Шрифт

Каноны Октоиха Воскресные

Канон Воскресный, глас 7.

Тpопаpь воскpесен, глас 7:

Разруши́л еси́ Кресто́м Твои́м смерть, отве́рзл еси́ разбо́йнику рай; мироно́сицам плач преложи́л еси́ и Апо́столом пропове́дати повеле́л еси́, я́ко воскре́сл еси́, Христе́ Бо́же, да́руяй ми́рови ве́лию ми́лость.

Слава, и ныне, Богородичен: Я́ко на́шего воскресе́ния сокро́вище, на Тя наде́ющияся, Всепе́тая, от ро́ва и глубины́ прегреше́ний возведи́; Ты бо пови́нныя греху́ спасла́ еси́, ро́ждши Спасе́ние на́ше. Я́же пре́жде рождества́ Де́ва, и в рождестве́ Де́ва, и по рождестве́ па́ки пребыва́еши Де́ва.

Канон воскресен, глас 7.

Песнь 1.

Ирмос: Ма́нием Твои́м на земны́й о́браз преложи́ся пре́жде удоборазлива́емое водно́е естество́, Го́споди. Темже немо́кренно пешеше́ствовав Изра́иль, пое́т Тебе́ песнь побе́дную.

Припев: Сла́ва, Го́споди, свято́му Воскресе́нию Твоему́.

Осуди́ся сме́ртное мучи́тельство дре́вом, непра́ведною сме́ртию осужде́ну Ти, Го́споди: отню́дуже князь тьмы Тебе́ не одоле́в, пра́ведно изгна́н бысть.

Ад Тебе́ прибли́жися, и зубы́ не возмо́г сте́рти те́ло Твое́, челюстьми́ сокруши́ся. Отню́дуже Спа́се, боле́зни разру́ш сме́ртныя, воскре́сл еси́ тридне́вен.

Богородичен: Разреши́шася боле́зни прама́тере Е́вы: боле́зни бо избежа́вше, неискусому́жно родила́ еси́. Отню́дуже я́ве Богоро́дицу, Пречи́стая, ве́дуще Тя, вси сла́вим.

Песнь 3.

Ирмос: В нача́ле Небеса́ всеси́льным Сло́вом Твои́м утвержде́й Го́споди Спа́се, и Вседе́тельным и Бо́жиим Ду́хом, всю си́лу их, на недви́жимем мя ка́мени испове́дания Твоего́ утверди́.

Ты возше́д на дре́во, о нас боле́знуеши во́лею, благоутро́бне Спа́се, и терпи́ши я́зву, примире́ния хода́тайственну, и спасе́ния ве́рным: е́юже Твоему́, Ми́лостиве, вси примири́хомся Роди́телю.

Ты мя очи́стив от я́звы, душе́ю уя́звленнаго зми́евым угрызе́нием, Христе́, / и показа́л еси́ свет, во тьме дре́вле мне слежа́щу и во тле́нии: кресто́м бо во ад соше́д, мене́ совоскреси́л еси́.

Богородичен: Неискусому́жныя Твоея́ Ма́тере мольба́ми мир ми́рови пода́ждь, Спа́се, и несказа́нныя Твоея́ сла́вы славосло́вящия Тя сподо́би.

Cедальны воскресны, глас 7:

Жизнь во гро́бе возлежа́ше, и печа́ть на ка́мени надлежа́ше, я́ко царя́ спя́ща во́ини стрежа́ху Христа́: и а́нгели сла́вляху я́ко Бо́га безсме́ртна, жены́ же взыва́ху: воскре́се Госпо́дь, подая́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Слава, и ныне, Богородичен: Распе́ншагося нас ра́ди, и воскре́сшаго Христа́ Бо́га на́шего, и низложи́вшаго сме́рти держа́ву, непреста́нно моли́ Богоро́дице Де́во: да спасе́т ду́ши на́ша.

Песнь 4.

Ирмос: О́тча не́дра не оста́вль, и соше́д на зе́млю, Христе́ Бо́же, та́йну услы́шах смотре́ния Твоего́, и просла́вих Тя, Еди́не Человеколю́бче.

Своя́ плещи́ дав, и́же от Де́вы вопло́щься, на ра́ны, рабу́ прегреши́вшу, бие́н быва́ет Влады́ка непови́нен, разреша́я моя́ согреше́ния.

Предстоя́в суди́щу суди́й законопресту́пных, я́ко осуди́мый пови́нен быва́ет, и зауша́ется бре́нною руко́ю, созда́вый челове́ка я́ко Бог, и судя́й пра́ведно земли́.

Богородичен: Я́ко вои́стинну Ма́ти Бо́жия, Творца́ Твоего́ и Сы́на моли́, к спаси́тельному напра́вити мя приста́нищу, Всенепоро́чная, сла́внаго Его́ хоте́ния.

Песнь 5.

Ирмос: Нощь не светла́ неве́рным Христе́, ве́рным же просвеще́ние в сла́дости слове́с Твои́х. Сего́ ра́ди к Тебе́ у́тренюю, и воспева́ю Твое́ Божество́.

За Твоя́ рабы́ продае́шися, Христе́, и по лани́те ударе́ние терпи́ши, свобо́де хода́тайственно пою́щим: к Тебе́ у́тренюю, и воспева́ю Твое́ Божество́.

Боже́ственною Твое́ю си́лою, Христе́, не́мощию плотско́ю кре́пкаго низложи́л еси́, и победи́теля мя сме́рти, Спа́се, воскресе́нием показа́л еси́.

Богородичен: Бо́га родила́ еси́ Ма́ти чи́стая, воплоще́ннаго из Тебе́ боголе́пно, всепе́тая: поне́же не позна́ла еси́ му́жеска по́ла, но от Свята́го ражда́еши Ду́ха.

Песнь 6.

Ирмос: Пла́вающаго в молве́ жите́йских попече́ний, с корабле́м потопля́ема грехи́, и душетле́нному зве́рю примета́ема, я́ко Ио́на, Христе́, вопию́ Ти: из смертоно́сныя глубины́ возведи́ мя.

Воспомина́ху Тя заключе́нныя во а́де ду́ши, и оста́вльшияся пра́ведных, и от Тебе́ спасе́ния моля́хуся: е́же кресто́м, Христе́, по́дал еси́ преиспо́дним, прише́д я́ко благоутро́бен.

Ко одушевле́нному Твоему́ и нерукотворе́нному хра́му, разруше́ну бы́вшу страда́ньми, воззре́ти па́ки лик апо́стольский отча́яся: но па́че наде́жды покло́нься, воскре́сша повсю́ду пропове́да.

Богородичен: Неизрече́ннаго рождества́ Твоего́ всенепоро́чнаго о́браз, Де́во богоневе́стная, и́же нас ра́ди, кто от челове́к сказа́ти возмо́жет? Я́ко Бог неопи́санне, Сло́во соедини́вся Тебе́, плоть из Тебе́ бысть.

Кондак, глас 7:

Не ктому́ держа́ва сме́ртная возмо́жет держа́ти челове́ки: Христо́с бо сни́де, сокруша́я и разоря́я си́лы ея́. Связу́ем быва́ет ад, проро́цы согла́сно ра́дуются: предста́, глаго́люще, Спас су́щим в ве́ре, изыди́те, ве́рнии, в воскресе́ние.

Икос:

Вострепета́ша до́ле преиспо́дняя днесь, ад и смерть Еди́наго от Тро́ицы: земля́ поколеба́ся, вра́тницы же а́довы ви́девше Тя, ужасо́шася: вся же тварь со проро́ки ра́дующися пое́т Тебе́ побе́дную песнь, изба́вителю Бо́гу на́шему, разруши́вшему ны́не сме́ртную си́лу. Да воскли́кнем и возопии́м ко Ада́му, и к су́щим из Ада́ма: дре́во сего́ па́ки введе́. Изыди́те, ве́рнии, в воскресе́ние.

Песнь 7.

Ирмос: Пещь о́троцы огнепа́льну дре́вле росоточа́щу показа́ша, Еди́наго Бо́га воспева́юще и глаго́люще: превозноси́мый отце́в Бог и препросла́влен.

Дре́вом умерщвля́ется Ада́м, во́лею преслуша́ние соде́лав: послуша́нием же Христо́вым па́ки обновля́емь есть. Мене́ бо ра́ди распина́ется Сын Бо́жий, препросла́вленный.

Тебе́ воскре́сшаго, Христе́, из гро́ба, тварь вся воспе́: Ты бо жизнь су́щим во а́де процве́л еси́, ме́ртвым воскресе́ние, и́же во тьме, свет препросла́вленный.

Богородичен: Ра́дуйся, Дщи Ада́ма тле́ннаго. Ра́дуйся, еди́на Богоневе́сто. / Ра́дуйся, е́юже тля изгна́на бысть, я́же Бо́га ро́ждши: Его́же моли́, Чи́стая, спасти́ся всем нам.

Песнь 8.

Ирмос: Неопа́льная огню́ в Сина́и прича́щшаяся Купина́, Бо́га яви́ медленоязы́чному и гугни́вому Моисе́ови, и о́троки ре́вность Бо́жия три непребори́мыя во огни́ певцы́ показа́: вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, / и превозноси́те во вся ве́ки.

Пречи́стый А́гнец слове́сный за мир закла́н быв, преста́ви я́же по зако́ну приноси́мая, очи́стив сего́ кроме́ прегреше́ний я́ко Бог, при́сно зову́ща: вся дела́ Госпо́дня, Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки.

Нетле́нна не су́щи пре́жде стра́сти, восприя́тая от Созда́теля плоть на́ша, / по стра́сти и воскресе́нии неприкоснове́нна тле́нию устро́ися, и сме́ртныя обновля́ет, зову́щия: вся дела́ Госпо́дня Го́спода по́йте, и превозноси́те во вся ве́ки.

Богородичен: Твое́ чисто́тное и всенепоро́чное, Де́во, скве́рное и ме́рзское вселе́нныя очи́сти, и была́ еси́ на́шего примире́ния к Бо́гу вина́, Пречи́стая: те́мже Тя, Де́во, вся дела́ благослови́м, и превозно́сим во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Нетле́ния искуше́нием ро́ждшая, и всехитрецу́ Сло́ву плоть взаимода́вшая, Ма́ти неискусому́жная Де́во Богоро́дице, Прия́телище Нестерпи́маго, Село́ Невмести́маго Зижди́теля Твоего́, Тя велича́ем.

И́же божеству́ страсть прилага́ющии, заусти́теся вси чуждему́дреннии: Го́спода бо сла́вы пло́тию распя́та, не распя́та же естество́м боже́ственным, / я́ко во двою́ естеству́ Еди́наго велича́ем.

И́же телесе́м воста́нию неве́рующии, ко Христо́ву ше́дше гро́бу, научи́теся: я́ко умерщвле́на бысть, и воскре́се па́ки плоть Жизнода́вца, во увере́ние после́дняго воскресе́ния, на не́же упова́ем.

Троичен: Не боже́ств Тро́ицу, но Ипоста́сей, ниже́ еди́ницу Лиц, но Божества́ чту́ще, ссеца́ем же Сию́ деля́щих: слива́ем же па́ки, слия́ние дерза́ющих на Сию́, Ю́же велича́ем.

Стихиры воскресны, глас 7.

Пpииди́те, возpа́дуемся Го́сподеви, сокpуши́вшему сме́pти деpжа́ву, и пpосвети́вшему челове́ческий pод, со безпло́тными зову́ще: Соде́телю и Спа́се наш, сла́ва Тебе́.

Кpест пpетеpпе́л еси́ Спа́се, и погpебе́ние нас pа́ди, сме́pтию же я́ко Бог смеpть умеpтви́л еси́. Те́мже покланя́емся тpидне́вному воскpесе́нию Твоему́: Го́споди, сла́ва Тебе́.

Апо́столи ви́девше воскpесе́ние Соде́теля, чудя́хуся, пою́ще хвалу́ А́нгельскую: сия́ сла́ва есть цеpко́вная, сие́ бога́тство Ца́pствия: постpада́вый нас pа́ди, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен: Ма́ти у́бо позна́лася еси́, па́че естества́, Богоpо́дице, пpебыла́ же еси́ Де́ва, па́че сло́ва и pа́зума: и чудесе́ Рождества́ Твоего́ сказа́ти язы́к не мо́жет. Пpесла́вну бо су́щу зача́тию Чи́стая, непости́жен есть о́бpаз pожде́ния: иде́же бо хо́щет Бог, побежда́ется естества́ чин. Те́мже Тя вси, Ма́теpь Бо́жию ве́дуще, мо́лим Ти ся пpиле́жно, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Молитва

Го́споди, Бо́же мой, я́ко Благ и Человеколю́бец, мно́гия ми́лости сотвори́л еси́ со мно́ю, я́же не ча́ях ви́дети, и что возда́м Твоей бла́гости, Го́споди мой, Го́споди? Благодарю́ Твое многопе́тое и́мя, благодарю́ Твое неисповеди́мое на мне благоутро́бие, благодарю́ безприкла́дное Твое долготерпе́ние. И отны́не заступи́, и помози́ мне, и покры́й мя, Влады́ко, от всех, е́же не ктому́ согреша́ти пред Тобо́ю: Ты бо ве́си естества́ моего́ удобопоползнове́нное, Ты ве́си безу́мие мое́, Ты ве́си мно́ю соде́янная, я́же в ве́дении и не в ве́дении, я́же во́льная и нево́льная, я́же в нощи́ и во дни, и во уме́, и мы́сли, я́ко Благ у́бо и Человеколю́бец Бог, очи́сти я́ росо́ю ми́лости Твоея́, Преблаги́й Го́споди, и спаси́ нас и́мене ра́ди Твоего́ свята́го, и́миже ве́си судьба́ми. Ты бо еси́ Свет и Истина, и Живо́т, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и при́сно и во ве́ки веко́в, аминь.

каноны воскресные