Каноны Октоиха Иоанну Предтече
Канон прорку, Предтече и Крестителю Господню Иоанну, глас 6.
Тропарь, глас 2:
Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, / тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че: / показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший, / я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго. / Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся, / благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га, я́вльшагося пло́тию, / взе́млющаго грех ми́ра / и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.
Кано́н свято́му и вели́кому Иоа́нну Предте́чи. Творе́ние Ио́сифово. Гла́с 6.
Пе́снь 1
Ирмо́с: Чу́вственный фарао́н потопле́н бы́сть со всево́инством, Изра́иль же проше́д посреде́ мо́ря, вопия́ше: Го́сподеви Бо́гу на́шему пои́м, я́ко просла́вися.
Припев: Крестителю Спасов Иоанне, моли Бога о нас.
А́нгел Боже́ственный Твое́ Рождество́, а́нгеле Бо́жий, предвозвеща́ет Отцу́: с ни́мже на́с помяни́, е́же в де́нь су́дный обрести́ на́м ми́лость, святы́й Предте́че.
Прозябе́ние сы́й кра́сное пусты́нное Предте́че Христо́в, во мне́ непреста́нно прозяба́ющую ле́ность из ко́рене исто́ргнув, покая́ния мя́ приноси́ти плоды́ сотвори́.
Слава: Утро́ба безча́дна Тя́, пло́д ражда́ет пресла́вно, благопло́дная сердца́, я́же пре́жде непло́дная показа́вшая, но ве́рою вопию́ Ти: Крести́телю, непло́дная моя́ помышле́ния исто́ргни.
И ныне, Богородичен: Ле́стию непреста́нно вра́г ло́вит мя́ лука́вый, того́ мя́ ловле́ния, Всенепоро́чная, исхити́, и твори́ти, Богоро́дице, наста́ви влады́чнюю Боже́ственную во́лю.
Пе́снь 3
Ирмо́с: На тве́рдем ве́ры Твоея́ ка́мени помышле́ние утверди́в души́ моея́, утверди́, Го́споди: Тя́ бо и́мамы, Бла́же, прибе́жище и утвержде́ние.
Обраще́ние от пути́ заблу́ждшему да́ждь ми́ ны́не: и простри́ ми́ ру́ку, блаже́нне Предте́че, в пучи́не лю́тых всегда́ пла́вающу.
Живу́ ле́ностно, и посече́ние приближа́ется: твои́ми моли́твами возникнове́ние ми́ да́ждь, присносла́вный Предте́че, да не я́ко безпло́ден отсла́н бу́ду во о́гнь неугаси́мый.
Слава: Стра́шный де́нь при две́рех, и лю́тыми обложе́н е́смь бре́меньми, от ни́хже мя́ облегчи́, Госпо́день Крести́телю, чи́стыми твои́ми мольба́ми.
И ныне, Богородичен: Престо́л Бо́жий яви́лася еси́, Богоро́дице, на не́мже пло́тию се́де Христо́с, от пе́рваго паде́ния челове́ки воздви́же, во гла́сех ра́достных пою́щыя Тя́.
Седален, глас 8.
Заха́риин глас све́тло разреши́ / Словесе́ глас ро́ждься, Предте́ча, / и зако́на непло́дие всем показа́, зовы́й: / пока́йтеся, су́щии на земли́, / се бо прии́де и яви́ся Иису́с, / вся хотя́ изба́вити от пе́рвыя кля́твы, просвеща́я Креще́нием. / Вои́стинну чу́до пресла́вно!
Слава, и ныне, Богородичен: Обнови́ла еси́, Чи́стая, Бо́же́ственным Рождество́м Твои́м / истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ / и воздви́гла еси́ вся от сме́рти к животу́ нетле́ния. / Те́мже Тя по до́лгу блажи́м вси, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.
Пе́снь 4
Ирмо́с: Услы́шах слу́х Тво́й и убоя́хся, разуме́х дела́ Твоя́, и ужасо́хся: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Уврачу́й, Предте́че, уя́звленое на путе́х разбо́йнических се́рдце мое́, молю́ся ти́, де́тельною Боже́ственных твои́х моли́тв цельбо́ю.
Низложи́, Предте́че, и́же еще́ живу́щий в души́ мое́й гре́х: и возникнове́ние ны́не да́руй ми́, к сласте́м пополза́ющемуся.
Слава: Приста́нище на́м яви́ся обурева́емым в пучи́не жите́йския бу́ри, преложи́ все́х в тишину́ пребога́те.
И ныне, Богородичен: Да не осу́диши мене́, Го́споди, по дело́м мои́м, но ми́лостив ми́ яви́ся, Всеще́дрый: мо́лит Тя́ со Крести́телем ро́ждшая Тя́.
Пе́снь 5
Ирмо́с: К Тебе́ у́тренюю, милосе́рдия ра́ди себе́ истощи́вшему непрело́жно, и до страсте́й безстра́стно прекло́ньшемуся, Сло́ве Бо́жий, ми́р пода́ждь ми́ па́дшему, Человеколю́бче.
Хра́м бы́л еси́ Боже́ственныя Тро́ицы, и в хра́ме Твое́м свято́м се́м со́браннии, ве́рою те́плою мо́лим Тя́, Предте́че: изба́ви на́с от искуше́ний и скорбе́й, всехва́льне.
Устрани́выйся вся́кия доброде́тели у́м мо́й, Тебе́ стра́нным ходи́вша путе́м в житии́ блаже́нне, ны́не молю́: вся́ческих Бо́гу мя́ присво́й, лу́чша творя́ мя изя́щными припода́ньми.
Слава: Погрузи́вый во иорда́нских струя́х, бе́здну милосе́рдия, проро́че, то́ки страсте́й мои́х моли́твами твои́ми изсуши́ ны́не, исто́чники ми́ сле́з подава́я.
И ныне, Богородичен: Преукраше́нна Боже́ственными луча́ми, кра́снаго добро́тою родила́ еси́, Де́во: того́ у́бо при́сно моли́, спасти́ на́с от тли́, и́же ве́рою и любо́вию Тя́ сла́вящыя.
Пе́снь 6
Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и волне́ния не ктому́ терпя́, я́ко Ио́на, Влады́це, вопию́ ти: от тли́ мя возведи́.
О́трасль, Проро́че, ко́рене прозя́бл еси́, и сердца́ непло́дная вся́каго благоразу́мия, благопло́дна в похвалу́ Бо́гу показа́л еси́.
Сокруши́ вско́ре лука́ваго нога́ми на́шими, и испра́ви стопы́ на́шя мы́сленныя на пу́ть ми́ра, предста́тельствы твои́ми, Предте́че.
Слава: Огради́, Проро́че, пра́вдою ста́до твое́, избавля́я на́с вся́каго наве́та бесо́вскаго, и ве́чнующия му́ки.
И ныне, Богородичен: Пе́снь тебе́, Де́во, благодаре́ния прино́сим ны́не: Тобо́ю, Чи́стая, спасе́ни бы́вше от кля́твы дре́вния, и вся́ко благослове́ние плоди́м.
Кондак, глас 3:
Пре́жде непло́ды днесь Христо́ва Предте́чу ражда́ет, / и той есть исполне́ние вся́каго проро́чества: / Его́же бо проро́цы пропове́даша, / на Сего́ во Иорда́не ру́ку положи́в, / яви́ся Бо́жия Сло́ва проро́к, пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.
Икос:
Восхва́лим ны́не Госпо́дня Предте́чу, / его́же свяще́ннику Елисаве́ть роди́ из ложе́сн непло́дных, но не без се́мене: / Христо́с бо еди́н вмести́лище про́йде непроходи́мо без се́мене. / Иоа́нна непло́ды роди́, без му́жа же сего́ не роди́, / Иису́са же, осене́нием Отца́ и Ду́ха Бо́жия, Де́ва роди́ Чи́стая. / Но Безсе́менному яви́ся от непло́дныя проро́к и пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.
Пе́снь 7
Ирмо́с: О́троцы в Вавило́не пе́щнаго пла́мене не убоя́шася, но посреде́ пла́мене вве́ржени, ороша́еми поя́ху: благослове́н еси́ Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Гла́с сы́й Сло́ва, ны́не гла́сы на́шя приими́ Крести́телю: и страсте́й и бе́д, и мно́гих обстоя́ний, и ве́чнаго муче́ния изба́ви лю́ди твоя́.
Руко́ю показу́еши Проро́че, А́гнца Бо́жия, ми́ра взе́млющаго грехи́: Его́же при́сно моли́, отя́ти моя́ согреше́ния лю́тая, и ле́ты удержа́нная, и живота́ сподо́бити мя́.
Слава: Душе́ моя́, потщи́ся, и возопи́й, омраче́ние оста́вльши безслове́сных дея́ний: уще́дри мя́, Иису́се, мольба́ми Крести́теля, и исхити́ мя тиме́ния де́л мои́х.
И ныне, Богородичен: Ему́же предстоя́т с тре́петом небе́снии чи́ни, того́ родила́ еси́, Чи́стая, соедини́вшагося челове́ком за бла́гость: Его́же приле́жно моли́ уще́дрити рабы́ Твоя́.
Пе́снь 8
Ирмо́с: За зако́ны оте́ческия блаже́ннии в Вавило́не ю́ношы предбе́дствующе, царю́ющаго оплева́ша повеле́ние безу́мное, и совоку́плени и́мже не свари́шася огне́м, Держа́вствующему досто́йную воспева́ху пе́снь: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Над Сло́во креща́емо, в ви́де голуби́не, низходя́ща ви́дел еси́ Ду́ха Свята́го, и гла́с Оте́чь слы́шати сподо́бился еси́, блаже́нне: Се́й е́сть Сы́н Мо́й сопресто́льный, Его́же пое́т вся́ тва́рь: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Огне́м, Проро́че, твои́х моли́тв хвра́стныя стра́сти смы́сла моего́ попали́в, и угаше́нный се́рдца моего́ све́щник возжзи́ па́ки: я́ко да я́сно смотря́я, воспева́ю созда́вшаго све́т повеле́ний: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Слава: Сокры́вый ра́б тала́нт, его́же в де́лание от Тебе́ прия́х, а́з е́смь окая́нный, и что́ сотворю́, егда́ на су́д прии́деши, коего́ждо де́ло истязу́я? но пощади́ мя мольба́ми Предте́чи Твоего́, и не во о́гнь посли́ вопию́ща: Го́спода воспева́йте дела́, и превозноси́те Его́ во ве́ки.
И ныне, Богородичен: Соблюди́ мо́й смы́сл во смире́нии, Отрокови́це Богоблагода́тная, я́же Рождество́м Твои́м сокруши́вшая возноше́ние де́монское, и воздви́гни мя́ от гно́ища страсте́й, и а́лчуща мя́ насы́ти благода́ти Твоея́, пою́ща: Го́спода по́йте дела́, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9
Ирмо́с: Стра́нствия влады́чня, и безсме́ртныя трапе́зы на го́рнем ме́сте, высо́кими умы́, ве́рнии, прииди́те наслади́мся, возше́дша Сло́ва, от Сло́ва научи́вшеся, Его́же велича́ем.
Уврачу́й мо́й у́м, сластолю́бием жите́йским лю́те уязвле́ный, и утоли́ зе́льне возмуща́ющую мя́ бу́рю, и покажи́ ми покая́ния пути́ пра́выя, Госпо́день Предте́че.
Ви́ден бы́л еси́ посреде́ стоя́ ве́тхаго же и но́ваго, о́вому у́бо проро́че, преста́ти творя́, о́ваго же све́т явля́я, и́мже ходи́ти спе́шно наста́ви на́с, со́вестию Боже́ственною, я́ко да тьмы́ изба́вимся ве́чнующия.
Сочета́лся еси́ с во́инствы небе́сными богому́дре, с ни́миже Христа́ моли́, су́щих на земли́ на́с спасти́ почита́ющих Тя́ в честне́м Твое́м се́м хра́ме, Крести́телю Иоа́нне, Госпо́день Предте́че.
Слава: Де́нь испо́лнь я́рости, де́нь тьмы́ е́сть, дела́ иму́щым те́мная, су́д стра́шный, Крести́телю Христо́в и Предте́че: моли́твами твои́ми тогда́ изба́ви осужде́ния вся́каго, тебе́ почита́ющих.
И ныне, Богородичен: Яви́лася еси́ херуви́м святе́йши Де́во, я́ко Бо́га ро́ждши Пресвята́го, все́х на́с освяти́, во гла́сех святы́х ве́рою, в нощи́ и во дни́ тебе́ освяща́ющих.
Молитва
Крести́телю Христо́в, пропове́дниче покая́ния, ка́ющагося не пре́зри мене́, но совокупля́яся с во́и Небе́сными, моли́ся ко Влады́це за мене́ недосто́йнаго, уны́лаго, немощна́го и печа́льнаго, во мно́гия беды́ впа́дшаго, утружде́ннаго бу́рными по́мыслы ума́ моего́; аз бо есмь верте́п злых дел, отню́дь не име́яй конца́ грехо́вному обы́чаю; пригвожде́н бо есть ум мой земны́м ве́щем, что сотворю́, не вем, и к кому́ прибе́гну, да спасе́на бу́дет душа́ моя́? То́кмо к тебе́, святы́й Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те, я́ко тя пред Го́сподем по Богоро́дице вем бо́льша бы́ти рожде́нных всех, и́бо ты сподо́бился еси́ косну́тися верху́ Царя́ Христа́, взе́млющаго грехи́ ми́ра, А́гнца Бо́жия. Его́же моли́ за гре́шную мою́ ду́шу, да поне́ от ны́не, в пе́рвыйна́десять час, понесу́ тяготу́ благу́ю и прииму́ мзду с после́дними. Ей, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый во благода́ти му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чи́стоты учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в, тя молю́, к тебе́ прибега́ю: не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, но возста́ви мя па́дшагося мно́гими грехи́, обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием, поне́же обоего́ нача́льник еси́, креще́нием омыва́яй прароди́тельный грех, покая́нием же очища́яй коего́ждо де́ло скве́рно. Очи́сти мя, греха́ми оскверне́ннаго и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, во Ца́рствие Небе́сное, ами́нь.