Шрифт

Канон Святой и Живоначальной Троице

Тропарь, глас 8:

Благослове́н еси́, Христе́ Бо́же наш, / И́же прему́дры ловцы́ явле́й, / низпосла́в им Ду́ха Свята́го, / и те́ми уловле́й вселе́нную, / Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Канон, егоже краестрочие: Едино Тя пою Трисолнечное Естество. Творение Митрофаново, глас 1.

Песнь 1.

Ирмос: Твоя́ победи́тельная десни́ца / Боголе́пно в кре́пости просла́вися: / та бо, Безсме́ртне, / я́ко всемогу́щая, проти́вныя сотре́, / Изра́ильтяном / путь глубины́ новосоде́лавшая.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Еди́но Триипоста́сное Нача́ло, / Серафи́ми немо́лчно сла́вят: / Безнача́льное, Присносу́щное, твори́тельное всех, непостижи́мое, / е́же и всяк язы́к ве́рно почита́ет пе́сньми.

Да челове́ком еди́нственное, / трисия́тельное Твое́ яви́ши Божество́, / созда́вый пре́жде челове́ка, / по Твоему́ о́бразу воо́бразил еси́, / ум ему́, и сло́во и дух дав, / я́ко Человеколю́бец.

Слава: Свы́ше показу́я еди́нственную / Богонача́льных в трие́х Ипоста́сех держа́ву, О́тче, / рекл еси́ равноде́тельному Твоему́ Сы́ну, и Ду́ху: / прииди́те соше́дше, язы́ки их слия́им.

И ныне: Ум у́бо есть нерожде́нный Оте́ц, / обра́зно прему́дрыми предрече́ся, / Сло́во же собезнача́льно, соесте́ственный Сын, / и Дух Святы́й, и́же в Де́ве Сло́ва созда́вший воплоще́ние.

Песнь 3.

Ирмос: Еди́не ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь / и ми́лостивно в не вообра́жся, / препоя́ши мя с высоты́ си́лою, / е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, / одушевле́нный хра́ме / неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Ты дре́вле я́ве Авраа́му / я́ко яви́лся еси́ Триипоста́сный, / еди́нствен же естество́м Божества́, / богосло́вия и́стиннейшее обра́зно яви́л еси́, / и ве́рно пое́м Тя, / единонача́льнаго Бо́га и трисо́лнечнаго.

Из Тебе́ роди́выйся боголе́пно нетле́нно О́тче, / возсия́ свет от све́та, Сын непреме́нен, / и Дух Боже́ственный, свет изы́де, / еди́наго Божества́ све́тлости триипоста́сней / покланя́емся ве́рно и сла́вим.

Слава: Еди́ница Тро́ица преесте́ственне, / неизрече́нно па́че смы́сла, у́мными существы́ сла́вится, / трисвяты́ми гла́сы немо́лчную вопию́щими хвалу́, / и́миже согла́сно пое́тся и на́ми / триипоста́сный Госпо́дь.

И ныне: Из Тебе́ вре́менне без се́мене / произы́де Вышшеле́тный, / уподо́бивыйся нам неви́димый, / и еди́ному естеству́ и госпо́дству О́тчу научи́в, / и Сыно́вню, и Ду́хову, Богоро́дице, / те́мже Тя сла́вим.

Го́споди, поми́луй, трижды.

Седален, глас 1.

Отцу́ и Сы́ну поклони́мся вси, / и Ду́ху пра́вому и равноче́стну, / сла́ва Тро́ице несозда́нней, и пребоже́ственней Си́ле, / Ю́же сла́вят безпло́тных чи́нове, / Сию́ днесь и земноро́днии / со стра́хом ве́рно восхва́лим.

Слава, и ныне, Богородичен: Наста́ви ны на путь покая́ния, / уклоня́ющияся при́сно к безпу́тием зол, / и преблага́го прогне́вающия Го́спода, / неискусобра́чная благослове́нная Мари́е, / прибе́жище отча́янных челове́ков, / Бо́жие пребыва́ние.

Песнь 4.

Ирмос: Го́ру Тя благода́тию Бо́жиею приосене́нную, / прозорли́выма Авваку́м / усмотри́в очи́ма, / из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, / во Спасе́ние на́ше / и обновле́ние.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Возсия́й ми Богонача́лие трисо́лнечное, / сия́ньми Твои́х богоде́тельных озаре́ний, / в серде́чных очесе́х добро́те мечта́тися, / е́же па́че ума́ богонача́льныя Твоея́ све́тлости, / и светоде́тельнаго и сла́дкаго прича́стия.

Пе́рвее небеса́ утверди́л еси́, Го́споди, / и всю си́лу их сло́вом Твои́м вседе́тельным, / и Ду́хом уст соесте́ственным, / с ни́миже влады́чествуеши вся́ческими / в трисия́тельне единонача́лии Божества́.

Слава: Я́ко созда́л еси́ мя по о́бразу Твоему́ и по подо́бию, / Богонача́льная и вседе́тельная Тро́ице, / неслия́нная Еди́нице, / вразуми́, просвети́, во е́же твори́ти во́лю Твою́ святу́ю, / благу́ю в кре́пости, и соверше́нную.

И ныне: Родила́ еси́ от Тро́ицы Еди́наго Пречи́стая, / Богонача́льнейша Сы́на, / вопло́щшася нас ра́ди из Тебе́, / озаря́юща земноро́дных, трисо́лнечнаго Божества́ / невече́рним све́том и сия́ньми.

Песнь 5.

Ирмос: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, / и освети́вый Кресто́м Твои́м / ми́ра концы́, / сердца́ просвети́ / све́том Твоего́ Богоразу́мия, / правосла́вно пою́щих Тя.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Я́же пе́рвой а́нгельской непосре́дственне у́твари, / непристу́пными Твоея́ добро́ты луча́ми осиява́емой бы́ти баговоли́вши, / Твои́ми све́тлостьми просвети́, / Тро́ице единонача́льственнейшая, / правосла́вно Тебе́ пою́щих.

Ны́не естество́, еди́нственное Богонача́лия трисо́лнечное, / воспева́ет Тя, Е́же осуществова́ла еси́ за бла́гость, / прегреше́ний избавле́ние и напа́стей испроша́ющи, / и бед, и скорбе́й.

Слава: Отца́, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, / Еди́но Естество́ и Божество́ ве́рою сла́вим, / дели́тельное, неразде́льное, / еди́наго Бо́га неви́димыя и ви́димыя же тва́ри.

И ныне: Рече́ния вся проро́ческая преднаписа́ша, / Пречи́стая, Твое́ рождество́, / неизрече́нное и неудо́бь сказу́емое, / е́же мы позна́хом, / тайноводи́тельное еди́нственнаго и трисо́лнечнаго Божества́.

Песнь 6.

Ирмос: Обы́де нас после́дняя бе́здна, / несть избавля́яй, / вмени́хомся, / я́ко о́вцы заколе́ния, / спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же наш, / Ты бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Равноста́тную си́лу я́ко иму́щи, / Тро́ице пресу́щественная, в то́ждестве хоте́ния, / Еди́ница еси́ проста́ и неразде́льна: / Ты у́бо нас си́лою Твое́ю соблю́ди. [Дважды]

Слава: Ты вся ве́ки хоте́нием Твои́м, / я́ко бла́га соста́вила еси́ от не су́щих, непостижи́мая Тро́ице, / та́же и челове́ка создала́ еси́, / но и ны́не от вся́каго изба́ви мя обстоя́ния.

И ныне: Со́лнца незаходи́маго дом была́ еси́, / созда́вшаго и в чину́ поста́вльшаго свети́ла вели́кая Всеси́льне, / Пречи́стая Де́во Богоневе́стная, / но и ны́не страсте́й мя изба́ви помраче́ния.

Го́споди, поми́луй, трижды. Сла́ва, и ны́не:

Седален, глас 1.

Тро́ице святе́й, и неразде́льному Естеству́, / в Тре́х Ли́цех секо́мей несе́чено, / и пребыва́ющей неразде́льней по существу́ Божества́, / поклони́мся земноро́днии со стра́хом, / и сла́вим я́ко Творца́ и Влады́ку, Бо́га преблага́го.

Слава, и ныне, Богородичен: Упра́ви Чи́стая, окая́нную мою́ ду́шу, / и уще́дри ю́ от мно́жества прегреше́ний, / во глубину́ попо́лзшуюся поги́бели, Всенепоро́чная, / и в час мя стра́шный сме́ртный Ты исхити́ / оглаго́лующих де́монов, и вся́кия му́ки.

Песнь 7.

Ирмос: Тебе́ у́мную, Богоро́дице, пещь / разсмотря́ем, ве́рнии, / я́коже бо о́троки спасе́ три Превозноси́мый, / мир обнови́, / во чре́ве Твое́м всеце́л, / хва́льный отце́в Бог и препросла́влен.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Сло́ве Бо́жий, соесте́ственное сия́ние Вседержи́теля Бо́га, / я́коже обеща́л еси́ е́же у Тебе́, / богоде́тельное вселе́ние сотвори́, я́ко благоутро́бен, / со Отце́м Твои́м и Ду́хом, / и стра́шна бесо́м мя покажи́, и страсте́м. [Дважды]

Слава: Да Твоего́ благоутро́бия, Влады́ко, / пока́жеши пучи́ну нам, / Сы́на Твоего́ посла́в к на́шему смире́нию, / па́ки вообрази́л еси́ на пе́рвую све́тлость, / но и ны́не Боже́ственным мя вразуми́ Ду́хом.

И ныне: И́же на херуви́мстем престо́ле носи́мый, / и всех Царь, во чре́ве Твое́м де́вственнем всели́ся Пречи́стая, / всех избавля́я от истле́ния, я́ко Человеколю́бец, / но и ны́не Твои́ми мя моли́твами сохрани́.

Песнь 8.

Ирмос: Чу́да преесте́ственнаго / росода́тельная изо́брази́ пещь о́браз: / не бо, я́же прия́т, пали́т ю́ныя, / я́ко ниже́ огнь Божества́ Де́вы, / в Ню́же вни́де утро́бу. / Тем воспева́юще, воспое́м: / да благослови́т тварь вся Го́спода / и превозно́сит во вся ве́ки.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Ма́нием богоде́тельным, Го́споди всех, / Триипоста́сне и Вседержи́телю, / небеса́ просте́рл еси́ я́ко ко́жу, / та́же и земли́ пове́сил еси́ глубину́, / всемогу́щею Твое́ю дла́нию. / Те́мже и рабы́ Твоя́ укрепи́ любо́вию и ве́рою Твое́ю, Человеколю́бче, / да Тя сла́вим жела́нием во ве́ки. [Дважды]

Слава: Просвети́ Богонача́льным све́том / пою́щих Тя, Трисо́лнечный Све́те Ли́цы, / еди́нственный же па́ки существо́м, / и к Твои́м светода́тельным луча́м взира́ти при́сно, / и́миже насы́щуся сла́вы Твоея́ сла́дкия, / и светода́тельныя, и пребога́тыя, / и превозношу́ Тя ве́рно во ве́ки.

И ныне: Вознесе́ на небеса́, челове́ческое прие́м естество́ / непрело́жен Сын Твой, Пречи́стая Богоро́дице, / превосхожде́нием бла́гости избавль дре́вния тли. / Ему́же благода́рственно воспева́ем: / да благослови́т тварь вся Го́спода, / и превозно́сит во вся ве́ки.

Песнь 9.

Ирмос: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́, / огнепали́мая купина́ / показа́ неопа́льная; / и ны́не на нас / напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пещь, / да Тя, Богоро́дице, / непреста́нно велича́ем.

Припев: Пресвята́я Тро́ице, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

Спаси́, Спаси́телю тва́ри, чу́вственныя же и у́мныя / рабы́ Твоя́ от вра́жия наве́та и озлобле́ния, / Пресвята́я Тро́ице Единосу́щная, / и соблюда́й ста́до Твое́ вы́ну ненаве́тно. [Дважды]

Слава: Да глубину́ неизче́тную / су́щественныя пока́жеши Твоея́ бла́гости, / дал еси́ нам обе́ты, / трисо́лнечный и единонача́льный Бо́же Всеси́льный, / спаси́тельныя Твои́м рабо́м, / и́хже соверши́ти сподо́би.

И ныне: При́зри на на́ша моле́ния, / и́же в трие́х Богонача́льных Ипоста́сех, / еди́н сый Бог во и́стине ве́руемый, / и пода́ждь Твои́м рабо́м утеше́ние, / моли́твами Пречи́стыя и препе́тыя Богома́тере.

Молитва Пресвятей Троице, творение Марка монаха:

Всемогу́щая и Животворя́щая Свята́я Тро́ице и светонача́льная, я́же мíрную вся́кую и премíрную тварь, за еди́ну бла́гость от не су́щих приведы́й, и промышля́я и содержа́. И́же по про́чих Твои́х неизрече́нных о земно́м ро́де благодея́ниих, и покая́ние нам ра́ди плотска́го неможе́ния до сме́рти дарова́вый: не оста́ви нас окая́нных в лука́вых на́ших дея́ниих умре́ти, ниже́ злонача́льнику и зави́стцу, и губи́телю посме́шство бы́ти. Зри́ши бо Благосе́рде, ели́к у́бо о́наго на нас наве́т и вражду́, ели́ко же и на́ше страстова́ние, и сла́бость, и небреже́ние. Но неоску́дныя Твоя́ бла́гости соде́лай на нас, мо́лим на вся́кий день и час прогне́вающии Тя честны́х и животво́рных за́поведей преступле́нием. И вся у́бо всего́ преше́дшаго живота́ на́шего, и до ны́нешняго часа́ согреше́нная на́ми, в дея́ниих, или́ глаго́ланиих, или́ в помышле́ниих, оста́ви и прости́. Сподо́би же нас, про́чее сконча́ти житие́ в покая́нии, и умиле́нии, и соблюде́нии святы́х Твои́х повеле́ний. А́ще у́бо сла́достию прельсти́вшеся, многообра́зне согреши́хом, или́ ме́рзкими похотьми́ неполе́зными и вре́дными обольсти́вшеся препроводи́хом: а́ще гне́вом и я́ростию подви́гшеся безслове́сною, кого́ бра́та на́шего оскорби́хом, а́ще язы́ком неизбе́жных и стро́потных и кре́пких сете́й объя́хомся: а́ще ко́им чувств на́ших, или́ все́ми, во́лею или́ нево́лею, ве́дуще или́ не ве́дуще, от восхище́ния, или́ поуче́ния безу́мно поползо́хомся: а́ще же лука́выми по́мыслы и су́етными со́весть оскверни́хом: а́ще ли ко́им други́м о́бразом прегреши́хом, от предприя́тия и обы́чая томи́ми зла́го: прости́ нам и оста́ви вся, Всеще́дре, Пребла́же и Многоми́лостиве: и да́руй нам про́чее бо́дрость и си́лу, во е́же твори́ти во́лю Твою́ бла́гу, и благоуго́дну и соверше́нну: да нощна́го и мра́чнаго зла, светови́дным покая́нием преме́ншеся, и я́ко во дни благообра́зно ходя́ще, и очище́ни объяви́мся человеколю́бию Твоему́ недосто́йнии, воспева́юще Тя и велича́юще во ве́ки, ами́нь.