Шрифт

16 июля.

Канон первый преподобному Никодиму Кожеезерскому, пустыннику Хозьюгскому.

преподобному Никодиму Кожеезерскому, пустыннику Хозьюгскому
Молитвы предначинательные

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас, ами́нь.

Сла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Царю́ Небе́сный, Уте́шителю, Ду́ше и́стины, И́же везде́ сый и вся исполня́яй, Сокро́вище благи́х и жи́зни Пода́телю, прииди́ и всели́ся в ны, и очи́сти ны от вся́кия скве́рны, и спаси́, Бла́же, ду́ши на́ша.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. Трижды.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй, трижды.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О́тче наш, И́же еси́ на Небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на Небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный да́ждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Го́споди, поми́луй, 12,

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.

Псалом 50:

Поми́луй мя, Бо́же, по вели́цей ми́лости Твое́й, и по мно́жеству щедро́т Твои́х очи́сти беззако́ние мое́. Наипа́че омы́й мя от беззако́ния моего́, и от греха́ моего́ очи́сти мя; я́ко беззако́ние мое́ аз зна́ю, и грех мой предо мно́ю есть вы́ну. Тебе́ Еди́ному согреши́х и лука́вое пред Тобо́ю сотвори́х, я́ко да оправди́шися во словесе́х Твои́х, и победи́ши внегда́ суди́ти Ти. Се бо, в беззако́ниях зача́т есмь, и во гресе́х роди́ мя ма́ти моя́. Се бо, и́стину возлюби́л еси́; безве́стная и та́йная прему́дрости Твоея́ яви́л ми еси́. Окропи́ши мя иссо́пом, и очи́щуся; омы́еши мя, и па́че сне́га убелю́ся. Слу́ху моему́ да́си ра́дость и весе́лие; возра́дуются ко́сти смире́нныя. Отврати́ лице́ Твое́ от грех мои́х и вся беззако́ния моя́ очи́сти. Се́рдце чи́сто сози́жди во мне, Бо́же, и дух прав обнови́ во утро́бе мое́й. Не отве́ржи мене́ от лица́ Твоего́ и Ду́ха Твоего́ Свята́го не отыми́ от мене́. Возда́ждь ми ра́дость спасе́ния Твоего́ и Ду́хом Влады́чним утверди́ мя. Научу́ беззако́ныя путе́м Твои́м, и нечести́вии к Тебе́ обратя́тся. Изба́ви мя от крове́й, Бо́же, Бо́же спасе́ния моего́; возра́дуется язы́к мой пра́вде Твое́й. Го́споди, устне́ мои́ отве́рзеши, и уста́ моя́ возвестя́т хвалу́ Твою́. Я́ко а́ще бы восхоте́л еси́ же́ртвы, дал бых у́бо: всесожже́ния не благоволи́ши. Же́ртва Бо́гу дух сокруше́н; се́рдце сокруше́нно и смире́нно Бог не уничижи́т. Ублажи́, Го́споди, благоволе́нием Твои́м Сио́на, и да сози́ждутся сте́ны Иерусали́мския. Тогда́ благоволи́ши же́ртву пра́вды, возноше́ние и всесожега́емая; тогда́ возложа́т на oлта́рь Твой тельцы́.

Тропа́рь, гла́с 8:

От ца́рствующаго гра́да пресе́льник яви́ся/ и я́же в нем вели́кия оби́тели/ и, промышле́нием Боже́ственнаго ра́зума окормля́емь,/ к морски́м страна́м устреми́ся,/ всели́ся же в пусты́ню, уклоня́яся мирски́я молвы́,/ и си́лою Свята́го Ду́ха вооружи́лся еси́,/ кре́стным ору́жием враги́ своя́ прогоня́я,/ посто́м и непреста́нною моли́твою жизнь свою́ соверша́я,/ сревну́я вели́ким отце́м Анто́нию, и Ону́фрию, и Па́влу Фиве́йскому,/ с ни́миже Го́сподеви моли́ся, о́тче Никоди́ме,/ спасти́ся душа́м на́шим.

Тропа́рь, гла́с 4:

Я́ко безпло́тен, о́тче, пожи́л еси́ на земли́,/ смире́нием и в я́ме пребыва́нием с моли́твами превознося́щагося врага́ смири́л еси́,/ я́ко крин, вои́стинну процве́л еси́,/ избра́нный кинамо́н, и высо́кий кипари́с,/ и плодови́тая ма́слина, и фи́никс сла́дкий,/ и кедр благоуха́нный, и валса́м чи́стый,/ те́рние злостра́стия искорени́л еси́/ и жили́ще Всесвята́го Ду́ха был еси́,/ те́мже помина́й па́мять твою́ днесь пра́зднующих, Никоди́ме чудотво́рче,/ да вси ра́достными гла́сы воспева́ем Христа́ Бо́га на́шего,/ Иже тебе́ дарова́вшаго исцеле́ний благода́ть.

Кано́н первый, гла́с 8.

Пе́снь 1.

Ирмос: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́/ чудотворя́й иногда́/ Моисе́йский жезл, крестообра́зно порази́в/ и раздели́в мо́ре,/ Изра́иля же, беглеца́, пешехо́дца спасе́,/ песнь Бо́гови воспева́юща.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Песнь принося́щаго ти, Никоди́ме, благоусе́рдно прие́м,/ Боже́ственней причасти́тися от Христа́ зари́ умоли́,/ и просвеще́нию сподо́битися, и су́щаго получи́ти живота́,/ ны́не же пода́й свои́ми моли́твами Сло́ва сокро́вища и благода́ть даро́в.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Мо́ря стра́стнаго пучи́ну преплы́в сле́зных ра́ди исто́чник Боже́ственною си́лою,/ живоно́сным ору́жием Креста́ фарао́на мы́сленнаго с прило́ги потопи́,/ я́коже Моисе́й жезло́м Еги́пта погрузи́.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

И́же от Христа́ мы́сленно просвеще́н весь,/ Того́ любо́вию распаля́яся,/ ше́ствовати по стопа́м усе́рдно восхоте́/ и свети́льник пресве́тел яви́ся, преподо́бне,/ подая́ спасе́ние душа́м, воспева́ющим ве́рою твоя́ по́двиги.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Со́весть име́л еси́ бла́гу и ду́шу свою́ к Бо́гу вперя́я, еле́ню подо́бяся,/ те́ла же умерщвле́ние и боле́зни трудо́в твои́х прия́тны бы́ша, по́тове и моли́твы,/ я́ко же́ртва непоро́чна, Го́сподеви принесе́ся,/ сего́ ра́ди причта́лся еси́ преподо́бных ликостоя́нию.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Пречи́стую Мари́ю пе́сньми похва́лим,/ Покро́в Боже́ственный, ти́хое приста́нище./ Ты бо, Де́во, рабу́ Своему́ изве́стное упова́ние, ико́ну Свою́, дарова́ла еси́,/ е́йже покланя́яся, уго́дник Твой получи́ дерзнове́ние,/ его́же ра́ди, Пречи́стая, пода́ждь нам ве́лию ми́лость.

Пе́снь 3.

Ирмос: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом/ и зе́млю на вода́х основа́вый,/ на ка́мени мя, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́,/ я́ко несть свят, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

От ю́ности, преподо́бне, яре́м Госпо́день восприи́м,/ и в бразда́х своего́ се́рдца пшени́цу все́ял еси́ духо́вную,/ и клас пожа́л еси́ доброде́телей, блаже́нне, вопи я́:/ несть свят, па́че Тебе́, Го́споди.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Удержа́в в посте́ чре́во и изли́шняя жела́ния/ и подпу́пныя по́хоти умертви́в,/ чистото́ю, о́тче, вся́чески пожи́в, уединя́яся от всех,/ Христо́ви же совокупля́яся, преподо́бне, притека́ющих ти спаса́й.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Млеко́м воздержа́ния воспита́вся, преблаже́нне,/ на высоту́ доброде́телей возвы́сився,/ дрема́ния же от о́чию оттря́сл еси́,/ те́мже и прови́деши чи́сто неви́димаго прило́ги.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Тро́ице Единосу́щней разу́мный храм, веселя́ся, себе́ сотвори́л еси́,/ ум очища́я и те́ло, преблаже́нне,/ неле́ностно ше́ствовав живо́тную стезю́,/ измла́да возлюби́ Творца́, прему́дре,/ и бысть прия́телище Трисо́лнечнаго Све́та.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Де́вою, Богоневе́сто, родила́ еси́, Неискусобра́чная,/ и Де́вою пребы́сть, Богоро́дице Мари́е, Ма́ти Безневе́стная Христа́ Бо́га на́шего,/ Его́же моли́ стра́сти пло́ти моея́ умертви́ти/ и оживи́ти мою́ умерщвле́нную грехми́ ду́шу.

Седа́лен, гла́с 5.

Благода́тию и му́дростию укра́шена,/ по́стника Госпо́дня Никоди́ма чудотво́рца, прииди́те, вси ве́рнии, восхва́лим ве́рою и любо́вию:/ сей у́бо, ра́йскую добро́ту жела́я/ и тоя́ ра́ди в слеза́х и воздыха́ниих,/ бде́ниих же и моли́твах свою́ жизнь препроводя́,/ жела́емое блаже́нство получи́л есть/ и мо́лится о душа́х на́ших.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Лю́дем я́ко вои́стинну ти́хое приста́нище Христо́с Тебе́ яви́, Всенепоро́чная,/ и́же ве́рою и любо́вию Тя, и́стинную Богоро́дицу, испове́дующим,/ избавле́ние у́бо и мир изнесе́ нам, Де́во,/ скорбь нашу призира́ющи, уще́дри, я́ко Блага́я Ма́ти всем Творца́,/ и ми́лость пода́й Твои́ми моли́твами ко Ще́дрому Богу на́шему.

Пе́снь 4.

Ирмос: Ты моя́ кре́пость, Го́споди,/ Ты моя́ и си́ла,/ Ты мой Бог, Ты мое́ ра́дование,/ не оста́вль не́дра О́тча/ и на́шу нищету́ посети́в./ Тем с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти:/ си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Бога́тство и пи́ща, похвала́ и ра́дость преподо́бным еси́, Христе́ Бо́же,/ тем возлюби́в Тя, преподо́бный Никоди́м,/ вся, я́же в ми́ре кра́сная, нивочто́же вмени́в,/ в пусты́ни непроходи́мей мно́гая ле́та наслажда́шеся сла́дких виде́ний.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Ева́нгельское сло́во рече́нное, блаже́нне,/ а́ще что и сме́ртно испишу́т, не вреди́т их:/ враг пошепта́, и зе́лие смертоно́сное любоде́ица предложи́,/ а́ще ты и вкуси́, но Бог тя снабде́л есть сме́рти неприча́стна.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Го́рькия пи́щи вкуше́нием боле́знь прикосну́ся вну́тренним, преподо́бне,/ но Боже́ственным промышле́нием исцеле́ние получи́,/ не я́ко во сне, но я́ве тя напая́ющим живо́тных вод,/ и́хже возжеле́в, я́ко еле́нь, потече́.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Тро́ицы яви́ся преочище́нно селе́ние,/ Ея́же благода́ть духо́вную прие́м,/ низложи́л еси́ держа́вно лю́таго миродержи́теля,/ теле́сныя бо стра́сти удержа́в,/ безстра́стия дости́же и пра́ведных ра́дости сподо́бися.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Ты ве́рным похвала́ еси́, Безневе́стная Де́во,/ Ты заступле́ние и прибе́жище христиа́ном, стена́ и приста́нище,/ к Сы́ну бо Своему́ мольбы́ но́сиши, Всенепоро́чная,/ и спаса́еши от бед и́же ве́рою и любо́вию Богоро́дицу Тебе́ сла́вящих.

Пе́снь 5

Ирмос: Вску́ю мя отри́нул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый,/ и покры́ша мя есть чужда́я тьма, окая́ннаго,/ но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Посреде́ ца́рствующаго гра́да жили́ще име́я/ в гно́ище, я́ко И́ов, прославля́емь от Ве́дущаго челове́ческая сердца́,/ Фесви́тянину житие́м и зва́нием подо́бися,/ и́же тебе́ прорече́ пусты́нное жи́тельство, блаже́нне Никоди́ме.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Илия́ царю́ непра́вдовавшу смерть провозвести́,/ тебе́ же Илия́ путь жи́зни показа́ и пусты́нника тя нарече́,/ ме́сто же, а́ки пе́рстом, показа́,/ иде́же, блаже́нне, тече́ние свое́, ра́дуяся, соверши́.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Ду́хом распала́яся, Про́мыслом же Вы́шняго направля́емь,/ проро́чество, преподо́бне, воспомина́я,/ многоболе́зненную жизнь соверша́я,/ сего́ ра́ди ве́чныя пи́щи прича́стник яви́ся,/ боле́знем ве́село прие́м воздая́ние.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Кре́пок яви́ся боле́зньми,/ поще́ние терпе́л еси́ тве́рдо,/ до ста́рости пребыва́я глубо́кия не осла́блен, Никоди́ме,/ в пусты́ни, я́ко в ца́рстем черто́зе, со мно́жеством звере́й веселя́ся, глаго́ля:/ Ты ми, Христе́, ра́дование.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Уве́деша проро́честии гла́си разу́мно Твою́ та́йну,/ Небе́сную дверь Влады́ка Тя показа́, Чи́стая,/ из Тебе́ бо, Де́во, вопло́щся, пра́ведное возсия́ Со́лнце.

Пе́снь 6.

Ирмос: Очи́сти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззако́ния моя́,/ и из глубины́ зол возведи́, молю́ся,/ к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя,/ Бо́же спасе́ния моего́.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Я́ко сна о́браз, тле́нную всего́ ми́ра сла́ву зря,/ уклоня́яся тщи́я сла́вы челове́ческих похва́л,/ еди́наго Бо́га сла́ву возлюби́л еси́,/ е́йже прича́стник бы́ти, Богому́дре, пра́ведно сподо́бися.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Христо́м обоже́н быв, усыне́нием прибли́жися Ему́,/ есте́ственная неможе́ния неме́дленно исправля́еши, блаже́нне,/ неду́жных исцеля́я, слепы́х просвеща́я,/ бесну́ющихся а́бие избавля́я Бо́жиею благода́тию.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Светоно́сием проро́ческаго дарова́ния испо́лнився,/ чи́стый твой язы́к провозвести́ сокрове́нная челове́ков ра́зума,/ мня́щих от Тебе́ утаи́ти,/ и по сме́рти явле́нием возвеща́еши, не я́ко во сне, но я́ве,/ предглаго́ля хотя́щая сбы́тися.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Высото́ю смиреному́дрия, о́тче, обложе́н,/ смири́л еси́ превзя́тую вы́ю нечести́ваго смире́нием слове́с твои́х, прему́дре,/ и, я́ко чу́ден, источа́еши чудеса́/ и отго́ниши неду́ги призыва́нием и́мене твоего́.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Я́ко свято́е святи́лище, Созда́теля Своего́ вмести́ла еси́, благоизво́лившаго вмести́тися,/ я́ко одушевле́нный Киво́т, прия́т Сло́во Отчее Безнача́льное,/ я́ко престо́л огнено́сный, носи́вши, Богома́ти, Влады́ку всея́ тва́ри.

Конда́к, гла́с 2.

Пусты́ню, я́ко ца́рский черто́г,/ усе́рдно возлюби́л еси́,/ в не́йже жесто́кое показа́ житие́ многоле́тным пребыва́нием,/ очи́стив свою́ ду́шу и ум от страсте́й,/ и сего́ ра́ди Свята́го Ду́ха преди́вно прия́телище бысть, Никоди́ме преподо́бне,/ Его́же де́йствием и чудесы́ обогати́лся еси́,/ те́мже и мы почита́ем по́двиги твоя́, всеблаже́нне,/ но, я́ко име́яй дерзнове́ние ко Пресвяте́й Тро́ице,/ моли́ся непреста́нно о всех нас.

Икос:

Услы́ша рече́нный глас Первонача́льника па́стырем Христа́, повелева́ющий взя́ти крест свой,/ и сего́ блаже́ннаго гла́са внуши́, преподо́бне,/ и весь Тому́ прилепи́ся жела́нием невозвра́тнаго по́мысла,/ подража́тель бысть во́льныя стра́сти Его́,/ и плотска́я умертви́л еси́ злострада́нием мудрова́ния,/ и смерть па́че претерпе́ти в пусты́ни изво́лил еси́,/ да ве́чнаго живота́ наслади́шися,/ сего́ ра́ди от врага́ претерпе́л еси́ безчи́сленная озлобле́ния:/ хи́жицу бо, в не́йже по́двиги своя́ соверша́л еси́, сей огне́м запали́,/ ты же благоразу́мным смире́нием ко́зни его́, я́ко сеть, раздра́л еси́,/ в пу́пе же пла́мень погаси́./ Ра́дуйся, преблаже́нне,/ прише́д бо Христо́с со Отце́м и Святы́м Ду́хом, оби́тель в тебе́ сотвори́,/ и Единосу́щней Тро́ице в после́дняя времена́ преди́вен уго́дник яви́ся,/ от Нея́же и чудесы́ обогати́лся еси́./ Ра́дуйся, пусты́нниче, я́ко три́десять и шесть лет соверши́,/ уединя́яся от всех, и Боже́ственных виде́ний наслади́ся./ Ра́дуйся, досточу́дне, проро́ческими да́ры от Го́спода украси́ся и преподо́бных ликостоя́нию причте́ся./ Ра́дуйся, преподо́бне, извеще́ния преставле́ния своего́ сподо́бивыйся явле́нием святи́теля, вели́каго чудотво́рца Алекси́я,/ с ни́мже и Диони́сия, и́же па́стырь бысть вели́кия оби́тели чудотво́рца Се́ргия,/ с ни́миже, о́тче Никоди́ме, моли́ Христа́ Бо́га непреста́нно о всех нас.

Пе́снь 7.

Ирмос: Бо́жия снизхожде́ния/ огнь устыде́ся в Вавило́не иногда́./ Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю,/ я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху:/ благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Стоя́нию твоему́ всено́щному удиви́шася А́нгели,/ и кре́пкаго во бде́нии му́жества устраши́шася бесо́вския многочи́сленныя четы́,/ не возмого́ша бо тебе́ поколеба́ти:/ моли́твою тех, я́ко пла́менем, попали́л еси́, Богому́дре.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Не дал еси́ сна очи́ма свои́ма, ни ве́ждома дрема́ния,/ к Бо́гу же восхожде́нием неотсту́пно пребыва́я,/ очище́нным ра́зумом невеще́ственным бесе́дуя, све́тлую приима́ше зарю́ Све́та,/ и светода́тельно ум просвеща́я, Никоди́ме, вопия́л еси́:/ благослове́н, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Обуче́нием до́лгим обуча́лся еси́ к безмо́лвия боре́нию, Богоблаже́нне,/ неразсу́дным послуша́нием своему́ наста́внику и у́мному де́ланию кре́пце прилежа́,/ се́рдце свое́, я́ко све́тло зерца́ло, очи́сти, вопия́:/ благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Вене́чник нов, в после́дних вре́менех/ побе́дным увязе́нием венча́ся твой верх, Никоди́ме преблаже́нне,/ и, в Вы́шних предстоя́ Престо́лу Царя́ всех,/ оте́чески ста́до свое́ избавля́й, нас, вопию́щих:/ оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Мла́до Отроча́ па́че сло́ва родила́ еси́, Ве́тхаго де́ньми,/ но́ву на земли́ стезю́ доброде́телей показа́вша;/ тем уго́дник Твой преподо́бный Никоди́м, любо́вию дви́жим, вопие́т:/ Богоро́дице Присноде́во, Яже Бо́га пло́тию ро́ждшая, благослове́нна во ве́ки.

Пе́снь 8.

Ирмос: Седмери́цею пещь/ халде́йский мучи́тель/ Богочести́вым неи́стовно разжже́,/ си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев,/ Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспо́йте,/ лю́дие, превозноси́те во вся ве́ки.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Не устраши́ тя, блаже́нне, долгота́ ле́тная,/ ни пусты́нное озлобле́ние, ни потре́бнаго ску́дость,/ ни челове́ческия клеве́ты и бесо́вская нападе́ния,/ но еди́но пред очи́ма име́я:/ е́же Христа́ ра́ди смерть прия́ти,/ да во ве́ки жив бу́деши.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

А́ще и напосле́док лет от земли́, я́ко со́лнце, возсия́л еси́,/ наипа́че сего́ доброде́телей лучи́ испусти́л еси́/ и ничи́м же ме́ньши, преподо́бне, пре́жде тебе́ бы́вших оте́ц/ че́сти и дарова́ний от Бо́га сподо́бися, вопия́:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода/ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Светоно́сная па́мять твоя́ нам возсия́ днесь, я́коже со́лнечная луча́,/ озаря́ющи, Никоди́ме, исправле́ния твоя́,/ страсте́й на́ших отъе́млющи о́блак,/ ю́же торжеству́ющих ве́рно назира́й, избавля́я от зол, вопию́щих:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода/ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Тро́ицы Еди́ныя облиста́вся заре́ю,/ просия́ духо́вно и яви́ся в Вы́шнем ликостоя́нии све́тел,/ но озари́ ми ум, Богому́дре, разу́мным Трисия́ннаго Божества́ све́том, вопию́щу:/ благослови́те, вся дела́ Госпо́дня, Го́спода/ и превозноси́те Его́ во ве́ки.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Укроти́ язы́ков воста́ния на лю́ди Твоя́, Богоро́дице,/ и угаси́ пла́мень страсте́й на́ших,/ скорбе́м премене́ние и печа́лем разреше́ние да́рующи,/ Тя бо име́ем Засту́пницу и Побо́рницу, христиа́не,/ и Тебе́ ве́рою пое́м во вся ве́ки.

Песнь 9

Ирмос: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния,/ я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти,/ от деви́ческаго чре́ва быв Челове́к./ Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Честна́ вои́стинну смерть твоя́, преподо́бне:/ а́ще бо и в те́ле преста́вися от нас, но ду́хом неотсту́пно с на́ми пребыва́еши,/ ве́рно пою́щим тя от неду́г здра́вие да́руеши/ и душа́м спасе́ние исхода́тайствуеши.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

А́ще и за́йде от нас, я́ко со́лнце, блаже́нне, в землена́я ме́ста честно́е те́ло твое́,/ наипа́че сего́ днесь возсия́ нам светоле́пная па́мять твоя́,/ озаря́ющи чудесы́ от честны́х моще́й твои́х,/ Бо́гу тя прославля́ющу пре́жде о́бщаго бу́дущаго прославле́ния.

Припев: Преподо́бне о́тче Никоди́ме, моли́ Бо́га о нас.

Ме́сто, иде́же лежи́т свяще́нное те́ло твое́, преподо́бне,/ мно́га и разли́чна исцеле́ния, я́ко исто́чник приснокипя́щ,/ источа́ет приходя́щим к чудотво́рней ра́це моще́й твои́х,/ ве́рою велича́ющим тебе́ Просла́вльшаго.

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху:

Прииди́те, бра́тие, ле́тную па́мять преподо́бнаго Никоди́ма духо́вно соверши́м,/ ни гроб бо, хода́тай забве́нию бысть, покры́ти возмо́же того́ исправле́ний,/ я́ко со́лнце, возсия́ доброде́тельми,/ подража́юще богоно́сца, с ним возопие́м:/ Тя, Христе́, велича́ем.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен:Влады́чице Пречи́стая,/ глас Ти прино́сим Гаврии́лов: ра́дуйся, – глаго́люще, – ме́сто свяще́ния;/ ра́дуйся, преподо́бным сла́во и всем ве́рным спасе́ние,/ Ея́же ра́ди обожи́хомся.

Свети́лен.

Руко́ю мое́ю недосто́йною приноси́мое тебе́ от усе́рдия хвале́ние/ приими́, блаже́нне Никоди́ме,/ и хода́тай к Бо́гу бу́ди ми, молю́ тя, и засту́пник, и помо́щник,/ да непреста́нно в пе́снех тя велича́ю.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Пресвята́я Богоро́дице, родила́ еси́ Христа́, Его́же нося́щи на объя́тиих Свои́х,/ призыва́ющих Тя я́ко Ма́терь, поне́же утро́ба сла́дкая,/ и прибега́ющих к Тебе́ сохрани от вся́каго вре́да/ моли́тв ра́ди Твоего́ уго́дника.

Молитва

О преподо́бне, треблаже́нне, досточу́дне, всече́стне и благоуго́дне о́тче Никоди́ме, ты возжеле́л еси́ усе́рдно ше́ствовати вслед Влады́ки Христа́, вся мирска́я мудрова́ния отри́нув, мона́шества путь предъизбра́л еси́, теле́сная чу́вства во вну́тренних пусты́нях сих затвори́в, при вода́х всели́лся еси́, во слеза́х и труде́х пребыва́я, многоле́тное вре́мя в по́двизе, и терпе́нии, и озлобле́нии мно́зе а́нгельски житие́ препроводи́л еси́, сего́ ра́ди Свет невече́рний зре́ти сподо́бился еси́, Пресвяте́й Тро́ице со все́ми святы́ми предстои́ши, непреста́нно насыща́яся зре́ния Божества́ Трисве́тлаго. Помина́й чту́щих пресве́тлую па́мять твою́ и труды́ твоя́ и терпе́ние любоче́стне чту́щих, яже вседне́вно в пусты́ни сей за Христа́ подъя́л еси́. О всепреподо́бне о́тче наш, не премолчи́, Го́споду моля́ся о оби́тели, при не́йже подвиза́лся еси́ и честны́м и трудолю́бным твои́м моще́м положи́тися благоволи́л еси́, и не оста́ви, посеща́я нас, чад свои́х, но вразуми́, окорми́ и к пути́ спасе́ния наста́ви, к по́двигу укрепи́, уны́ние и ле́ность отжени́, Бо́жиим стра́хом серде́ц на́ших устуже́ние разжзи́, окамене́нное нечу́вствие и страстно́е души́ разслабле́ние уврачу́й, я́рость и двиза́ния теле́сная успи́, у́мную слепоту́ и омраче́ние просвети́ и к безстро́потней стези́ покая́ния напра́ви, все житие́ на́ше удобри́ и к преуспе́янию доброде́телей утверди́, ю́ныя целому́дрию накажи́, ста́рыя безраска́янно соверши́ти по́двиг вооружи́, во ско́рбех су́щия уте́ши и исцели́, напа́ствуемыя заступи́ и де́монское искуше́ние отврати́ и всем поле́зная да́руй, я́ко да возмо́жем, твои́м предста́тельством и моли́твами сохрана́еми, по́двига тече́ние непреткнове́нно соверши́ти, сла́вяще Святу́ю Тро́ицу, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, в Трие́х Ипоста́сех поклана́емаго Бо́га, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая

О преподо́бне о́тче наш Никоди́ме, услы́ши мя, гре́шнаго раба́ твоего́ (и́мя рек), моля́щагося тебе́, и свято́му твоему́ о́бразу покланя́ющагося, и чудотво́рному твоему́ гро́бу притека́ющаго, и в моли́тве из глубины́ се́рдца своего́ призыва́ющаго в по́мощь и защище́ние себе́ свято́е твое́ и́мя, ми́лостив бу́ди и милосе́рд, скор моле́бник и хода́тай о мне, гре́шнем рабе́ свое́м, ко Вседержи́телю Го́споду, в Трие́х Ипоста́сех поклана́емому Бо́гу, к Нему́же дерзнове́ние име́я, моли́ за мя, гре́шнаго, и за весь мир правосла́вно-христиа́нскаго ро́да, е́же возника́ти горе́ ко взыска́нию Небе́снаго оте́чества и свободи́тися в жи́зни сей от вса́ких одержа́щих скорбе́й и злоско́рбных бед и напа́стей, от злолю́таго оклевета́ния и наи́тия злых челове́к и злопомышле́ний их и от враго́в ви́димых и неви́димых, да, сотво́рше во́лю Бо́жию, прии́мем сла́вы неувяда́емый вене́ц, зде же твою́ па́мять чту́ще, ра́достно просла́вим просла́вльшаго тя Царя́ Небе́снаго, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Бо́га Трисвята́го. Ами́нь.

Моли́тва тре́тия, от и́нока скорбя́щаго, в ке́ллии твори́мая

И́же благода́тию Святы́я Тро́ицы, преподо́бне и всеблаже́нне о́тче наш Никоди́ме, свята́го ра́ди жития́ твоего́ пусты́ннаго в ди́вных де́вственных по́двизех и пло́ти умерщвле́ниих, в себе́ вшед, непотре́бный аз и ло́жный твой учени́к, и раб лени́вый, и господи́н греха́, и сосу́д вса́ческия нечистоты́ (и́мя рек), со слеза́ми и стена́нием се́рдца тебе́ от скве́рных усте́н мои́х и от язы́ка ме́рзка испове́дание приношу́ и творю́ к Бо́гу чрез тебе́ покая́ние, поне́же не и́мам се́рдца чи́ста, сего́ ра́ди студ лица́ моего́ покрыва́ет мя, не и́мам поста́ и целому́дрия, оскверни́х ум и ду́шу неле́пыми помышле́нии, плоть осмра́дих стра́стными похотьми́, поне́же во тщесла́вии, а не смиренному́дрии, ели́ко бо благи́х твори́х, вся твори́х в неразу́мии, и́бо человекоуго́дия ра́ди, а не боголю́бия, не по́льзы ра́ди бли́жняго и спасе́ния души́ своея́ вся де́ях, су́етный, а не и́стинный мона́х, и в безу́мии все вре́мя жития́ моего́ изнури́х, страсте́м свои́м, а не тебе́ рабо́тая, мирсте́й суете́, а не Бо́гу боголе́пно служи́х, увы́, се́рдце во ожесточе́ние приведо́х мои́ми злы́ми обы́чаи, и доны́не в нечу́вствии обрета́юся, окамене́нный, и во обеща́нии к Бо́гу и к тебе́ лжи́вец явля́юся. Но помози́ мне благода́тию, да́нною тебе́ от Царя́ Трисоста́внаго, се бо к концу́ достиго́х. О преподо́бный Боже́ственный мой покрови́телю! Не пре́зри мя до конца́ поги́бнути, но ми́лостивно пода́й ми ру́ку по́мощи, уже́ бо вре́мя живота́ моего́ скончава́ется, и преде́л сме́рти приближа́ется, и посече́ние непло́дныя моея́ души́ гото́во есть, и ны́не молю́ тя, блаже́нне о́тче Никоди́ме, мил ся де́ю пред твои́м неви́димым прису́тствием, поверга́юся у свята́го гро́ба твоего́, умоли́ за мя, досто́йнаго ка́зни, и уми́лостиви Влады́ку Христа́ за раба́ недосто́йнаго, ми́лости прося́щаго, я́ко да не посече́т мя без вре́мене сме́ртною секи́рою, я́ко непло́дное дре́во, не иму́ще плода́ до́брых дея́ний, и споспеши́ ми про́чее вре́мя живота́ моего́ во и́стиннем покая́нии сконча́ти, и во вре́мя исхо́да гре́шную мою́ ду́шу Креста́ свята́го ору́жием и Присноде́вы Богоро́дицы Мари́и и́менем защити́, и сподо́би мя в коне́ц о́ный стра́шный безсме́ртных благ получи́ти и го́рькия и несказа́нныя тогда́шния ну́жды, и ско́рби, и боле́зни изба́витися ми́лостию и непобеди́мыми щедро́тами Тро́ицы Пресвяты́я, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха. Ами́нь.

Окончание

По прочтении канона и молитвы, чти:

Досто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Таже: Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь:

Го́споди, поми́луй, трижды.

И отпуст.

Го́споди, Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго (имя святого, емуже читался канон) и всех святы́х, спаси́ и помилуй мя, гре́шнаго, яко Благ и Человеколюбец.

преподобному Никодиму Кожеезерскому, пустыннику Хозьюгскому