твою́, наста́вниче мона́хов и собесе́дниче Ангелов.

Кано́н свята́го, гла́с 8.

Пе́снь 1.

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Озаре́нием Свята́го Ду́ха озари́ благоче́стно любо́вию пе́сньми восхваля́ющих тя́, по́стников похвало́, мона́шествующих сла́во, пусты́ни украси́телю, благоче́стия учи́телю, Диони́сие.

От ю́ности жела́ние к Бо́гу возложи́в, и к Нему́, ра́дуяся, возше́л еси́, име́я все́ твое́ помышле́ние, взыгра́ние пло́ти и страсте́й нахожде́ние воздержа́нием умертви́л еси́, Диони́сие прехва́льне.

Попра́в зми́я, того́ се́ти легко́ прелете́л еси́, кри́лы благоче́стия впери́вся, о́тче: живо́т бо, ра́дуяся, объя́л еси́ от са́да кре́стнаго, блаже́нне Диони́сие.

Богородичен: Уста́ви неуста́вное помышле́ние смуще́ния, Пречи́стая Де́во, Ма́ти Бо́жия, к Сы́ну Твоему́ направля́ющи движе́ния.

Пе́снь 3.

Ирмос: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Во све́те невеще́ственне и мы́сленне, от печа́лей веще́ственных восте́к к небе́сным невеще́ственным чино́м, преподо́бне, моли́твами твои́ми на́с просвети́.

Воздержа́ния сла́дость иска́пав, отри́нул еси́ го́ресть страсте́й, те́мже па́че ме́да и со́та наслади́л еси́, о́тче, чу́вствия на́ша.

Возше́д на высоту́ доброде́телей, до́лу влеку́щия оплева́л еси́ сла́сти, сла́дость показа́вся спасе́ния, о́тче преподо́бне, ста́ду твоему́ проси́ грехо́в оставле́ния.

Богородичен: Прему́дрость и Сло́во Отчее несказа́нно родила́ еси́, души́ моея́ лю́тую исцели́ я́зву и серде́чную боле́знь утоли́.

Седа́лен, гла́с 8:

Красоты́ мирски́я от млады́х ногте́й, преподо́бне, возненави́дев, еди́наго Христа́ от се́рдца возлюби́л еси́ и, Тому́ все́ю душе́ю прилепи́вся, я́ко безпло́тен, на земли́ пожи́л еси́ с пло́тию, сла́ву же мимотеку́щую и бога́тство ни во что́же вмени́в, небе́сное бога́тство восприя́л еси́ и сла́ву ве́чную. Те́мже и ублажа́ем свято́е твое́ успе́ние и, в не́м торжеству́юще, вопие́м ти́: богоблаже́нне о́тче на́ш Диони́сие, моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Яко де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода. Те́м, Ангельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра Отча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Душе́вное очища́я чу́вство и разширя́я Боже́ственными виде́нии, Боже́ственных дарова́ний сподо́бился еси́, богоблаже́нне, к ра́це моще́й Твои́х притека́ющим, Диони́сие преподо́бне, подае́ши ско́рое исцеле́ние.

Зако́ном Бо́жиим повину́яся, преподо́бне, к смотре́нию безпло́тных и мы́сленных твое́ худо́жество упра́вил еси́, преходя́ вы́ну от сла́вы в сла́ву, от си́лы, о́тче, в си́лу.

Богоуго́дно пожи́в, пусты́ни, я́ко гра́ды, сотвори́л еси́ потре́бны и душеполе́зны, исто́чник исцеле́ний пролива́я ве́рою покланя́ющимся ра́це моще́й твои́х.

Богородичен: Новора́сленный безсме́ртия ра́й и красе́н вои́стинну показа́лася еси́, Де́во: дре́во бо жи́зни в Тебе́ насади́ся богонача́льно, е́же, во чре́ве Твое́м нося́щи, родила́ еси́, все́м иска́пающее спасе́ния наде́жду, ве́рно, Богоро́дице, испове́дающим Тя́.

Пе́снь 5

Ирмос: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Угаси́в пла́мень страсте́й росо́ю подвиго́в твои́х, о́тче блаже́нне Диони́сие, бога́тно вже́гл еси́ огне́м любве́ ве́ры воздержа́ния свети́льник, просвеще́ние безстра́стия, и сы́н дне́ яви́лся еси́.

Ве́ры гро́зд боже́ственным де́ланием, о́тче, воспита́л еси́, и, в точи́лех поста́вив, изгне́л еси́ боле́зньми поще́ния, и ча́шу напо́лнил еси́ духо́вную воздержа́ния, весели́ши сердца́ ста́да твоего́.

До́блественне претерпе́в бие́ния неви́димых враго́в, показа́лся еси́ сто́лп непоколеби́мь, утвержда́я ста́до твое́ па́лицею боже́ственною, словесы́ медото́чными, блаже́нне Диони́сие преподо́бне.

Богородичен: Еди́на ро́ждши де́вою, еди́на муженеиску́сная яви́лася еси́, Всенепоро́чная, во утро́бе Сло́во Отчее прие́мши безнача́льное, млеко́м дои́ши, Чи́стая, чу́до стра́шно! Де́вствуеши и зако́ны обновля́еши естества́.

Пе́снь 6.

Ирмос: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Исцеле́ний ре́ки источа́еши, стра́сти земноро́дных боже́ственно очища́еши, ра́дующеся ве́рою, восхваля́ем твоя́ по́двиги, чу́дне.

Зако́нно от все́х Соде́теля десни́цею венча́лся еси́, преподо́бне Диони́сие, небе́сный граждани́не, Ангелом равностоя́телю.

Нетле́ннаго и боже́ственнаго пребыва́ния и непости́жных наслажда́яся ны́не благи́х, Ангелом собесе́дниче, Диони́сие богому́дре, восхваля́ющия тя́ спаса́й.

Богородичен: Бо́га ро́ждши, вся́кия тва́ри, Влады́чице, я́ко вои́стинну еди́на, Богоро́дице, превы́шши яви́лася еси́.

Конда́к, гла́с 8:

Все́ твое́ у́мное жела́ние к Бо́гу впери́в, Тому́ невозвра́тно от души́ после́довал еси́, в пусты́ню всели́вся, и, та́мо Ангельски пожи́в, мно́гим пу́ть бы́л еси́ ко спасе́нию; сего́ ра́ди и Христо́с тебе́ просла́ви и да́ром чуде́с обогати́. Те́мже вси́ вопие́м ти́: ра́дуйся, Диони́сие преподо́бне, пусты́нный жи́телю.

Икос:

Хра́м Бо́гу я́ко вои́стинну себе́ соде́лав, о́тче, и вы́шняго Иерусали́ма яви́вся граждани́н, боже́ственными доброде́тельми твои́ми безпло́тных че́сти сподо́бился еси́. Те́мже и мы́ зря́ще чудеса́, похвале́нию досто́йная, я́же удивля́ют на́с и науча́ют тебе́ зва́ти такова́я: ра́дуйся, благочести́ваго отца́ о́трасль и ма́тере благогове́йныя ве́твь; ра́дуйся, целому́дрия сто́лпе, и́мже бесо́вская шата́ния искорени́шася; ра́дуйся, свети́льниче многосве́тлый; ра́дуйся, я́ко увяди́л еси́ плотска́я мудрова́ния; ра́дуйся, пусты́ни до́брое прозябе́ние; ра́дуйся, пра́ведных боже́ственное наслажде́ние; ра́дуйся, я́ко презре́л еси́ теку́щая и тле́нная; ра́дуйся, я́ко на небесе́х со Ангелы живе́ши; ра́дуйся, я́ко мона́шествующих изве́стное пра́вило; ра́дуйся, леня́щихся к Бо́гу дерзнове́ние; ра́дуйся, исто́чниче чуде́с богото́чный; ра́дуйся, честны́й Ду́ха сосу́де, наста́вниче на́шего спасе́ния. Ра́дуйся, Диони́сие преподо́бне, пусты́нный жи́телю.

Пе́снь 7.

Ирмос: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Вре́менная отложи́в, ве́чными украси́лся еси́, со Ангелы лику́еши, я́ко Ангельское пожи́в житие́, с ни́миже пое́ши: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Непреста́нно мо́лим, Диони́сие богому́дре, о ста́де твое́м приле́жно моли́ся, тебе́ на моли́тву призыва́ющих, и плоды́ принося́щих, и любо́вию пою́щих: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

В зла́це вы́шняго Ца́рствия ста́до твое́, о́тче, воспита́л еси́ и жезло́м уче́ний упа́сл еси́ ве́рно пою́щия: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богородичен: Изба́ви на́с, Христе́, от страсте́й, и бе́д, и обстоя́ний, и неду́гов многообра́зных моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере и преподо́бнаго Диони́сия, взыва́ющих: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмос: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и Ангельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Сто́лп тя́ одушевле́н я́ко вои́стинну и о́браз воздержа́ния, о́тче, стяжа́вше, вси́ твою́, Диони́сие, па́мять почита́ем.

Собо́р ра́дуется мона́шеский, и лику́ет преподо́бных со́нм, с ни́миже пра́ведных вене́ц досто́йно восприя́л еси́.

Укра́шен доброде́тельми, в неве́стнице неизрече́нныя сла́вы возле́гл еси́, пе́снь воспева́я Христу́ во ве́ки вся́.

Богородичен: Поглоще́на боле́зньми и па́дша возста́ви, Богома́ти, я́ко да Тя́ сла́влю во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Чи́стую сла́вно почти́м, лю́дие, Богоро́дицу, о́гнь Божества́ прии́мшую во чре́ве неопа́льно, пе́сньми велича́ем.

Неду́гующих в паде́нии вра́чь от Бо́га показа́лся еси́, и очи́стник, блаже́нне, и прогони́тель лука́вых духо́в, богоно́се Диони́сие, те́м тя́ вси́ велича́ем.

Яко тле́нно жили́ще, зе́млю оста́вив, о́тче, всели́лся еси́ в зе́млю кро́тких и с ни́ми ра́дуешися, Боже́ственнаго наслажда́яся, о́тче, сия́ния.

Неукло́нен к ве́ре преде́л и о́браз воздержа́ния иму́ще по́двиги твоя́ к Зижди́телю вои́стинну, пе́сньми тя́ велича́ем.

Богородичен: В Тя́ всели́вся, Всенепоро́чная, пе́рвее родонача́льныя злообра́зно запе́ншаго человекоуби́йцу низложи́ Роди́выйся и все́х на́с спасе́.

Свети́лен:

Пристра́стия мирска́го, я́ко от скве́рны, уклони́лся еси́, разу́мнаго Со́лнца светоза́рная луча́ возсия́, свети́льник многосве́тлый, пусты́нное воспита́ние и чистоты́ оби́телище, Христо́вы добро́ты я́сно зря́, Его́же сия́нием у́м тво́й озари́л еси́ и сла́вою обогати́лся еси́ небе́сною, Диони́сие сла́вне. Мо́лим тя́, в ми́ре сохране́ным бы́ти па́мять твою́ почита́ющим.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Яко иму́щи милосе́рдие и ми́лость ве́лию, при́зри, Препе́тая Богоро́дице Де́во, на мое́ смире́ние, и страсте́й молву́, и собла́зн жития́ разори́, Отрокови́це, и огня́ гее́нскаго изба́ви мя́ моли́твами Твои́ми.

Преподобному Дионисию, Глушицкому