Шрифт

Каноны Октоиха Иоанну Предтече

Канон прорку, Предтече и Крестителю Господню Иоанну, глас 5.

Тропарь, глас 2:

Па́мять пра́веднаго с похвала́ми, / тебе́ же довле́ет свиде́тельство Госпо́дне, Предте́че: / показа́л бо ся еси́ вои́стинну и проро́ков честне́йший, / я́ко и в струя́х крести́ти сподо́бился еси́ Пропове́даннаго. / Те́мже за и́стину пострада́в ра́дуяся, / благовести́л еси́ и су́щим во а́де Бо́га, я́вльшагося пло́тию, / взе́млющаго грех ми́ра / и подаю́щаго нам ве́лию ми́лость.

Кано́н Иоа́нну Предте́чи, творе́ние Ио́сифово, [его́же краегране́сие: Крести́телю, сию́ мольбу́ приими́.] Гла́с 5:

Пе́снь 1

Ирмо́с: Коня́ и вса́дника в мо́ре Чермно́е, сокруша́яй бра́ни, мы́шцею высо́кою Христо́с истрясе́: Изра́иля же Спасе́, побе́дную пе́снь пою́ща.

Припев: Крестителю Спасов Иоанне, моли Бога о нас.

Житие́ очище́но, жи́знь же невеще́ственну, показа́л еси́, Предте́че, в веще́ственнем телеси́: те́мже мо́лим Тя́, подража́телей себе́ соде́лай ве́рою Тя́ блажа́щих.

Бе́здну погрузи́вый благоутро́бия, Христа́ в ре́чных струя́х, того́ моли́, Предте́че, изсуши́ти бе́здну зо́л мои́х, молю́ся и просвети́ти мо́й смы́сл.

Слава: Предте́че Спа́сов, покая́ния ми́ вины́ хода́тайствуя, испроси́ умиле́нию да́тися ми́, тиме́ния отмыва́ющее смра́да грехо́внаго, моли́ Человеколю́бца, молю́ся Ти́.

И ныне, Богородичен: Родила́ еси́ неизрече́нно кроме́ боле́зни, его́же Оте́ц пре́жде ве́к нетле́нно роди́, Всепе́тая Влады́чице: его́же моли́ спасти́ вся́каго вре́да к Тебе́ прибега́ющих.

Пе́снь 3

Ирмо́с: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повеле́нием Твои́м, и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую, на недви́жимем Христе́, ка́мени за́поведей твои́х, Це́рковь Твою́ утверди́, Еди́не Бла́же и Человеколю́бче.

Исцеле́ния приступа́ющым ве́рою к хра́му Твоему́, чу́дный Предте́че источа́я всегда́, исцели́ стра́сти моего́ се́рдца, молю́ Тя, я́же всеокая́нне совозра́стшыя ми́ от невнима́ния, всебога́те.

Воздыха́ю, и рыда́ньми содержи́мь е́смь всегда́, помышля́я суди́ще Твое́ неумы́тное, Еди́не Пра́веднейший Судие́: в не́мже мя́, мольба́ми крести́теля Твоего́, неосужде́нна, Го́споди Бо́же мо́й, соблюди́.

Слава: Но́ваго и ве́тхаго хода́тай бы́в, хода́тайствы Боже́ственными сла́вный Предте́че, обетша́вшаго мя́ грехи́ мно́гими, вопию́ Ти, покая́нием обнови́, я́ко да во хвале́нии Тя́ почита́ю.

И ныне, Богородичен: Свята́я Де́во Ма́ти, еди́на Всенепоро́чная, прегреше́ний поро́ка на́с измени́: просвети́ на́ше помышле́ние, сердца́ освяти́, и ве́чнаго на́с изба́ви все́х осужде́ния, мо́лимся.

Седален, глас 8.

Заха́риин глас све́тло разреши́ / Словесе́ глас ро́ждься, Предте́ча, / и зако́на непло́дие всем показа́, зовы́й: / пока́йтеся, су́щии на земли́, / се бо прии́де и яви́ся Иису́с, / вся хотя́ изба́вити от пе́рвыя кля́твы, просвеща́я Креще́нием. / Вои́стинну чу́до пресла́вно!

Слава, и ныне, Богородичен: Обнови́ла еси́, Чи́стая, Бо́же́ственным Рождество́м Твои́м / истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ / и воздви́гла еси́ вся от сме́рти к животу́ нетле́ния. / Те́мже Тя по до́лгу блажи́м вси, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.

Пе́снь 4

Ирмо́с: Боже́ственное Твое́ разуме́в истоща́ние, прозорли́во Авваку́м, Христе́, со тре́петом вопия́ше Тебе́: во спасе́ние люде́й Твои́х, спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

В вы́шнее всели́лся еси́ Ца́рство, я́ко во́ин и́стинен Царя́ Христа́, Крести́телю: Того́ моли́ непреста́нно, лю́ди уще́дрити чту́щыя Тя́.

Освяти́ из ложе́сн тя́ Госпо́дь, прови́дяй благода́рство твоего́ се́рдца, блаже́нне: Того́ моли́ все́х на́с освяти́ти, мо́лимся.

Слава: Ме́ртвым благовести́л еси́ прише́ствие умерщвле́наго на́с ра́ди: Того́ моли́ Предте́че, умерщвле́наго и мене́ грехми́ оживи́ти, и спасти́ мя.

И ныне, Богородичен: Поми́луй мя́, еди́на Пренепоро́чная, я́же ми́лостиваго Бо́га премно́гою бла́гостию несказа́нно ро́ждшая, и изба́ви ве́чныя му́ки.

Пе́снь 5

Ирмо́с: Одея́йся све́том я́ко ри́зою, к Тебе́ у́тренюю, и Тебе́ зову́: ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Христе́, я́ко еди́н благоутро́бен.

Породи́ непло́дная утро́ба тя́, Предте́че, непло́дная от до́брых дея́ний сердца́, благоча́дная показу́ющая, благопло́дными твои́ми словесы́: те́мже тя́ ублажа́ем.

Процве́л еси́ я́ко благоуха́нный кри́н, присноблаже́нне в пусты́нях. Те́мже вопию́ ти: души́ моея́, Предте́че, вся́ко злосмра́дие зло́бы отжени́.

Слава: Зако́на посреде́ ста́л еси́, прему́дре, и благода́ти. Те́мже взыва́ю: побежда́ема мя́ грехо́вным, Предте́че, зако́ном уще́дри, окая́нне бе́дствующаго.

И ныне, Богородичен: Врата́ непроходи́мая сла́вы, Пречи́стая, отве́рзи ми́ врата́ покая́ния, хода́тайствующая ми́ Боже́ственныя вхо́ды, и та́мошняго поко́ища.

Пе́снь 6

Ирмо́с: Неи́стовствующееся бу́рею душетле́нною, Влады́ко Христе́, страсте́й мо́ре укроти́, и от тли́ возведи́ мя, я́ко Благоутро́бен.

Неизрече́нными луча́ми сия́я, Предте́че Христо́в, де́тельною моли́твою Твое́ю озаря́й сердца́, благоче́стно хва́лящих Тя́.

Ле́ностным сно́м одержи́ма мя́, Предте́че Христо́в озари́в благода́тию, воздви́гни усе́рдно Боже́ственная твори́ти хоте́ния.

Слава: От вся́кия ско́рби сопроти́вныя изба́ви на́с, предста́теля Боже́ственнаго Тя́ стяжа́вших и моли́твенника ко Влады́це, Блаже́нне.

И ныне, Богородичен: Бу́ря смуща́ет мя́ грехо́вная, Богоро́дице Пречи́стая, потщи́ся изба́вити мя́, вводя́щи к приста́нищу покая́ния, Всенепоро́чная.

Кондак, глас 3:

Пре́жде непло́ды днесь Христо́ва Предте́чу ражда́ет, / и той есть исполне́ние вся́каго проро́чества: / Его́же бо проро́цы пропове́даша, / на Сего́ во Иорда́не ру́ку положи́в, / яви́ся Бо́жия Сло́ва проро́к, пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.

Икос:

Восхва́лим ны́не Госпо́дня Предте́чу, / его́же свяще́ннику Елисаве́ть роди́ из ложе́сн непло́дных, но не без се́мене: / Христо́с бо еди́н вмести́лище про́йде непроходи́мо без се́мене. / Иоа́нна непло́ды роди́, без му́жа же сего́ не роди́, / Иису́са же, осене́нием Отца́ и Ду́ха Бо́жия, Де́ва роди́ Чи́стая. / Но Безсе́менному яви́ся от непло́дныя проро́к и пропове́дник, вку́пе и Предте́ча.

Пе́снь 7

Ирмо́с: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь, пла́мень угаси́, о́троки ороси́, согла́сно пою́щыя: Бо́же, благослове́н еси́.

Словесы́ мо́лим тя́, и́же сло́ва Предте́чу, о́тчий я́коже разреши́л еси́ гла́с в рожде́нии, разреши́ се́тей на́ших прегреше́ния.

Со́лнце многосве́тлое, возсия́й покая́ния ми́ спаси́тельное сия́ние: и тьмы́ мя́ изба́ви страсте́й смуща́ющих помраче́нное мое́ се́рдце.

Непло́дну ду́шу стяжа́х, и се́рдце безча́дно, непло́дове Боже́ственное прозябе́ние, плоды́ покая́ния прозяба́ти ми́, Крести́телю Христо́в, моли́ непреста́нно.

Слава: Ра́вна роди́телю Сы́на сла́вим, и Ду́ха Свята́го, Тро́ицу неразде́льну Боже́ственне пою́ще: Бо́же, благослове́н еси́.

И ныне, Богородичен: Мла́до родила́ еси́ Отроча́, Всенепоро́чная, Христа́, обновле́ние на́ше соде́ловающаго, обетша́вших дре́вним преступле́нием.

Пе́снь 8

Ирмо́с: Тебе́, Вседе́телю, в пещи́ о́троцы всеми́рный ли́к спле́тше поя́ху: дела́ вся́кая Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Собо́р люде́й струя́ми Иорда́нскими измыва́еши, пропове́дуя покая́ние вели́кий Предте́че. те́мже вопию́ ти: страсте́й мои́х струю́ изсуши́, исто́чники ми́ сле́з посыла́я.

Трепе́щущи бу́ди вся́, помышля́ющи, душе́, суди́ще Вседержи́телево, вопия́: Ще́дре, Крести́теля Твоего́ ра́ди, уще́дри и спаси́ мя, и му́к изба́ви.

Устне́ нечи́сты и оскверни́вшийся язы́к дви́жу Ти́ на моле́ние, свя́те Предте́че: потщи́ся вско́ре, помози́ ми́, вся́кими прило́ги лестца́ непреста́нно коле́блему.

Слава: Тро́ичен: Одожди́ на́м О́тче, и Сы́не, и Ду́ше, Тро́ице Единосу́щная, согреше́ний оставле́ние, я́ко да получи́вше соверше́нное спасе́ние, Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

И ныне, Богоро́дичен: Вознесла́ еси́ на́с высо́ким Твои́м Рождество́м, от ро́ва паде́ний, Богора́дованная: те́мже Тя́ гла́сы благода́рными, ве́рою, Отрокови́це, воспева́ем во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9

Ирмо́с: Иса́ие лику́й, Де́ва име́ во чре́ве, и роди́ сы́на Емману́ила, Бо́га же и челове́ка, Восто́к и́мя ему́: его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

Се́ благоле́пие Твоего́ хра́ма, я́ко не́бо познава́ется на земли́, Предте́че Христо́в, во́ньже приходя́ заря́ми Боже́ственными освеща́еши, по вся́ дни́ Тя́ ны́не в не́м блажа́щыя.

Я́ко сы́й и́скренний Влады́це дру́г, Крести́телю, люби́ти ми́ его́ пра́вым нра́вом неукло́нно, всеблаже́нне, укрепи́, и страсте́й тлетво́рных возгнуша́тися порева́ющих мя́ к поги́бели.

Ты́ не бы́л еси́ тро́сть, проти́вными ве́тры прему́дре коле́блема, но на́ше Боже́ственное утвержде́ние, и непоколе́блемо це́ркве укрепле́ние: ю́же твои́ми моли́твами соблюда́й непрекло́нну, утоля́я вся́кий собла́зн.

Слава: Зижди́телево при две́рех прише́ствие: что́ у́бо не пла́чеши себе́, окая́нная душе́, живу́щи в небреже́нии? Возни́кни и возопи́й Го́сподеви: пощади́ мя, Спа́се, мольба́ми Предте́чи, я́ко Человеколю́бец.

И ныне, Богородичен: Светоно́сная колесни́ца со́лнца яви́лася еси́ вои́стинну, возсия́вшаго от Твое́ю, Всенепоро́чная, чи́стая боку́, и разру́шшаго пре́лести лю́тую тьму́. Те́мже по до́лгу Тя́ ве́рою ублажа́ем.

Молитва

Крести́телю Христо́в, пропове́дниче покая́ния, ка́ющагося не пре́зри мене́, но совокупля́яся с во́и Небе́сными, моли́ся ко Влады́це за мене́ недосто́йнаго, уны́лаго, немощна́го и печа́льнаго, во мно́гия беды́ впа́дшаго, утружде́ннаго бу́рными по́мыслы ума́ моего́; аз бо есмь верте́п злых дел, отню́дь не име́яй конца́ грехо́вному обы́чаю; пригвожде́н бо есть ум мой земны́м ве́щем, что сотворю́, не вем, и к кому́ прибе́гну, да спасе́на бу́дет душа́ моя́? То́кмо к тебе́, святы́й Иоа́нне, благода́ти тезоимени́те, я́ко тя пред Го́сподем по Богоро́дице вем бо́льша бы́ти рожде́нных всех, и́бо ты сподо́бился еси́ косну́тися верху́ Царя́ Христа́, взе́млющаго грехи́ ми́ра, А́гнца Бо́жия. Его́же моли́ за гре́шную мою́ ду́шу, да поне́ от ны́не, в пе́рвыйна́десять час, понесу́ тяготу́ благу́ю и прииму́ мзду с после́дними. Ей, Крести́телю Христо́в, честны́й Предте́че, кра́йний проро́че, пе́рвый во благода́ти му́чениче, по́стников и пусты́нников наста́вниче, чи́стоты учи́телю и бли́жний дру́же Христо́в, тя молю́, к тебе́ прибега́ю: не отри́ни мене́ от твоего́ заступле́ния, но возста́ви мя па́дшагося мно́гими грехи́, обнови́ ду́шу мою́ покая́нием, я́ко вторы́м креще́нием, поне́же обоего́ нача́льник еси́, креще́нием омыва́яй прароди́тельный грех, покая́нием же очища́яй коего́ждо де́ло скве́рно. Очи́сти мя, греха́ми оскверне́ннаго и пону́ди вни́ти, а́може ничто́же скве́рно вхо́дит, во Ца́рствие Небе́сное, ами́нь.

Каноны Иоанну Предтече