Шрифт

19 августа.

Преображение Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа.

Тропарь, глас 7:

Преобразился еси́ на горе́, Христе́ Бо́же,/ показа́вый учеником Твои́м сла́ву Твою́,/ я́коже можа́ху, / да возсияет и нам, грешным, / Свет Твои́ присносу́щный/ моли́твами Богоро́дицы,/ Светода́вче, сла́ва Тебе́.

Канон кир Иоа́нна, глас 8.

Песнь 1

Ирмо́с: Воду проше́д, я́ко су́шу, / и египетскаго зла избежав, / изра́ильтянин вопияше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему поим.

Моисе́й, на мо́ри пророчески ви́дев / облаком и столпом дре́вле огненным сла́ву Господню, вопияше:/ Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

И́ко ка́менем, те́лом покрывся, / обоже́нием Неви́димаго зря, Моисе́й Богови́дец взыва́ше: / Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Ты на горе́ законнеи́ и на Фаво́рстей / ви́ден был еси́ Моисе́ем во мра́це дре́вле, / во Све́те же ны́не непристу́пнем Божества́.

Песнь 3

Ирмо́с: Небе́снаго круга Верхотво́рче, Го́споди,/ и Це́ркве Зиждителю, / Ты мене́ утверди в любви Твое́й, / жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, / Еди́не Человеколюбче.

Осеняющая сла́ва в се́ни пе́рвее и Моисе́еви бесе́дующи, Твоему́ угоднику,/ образ бысть облиста́вшаго неизрече́нно / на Фаворе, Владыко, Твоего́ преображе́ния.

Совзыдо́ша Ти, Слове Единородный,/ вышнии апо́стольстии вереи́ на го́ру Фаворскую,/ и сопредста́ша Ти Моисе́й же и Илия, я́ко Бо́жия слуги, Еди́не Человеколюбче.

Бог Слово сый, весь зе́млен бысть, / всему Божеству смеси́в челове́чество во ипоста́си Свое́й, / юже во двою существу Моисе́й и Илия же ви́деша на горе́ Фаворе.

Седа́лен, глас 4.

На горе́ Фаво́рстей преобрази́лся еси́, Иису́се,/ посреде́ Илии́ и Моисе́я прему́дрых, со Иа́ковом, и Петром, и Иоа́нном. / Петр же, сопребыва́я, сия Тебе́ глаго́лаше:/ добро зде есть сотвори́ти три се́ни: / еди́ну Моисе́ю, и еди́ну Илии́, и еди́ну Тебе́, Владыце Христу́. / Иже тогда́ Свет Твои́ сим возсиявый, просвети́ ду́ши на́ша.

Сла́ва, и ны́не, то́йже.

Песнь 4

Ирмо́с: Изпло́ти Твое́й лучи́ Божества́ / исхожда́ху пророком и апостолом./ Тем нача́льницы, по́юще, взыва́ху: / сла́ва си́ле Твое́й, Господи.

И́же купину сохрани́вый неврежде́ну, прикоснувшуюся огню, / Моисе́ю богосиянную плоть показал еси́, Владыко, поющему:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Скрыся зарею Божества́ чувственное солнце,/ я́ко на горе Фаворе видев Тя преобразу́ющася, Иису́се мои́:/ сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Огнь, не опаляя ве́щи теле́сныя, виден бысть невеще́ствен, / я́коже Моисе́ю и апостолом яви́лся еси́, Илии́ же, Владыко,/ еди́н от двою, во дву соверше́нну естеству́.

Песнь 5

Ирмо́с: Вску́ю мя отринул еси́/ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, / и покрыла мя есть чуясда́я тьма, окаяннаго?/ Но обрати́ мя и к све́ту за́поведей Твои́х/ пути́ моя напра́ви, молюся.

Вети́йствующий язык Твоего́ вели́чества не может веща́ти: / я́ко бо, Держа́й живо́т и сме́ртию Владый, / представил еси́ на Фаво́рстей горе́ Моисе́я и Илию, / свиде́тельствующия Твое́ Божество.

И́же рука́ми невидимыми созда́в по образу Твоему́, Христе́, челове́ка, / началообра́зную Твою́ в созда́нии доброту показа́л еси́, / не я́ко во образе, но я́ко Сам Сый по существу́,/ Бог был еси́ и Челове́к.

Сраствори́вся неслиянно, угль горящ показа́л еси́ нам Божества́, / попаляющ у́бо грехи, ду́ши же просвеща́ющ, на Фаво́рстей горе́, / Моисе́я со Илие́ю, учеников же стареи́шин удивил еси́.

Песнь 6

Ирмо́с: О чисти мя, Спа́се,/ мно́га бо беззакония моя, /и из глубины зол возведи, молюся, /к Тебе́ бо возопих, и услыши мя,/ Бо́же спасе́ния моего.

Я ко ве́лие и страшное узре́ся виде́ние днесь: / с небесе́ у́бо чу́вственное, от земли́ же несравне́нное / облиста́ Солнце правды мысленное на горе́ Фаво́рстей.

П ре́йде у́бо сень законная, изнемогшая, / прии́де же яве Христос и́стина,— Моисе́й возопи́, / на Фаворе видев Твое́ Божество.

С толп огненный—Христа́ преобразу́ющася, / о́блак же—яве благода́ть Ду́ха, осенившую на Фаворе,/ предсказа́ша явле́ннейше.

Конда́к, глас 7. Самогла́сен:

На горе́ преобрази́лся еси́,/ и я́коже вмеща́ху ученицы Твои́, / сла́ву Твою́, Христе́ Бо́же, ви́деша, / да егда́ Тя у́зрят распина́ема, / страда́ние у́бо уразуме́ют вольное, / ми́рови же пропове́дят, / я́ко Ты еси́ вои́стинну Отчее сияние.

И́кос:

В оста́ните, лени́вии, и́же всегда́ ни́зу пони́кшии в зе́млю души́ моеи́ помыслы, / возми́теся и возвыситеся на высоту́ Боже́ственнаго восхождения./ Притеце́м к Петру́ и к Зеведе́евым/ и вку́пе со о́неми Фаворскую го́ру достигнем, / да ви́дим с ними сла́ву Бо́га на́шего, глас же услышим, / его́же свыше слышаша и пропове́даша о́тчее сияние.

Песнь 7

Ирмо́с: о́троцы евре́йстии в пещи/ попра́ша пламень дерзнове́нно/ и на ро́су огнь преложи́ша, вопиюще:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Н ыне ви́дена быша апостолом неви́димая Божества́ во пло́ти,/ на горе́ Фаво́рстей облиста́вша, вопиющим:/ благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ужасо́шася стра́хом, уди́вльшеся благоле́пию Боже́ственнаго Ца́рства, / на горе́ Фаво́рстей апо́столи, вопиюще: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ныне неуслышанная услышана быша: / без отца́ бо Сын от Де́вы Оте́ческим гла́сом сла́вно свиде́тельствуется, / я́ко Бог и Челове́к То́йже во ве́ки.

Положе́нием не был еси́ Вышняго, существом же Сын возлюблен,/ прежде Сый, нам прибли́жился еси́ непреложно: / благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Песнь 8

Ирмо́с: Седмери́цею пещь/ халдеи́ский мучитель / Богочести́вым неи́стовно разжже́, / силою же лучшею спасе́ны, сия видев, / Творцу и Изба́вителю вопияше:/ о́троцы, благослови́те,/ свяще́нницы, воспои́те,/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Услышавше, Владыко, от Отца́ свиде́тельствуема, / и я́ко челове́ческа тверде́йша зра́ка зре́ти лица́ Твоего́ блистания не терпяще, / Твои ученицы на зе́млю ниц па́даху, со стра́хом поюще:/ свяще́нницы, благослови́те, людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Ца́рствующим еси́ Царь прекра́сен и и́же всюду владящим Господь си́лен, / Блажен и во све́те живый непристу́пнем, / Ему́же ученицы уди́вльшеся, Моисеи́ же и Илия вопияху: / о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспои́те, / людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Я́ко Не́бом владу́щему, и земле́ю господствующему,/ и над преисподними область имущему, Христе́, предста́ша Ти: / от земли́ у́бо—апо́столи, я́ко с Небесе́ же — Фесви́тянин Илия,/ Моисе́й же—от ме́ртвых, поюще согла́сно:/ людие, превозноси́те во вся ве́ки.

Уныние ражда́ющия печа́ли на земли́ оста́виша апостолов избра́ннии, Человеколюбче,/ я́ко Тебе́ после́доваша, ко и́же от земли́ преложе́нию Боже́ственнаго жития. / Те́мже и, по достоянию Твоего́ Богоявле́ния улучи́вше, пояху:/ людие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Песнь 9

Ирмо́с: Устраши́ся всяк слух/ неизрече́нна Божия снизхожде́ния, / я́ко Вышний волею сни́де да́же и до пло́ти,/ от деви́ческаго чре́ва быв Челове́к./ Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Да Твое пока́жеши яве неизреченное второе снитие, / я́ко да Вышний Бог яви́шися, / стоя посреде́ бого́в, апостол на Фаворе, / Моисе́я же и Илию, неизрече́нно осиял еси́./ Те́мже вси Тя, Христе́, велича́ем.

Прииди́те, Мне покори́теся, людие, возше́дше на го́ру святую пренебе́сную, / невеще́ственно станем во гра́де Жива́го Бо́га/ и узрим мысленно Божество невеще́ственное, / Отца́ и Духа, в Сыне Единоро́днем облиста́ющее.

Привле́кл еси́ любо́вию мя, Спа́се, / и премени́л еси́ Боже́ственным Твои́м жела́нием,/ но попали огне́м невеще́ственным грехи́ моя/ и насытитися Твое́й пи́щи сподо́би,/ да, обое́ игра́я , величаю, Бла́же, величия Твоя́.

Светилен:

Све́те неизменный, Слове, Све́та Отца́ нерожде́нна, в явле́ннем све́те Твое́м, / днесь на Фаворе Свет ви́дехом Отца́, Свет и Духа, / Све́том наставляющаго всю тварь.