Шрифт

7 апреля.

Благовещению Пресвятой Владычицы нашей Богородицы и Приснодевы Марии.

Тропа́рь, гла́с 4:

Дне́сь спасе́ния на́шего глави́зна и е́же от ве́ка та́инства явле́ние: Сы́н Бо́жий Сы́н Де́вы быва́ет, и Гаврии́л благода́ть благовеству́ет. Те́мже и мы́ с ни́м Богоро́дице возопии́м: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Стихи́ры, гла́с 4:

В шесты́й ме́сяц / по́слан бы́сть арха́нгел / к Де́ве Чи́стей / и, ра́доватися Ей прире́к, / благовести́ из Нея́ Изба́вителю проити́. / Те́мже, прие́мши целова́ние, / зача́т Тя́, Преве́чнаго Бо́га, / несказа́нно благоволи́вшаго вочелове́читися / во спасе́ние ду́ш на́ших.

Сти́х: Благовести́те де́нь от дне́ / спасе́ние Бо́га на́шего.

Язы́ка, его́же не ве́дяше, / услы́ша Богоро́дица: / глаго́лаше бо к Не́й арха́нгел / благове́щения глаго́лы; / отоню́дуже ве́рно, / прии́мше целова́ние, / зача́т Тя́ Преве́чнаго Бо́га. / Те́мже и мы́, / ра́дующеся, вопие́м Ти́: / из Нея́ воплоти́выйся / непрело́жно Бо́же, / ми́р ми́рови да́руй, / и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Сти́х: Воспо́йте Го́сподеви пе́снь но́ву, / воспо́йте Го́сподеви, вся́ земля́.

Се́ воззва́ние / ны́не яви́ся на́м: / па́че сло́ва / Бо́г челове́ком соединя́ется, / арха́нгеловым гла́сом / пре́лесть отгоня́ется. / Де́ва бо прие́млет ра́дость, / земна́я бы́ша не́бо, / ми́р разреши́ся пе́рвыя кля́твы. / Да ра́дуется тва́рь, / и гла́сы да воспое́т: / Тво́рче и Изба́вителю на́ш, / Го́споди, сла́ва Тебе́.

Сла́ва, и ны́не, гла́с то́йже:

Дне́сь ра́дость благове́щения, де́вственное торжество́, ни́жняя с вы́шними совокупля́ются. Ада́м обновля́ется, и Ева пе́рвыя печа́ли свобожда́ется, и се́нь на́шего существа́, обоже́нием прие́мшаго смеше́ние, Це́рковь Бо́жия бы́сть. О, та́инства! Образ истоща́ния неве́домь, бога́тство бла́гости несказа́нно: Ангел слу́жит чудеси́, деви́ча утро́ба Сы́на прие́млет, Ду́х Святы́й низпосыла́ется, Оте́ц свы́ше благоволи́т, и измене́ние о́бщим твори́тся сове́том, в не́мже и и́мже спа́сшеся, вку́пе с Гаврии́лом Де́ве возопии́м: ра́дуйся, Обра́дованная, из Нея́же спасе́ние — Христо́с Бо́г на́ш, е́же по на́м прие́м естество́, к Себе́ возведе́. Того́ моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Кано́н. Гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́ и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Да пое́т Тебе́, Влады́чице, движа́ свире́ль духо́вную, Дави́д, пра́отец Тво́й: послу́шай, Дщи́, ра́дованнаго гла́са от Ангела, ра́дость бо возвеща́ет Тебе́ неизглаго́ланную.

[Ангел:] Вопию́ Тебе́, веселя́ся, приклони́ у́хо Твое́, и вонми́ ми́, Бо́жие возвеща́ющу безсе́менное зача́тие, обрела́ бо еси́ благода́ть пред Бо́гом, ея́же никогда́же обре́те друга́я, Всечи́стая.

[Богоро́дица:] Да разуме́ю, Ангеле, твои́х глаго́л си́лу, ка́ко бу́дет, е́же ре́кл еси́, глаго́ли я́вственнейше? Ка́ко зачну́, Де́ва су́щи, Отрокови́ца? ка́ко же и Ма́ти бу́ду Зижди́теля Моего́?

[Ангел:] Ле́стно мя́ веща́ти помышля́еши, я́ко мню́, и ра́дуюся, зря́ Твое́ утвержде́ние. Дерза́й, Влады́чице, Бо́гу бо хотя́щу, удо́бь сконча́ются и пресла́вная.

Пе́снь 3.

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, живы́й и незави́стный исто́чниче, ли́к себе́ совоку́пльшия, духо́вно утверди́, в боже́ственней Твое́й сла́ве, венце́в сла́вы сподо́би.

[Богоро́дица:] Оскуде́ кня́зь от Иу́ды, вре́мя наста́ про́чее, в не́же яви́тся язы́ков наде́жда, Христо́с; ты́ же, ка́ко Сего́ рожду́, Де́ва су́щи, скажи́?

[Ангел:] Ищеши от мене́ уве́дети, Де́во, о́браз зача́тия Твоего́, но то́й несказа́нен е́сть: Ду́х же Святы́й, зижди́тельною си́лою осени́в Тя́, соверши́т.

[Богоро́дица:] Моя́ прама́ти, прие́мши ра́зум змии́н, пи́щи Боже́ственныя изгна́на бы́сть, те́мже и Аз бою́ся целова́ния стра́ннаго твоего́, стыдя́щися поползнове́ния.

[Ангел:] Бо́жий предста́тель, по́слан е́смь боже́ственный пове́дати Тебе́ сове́т. Что́ мене́ бои́шися, Всенепоро́чная, па́че Тебе́ боя́щагося? Что́ благогове́еши мне́, Влады́чице, Тебе́ че́стно благогове́ющему?

Седа́лен, гла́с 8.

Сло́во Бо́жие на зе́млю ны́не сни́де, Ангел предста́, вопия́ Де́ве: ра́дуйся, Благослове́нная, Яже печа́тию еди́на сохра́ншися, во утро́бе прие́мши Предве́чнаго Сло́ва и Го́спода, да от пре́лести спасе́т, я́ко Бо́г, ро́д челове́ческий.

Сла́ва, и ны́не, гла́с то́йже.

По́слан бы́сть с небесе́ архистрати́г Гаврии́л от Бо́га, ско́ро предста́ ко одушевле́нному гра́ду, глаго́ля к Не́й я́вственно: Зижди́теля прии́меши, Де́во, во утро́бе и роди́ши Сего́ непрело́жне с пло́тию. Те́мже по́слан е́смь возвести́ти Тебе́ стра́нное Рождество́, Чи́стая, и стою́, зовя́ Тебе́: ра́дуйся, Неве́сто неневе́стная.

Пе́снь 4.

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

[Богоро́дица:] Свяще́нную не́кую Де́ву ражда́ющую слы́шах проро́ка, дре́вле Емману́ила проре́кша; хощу́ же разуме́ти, ка́ко Божества́ растворе́ние, естество́ челове́ческое претерпи́т?

[Ангел:] Яви́ла е́сть купина́, неопа́льна пребы́вши, прие́мши пла́мень, обра́дованная Всепе́тая, на Тебе́ та́инства пресла́вное: по рождестве́ бо пребу́деши Чи́стая Присноде́ва.

[Богоро́дица:] Освеща́емь сия́нием Бо́га Вседержи́теля, и́стины пропове́дниче, глаго́ли, Гаврии́ле, и́стиннейшая: ка́ко, нетле́нне бы́вши чистоте́ Мое́й, Сло́ва рожду́, с пло́тию Безпло́тнаго?

[Ангел:] Со стра́хом Тебе́, я́ко ра́б Госпоже́, предстою́, с боя́знию, Отрокови́це, ны́не смотри́ти стыжду́ся Тебе́, я́ко бо до́ждь на руно́, сни́дет на Тя́ Сло́во Отчее, я́ко благоволи́.

Пе́снь 5.

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая о Боже́ственней сла́ве Твое́й, Ты́ бо, Неискусобра́чная Де́во, име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га и родила́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, все́м воспева́ющим Тя́ ми́р подава́ющая.

[Богоро́дица:] Разуме́ти не могу́ Твои́х слове́с изве́стия: чудеса́ бо бы́ша мно́жицею, Боже́ственною си́лою чудоде́йствуема, зна́мения и о́бразы зако́ннии, роди́ же де́ва неискусому́жне никогда́же.

[Ангел:] Диви́т, Всенепоро́чная, и стра́нно бо чу́до Твое́, еди́на бо Ты́ все́х Царя́ прии́меши во утро́бе, воплоща́ема, и Тя́ прообразу́ют проро́ческая рече́ния, и гада́ния, и зако́ннии о́бразы.

[Богоро́дица:] Все́ми Невмести́мый и все́ми Неви́димый, ка́ко Се́й мо́жет во чре́во деви́че всели́тися, е́же Са́м созда́? Ка́ко же и зачну́ Бо́га Сло́ва, собезнача́льна Отцу́ и Ду́ху?

[Ангел:] К Твоему́ пра́отцу Дави́ду обеща́ся посади́ти от плода́ Твоего́ чре́ва на престо́ле ца́рства его́, Иа́ковлю Тя́ добро́ту, еди́ну избра́ в слове́сное селе́ние.

Пе́снь 6.

Ирмос: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

[Богоро́дица:] Глаго́л твои́х, Гаврии́ле, гла́с ра́дованен прие́мши, весе́лия Боже́ственнаго испо́лнихся: ра́дость бо пове́даеши и весе́лие возвеща́еши безконе́чное.

[Ангел:] Тебе́ даде́ся ра́дость, Богома́ти Боже́ственная, Тебе́, е́же ра́дуйся, вся́ тва́рь вопие́т, Богоневе́сто: Ты́ бо еди́на Ма́ти Сы́на Бо́жия пронарече́ся, Чи́стая.

[Богоро́дица:] Евы Мно́ю ны́не да упраздни́тся осужде́ние, да возда́стся Мно́ю до́лг дне́сь, Мно́ю заи́мствование дре́внее да да́стся преиспо́лнено.

[Ангел:] Обеща́ся Бо́г Авраа́му пра́отцу благослови́тися в се́мени его́ язы́ком, Чи́стая, Тобо́ю же коне́ц обеща́ние прие́млет дне́сь.

Конда́к, гла́с 8:

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от злы́х, благода́рственная воспису́ем Ти́, раби́ Твои́, Богоро́дице, но, я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких на́с бе́д свободи́, да зове́м Ти́: ра́дуйся, Неве́сто неневе́стная.

Икос:

Ангел предста́тель с небесе́ по́слан бы́сть рещи́ Богоро́дице: радуйся! и, со безпло́тным гла́сом, воплоща́ема Тя́ зря́, Го́споди, ужаса́шеся и стоя́ше, зовы́й к Не́й такова́я: Ра́дуйся, Еюже ра́дость возсия́ет; ра́дуйся, Еюже кля́тва исче́знет. Ра́дуйся, па́дшаго Ада́ма воззва́ние; ра́дуйся, сле́з Евиных избавле́ние. Ра́дуйся, высото́, неудобовосходи́мая челове́ческими по́мыслы; ра́дуйся, глубино́, неудобозри́мая и Ангельскима очи́ма. Ра́дуйся, я́ко еси́ Царе́во седа́лище; ра́дуйся, я́ко но́сиши Нося́щаго вся́. Ра́дуйся, звездо́, явля́ющая Со́лнце; ра́дуйся, утро́бо Боже́ственнаго воплоще́ния. Ра́дуйся, Еюже обновля́ется тва́рь; ра́дуйся, Еюже покланя́емся Творцу́. Ра́дуйся, Неве́сто неневе́стная.

Пе́снь 7.

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри богому́дрии, па́че Созда́вшаго, но, о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, ра́довахуся, пою́ще: препе́тый отце́в Госпо́дь и Бо́г, благослове́н еси́.

[Богоро́дица:] Све́т невеще́ственный пове́дая, в веще́ственне телеси́ совокупля́емь за милосе́рдие мно́гое, све́тлое благове́щение, Боже́ственная пропове́дания, ны́не взыва́еши Ми́: благослове́н, Всечи́стая, Пло́д Твоего́ чре́ва.

[Ангел:] Ра́дуйся, Влады́чице Де́во, ра́дуйся Пречи́стая, ра́дуйся, прия́телище Бо́жие, ра́дуйся све́щниче Све́та, Ада́мово воззва́ние, Евы избавле́ние, горо́ свята́я, прея́вственное свяще́ние и черто́г безсме́ртия.

[Богоро́дица:] Ду́шу очи́сти, те́ло освяти́, це́рковь сотвори́ Мя вмести́тельну Бо́га, ски́нию богоукра́шену, одушевле́н хра́м наи́тием Пресвята́го Ду́ха и Жи́зни чи́стую Ма́терь.

[Ангел:] Яко многосве́тлую свещу́, и богоде́ланен черто́г, ви́жу Тя́ ны́не, я́ко зла́т киво́т, зако́на Пода́теля приими́, Богоневе́сто, благоизво́лившаго челове́ческое изба́вити Тобо́ю тле́нное существо́.

Пе́снь 8.

Ирмос: Слы́ши, Отрокови́це, Де́во чи́стая, да рече́т у́бо Гаврии́л, сове́т Вы́шняго дре́вний и́стинный: бу́ди к прия́тию гото́ва Бо́жию, Тобо́ю бо Невмести́мый с челове́ки поживе́. Те́м и, ра́дуяся, вопию́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

[Богоро́дица:] Ум вся́к побежда́ется земны́х, — отвеща́ Деви́ца, — и́щущи, я́же Мне́ веща́еши, пресла́вная: слы́шах твоя́ словеса́, но бою́ся, ужаса́ющися, да не ле́стию Мя́, я́ко Еву, дале́че по́слеши от Бо́га. Но оба́че се́ вопию́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

[Ангел:] Се́ Тебе́ недоуме́нное разреши́тся, — глаго́лет к си́м Гаврии́л, — до́бре бо рекла́ еси́, ве́щь неудобопости́жна. Словесе́м Твои́х усте́н повину́ющися про́чее, не сумни́ся, я́ко ле́сти, я́коже ве́щи, ве́руй. Аз бо, ра́дуяся, вопию́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

[Богоро́дица:] Зако́н се́й от Бо́га е́сть челове́ком, — Непоро́чная а́бие глаго́лет, — от о́бщия любве́ рождество́ происхо́дит. Не ве́м супру́жника сла́сти всеконе́чно, ка́ко у́бо глаго́леши, я́ко рожду́? Бою́ся, еда́ ле́сть глаго́леши? Но оба́че се́ вопию́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

[Ангел:] Глаго́лы, я́же мне́ веща́еши, Чи́стая, — Ангел па́ки глаго́лет, — обы́чая е́сть рождества́ челове́ков сме́ртных; и́стинно Бо́га Тебе́ обещава́ю, па́че сло́ва же и смы́сла воплоща́ема, я́ко ве́сть, из Тебе́. Те́мже и, ра́дуяся, вопию́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

[Богоро́дица:] Явля́ешися Мне́ и́стины веща́тель, — рече́ Де́ва, — ра́дости бо о́бщия прише́л еси́ благове́стник. Ду́шу у́бо очи́стих с те́лом, и по глаго́лу твоему́ бу́ди Мне́, да всели́тся Бо́г в Мя́, к Нему́же вопию́ с тобо́ю: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмос: Яко одушевле́нному Бо́жию киво́ту, да ника́коже ко́снется рука́ скве́рных. Устне́ же ве́рных, Богоро́дице, немо́лчно, гла́с Ангела воспева́юще, с ра́достию да вопию́т: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Па́че смы́сла заче́нши Бо́га, естества́ обы́чая утаи́ся, Отрокови́це! Ты́ бо в Рождестве́ ма́терскаго избежа́ла еси́ тле́ннаго естества́ и превы́шши су́щи. Те́мже досто́йно слы́шиши: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Ка́ко то́чиши млеко́, Де́во Чи́стая, не мо́жет изрещи́ язы́к зе́млен; стра́нну бо естества́ показу́еши ве́щь, зако́ннаго рождества́ уста́в прехо́диши. Те́мже досто́йно слы́шиши: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Та́йно во свяще́нных писа́ниих глаго́лася о Тебе́, Ма́ти Вы́шняго, ле́ствицу бо дре́вле Иа́ков Тя́ образу́ющую, ви́дев, рече́: степе́нь Бо́жия сия́. Те́мже досто́йно слы́шиши: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Чу́дное священноявле́нному Моисе́ю купина́ и о́гнь показа́ чу́до, ища́й же конца́ в прехожде́нии време́н, во Отрокови́це чи́стей, рече́, узрю́. Ейже, я́ко Богоро́дице, да рече́тся: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Дании́л Тя́ го́ру нарече́ мы́сленную, роди́тельницу же Бо́жию Иса́ия, ви́дит же я́ко руно́, Гедео́н, Дави́д же свяще́ние глаго́лет, две́рь же Тя́ и́н. Гаврии́л же Тебе́ взыва́ет: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Свети́лен.

Ангельских си́л архистрати́г по́слан бы́сть от Бо́га Вседержи́теля к Чи́стей и Де́ве благовести́ти стра́нное и неизрече́нное чу́до: зане́ Бо́г, я́ко Челове́к, из Нея́ младоде́йствуется без се́мене, назида́яй ве́сь челове́ческий ро́д. Лю́дие, благовести́те обновле́ние ми́ра.

Сла́ва, и ны́не.

Еже от ве́ка дне́сь открыва́ется та́инство Бо́жие: Бо́г Сло́во Сы́н Де́вы Мари́и за милосе́рдие быва́ет, и ра́дость благове́щения Гаврии́л провещава́ет; с ни́мже вопие́м Ей: ра́дуйся, Ма́ти Госпо́дня.

Моли́твы Пресвято́й Богоро́дице в пра́здник Благове́щения Пресвято́й Богоро́дицы

Моли́тва пе́рвая

Приими́, Всеблагомо́щная, Пречи́стая Госпоже́ Влады́чице Богороди́тельнице, сия́ честны́я да́ры, Тебе́ еди́ной прикла́дныя от на́с, недосто́йных рабо́в Твои́х, от все́х родо́в избра́нная, все́х тва́рей небе́сных и земны́х вы́шшая я́вльшаяся. Поне́же бо Тебе́ ра́ди бы́сть Госпо́дь си́л с на́ми, и Тобо́ю Сы́на Бо́жия позна́хом, и сподо́бихомся Свята́го Те́ла Его́ и Пречи́стыя Кро́ве Его́. Те́мже блаже́нна еси́ в ро́дех родо́в, Богоблаже́нная, Херуви́мов светле́йши и Серафи́мов честне́йши су́щая. И ны́не, Всепе́тая Пресвята́я Богоро́дице, не преста́й моля́щися о на́с, недосто́йных рабе́х Твои́х, е́же изба́витися на́м от вся́каго сове́та лука́ваго и от вся́каго обстоя́ния: и сохрани́тися на́м неврежде́нным от вся́каго ядови́таго прило́га диа́вольскаго. Но да́же до конца́ моли́твами Твои́ми неосужде́нных на́с соблюди́: я́ко да Твои́м заступле́нием и по́мощию спаса́еми, сла́ву, хвалу́, благодаре́ние и поклоне́ние за вся́ в Тро́ице Еди́ному Бо́гу и все́х Созда́телю возсыла́ем, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва втора́я

К Тебе́, Пречи́стей Бо́жией Ма́тери, а́з окая́нный, припа́дая, молю́ся: ви́ждь, Цари́це, я́ко безпреста́нно согреша́ю и прогневля́ю Сы́на Твоего́ и Бо́га моего́. И мно́гажды а́ще ка́юся, ло́жь пред Бо́гом обрета́юся, и ка́юся трепе́ща, да не ка́ко порази́т мя́ Госпо́дь, и по часе́ ма́ле па́ки та́яжде творю́. Сия́ ве́дущи, Влады́чице моя́, Пресвята́я Богоро́дице, почто́ не поми́луеши, почто́ не укрепи́ши мя́, и чесо́ ра́ди не пода́си ми́ всегда́ блага́я твори́ти? Ве́си у́бо, о, Влады́чице, я́ко отню́дь и́мам в не́нависти зла́я моя́ дела́ и все́ю мы́слию люблю́ зако́н Бо́га моего́. Но не ве́м, Госпоже́ Пречи́стая, отку́ду я́же ненави́жду, та́я творю́, и се́й преступа́ю. Но не попуща́й, Пресвята́я, во́ли мое́й соверша́тися, неподо́бна бо е́сть, но да бу́дет во мне́ во́ля Сы́на Твоего́ и Бо́га моего́, да мя́ спасе́т, и вразуми́т, и пода́ст ми́ благода́ть Свята́го Ду́ха, дабы́ а́з отны́не преста́л скверноде́йствовати, и про́чее бы́х пожи́л в повеле́ниих Сы́на Твоего́, Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Ему́же подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть, поклоне́ние и велеле́пие со Безнача́льным Его́ Отце́м и с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Моли́тва тре́тья

О, Пресвята́я, Богоизбра́нная Де́во, Свята́го Уте́шителя Ду́ха Всенепоро́чная Неве́сто, Пребоже́ственнаго же Отца́ Небе́снаго Дще́рь Превожделе́нная, посреде́ те́рния ми́ра сего́ Те́м обре́тенная, я́ко кри́н пресве́тлый добро́тою де́вства блиста́ющийся, да Сы́ну Бо́жию Чи́стая Ма́терь Неискусобра́чная бу́деши! Что́ у́бо воздади́м Тебе́ в пресве́тлый де́нь се́й Благове́щения, во́ньже Арха́нгела Гаврии́ла красото́ю безме́рнаго де́вства Своего́ удиви́ла еси́ и от того́ неизрече́нное обра́дование восприя́ла еси́? Что́ принесе́м Тебе́ за вся́ утеше́ния Твоя́, и́миже возвесели́ла еси́ в де́нь се́й ве́сь ми́р ви́димый и неви́димый, наипа́че же па́дший дре́вле ро́д челове́чь? Дне́сь спасе́ния на́шего нача́ло и е́же от ве́ка та́инства явле́ние: ны́не у́бо Сло́во Бо́жие ти́хо сни́де с небе́с, я́ко ка́пля ка́плющая на зе́млю, и всели́ся в Твою́ Богоблагода́тную Де́вственную утро́бу и бы́сть Пло́ть спасе́ния на́шего ра́ди. Сего́ ра́ди дне́сь А́нгели лику́ют на небесе́х и вся́ тва́рь весели́тся и ра́дуется, пра́зднующе нача́ло свобожде́ния своего́ от рабо́ты истле́ния в свобо́ду сла́вы ча́д бо́жиих. Ны́не ра́дуется же́нское естество́, Е́вы ра́ди па́дшее, та́ бо повину́вшися зми́ю печа́ль роди́ жена́м и неудержа́нно введе́ сме́рть. Ты́ же, Де́во, разреши́ла еси́ от го́рькия рабо́ты ве́сь ро́д челове́чь и свобо́дою Христо́вою естество́ же́нское почти́ла еси́, зане́ де́вством чи́стым па́ки и́стинную жи́знь ввела́ еси́, и сего́ ра́ди же́ны, де́вство держа́ще, врага́ я́ве побежда́ти начина́ют. Ны́не Ада́м лику́ет, ви́дев, я́ко в пресве́тлый де́нь се́й испо́лнися на Тебе́ пе́рвое ра́йское благове́стие, я́ко се́мя Жены́ сотре́т главу́ зми́я. С ни́мже ликовству́ет ны́не ве́сь ро́д челове́чь, поне́же Тобо́ю, Пречи́стая, упраздни́ся дне́сь дре́внее отвраще́ние Бо́жие к челове́ком, Бо́га бо па́ки привела́ еси́ к на́м. Сего́ ра́ди зри́м Тя́ ны́не, я́коже дре́вле Иа́ков, я́ко Ле́ствицу Высо́кую, Е́юже сни́де Бо́г на зе́млю и я́ко Мо́ст пречу́ден, и́мже су́щих от земли́ па́ки возво́диши на не́бо. Что́ воздади́м Тебе́, Цари́це не́ба и земли́, за вся́ сия́, и́миже ра́дость несказа́нную подала́ еси́ па́дшим и заблу́ждшим лю́дем Твои́м? Вся́ на́ши же́ртвы и приноше́ния ничто́же су́ть пред вели́чеством благодея́ний Твои́х. Еди́ное то́чию уго́дно Тебе́: “се́рдце сокруше́нно и смире́нно”, его́же и Сы́н Тво́й и Госпо́дь на́ш “не уничижи́т”. Сего́ ра́ди мо́лим Тя́: испо́лни на́с от превосходя́щия высоты́ смире́ния Своего́ ели́ка вмести́ти возмо́жем, да принесе́м Ти́ во всесвяты́й де́нь Благове́щения Твоего́ Твоя́ от Твои́х, во е́же во вся́цем де́ле бла́зе не мы́слити высо́кая, но вы́ну в смире́нии ду́ха пребыва́ти. Се́ю пе́рвейшею доброде́телию укра́шени, в пресве́тлый де́нь сего́ пра́здника Твоего́ в кро́тости и чистоте́ се́рдца со Арха́нгелом Гаврии́лом возопие́м тебе́: Ра́дуйся, Благода́тная, Ра́дуйся, Обра́дованная, Ра́дуйся, Преблагослове́нная, Госпо́дь с Тобо́ю и Тобо́ю с на́ми во ве́ки веко́в. Ами́нь.