Шрифт

6 апреля.

Предпразднство Благовещения Пресвятыя Богородицы.

Стихира, гла́с 2:

Еже от ве́ка та́инство открыва́ется дне́сь, и Сы́н Бо́жий Сы́нь челове́чь быва́ет, да, ху́ждшее восприе́мь, пода́ст ми́ лу́чшее. Солга́ся дре́вле Ада́м, и Бо́г возжеле́в бы́ти, не бы́сть: Челове́к быва́ет Бо́г, да бога Ада́ма соде́лает. Да весели́тся тва́рь, да ликовству́ет естество́, я́ко арха́нгел Де́ве со стра́хом предстои́т, и — е́же, ра́дуйся — прино́сит, печа́ли сопроти́вное. За милосе́рдие ми́лости вочелове́чивыйся, Бо́же на́ш, сла́ва Тебе́.

Кано́н. Гла́с 4.

Пе́снь 1.

Ирмос: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Ми́р обра́дованно весели́тся, я́ко ощути́в Госпо́дне соше́ствие на Тя́: за милосе́рдие бо ми́лости с небе́с схо́дит во утро́бу Де́вы всели́тися.

Се́ Тебе́, Цари́це, посыла́ется боже́ственный арха́нгел Царя́ все́х и Бо́га провозвести́ти прише́ствие и возгласи́ти Тебе́: ра́дуйся, воззва́ние пра́отца.

Ста́мна светоза́рная и всезлата́я, угото́вися на прия́тие, ма́нны живо́тныя: на Тя́ бо прии́дет гла́сом Ангеловым, в Тя́ па́че естества́ вселя́яся.

Во утро́бу Твою́ чи́стую всели́тися хо́щет Госпо́дь, живы́й при́сно на небеси́, онебеси́ти бо гряде́т земноро́дных смеше́ние, в сие́ му́дре обо́лкся.

Пе́снь 3.

Ирмос: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, Отчею Ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бие.

Земля́, я́же те́рние страсте́й печа́льне израсти́вшая, взыгра́я, лику́й: се́ бо Земледе́латель Безсме́ртный, кля́твы изыма́я тя́, ны́не прихо́дит.

Боже́ственное руно́, гото́вися, Де́во нескве́рная: на Тя́ бо Бо́г, я́ко до́ждь, сни́дет изсуши́ти пото́ки преступле́ния.

Сви́тче боже́ственный, благоукраси́ся: пе́рстом бо Отчим напи́шется в Тебе́ Боже́ственное Сло́во, вопло́щся, безслове́сия моего́ разреша́я преступле́ние.

Златы́й свети́льниче, подыми́ Огнь Божества́, возсия́ющий Тобо́ю, и све́т ми́рови да́руя, и́мже зо́л на́ших тма́ разори́тся.

Седа́лен, гла́с 4.

Наше́ствием Ду́ха Всесвята́го, Отцу́ Сопресто́льнаго и Единосу́щнаго, гла́сом арха́нгеловым зачала́ еси́, Богороди́тельнице, Ада́мово воззва́ние.

Сла́ва, и ны́не, други́й, гла́с 3.

Дне́сь вся́ тва́рь ра́дуется, я́ко — е́же ра́дуйся, — Тебе́ вопие́т Ангел, благослове́нная Мариа́м и Пречи́стая Ма́ти Христа́ Бо́га. Дне́сь змии́но омрача́ется шата́ние, кля́твы бо пра́отчи разреши́ся соу́з. Те́мже и по всему́ вопие́м Ти́: ра́дуйся, Обра́дованная.

Пе́снь 4.

Ирмос: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Та́инство, дре́вле пре́жде ве́к предопределе́нное, явле́ние начина́ет приима́ти. Земля́ и небе́сная, согла́сно возвесели́теся и ра́достно воскли́кните.

Пала́та вели́каго Царя́, слу́хов отве́рзи боже́ственныя вхо́ды, уже́ бо прихо́дит Христо́с и́стина и всели́тся посреди́ Тебе́.

Прама́тернее поползнове́ние исправля́яй, Изба́витель яви́тся, в неискусобра́чную утро́бу вселя́яся, Тому́ воспои́м: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Авваку́м Тя́ пронарече́ го́ру дре́вле, доброде́тельми присе́нну, из нея́же яви́тися хо́щет Бо́г на́ш, Де́во Всенепоро́чная, еди́на челове́ком исправле́ние.

Пе́снь 5.

Ирмос: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

О, нескве́рная Агнице! Агнец бо Бо́га на́шего во утро́бу Твою́ вни́ти тщи́тся, взе́мляй на́ша согреше́ния.

Же́зл та́йный пома́ле процвете́т, я́коже пи́шет, Боже́ственный цве́т от ко́рене Иессе́ева на́м явля́ющися.

Ангеловым гла́сом утучни́вшися, я́ко виногра́д, к прозябе́нию гото́вися зре́лаго, Де́во, и нетле́ннаго Гро́зда.

Велича́йший проро́ков Иса́ия, возвесели́ся: Де́ва бо, о Не́йже проре́кл еси́, во чре́ве зачина́ет Сове́та Вели́каго Ангела.

Пе́снь 6.

Ирмос: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Ра́дуйся, — Тебе́ Гаврии́л арха́нгел веща́ет, — ра́дость бо во чре́ве Твое́м прии́меши несказа́нно, ю́же Ева преступле́нием, Де́во, погуби́.

Не опали́т, не ужаса́йся отню́д, утро́бы Твоея́ Огнь Божества́, Отрокови́це: купина́ бо дре́вле Тя́ вообража́ше, горя́щи, ника́коже опаля́ема, Всечи́стая.

Гора́, ю́же Дании́л прови́де Ду́хом, ра́дуйся, Де́во, из Тебе́ бо мы́сленный Ка́мень усече́тся и сокруши́т де́монов безду́шная тре́бища.

Ми́ра Ца́рь к Тебе́ прии́дет и Тобо́ю примири́т поборе́нныя и прельще́нныя, Богома́ти, лука́вым сове́том змии́ным.

Конда́к, гла́с 8.

Все́м земны́м нача́ло спасе́ния на́шего Ты́ еси́, Богоро́дице Де́во, Бо́жий бо служи́тель с небе́с по́слан предста́ти Тебе́, вели́кий чинонача́льник Гаврии́л, ра́дость обра́дованную Ти́ принесе́. Те́м вси́ зове́м Ти́: ра́дуйся, Неве́сто неневе́стная.

Пе́снь 7.

Ирмос: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Киво́т слове́сный, его́же и́стинный Законополо́жник возлюби́в, в Тебе́ хо́щет селе́ние сотвори́ти, благово́ния испо́лнися, Тобо́ю бо истле́вшияся обнови́т.

Проро́ческий боже́ственный ли́к, я́коже ощути́в, Отрокови́це, е́же на Тя́ Изба́вителя ми́рное прише́ствие, зове́т Тебе́: ра́дуйся, все́х избавле́ние, ра́дуйся, Еди́на челове́ков спасе́ние.

Не ужаса́йся гла́са, не диви́ся глаго́лющему: Бо́жий слуга́ е́сть. Яви́ти Тебе́ прии́де та́инство, Ангелы неизрече́нное, неискусобра́чная Де́во благослове́нная.

Зри́ши тва́рь всю́, враго́м порабоще́ну, Де́во, поми́ловати же ю́ за милосе́рдие ми́лости хотя́ Тобо́ю благоволи́вый, да не у́бо словесе́м Ангела не ве́руеши.

Пе́снь 8.

Ирмос: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ле́гкий о́блаче Све́та, Неискусобра́чная, угото́вися: се́ Со́лнце свы́ше превозсия́ет Тебе́ незаходи́мое, вма́ле у́бо в Тебе́ кры́емо, ми́ру же явля́емо и реша́що зло́бы омраче́ние.

Ангелов пе́рвый служи́тель возопи́ Тебе́ гла́с ра́достен, возвеща́я Тебе́, Чи́стая, Вели́каго Сове́та Ангела, воплоща́ема из Тебе́ за бла́гость, Ему́же вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Отца́ одесну́ю седя́й, в Тебе́ селе́ние хо́щет сотвори́ти Пресу́щественный, Чи́стая, я́ко да поста́вит одесну́ю Себе́ Тя́, бли́жнюю и до́брую я́ко Цари́цу, десни́цу же все́м простре́т па́дшим и спасе́т ны́.

Яко ши́пок удо́лий чи́ст, я́ко кри́н благово́нен, позна́в Тя́, Зижди́тель на́ш Госпо́дь ны́не возжела́ Твоея́ добро́ты, Чи́стая, и воплоти́тися из Твои́х крове́й хо́щет, я́ко да прожене́т злосмра́дие пре́лести бла́гостию.

Пе́снь 9.

Ирмос: Ева у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Ева у́бо объя́т пло́д, сме́рть де́лающь всегуби́тельную, посреди́ же Тебе́ возрасте́т Пло́д, безсме́ртия хода́тайствен, Христо́с — сла́дость на́ша, Влады́чице, Его́же воспева́юще, Тя́ сла́вим.

Преклони́в небеса́ Твоя́, к на́м сни́ди, престо́л уже́ угото́вася Тебе́, Сло́ве, утро́ба Деви́ча: на не́мже я́ко Ца́рь крепча́йший се́д, воздви́гнеши от паде́ния десни́цы Твоея́ созда́ние.

Ни́ва несе́янная, Чи́стая, подыми́ сло́вом небе́сное Сло́во, я́ко пшени́цу плодоно́сну, прозяба́ющу из Тебе́, и концы́ пита́ющаго хле́бом ра́зума, Ему́же покланя́ющеся, Тя́ сла́вим.

Возжела́ добро́ты Твоея́ Христо́с, Всенепоро́чная, и во утро́бу Твою́ всели́ся, я́ко да от страсте́й безобра́зия ро́д челове́ческий изба́вит и добро́ту дре́внюю да́рует, Ему́же покланя́ющеся, Тя́ сла́вим.

Свети́лен.

Гаврии́л, с высоты́ слете́в, вопия́ше — е́же ра́дуйся, Богоро́дице, я́ко прама́тернюю кля́тву потребив́ всю́, су́щих из Ада́ма благослови́ из Нея́ прозябы́й.