Шрифт

25 июля.

Канон Преподобному Михаилу Малеину.

Преподобному Михаилу Малеину

Тропа́рь, гла́с 8:

В тебе́, о́тче, изве́стно спасе́ся е́же по о́бразу: прии́м бо кре́ст, после́довал еси́ Христу́ и, де́я, учи́л еси́ презира́ти у́бо пло́ть, прехо́дит бо, прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней. Те́мже и со Ангелы сра́дуется, преподо́бне Михаи́ле, ду́х тво́й.

Кано́н преподо́бнаго, гла́с 8.

Пе́снь 1.

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Светолу́чными мо́лниями Ду́ха освяща́емь и Того́ дохнове́нием испо́лнен, я́коже орга́н, преблаже́нне, оглаша́емь, души́ моея́ мра́к отжени́ и пода́ждь ми́ сло́во по достоя́нию пе́ти тя́.

Роди́телей любве́ предпоче́л еси́ Соде́телеву, и теку́щаго жития́ — житие́ равноа́нгельно, и мирски́я красоты́ — нетле́нное вои́стинну украше́ние все́х Царя́, и́миже наслажда́ешися, ра́дуяся.

Восто́ка трисо́лнечнаго бы́л еси́ заря́ всесве́тлая, трисия́нным све́том жития́ твоего́ земли́ все́ лице́ осия́ бога́тно и греха́ тму́, о́тче, разоря́я словесы́ твои́ми.

Богородичен: Клеща́, ю́же ви́де Иса́ия Ду́хом, у́гль нося́щая, Ты́ издале́ча яви́лася еси́, у́гль Божества́ — Христа́ во чре́ве носи́вши, Пресвята́я неопа́льно и на объя́тиях поноси́вши ма́нием вся́ Нося́щаго.

Пе́снь 3.

Ирмос: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Возненави́дев от души́ сласте́й го́ресть и до́льния возгнуша́вся сла́вы, мирска́го са́на во́лею по́яс отве́рг, су́щих на земли́ царе́й предпоче́т все́х Царя́.

От пеле́н освяще́н, от ложе́сн избра́н яви́лся еси́: честне́й бо ма́тери твое́й Ро́ждшая Христа́ обеща́ да́ти тя́ и, я́ко освяще́н да́р, тя́ а́бие прия́т.

Ми́ром ты́ мы́сленным ду́шу и у́м очи́стив и те́ло а́лчбою истни́в, всели́л еси́ Христа́, глаго́люща Сего́ име́я в себе́, и ходя́ща, и ми́р благоуха́юща.

Богородичен: Во утро́бе Твое́й, Чи́стая, Отцу́ сопресто́льное Сло́во все́лься, от чи́стых Твои́х крове́й вопло́щся и ро́ждься, тва́рь очи́стив идолонеи́стовства кропле́нием Своея́ кро́ве.

Седа́лен, гла́с 8.

Христо́в а́гнец слове́сный, упасы́й на зла́це доброде́телей преподо́бно о́вцы Госпо́дня, удивля́емь е́сть от Ангел, му́жеством посрами́в де́моны, в челове́цех поживе́, я́ко безпло́тен. Те́мже и Тро́ице предста́ досто́йно, упра́вити ста́до моли́твами не престае́т. К нему́же возопие́м: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Пе́снь 4.

Ирмос: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра Отча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Струя́ жи́зни твою́ мы́сль напои́ Боже́ственнаго Ду́ха де́йством, отню́дуже го́ресть сласте́й отри́нувши, боже́ственныя сла́дости напо́лнися. Еюже сы́тости непреста́нныя прие́млющи, пое́т: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Огнь искуше́ний и страсте́й пе́щь слеза́ми твои́х, о́тче, тече́ний и духо́вною бога́тною угаси́л еси́ росо́ю, соблю́дся неопале́н, опаля́емь бо любо́вию все́х Царя́, ве́щная увяди́л еси́ жела́ния.

Ум возне́с к житию́ небе́сному, плотско́е, о́тче, облегчи́л еси́, отягча́вшее ве́щи страсте́й, те́мже Тро́ице неукло́нно послужи́л еси́. Моисе́я же нра́в и Илиино́ житие́ подража́я, ви́дел еси́ Го́спода.

Богородичен: Вся́ добра́ Ты́ еси́, Чи́стая, бли́жняя моя́, — Сы́н Тво́й, Влады́чице, зове́т Тебе́, святе́йшу Ангельскаго естества́ обре́т Тя́, и багряни́цу те́ла истка́ неизрече́нно от чи́стых Твои́х крове́й, и сла́вит Того́ сла́вящия.

Пе́снь 5

Ирмос: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́, окая́ннаго, но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Дрема́ние уны́ния о́чи се́рдца твоего́ не покры́, но ума́ твоего́ и жела́ния боже́ственнаго жа́лом уязвля́емь, всено́щным стоя́нием и в моли́тве терпе́л еси́, пло́ти не покрыва́я бро́ви. [Дважды.]

Смиреному́дрие сожи́тельно име́я от ю́ности, виде́нии боже́ственными и поуче́нии у́м просвеща́я, льсти́ваго по́мыслом не укра́лся еси́, но смире́нно име́л еси́ мудрова́ние.

Богородичен: Яко красну́ добро́тою, доброде́телей обре́т Тя́ пала́ту, кра́сное Сло́во в Твоя́ нетле́нная ложесна́ всели́ся и из Тебе́ роди́тися неизме́нно благоизво́ли, ве́рных украша́я ли́ца.

Пе́снь 6.

Ирмос: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Умертви́в сла́сти, оживи́лся еси́ ду́хом, и, связа́в кре́пкаго, сосу́ды расхи́тил еси́ его́, и благопотре́бным доброде́телем прия́телища разшири́л еси́ уче́нии твои́ми.

Малосло́вие ле́ностное ума́ отгна́в, хле́б живо́тный, и е́же ко изоби́лию, руко́ю и язы́ком твои́м раздава́я, о́тче, сугу́б хотя́щим бы́л еси́.

Иже тала́нт от Бо́жия уче́ния обре́т, я́ко сы́й боже́ственным спе́хом возрасти́в без ме́ры, гла́с Влады́ки твоего́ слы́шиши ра́достен, к лу́чшим зову́щь тя́.

Богородичен: Зако́нных кроме́ в Тебе́ Вы́шний вочелове́чися, и, пло́ть непрело́жно я́влься, с челове́ки поживе́, и к небе́сней возвы́ситися стези́ хотя́щим показа́.

Конда́к, гла́с 2.

Плотску́ю тяготу́ утончи́л еси́ де́лы, душе́вную же бы́стрость впери́л еси́ просвеще́нием, Михаи́ле, и яви́лся еси́ Тро́ице жили́ще, Юже зря́, блаже́нне, я́сно, моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Икос:

Моли́тв неподви́жимый сто́лп, соверше́ние любве́ го́рняго благоу́мия, умиле́ния бе́здна, не в тре́тию ча́сть взя́т бы́л еси́ высоты́, но иде́же незаходи́мое Божество́ я́сно зря́т херуви́ми, и, си́ми виде́нии сия́я, покланя́ешися, и сла́ву пребоже́ственную прие́млеши, ото́нуду обожа́емь. Те́м пе́ти тя́ досто́йно не возмога́ем, про́сим проще́ния, взыва́юще ку́пно: моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.

Се́мя прие́м в се́рдцы за́поведей Бо́жиих па́че стори́ц, и ты́сяща пло́д прине́сл еси́ кла́с боже́ственный — мона́хов, вопию́щих: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Ду́ха сосу́д Пресвята́го яви́шася устне́ твои́ и я́коже наводне́нии язы́к честна́я уче́ния, Тро́ице согла́сно зову́щим: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богородичен: Без се́мене всели́ся во чре́во Твое́ созда́вый мя́, и из Тебе́ плотоно́сец Бо́г и Челове́к про́йде, не во две́ раздели́ся Ипоста́си, ни смеше́ния подъя́т, отце́в Бо́г благослове́нный.

Пе́снь 8.

Ирмос: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель, Богочести́вым неи́стовно разжже́; си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Иже пренепостижи́мую Госпо́дню красоту́ ели́ко жела́ние бя́ше, во пло́ти зря́ ума́ све́тлостию, ны́не пе́рсть оста́вль и к небеси́ до конца́ пресели́вся, пред лице́м предстои́ши Тро́ицы, зовы́й: лю́дие, превозноси́те Го́спода во вся́ ве́ки.

Многоце́нный тебе́ вене́ц, по́двиг сконча́вшу, и́же на де́моны, Влады́ка подаде́, зла́та светле́йши и би́сера красне́йши, ца́рства и безсме́ртия, о отче, сия́я па́че со́лнца, зове́ши: лю́дие, превозноси́те Го́спода во вся́ ве́ки.

О, сла́дкаго язы́ка твоего́, и́мже прему́дро улови́л еси́ поглоще́нныя враго́м льсти́вым! И ко измене́нию боже́ственному премени́л еси́, водрузи́в единообра́зно се́ни, я́ко песо́к, и зовя́ непреста́нно: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те Го́спода во вся́ ве́ки.

Богородичен: Умерщвле́нный жа́лом всепа́губным змии́ным, еди́на, Живода́вца Бо́га ро́ждшая, Де́во, оживи́ла еси́. Его́же приле́жно моли́ воста́ния страсте́й утиши́ти, любо́вию пою́щих: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Дне́сь вся́ земля́ прии́де, пропове́дающи Христо́во боже́ственное и́мя, пресла́вную и боже́ственную па́мять твою́ торжеству́я: ты́ бо онебеси́л еси́ ю́ монахообра́зными уче́ньми и уясни́л еси́ Ангельским ревну́ющия чино́м.

Освети́ша мо́лнии твои́х чуде́с вся́ концы́, моля́щим бо ся ве́рою ра́ка твоя́ источа́ет исцеле́ния. И тебе́ у́бо и́мать не́бо, земля́ же земну́ю се́нь те́ла, ю́же пре́жде гро́ба истни́вшуюся воздержа́нием твои́м.

Зе́млен у́м не мо́жет све́т о́н разуме́ти, пресве́тлый и пренеизглаго́ланный Тро́ический, его́же ны́не прия́л еси́, и́мже и обожа́емь я́ве. Помина́ющих тя́, преблаже́нне, помяни́, Тро́ице Святе́й предстоя́.

Богородичен: Яви́хомся жи́зни боже́ственныя отпаде́ни дре́ва ра́ди разу́мнаго; Ты́ же родила́ еси́ жи́зни дре́во — Христа́ Бо́га, и́же от а́довых те́мных жили́щ изведе́ и к неотъе́млемей введе́ жи́зни пою́щия Тя́.

Свети́лен.

Ангельскаго жития́ жела́я, удали́л еси́ себе́ все́х кра́сных жития́, всели́лся еси́ во дво́рех за́поведей Госпо́дних и со Ангелы ра́дуешися.

Богородичен: Яже от Бо́га ми́рови пода́нным благи́м Ты́ вина́ еси́, Богоро́дице, но и ны́не ми́лостивна сотвори́ о о́бщем спасе́нии благопреме́ннаго Бо́га.

Преподобному Михаилу Малеину