Шрифт

20 августа.

Канон Преподобнаго Пимена Многоболезненнаго, в Ближних пещерах почивающаго

Преподобнаго Пимена Многоболезненнаго

Тропарь, глас 5:

Богоно́снаго Анто́ния смиренномудрием подражая, / терпением И́ову подо́бяся, / не исцеле́ния от боле́зни, но па́че протя́же́ния тои́/ жела́л еси́ себе́, терпеливоду́шне Пи́мене, / да не ка́ко, здрав быв / и от ме́ста сего́ родитель ми исто́ржен, / сожития преподобных и чина их лиши́шися, / тем па́че наде́жды от сами́х Ангел постриже́н был еси́, / с ни́миже моли́ Христа́ Бо́га / спасти́ся душа́м на́шим.

Канон преподобнаго, глас 2.

Песнь 1

Ирмо́с: Во глубине постла́ иногда/ фараонитское всево́инство преоруже́нная сила,/ вопло́щшееся же Слово всезло́бныи грех потребило есть:/ препросла́вленный Господь, сла́вно бо просла́вися.

Глубиною недоумения содержим, молю Тя, прему́дрости глубино́, Иису́се: / возведи́ ум мои́ и подвигни язык / восхвали ти угодника Твоего́, Пимена, великое терпе́ние.

Во глубине безстра́стия стра́сти, преподобие, потопив, / преше́л еси́ мо́ре ми́ра немо́крыми нога́ми,/ я́ко ни ум твои́ тиме́нию греховному не прикосну́ся, / от него́же и мене́ сохрани моли́твами твои́ми.

Во глубине слез твои́х потопил еси́ мысленнаго фарао́на, / ны́не же в приста́нищи небе́снем пое́ши песнь победную, / иде́же и о мне, преподобие, моли́ся.

Богоро́дичен: Во глубине зол потопляему ми, Владычице,/ пода́ждь ру́ку помощи, я́коже Сын Твои́ Петро́ви, / и приведи́ к приста́нюцу спасе́ния.

Песнь 3

Ирмо́с: Процвела́ есть пустыня, я́ко крин, Господи,/ языческая неплодящая, Церковь/ прише́ствием Твоим, / в не́йяее утвердися мое́ се́рдце.

Процвела́ есть оби́тель Пече́рская преподобными отцы, / я́коже вертогра́д благовонными кри́ны, / посреде́ же их и ты, преподобие, в житии́ святынею, / по преставлении же нетлением кра́сно процве́л еси́.

Процве́л еси́ богоугодным твои́м житие́м, я́коже цвет по́льный, преподобие, / ны́не же святыя твоя́ мо́щи в пеще́ре издают благоуха́ние, я́ко крин удо́льный,/ и источа́ют благода́ть с ве́рою притека́ющим.

Крин в тернии, Пимен в терпе́нии боле́зней процвете́ чистотою,/ и́же, в ра́йския пресажде́н вертогра́ды, / облагоуха́ет нас ны́не моли́твами своими.

Богоро́дичен: Цве́те благовонный, Пречи́стая Де́во,/ отжени́ смрад греха́ моего/ и яви́ мя благоуха́ние Христово моли́твами Твоими.

Седа́лен, глас 2:

Сильнее бе моли́тва твоя́, святе, к Бо́гу,/ егда́ отцы Пече́рстии о исцеле́нии твое́м моляхуся, / ты же приложения боле́зней себе́ у Господа проси́л еси́/ и преодолева́ше моле́ние твое́ еди́наго всех мольбы./ Ве́руем у́бо, я́ко и ны́не много могут святыя твоя́ молитвы.

Сла́ва, и ны́не, Богоро́дичен:

Много может моли́тва Ма́терняя на умоле́ние Владыки, / моли́ у́бо Его о нас, Де́во Ма́ти, и печа́ль на́шу возвести Ему́,/ да, послу́шав Тя, ми́лостив нам бу́дет / и, печа́ль в ра́дость претвори́в, пода́ст живо́т вечный.

Песнь 4

Ирмо́с: Пою Тя, слухом бо, Го́споди, услышах и ужасо́хся:/ до мене́ бо идеши, мене́ ища, заблу́ждшаго./ Тем многое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя,/ прославляю, Многоми́лостиве.

Пети и сла́вити Бо́га достои́но пода́ждь нам, о́тче преподобие, моли́твами твои́ми,/ да всегда́ ублажа́ем тя.

Пения ангельская в полу́нощи слышат а близ су́щии отцы, / егда́ в ри́зу тя спасения облека́ху. / И нас у́бо а́нгельских пении́ наслажда́тися сподо́би хода́тайством твои́м, блаже́нне.

Пою тебе́, о́тче, усе́рдно,/ ублажа́ю преподобие твое́, / величаю незлобие и кротость твою́, / хвалю терпе́ние, удивляюся нетлению твоему́ / и покланяюся целебным моще́м твоим.

Богоро́дичен: Певцы Твоя́ спаcи́, о Всепе́тая Ма́ти, пла́ча ве́чнаго избавляющи, / ми́лостию Твое́ю отри́ всяку слезу от о́чию мое́ю / и ра́дости ве́чныя сподо́би.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Хода́тай Бо́гу и челове́ком был еси́, Христе́ Бо́же, / Тобою бо, Владыко, к Светонача́льнику, Отцу́ Твоему,/ от но́щи неведения/приведение имамы.

Хода́тайством твои́м, святе, от всякаго наве́та вра́жия соблюда́й обитель, / в не́йже сам богоуго́дне пожил еси́, / и иночествующим помощник бу́ди, / на твоя́ бо моли́твы упова́ем.

Хода́тай бу́ди мне к Праведному Судии́, блаже́нне: / есмь бо неради́в, я́коже о́ный схимник, / его́же бра́тии при кончине свое́й показа́л еси́, / и́же образ велик име́яше, де́ла же ни ма́ла. / Сего́ ра́ди схи́ма его́ нетле́нна на обличе́ние и осуждение ему́ блюде́тся.

Xода́тайствуй ми спасе́ние отчаянному, блаже́нне, / наста́ви на покаяние гре́шнаго, преподобие, / пода́ждь исправление развраще́нному, о́тче,/ да не постыжду́ся, наде́яся на твоя́ моли́твы.

Богоро́дичен: Хода́таице ко Творцу́, Пречи́стая Де́во,/ всего мя, грехми́ оскверне́ннаго, очи́сти моли́твами Твоими,/ на Тя бо все упова́ние мое́ возлага́я, не постыжду́ся во Ве́к.

Песнь 6

Ирмо́с: В бездне греховнеи́ валялся, / неизсле́дную милосердия Твоего́ призываю бездну:/ от тли́, Бо́же, мя возведи́.

В бе́здне злых весь мир лежит, / сего́ ра́ди отве́рглся еси́ его, да Благому благоугожда́еши Бо́гу;/ Ему́же благоугоди́ти и мене́ сподо́би, уго́дниче Божии́.

В бе́здне боле́зней тяжких лежа́,/ многажды от служа́щих небрего́мый и оставляемый быв,/ Бо́га то́чию посеща́ющаго тя име́л еси́; / не оста́ви нас, о́тче, присеще́нием моли́тв твои́х, / я́ко выну боле́знуем.

В бе́здну а́дскую множества ра́ди грехов мои́х да не осужде́н бу́ду,/ ты, о́тче, Пра́ведному Судии́ предста́ни и умоли́ Его, / да изба́вит мя пра́веднаго суда́ Своего.

Богоро́дичен: И́ко бе́здну ми́лости ро́ждшая, / от бе́здны безме́рных беззаконии́ мои́х исхи́ти мя,/ милосе́рдия Ма́ти, молюся Ти.

Конда́к, глас 6:

Долговре́менную боле́знь благода́рне претерпевшаго, / прииди́те, соше́дшеся, восхва́лим Пимена многотерпели́ваго, / и́же бо иногда́ за смрад в боле́зни бе гнуша́емь, / сеи́ ны́не благоуха́ние испуща́ет / с ве́рою к ра́це моще́й его приходящим / и прогонит злосмра́дие страсте́й от вопиюпщх:/ при иди, Пи́мене, к нам, и ничто́же успеет враг на ны.

И́кос:

Вси, и́же различными боле́зньми и страстьми́ одержи́мии, / соше́дшеся к многоболе́зненному Пимену, почуди́теся терпе́нию его: / тои́ бо, многажды гла́ден и жа́жден пребыв, / не поскорбе́ на служа́-щих ему́,/ но с ра́достию вся терпяше, благодаря Бо́га; / два́десять же лет в страдании свое́м препроводив, / я́ко зла́то в горниле искуси́ся, и обре́теся достоин Бо́гови,/ и прият от Него дар цели́ти недуги и прогоняти стра́сти от притекающих к нему́ с верою. / К тому́ у́бо и мы притеце́м и того призовем, вопиюще:/ прииди́, Пимене, к нам, и ничто́же успеет враг на ны.

Песнь 7

Ирмо́с: Богопротивное веление беззако́ннующаго мучителя/ высок пламень вознесло есть. / Христос же простре́ Богочести́вым отроком ро́су духовную,/ Сый благослове́н и препросла́влен.

Богопротивнаго мира возненавидел еси́, о́тче, ва́дый Глаго́лющаго: / хотяй быти миру друг, враг Божии́ быва́ет. / Пода́ждь у́бо и на́м бе́гати ми́ра и всех его по́хотей.

Богопротивный закон зла́го моего обычая ну́ждею влече́т мя на дела́ злая, / и не е́же хощу́, сие́ творю, но е́же не хощу́, сие́ содева́ю./ Ты у́бо, преподобие, моли́твами твои́ми от того мя зла свободи́.

Богопроти́вное веле́ние ца́рствующаго греха́ во удесе́х мои́х/ принужда́ет мя ча́сто прогне́вати Бо́га, / к тебе́ прибегаю, о́тче, от ну́ждных мя грехов изба́ви.

Богоро́дичен: Бо́га ро́ждшая, Де́во,/ да́ждь нам испо́лнити повеле́ния Сына Твоего́, / и да ни в чем же противни Ему́ обршцемся по́мощию Твое́ю.

Песнь 8

Ирмо́с: Пещь иногда́ огненная в Вавилоне де́йства разделяше,/ Бо́жиим велением халдеи опаляющая,/ ве́рныя же орошающая, поющия:/ благослови́те, вся дела́ Господня, Господа.

Пещь страсте́й да угаси́ши, о́тче,/ умножения боле́зней от Бо́га проси́л еси́, / в ни́хже прохла́да тебе́ бысть, о́тче, чистота́ душевная и телесная,/ юже и нам храни́ти моли́твами твои́ми да́ждь, / да с тобою Пречистому Бо́гу пое́м: / благослови́те, вся дела́ Господня, Господа.

Пещь многоле́тных боле́зней а́ще опаляше ти те́ло,/ но святыя души́ твое́й ничи́мже вреди́ти можа́ше: / во все́х бо сих приключшихся не согреши́л еси́, / но посреде́ искуше́ний, а́ки посреде́ пла́мене, неопалим пребыва́я, со отроки воспева́л еси́: / благослови́те, вся дела́ Господня, Го́спода.

Аки в пещи́, в пло́ти моеи́ возжего́х огнь по́хотей / и умно́жнх нечистоты пла́мень невоздержа́нием моим; / Ты, огнь пояда́яй, Бо́же, / прохлади пла́мень, угаcи́ огнь и ороcи́ пещь страстеи́ мои́х моли́твами угодника Твоего́, Пи́мена,/ да с ним Тебе́, в Тро́ице сла́вимому Бо́гу, пою: / благослови́те, вся дела́ Господня, Го́спода.

Богоро́дичен: Пещь иногда́ огненная, отроков неопали́вшая, / прообрази́ рождество Твое́, Пречи́стая:/ Огнь бо заче́нши Божественный, ггребыла́ еси́ неопалима, / и аз у́бо молю Тя, о Владычице, / неопалима мя соблюди́ от огня сопроти́внаго, да, ра́дуяся, пою Ти: / вся дела́ Господня, Госпожу́ Богоро́дицу по́йте/ и превозноси́те, прославляюще пресвятое имя Ея во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Безнача́льна Родителя Сын, Бог и Госпо́дь, / вопло́щся от Девы, нам яви́ся, / омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная. / Тем Всепе́тую Богоро́дицу велича́ем.

Безнача́льне Роди́телю, приводим Ти в моли́тву угодника Твоего́ Пи́мена, / и́же от нача́ла и́ночества своего все́ю душе́ю возлюби Тя/ и все́ю кре́постию порабо́та Тебе́; / при́зри на его́ подвиги, и тех ра́ди послушаи́ о нас его́ моле́ния, / и благи́й коне́ц да́руй нам.

Собезнача́льный Отцу́ и Ду́ху, Сыне, / представляем Ти в моли́тву блага́го и ве́рнаго раба́ Твоего́ Пи́мена;/ при́зри на его́ многоле́тныя и тяжкия болезни, / и тех ра́ди послушаи́ о нас его́ моле́ния, и ми́лостив нам бу́ди.

Соприсносу́щный Отцу́ и Сыну, Ду́ше Святый,/ предлага́ем Ти усе́рдныя моли́твы Пи́мена блаже́ннаго,/ того послушаи́ и нас, его́ ра́ди, поми́луй.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, / с блаженным Пи́меном и со все́ми преподобными отцы Пече́рскими, Бо́гу угоди́вшими, / моли́ Пресвятую и Нераздельную Троицу поми́ловати рабы Своя́,/ Тя при́сно сла́вящия.

Светилен:

Чертог Спа́сов отверст тебе́, преподобие Пимене, / и́маши бо бра́чну а́нгельскаго образа от Ангел на тя возложе́нную оде́жду, / в не́йже вшед на брак Агнчии́,/ не забу́ди нас, тя почитающих.

Сла́ва, и ны́не, праздника или́ Богоро́дичен:

Черто́же нескве́рный, Пречи́стая Де́во, / нас, одеяния бра́чнаго неимущих, покрый честною ри́зою Твое́ю/ и введи́ в Чертог Небесный.

Преподобнаго Пимена Многоболезненнаго