Шрифт

Каноны Октоиха Воскресные

Канон Воскресный, глас 6.

Тропарь, глас 6-й:

А́нгельския Си́лы на гро́бе Твое́м, и стрегу́щии омертве́ша; и стоя́ше Мари́я во гро́бе, и́щущи Пречи́стаго Те́ла Твоего́. Плени́л еси́ ад, не искуси́вся от него́; сре́тил еси́ Де́ву, да́руяй живо́т. Воскресы́й из ме́ртвых, Го́споди, сла́ва Тебе́.

Слава, и ныне, Богородичен: Благослове́нную нареки́й Твою́ Ма́терь, прише́л еси́ на страсть во́льным хоте́нием, возсия́в на Кресте́, взыска́ти хотя́ Ада́ма, глаго́ля а́нгелом: сра́дуйтеся Мне, я́ко обре́теся поги́бшая дра́хма. Вся му́дре устро́ивый, Бо́же наш, сла́ва Тебе́!

Канон воскресен, глас 6.

Песнь 1.

Ирмос: Я́ко по су́ху, пешеше́ствовав Изра́иль по без́дне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную песнь пои́м, вопия́ше.

Припев: Сла́ва, Го́споди, свято́му Воскресе́нию Твоему́.

Распросте́ртыма дла́ньма на кресте́, оте́ческаго испо́лнил еси́ благоволе́ния, благи́й Иису́се, вся́ческая. те́мже побе́дную песнь Тебе́ вси пои́м.

Стра́хом к Тебе́, я́ко рабы́ня, смерть повеле́на приступи́ Влады́це живота́, то́ю подаю́щему нам безконе́чный живо́т и воскресе́ние.

Богородичен: Своего́ прие́мши Соде́теля, я́ко Сам восхоте́, от безсе́меннаго Твоего́ чре́ва, па́че ума́ воплоща́ема, Чи́стая, тва́рей вои́стинну яви́лася еси́, Влады́чица.

Песнь 3.

Ирмос: Несть свят, я́коже Ты, Го́споди Бо́же мой, вознесы́й рог ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый нас на ка́мени испове́дания Твоего́.

Бо́га распина́ема пло́тию зря́щи тварь, растаява́шеся стра́хом: но содержи́тельною дла́нию нас ра́ди Распя́таго, кре́пко держи́ма бе.

Сме́ртию смерть разоре́на лежи́т окая́нная без дыха́ния: Живота́ бо не терпя́щи боже́ственнаго прираже́ния, умерщвля́ется кре́пкий, и да́руется всем воскресе́ние.

Богородичен: Боже́ственнаго рождества́ Твоего́, Чи́стая, вся́кий естества́ чин превосхо́дит чу́до: Бо́га бо преесте́ственне зачала́ еси́ во чре́ве, и ро́ждши пребыва́еши при́сно Де́ва.

Седален воскресен, глас 6:

Гро́бу отве́рсту, а́ду пла́чущуся, Мари́я вопия́ше ко скры́вшимся апо́столом: изыди́те виногра́да де́лателие, пропове́дите воскресе́ния сло́во: воскре́се Госпо́дь, подая́ ми́рови ве́лию ми́лость.

Слава, и ныне, Богородичен: Преднапису́ет Гедео́н зача́тие, и сказу́ет Дави́д рождество́ Твое́, Богоро́дице: сни́де бо я́ко дождь на руно́, Сло́во во чре́во Твое́, и прозябла́ еси́ без се́мене, земле́ свята́я, ми́рови Спасе́ние, Христа́ Бо́га на́шего, Благода́тная.

Песнь 4.

Ирмос: Христо́с моя́ си́ла, Бог и Госпо́дь, честна́я Це́рковь Боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста о Го́споде пра́зднующи.

Дре́во процвело́ есть, Христе́, и́стинныя жи́зни: крест бо водрузи́ся, и напое́н быв кро́вию и водо́ю от нетле́ннаго Твоего́ ребра́, живо́т нам прозябе́.

Не ктому́ змий мне ло́жне обоже́ние подлага́ет: Христо́с бо богоде́латель челове́ческаго естества́, ны́не невозбра́нно стезю́ живота́ мне отве́рзе.

Богородичен: Я́ко вои́стинну неизвеща́нна и непостижи́ма, я́же Твоего́ боголе́пнаго, Богоро́дице, суть рождества́, су́щим на земли́ и на небеси́, Присноде́во, та́инства.

Песнь 5.

Ирмос: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́треннюющих Ти ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Уступа́ют мне херуви́ми ны́не, и пла́менное ору́жие, Влады́ко, плещи́ мне дае́т, Тя ви́девше, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, разбо́йнику путь сотво́ршаго в рай.

Не ктому́ бою́ся, е́же в зе́млю, Влады́ко Христе́, возвраще́ния: Ты бо от земли́ мя возве́л еси́ забве́нна, благоутро́бия ра́ди мно́гаго, к высоте́ нетле́ния воскресе́нием Твои́м.

Богородичен: И́же Богоро́дицу Тя от души́, Влады́чице ми́ра блага́я, испове́дающих спаси́: Тебе́ бо предста́тельство непобори́мое и́мамы, и́стинную Богороди́тельницу.

Песнь 6.

Ирмос: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли живо́т мой, Многоми́лостиве.

Распина́емь, Влады́ко, гвоздьми́ у́бо, кля́тву ю́же на нас потреби́л еси́: / копие́м же пробода́емь в ребро́, ада́мово рукописа́ние растерза́в, мир свободи́л еси́.

Ада́м низведе́ся, ле́стию запя́т быв, ко а́дове про́пасти: но и́же естество́м Бог же и ми́лостив, сшел еси́ на взыска́ние, и на ра́му поне́с, совоскреси́л еси́.

Богородичен: Пречи́стая Влады́чице, ро́ждшая челове́ком ко́рмчию Го́спода, / страсте́й мои́х непостоя́нное и лю́тое утоли́ смуще́ние, и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.

Кондак, глас 6:

Живонача́льною дла́нию уме́ршия от мра́чных удо́лий, Жизнода́вец воскреси́в всех Христо́с Бог, воскресе́ние подаде́ челове́ческому ро́ду: есть бо всех Спаси́тель, Воскресе́ние и Живо́т, и Бог всех.

Икос:

Крест и погребе́ние Твое́, Жизнода́вче, воспева́ем ве́рнии, и покланя́емся, я́ко ад связа́л еси́, Безсме́ртне, я́ко Бог всеси́льный: и ме́ртвыя совоскреси́л еси́, и врата́ сме́ртная сокруши́л еси́, и держа́ву а́дову низложи́л еси́, я́ко Бог. Те́мже земноро́днии славосло́вим Тя любо́вию, воскре́сшаго, и низложи́вшаго вра́жию держа́ву всепа́губную, и всех воскреси́вшаго в Тя ве́ровавших, и мир изба́вльшаго от стрел змии́ных, и от пре́лести вра́жия, я́ко Бог всех.

Песнь 7.

Ирмос: Росода́тельну у́бо пещь соде́ла А́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Рыда́ющее во стра́сти Твое́й со́лнце, во мрак облече́ся, и во дни по всей, Влады́ко, земли́ свет поме́рче, вопия́: благослове́н еси́ Бо́же оте́ц на́ших.

Облеко́шася Христе́ схожде́нием Твои́м во свет преиспо́дняя, пра́отец же весе́лия испо́лнь, яви́ся ликовству́я, взыгра́ся, вопия́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богородичен: Тобо́ю, Ма́ти Де́во, свет возсия́ всей вселе́нней све́тлый: Зижди́теля бо Ты всех родила́ еси́ Бо́га, Его́же проси́, Всечи́стая, нам низпосла́ти ве́рным ве́лию ми́лость.

Песнь 8.

Ирмос: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́, и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя превозно́сим во вся ве́ки.

Иуде́йския дре́вле пророкоуби́йцы лю́ди, богоуби́йцы за́висть ны́не соде́ла, Тебе́ на крест возне́сшия, Сло́ве Бо́жий: Его́же превозно́сим во вся ве́ки.

Небе́снаго кру́га не оста́вил еси́, и во ад соше́д, всего́ совоздви́гл еси́ / лежа́щаго во гно́ищи, Христе́, челове́ка, Тя превознося́ща во вся ве́ки.

Богородичен: От Све́та Светода́вца Сло́ва зачала́ еси́, и ро́ждши неизрече́нно Сего́, просла́вилася еси́: Дух бо в Тя, Отрокови́це, Бо́жий всели́ся. Те́мже Тя пое́м во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: Бо́га челове́ком не возмо́жно ви́дети, на Него́ же не сме́ют чи́ни А́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́ же велича́юще, с Небе́сными во́и Тя ублажа́ем.

Страсте́й неприча́стен Ты пребы́л еси́, Сло́ве Бо́жий, пло́тию приобщи́вся страсте́м: но реши́ши от страсте́й челове́ка, страсте́м быв страсть, Спа́се наш: еди́н бо еси́ безстра́стен, и всеси́лен.

Тлю сме́ртную прие́м, тле́ния соблю́л еси́ те́ло Твое́ невку́сно, Твоя́ же животворя́щая и боже́ственная, Влады́ко, душа́, во а́де не оста́влена бысть: но я́коже от сна воскре́с, нас совоздви́гл еси́.

Троичен: Бо́га Отца́, Сы́на собезначальна, вси человецы устнами у́бо чистыми сла́вим, неизреченную же и преславную Ду́ха Всесвятаго силу чтим: едина бо еси́ всесильная Троица неразлучная.

Стихиры воскресны, глас 6.

Побе́ду име́я, Христе́, ю́же на а́да, на Крест возше́л еси́: да во тьме сме́рти седя́щия воскреси́ши с Собо́ю, И́же в ме́ртвых Свобо́дь, Источа́яй живо́т от Своего́ све́та, Всеси́льне Спа́се, поми́луй нас.

Днесь Христо́с смерть попра́в, я́коже рече́, воскре́се, и ра́дование мíрови дарова́, да вси взыва́юще, песнь та́ко рцем: Исто́чниче жи́зни, Непристу́пный Све́те, Всеси́льне Спа́се, поми́луй нас.

Тебе́, Го́споди, Су́щаго по всей тва́ри, гре́шнии ка́мо бежи́м? На Небеси́ Сам живе́ши, во а́де попра́л еси́ смерть. Во глубины́ морски́я? Та́мо рука́ Твоя́, Влады́ко. К Тебе́ прибега́ем, Тебе́ припа́дающе мо́лимся: / Воскресы́й из ме́ртвых, поми́луй нас.

Слава, и ныне, Богородичен: Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во? Кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́? Безле́тно бо от Отца́ Возсия́вый Сын Единоро́дный, То́йже от Тебе́, Чи́стыя, про́йде, неизрече́нно вопло́щься, естество́м Бог сый, и естество́м быв Челове́к нас ра́ди, не во двою́ лицу́ Разделя́емый, но во Двою́ Естеству́ несли́тно Познава́емый. Того́ моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная, поми́ловатися душа́м на́шим.

Молитва

Благодари́м Тя, Го́споди Бо́же наш, о всех благодея́ниих Твои́х, я́же от пе́рваго во́зраста до настоя́щаго в нас, недосто́йных, бы́вших, о и́хже ве́мы и не ве́мы, о явле́нных и неявле́нных, я́же де́лом бы́вших, и сло́вом: возлюби́вый нас, я́коже и Единоро́днаго Твоего́ Сы́на о нас да́ти изво́ливый. Сподо́би и нас досто́йны бы́ти Твоея́ любве́. Даждь сло́вом Твои́м му́дрость и стра́хом Твои́м вдохни́ кре́пость от Твоея́ си́лы, и а́ще что хотя́ще или́ не хотя́ще согреши́хом, прости́, и не вмени́ и сохрани́ ду́шу на́шу свя́ту, и предста́ви ю́ Твоему́ Престо́лу, со́весть иму́щу чи́сту, и коне́ц досто́ин человеколю́бия Твоего́. И помяни́, Го́споди, всех призыва́ющих и́мя Твое во и́стине: помяни́ всех, бла́га или́ сопроти́вная нам хотя́щих: вси бо челове́цы есмы́, и всу́е всяк челове́к. Те́мже мо́лимся Тебе́, Го́споди: пода́ждь нам Твоего́ благоутро́бия ве́лию ми́лость.

каноны воскресные