Шрифт

26 июля.

Канон Преподобному Стефану Савваиту.

Преподобному Стефану Савваиту

Тропа́рь, гла́с 4:

Небе́сных во́инств архистрати́же, мо́лим тя́ при́сно мы́, недосто́йнии, да твои́ми моли́твами огради́ши на́с кро́вом крилу́ невеще́ственныя твоея́ сла́вы, сохраня́я на́с, припа́дающих приле́жно и вопию́щих: от бе́д изба́ви на́с, я́ко чинонача́льник вы́шних си́л.

Кано́н преподо́бнаго, гла́с 2.

Пе́снь 1.

Ирмос: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Тебе́ твоего́, преблаже́нне, уче́ния до́лг принося́ще, воздая́ния простира́ем, вене́ц похва́л плету́ще, ты́ же ми́лостив яви́ся, пребога́те, твои́ми мольба́ми благода́ть ми́ пода́ждь духо́вную.

Всегуби́тельное стремле́ние страсте́й, о́тче, увяди́л еси́, слове́сным объя́т богому́дрием, благопребы́тен бо бы́л еси́, благогла́сен, кро́ток же и смире́н, сло́вом же прему́дрости, Стефа́не, и ра́зума венча́емь.

Свяще́нно украси́л еси́ себе́, о́тче, ра́зумом и де́тельным де́йством благода́ти, богоглаго́ливе Стефа́не, жела́я венца́ сла́вы Христо́вы, и твоея́ наде́жди изря́дно, преблаже́нне, не погреши́л еси́.

Целому́дрие удержа́л еси́ я́ве, кра́йнюю же кро́тость и высо́кое, богоно́се, смире́ние, и́миже возвыша́емь, трудо́в твои́х де́йством и виде́нием, ра́дуяся, прине́слся еси́, вене́ц неувяда́емый прие́м.

Богородичен: Тва́рей яви́лася еси́, Чи́стая, все́х ви́димых и неви́димых превы́шши, Всенепоро́чная: Зижди́теля бо родила́ еси́, я́коже изво́ли воплоти́тся во утро́бе Твое́й, Его́же со дерзнове́нием моли́ спасти́ пою́щия Тя́.

Пе́снь 3.

Ирмос: Процвела́ е́сть пусты́ня, я́ко кри́н, Го́споди, язы́ческая неплодя́щая це́рковь, прише́ствием Твои́м, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Просия́ житие́ твое́, богоно́се Стефа́не, всесве́тло, я́ко со́лнце, в ми́ре и просвети́ к тебе́ ве́рою и любо́вию приходя́щия.

Просвеща́ются концы́ уче́нии твои́ми, преподо́бне: я́коже бо свети́льник, просия́л еси́, богоно́се, Це́ркви Христо́ве, в не́йже утверди́ся мое́ се́рдце.

Непорабоще́нну соблю́л еси́ ду́шу твою́ страстьми́ и сластьми́ теле́сными, богоно́се Стефа́не че́стне. Те́мже ны́не по достоя́нию восхваля́ем тя́.

Богородичен: Яви́лася еси́ чистото́ю, я́ко кри́н, Влады́чице, посреде́ те́рния просия́вши луча́ми де́вства Твоего́, Богоро́дице Пречи́стая.

Седа́лен, преподо́бнаго, гла́с 3.

Исправле́ние жития́ твоего́ все́х просвеща́ет, стопы́, Стефа́не о́тче, вои́стинну, ве́рою подо́бящихся тебе́. Те́мже любо́вию тя́ блажа́щия всегда́ спаса́й моли́твами твои́ми от вся́кия тесноты́, Христа́ блага́го моля́, преподо́бне блаже́нне досточу́дне.

Сла́ва, И ны́не, Богородичен:

Яко невозде́ланная, Де́во, лоза́, красне́йший Гро́зд прозябла́ еси́, источа́ющ на́м вино́ спасе́ния, все́х веселя́щее ду́ши же и телеса́. Те́мже я́ко вину́ Тя́ до́брых блажа́ще при́сно, со Ангелом вопие́м Ти́: ра́дуйся, Благода́тная.

КрестоБогородичен:

Неискусобра́чная Чи́стая и Ма́ти Твоя́, Христе́, ви́дящи Тя́, ме́ртва ви́сяща на Кресте́, ма́терски пла́чущи, глаго́лаше: что́ Тебе́ воздаде́ евре́йский беззако́нный собо́р и неблагода́рный, и́же мно́гих и вели́ких Твои́х, Сы́не Мо́й, даро́в наслади́выйся? Пою́ Твое́ Боже́ственное снизхожде́ние.

Пе́снь 4.

Ирмос: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни Ангел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ты́, Стефа́не, мона́шествующих бы́л еси́ вене́ц, я́ко ка́мением многоце́нным, доброде́тельми обложе́н, яви́лся бо еси́, блаже́нне, богора́дованно вои́стинну украше́ние.

Боже́ственную, богоно́се, прему́дрость поче́л еси́, те́мже дарова́ний тя́ сия́ венцы́ уясни́, сла́ву ве́чную тебе́ хода́тайствовавши, о́тче всече́стне.

Све́тлостию нра́вов твои́х и о́бразы бла́гости, преподо́бне Стефа́не, подо́бне пожи́л еси́, те́мже присту́пен все́м бы́л еси́, всеблаже́нне пречу́дне.

Богородичен: Умерщвле́ния пло́д мне́ Ева принесе́, Жи́знь же ро́ждшая Ипоста́сную, Пречи́стая, а́бие испра́вила еси́. Те́мже зову́ Ти: ра́дуйся, Присноде́во.

Пе́снь 5

Ирмос: Хода́тай Бо́гу и челове́ком бы́л еси́, Христе́ Бо́же: Тобо́ю бо Влады́ко, к светонача́льнику Отцу́ Твоему́, от но́щи неве́дения, приведе́ние и́мамы.

Стремле́ние страсте́й безстра́стия жела́нием угаси́л еси́, богоно́се Стефа́не, и виде́нии и дея́нии просвети́л еси́, о́тче, душе́вное устрое́ние.

Умо́м чи́стым писа́нии бесе́довал еси́ духо́вными, богоглаго́ливе Стефа́не, и виде́ния и дея́ния собра́л еси́ бога́тство боже́ственно, о́тче преподо́бне.

Прему́дрости глубину́ испыта́в, Стефа́не, дости́гл еси́ обрести́, ели́ко благопотре́бно, и би́сер многоце́нный боле́зньми стяжа́л еси́, преблаже́нне, ра́зума.

Богородичен: Се́ во чре́ве, Богоро́дице Пречи́стая, Христа́ Бо́га па́че сло́ва име́ла еси́, я́коже Иса́ия провозгласи́, вы́ше естества́ Сего́, Богороди́тельнице, родила́ еси́.

Пе́снь 6.

Ирмос: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Вселе́нней свети́ло пресве́тлое, о́тче, яви́лся еси́, слове́с све́тлостию просвеща́я, Стефа́не, ве́рою и любо́вию к тебе́ притека́ющия.

Блаже́нно житие́ проше́л еси́, успи́в у́бо чу́вства, вне́ бы́в мирска́го мяте́жа, и Бо́гу прибли́жился еси́, Стефа́не.

Яко до́бр, я́ко красе́н вене́ц, и́мже ны́не венча́лся еси́, прему́дре Стефа́не, доброде́тельми венча́емь, и над страстьми́ ца́рствовал еси́, преизря́дне.

Богородичен: Вы́ше естества́, Де́во, родила́ еси́ и ве́чнуеши Де́вою, я́вльши и́стиннаго Божества́, Сы́на и Бо́га Твоего́, о́бразы.

Конда́к, гла́с 2.

Архистрати́же Бо́жий, служи́телю боже́ственныя сла́вы, Ангелов нача́льниче и челове́ков наста́вниче, поле́зное на́м проси́, и ве́лию ми́лость, я́ко безпло́тных архистрати́г.

Икос:

Ре́кл еси́, Человеколю́бче, в Писа́ниих Твои́х: мно́жеству ра́доватися Ангел на небеси́ о челове́це еди́ном ка́ющемся, Безсме́ртне. Те́мже мы́, и́же в беззако́ниих, Безгре́шне еди́не Сердцеве́дче, Тя́ моли́ти всегда́ дерза́ем, я́ко Благоутро́бнаго, уще́дрити и низпосла́ти недосто́йным умиле́ние, Влады́ко, подая́й на́м проще́ние, о все́х бо на́с мо́лится Тебе́ безпло́тных архистрати́г.

Пе́снь 7.

Ирмос: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Благово́нствуют, преподо́бне, твои́х уче́ний словеса́, благода́тию Ду́ха сия́юще: Божество́ бо еди́но честву́я в тре́х Ли́цах, Сло́ва же воплоще́ние поя́, благово́нствуеши на́с, пребога́те.

Ума́ чистото́ю и ра́зума, богому́дре, све́тлостию житие́ преше́л еси́, чистото́ю же телесе́ и де́вства сия́нием изря́дно возложе́ние я́влься Всеви́дцу и Вседержи́телю.

Сло́во твое́ со́лию растворе́но, житие́ твое́, благода́тию, преблаже́нне, сия́я, яви́ся, пречу́дне, те́мже в вы́шния оби́тели всели́лся еси́, ра́дуяся, Христу́ со дерзнове́нием ны́не предстоя́.

Богородичен: Управля́ющи, Пречи́стая, мое́ житие́, к Твоему́ всети́хому приста́нищу напра́ви, Бо́га ро́ждшая, благи́х Исто́чника, все́м подаю́щаго ве́рным изоби́лие бла́гости.

Пе́снь 8.

Ирмос: Пе́щь иногда́ о́гненная в Вавило́не де́йства разделя́ше, Бо́жиим веле́нием халде́и опаля́ющая, ве́рныя же ороша́ющая, пою́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Вене́ц благоле́пен Христо́с Жизнода́вец на ве́рх тво́й положи́, тезоимени́те Стефа́не, и́бо дея́ньми просия́л еси́ и виде́нии, яви́лся еси́, зовы́й: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Все́ преше́д чу́вство, преблаже́нне, Уму́ пе́рвому прибли́жился еси́ души́ чистото́ю, жития́ же све́тлостию вене́ц но́сиши, Стефа́не, зовы́й: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Жела́нием зе́льным, преблаже́нне, изсле́дил еси́ богоно́снаго Са́ввы, Стефа́не, житие́ боже́ственное, жи́зни же све́тлостию поревнова́л еси́, прехва́льне, бы́в у́бо учени́к сего́ вои́стинну изря́ден.

Богородичен: Ум безстра́стный во утро́бе Твое́й соединя́ется челове́ческому уму́, Пречи́стая, пло́ти же дебельство́м под ле́том бы́в, ле́т Превы́шший. Те́м Тя́, Богоро́дице, ве́рою и любо́вию сла́вим.

Пе́снь 9.

Ирмос: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. Те́м Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Пречестны́й Стефа́не, ны́не чи́сто услажда́яся и пи́щу прие́мля па́че у́мныя, иде́же святы́х собо́ри о Бо́зе лику́ют, блаже́нне, тя́ ны́не чту́щия, хода́тайствуя, к себе́ привлецы́.

Пре́йде, ра́дуяся, к жела́нию кра́йнему, ко еди́ному су́щему я́ве блаже́нству, к пребо́льшей добро́те, к жи́зни, вои́стинну нестаре́емей, к Све́ту невече́рнему, богоно́се о́тче Стефа́не.

Яко со́лнце, просия́л еси́ в мона́шеских собо́рех, от мя́гких ногте́й освяще́н, я́коже зарю́, испуща́я доброде́тели твоего́ жития́, пресла́дкий Стефа́не, богоно́се о́тче преподо́бне.

Богородичен: Разуме́вше издале́ча прозорли́выма очи́ма, проро́цы Тя́ я́ве провозвести́ша, хотя́щую Ма́терь бы́ти Вседе́теля и все́х Влады́ки, те́мже Тя́, Всепе́тая, Богоро́дицу испове́даем.

Свети́лен.

Архистрати́же Бо́жий, в кро́ве крилу́ твое́ю ополчи́вся, огради́ мя́, прибега́ющаго к тебе́, и во исхо́де изба́ви мя́ го́рьких истяза́телей, и спаси́ мя мольба́ми твои́ми.

Богородичен: Бо́г на́м, Чи́стая, прибе́жище, и си́лу, и по́мощь Тя́ подаде́ в ско́рбех на́ших и во обстоя́ниих, все́х у́бо на́с изба́ви от бе́д на́ших.

Преподобному Стефану Савваиту